Iho

voinko iloita

Aloitin mun uuden elämän viikko sitten.. Eli lenkkeilen lähes päivittäin ja katson mitä syön.. Kiusanani on kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkkeet sain viime viikon torstaina.. Aloitus painoa mulla oli 114 vuosi sitten mutta nyt rupean oikein kunnolla tiputtamaan painoa ja silloin viikko sitten vaaka näytti 104.6 ja tänään aamulla vaaka näytti 102.. Eilen kun menin sängylleni makaamaan ja nostin jalat ylös niin huomasin että mun jalat on ihan ihmeelliset.. Siis kun normaalisti reisi on sellane kiintee läski klöntti niin nyt se on semmonen löysä joka liikkuu.. Rupesin sitten katsomaan vartaloani tarkemmin ja huomasin että mun käsivarret on ihan sama homma.. Onks toi hyvä vai huono juttu??

8

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi olisi huono?

      Jos se mikä sieltä ihon alta on kadonnut nahkaa kiristämästä on läskiä eikä lihasta, hyvä juttu. Paino voi heitellä monta kiloa kuukauden ja vuorokaudenkin sisällä. Vasta pidemmllä aikavälillä näkee todellisen suunnan painonpudotuksessa.

      Kannattaisi lisätä liikuntaan kuntosaliharjoittelu 3-4 kertaa viikkoon. Se säästää lihasta ja lihas kuluttaa levossakin enemmän energiaa kuin muu massa. Nopeuttaa siis rasvan palamista ja pois pysymistä pitkälläkin aikavälillä.

      Muista syödä kunnolla.

      • voinko iloita

        Olen opiskelija niin rahat ei oikeen riitä kuntosalilla käyntiin.. Hienoa kuulla että toi on hyvä juttu.. Kuinkahan kauan kestää että toi mun iho tulee normaaliksi??


    • Laihduta hitaasti

      Noi sun aiheet kuuluis ennemmin Kilpirauhassairaudet- palstalle kuin tänne.

      Olet vasta saanut Thyroxin lääkettä. Kestää useita viikkoja ennen kuin sen vaikutus näkyy. Alussa annostus on yleensä pieni ja todennäköisesti sitä pitää nostaa myöhemmin. Jos annostus jää liian pieneksi, voit huonommin kuin ennen lääkitystä. Tämä siksi, että aivolisäke huomaa tyroksiinia ja käskyttää kilpirauhasta vähentämään hormoniensa tuotantoa. Oma tuotanto ja purkkityroksiini pitää yhteensä saada riittävän korkealle.

      Laihduttaminen vähäkalorisella dieetillä hidastaa kilpirauhasen toimintaa ja vajaatoimintaa potevalla se pahentaa vajista ja oireira. Laihduta siis syömällä terveellisesti (säännöllinen ateriarytmi 5-7xpvä!) vähentämällä kalorien saantia 500-800kcal/vrk kulutuksestasi. Kun laihdutat nopeasti, iho jää löysäksi ja ryppyiseksi ja voi jäädä sellaiseksi. Se, miten paljon iho palautuu kropan mukana, riippuu iästäsi j ja ihostasi. Löysää ihoa ei sitten korjaa muu kuin kalliit kirurgiset toimenpiteet, joista jää isot arvet. Kuvailujesi perusteella epäilen, että laihdutat liian nopeasti ja vähäkalorisesti. Hyvä tahti on 0,5kg/vko, alussa painosi ollessa suuri 1-1,5kg.

      Älä liioittele liikunnan kanssa. Yksi lepopäivä viikossa on syytä pitää lihasten palautumiseksi. Lihastreeniä voi tehdä kotonakin. Isoista vesipuloista saa vedellä tai hiekalla täytettynä käsipainot. Eysi ohjeita netistä. Olet niin painava, että älä vielä tuossa painossa juokse, vaan kävele, ui ja pyöräile. Jos olet stressaantunut, kortisolitasosi on korkealla ja se lihottaa. Jos näin on, tee aerobista liikuntaa vain vähän, sillä se nostaa kortisolitasoja. Kirtisoli lihottaa. Muutenkin kilpirauhasarvosi pitäisi saada tasapainoon ennen hurjaa liikunnan lisäystä. Sydämesi pitää saada tottua turoksiiniin. Siksi annostuskin aloitetaan varovasti pienellä määrällå. Sinänsä liikunta on hyväksi kaikille.

      Syö riittävästi proteiinia ja rasvaa eikä vain salaattia. Treenatessa proteiinien tarve lisääntyy. Lainaa kirjastosta Patrik Borgin kirjoja. Pidä ruoka- ja liikuntapäiväkirjaa esum. Kiloklubin sivustolla. Se kertoo syömisiesi kalorit, proteiinit, rasvat, hiilarit ja kuidut.

      • voinko iloita

        Syön ihan normaalia ruokaa enkä rupea mitään erikoisia syömään.. Olen 19vuotias naisen alku.. Pidänkin lepopäivän kerran tai kaksi viikossa.. Koitan vuoden sisällä laihduttaa 20kiloa.. Mun mielestä toi ei ole liian nopeaa laihduttamista..


      • Laihduta hitaasti
        voinko iloita kirjoitti:

        Syön ihan normaalia ruokaa enkä rupea mitään erikoisia syömään.. Olen 19vuotias naisen alku.. Pidänkin lepopäivän kerran tai kaksi viikossa.. Koitan vuoden sisällä laihduttaa 20kiloa.. Mun mielestä toi ei ole liian nopeaa laihduttamista..

        En ehdottanut mitään erikoisruokavalion noudattamista - jos sen käsityksen sait. Tavallisella kotiruoalla laihtuu, kun vuorokauden kokonaisenergian saanti on alle kulutuksen. Kannattaa noudattaa nk. lautasmallia laihdutti tai ei.

        Tavallinen ruoka koostuu proteiineista, rasvasta ja hiilihydraateista. Kun ihminen alkaa keventää ruokavaliotaan, voi vähennys jollakin painottua niin, että esim. rasvat tai proteiinit jäävät liian vähiin. Siksi esim. Kiloklubin (www.kiloklubi.fi) ruokapäiväkirjan pitäminen on hyvä apukeino pitää syömisten koostumus tasapainossa. Sekin auttaa kaloriensaannin hahmottamisessa, jos pitää päiväkirjaa rajatun ajan vaikkapa vain pari viikkoa.

        Kun Thyroxin-annostuksesi saadaan optimitasolle, laihdut hitaasti jopa sillä syömisen määrällä, jolla ennen lihoit. Siksi 20 kilon pudotus vuodessa tulee onnistumaan pienellä ruokavalion kevennyksellä ja liikunnalla.


    • kehon paino

      Tuo uusi lääkitys vaikuttaa monella tavalla, joten ei kannata tempoilla. Onko kunnassasi liikuntareitin varrella kuntoiluvälineitä? Aika monessa paikassa on jo nyt. Oma keho on usein paras vastus. Punnerruksissa esim ei tarvita painoja ja vatsa- ja selkäliikkeitä voi tehdä monella tavalla.

      • voinko iloita

        Kuntani liikuntareiteillä on kuntoiluvälineitä mutta kun olen käynyt siellä niin liikkeet eivät tunnu missään.. Punnerruksia en jaksa kuin 5maksimissaan yhteen menoon..


      • Laihduta hitaasti
        voinko iloita kirjoitti:

        Kuntani liikuntareiteillä on kuntoiluvälineitä mutta kun olen käynyt siellä niin liikkeet eivät tunnu missään.. Punnerruksia en jaksa kuin 5maksimissaan yhteen menoon..

        Tee sitten 5 punnerrusta, pidä tauko ja tee uusi sarja jne. Pikku hiljaa lihakset kehittyy ja voimat kasvaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe