voiko 16v muuttaa pois kotoa?

muuttaja

Heipä hei arvoisat Suomi 24 käyttäjät. Nyt tarvitaan kokemusta omaavaa tai tästä asiasta tietävää neuvojaa.

Elikkä olen kohta 16-vuotias ongelma perheen ongelma lapsi. Olen suunnitellut poikaystäväni kanssa joka täyttää kohta 21, että muuttaisin asumaan hänen perheen/vanhempiensa luokse.

Oikea perheeni kyllä pitää poikaystävästäni ja hänen perheestä, mutta ei päästä minua muuttamaan. Tähän ei liity perus "liian nuori" jne syyt. Sillä olen kumminkin muuttamassa syksyllä toiselle paikkakunnalle poikaystävän kanssa jossa sijaitsee myös opiskelupaikkani.

Älkää ehdottako odottamaan kesän yli sillä en halua asua kotona.

Nytkin viiltelen reidet ja poden pahaa oloa yksin kenenkään tietämättä, että kotona asuminen aiheuttaa tämän.

Poikaystävän perhe olisi valmis kustantamaan kaiken tarpeelisen minulle ja olisivat avosylin ottamassa vastaan.

Joten voiko 16v muuttaa ilman vanhempien lupaa ja voivatko vanhempani hakea minut väkisin pois tai sotkea sossut mukaan yms?

Aijon kyllä puhua tästä vanhemmillenni, kun muutto on lähellä, mutta sitä ennen haluan kerätä tietoa kuinka paljon he pystyvät vaikuttaa tähän.

Kiitos jo etukäteen ja toivon saavani ASIALLISIA vastauksia (:!

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et TIETENKÄÄN voi muuttaa vaan pois ilman vanhempiesi lupaa! Vanhempasi voivat hakea sinut sossujen ja vaikka poliisien kanssa pois ja varmaan myös tekevät niin. Lisäksi (Ja tästä en ole varma, mutta oletan.) uskoisin, että se poikaystäväsi perhe varmaankin saisi syytteen sieppauksesta tms. Ja toistan vielä, että viimeisin lauseeni ei ollut mistään varmistettu. Kaikki muu tosin oli faktaa.

    • Huhhuijjaa

      Kyllä kotoi pois pääsee 16v. lähtemään. Ei kuitenkaan pidä karata vaan marssia sinne sossuun tms. missä asiat voidaan järjestää papereissa kuntoon. 16-vuotias kumminkin tarvii huoltajan edelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe