Kuukautiset pilaa mun elämän!

Nolo tyttö

Mä oon 13vuotta ja meen ens seiskalle keväällä. Mulla alko kuukautiset viime vuonna ja mä oon koittanu pitää sen kaikilta salassa paitsi mun paras kaveri tietää. Mulla on nyt kuukautiset ja tänään koulussa mun side oli lähteny pois paikoiltaan ja tietty se oli tullu housujen läpi ja siihen mun tuoliin oli jääny verta. Mun poikkis ei tiedä asiasta mitään tai ainaki toivon niin, koska mua nolottaa koko sydämmestä ja en haluu enää ikinä mennä tohon kouluun! Mä valehtelin mun kavereille et joku oli vaihtanu tuolin mun kaa ja mun kaveri sit putsas sen tulin. Mua oikeesti nolottaa, mä voisin, vaikka itkee, koska mua nolottaa niin paljo.
Voiko olla nolompaa? Kertokaa kokemuksia. Ja auttakaa mua olkaa kilttejä. :,(

35

1705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritän neuvoa

      Siis sun äitikään ei tiedä? Ite oon 11 ja äitini tietää. Miks et oo kertonna äidilles että sulla on alkannu menkat? Ja jos et ole vielä kertonnu niin kerro koska se saa tietää asian jossain vaiheessa.

      • Fchjlpufxb

        Mä oon myös 11-vuotias, menkat alko tammikuussa.Äiti tietää asiasta.Minäkin inhoan niitä... :"(


      • Menkka hater

        Toi ei ollu yhtää noloa!! Mulle käy usei et tulee läpi tuolii. Kerra kävelin julkisel paikal ja sit ku kävelin takas päi huomasin et oli tullu miu peräst verta lattiaan ja housuis oli iso veri tahra


    • ryhdistäydy, nainen !

      kerro sun äitille, oikeesti. ja miks tää nolottaa sua? menkat on ihan normaali asia, ne tulee kaikille naisille :D ja eihän sille voi mitään jos tulee läpi. herranen aika nyt.

    • yritän neuvoa

      Onkos teillä runsaat kuukautiset? Käytättekö mitä merkkii suojissa ja käytättekö tamponeja? Miten tamponi asetetaan? En oo ite ikinä käyttänny... Tsemppiä tytöt menkkojen kanssa. P.S. Voisitteko tulla kavereiks?

    • 13v tyttö

      Menkat on mulle taas helpotus :D kun mul on ihan sairaan runsas valkovuoto, niin on ihanaa et voi olla ees sen viikon ajan tamponin kanssa missä vain ja harrastaa liikuntaa ja muuta sellast kivaa :D

    • Nolo tyttö

      Mä oon kertonu mun äitille et mul on menkat alkanu mut mua silti nolottaa jos joku ulkopuolinen saa tietää...

      • yritän neuvoa

        Kyl mä ymmärrän jos sua nolottaa. Mä haluisin niin sairaasti kokeilla tamponeita koska siteet on välillä ärsyttäviä! Onko teillä kokemuksia tamponeista?


    • Nolo tyttö

      Mul ei oo, semmonen kieltämättä ois kiva. Vai pitääkö se hyvin?

    • JuliusFlekander1985

      HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAAH!!!!! KÄRSI OOT PERSEESTÄ!!!!! XDDDD

      • yritän neuvoa

        No just!


    • Trubaduuri

      Aika hurjaa! :O

      • jenna200

        Jep! Miks muuten on menkat ja miten ne tamponit laitetaan?


      • Nolo tyttö
        jenna200 kirjoitti:

        Jep! Miks muuten on menkat ja miten ne tamponit laitetaan?

        Mä en osaa vastata sun kysymykseen vaikka mun jai pitäis osata. Ja tampoonia en osaa käyttää.


      • jenna200
        Nolo tyttö kirjoitti:

        Mä en osaa vastata sun kysymykseen vaikka mun jai pitäis osata. Ja tampoonia en osaa käyttää.

        Ookei. Mitä muuta tiiät menkoista? Mua pelottaa vähän sen tamponin käyttö kun en osaa varmaan laittaa sitä...


    • asdjklgrf

      Tytöt tytöt. Aloittakaa harjoittelu minitamponeilla ja edetkää sitten koossa suurempaan. Alku tuntui vaikealta, mutta nykyään käytän supereita aina menkkojen aikaan. Itselläni siis runsaat ja kivuliaat.
      Side ei vain riitä. Muistan kun itse tuli niillä sählättyä pienenä.

    • jenna_02

      Miten se tamponi laitetaan? Ja sattuuko teillä alapäähän kun on menkat?

      • Nolo tyttö

        Ei mua ainakkan satu, mua sattuu välillä ala vattaan. Ja voisko joku kertoo mullekki miten sitä tampoonia käytetään??


      • Nolo tyttö kirjoitti:

        Ei mua ainakkan satu, mua sattuu välillä ala vattaan. Ja voisko joku kertoo mullekki miten sitä tampoonia käytetään??

        No en mäkään ole tietoinen oikein et miten se laitetaan... Haluisin käyttää mut mä pelkään vähän sen laittoo... Oisko kenelläkään vinkkejä miten se tamponi laitetaan??


      • tietäväinen(:
        jenna_02 kirjoitti:

        No en mäkään ole tietoinen oikein et miten se laitetaan... Haluisin käyttää mut mä pelkään vähän sen laittoo... Oisko kenelläkään vinkkejä miten se tamponi laitetaan??

        työnnät sitä tamponia vain sinne pimpsaan ja sitten kun et enää tunne että se on sun sisällä niin se on oikeassa kohdassa. Tampoonista tuleva naru kuuluu jättää roikkumaan siihen, että voit sitten vetää tampoonin siitä narusta pois. :) tajusitko edes jotenkin? :D


    • Just me

      Onko tää trolli? Mä olin onnelline ku menkat alko :D = ei tarvii liikata.
      Mutta mä joudun vetää reseptilääkkeitä ett ei tarviis olla kippurassa aina menkkojen aikaan..

      Ei ne oo noloja vaan tarkottaa et sä kasvat ja oot kohta aikuinen!
      Mut öö ei jaksa valittaa su iästä poikkis mutta sehä tarkottaa ettette voi harrastaa seksiä ilma kondomii = raskaus.

      Ai miten menkat toimii? / Mitä menkat on?
      Menkkojen aikaan munasarjoista ja sieltä mantelin kokosista pusseista irtoo sellane munasolu ja se on se vauva tavallaa, se menee kohtuun ja kun keho valmistautuu raskauteen kohdun ympärille tulee ylimääräinen vahvistuskelmu ettei se repeäisi kuin ilmapallo raskauden aikana. JOS munasolu hedelmöityy seksin aikana (spermasta) niin se kiinnittyy noin 5 pv aikana kohdun sisäpintaan (tässä ajassa on pitänyt aloittaa jälkiehkäisy (E- pillerit) ) ja alkaa kehittyä lapseksi ja (pitää tehdä abortti kun on vielä mahdollisuus! Ennenkun on vakityö kummallakin vanhemmalla ja talo yms niin sitten niitä lapsia kun sillä lapsella on turvallinen koti eikä se masennu koska teinivanhemmat) loput jo kaikki tietää..

      JOS taas se ei hedelmöity (esim. kondoomin käytöstä) niin se vain tulee pois emättimen (pillun) kautta menkkojen muodossa ja se kipu tulee siitä kun kohdun ylimääräinen kerrostuma irtoaa kanssa, siksi se on niin tahmeaa..
      Menkka ei ole kokonaan verta vaan siinä on vain pikkupikku määrä verta mutta se värjää koko nesteen punaiseksi.

      Onnea elämään ja muista EI TEINIRASKAUKSIA, eikä seksiä ilman kondoomia :D oikeasti. Tiedän kuinka masentavaa on olla lapsi joka joutuu talousvaikeuksien keskelle koska äiti ei uskaltanut kertoa raskaudesta, ei siinä ole niin hävettävää, hävettävää on kun lapsi kiljuu nälissään sylissä kun ei riitä rahat ruokaan. Ja lastahan saatetaan kiusata nuorista vanhemmista...

      • Just Me

      • Nolo tyttö

        Kiitos tiedosta ja en oo ajatellu harrastaa seksii mun poikkiksen kaa. Ja musta vähän tuntuu ettei se enää tykkää musta ku se ei kiinnitä huomiota muhu eikä puhu mulle paljo yhtään enään. Ja se on myös vähä pelkuri ku se ei uskalla olla mun kaa kaksin. Me ollaan oltu vaan kaveri porukalla yhessä.
        Oisko teillä vihjeitä kannattasko jättää se vai ei? Ja miten sen huomion sais kiinnitettyä? Kiitos kaikille vastanneille :)


      • liikuntaauttaa

        Kannattaa liikata. Nimittäin kevyt liikunta auttaa kipuihin usko tai älä. Hypin pomppupallolla kun oli maha ihan sairaan kipee ja kappas vaan vähän ajan päästä oli kivut poissa. Ainoostaan uimisen jätän väliin


    • VITUN TYHMÄ LUTKA

      • elamankoulu96

        Miehillä on paljon vaikeampaa ku pitää kestää tällasia valittavia lehmiä!!!


    • En sanois mitään!

    • poika 13 vf

      Kun menkat tulee niin tuntuuko se kiihottavalta vai miltä? tuntuuko orkulta? oon poika :D

      • tyttö 12v

        no ei todellakaan oo kiihottavaa, hirveetä paskaa koko menkat :/


      • havehappyperiodmyass

        No ei todellakaan, kaukana siitä.
        Mua ei ainakaan kiihota se, että herää aamulla ja huomaa että lakana on veressä. Siinä vaiheessa jo mahaan sattuu ja on pakko vetää hirveesti buranaa että pystyy oleen. Valitettavasti kestää jonkin aikaa, että se alkaa vaikuttaa joten yleensä itken tuskissani pari tuntia sängyn pohjalla. Sitten kun luulet että se on ohi ja meet vessaan vaihtamaan sidettä niin sattuu taas. Verta tulee joskus aivan helvetisti ja joutuu käymään koko ajan vessassa vaihtamassa siteen. Ite en aina voi mennä kouluun kun sattuu niin perkeleesti, jos voi mennä niin sitten särkylääkkeen voimalla. Ja sitten ne ihanat mielialavaihtelut. Vituttaa välillä koko ajan ja sitten kun joku kysyy jotain tyhmää niin ei vaan enää kestä ja pimahtaa kunnolla. Ja sitten päälle jonkun urpon jätkän "onks sul menkat höhöhöhö"...
        Niin että olkaa jätkät tyytyväisiä, ette joudu kestään tätä noin neljänä/viitenä päivänä kuussa muutaman kymmenen vuoden ajan (:


    • No se tuntuu pikkasen jännältä... Ja saako kysyy et miks laitoit tommosen kysymyksen? :)

    • poika 13 vf

      No mitä siinä on niin pahaa? kyllä tekin tytöt kyselette meistä pojista enemmän ku me teistä -.-

      • No ei mitään. Mikä on sun käyttäjänimi? Aattelin vaan et oisin pyytänyt sua kaveriks....


      • No ei mitään. Mikä on sun käyttäjänimi? Aattelin vaan et oisin pyytänyt sua kaveriks....


    • Verityttö

      Mulle on käyny samanlailla!!!
      Se veri oli siinä tuolissa viikon...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3791
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3585
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3522
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2209
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2201
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1957
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1937
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      180
      1728
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1403
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1342
    Aihe