seronil

--H

Aloitin vähän alle viikko sitten 10 mg ja parin päivän päästä annoksen nosto 20 mg. Halusin vaan kysyä että onko kokemuksia? Miten nopeasti vaikuttaa ja miten vaikutus näkyy? Masennusta kun minulla ei tietääkseni ole diagnosoitu, mutta sosiaalisten tialnteiden pelko ja (kroonistunut) traumaperäinen stressihäiriö on, eli vaikuttaako tuo lääke kyseisiin häiriöihin mitenkään vai vaan masennukseen? Ja siis olen (vasta) 15, kohta 16 v. tyttö.

30

4244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei lääkettä ei

      Vaadi päästä julkisella puolella terapiaan ja keskustelemaan. Psykiatrit ja yleislääkärit yrittävät painostaa ja mainostaa lääkkeiden käyttäjäksi, mutta pysy lujana. Vaadi pelkkää keskusteluterapiaa.

      Tiesitkö, että pelkkä SSRI lääkkeiden kokeileminen voi maksaa sinulle terveytesi? Pysyviin aivovaurioihin ei tarvitse välttämättä kuin päivien käytön. Lisäksi SSRI:t dementoivat ja tuhoavat tunne-elämän, pahimmillaan niin ikään pysyvästi. En tiedä tiesitkö näistä?

      Psykiatri kirjoittaa yhtä helposti sekä SSRI:tä että neuroleptejä. Molempien ainoa tavoite on lääkitä sinut (ja muut asiakkaansa) hengiltä.

      Vertaistuki netissä sekä psykologi ovat oikeita, koska ne ovat lääkkeettömiä.

      SSRI tuhoaa ihmisen, kuten Suomessakin Seronil on altistanut käyttäjänsä koulusurmille

      SSRI:t tuhoavat ihmisen hormonit, tunteet, motivaation ja puhekeskuksen. Neuroleptit tuhoavat otsalohkot ja limbisen järjestelmän (oppimisstrategia, muisti, tunteet, motiivit, puhe, aistit).

      Panosta ruokavalioon.

      Meditoi
      Nuku
      Rentoudu
      Liiku

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm

      • --H

        Käyn jo terapiassa viikoittain. Lääkehoitoa oli jo aijemmin mietitty mutta oma lääkärini halusi ensin kokeilla muut keinot ja usko pois, on kokeiltukkin.


      • apuja1
        --H kirjoitti:

        Käyn jo terapiassa viikoittain. Lääkehoitoa oli jo aijemmin mietitty mutta oma lääkärini halusi ensin kokeilla muut keinot ja usko pois, on kokeiltukkin.

        Minkälaista muunlaista apua olet saanut? Missä ja kuinka paljon?
        Hermostosi vaikuttaa hyvin herkältä ja olet vielä kovin nuori, joten lääkkeiden haitat todennäköisesti tulevat olemaan suuremmat kuin hyödyt. Olet varmasti upea ja ihastuttava tyttö, tsemppiä kovasti tilanteeseesi! Toivon, että tulet saamaan juuri oikeanlaisen avun, sillä sinun on täysi mahdollisuus toipua. Voimia!


      • --H
        apuja1 kirjoitti:

        Minkälaista muunlaista apua olet saanut? Missä ja kuinka paljon?
        Hermostosi vaikuttaa hyvin herkältä ja olet vielä kovin nuori, joten lääkkeiden haitat todennäköisesti tulevat olemaan suuremmat kuin hyödyt. Olet varmasti upea ja ihastuttava tyttö, tsemppiä kovasti tilanteeseesi! Toivon, että tulet saamaan juuri oikeanlaisen avun, sillä sinun on täysi mahdollisuus toipua. Voimia!

        Aloitin vuoden vaihteen jälkeen TAK poliklinikalla ja sieltä tekivät lähetteen intensiivi avohoitoon ja nuorisopsykiatrian pkl:lle ja siellä käyn kerran viikossa.


      • ollos hyvä
        --H kirjoitti:

        Aloitin vuoden vaihteen jälkeen TAK poliklinikalla ja sieltä tekivät lähetteen intensiivi avohoitoon ja nuorisopsykiatrian pkl:lle ja siellä käyn kerran viikossa.

        Oikea ruokavalio ja lisäravinteet on aina oltava tukihoitona oli vaiva mikä tahansa.


    • ole varovainen

      Ei vaikuta mihinkään noista, ei edes masennukseen. Ainoastaan voi nostaa sinut kevyeeseen pilveen ja sen jälkeen lamaa pääsi ja tunnemaailmasi, jota saatat pitää mukavana ja ajatella masennuksesi parantuneen. Haittavaikutuksena on potentiaalinen aivovaurio. Kannattaa miettiä olisiko esim. alkoholi akuutista nautittuna parempi vaihtoehto sosiaalitilanteiden pelkoon. Itse suosittelen käyttäytymisterapiaa tai vastaavaa.

      • ole varovainen

        Huomasinkin, että olet vielä noin nuori eli alkoholi ei tule kysymykseen. On uskomatonta, että antavat noin nuorille tuollaisia kemikaaleja. Sattuu sydämeen ajatella, että vedät tuollaista kamaa. :(


    • --H

      No eikös tuo 20 mg ole aika pieni annostus? Tai siis eikai siitä mitenkään pilveen tule?:o Mitä tuo lääke tekee? Tai siis jos ei tuohon häiriööni auta niin mitä se sitten tekee? Pelottaa syödä noita kun en saanut mitään tietoa lääkkeestä, käskettiin vaan apteekkiin.

      • Kiitos SSRI

        Ei kannata uskoa noita jeesustelijoita jotka yrittävät lytätä ssri lääkkeet. Itse olen syönnyt cipralexiä 20 ja 10mg varmaan jo 13 vuotta enkä todellakaan allekirjoita noitten jeesustelijoitten kirjoituksia. Suurinosa heistä on kannabis narkomaaneja.


      • --H
        Kiitos SSRI kirjoitti:

        Ei kannata uskoa noita jeesustelijoita jotka yrittävät lytätä ssri lääkkeet. Itse olen syönnyt cipralexiä 20 ja 10mg varmaan jo 13 vuotta enkä todellakaan allekirjoita noitten jeesustelijoitten kirjoituksia. Suurinosa heistä on kannabis narkomaaneja.

        Kiva kuulla että jollain on positiivisiakin kokemuksia! :-) Miten pian sulla alko lääkkeet vaikuttaa ja miten itse huomasit vaikutuksen?


      • Kiitos SSRI
        --H kirjoitti:

        Kiva kuulla että jollain on positiivisiakin kokemuksia! :-) Miten pian sulla alko lääkkeet vaikuttaa ja miten itse huomasit vaikutuksen?

        Mulle määrättiin lääke sosiaalistentilanteiden pelkoon. Lääke pahensi ensin oireita aika paljon, mutta about 4 viikon kohdalla lääke alkoi toimia. Eli kokemus oli semmoinen, että ihan kuin verhot olisi kiskaistu silmien edestä pois kaikki värit kirkastu ja mieliala parani ainakin 100%. Enää ei ahdistanut. Olen onnellinen, että löytyi oikea lääke ekalla kerralla. Aloitus oli kyllä kamala täytyy myöntää.


      • ole varovainen

        SSRI:t ovat vaikutus tavaltaan amfetamiininkaltaisia aineita. Ne nostavat osan käyttäjistä pilveen, jota sitten psykiatri kutsuu maniaksi ja väärindiagnosoi henkilölle "kaksisuuntaisen mielialahäiriön". Tätä klassikon aseman saavuttanutta lääkärimogaa kutsutaan Bipolar Pathin 2. vaiheeksi, jonka seurauksena henkilölle laitetaan neurolepti, jota sitten käsketään syömään loppuelämän. Se on surullinen ja ruma lopputulos. Ole tietoinen tästä 'ansasta', jos sinulle napsahtaa pilvi ("mania") päälle, kun otat.

        20mg:n annos on ihan tuntuva pommi. Vaikea sanoa mitkä seuraamukset sinulle ovat, koska aine reagoi hyvin yksilöllisesti. SSRI:t "tukkivat" serotoniin takaisinottoreseptorit hyvin laajalti jo ihan minimi myyntiannoksilla. Tietenkin annos vaikuttaa, mutta pienempi annos säästäneet sinut enemmänkin vain vakavimmilta haittavaikutuksilta, kuten suuremmalta sydänkohtausvaaralta tai serotoniinioireyhtymältä.

        Tiesithän, että aineet voivat aiheuttaa pysyviä vaurioita aivoillesi. Puhutaan iatrogeenisesta dementiasta tai laajemmin CBI:stä eli Chronic Brain Impairmentista. Muitakin termejä on käytössä. Saat lisätietoa nettihaulla. SSRI:t ovat myös todella koukuttavia vaikka osa pääseekin niistä eroon suhteellisen helposti. Arviot pahasti koukuttuneista vaihtelevat aina 20%:sta 60%:iin eli pimeässä pitkälti operoidaan. Tiedät vasta, kun lopetat -periaatteella.

        Kysyit mitä lääkeaine tekee. Fluoksetiini kuuluu siis SSRI-luokan aineisiin, joita kutsutaan laajasti nimellä "masennuslääke". Niillä ei kuitenkaan ole varsinaisessa merkityksessä juurikaan tekemistä masennuksen hoitamisen tai parantamisen kanssa muuten kuin, että niitä siihen vaivaan annetaan. SSRI:t toimivat lamaamalla tunteitasi. Psykiatrit yleensä sanovat, että ne kaventavat tunnekokemuksia tai "leikkaavat huippuja pois". Siten menetät kykyäsi tuntea vahvoja tunteita tai jopa tunnekokemukset kokonaan. Ilmiöstä käytetään entisten käyttäjien keskuudessa nimitystä zombifioituminen ja seurannutta turtuneisuuden tilaan zombitilaksi. Tila vastaa kuulemma karkeasti lobotomiaa, joka tarkoittaa sitä, että sinulta katoaa tai madaltuu persoona ja ihmisyys. Jotkut pitävät seurannutta tunteettomuuden tilaa helpottavana, koska elämän asiat menettävät merkityksensä ja tunteita ei enää koe samalla tavalla. Pidemmän päälle hetkellinen siunaus muuttuu pysyväksi helvetiksi, koska tunteettomuus voi jäädä pysyväksi. Googleta esim. blunted affect tai frontal lobe syndrome niin saat paremman kuvan kuin pystyn tässä selittämään. Toinen hetkellinen reaktio mitä SSRI:stä monesti saa on pilvi, mutta se on usein vain hetkellinen (muutamia päiviä, viikkoja). Pilvi voi tulla myös paljon myöhemmin käytön jatkuessa, jolloin saat kuulla olevasi nyt "kaksisuuntainen". :) Ole varovainen kehen luotat ja teet oma tutkimustyösi.

        Jos sinulle ei ole kerrottu fluoksetiinin käyttöön liiityvistä riskeitä on syytä huolestua ja miettiä vaikka vanhempien kanssa millaisia riskejä olette valmiita ottamaan. Voitte yhdessä vanhempienne kanssa käydä läpi psykiatriaan ja psykiatrisiin lääkkeisiin liittyviä asioita, joita oma lääkärisikään ei todennäköisesti tiedä tai ei ainakaan sinulle ilmeisesti infonnut, osoitteesta www.cepuk.org.

        Eli olethan varovainen, kun liikut psykiatrisessa maailmassa, ettet tietämättämäsi vahingoita itseäsi.


      • ei lääkkeitä ei
        Kiitos SSRI kirjoitti:

        Mulle määrättiin lääke sosiaalistentilanteiden pelkoon. Lääke pahensi ensin oireita aika paljon, mutta about 4 viikon kohdalla lääke alkoi toimia. Eli kokemus oli semmoinen, että ihan kuin verhot olisi kiskaistu silmien edestä pois kaikki värit kirkastu ja mieliala parani ainakin 100%. Enää ei ahdistanut. Olen onnellinen, että löytyi oikea lääke ekalla kerralla. Aloitus oli kyllä kamala täytyy myöntää.

        Sosiaalisten tilanteeden pelko EI johdu lääkkeen puutteesta.

        Nuo SSRI-lääkkeet ovat vaarallisia ja varsinkin lapsille, kuten ap on.




        http://www.terve.fi/sosiaalisten-tilanteiden-pelko/sosiaalisten-tilanteiden-pelko


      • Monesti apua !!!
        Kiitos SSRI kirjoitti:

        Ei kannata uskoa noita jeesustelijoita jotka yrittävät lytätä ssri lääkkeet. Itse olen syönnyt cipralexiä 20 ja 10mg varmaan jo 13 vuotta enkä todellakaan allekirjoita noitten jeesustelijoitten kirjoituksia. Suurinosa heistä on kannabis narkomaaneja.

        Minä olen just eläkeikään päässyt nainen. Sain masennuksen, ahdistuneisuuden sekä yleisestikin neuroottisten oireitteni takia fluoksetiinia (kuten Seronil on) 20 mg/vrk 15 vuotta sitten. Eli voitan sinutkin 'Kiitos SSRI'.

        Mielestäni on väärin monien täällä ilman perusteita väittää, että tämä fluoksetiini (serotoniinin takaisinoton estäjä) tuhoaisi aivoja. Tuo nyt ihan jokin muodissa oleva lentävä lause. Kaupunkilegenda. Koskaan en ole lukenut sille olevan pohjaa.

        Minulla muisti ja kaikki hoksaaminen toimii oikein hyvin, dementoitumisesta ei tietoakaan. Höpö-höpö aivovammaväitteet. Antakaa dokumenttia asiasta.

        - Kun aloin käyttää tätä lääkettä, oloni koheni selkeästi. Tuli voimakkaampi ja selkeämpi olla, mm. itsetunnon parantumista koin sillei, etten esim. enää pelokkaana takertunut joka asiaan. Elämä lähti varmemmin, tasaisemmin eteenpäin. Siis ehjemmin. Oireista ei enää ollut invalidisoivaa haittaa. Sama ihminen ehdottomasti edelleen olin. Kiitän myös lääkityksen aloittanutta omalääkäriäni, sillä tämän tasapainottumiseni ansiosta sain myös työpaikan ja sitten vielä seuraavankin. Jaksoin vielä tarvittavan määrän työelämää, vaikka perusvaivani on olla jokseenkin masentuneenluonteinen ihminen, mihin kyllä on syynsä varhaiskehityksessäni.

        Aloittajan on nuoren ikänsä takia ensin pyrittävä saamaan kaikki muu tukea-antava apu itselleen! Niin on aina parempi. Jos aloittaja on jo lääkekuurin aloittanut, niin jatkaa sitä vain. Vaikkapa puoli vuotta ja sitten voi lääkärin kanssa keskustellen jättää lääkkeen. Tämä siksi, että aloittajan kehitys/kasvu vielä kovin kesken, minuun verrattuna!


      • elävä esimerkki
        Monesti apua !!! kirjoitti:

        Minä olen just eläkeikään päässyt nainen. Sain masennuksen, ahdistuneisuuden sekä yleisestikin neuroottisten oireitteni takia fluoksetiinia (kuten Seronil on) 20 mg/vrk 15 vuotta sitten. Eli voitan sinutkin 'Kiitos SSRI'.

        Mielestäni on väärin monien täällä ilman perusteita väittää, että tämä fluoksetiini (serotoniinin takaisinoton estäjä) tuhoaisi aivoja. Tuo nyt ihan jokin muodissa oleva lentävä lause. Kaupunkilegenda. Koskaan en ole lukenut sille olevan pohjaa.

        Minulla muisti ja kaikki hoksaaminen toimii oikein hyvin, dementoitumisesta ei tietoakaan. Höpö-höpö aivovammaväitteet. Antakaa dokumenttia asiasta.

        - Kun aloin käyttää tätä lääkettä, oloni koheni selkeästi. Tuli voimakkaampi ja selkeämpi olla, mm. itsetunnon parantumista koin sillei, etten esim. enää pelokkaana takertunut joka asiaan. Elämä lähti varmemmin, tasaisemmin eteenpäin. Siis ehjemmin. Oireista ei enää ollut invalidisoivaa haittaa. Sama ihminen ehdottomasti edelleen olin. Kiitän myös lääkityksen aloittanutta omalääkäriäni, sillä tämän tasapainottumiseni ansiosta sain myös työpaikan ja sitten vielä seuraavankin. Jaksoin vielä tarvittavan määrän työelämää, vaikka perusvaivani on olla jokseenkin masentuneenluonteinen ihminen, mihin kyllä on syynsä varhaiskehityksessäni.

        Aloittajan on nuoren ikänsä takia ensin pyrittävä saamaan kaikki muu tukea-antava apu itselleen! Niin on aina parempi. Jos aloittaja on jo lääkekuurin aloittanut, niin jatkaa sitä vain. Vaikkapa puoli vuotta ja sitten voi lääkärin kanssa keskustellen jättää lääkkeen. Tämä siksi, että aloittajan kehitys/kasvu vielä kovin kesken, minuun verrattuna!

        Minulla on diagnosoitu SSRI-lääkkeiden aiheuttama aivojen toimintahäiriö. Kärsin mm. erilaisista muistin ja hahmottamisen ongelmista. Kesti pitkään ennen kuin lääkärit myönsivät asian. Useimmille näin ei ehkä käy, mutta mahdollista on. Ilmeisesti yhtenä syytekijänä on post-reseptorien toiminnan heikkeneminen. Miksi kaikille näin ei käy, sitä en osaa sanoa.


      • avun kys.l.saanut
        elävä esimerkki kirjoitti:

        Minulla on diagnosoitu SSRI-lääkkeiden aiheuttama aivojen toimintahäiriö. Kärsin mm. erilaisista muistin ja hahmottamisen ongelmista. Kesti pitkään ennen kuin lääkärit myönsivät asian. Useimmille näin ei ehkä käy, mutta mahdollista on. Ilmeisesti yhtenä syytekijänä on post-reseptorien toiminnan heikkeneminen. Miksi kaikille näin ei käy, sitä en osaa sanoa.

        Miten tuo diagnosoitiin? Siis tuo että toimintah.johtui kys.lääkeryhmän lääk.?


      • elävä esimerkki
        avun kys.l.saanut kirjoitti:

        Miten tuo diagnosoitiin? Siis tuo että toimintah.johtui kys.lääkeryhmän lääk.?

        Kävin läpi monipuoliset neurologiset ja psykiatriset tutkimukset, joissa muuta selittävää tekijää moninaiselle oireistolle ei löytynyt. Diagnoosin teki erittäin kokenut ja psyykenlääkkeitä monipuolisesti tunteva psykiatri. Sanoi, että tilanteeni on harvinainen, mutta mahdollinen. Psyykelääkkeiden toimintamenkanismista tiedetään hyvin vähän, eikä vakavista haittavaikutuksista ja yksilöllisistä reagointitavoista keskustella riittävästi. On hyvin epätodennäköistä, että tilanteeni jää pysyväksi (olen myös edistynyt paljon), mutta kuinka kauan parantuminen vie, sitä kukaan ei osaa sanoa. Itse olen varautuntu vielä useampaan vuoteen. Tavallaan en haluaisi pelotella ihmisiä kokemuksillani, mutta haluan varoittaa, että ihmiset eivät luottaisi sokeasti psykiatreihin ja psyykenlääkkeisiin. On niin paljon muita kuntoutusmuotoja, joden avulla saa todellisen parantumisen. Meissä on niin paljon voimavaroja, kun ne osataan vaan löytää.


      • ole varovainen
        elävä esimerkki kirjoitti:

        Minulla on diagnosoitu SSRI-lääkkeiden aiheuttama aivojen toimintahäiriö. Kärsin mm. erilaisista muistin ja hahmottamisen ongelmista. Kesti pitkään ennen kuin lääkärit myönsivät asian. Useimmille näin ei ehkä käy, mutta mahdollista on. Ilmeisesti yhtenä syytekijänä on post-reseptorien toiminnan heikkeneminen. Miksi kaikille näin ei käy, sitä en osaa sanoa.

        SSRI:den, kuten kaikkien muidenkin neuroleptien tiedetään aiheuttavan pysyviä aivovaurioita merkittävälle osalle käyttäjiä. Jos alkaa ottamaan nappia on hyväksyttävä riski pysyviin aivovaurioihin. Nimimerkin "elävä esimerkki" mainitsemat pysyvät kognitiiviset vauriot ovat ilmeisesti varsin yleisiä. Niihin kuuluvat mm. muistivammat, keskittymiskyvyn heikkeneminen, hahmottamisen ja ajattelun vaikeus, suunnittelun vaikeus ja ongelmaratkaisukyvyn heikentyminen jne. Tilaa kutsutaan virallisemmin myös nimellä iatrogeeninen dementia, SSRI-aiheuttama dementia.


      • ole varovainen
        ole varovainen kirjoitti:

        SSRI:den, kuten kaikkien muidenkin neuroleptien tiedetään aiheuttavan pysyviä aivovaurioita merkittävälle osalle käyttäjiä. Jos alkaa ottamaan nappia on hyväksyttävä riski pysyviin aivovaurioihin. Nimimerkin "elävä esimerkki" mainitsemat pysyvät kognitiiviset vauriot ovat ilmeisesti varsin yleisiä. Niihin kuuluvat mm. muistivammat, keskittymiskyvyn heikkeneminen, hahmottamisen ja ajattelun vaikeus, suunnittelun vaikeus ja ongelmaratkaisukyvyn heikentyminen jne. Tilaa kutsutaan virallisemmin myös nimellä iatrogeeninen dementia, SSRI-aiheuttama dementia.

        kirjoitusvirhe sattui. SSRI:t ja neuroleptit ovat eri asia, mutta molemmat aiheuttavat vastaavia vaurioita.


      • elävä esimerkki
        ole varovainen kirjoitti:

        SSRI:den, kuten kaikkien muidenkin neuroleptien tiedetään aiheuttavan pysyviä aivovaurioita merkittävälle osalle käyttäjiä. Jos alkaa ottamaan nappia on hyväksyttävä riski pysyviin aivovaurioihin. Nimimerkin "elävä esimerkki" mainitsemat pysyvät kognitiiviset vauriot ovat ilmeisesti varsin yleisiä. Niihin kuuluvat mm. muistivammat, keskittymiskyvyn heikkeneminen, hahmottamisen ja ajattelun vaikeus, suunnittelun vaikeus ja ongelmaratkaisukyvyn heikentyminen jne. Tilaa kutsutaan virallisemmin myös nimellä iatrogeeninen dementia, SSRI-aiheuttama dementia.

        Niinpä, rankkaa tekstiä. Mulla elämäni lähes tuhoutui SSRI-lääkkeiden haittavaikutusten vuoksi. Nyt olen kuitenkin saanut kosketuksen sisimpääni (minkä SSRI vei) ja osaan arvostaa sitä. Olivat SSRI-vammat sitten minkälaiset tahansa, tuota sisimpääni ei kukaan enää vie. Sieltä myös kumpuaa vahva halu kuntoutua invalidisoitumisesta ja uskon, että se on kovalla työllä mahdollista. Jos näin hyvin minua onnistaa, aion tuoda kaiken osaamiseni SSRI-lääkkeiden kanssa kamppaileville ja ennen kaikkea sitä, että ihmiset oppisivat muilla keinoin kuuntelemaan itseään, rakastamaan omaa herkkää mieltään ja kehoaan ja olemaan sille myötätuntoinen. Tämä taito on elämän perusta ja uskon, että sillä selviää mistä tahansa. Olen siinäkin elävänä esimerkkinä.


      • Anonyymi
        --H kirjoitti:

        Kiva kuulla että jollain on positiivisiakin kokemuksia! :-) Miten pian sulla alko lääkkeet vaikuttaa ja miten itse huomasit vaikutuksen?

        Seronil parantaa kurjan olon ja sosiaalisten tilanteiden pelon.
        Toivottavasti masennuslääke saa tulevaisuudessa paremman maineen.


    • HooTL

      SSRI-lääkkeistä on saatu ihan hyviä kokemuksia sosiaalisen pelon hoidossa. Vaikutusaika on hyvin yksilöllinen, mutta useammasta viikosta on kyse. Lääke vaikuttaa aivojen välittäjäaineisiin siten, että rohkeus mennä erilaisiin tilanteisiin kasvaa.

      On hyvä muistaa, että suurin osa käyttäjistä ei saa Seronilista sivuvaikutuksia. Pieni osa saa ja he pitävät asiasta suurta ääntä. Nimen omaan Seronil on todettu myös alaikäisille turvalliseksi SSRI-lääkkeeksi.

      Kovasti tsemppiä alkuperäiselle kysyjälle!

      • hetkinen..

        On myös hyvä muistaa, että suuri osa SSRI-käyttäjistä tulkitsee lääkkeen aiheuttamat sivuvaikutukset alkuperäiseksi oireiluksi ja sivuvaikutukset voivat ilmetä vasta, kun lääke lopetetaan. SSRI-lääkkeet aiheuttavat aivomuutoksia, joiden palautuminen voi kestää kuukausista vuosiin. Erityisesti nuorilla, joilla aivot ovat vielä hyvin muotoutuvat, SSRI-lääkityksen sekoittaminen normaalin aivotoiminnan voi muotoutua kohtalokkaaksi. Tätä lääketiede ei vielä tunnusta. Rohkeuden lisääntyminen sosiaalisissa tilanteissa saa aika pienen painoarvon, jos SSRI-lääkkeiden haittavaikutuksena on ihmisen persoonallisuuden, kognitiivisten kykyjen ja tunne-elämän muuttuminen. Suosittelen vakvavasti harkitsemaan, onko SSRI-lääkityksen aloittaminen todella sen arvoista.


      • Kiitos SSRI
        hetkinen.. kirjoitti:

        On myös hyvä muistaa, että suuri osa SSRI-käyttäjistä tulkitsee lääkkeen aiheuttamat sivuvaikutukset alkuperäiseksi oireiluksi ja sivuvaikutukset voivat ilmetä vasta, kun lääke lopetetaan. SSRI-lääkkeet aiheuttavat aivomuutoksia, joiden palautuminen voi kestää kuukausista vuosiin. Erityisesti nuorilla, joilla aivot ovat vielä hyvin muotoutuvat, SSRI-lääkityksen sekoittaminen normaalin aivotoiminnan voi muotoutua kohtalokkaaksi. Tätä lääketiede ei vielä tunnusta. Rohkeuden lisääntyminen sosiaalisissa tilanteissa saa aika pienen painoarvon, jos SSRI-lääkkeiden haittavaikutuksena on ihmisen persoonallisuuden, kognitiivisten kykyjen ja tunne-elämän muuttuminen. Suosittelen vakvavasti harkitsemaan, onko SSRI-lääkityksen aloittaminen todella sen arvoista.

        On jos toisessa kupissa on vaihtoehtona itsari.


      • 534224
        Kiitos SSRI kirjoitti:

        On jos toisessa kupissa on vaihtoehtona itsari.

        Totta. Lääkkeet kuuluvat vakavasti sairaille henkilöille, mutta ongelmana on, että niitä määrätään joka vaivaan.


      • karmeeta myrkkyä

        Seronil

        Lapset ja nuoret, joiden ikä on 8 vuotta tai enemmän:
        •Keskivaikeat tai vaikeat vakavat masennusjaksot, jos masennus ei ole helpottanut 4-6 psykoterapiahoitokerran jälkeen. Masennuslääkitystä on syytä tarjota lapselle tai nuorelle, jolla on keskivaikea tai vaikea masennus ainoastaan, jos samalla annetaan psykoterapiaa.

        Sinun on myös hyvä tietää, että alle 18-vuotiailla potilailla on suurentunut itsemurhayritysten, itsemurha-ajatusten ja vihamielisyyden (ensisijaisesti aggressiivisuuden, uhmakkaan käyttäytymisen ja suuttumuksen) riski, kun he käyttävät tämän luokan lääkkeitä. Seronilia tulee käyttää yli 8-vuotiaille lapsille ja alle 18-vuotiaille nuorille ainoastaan keskivaikeiden tai vaikeiden vakavien masennustilojen hoitoon, eikä sitä tule käyttää muihin käyttöaiheisiin.

        MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET

        Kuten kaikki lääkkeet, myös Seronil voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.

        Hyvin yleiset haittavaikutukset (useammalla kuin yhdellä 10:stä):
        •unettomuus (esim. ennenaikainen aamuherääminen, nukahtamisvaikeudet, katkonainen nukkuminen)
        •päänsärky
        •ripuli, pahoinvointi
        •väsymys, voimattomuus

        Yleiset haittavaikutukset (harvemmalla kuin yhdellä 10:stä):
        •unihäiriöt tai poikkeukselliset unet (myös painajaisunet)
        •horros, uneliaisuus (liikaunisuus)
        •haukottelu
        •ruokahaluttomuus (mukaan lukien anoreksia), painon lasku
        •ahdistuneisuus, hermostuneisuus, levottomuus, jännittyneisyys
        •näön hämärtyminen
        •huomiokyvyn häiriöt
        •huimaus, vapina, sydämentykytys
        •punastuminen, kuumat aallot
        •vilunväristykset
        •makuaistin muutokset, suun kuivuminen
        •oksentelu, ylävatsavaivat
        •ihottumat (esim. punoittava, hilseilevä tai rakkulainen ihottuma, yleistynyt ihottuma), nokkosihottuma, kutina
        •liikahikoilu
        •lisääntynyt virtsaamistarve (myös tiheävirtsaisuus)
        •seksuaalisten halujen väheneminen, erektiohäiriöt, ejakulaatiohäiriöt
        •gynekologinen verenvuoto (esim. kohdunkaulan, kohdun, sukupuolielinten tai emättimen verenvuoto, runsaat tai epäsäännölliset kuukautiset)
        •nivelkipu


    • -medisiinari

      On olemassa lääkäreitä (lääketieteellinen yliopistokoulutus) ja sitten on olemassa "Google-lääkäreitä", jotka yhdistävät omat ja mahdollisesti tuttavapiirin havainnot googlaamalla löytyviin havaintoihin.

      Lienee sanomattakin selvää, kumpia lääkäreitä löytyy tältä sivustolta.

    • 3+3

      Ei lääkkeittä alaikäisille eikä muillekkaan.

      Vaatikaa keskusteluterapiaa.

    • parantumista

      On niin paljon keinoja parantua!

      - psykodynaaminen psykoterapia
      - kognitiivis-analyyttinen psykoterapia
      - psykofyysinen psykoterapia
      - kuvataideterapia
      - hahmoterapia
      - toimintaterapia
      - perheterapia
      - vertaistukiryhmät
      - meditaatio
      - akupunktio
      - kirjallisuus
      - kirjoittaminen
      - piirtäminen
      - ruokavalio
      - luontaistuotteet
      - musiikki
      - ystävät
      - perhe
      - luonto
      - eläimet
      - taide
      - käsityöt
      - rukoilu
      - jne

      EI LÄÄKKEITÄ !!

    • ÄläKoske!!

      http://www.youtube.com/watch?v=M24EWvYG5CQ

      Katsokaa edes läheisienne tähden tämä lyhyt minuuttien video!

      SSRI/SNRI ovat täyttä myrkkyä! kuten muut masennus"Lääke" myrkyt.

      Raha puhuu ihmisten rappeutumisesta piittaamattomasti.

      !!Varoitan video voi aiheuttaa kieltäytymistunteita ja suurta pettymystä ja vihaa!

      Älkää uskoko pseudo lääkäreihin(Psykiatreihin) psykiatri perustuu nazi ajatus juureen ja psykiatrit olivat ne ketkä kehittivät hitlerin ideat.

      Olen seurannut 3 läheisen masennusmyrkky"lääkkeiden" tilasta Nuorina teineinä hymyjemme läheisen huonon elämäntilanteen takia masennuslääkkeen aloituksesta hänen... parhaan kaverini kuolemaan.

      Sekä 2 muuta ovat aivan syrjäytyneitä ja tunteettomia ja ei olla enää puhuttu kymmeneen vuoteen lähes. Vain itse näistä pelastuin lopettamalla ajoissa.

      Älä rakas tyttö anna "Psykiatria lääke raiskata" sinua loppu elämän fyysisillä ja henkisillä arvilla joita ei voi verrata mihinkään.

      PYYDÄN KATSOMAAN TÄMÄN.lyhyt video mutta voi pelastaa elämiä. Parempia(pitempiä) dokumentteja löytyy kyllä kanssa esim nimellä Psychiatry: industry of death, sekä Marketing madness, Making of killing. Yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe