Röykellä ei ole rajoja

pentti12

Tässäpä kerron tarinan joka varmaan hätkähduttää monia ihmisiä Sillä asia on näin.Omistan omakotitalon talo on ollut vuokralla vuosia .Ja nyt on tyhjilään koska sopivaa vuokralaista ei ole tullut kohdalle Ja nyt sitten asiaan kunta on yksipuolisesti luokitellut taloni Vapa-ajan asonoksi ja sillä keinilla nostanut Kiinteitöveni Viimme vuonna kiinteitö vero oli 260 euroa Nyt kiinteitöverono on nosrettu 680 euroon ? eikö ole melkoinen korotus eikö tämä ole kiskomista sehän on lailla kieletty ja rangaita teko Eikö tämä ole juuri sitä yksilön vapauden rajoittamista Ja mielestänä tässä kunta on menetellyt laittomasti Olen kyllä valittanut asiasta mutta saapa nähdä ? Tässä nähdään taas hyvä esimerkki miten kansaa kohdelaan .

7

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =====
    • pentti12

      Olis mukava kuulla onko tälaista tapahtunut muille ? Ja olisko keneläkään neuvoa asiaan

    • rywr4y

      Korjaa virheet ja palauta se kiinteistöveroehdotus. Sitä vartenhan se tulee että se tarkistetaan ja korjataan virheet.

    • Äidin poika

      Näyttää siltä, että kun kiinteistön omistaja vaihtuu, sen käyttötarkoitus arvioidaan siinä vaiheessa. Vanhoja mummonmökkejä verotetaan edelleen vakituisina asuntoina mikäli mummo elelee vaikkapa lastensa luona muualla.

      Otapas mökkirötiskö nimiisi, niin vanha lehmiaitauskin luokitellaan kalliiksi tonttimaaksi ja maksat kiinteistöveroa kalleimman mukaan. Ja mökkiinhän et voi muuttaa asumaan, kun siitä on tullut "vapaa-ajan asunto", monen instanssin vapaan rahastuksen kohde.

      • assssssssssss

        Tuossahan sinulle tuli vastaus, että kunta ei saa muuttaa kiinteistöveroa, siis alkuperäistä kiinteistön käyttötarkoitusta.

        En ole tuollaista veromuutosta ennen havainnut, olen kysellyt mummon mökkiläisiltä kiinteistöveroista.

        Miten sitten laitettaisiin tyhjään kerrostalon asunto-osakkeeseen vapaa-ajan asunnon kiinteistövero?

        Mielestäni laki pitäisi muuttaa niin, että vapaa-ajan asunnon kiinteistövero olisi sama kuin muillakin kiinteistöillä.


    • 15 + 19

      Minä olen jo pitkään boikotoinut kiertämällä veroja mahdollisimman kauan ja tulen taatusti jatkamaan niin pitkään kuin mahdollista. Ostan kaikki mahdolliset tarpeeni ulkomailta. EU:n ulkopuoleleltakin onnistuu helposti, kun sanoo myyjälle ettei laita arvoa pakettiin. Lähes kaikki myyjät suostuvat tähän menetelmään, mutta sitten pakolliset ruoka ja polttoaine niitä ei oikein voi kiertää. Ellen tulevaisuudessa muuta rajan lähelle ja hae venäjältä.

      Niin kauan kuin ensisijaisesti polttoaineveroa ja liikkumisen kustannuksia ei lasketa niin tulen jatkamaan tätä toimintaa.
      Yksin on vaikea toteuttaa, mutta ihmisten pitäisi noudattaa samaa. Niin jospa eduskunnassa herroilla rupeaisi pikku hiljaa järki leikkaamaan. :D

      Ebay on kätevä paikka ostaa kaikki tarvittava ja mukavuus tuotteet mukaan lukien tekee vaan paypal tilin ja liittää visan siihen. ;)

      Kyllä olen tilaillut vuoden aikana tavaraa tuhansien eurojen arvosta maksamatta mitään veroja..... Suomen hintoihin verrattuna muutenkin tuotteet monta kertaa halvempia, vaikka puhutaan samasta tuotteesta ja valmistajasta.

      • sanrtutru

        Voi pientä... Kyllä sinä maksat edelleen veroja vaikka kuinka ostaisit ne tavarasi ulkomailta. Et vain ymmärrä sitä että maksat ne verot sinne toiseen maahan. Eli veroja maksat joka tapauksessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe