Vaivaisten valtakunnassa

pieni on ihminen

mylly jauhaa ja pilkkoo heikot palasiksi.
Ihminen on herkkä kapine.
Myllyn siivet pyörivät vinhaa vauhtia jauhaen poloiset kitaansa kimeästi ulvoen.

12

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k/k

      Siin jumalan myllyssä on se hyvä puoli et se jauhaa hitaasti,siinä vuoroaan orotelles kerkee funtsailla kaikenlaist.
      Sitä vaan orotellaan et joutuuks jyvien vai akanoitten laariin.
      Me palstalaiset ku ollaan parasta A ryhmää niin pikkuseksi jää akanapussi.

    • noin se menee

      //Sitä vaan orotellaan et joutuuks jyvien vai akanoitten laariin.// miksi vaan odottelet? varmista taivaspaikkasi,,usko Herraan Jeesukseen ja sinä pelastut....ja saat siihen jo varmuuden eläessäsi..
      Joh. 3:16

      Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä

      • risti riita

        Yrittäppäs sovittaa evoluutio raamattuun,kuinka jumala sopisi kuvioihin


      • eppu2
        risti riita kirjoitti:

        Yrittäppäs sovittaa evoluutio raamattuun,kuinka jumala sopisi kuvioihin

        Kyllä se hyvin sopii. Jumalalle 7 ihmisten päivää voi olla vaikka 7miljardia vuotta. Ei tuolla puolen aikaa ole.
        Aatami ja Eeva olivat profeettoja. Mistäs se Kainkin sen vaimon löysi, jos A jaE olisi olleet ensimmäiset ihmiset.
        Minä olen tullut siihen tulokseen, että niiden tarkoitus oli olla kantapariskunta uudelle paremmalle ihmiskunnalle.
        Raamattu on kirjoitettu kauan sitten aikansa ihmiset sen on taltioineet, sen ajan kielelle ja käsityksensä mukaan.


      • hui haiii
        eppu2 kirjoitti:

        Kyllä se hyvin sopii. Jumalalle 7 ihmisten päivää voi olla vaikka 7miljardia vuotta. Ei tuolla puolen aikaa ole.
        Aatami ja Eeva olivat profeettoja. Mistäs se Kainkin sen vaimon löysi, jos A jaE olisi olleet ensimmäiset ihmiset.
        Minä olen tullut siihen tulokseen, että niiden tarkoitus oli olla kantapariskunta uudelle paremmalle ihmiskunnalle.
        Raamattu on kirjoitettu kauan sitten aikansa ihmiset sen on taltioineet, sen ajan kielelle ja käsityksensä mukaan.

        käytössä oli nuolenpääkirjoitus raamatun alkuaikoina ja käsitys jumalasta otettiin käyttöön joskus 3000 vuotta sitten,vaikka raamatun tapahtumista ei ota selvää erkkikään


      • k/k

        Varmista taivaspaikkasi,sanot sinä jos sulla on takuuvarma ohje niin neuvoisin olemaan hiljaa,ettei sua kivitettäis,niin kuulemma käy kun totta puhuu.
        Mulla on ns vaiheessa oma suhtautumiseni korkeimpiin voimiin,silloin kun yksinäni seisoin oviaukossa,pitäen sormet valkoisina ovipielistä,ettei noutaja pääsis sisään.
        Silloin kaipasin auttajaa ,olis kelvannut kriisiryhmäkin tai mikä tahansa porukka,ei tullut ja ollut ketään siin vierellä.
        Ne muistot ei oo vieläkään hävinneet minnekkään ja niit koitan selvitellä pitkillä fillari lenkeillä.
        Tommosia ku miettii niin kaikki puheet armeliaasta pelastuksesta joutuu tarkkaan syyniin.
        Toisia en haluu ohjailla en neuvoa jokanen hankkii mielenrauhansa omilla konsteilla.


    • Monille ihmisille Algebrakin on Hebreaa.
      Jesse vihjaisi minulle kerran hyvin.
      Herran jumala ei ole tästä maailmasta.
      Jesse vaan joutuu olemaan koska faija käskee.

      Me lueskellaan joskus Jessen kanssa näitä ihmisten juttuja.
      Ja nauretaan niille.
      Ihmetellen miksi ihminen vaivaa päätään turhan-päiväisyyksillä.
      Luulisi että hänellä olisi tärkeämpääkin tekemistä.
      Varsinkin lisääntymällä järkevästi ja siten käyttämällä maataan fiksusti.
      Huomautan vielä, että Jesse ei usko koskaan tavanneensa Aatamia tai Eevaa.
      Hän epäilee heidän olleen joku Abrahamin vitsi.
      Abraham kun ei aina osannut käyttäytyä viisaasti.
      Varsinkaan vanhempana.

      H.

      • alle lujaa

        Laita sinäkin kätesi ristiin älä ajattele synkkiä syviä,sillä lopussa pelastut


      • alle lujaa kirjoitti:

        Laita sinäkin kätesi ristiin älä ajattele synkkiä syviä,sillä lopussa pelastut

        "alle lujaa"

        Ei pysty, liian hapokasta.
        Jos minulla ei olisi tuota kaveriani, Jesseä, niin varmaan ristisin minäkin.
        Uskoaan voi osoittaa myös potkaisemalla kiven pois jalka-käytävältä.
        Siten voi antaa uskoa myös pyöräilijöille.
        Ilma ei aina pääse pihalle liian helposti.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "alle lujaa"

        Ei pysty, liian hapokasta.
        Jos minulla ei olisi tuota kaveriani, Jesseä, niin varmaan ristisin minäkin.
        Uskoaan voi osoittaa myös potkaisemalla kiven pois jalka-käytävältä.
        Siten voi antaa uskoa myös pyöräilijöille.
        Ilma ei aina pääse pihalle liian helposti.

        H.

        Niin, ne pienet teot.


      • eppu2 kirjoitti:

        Niin, ne pienet teot.

        "eppu2"

        Mitä teet näille pienemmille, sen suuremman kalan saat.
        Siksi en laita matoa koukkuun, vaan teen itse perhoni.
        Se on sitten kalan asia,

        H.


    • rosinante-heppa

      Parempi jos ei tunne elämää vihollisena. Ihan kivaa ainakin minulla on tähän asti ollut ainakin hetkittäin.

      Mylly jauhaa meistä jokaisen, niin heikon, kuin itsestään liikoja luulottelevan.
      Tuulivoimamyllyt ovat kuin Don Quijoten jättiläiset.
      Onko niistä yksikään vielä ansainnut edes perustuskustannuksiaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe