Monille Jeesuksen puhe oli ja on liian kovaa!

Tiestä

Johannes 6

41 Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta";
42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
43 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
48 Minä olen elämän leipä.
49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.

39

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiestä

      Johannes 6

      56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
      57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
      58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
      59 Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.
      60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
      61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
      62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
      63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
      64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.
      65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
      66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
      67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
      68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
      69 ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
      70 Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele."
      71 Mutta sen hän sanoi Juudaasta, Simon Iskariotin pojasta; sillä tämä oli hänet kavaltava ja oli yksi niistä kahdestatoista.

    • voi voi että

      Mitä ihmettä tämä teksti meinaa,jonnin joutavaa höpötystä.
      Terve ihminen ajattelee aivoillaan,kun usko tulee niin järki lähtee

      • _greeeeen

        Uskon myötä ihmisestä tosiaan lähtee jokin järjenosa - nimittäin se, joka vastustaa kaikkea sitä, mitä ihminen ei lihallisessa kehossaan kiinni olevilla silmillän näe. :) Oikeanlaiseen maaperään pudonnut Siemen (Jumalan Sana) saa aikaan järjen päätelmien kumoutumisen.


      • ein stein

        voita, voi!

        Terve ihminen uskoo, että maa on pannukakku! Mitä ne höpöttää pallosta? Johan sen sanoo maalaisjärki, että pallon alapinnalta putoaa alas!


      • voita on

        että voi oi!


        Mutta niin vaan voinsilmä tapillaan seuraa uskovien palstoja! Taitaa jumalrajoitteisuus hiljaa mureta! Niin sitä pittää!


    • _greeeeen

      Niin, aika karsealtahan se voi kuulostaa, kun sanotaan, että vain syömällä Ihmisen Pojan lihaa ja juomalla Hänen vertansa saa iankaikkisen elämän... On tietysti olemassa myös kansoja/kansanosia, joille tuollainen kehotus olisi ollut mieluinen ilman sen vertauskuvallisuuttakin. Myös Suomessa on väitetty asuneen tuollaisia ihmisiä. Todellisuudessahan Jeesus puhui tietenkin Elämän Sanasta, eikä kannustanut kannibalismiin. ;)

      • styränki

        Green!

        Vähän pukinsorkkaa väliin! Ehtoollisen asettamissanoissa Jeesus puhuu käsilläolevasta leivästä ja viinistä lihanaan ja verenään.

        Samoin Paavali teroittaa, että ehtoollinen ON Kristuksen ruumis! Elämän leipä on minusta sitten kokonaan eri asia, eli tosiaan Sana. jokapäiväinen manna.


    • Tuo on hyvä Raamatunkohta. Tuo esiin sen, kuinka jopa se Vanhan Testamentin manna oli maallista ja katoavaa eikä sen fanittaminen tehnyt ketään autuaaksi.

      HYVÄ!

      • munalukko1

        KTS

        Kyllä se teki, hyvinkin, sillä kieltätymällä keräämästä ja nauttimasta sitä epäuskon takia, kalma kouraisi ja vei mennessään. Esikuva hyvinkin, näätsen!


      • munalukko1 kirjoitti:

        KTS

        Kyllä se teki, hyvinkin, sillä kieltätymällä keräämästä ja nauttimasta sitä epäuskon takia, kalma kouraisi ja vei mennessään. Esikuva hyvinkin, näätsen!

        TÄYSIN VÄÄRIN!

        Tässä Jeesuksen kanta:
        Joh 6:49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he KUOLIVAT

        6:32 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.

        Kylllä JÄMPTI on NIIN!


      • munalukko1
        KTS kirjoitti:

        TÄYSIN VÄÄRIN!

        Tässä Jeesuksen kanta:
        Joh 6:49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he KUOLIVAT

        6:32 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.

        Kylllä JÄMPTI on NIIN!

        KTS!

        Niinpä niin, arvoisa Jämijärven Jäntti! Tässä rautaangasta selvennys, eli vertauskuvan purku.
        Kun/jos israelilaiset kieltäytyivät syömästä mannaa, erämaassa, he olisivat kuolleet NÄLKÄÄN. Jos myöhemmin tarjottu manna taivaasta ei sekään olisi maistunut, he olisivat kuolleet iänkaikkisesti jumalhteydestä, eli joutuneet kadotukseen.
        Taivaallista mannaa syönyt ei janoa, eikä ole nälkä, vaan se on pysyvä ja koko elämä itsessään..


      • munalukko1 kirjoitti:

        KTS!

        Niinpä niin, arvoisa Jämijärven Jäntti! Tässä rautaangasta selvennys, eli vertauskuvan purku.
        Kun/jos israelilaiset kieltäytyivät syömästä mannaa, erämaassa, he olisivat kuolleet NÄLKÄÄN. Jos myöhemmin tarjottu manna taivaasta ei sekään olisi maistunut, he olisivat kuolleet iänkaikkisesti jumalhteydestä, eli joutuneet kadotukseen.
        Taivaallista mannaa syönyt ei janoa, eikä ole nälkä, vaan se on pysyvä ja koko elämä itsessään..

        Eikö vieläkään mee perille???

        Erämaan manna oli luonnollista tamaskipensaan eritettä ja Jeesus noottasi että mitään taivaallista se ei ollut.

        Mutta HÄNELLÄ oli trajolla jotakin parempaa!

        PURE SITÄ LUUSERI!


    • Tiestä

      Otamme ehtoollisen julistaaksemme Jeesuksen kuolemaa ja ylösnousemista. Ehtoollisen otamme muistoateriana silloin tällöin, mutta elämän leipää otamme vastaan joka päivä. Ehtoollinen on muistoateria, mutta Jeesus, eli Jumalan Sana on joka päiväinen ja joka hetkinen ravintomme.
      Ehtoollisen ottaessamme julistamme ja muistamme Elämän Leivän Antajan valtaa.
      Usein saa kuulla miten Jumalan Sanan lukeminen on pahkasi esim. masentuneille ja toivottomille ihmisille. Voiko suurempaa valhetta olla. On paljon vaikeita tunnevaurioita joita ei kukaan kykene parantamaan, paitsi YKSI, eli JUMALAN SANA, ELÄVÄ ELÄMÄN LEIPÄ.

      Johannes 8

      51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."

      • .totisesti

        lopeta sinäkin tuo palvominen ja ala ihmisiksi


      • munalukko1

        tiestä!

        Mikä muistoateria se on, jos uhrin liha ja veri narskuu hampaitten välissä! Kun otan osaa ehtoolliseen, tietenkin muistan sen, mistä se kertoo, mutta pääpointti on siinä, että julistan itseni osasyylliseksi tappoon.

        Lutherin ja muiden ero johtui käsityksestä ehtoollisesta.L uther takertui Paavalin sanaan, että "on". Muut sanoivat, ettei ole, vaan symboloi.

        Täältä juontaa myös juurensa käsitys syntisyydestä. Toiset muistelevat, toiset julistavat itsensä yhä uudestaan synnintekijöiksi ja vikapääksi uhriin.


      • munalukko1 kirjoitti:

        tiestä!

        Mikä muistoateria se on, jos uhrin liha ja veri narskuu hampaitten välissä! Kun otan osaa ehtoolliseen, tietenkin muistan sen, mistä se kertoo, mutta pääpointti on siinä, että julistan itseni osasyylliseksi tappoon.

        Lutherin ja muiden ero johtui käsityksestä ehtoollisesta.L uther takertui Paavalin sanaan, että "on". Muut sanoivat, ettei ole, vaan symboloi.

        Täältä juontaa myös juurensa käsitys syntisyydestä. Toiset muistelevat, toiset julistavat itsensä yhä uudestaan synnintekijöiksi ja vikapääksi uhriin.

        Laitalahkolaisfanittajat tahtoisivat Jerusalemiin jopa temppelin, jossa voisi käydä uhraamassa eläimiä kun se Jeesuksen uhri tuntuu jo vähän riittämättömälle ja ajan hampaan heikentämälle.

        Samalla saisi vähän lisäpontta israelfanitukselle ja liputukselle.


      • Tiestä
        munalukko1 kirjoitti:

        tiestä!

        Mikä muistoateria se on, jos uhrin liha ja veri narskuu hampaitten välissä! Kun otan osaa ehtoolliseen, tietenkin muistan sen, mistä se kertoo, mutta pääpointti on siinä, että julistan itseni osasyylliseksi tappoon.

        Lutherin ja muiden ero johtui käsityksestä ehtoollisesta.L uther takertui Paavalin sanaan, että "on". Muut sanoivat, ettei ole, vaan symboloi.

        Täältä juontaa myös juurensa käsitys syntisyydestä. Toiset muistelevat, toiset julistavat itsensä yhä uudestaan synnintekijöiksi ja vikapääksi uhriin.

        Ehtoollinen on MUISTOATERIA. Ehtoollinen on asetettu kiritittyjen muistoateriaksi, jossa he julistavat yhä uudelleen Jeesuksen kuolemaa puolestaan ja sitä, että vain Jeesuksessa on kuolemasta ylösnouseminen, ei missään muussa. Niin usein kuin Jeesuksen uskova ottaa ehtoollisen, hän muistaa ja julistaa Jeesuksen kuolemaa puolestaan.

        Jotkut jäävät synnin orjuuteen, muistelevat syntiä ja tekevät sitä, eivätkä koskaan pääse julistamaan sitä, että Herra Jeesus on kuollut syntisten puolesta ja tuonnut näille vapauden. Ehtoollinen oikein otettuna on muistoateria ja syvän kiitoksen aiheuttava tieto siitä, että Jeesus on kuollut puolestamme, jotta meidän ei tarvitse kuolla.

        1. Korinttolaiskirje 11

        23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
        30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.


      • munalukko1
        Tiestä kirjoitti:

        Ehtoollinen on MUISTOATERIA. Ehtoollinen on asetettu kiritittyjen muistoateriaksi, jossa he julistavat yhä uudelleen Jeesuksen kuolemaa puolestaan ja sitä, että vain Jeesuksessa on kuolemasta ylösnouseminen, ei missään muussa. Niin usein kuin Jeesuksen uskova ottaa ehtoollisen, hän muistaa ja julistaa Jeesuksen kuolemaa puolestaan.

        Jotkut jäävät synnin orjuuteen, muistelevat syntiä ja tekevät sitä, eivätkä koskaan pääse julistamaan sitä, että Herra Jeesus on kuollut syntisten puolesta ja tuonnut näille vapauden. Ehtoollinen oikein otettuna on muistoateria ja syvän kiitoksen aiheuttava tieto siitä, että Jeesus on kuollut puolestamme, jotta meidän ei tarvitse kuolla.

        1. Korinttolaiskirje 11

        23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
        30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.

        tiestä!

        " --sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo turnioksensa"!

        Uusi kännös sanoo saman :-...erottamatta ,että kyseessä on Kristuksen ruumis ....

        Eikö tämä ole päivänselvää, että tässä on enemmän kuin muistoateria. Sotien uhrien muistoa ei vietetä edes teoriassa nauttimalla heidän runneltuja ruumiitaan, tai julisteta sitä itsestään selvää asiaa, että he ovat kuolleet.
        En tarkalleen tiedä, mitä Herra ja Paavali näillä vakuutteluillaan tarkoittivat, eikä minun tarvitsekaan. Tiedän vain, että Herra valvoo sanaansa, toteuttaakseen sen ja sanomalla "on" suo ehtoollista nauttivalle muutakin, kuin mairean muistohetken, vaan voimaa vaellukseen.
        Jos olet "tiestä" rehellinen, etkä toista papukaijamaisesti hellarien fraaseja " vapautuksesta synnistä" niin tulet tunnustamaan itsellesi, että syntiä on säilynyt sinussakin, niin kernaasti kuin siitä vapaaksi juliustaudutkin.
        Vapaus on ennenkaikkea synnin seurauksesta, eli tuomiosta ja kuolemasta. Herkkyys tunnossa tahallisen synninteon seurauksista, mutta ennenkaikkea lapseuden henki sinettinä ja Jeesuksen sisäinen tunteminen, eli armollisen Jumalan kohtaaminen.


      • Tiestä
        munalukko1 kirjoitti:

        tiestä!

        " --sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo turnioksensa"!

        Uusi kännös sanoo saman :-...erottamatta ,että kyseessä on Kristuksen ruumis ....

        Eikö tämä ole päivänselvää, että tässä on enemmän kuin muistoateria. Sotien uhrien muistoa ei vietetä edes teoriassa nauttimalla heidän runneltuja ruumiitaan, tai julisteta sitä itsestään selvää asiaa, että he ovat kuolleet.
        En tarkalleen tiedä, mitä Herra ja Paavali näillä vakuutteluillaan tarkoittivat, eikä minun tarvitsekaan. Tiedän vain, että Herra valvoo sanaansa, toteuttaakseen sen ja sanomalla "on" suo ehtoollista nauttivalle muutakin, kuin mairean muistohetken, vaan voimaa vaellukseen.
        Jos olet "tiestä" rehellinen, etkä toista papukaijamaisesti hellarien fraaseja " vapautuksesta synnistä" niin tulet tunnustamaan itsellesi, että syntiä on säilynyt sinussakin, niin kernaasti kuin siitä vapaaksi juliustaudutkin.
        Vapaus on ennenkaikkea synnin seurauksesta, eli tuomiosta ja kuolemasta. Herkkyys tunnossa tahallisen synninteon seurauksista, mutta ennenkaikkea lapseuden henki sinettinä ja Jeesuksen sisäinen tunteminen, eli armollisen Jumalan kohtaaminen.

        munalukko1
        27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.

        Jumalan Sana sanoo, että joka kelvottomasti syö ja juo muistoateriaa, ON VIKAPÄÄ Herran ruumiiseen, eli muistoateria ei todellakaan ole tarkoitettu julistamaan omaa syntisyyttä, kuten sinä väität. Muistoateria on asetettu uskovaisille ja Jeesuksen omat julistavat Herran kuolemaa, ei omaa syytään ja vikaansa, kuten väität, sillä uskovaiset tietävät olevansa vapautettuja syyllisyydestä Herran kuolemaan.

        Oletko sinä kateellinen, kun väität sellaisia asioita, jotka eivät ollenkaan pidä paikkaansa?
        Kerron taasenkin, että en ole helluntailainen, en luterilainen, enkä mikään muu joka jollakin nimellä täällä kulkee tuoden sen opin, jonka oma puolue pitää, vaan olen Jeesuksen seuraaja ja ystävä ja tuon sanoman vain Pyhän Hengen kirkastamasta Jumalan Sanasta ilman leimaa jostakinkaan puolueellisuudesta.

        Kateus vie vaikka kalatkin järvestä, joten tee parannus nyt ennen kuin se käy mahdottomaksi. Jeesus tuo omilleen TODELLISEN VAPAUDEN ja siihen kuuluu puhtaus ja ajatusten kirkkaus. Uskovaisen ei tarvitse ajatella pahaa, ei tehdä pahaa, vaan hän saa KASVAA Jumalan Sanan vaikutuksella ja voimalla vapaaksi.

        Tutki nyt uudelleen tuota ehtoollisasiaa, mutta lue se Raamatusta ja pyydä Pyhän Hengen lahjaa kirkastajaksi, jotta et jää puolue oppeihin ja esty kasvamasta vapauteen ja rauhaan.

        Puolueet jäävät tänne taistelemaan keskenään, eikä niiden keskuuteen synny rauhaa. Jeesuksen perustamassa seurakunnassa on rauha ja vapaus ja siihen seurakuntaan kuuluu kaikki, jotka ovat Isän kutsun saaneet, Ihmisen Pojan kasvatuksella kasvaneet ahtaan portin luokse ristin kautta, Jumalan Pojan avaamasta ahtaasta portista sisään päässeet Jumalan luokse.


      • munalukko1
        Tiestä kirjoitti:

        munalukko1
        27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.

        Jumalan Sana sanoo, että joka kelvottomasti syö ja juo muistoateriaa, ON VIKAPÄÄ Herran ruumiiseen, eli muistoateria ei todellakaan ole tarkoitettu julistamaan omaa syntisyyttä, kuten sinä väität. Muistoateria on asetettu uskovaisille ja Jeesuksen omat julistavat Herran kuolemaa, ei omaa syytään ja vikaansa, kuten väität, sillä uskovaiset tietävät olevansa vapautettuja syyllisyydestä Herran kuolemaan.

        Oletko sinä kateellinen, kun väität sellaisia asioita, jotka eivät ollenkaan pidä paikkaansa?
        Kerron taasenkin, että en ole helluntailainen, en luterilainen, enkä mikään muu joka jollakin nimellä täällä kulkee tuoden sen opin, jonka oma puolue pitää, vaan olen Jeesuksen seuraaja ja ystävä ja tuon sanoman vain Pyhän Hengen kirkastamasta Jumalan Sanasta ilman leimaa jostakinkaan puolueellisuudesta.

        Kateus vie vaikka kalatkin järvestä, joten tee parannus nyt ennen kuin se käy mahdottomaksi. Jeesus tuo omilleen TODELLISEN VAPAUDEN ja siihen kuuluu puhtaus ja ajatusten kirkkaus. Uskovaisen ei tarvitse ajatella pahaa, ei tehdä pahaa, vaan hän saa KASVAA Jumalan Sanan vaikutuksella ja voimalla vapaaksi.

        Tutki nyt uudelleen tuota ehtoollisasiaa, mutta lue se Raamatusta ja pyydä Pyhän Hengen lahjaa kirkastajaksi, jotta et jää puolue oppeihin ja esty kasvamasta vapauteen ja rauhaan.

        Puolueet jäävät tänne taistelemaan keskenään, eikä niiden keskuuteen synny rauhaa. Jeesuksen perustamassa seurakunnassa on rauha ja vapaus ja siihen seurakuntaan kuuluu kaikki, jotka ovat Isän kutsun saaneet, Ihmisen Pojan kasvatuksella kasvaneet ahtaan portin luokse ristin kautta, Jumalan Pojan avaamasta ahtaasta portista sisään päässeet Jumalan luokse.

        tiestä!

        Näissähän näkyy olevan mahdotonta pysyä asiassa! Sanotaan sanotun, mitä ei kylläkään ole sanattu. Ensinnäkin _ en ole väittänyt, että ehtoolliselka julistettaisiin ihmisen syntisyyttä, Se on turhaa, koska Sana sanoo, ettei ole synnitöntä ihmistä, monessakin kohtaa.
        Sinä et siis tarvitse anteeksiantoa ja armahdusta joka päivä.? Ehtoollinen osaltaan muistuttaa, että tarvitsee.
        Tämä on uskomaton väite: uskovat eivät ole syypäitä Herran kuolemaan!! Eiväthän he muuten olisi uskovia, paitsi siksi, että heidänkin syntiensä vuoksi Jeesus on kuollut! Uskoiva ei koskaan ole tästä syyllisyydestä vapaa, mutta kylläkin armahdettu, kuten tuhlaajapoika, jonkja rötöksiä ei pyyhitty pois olemasta, mutta isä armahti hänet niistä, eikä muistellut.
        Kuka sitten on vikapää? Juurihan Paavali sanoo,että se, joka ei tunnusta, että ehtoollinen on Herran ruumis. Onko vain synnitön kelvollinen ehtoolliseen?
        Et tietenkään ole kellekkään tilivelvolliunen, kaikkein vähiten minulle, mutta kuvaavaa kyllä väistit kysymyksen omasta syntisyydestäsi. Näinhän osa porukkaa tekee, jotkut jopa väittävät, etteivät ole syntisiä lainkaan.
        Heille koko synti on kirjanpidollinen kysymys ja kun kirjoista voi päätellä, että synnit on anteeksiannettu, juttu ei enää liippaa jokapäiväistä elämää. Riittää, kun julistautuu.
        Mistä minä olisin uskovalle kateelliunen? Olen polkenut tätä polkua vuosikymmeniä ja tiedän niin ylängöt.kuin alangot. Rehellisen uskovan polku ei ole yhtä halleluja-juhlaa, vaan Henki palauttaa yhä uudelleen parannuksenteon paikalle ja armon janoon ja se jano kyllä aina palkitaan. Ehtooliskäsityksiä on monia. Kaikissa jotain hyvää, kaikissa myös puutteita. Katolisten käsitystä en oikein kyllä ymmärrä.
        Missä on se rauhan ja rakkauden seurakunta - kai joku lukemattomista riitelevevistä poppoista. Miten paljon enemmän rauhaa löytyisi, jos itsekukin keskittyisi olennaiseen, eli viestiin :"usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"!
        Ahdas portti on nöyryyttävä suostuminen pelkästään armahdettavaksi- silloinkin, kun meno on ollut muuten kuin ilmestysvuorella.


    • Täytyy kyllä sanoa että ois se näkemisen arvoista tukkapöllyä mitä Jeesus antaisi karismaattis-helluntalaisille ääri-israelfanittajille!!!

      :D

      • pari kierrosta lisää

        Puhumattakaan ruutuhuivin alla olevan kaljun kiillotuksesta kenkäplankilla !

        mustalla tietenkin sävy sävyyn ajatusten kanssa toki.


      • munalukko1

        KTS!

        Ei se olisi tukkapölyä, vaan riemukasta ravistelua, sillä Hänhän sanoi:"Sen, minkä teette yhdelle näistä vähimmistä veljistäni ( heimoveljilleen juutalaisille ) , sen te teette minulle"!

        Fanitapa sinäkin , vaikka lasillisella vettä, silloin fanitat itse Herraa! Taitaa kyllä sulla olla toiset idolit, meinaan!


    • Palaa maan pinnalle

      Onko liikaa pyydetty, että kerrot oman näkemyksesi asioista ja laitat sulkuihin vain raamatunpaikan, johon haluat tukeutua kirjoituksessasi (tässä Joh.6:41-55).

      Minun näkemys on, että elät synnissä ja haluat tuoda itseäsi ilmi. Tutkiessani kirjoituksiasi huomasin myös, että sinulla on pahoja ajatuksia. Olet myöntänyt sen. Tee parannus ja hylkää pahat ja väärät ajatukset, sillä ne lähtevät pahasta sydämestä.

      Matt. 15:19

      Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset. (tämän sanoi Jeesus). Tarvitset paljon Jumalan armoa - kuten me kaikki.

    • olo on

      En ole uskossa,te elätte kuin tuli takapuolen alla puheittene perusteella onko se uskossa olo noin vaikeeta,meillä tavallisilla ei ole tollasia ajatuksia.

      • Tiestä

        Ei uskossa olo ole "vaikeeta," jos on saanut uskonlahjan Jumalalta. Uskossa olematonna olo kylläkin on vaikeaa, kun ei ole ketään, joka opastaa totuuteen ja vapauteen.
        Uskovainen elää tavallista elämää. Tekee työtä ja rakastaa, mutta ei suostu sielua vahingottavaan menoon. En haluaisi kerskailla, mutta sen verran kerskaan kuitenkin, että uskossa oleminen on ihanaa. Ei ole parempaa lahjaa kuin saada uskoa uskonlahjalla, jonka Jumala kansalleen antaa. On ihanaa elää turvassa ja yltäkylläisyydessä.
        Senkin kerron, että Jumalan kasvatus ei toki ole helppoa kenenkään kohdalla, mutta kun sen kasvatuksen on kärsinyt, eli uskonut Jeesuksen opetukset, alkaa vapaus ja rauha, jota maailma ei voi poissa ottaa.


    • uskoatoivoarakkautta

      Olipa jotenkin korskeaa kielenkäyttöä joillakin, mutta sellaistahan se silloin vielä on, kun ei tunneta Jeesusta eli Sanaa. Jeesuksen seuraaminen ei tosiaankaan loputtomiin ole raskas ies, vaan juuri päinvastoin. Sillä Hän kantaa sitä iestä lopulta meidän puolestamme, samoin kun Hän meni ristillekin meidän puolestamme.

      Silloin kun ihminen ei vielä tunne Jeesusta, niin hän kirjoittaa ja ajattelee noin ikävästi kuin joistakin teksteistä tuli ilmi. Mutta mitäpä se haittaa, silti uskovilla, joille jo vapaus ja avara paikka on Kristuksessa annettu, niin he saavat silti olla vapaat ja sepä vasta onkin ihana tunne. Se on kaikkea muuta kuin mitä maailma antaa. Sillä maailmassa ei ole rauhaa, mutta Jumala voi rauhansa antaa meille Pyhän Henkensä kautta.

      Kunpa kaikki saisivat kokea samaa rauhaa ja lepoa, mutta vain harvat sen kykenevät vastaanottamaan. Ikävä kyllä! Maailmassa ei ole rauhaa, mutta Kristuksessa meillä on täysi rauha. Siitä iloitkaamme, amen! : )

    • ilman uskoa

      Evoluuttinen maailma ei tarvitse jumalaa koska se on totuus,kyllä ihmiset uskoisi jos teidän maailmankuva todistettaisi,mutta miten voitte todistaa kun raamattu ei sitä todista.

      • Tiestä

        Nimimerkki ilman uskoa, todistaako tiede jonkin kasvin, puun, pensaan, eläimen, tai minkä tahansa muuttuneen evoluution kehityksen myötä toiseksi lajiksi?

        En ole sellaista todistusta löytänyt. Oletko sinä löytänyt. Evoluutio kehittää, mutta vain lajia lajin sisällä. Esim. ennen lämpimässä olomuodossa elänyt muuttuu kylmää kestäväksi kehityksen myötä, mutta ei muutu toiseksi lajiksi.


    • Tiestä

      1. Mooseksen kirja 1

      11 Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:
      12 maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
      13 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
      14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
      15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:
      16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
      17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
      18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
      19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
      20 Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla".
      21 Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
      22 Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä".
      23 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä.
      24 Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:
      25 Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
      26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
      27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

    • mietippäs sitä

      Meeppäs esittämään luetteloasi esim. kouluhin niin saat äkkilähdön ei suomalaisissa kouluissa tuota opeteta,miksi selitä miksi.
      Evoluutiota opetetaan miksi,....kuule se johtuu siitä että luomiskertomukseen ei uskota alkuunkaan , miksi
      Miten evoluutio ja jumala ei sovi yhteen...se on teidän ropleema ei meidän

      • Tiestä

        Miksei evoluutio ja Jumala sovi yhteen? Jos evoluutiolla tarkoitetaan lajin kehittymistä lajin sisällä, niin se kyllä sopii yhteen Jumalan ilmoittaman kanssa. Laji pysyy lajimuurien sisällä kehityksestään huolimatta. Jos lämpimän maan kasvi tai ihminen viedään kylmään maahan, niin kyllä siinä tapahtuu noin sanottua evoluutiota, eli muuttumista, mutta ei se muutu toiseksi lajiksi. Ei kissa muutu koiraksi, vaikka sen elinalue muuttuukin vaatimuksiltaan. Ei apinasta tule ihmistä, vaan lajimuuri pitää sen apinana. Kai tiedemiehet ovat sen jo testanneet?


      • mietippäs sitä
        Tiestä kirjoitti:

        Miksei evoluutio ja Jumala sovi yhteen? Jos evoluutiolla tarkoitetaan lajin kehittymistä lajin sisällä, niin se kyllä sopii yhteen Jumalan ilmoittaman kanssa. Laji pysyy lajimuurien sisällä kehityksestään huolimatta. Jos lämpimän maan kasvi tai ihminen viedään kylmään maahan, niin kyllä siinä tapahtuu noin sanottua evoluutiota, eli muuttumista, mutta ei se muutu toiseksi lajiksi. Ei kissa muutu koiraksi, vaikka sen elinalue muuttuukin vaatimuksiltaan. Ei apinasta tule ihmistä, vaan lajimuuri pitää sen apinana. Kai tiedemiehet ovat sen jo testanneet?

        Voi höpöä,evoluutiolla on ollut pari miljardia vuotta aikaa,turha selittää kun saat tietoa googlesta.
        evoluutiossa on yksi alku josta kaikki on kehittynyt,sitä ei tiedetä mihin evoluutio loppuu,tuskin ihmiseen,mutta se onkin jo toinen juttu


      • Tiestä
        mietippäs sitä kirjoitti:

        Voi höpöä,evoluutiolla on ollut pari miljardia vuotta aikaa,turha selittää kun saat tietoa googlesta.
        evoluutiossa on yksi alku josta kaikki on kehittynyt,sitä ei tiedetä mihin evoluutio loppuu,tuskin ihmiseen,mutta se onkin jo toinen juttu

        Selitäppäs sitten mistä ihminen sai alkunsa. Oliko hän alusta asti ihminen, vai muodostuiko jostakin eliöstä, kalasta, simpansissta, vai mistä? Todista samalla selittämäsi tieteen tutkimuksilla. Tuo tänne nähtäväksi jokin laji, jonka tiedetään muuttuneen toiseksi lajiksi. Jos et sitä kykene tekemään, niin miksi puolustat sellaista, mistä ei ole todistuksia antaa?

        Meillä uskovaisilla, Jeesuksen evoluution kokeneilla on valtavasti antaa todistuksia, mutta se on hyödytöntä teille, jotka ette edes halua uskoa.


    • mietippäs sitä

      Netistä saat tietoa,
      Luomiskertomus,niin miten se tapahtui,se kun on huonosti kuvattu googlessa,kuvattu taruna ei tieteellisesti.
      Tieteen myötä on siviilisaatio kehittynyt,aivot on evoluution tulos kehityksessä.

      • munalukko1

        tietoa on ja näyttöä!

        Kun katsot Darwinin kuvaa ja vertaat sitä simpanssin portrettiin, niin on päivänselvää, että apina polveutuu Darwinista!
        Älköön tätä luettako kovin suureksi miinukseksi simpanssille, tuolle viattomalle eläimelle!


    • Sanamies
      26.1.2005 11:09
      oikealla nimellä arska
      Tai veri lirisee

      Sanamies
      30.12.2004 16:17
      oikealla nimellä arska
      Tai veri lirisee

      Sanamies
      29.12.2004 20:11
      Oikealla nimellä arska
      Tai veri lirisee ja pian.

      Sopikoo sinulle se tapaaminen että saamme tämän nimi asian oikeaan päivä järjestykseen?

      Sanamies
      5.3.2005 21:29
      Kirjoita oikealla nimellä
      tai veri lirisee

      Sanamies
      30.12.2004 19:54
      oikialla nimellä arska tai veri lirisee
      Ja voitko saapua sopimaan tämän nimi asian ihan kahden kesken?

      Sanamies6.10.2011 22:220 SULJE
      Kirjoitahan kts oikealla nimellä tai mene sitten sinne mistä olet tullutkin (persereijästä).

      Sanamies13.4.2013 22:20-22 SULJE
      Mene sinäkin vaan sinne mistä olet tullutkin (persereijästä) Tai Saunan takana on tilaa tuollaisille

      Sanamies16.10.2011 23:120 SULJE
      Ei ole ja kirjoitahan oikealla nimellä tai veri lirisee.

      Sanamies17.3.2012 20:530 SULJE
      Kirjoittelehan kts oikeilla nimillä tai veri alkaa liristä.

      Sanamies19.3.2012 11:020 SULJE
      Kirjoitahan oikealla nimellä kts tai veri alkaa liristä.

      Sanamies19.3.2012 15:180 SULJE
      Kitjoitahan oikeilla nimillä kts tai veri lirisee.

      Sanamies19.3.2012 17:38-1 SULJE
      Kirjoittelehan kts oikeilla nimillä tai veri lirisee.

      Sanamies20.3.2012 16:020 SULJE
      Kirjoittelehan kts oikeilla nimillä tai veri lirisee

      Sanamies21.3.2012 07:570 SULJE
      Kirjoita kts oikeilla nimillä tai veri lirisee.

      • Tiestä

        KTS, liittyykö tuomasi ketju Sanamies uhkailuista jotekin tähän aloittamaani ketjuun?

        Me, jotka kuulumme Jeesuksen perustamaan seurakuntaan, emme koskaan uhkaile, emme syytä, emmekä kylvä mitään pahaa ja sen takia emme edes muistele kärsimäämme pahaa, vaan jatkamme aina iloiten matkaamme.

        Anna Sanan, eli elävän leivän kasvattaa sinutkin vapaaksi. Se tapahtuu, jos on saanut Isän kutsun ja Ihmisen Pojan opetuksen. Jeesus TULI taivaasta Ihmisen Pojaksi ja niinä päivinä opetti meille TIEN luokseen.


    • huhustako

      Mistä raamatun kirjoittajat tiedon luomiskertomukseen,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe