Tunnen häpeää

Voiettämikähölmöolen

Olen pelle ja tyhmä. Rakastan naista, joka häpäisi minut kaikkien nenän edessä. Luotin häneen, hän näki tilaisuutensa tulleen ja käytti haavoittuvuuttani hyväkseen. Mikä tappio. Tiedän että hän nautti siitä, minun maahan lyömisestä. Enhän voinut sille mitään. Mikä häpeä. Miten noloa ja samalla koomista. Mikä typerys olinkaan, kun en varonut. Miksi en tajunnut? Ei voi mitään. Hän nauroi minulle sielussaan. Ymmärrettävästi. Vihasihan hän minua salaa.

58

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten hän

      häpäisi sinut?

      • kunniallinen

        AP:lle:

        En oo häpäissyt enkä häpäise. Mut jossain kohtaa, vähän aikaa sitten itselleni tuli vähän tunne "häpäisystä", että pidätkö itse mua jotenkin "halpana". Ja helppona. Olis pahinta. En oo vietävis enkä vedätettävis. Olen kunniallinen nainen, vaik mullakin on heikkouteni. Niinkuin sullakin ja meillä kaikilla.

        Enkä oo vihannu. Mut meikä kaipais rakkautta avioliitos uskovaisen miehen kans. That`´s it. Kaikki muu on / olisi turhaa ja valhetta.


      • ylös nostaen
        kunniallinen kirjoitti:

        AP:lle:

        En oo häpäissyt enkä häpäise. Mut jossain kohtaa, vähän aikaa sitten itselleni tuli vähän tunne "häpäisystä", että pidätkö itse mua jotenkin "halpana". Ja helppona. Olis pahinta. En oo vietävis enkä vedätettävis. Olen kunniallinen nainen, vaik mullakin on heikkouteni. Niinkuin sullakin ja meillä kaikilla.

        Enkä oo vihannu. Mut meikä kaipais rakkautta avioliitos uskovaisen miehen kans. That`´s it. Kaikki muu on / olisi turhaa ja valhetta.

        Ja siis rakastat naista, sanot. Ehkäpä et tarkoitakaan mua (jos oot kuka aattelen). Rakasta vaan vaimoas ihana hyvä kunniallinen mies. :)


      • tästäkin huolimatta
        ylös nostaen kirjoitti:

        Ja siis rakastat naista, sanot. Ehkäpä et tarkoitakaan mua (jos oot kuka aattelen). Rakasta vaan vaimoas ihana hyvä kunniallinen mies. :)

        En ole lyönyt maahan, en todella, en.

        Miten se haavoittuvuus ilmenee? jos tulee torjutuksi oikein herkässä asiassa / alueella? no, omalta osaltani, jos olet kenen sinun ajattelen olevan, niin voin vain sanoa että ei ole ollut tarkoitus. Itseäni haavoittaa se, jos kokee että joku tulee / käy yli niiden henkisten tarpeiden ja rajojen, ja käy vaan kohti just sitä, missä olen heikoilla. Mut siihen ihmisen ytimeen kun ei ole oikotietä. Kepulikonsteilla se ei käy, valloittaminen.

        Mut eiköhän se ole näin meillä kaikilla, ihmisiä kun ollaan - niitä siltoja jatkakaamme rakentamaan edelleen, toinen toistemme luo, ihmisinä ihmiselle - toisillemme -


      • Aloittaja mies
        kunniallinen kirjoitti:

        AP:lle:

        En oo häpäissyt enkä häpäise. Mut jossain kohtaa, vähän aikaa sitten itselleni tuli vähän tunne "häpäisystä", että pidätkö itse mua jotenkin "halpana". Ja helppona. Olis pahinta. En oo vietävis enkä vedätettävis. Olen kunniallinen nainen, vaik mullakin on heikkouteni. Niinkuin sullakin ja meillä kaikilla.

        Enkä oo vihannu. Mut meikä kaipais rakkautta avioliitos uskovaisen miehen kans. That`´s it. Kaikki muu on / olisi turhaa ja valhetta.

        Toi tuntuu julmalta pilalta. Oikeesti. Sori kun en pysty luottamaan just nyt.


      • vaiko mitä?
        Aloittaja mies kirjoitti:

        Toi tuntuu julmalta pilalta. Oikeesti. Sori kun en pysty luottamaan just nyt.

        Anteeks, kamalasti. Luulen et täs on haavoituttu puolin ja toisin. Ja vielä "kaikkien" silmien alla. Anteeksiantamukseen tämä jää, eikö niin?

        Mikä kysyy luottoa? En ole halunnut mitään tsoukkailla, pilailla, enkä testailla. Heikot hetket ne on vaan olleet mullakin. Mut jos / kun kysymys on siitä, että haluamme taivaltaa Sitä tietä, suosiollista ja otollista kaikin puolin, niin jättäkäämme muu, eikö niin?

        Sinne ikuisuuteen on ihmisen mieli. Tästä tässä on mun kohdallani kysymys.


      • eikö niin ?
        vaiko mitä? kirjoitti:

        Anteeks, kamalasti. Luulen et täs on haavoituttu puolin ja toisin. Ja vielä "kaikkien" silmien alla. Anteeksiantamukseen tämä jää, eikö niin?

        Mikä kysyy luottoa? En ole halunnut mitään tsoukkailla, pilailla, enkä testailla. Heikot hetket ne on vaan olleet mullakin. Mut jos / kun kysymys on siitä, että haluamme taivaltaa Sitä tietä, suosiollista ja otollista kaikin puolin, niin jättäkäämme muu, eikö niin?

        Sinne ikuisuuteen on ihmisen mieli. Tästä tässä on mun kohdallani kysymys.

        eiköhän myös sun?


      • Aloittaja mies
        vaiko mitä? kirjoitti:

        Anteeks, kamalasti. Luulen et täs on haavoituttu puolin ja toisin. Ja vielä "kaikkien" silmien alla. Anteeksiantamukseen tämä jää, eikö niin?

        Mikä kysyy luottoa? En ole halunnut mitään tsoukkailla, pilailla, enkä testailla. Heikot hetket ne on vaan olleet mullakin. Mut jos / kun kysymys on siitä, että haluamme taivaltaa Sitä tietä, suosiollista ja otollista kaikin puolin, niin jättäkäämme muu, eikö niin?

        Sinne ikuisuuteen on ihmisen mieli. Tästä tässä on mun kohdallani kysymys.

        Enköhän mä pääse tän haavoittuneisuuden yli myös. Oli vaan vähän heikko hetki äsken. :)


      • pikkulintu -
        Aloittaja mies kirjoitti:

        Enköhän mä pääse tän haavoittuneisuuden yli myös. Oli vaan vähän heikko hetki äsken. :)

        No sitten kaikki on hyvin! Tai ainakin melkeen. Hymyillään kun tavataan!:)

        Nämä jotku realiteetit vaan on mitä on. Ja minä epärationaalinen, kerrankin mä pystyn johonkin järkevään!:D

        Vaikka rehellisyyden ja nöyryyden nimissä todettava on, että ei tässä omin voimin porskuteta -


    • jos todella noin

      Älä ole. Mutta jos todella noin on kannattaa sellaset unohtaa.

    • voimia sulle

      Hän ei sitten ole ollenkaan rakkautesi arvoinen. Olen pahoillani, että tuommoisiakin mahtuu kanssani samaan sukupuoleen.

    • sivullinen1

      Miksi ihmeessä tätä miinustetaan? Mun sympatiat on aloittajan puolella.

    • Ei kai nyt ihan

      hihasta nykässy sitä haukkumistaan?
      Kerro myös oma osuutesi tuohon kaikkeen.
      Petitkö luottamuksen vai tuliko sinusta esille jotain minkä olit piilottanut tai valehdellut?

    • Aloittaja mies

      Hän halveksi minua koko ajan. Tajusin sen vasta jälkikäteen. Sen siitä saa kun on sokea. Huhhuh. Hävettää juuri tämä oma sokeus. Kävelee viritettyyn ansaan, eikä aavista mitään.

      Kiitos noista ymmärtävistä kommenteista. :)

      • Ei kai nyt ihan

        Halveksi? Miten se tli ilmi, ja miten olit niin sokea ettet ymmärtänyt asetettua ansaa?
        Missä se häpäisy tapahtui? Netin sivuillako koko juttu tapahtui, vai pääsitkö ihan livessä häpäisyn kohteeksi?


    • Aloittaja mies

      Se oli ihan oikean elämän juttu. Esitti olevansa ystävä. En vaan tajunnut että kukaan voi sellaiseen temppuun tarttua. Mikä turhauttava tunne siitä tulikaan.

    • väärinpäin

      Luulen että on käynyt toisin päin, pellet ruukaa häpäistä aina joka toinen päivä :(

    • lapsettaako

      Voi lapset lapset, onko täällä yhtään aikuista.

      • keissi klousattu

        Ihmettelen samaa. Netissä kirjoitus, ja jo tuli aloittajan parempi mieli ja häpäisyt on pois pyyhitty. Ohhoh, onneksi ei tarvitsekaan pysyä perässä :)


      • Aloittaja mies
        keissi klousattu kirjoitti:

        Ihmettelen samaa. Netissä kirjoitus, ja jo tuli aloittajan parempi mieli ja häpäisyt on pois pyyhitty. Ohhoh, onneksi ei tarvitsekaan pysyä perässä :)

        Olen itse asiassa edelleen täysin lyöty. Mutta matkalla ylös päin. Otan opikseni. Kaikki kasvattaa. Minulla on hyvä olo. Rakastan tuota lämmintä säätä. Aivan fantastista. Ja samaan aikaan olen lyöty. Sellainen minä olen. Ristiriitainen.


      • jaa juu
        Aloittaja mies kirjoitti:

        Olen itse asiassa edelleen täysin lyöty. Mutta matkalla ylös päin. Otan opikseni. Kaikki kasvattaa. Minulla on hyvä olo. Rakastan tuota lämmintä säätä. Aivan fantastista. Ja samaan aikaan olen lyöty. Sellainen minä olen. Ristiriitainen.

        Et ole halunnut kertoa, mitä hän sanoi tai teki irl, joten ei oikein voi kommentoida juuta eikä jaata.

        Pohjoisessa osataan arvostaa aurinkoa kuin Lähi-idässä vettä. :)


      • lintunen -
        jaa juu kirjoitti:

        Et ole halunnut kertoa, mitä hän sanoi tai teki irl, joten ei oikein voi kommentoida juuta eikä jaata.

        Pohjoisessa osataan arvostaa aurinkoa kuin Lähi-idässä vettä. :)

        Aloittaja mies, sulle.

        Luulen, et joku on ilkeillyt jotain mun "nimissä", muutoin en ymmärrä reaktiotasi.

        Vaik itseni varpailleni veti se, että jossain kohtaa tuli mieleen ylipäätään et voisiko suhun luottaa, jos olet koivin naisten perään ja he sun.

        Mut, nyt hyvä näin.


    • 163245

      Koska sut häpäistiin? Onko ihan lähiaikainen tapahtuma?

    • naiselta

      Sitä saa mitä tilaa tai samalla mitalla takaisin. Tai vuosi vuodesta

      • mitäs tilasit

        Olet sä juuri häpäissyt jonkun?

        Vuosi vuodesta... höh? Omaa on ajankäyttönne marttyyrit, muille tarvi kostaa.


    • 1713

      Olinkohan se häpäisijä nainen, hmm..Koska se tapahtui?

      • kiusaajan heikkoitsetunt

        Mun mielestä jokainen, jolla tarve kostaa ja olla ilkeä on kehittymätön lapsi mieleltään. Lisäksi ihmiset, jotka yrittävät nujertaa muita ovat säälittäviä ja omalta itsetunnoltaan heikkoja. Säälin sellaista.


      • ne katalat!
        kiusaajan heikkoitsetunt kirjoitti:

        Mun mielestä jokainen, jolla tarve kostaa ja olla ilkeä on kehittymätön lapsi mieleltään. Lisäksi ihmiset, jotka yrittävät nujertaa muita ovat säälittäviä ja omalta itsetunnoltaan heikkoja. Säälin sellaista.

        Luulen et dissaajat olleet tässä asiassa liikenteessä. Pahoittelut, ei jaksa enää -


    • Hmmmmm...?

      Oletko ehkä ymmärtänyt jotain väärin ?
      Kuulostaa juttusi aika hurjalta.
      Mitä tarkoitat salassa vihata?

      • lintunen -

        En ole salavihannut. Mut jossain kohtaa tuntosarveni tutisivat, ja mietin, et pystyiskö sitä luottamaan toiseen ylipäätään, jos mies nyt on vaan yksinkertaisesti heikkona naisiin, ja moni on.

        Ja mä oon aatellut, etten mä sellaisten miesten huomiosta halua alkaa kilpaileen -

        Ja sitten nämä omantunnonasiat ym. puski todenteolla kehiin, kun homma meinas lähteä lapasesta pelottaville urille -


    • erimieli.

      Minusta taas on normaalia vihata ihmistä joka pettää ja valehtelee ja loukkaa ja antaa tämän maistaa omaa lääkettään.

      • Aloittaja mies

        OK, kai mun täytyy vaan hyväksyä se että vihaat mua leppymättömästi. Jos hän olet. Onko illat sulle vaikeita? Sä seurustelet. Eikö se yhtään auta pahaan oloon?


      • ollos hyvät -
        Aloittaja mies kirjoitti:

        OK, kai mun täytyy vaan hyväksyä se että vihaat mua leppymättömästi. Jos hän olet. Onko illat sulle vaikeita? Sä seurustelet. Eikö se yhtään auta pahaan oloon?

        Tuo lintusen kommentti käy myös sekä erimielelle että ap-miehelle -


    • 2+2

      Mittään seurustele..miehiä nähty missään.

      • Aloittaja mies

        Luulin että se on seurustelusuhde.


    • neuvo sulle

      Aloittaja siis tunnisti itsensä pettäjäksi ja valehtelijaksi ja valittaa että joku on häpäissyt hänet. Kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä tekojaan.

      • Aloittaja mies

        En ole valehdellut, enkä pettänyt. Onko illat kotona sulle vaikeita?


    • kysyy

      Mitenkä illat vaikeeta, kuinka niin?

    • kuvitelua

      Mistä sellaista että joku nainen seurustelee?

    • ugh.

      Tuntus siltä että aloittaja miehellä on vaikeita aikoja

    • kymysys

      Aikamoista draamaa ap:n kirjoitus. Joskus loukkaantuneena asiat saa liian suuret mittasuhteet. Ja itsekin tunnustaa olevansa ristiriitainen. Ehkä se nainen ei ole ristiriitaisuudestasi tykännyt, oletko itse antanut vääriä viestejä?

    • univelat

      Missäs tilanteessa niin kävi? Itse nukuin kait onneni ohi. Uneni läpi kuulin, vaan en herännyt.

    • Odotan

      Aloittaja mies, aloita pyytämällä anteeksi. Kukaan ei vihaa syyttä, tiedät itse tekosi.

      • yksi naisista

        En ole itse vihannut. Olen yksi näistä naisista, siis oeln tajunnut et meitä on useita. Huh, onneksi "mitään" ei ole tapahtunut. Mut pelimieheltä kkulostat, syytäkin on pitää varansa -


    • lohduttaa haluan

      Ap et sää kuulosta pelleltä vaan se joka sinulle on noin tehnyt. Tosin kuulostat kovassa tunnekuohussa olevalta tällä hetkellä, ehkä suurentelet asiaa? Äläkä käsitä väärin en halua mitätöidä tunteitasi. Jokaisen tunteita on hyvä kunnioittaa. Voimia sinulle.

      • yksi naisista

        Luulin ap, et tarkoitit mua tuolla aloituksella, ja ihmettelin vähän, mitä kertoilet..

        Mut jos se onkin jonkun toisen naisen reaktio suhun. Tai sitten et joku dissailee, ja esittäytyy jonain toisena kuin itse on haluten johtaa asioita harhaan..

        Niin tai näin, poistun takavasemmalle, hep!


    • Et oo pelle etkä tyhmä.
      Relaa, kyl se unohtuu.

    • ryhdistäydy mies

      Tuskin Rakkaus voi olla häpeällistä.

      • ryhtiä mies

        Rakkaudessa ole koskaan häviäjää, ainoastaan voittajia.


      • just.
        ryhtiä mies kirjoitti:

        Rakkaudessa ole koskaan häviäjää, ainoastaan voittajia.

        totesi nykäsen matti?


    • Paranemisen alkua

      On se niin hyvä, niin hyvä (!!!) että mies ymmärtää vaikka pistävän kantapään kautta jos ei muuten. Miksi te leikittelette, naiset osaa olla viekkaita jos niin haluaa! Naisia ei kohdella miten tahansa! Ihmisen on hyvä aina jollakin tapaa oppia arvostamaan toisia ihmisiä. Joskus se käy kivun kautta.

      • yksi naisista -

        Itse en ole ollut viekas, ainoastaan vaan pitänyt varani. Ja huh, hyvä, niin -

        Pelimiehille en lähde mihinkään -

        Mitään vihakirjoituksia an ole laittanut, jos joku halunnut ikään kuin mun nimis tehdä jossain näillä palstoilla sua rökittääkseen jotain, on eri juttu - luulen juuri niin käyneen.

        Mut ehkäpä sun silmien ois hyvä avautua johonkin - tähän todellisuuteen -


    • mä menisin face to face

      Joku nainen on häpäissyt aloittajaa ja täällä palstalaiset vastaa kuin olisivat tuo nainen.

      Ei ole aloittajan häpeä jos joku nainen häpäisee hänet, jätä sellainen nainen, sellaisella ei ole elämä kohdillaan.

      Henkilökohtaisesti en kyllä viitsisi miehenä enkä naisenakaan ruikuttaa palstalla, oletan että olet kovin nuori. Tsemppiä sulle.

      • nainen -

        Olen vastaillut siinä ajatuksessa, et ap olis kokenut mut itseni noin. Mut ehkäpä kyse onkin jostain toisesta naisesta -

        Itselläin ei ole ollut tarvetta häpäisyyn, ainoastaan sen esiintuomiseen et vetäydyn kaikesta -


    • (55555)

      Voi olla pelle ja tyhmä ilman että sitä muut tunnistaa. Vai onko niin, että sinut on tehty tunnistettavaksi. Eli toisin sanoen joku muu haluaa sinusta sellaisen tehdä. Aiaiai, Näissä kun on aina useampi puoli matkassa. Ja sen pohjalta voi myös todeta mikä on oikein ja mikä väärin.

    • taustalta...

      Häpeä, niin mielenkiintoista saada kuulla mitä kaikkea taustalta löytyy, joskus häpeän luovat joku muu / toiset, kuin sinä itse. Ei kannata liian ajoissa alkaa häpeämään, ellei sinulle ole suoraan kerrottu mitä sinun pitäisi hävetä. Joskus liialla piasuttamisella on huonoja seurauksia.

      • nainen -

        Tehdä tunnistettavaksi? Siitäkö tässä "häpäisyssä" on ollut kysymys?

        Voihan toki olla, ettemme tiedä kuka minkäkin kommentin takana on. Itseasiasssa asia on juurikin niiin. Minä voin täällä vastailla sulle ap, ajatellen et oot tietty henkilö, vaan sitten oletkin joku toinen. Ja päinvaston. Luulet mun laittaneen jonkun"häpäisytekstin," jonka takana onkin joku muu.

        Eli tähän sopii seuraava: siihen kailkka kalahtaa, kuka sen itseeensä ottaa vai miten - se meni? (siis se oikea sanonta -)

        joten jättäkäämme tämä kaikki tällainen!


    • Keimo Kekkeruusi

      ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ






      ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ HOMO ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖööööööööö


      Siinä teille LORTOT!
      ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe