Ex-avopuoliso hylkää kaikki asunnon ostotarjoukset

Viimeinen avoliitto

Olen muuttanut yhteisestä asunnostamme pois jo 2,5v sitten. Ex-avopuoliso jäi asumaan yhdessä ostamaamme asuntoon. Molemmilla on omat asuntolainat. Asuntoa olemme myyneet jo 3 vuotta. Exä vielä elättelee toiveita yhteen paluusta ja hylkää kaikki tarjoukset, jotka olemme saaneet vaikka minä olisin jo useamman niistä hyväksynyt. Meillä on välittäjä joten hän on siis suostunut jo asunnon myyntiin yleensäkin.

Yritin sovulla, että kosta tulee lainakatto, Anttila vähentää tavarataloja, Stokka laittaa työntekijöitä pihalle ja asuntojen hinnat pahimmassa tapauksessa romahtaa. Hän totesi, että jääköön sitten vaikka myymättä.

Kahden (ei yhteisen) lapsen yksinhuoltajana talous on tiukalla, koska maksan nyt kahta asuntoa. Vuokralle en lähde, koska joutuisin maksamaan kuitenkin vuokraa enemmän kuin mitkä nykyisen asuntoni asumiskustannukset ovat.

Onko mitään keinoa saada oikeusteitse (?) exää kuriin? Hän ei suostu ostamaan minun osuuttani eikä hyväksy mitään ostotarjousta, jonka minä hyväksyisin.

10

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • proVHNT

      Tiedän vastaavan tilanteen, jossa mies asuu avoparin yhdessä omistamassa talossa. Mies saattaa tahallaan tehdä kiusaa taloasialla. Alussa tuntemani nuori nainen joutui maksamaan talovelkaakin, koska ex -miehensä oli työttömänä, vaikka ei itse enää asunut siinä. Kyllä jotkut ovat sitten pässejä....Enkä tarkoita pelkästään miehiä,saattaa ihan hyvin naisetkin menetellä näin.

    • Pakkomyynti

      Voit hakea oikeudelta yhteisomistajuuden purkua. Siinä oikeus määrää jonkun myymään talon ja rahat jaetaan sitten omistajille. Rahoista tosin vähennetään sitten tuo myyjän palkkio, eli sopuratkaisu olisi molemmille edullisempi.

    • Viimeinen avoliitto

      Yhteisomistajuuden purku kuulostaa huonolta myös. Siinä tuskin voi määrätä itse hintaa jolla asunto myydään, mutta voihan sillä ainakin uhkailla :D

    • saa mitä tilaa

      Jälkiviisastelua:

      Miksi susipari hommaa asunnon jossa kumpikin omistaa osan? En ymmärrä!

      • Pakkomyynti

        Tilanne ei eroa mitenkään siitä, että omistajana olisi aviopari tai jo eronnut aviopari. Siinäkin tapauksessa toinen osapuoli pystyy halutessaan viivästyttämään yhteisen omaisuuden myyntiä.


    • saa mitä tilaa

      Jos on aviopari ja se eroaa, ei viivyttelymahdollisuuksia ole (juurikaan).

      • Pakkomyynti

        Miksei muka olisi? Jos sopua ei synny, niin myös avioeron tapauksessa oikeudelta sitten haetaan osituksen tekijää, joka voi sitten suorittaa pakkomyynnin ja omaisuuden jaon.
        Myös avioero tapauksessa, jos on vaikka esimerkiksi yhteisesti omistettu talo, niin ei sen myynti etene mihinkään, jos toinen ei vain suostu myymään.


    • LKV

      näin, käräjäoikeudelta omistuksen purku tai velvoite lunastaa sinun puoliskosi asunnosta. Jos välittäjällä ja tarjouksiakin (asiallisia?) tullut, on perusteet siinä.

      • Pakkomyynti

        Omistuksen purkuun ei tarvita mitään perusteita - pelkkä halu riittää. Ymmärtääkseni mitään tuollaista velvoitetta ei myöskään voi saada, asunto myydään sille kuka eniten maksaa.


    • s s

      itse myisin osuuteni kämpästä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe