vastaisku valituksille

k/k

Tein lujasti töitä kun yritin jalkaani nostaa fillarin putken yli.
Onnistuin ja tunsin jonkinlaista ylpeyttä omasta reippaurestani,ei muuta kun riuska polkaisu ja matkaan veli hopea.
Viime kesänä en koskenutkaan siihen putkikameliin ja nyt kun jälleen pääsin satulaan olin ihmeissäni autuasta olostani.
Tuuli humisi korvissa kuin ennen ja renkaatkin piti tuttua ääntä sellanen outo puuskutus vaan häiritsi varsinkin ylämäissä.
Selkee parannus entiseen oli se et ohittelijat ei enää harmittaneet,ainakaan niin paljoa.
Meinasin huutaa et palataan asiaan 40v päästä mut kun laskin omaa ikääni niin ne ohittajat olis olleet erelleen vahvoilla.
Tuli taas yks asia motivoimaan oloneuvokseksi ryhtymistä,ei se tavoite kilometri määrä töis olemalla toteutuiskaan.
Olen huono ihminen ku laihruttaa pitäis mut katellaan nyt josko syksyllä pitää henkseleitä käyttää.
Ai niin se juttu et kunnon mittarit pyörään ja polkijaan niin se touhu on mielekästä ja turvallista,
Olen mä melkein ku Paasilinnan siltainsinööri.

40

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrjii

      mä lopetin vaan makkaran ,ja lihan syönnin.

      • k/k

        En paljoa makkaraa syö ja lihaakin minimaalisest, Omien analyysien perusteel syyttäisin huonoa nukkumista ja sellasta rintakarvoja kasvattavaa mielialaa.
        Kokeillaan josko ne harmit jäis tonne kevät ja kesätuulien vietäväksi.


      • Kuulee tuuli
        k/k kirjoitti:

        En paljoa makkaraa syö ja lihaakin minimaalisest, Omien analyysien perusteel syyttäisin huonoa nukkumista ja sellasta rintakarvoja kasvattavaa mielialaa.
        Kokeillaan josko ne harmit jäis tonne kevät ja kesätuulien vietäväksi.

        Jää ne. Matka/trippimittari pyörään ja vaikka HeiaHeia vertaistuen nostattajaksi puhelimeen, saa jakaa niitä kesätuulen puhaltamia kilometrejä ja liikunnaniloa kavereiden kanssa :).


      • k/k
        Kuulee tuuli kirjoitti:

        Jää ne. Matka/trippimittari pyörään ja vaikka HeiaHeia vertaistuen nostattajaksi puhelimeen, saa jakaa niitä kesätuulen puhaltamia kilometrejä ja liikunnaniloa kavereiden kanssa :).

        Olen enemän sellanen yksittäistaistelija,mää itte pennusta asti.
        Luonnon ja liikunnan parantavaan voimaan oon uskonu pienestä asti,se pääs vaan unohtumaan menneinä vuosina.
        Suurin vaikeus on saara takamus ja satula sopimaan välinsä.


      • Kuulee tuuli
        k/k kirjoitti:

        Olen enemän sellanen yksittäistaistelija,mää itte pennusta asti.
        Luonnon ja liikunnan parantavaan voimaan oon uskonu pienestä asti,se pääs vaan unohtumaan menneinä vuosina.
        Suurin vaikeus on saara takamus ja satula sopimaan välinsä.

        Osta pyöräilijän housut joissa pehmustettu peffa.


      • k/k
        Kuulee tuuli kirjoitti:

        Osta pyöräilijän housut joissa pehmustettu peffa.

        On mulla sellaset toppasortsit mut mä oon rasvahäntä lampaan näkönen niissä,katuuskottavuus kärsii.
        Yleensä suosin Suomi verkkareita ja kesällä tietenkin nenäliina päässä.
        Rusinat ja pähkinät on tärkeitä naposteltavia polkies,joskus huomaan kun lintuparvi seuraa ja nokkii niit puronneita.


      • Kuulee tuuli
        k/k kirjoitti:

        On mulla sellaset toppasortsit mut mä oon rasvahäntä lampaan näkönen niissä,katuuskottavuus kärsii.
        Yleensä suosin Suomi verkkareita ja kesällä tietenkin nenäliina päässä.
        Rusinat ja pähkinät on tärkeitä naposteltavia polkies,joskus huomaan kun lintuparvi seuraa ja nokkii niit puronneita.

        Onks Viljoo näkyny :)?
        Juomapullo vissiin sitten suomiverkkareiden takataskussa?


      • k/k
        Kuulee tuuli kirjoitti:

        Onks Viljoo näkyny :)?
        Juomapullo vissiin sitten suomiverkkareiden takataskussa?

        Juotavaa tietenkin matkassa mut tupakkia ei.


      • Kuulee tuuli
        k/k kirjoitti:

        Juotavaa tietenkin matkassa mut tupakkia ei.

        doupinkia juomapullossa?


      • k/k
        Kuulee tuuli kirjoitti:

        doupinkia juomapullossa?

        Yleensä raakaa kraanavettä,toisinaan makeaa tiivistemehua.


      • Kuulee tuuli
        k/k kirjoitti:

        Yleensä raakaa kraanavettä,toisinaan makeaa tiivistemehua.

        Huoneenlämpöinen kraanavesi on parasta. Minullakin aina kotona puolentoista litran pullo vettä huoneenlämmössä ja siitä ryypiskelen pitkin päivää. Tulee juotua riittävästi kun se on siinä tyrkyllä.


    • mimmimummi*

      Miks miespuolisilla pitää olla se putki.....minulla nyt semmoinen mummopyörä...ilman vaihteita...käsi- ja jalkajarrulla...senlaisia cityfillareita on aika paljon nuorillakin.... Pitää kohtapuoliin taluttaa se pyörähuoltoon....taka rengas tussuna....
      Paasilinnan kun mainitsit...niin veljeksistä Erno jonka kanssa jutustelin muutaman kerran....ei omistanut autoa...vaan fillaroitsi pitkiäkin matkoja aina...oli elämäntapa...
      Siltainsinööriin en ole tutustunut...

      • k/k

        Se putki on perua vanhoilta köyhiltä ajoilta, pyörät oli kalliita.
        Silloin oli hyvä syy pyytää sitä mielitettyään siihen tankolle kotimatkan ajaksi.
        Kun pyörällä poski oli poskea vasten,on manta mulla nyt äitinä lasten jne
        Kannattaa ehrottomasti tutustuu jos Jaatinen sattuu hollille,se on tiukka jäpä.


      • henrjii
        k/k kirjoitti:

        Se putki on perua vanhoilta köyhiltä ajoilta, pyörät oli kalliita.
        Silloin oli hyvä syy pyytää sitä mielitettyään siihen tankolle kotimatkan ajaksi.
        Kun pyörällä poski oli poskea vasten,on manta mulla nyt äitinä lasten jne
        Kannattaa ehrottomasti tutustuu jos Jaatinen sattuu hollille,se on tiukka jäpä.

        jos on feminiinimankeli!
        ei putkellesi istu kukaan enkeli


    • k/k

      Kylläpä oli hyvä olo eilen,kun unohrin selän,polven ja syrämen niin oli kerrassaan mukava elää.
      Ajatelkaa kun huhtikuus saa istuskella ilman paitaa ulkona,kuunella lintujen lauluu ja näkee hämähäkkien seitit mustikan varvuissa.
      Kauniin spektrin värisiä rihmoja tuulen heiluteltavina ,ei vanhan ja raihnasen aina tarvii olla naama norsun elimenä.

      • Yökukkuja

        Sanos muuta k/k. Eilen oli mukava puuhastella sisällä kun ulkona oli mahava lumisade.
        Tämän aamun valjetessa maa oli häikäisevän valkea. Soppeli pyykkipäivä. Pyykit kuivuu nopsaan ulkona narulla ja valkopyykki kirkastuu. Tänään pääseekin helpolla kun elisestä ja toissapäiväisestä jämäruuasta kehittelee päivällisen.
        Kaiken maailman krempoista huolimatta sentään pystyy puuhastelemaan vointinsa mukaan ja rueta lepäämään kun siltä tuntuu.


    • "k/k"

      Stadissa on se ikävä puoli että täällä saa helposti istuskella ilman pyörääkin.
      Eestin lautalle on niin lyhyt matka.
      Vähänkö luulen että joutuisin paitani repimään jos uuden pyörän ostaisin.
      Muistan kyllä hyvin ajan, jolloin minunkin takamukseni satulan kanssa keskusteli
      kärjekkäästi.


      H.

    • honka mänty

      Oliko tänä valitus, että 40 vuoden kuluttua ei enää pääse kaikista muista pyöräilijöistä edelle?

      Vähän oli vaikeatajuista, joten saanen anteeksi, jos tulkitsin päin honkia.

      • k/k

        Kaik saa antteks kun mähän olen pohjatont hyvyyt,tää oli kasvaneen maltin ja maallisesta luopumisen korkeeveisu.
        Koitin sanoo et antaa nuorempien mennä menojaan,pappa pitelee perää .
        Ei hermitakkaan niin kuin nuorena teki,


      • posari
        k/k kirjoitti:

        Kaik saa antteks kun mähän olen pohjatont hyvyyt,tää oli kasvaneen maltin ja maallisesta luopumisen korkeeveisu.
        Koitin sanoo et antaa nuorempien mennä menojaan,pappa pitelee perää .
        Ei hermitakkaan niin kuin nuorena teki,

        Sanos nyt k/k vielä, että onko sellasii mittareita pyöriin jotka voi kiinnittää helposti... magneetilla, jesarilla tai sinitarralla. Mä olen niin tumpelo etten osaa vedellä piuhoja kardaaniakseleidn tai dynamojen, mitä lie välille.


      • k/k
        posari kirjoitti:

        Sanos nyt k/k vielä, että onko sellasii mittareita pyöriin jotka voi kiinnittää helposti... magneetilla, jesarilla tai sinitarralla. Mä olen niin tumpelo etten osaa vedellä piuhoja kardaaniakseleidn tai dynamojen, mitä lie välille.

        Posari kattoa nakottaa nyt tarkkaan ku laitetaan mittari pyörään.
        Ne mittarit on helppoja laittaa kun ne kiinitetään kumilenkeillä.
        Ensin laitat pyörän pinnaan sen magnetti palan ja sit etuhaarukan varteen sen vastakappaleen,kohdakkain luonnollisesti.
        Siit anturista menee johto ohjaustankossa olevaan lukulaitteeseen, mut nyt sun täytyy vetää kynällä merkki renkaaseen ja työnnät pyörää yhden jämptin kieroksen.
        Nyt mittaat sen matkan sentilleen,laita mitta aukaistuna maahan niin mittaus on helppoa kun työntää pyörää sen vieressä.
        Syotät ne millit siihen mittariin mulla esim 2130mm yks kieros,voi siihen syöttää kellonajankin jos haluaa.
        Normaalist siin näkyy kokonais km määrä just ajettu matka ja siihen käytetty aika.
        Nopeus näkyy koko ajan ku pyörä liikkuu.
        Ei sit muuta ku polkemaan.


      • posari
        k/k kirjoitti:

        Posari kattoa nakottaa nyt tarkkaan ku laitetaan mittari pyörään.
        Ne mittarit on helppoja laittaa kun ne kiinitetään kumilenkeillä.
        Ensin laitat pyörän pinnaan sen magnetti palan ja sit etuhaarukan varteen sen vastakappaleen,kohdakkain luonnollisesti.
        Siit anturista menee johto ohjaustankossa olevaan lukulaitteeseen, mut nyt sun täytyy vetää kynällä merkki renkaaseen ja työnnät pyörää yhden jämptin kieroksen.
        Nyt mittaat sen matkan sentilleen,laita mitta aukaistuna maahan niin mittaus on helppoa kun työntää pyörää sen vieressä.
        Syotät ne millit siihen mittariin mulla esim 2130mm yks kieros,voi siihen syöttää kellonajankin jos haluaa.
        Normaalist siin näkyy kokonais km määrä just ajettu matka ja siihen käytetty aika.
        Nopeus näkyy koko ajan ku pyörä liikkuu.
        Ei sit muuta ku polkemaan.

        No mä otin jääkaapin ovesta magneetin, mittarina kinkkumittari, ompelulaatikosta metrimitan. Ylähaara? Anturi? Täällä mä nyt olen meidän pihalla haarat levällään enkä tiedä mitä mä tökkään mihinkin? Ettäs kehtaat k/k, sinun syy kun tietokoneen ruutukin piti hinata oviaukkoon. Arvaa hävettääkö?


      • mummonmökistä
        posari kirjoitti:

        No mä otin jääkaapin ovesta magneetin, mittarina kinkkumittari, ompelulaatikosta metrimitan. Ylähaara? Anturi? Täällä mä nyt olen meidän pihalla haarat levällään enkä tiedä mitä mä tökkään mihinkin? Ettäs kehtaat k/k, sinun syy kun tietokoneen ruutukin piti hinata oviaukkoon. Arvaa hävettääkö?

        Pyöräliikkeessä laittavat kaikki paikoilleen,mulla on sellanen mittari jonka saa napata lähtiessä mukaan ettei pikku kundit ehdi käpälöimään ja nappaamaan itelleen.

        Pari on lähtenyt ja vähän harmittaa.Ilman fillaria en pärjäisi ollenkaan,liikun päivittäin paikasta toiseen,viimekesän mökkimatkat vähintään 25 km päivässä,tänäänkin 10 litran vesikanisteri pakkarilla,pari kauppakassia tangoissa ja suurikivinen soratie alla,pohjoinen vastatuuli puski vastaan,siinä oli aamulenkkiä mökkiläiselle.

        Eipä tarvii tuutulauluja iltaisin,vielä kun pääsis noista kekomuurahaisista eroon niin..


      • posari
        mummonmökistä kirjoitti:

        Pyöräliikkeessä laittavat kaikki paikoilleen,mulla on sellanen mittari jonka saa napata lähtiessä mukaan ettei pikku kundit ehdi käpälöimään ja nappaamaan itelleen.

        Pari on lähtenyt ja vähän harmittaa.Ilman fillaria en pärjäisi ollenkaan,liikun päivittäin paikasta toiseen,viimekesän mökkimatkat vähintään 25 km päivässä,tänäänkin 10 litran vesikanisteri pakkarilla,pari kauppakassia tangoissa ja suurikivinen soratie alla,pohjoinen vastatuuli puski vastaan,siinä oli aamulenkkiä mökkiläiselle.

        Eipä tarvii tuutulauluja iltaisin,vielä kun pääsis noista kekomuurahaisista eroon niin..

        Vastatuulessa minäkin poljin, ei ollut tarakalla kanisteria, reppu vaan. Olkoot mittarit, pääasia et pyörät pyörii etiäpäin.


    • expimot

      "..kynällä merkki renkaaseen ja työnnät pyörää yhden jämptin kieroksen.
      Nyt mittaat sen matkan sentilleen,laita mitta aukaistuna maahan niin mittaus on helppoa kun työntää pyörää sen vieressä."

      No voi hitto!

      Mä käänsin fillarin ylösalaisin ja hankalasti metallisella rullamitalla, lokasuojan välistä ujutellen, mittasin kumin pinnalta renkaan ympärysmitan.

      • k/k

        Se on posari ja expimot semmonen juttu et nyt te pirätte pilkkananne vanhaa miestä,pitäskö laittaa pyykkipojat lahkeisiin ja lähtee kattelemaan josko näkyis ylösalasin olevii fillareita.
        N iin ja semmosii harinkontein seisovii renkaan mittaajia.
        Koittakaahan muistaa vastasuures et puolella voitte parantaa juttujanne,ja ei sit tippaakaan totisuut,
        Nyt mä meen maat sen leviän selän taa väsyttää ko kannoin kiukaan pihalle ja vaimo pahus oli lämmitäny sen ehtopäiväl,pikkasen kintaat sauhus.


      • posari
        k/k kirjoitti:

        Se on posari ja expimot semmonen juttu et nyt te pirätte pilkkananne vanhaa miestä,pitäskö laittaa pyykkipojat lahkeisiin ja lähtee kattelemaan josko näkyis ylösalasin olevii fillareita.
        N iin ja semmosii harinkontein seisovii renkaan mittaajia.
        Koittakaahan muistaa vastasuures et puolella voitte parantaa juttujanne,ja ei sit tippaakaan totisuut,
        Nyt mä meen maat sen leviän selän taa väsyttää ko kannoin kiukaan pihalle ja vaimo pahus oli lämmitäny sen ehtopäiväl,pikkasen kintaat sauhus.

        En kyllä pilkkaa muita kun omaa tumpeluuttani. Sovitaan niin että mä laitan räpättimen vaan fillariin, hitot mä niistä kilometreistä, nehän on vaan numeroita kuten täällä pruukataan sanoo. Ompahan sulla nyt kiuaslämpöset kädet kietoo selän ympäri.


      • expimot
        posari kirjoitti:

        En kyllä pilkkaa muita kun omaa tumpeluuttani. Sovitaan niin että mä laitan räpättimen vaan fillariin, hitot mä niistä kilometreistä, nehän on vaan numeroita kuten täällä pruukataan sanoo. Ompahan sulla nyt kiuaslämpöset kädet kietoo selän ympäri.

        Sama juttu, tuli vähän tyhmä olo kuin luin miten helposti sen renkaan koon olisi voinut mitata. Noh, ainakin älysin viivottimen sijaan käyttää rullamittaa.


    • kaartelija

      Kunto-Tunturissa on nopeus- ja matkamittari, eikä kukaan pääse edelle.

      • posari

        Toppuutteles ny vähän kaartelija. Kyllä joku GPS (tai mikä lie) paikantaa sinun Kunto-Tunturis ja eiköhän vaan joku Elma tai Kauno polje pikkasen edempänä.
        Alan olla niin kade noille mittareillenne, että pian laitan ne paisto-, pakkas- ja lämpömittarin teipillä ohjaustankoon. Ja vielä kuumemittarinkin!


      • k/k
        posari kirjoitti:

        Toppuutteles ny vähän kaartelija. Kyllä joku GPS (tai mikä lie) paikantaa sinun Kunto-Tunturis ja eiköhän vaan joku Elma tai Kauno polje pikkasen edempänä.
        Alan olla niin kade noille mittareillenne, että pian laitan ne paisto-, pakkas- ja lämpömittarin teipillä ohjaustankoon. Ja vielä kuumemittarinkin!

        Pitäähän pyöräs koristeita olla,itteasias tuli mieleen ne viimeisen päälle koristellut Afrikkalaiset pyörät joita satamissa kattelin.
        Mulla on sellanen kullattu pikku enkeli henkilökohtasena juttuna.


    • vakio fillari*

      Mittareita fillareissa?

      Höpönhöpö.

      Aina on fillari pelannut kun olen sillä asioille- tai muuten vaan maisemia katselemaan lähtenyt ilman mittareita.

      Koulu- ja työmatkatkin ajelin aamuin illoin.

      • k/k

        Pikkasen orottelinkin koska joku tosi polkija kommentoi, jokainen tavallaan.
        Sallitko kumminkin sykemittarin polkijalla jos tilanne vaatii?


      • vakio fillari*
        k/k kirjoitti:

        Pikkasen orottelinkin koska joku tosi polkija kommentoi, jokainen tavallaan.
        Sallitko kumminkin sykemittarin polkijalla jos tilanne vaatii?

        Sykemittari vois olla ok.

        Mitenkähän tuo askelmittari pelais fillaroidessa?

        Lapset laittavat kaikenlaisia räpättimiä pyöriinsä. Miksei meidän ikäisemmekin. Jos laittaisi jokainen omanlaisensa niin ainakin tunnistaisi toiset kulkijat kuka milloinkin on liikkeellä. :-)


      • k/k
        vakio fillari* kirjoitti:

        Sykemittari vois olla ok.

        Mitenkähän tuo askelmittari pelais fillaroidessa?

        Lapset laittavat kaikenlaisia räpättimiä pyöriinsä. Miksei meidän ikäisemmekin. Jos laittaisi jokainen omanlaisensa niin ainakin tunnistaisi toiset kulkijat kuka milloinkin on liikkeellä. :-)

        Puhutaan kelauksesta eli kampien kieroksista minuutis ,se varvimittari auttaa löytämään kevyen polkemis tyylin.
        Väkisin runnaaminen isolla välityksellä ottaa jaloille .


      • Kuulee tuuli

        Minusta fillarointi etenkin työmatkoilla samoja reittejä on TYLSÄÄ. Matkamittari motivoi, näkee paljonko pyöräilykaudella tulee kaikkinensa pyöräiltyä. Laskevathan toiset esim hiihtämiään kilometrejä. Ja minusta älypuhelinten matkamittarit ja kartat ovat hauskoja ja hupia :). Voipi jakaa jopa harrastuksiaan omien lastensa kanssa. Lapset näkee jotta vanhakin liikkuu.

        Tekniikka pyöräillessä ei kuitenkaan ole se pääasia, piristävä lisämauste kuitenkin.
        Rytmihäiriöisellä sykemittari oiva keksintö seurata missä on raja turvalliselle sykkeelle.


      • posari
        Kuulee tuuli kirjoitti:

        Minusta fillarointi etenkin työmatkoilla samoja reittejä on TYLSÄÄ. Matkamittari motivoi, näkee paljonko pyöräilykaudella tulee kaikkinensa pyöräiltyä. Laskevathan toiset esim hiihtämiään kilometrejä. Ja minusta älypuhelinten matkamittarit ja kartat ovat hauskoja ja hupia :). Voipi jakaa jopa harrastuksiaan omien lastensa kanssa. Lapset näkee jotta vanhakin liikkuu.

        Tekniikka pyöräillessä ei kuitenkaan ole se pääasia, piristävä lisämauste kuitenkin.
        Rytmihäiriöisellä sykemittari oiva keksintö seurata missä on raja turvalliselle sykkeelle.

        Koska fillarini on vanha kuten minäkin, päätin etten nolaa sitä turhilla hörhöillä.
        Niin ikään päätin tavoitteeni tällekkesäkaudelle:
        Mulla on n. 7 km lenkki jossa paljon ylä-
        ja alamäkiä. Tänään jouduin neljässä ylämäessä nousemaan pois pyörältä.
        Päätin, ettö syksyyn mennessä ei tarvii enää nousta pystyn vetämään lenkin toisinkin päin.
        Eräänlainen kuntomittari sekin, eikö vain?


      • k/k
        posari kirjoitti:

        Koska fillarini on vanha kuten minäkin, päätin etten nolaa sitä turhilla hörhöillä.
        Niin ikään päätin tavoitteeni tällekkesäkaudelle:
        Mulla on n. 7 km lenkki jossa paljon ylä-
        ja alamäkiä. Tänään jouduin neljässä ylämäessä nousemaan pois pyörältä.
        Päätin, ettö syksyyn mennessä ei tarvii enää nousta pystyn vetämään lenkin toisinkin päin.
        Eräänlainen kuntomittari sekin, eikö vain?

        Posarille
        Olen hidasliikkeinen ihminen ja tykkään pitkäkestoisista suorituksista.
        Olen kaiholla muistellut menneen ajan lenkkejä, niihin aion pyrkiä pikkuhiljaa,
        Nyt olen töitten jälkeen tyytynyt reilun 20km lenkkeihin.
        Eläkkeellä olles sitten pitkiä lenkkejä.


      • posari
        k/k kirjoitti:

        Posarille
        Olen hidasliikkeinen ihminen ja tykkään pitkäkestoisista suorituksista.
        Olen kaiholla muistellut menneen ajan lenkkejä, niihin aion pyrkiä pikkuhiljaa,
        Nyt olen töitten jälkeen tyytynyt reilun 20km lenkkeihin.
        Eläkkeellä olles sitten pitkiä lenkkejä.

        K/K
        Kaiholla minäkin muistelen menneen ajan lenkkejä. Nimittäin takalisto ei tarvinnut silloin pehmikkeitä.
        Tuo 7 km:n lenkki on semmonen intervalliharjoitus, ylämäissä pitää tasata pelkokertoimet hurjiin laskuihin.
        Vanhemmiten on alkanut pelottaa äkkikurvit. Ajattelin josko nappia painamalla sais apupyörät kaarteisiin.


      • posari
        posari kirjoitti:

        K/K
        Kaiholla minäkin muistelen menneen ajan lenkkejä. Nimittäin takalisto ei tarvinnut silloin pehmikkeitä.
        Tuo 7 km:n lenkki on semmonen intervalliharjoitus, ylämäissä pitää tasata pelkokertoimet hurjiin laskuihin.
        Vanhemmiten on alkanut pelottaa äkkikurvit. Ajattelin josko nappia painamalla sais apupyörät kaarteisiin.

        Täytyy nyt tiedottaa, että tänään tein sen lenkin vastapäivään. Kahdessa ylämäessä jouduin työntään ja yhden poljin seisaaltani.
        Vaikeusastetta lisäsi alamäissä lanamiehen nostattamat kivenmurikat ja ajourien häviäminen. En kaatunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe