Rasittavaa/kivaa ;)

13v. Lamsam ;)

Moi. Ihan aluksi oon tyttö, 165cm, 45kg. Eli en lihava. Mutta haluisin n. 5-15kg lisäpainoa, sillä kun on esim. uimahallissa, näytän ihan luurangolta. Varsinkin lapaluut, kylkiluut ja hartiat.. Hyi! Mutta mä en yksinkertasesti saa lisää painoa. Syön iltapalaks 5 leipää (kaks puolikasta yhessä) siinä ku toiset syö yhen puolikkaan. Otan AINA lisää ruokaa, enkä syö ilma välipaloja. Syön herkkuja n. joka toinen päivä. En harrasta liikuntaa, vietän kaikki päivät koneella tai nukkuen. Eli mun elämä ei oo ihan terveemmästä päästä. Syön myös joka päivä kasviksia ja iltapalla jonkun hedelmän.

Mikä mättää? Joo, te varmaan löydätte mitä yksinkertasempia ongelmia ja facepalmailette, mut mä en vaa tiedä. :D
Tää on sinäänsä kivaa sillä rakastan ruokaa ja laiskottelua, ja voin tehä sitä ilman et lihon. ;) En silti pidä mun luurankokehosta. Ja ihan tedoks, että ei johdu geeneistä. Vanhemmat ja sukulaiset eivät omista tätä piirrettä.

6

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppoa--

      Lihominen on toisille vaikeampaa kuin toisille, mutta ei se koskaan mahdotonta ole. Älä ainakaan ratkaise asiaa lappamalla naamaan pelkkiä herkkuja ja roskaruokaa, vaan yritä lihottaa itseäsi ihan perusterveellisillä ruuilla. Helpoiten lihot sillä, että pidät itsesi koko ajan kylläisenä. Älä siis anna nälän missään vaiheessa tulla, vaan syö reilun kokoisia välipaloja jatkuvasti ja pidä maha koko ajan vähän täytenä. Kyllä se ylimääräinen ravinto siitä alkaa sitten ennen pitkää varastoitumaan kroppaan.

      Toisaalta olet kyllä niin nuori vielä, että kannattaa olla varovainen. Tuossa iässä on usein vielä helppo pysyä laihana, mutta jos totutat itsesi mässäilyyn nyt niin muutaman vuoden päästä huomaatkin sitten lihovasi hälyttävää vauhtia.

    • sairastut vielä

      No se läski kyllä kerääntyy siihen mahaa eikä tasaisesti mihinkään.

      Ja se hyllyvä rasva ei ole normaalia. Se sairastuttaa ajan kanssa. Rasvamaksaa, diabetesta, kipuja jne...

      Pitää kasvattaa lihaksia ja se onnistuu kunnon ruualla ja liikunnalla, ei millään muulla.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

      Leipää ja muuta sontaa syödessä saa ainoastaan II-tyypin diabeteksen.

    • joulukinkku2

      syöt vaan holtittomasti,et liiku ja oot mahollisimman laiska.Syö,syö syö ja syö.Syö kun ei ole tekemistä,tai ihan muuten vaan.Itekin oon lihava ( mut hiukan vanhempi) ja rakastan mun helskyvää läskimahaa...Sil on mukava leikkii

    • 11+18

      Harrasta liikuntaa ja syö paljon, oikeaa ruokaa.

      Ja käy lääkärissä, voit kärsiä esimerkiksi kilpparin liikatoiminnasta.

    • 13v. Lamsam ;)

      Kiitos näistä vastauksista! :)

    • Täti 50+

      Kuten edellä jo sanottiin, käy koulun terveydenhoitajan juttusilla tai lääkärissä, sillä sinulta pitäisi ottaa kilpirauhaskokeet, ainakin TSH ja T4-v. Sinulla voi olla kilpirauhasen liikatoiminta. Jos niin on, sinulla todennäköisesti on joitakin oireita kuten nopea pulssi, lyhyt kuukautiskierto (jos alkanut), rasvainen iho ja hiukset, huono lämmönsieto, usein lämmin, löysähkö mahan toiminta, väsymys, nopea puhe, keskittymisvaikeudet jne. Kaikki oireet eivät välttämättä esiinny jokaisella liikatoimintaisella. Lue lisää kilpparin liikatoiminnasta esim. Kilpirauhasliiton sivuilta www.kilpirauhasliitto.fi. Vanhempasi voisivat myös lukea em. sivustoa, jotta huomaisitte, podetko kilpparin liikatoiminnalle tyypillisiä oireita. Liikatoiminta on vakava sairaus ja sitä tulisi hoitaa pian. Se vaikuttaa koko elimistöön ja kykyysi oppia ja jaksaa käydä koulua.

      Jos sinulta löytyy liikatoiminta ja saat siihen lääkityksen, sinun pitää vähentää syömistäsi oleellisesti. Toistaiseksi, syö terveellisesti ja normaalisti, älä yritä lihottaa itseäsi, sillä olet vielä lapsi. Kun kasvat, voi kehosi muuttua lihomisasiassa oleellisesti, vaikka kilpirauhasesi olisi terve.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe