Kapi kyllä osaa vedättää

Yleisexpertti

Avaamassaan ketjussa nytkin sen lisäksi, ettei avauksensa kuulu tälle palstalle enempää kuin jotkut Terhokodin puhelinnumerotkaan, on 25-30 täysin asiatonta viestiä vastineena.
Eli Kapin avausten ns. suosio perustuu noihin pöljäkkeisiin, joita Kapi houkuttelee avauksiinsa tietäen, että he tulevat aina munaamaan itsensä. Kapi tietää sen ja heittää taitavana sanankäyttäjänä, joskin monista asioista täysin pihalla olevana, lisää löylyä muutamalla provosoivalla sanalla sopivin välein ja idiootit heittelevät lapsellisuuksiaan niihin.
Ja aina Kapin avauksissa palaa kynttilä. Ja Eniro maksaa Kapille, sen tietää kaikki.

72

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näköjään

      Kielenopettaja
      22.4.2014 17:38
      0
      Sulje
      "...nautin naisystäväni kotonaan leipomaa ja minullekin tuonutta makoisaa kakkua..."

      Huomaatko Kapi huvittavan virheesi. Joka muuten on yksi niistä joista sinut aina tunnistaa sieltä puskastakin.

      Tuohan pitää oikealla suomenkielellä kirjoittaa "...ja minullekin tuomaa makoisaa kakkua"

      Nyt tuon voi tulkita niin, että ystävättäresi leipomiset toivat sinullekin kakkua, siis vankeutta.

      • Näköjään

        Kielenopettaja on tarttunut Kapin sanoihin. Tuollaisista Kapin ketjut saavat pontta.
        Kielen opettajalle kertoisin kuitenkin, ettei kannata opettaa lajia, jota ei hallitse.

        "Huomaatko Kapi huvittavan virheesi. Joka muuten on yksi niistä joista sinut aina tunnistaa sieltä puskastakin.
        Tuohan pitää oikealla suomenkielellä kirjoittaa "...ja minullekin tuomaa makoisaa kakkua"
        Nyt tuon voi tulkita niin, että ystävättäresi leipomiset toivat sinullekin kakkua, siis vankeutta. "

        Tuossa on paljon kieliopillisia virheitä.
        Lukeminen kannattaa aina, sillä lukiessa oppii välimerkkien paikat, kappalejaot, sun muut kummallisuudet, joita ei opi kuuntelemalla kuunnelmia tms.


      • Ajattelin ensin jättää tuon omaan arvoonsa, mutta vastaanpa kuitenkin, jottet kokisi itseäsi laiminlyödyksi, kun varmaan suurella vaivalla tuon sait puserretuksi.

        Myönnän, että pieni kielivirhe on lipsahtanut, kun kirjoitin sen ex-tempore suoraan ruudulle. Oikeampaa olisi ollut sanoa ”minulle tuomaansa”.

        Mutta oletpa avaukseni asiasta mitä mieltä tahansa, sitä et pysty oikeakielisyydestä moittimaan. Vaikka siinä käsitellään useita asioita, se etenee johdonmukaisesti ja selkeästi ja siinä sanotun varmasti ymmärtää jokainen. Näkyvät ymmärtävän nuokin, joista siinä eniten puhun; ovat halunneet näyttää, että ovat ymmärtäneet ja kipeää se heihin on tehnyt.

        Sen kirjoitin ensin Wordilla, mutta ei siinä varmaan juuri yli kymmentä minuuttia mennyt. Itse et taitaisi pystyä samaan, et ainakaan koskaan ole näyttöä sellaisesta antanut.

        Kovin huono olet myös erottamaan eri kirjoittajia heidän kirjoitusjälkensä perusteella. Sanot minut aina tunnistavasi puskasta, mutta et ole koskaan tunnistanut, kun en ole laillasi niissä puskissa luurannutkaan. Moni muu ihan viaton on kyllä joutunut kaltaistesi - varmaan sinun itsesikin - silmissä minuksi, ja se on minua usein huvittanut. Ei minua sentään liene koskaan luultu sonnimieheksi tai tuoksi johtajaa leikkiväksi eikä sinuksikaan. Siitä olen hyvin tyytyväinen.


      • Ihanko Wordilla?
        kapi-vaari kirjoitti:

        Ajattelin ensin jättää tuon omaan arvoonsa, mutta vastaanpa kuitenkin, jottet kokisi itseäsi laiminlyödyksi, kun varmaan suurella vaivalla tuon sait puserretuksi.

        Myönnän, että pieni kielivirhe on lipsahtanut, kun kirjoitin sen ex-tempore suoraan ruudulle. Oikeampaa olisi ollut sanoa ”minulle tuomaansa”.

        Mutta oletpa avaukseni asiasta mitä mieltä tahansa, sitä et pysty oikeakielisyydestä moittimaan. Vaikka siinä käsitellään useita asioita, se etenee johdonmukaisesti ja selkeästi ja siinä sanotun varmasti ymmärtää jokainen. Näkyvät ymmärtävän nuokin, joista siinä eniten puhun; ovat halunneet näyttää, että ovat ymmärtäneet ja kipeää se heihin on tehnyt.

        Sen kirjoitin ensin Wordilla, mutta ei siinä varmaan juuri yli kymmentä minuuttia mennyt. Itse et taitaisi pystyä samaan, et ainakaan koskaan ole näyttöä sellaisesta antanut.

        Kovin huono olet myös erottamaan eri kirjoittajia heidän kirjoitusjälkensä perusteella. Sanot minut aina tunnistavasi puskasta, mutta et ole koskaan tunnistanut, kun en ole laillasi niissä puskissa luurannutkaan. Moni muu ihan viaton on kyllä joutunut kaltaistesi - varmaan sinun itsesikin - silmissä minuksi, ja se on minua usein huvittanut. Ei minua sentään liene koskaan luultu sonnimieheksi tai tuoksi johtajaa leikkiväksi eikä sinuksikaan. Siitä olen hyvin tyytyväinen.

        Nyt sinulla meni vähän yli ymmärryksesi, mutta väliäkö hälläkään, kun kirjoitustesi väri ei lähde pesemälläkään.


      • Maailman napa?
        kapi-vaari kirjoitti:

        Ajattelin ensin jättää tuon omaan arvoonsa, mutta vastaanpa kuitenkin, jottet kokisi itseäsi laiminlyödyksi, kun varmaan suurella vaivalla tuon sait puserretuksi.

        Myönnän, että pieni kielivirhe on lipsahtanut, kun kirjoitin sen ex-tempore suoraan ruudulle. Oikeampaa olisi ollut sanoa ”minulle tuomaansa”.

        Mutta oletpa avaukseni asiasta mitä mieltä tahansa, sitä et pysty oikeakielisyydestä moittimaan. Vaikka siinä käsitellään useita asioita, se etenee johdonmukaisesti ja selkeästi ja siinä sanotun varmasti ymmärtää jokainen. Näkyvät ymmärtävän nuokin, joista siinä eniten puhun; ovat halunneet näyttää, että ovat ymmärtäneet ja kipeää se heihin on tehnyt.

        Sen kirjoitin ensin Wordilla, mutta ei siinä varmaan juuri yli kymmentä minuuttia mennyt. Itse et taitaisi pystyä samaan, et ainakaan koskaan ole näyttöä sellaisesta antanut.

        Kovin huono olet myös erottamaan eri kirjoittajia heidän kirjoitusjälkensä perusteella. Sanot minut aina tunnistavasi puskasta, mutta et ole koskaan tunnistanut, kun en ole laillasi niissä puskissa luurannutkaan. Moni muu ihan viaton on kyllä joutunut kaltaistesi - varmaan sinun itsesikin - silmissä minuksi, ja se on minua usein huvittanut. Ei minua sentään liene koskaan luultu sonnimieheksi tai tuoksi johtajaa leikkiväksi eikä sinuksikaan. Siitä olen hyvin tyytyväinen.

        ".. vastaanpa kuitenkin, jottet kokisi itseäsi laiminlyödyksi,"

        Jopa tunnet itsesi tärkeäksi, jos koet laiminlyöväsi jotakuta kirjoittajaa, jos sinä et häntä tai hänen kirjoitustaan kommentoi.


      • Älä viitsi Kapi
        kapi-vaari kirjoitti:

        Ajattelin ensin jättää tuon omaan arvoonsa, mutta vastaanpa kuitenkin, jottet kokisi itseäsi laiminlyödyksi, kun varmaan suurella vaivalla tuon sait puserretuksi.

        Myönnän, että pieni kielivirhe on lipsahtanut, kun kirjoitin sen ex-tempore suoraan ruudulle. Oikeampaa olisi ollut sanoa ”minulle tuomaansa”.

        Mutta oletpa avaukseni asiasta mitä mieltä tahansa, sitä et pysty oikeakielisyydestä moittimaan. Vaikka siinä käsitellään useita asioita, se etenee johdonmukaisesti ja selkeästi ja siinä sanotun varmasti ymmärtää jokainen. Näkyvät ymmärtävän nuokin, joista siinä eniten puhun; ovat halunneet näyttää, että ovat ymmärtäneet ja kipeää se heihin on tehnyt.

        Sen kirjoitin ensin Wordilla, mutta ei siinä varmaan juuri yli kymmentä minuuttia mennyt. Itse et taitaisi pystyä samaan, et ainakaan koskaan ole näyttöä sellaisesta antanut.

        Kovin huono olet myös erottamaan eri kirjoittajia heidän kirjoitusjälkensä perusteella. Sanot minut aina tunnistavasi puskasta, mutta et ole koskaan tunnistanut, kun en ole laillasi niissä puskissa luurannutkaan. Moni muu ihan viaton on kyllä joutunut kaltaistesi - varmaan sinun itsesikin - silmissä minuksi, ja se on minua usein huvittanut. Ei minua sentään liene koskaan luultu sonnimieheksi tai tuoksi johtajaa leikkiväksi eikä sinuksikaan. Siitä olen hyvin tyytyväinen.

        Taisit myös "tarkistaa" oikeinkirjoituksen sillä samaisella Wordillä. Katsos se kun ohjelman alkuperäkielen vuoksi pitää sisällään muutamia virheellisiä "oikeinkirjoitus" suosituksia suomenkieleen.

        Puskasta kirjoittelusta olet narahtanut niin usein, ettei sinun kannata noita Herulin Hande kirjoituksiasi ja muita vastaavia kieltää, houkutat vaan palstalaisia taas kopioimaan noita puskaruikkujasi tänen, ja sitten häpeissäsi joudut "vetäytymään" palstalta


      • Älä viitsi Kapi kirjoitti:

        Taisit myös "tarkistaa" oikeinkirjoituksen sillä samaisella Wordillä. Katsos se kun ohjelman alkuperäkielen vuoksi pitää sisällään muutamia virheellisiä "oikeinkirjoitus" suosituksia suomenkieleen.

        Puskasta kirjoittelusta olet narahtanut niin usein, ettei sinun kannata noita Herulin Hande kirjoituksiasi ja muita vastaavia kieltää, houkutat vaan palstalaisia taas kopioimaan noita puskaruikkujasi tänen, ja sitten häpeissäsi joudut "vetäytymään" palstalta

        Täytyy kuitata vielä tuokin, kun sitä kerjäät:

        En minä välttämättä tarvitsisi Wordia apunani oikeinkirjoituksessa, sillä pelkkiä kymppejä olen kouluissani suomen kielestä saanut, mutta kun nopeasti kirjoittaessa saattaa tulla näppäilyvirheitä, joissa jokin kirjain jää sanasta pois, ja jos itse ei sitä huomaa, Word sen huomaa ja vetää punaviivaa sanan alle.

        Rekisteröitymättömänä kirjoittelin täällä niihin aikoihin, jolloin ei vielä ollut rekisteröitymismahdollisuutta. Siltä ajalta kai oli myös tuo Herulin Hande, jolla joskus ”heitin läppää” stadin slangilla. Rekisteröimätön oli myös nikkini Historian harrastaja, jolla kirjoittelin historian - ja maailman menoa -palstoilla, joilla ensi kertaa tutustuin myös Mielipidepankkiin, ja jo silloin tulivat selville erimielisyytemme Natosta ja jäsenyytemme tarpeesta. Eivät ne silti ole välejämme rikkoneet, vaan monista - ehkä useimmista - asioista olemme samanmielisiä, jopa niin, että te ”kirjoittajan hänen kirjoitusjäljestään tunnistavat” usein olette väittäneet meidän olevan yksi ja sama henkilö!

        Joo, varmasti kohta taas vetäydyn palstalta, mutta en ”joudu” niin tekemään, vaan teen sen ihan omasta halustani. Enhän minä koe sinun ja eräiden muiden tavoin velvollisuudekseni palstan päivystämistä. Monta päivää palstalta poissa oltuani olen täällä ollut tänään jo ihan tarpeeksi päästäkseni tarkoituksiini. Etkö sitä huomaa, teräväsilmä? Katsopa peiliin, niin näet yhden todisteen mielipiteelleni.


      • Kapiko puskassa:))))
        Älä viitsi Kapi kirjoitti:

        Taisit myös "tarkistaa" oikeinkirjoituksen sillä samaisella Wordillä. Katsos se kun ohjelman alkuperäkielen vuoksi pitää sisällään muutamia virheellisiä "oikeinkirjoitus" suosituksia suomenkieleen.

        Puskasta kirjoittelusta olet narahtanut niin usein, ettei sinun kannata noita Herulin Hande kirjoituksiasi ja muita vastaavia kieltää, houkutat vaan palstalaisia taas kopioimaan noita puskaruikkujasi tänen, ja sitten häpeissäsi joudut "vetäytymään" palstalta

        Kapiainen on myöntänyt kirjoittaneensa Herulin Handenakin.
        Mutta tuonikäinen ukko ei enää muista tekojaan. Voi sen antaa anteeksi, että nyt se söpöttää mitä vaan. Se ei muista ja valehtelee, vaikka muistaisikin. Vanha kun on ja jääräpäinen.

        Sitäpaitsi, "suomenkieli" on väärin. Keskellä lausetta se on pienellä ja erikseen.
        Kapikin sen tietää, kun on niin monet kurssit käynyt.
        Mutta ei se kapipappa muista omia kirjoituksiaan, vaikka olisi kuinka oikeaoppisesti niitä kirjoitellut. Mutta opettele sinä oikeinkirjoitusta, ettei kapipappa pääse siitä vinoilemaan.


      • Kapi puskassa
        Kapiko puskassa:)))) kirjoitti:

        Kapiainen on myöntänyt kirjoittaneensa Herulin Handenakin.
        Mutta tuonikäinen ukko ei enää muista tekojaan. Voi sen antaa anteeksi, että nyt se söpöttää mitä vaan. Se ei muista ja valehtelee, vaikka muistaisikin. Vanha kun on ja jääräpäinen.

        Sitäpaitsi, "suomenkieli" on väärin. Keskellä lausetta se on pienellä ja erikseen.
        Kapikin sen tietää, kun on niin monet kurssit käynyt.
        Mutta ei se kapipappa muista omia kirjoituksiaan, vaikka olisi kuinka oikeaoppisesti niitä kirjoitellut. Mutta opettele sinä oikeinkirjoitusta, ettei kapipappa pääse siitä vinoilemaan.

        Muutamia suomenkielen oikeinkirjoitusohjeita muutettiin pienen kohun saattelemana vuoden alkupuolella. Yhdyssanasääntöjäkin väljennettiin. Seuraa aikaasi niin et syyllisty samanlaiseen vanhan tiedon jankkaamiseen kuin kapipappa. Kapin hamassa menneisyydessä "asbestikursseilla" saatu tieto kun ei aina päde näin vuonna 2014


      • Kapi vetäytyi
        kapi-vaari kirjoitti:

        Täytyy kuitata vielä tuokin, kun sitä kerjäät:

        En minä välttämättä tarvitsisi Wordia apunani oikeinkirjoituksessa, sillä pelkkiä kymppejä olen kouluissani suomen kielestä saanut, mutta kun nopeasti kirjoittaessa saattaa tulla näppäilyvirheitä, joissa jokin kirjain jää sanasta pois, ja jos itse ei sitä huomaa, Word sen huomaa ja vetää punaviivaa sanan alle.

        Rekisteröitymättömänä kirjoittelin täällä niihin aikoihin, jolloin ei vielä ollut rekisteröitymismahdollisuutta. Siltä ajalta kai oli myös tuo Herulin Hande, jolla joskus ”heitin läppää” stadin slangilla. Rekisteröimätön oli myös nikkini Historian harrastaja, jolla kirjoittelin historian - ja maailman menoa -palstoilla, joilla ensi kertaa tutustuin myös Mielipidepankkiin, ja jo silloin tulivat selville erimielisyytemme Natosta ja jäsenyytemme tarpeesta. Eivät ne silti ole välejämme rikkoneet, vaan monista - ehkä useimmista - asioista olemme samanmielisiä, jopa niin, että te ”kirjoittajan hänen kirjoitusjäljestään tunnistavat” usein olette väittäneet meidän olevan yksi ja sama henkilö!

        Joo, varmasti kohta taas vetäydyn palstalta, mutta en ”joudu” niin tekemään, vaan teen sen ihan omasta halustani. Enhän minä koe sinun ja eräiden muiden tavoin velvollisuudekseni palstan päivystämistä. Monta päivää palstalta poissa oltuani olen täällä ollut tänään jo ihan tarpeeksi päästäkseni tarkoituksiini. Etkö sitä huomaa, teräväsilmä? Katsopa peiliin, niin näet yhden todisteen mielipiteelleni.

        Vitttu mikä pölvästi sinä punaviivoinesi ja läpänheittoinesi olet. Läpänheitoksi kai tämäkin on luettava?

        "Rekisteröitymättömänä kirjoittelin täällä niihin aikoihin, jolloin ei vielä ollut rekisteröitymismahdollisuutta".

        Tuohan on todistettu valheeksi jo monta kertaa.
        Vedätätkö taas, että joku hakisi vanhoja kirjoituksiasi? Itsehän kun et osaa.
        Minäkään en viitsi, koskapa on noita sen verran esillä, että sinua tyhmemmätkin näkee, että olet aika kuutamolla tuossakin asiassa.

        ps. Oli aika yllätys minulle, että käytät Wordia. Luulin sinun lukeneena ihmisenä osaavan oikeinkirjoituksen alkeet ilman punaviivojakin. Millaistahan kirjoituksesi oli ennen kuin keksivät oikolukuohjelman?


      • Miksi, Kapi?
        kapi-vaari kirjoitti:

        Täytyy kuitata vielä tuokin, kun sitä kerjäät:

        En minä välttämättä tarvitsisi Wordia apunani oikeinkirjoituksessa, sillä pelkkiä kymppejä olen kouluissani suomen kielestä saanut, mutta kun nopeasti kirjoittaessa saattaa tulla näppäilyvirheitä, joissa jokin kirjain jää sanasta pois, ja jos itse ei sitä huomaa, Word sen huomaa ja vetää punaviivaa sanan alle.

        Rekisteröitymättömänä kirjoittelin täällä niihin aikoihin, jolloin ei vielä ollut rekisteröitymismahdollisuutta. Siltä ajalta kai oli myös tuo Herulin Hande, jolla joskus ”heitin läppää” stadin slangilla. Rekisteröimätön oli myös nikkini Historian harrastaja, jolla kirjoittelin historian - ja maailman menoa -palstoilla, joilla ensi kertaa tutustuin myös Mielipidepankkiin, ja jo silloin tulivat selville erimielisyytemme Natosta ja jäsenyytemme tarpeesta. Eivät ne silti ole välejämme rikkoneet, vaan monista - ehkä useimmista - asioista olemme samanmielisiä, jopa niin, että te ”kirjoittajan hänen kirjoitusjäljestään tunnistavat” usein olette väittäneet meidän olevan yksi ja sama henkilö!

        Joo, varmasti kohta taas vetäydyn palstalta, mutta en ”joudu” niin tekemään, vaan teen sen ihan omasta halustani. Enhän minä koe sinun ja eräiden muiden tavoin velvollisuudekseni palstan päivystämistä. Monta päivää palstalta poissa oltuani olen täällä ollut tänään jo ihan tarpeeksi päästäkseni tarkoituksiini. Etkö sitä huomaa, teräväsilmä? Katsopa peiliin, niin näet yhden todisteen mielipiteelleni.

        Tuokin väitteesi Herulin Handena kirjoittamisesta ennen rekisteröitymismahdolisuutta on valheeksi todistettu ihan päivämääriä vertaamalla. Myös mainitsemasi Mielipidepankki on sinut puskasta paljastanut. Senkin itse jouduit myöntämään.

        Miksi valehtelet jatkuvasti?

        Onko tuollainen lähes pakonomainen valehtelu (esim. se väittämäsi keskikoulun suorittamisesta) seurausta heikosta itsetunnostasi, vai ihan demarille tyypillinen ominaisuus?


      • :))))))))))))))))
        kapi-vaari kirjoitti:

        Täytyy kuitata vielä tuokin, kun sitä kerjäät:

        En minä välttämättä tarvitsisi Wordia apunani oikeinkirjoituksessa, sillä pelkkiä kymppejä olen kouluissani suomen kielestä saanut, mutta kun nopeasti kirjoittaessa saattaa tulla näppäilyvirheitä, joissa jokin kirjain jää sanasta pois, ja jos itse ei sitä huomaa, Word sen huomaa ja vetää punaviivaa sanan alle.

        Rekisteröitymättömänä kirjoittelin täällä niihin aikoihin, jolloin ei vielä ollut rekisteröitymismahdollisuutta. Siltä ajalta kai oli myös tuo Herulin Hande, jolla joskus ”heitin läppää” stadin slangilla. Rekisteröimätön oli myös nikkini Historian harrastaja, jolla kirjoittelin historian - ja maailman menoa -palstoilla, joilla ensi kertaa tutustuin myös Mielipidepankkiin, ja jo silloin tulivat selville erimielisyytemme Natosta ja jäsenyytemme tarpeesta. Eivät ne silti ole välejämme rikkoneet, vaan monista - ehkä useimmista - asioista olemme samanmielisiä, jopa niin, että te ”kirjoittajan hänen kirjoitusjäljestään tunnistavat” usein olette väittäneet meidän olevan yksi ja sama henkilö!

        Joo, varmasti kohta taas vetäydyn palstalta, mutta en ”joudu” niin tekemään, vaan teen sen ihan omasta halustani. Enhän minä koe sinun ja eräiden muiden tavoin velvollisuudekseni palstan päivystämistä. Monta päivää palstalta poissa oltuani olen täällä ollut tänään jo ihan tarpeeksi päästäkseni tarkoituksiini. Etkö sitä huomaa, teräväsilmä? Katsopa peiliin, niin näet yhden todisteen mielipiteelleni.

        No rottakoulussa ja asbestikurssilla on helppo saada kymppejä...;)


      • Kirjoitusvihre
        Kapi puskassa kirjoitti:

        Muutamia suomenkielen oikeinkirjoitusohjeita muutettiin pienen kohun saattelemana vuoden alkupuolella. Yhdyssanasääntöjäkin väljennettiin. Seuraa aikaasi niin et syyllisty samanlaiseen vanhan tiedon jankkaamiseen kuin kapipappa. Kapin hamassa menneisyydessä "asbestikursseilla" saatu tieto kun ei aina päde näin vuonna 2014

        Suomen kieli on suomen kieli.
        Kapikin sen tietää, vaikka ikä alkaa hänelle jo tepposensa tehdä.

        Ja tässä on joka tapauksessa virhe:

        "taas kopioimaan noita puskaruikkujasi tänen, ja sitten häpeissäsi joudut "vetäytymään" palstalta "

        Ensinnäkin kirjoitusvirhe ja tuossa tapauksessa "ja" sanan eteen ei kuulu pilkkua.

        Ja "Kapi Puskassa" nimmarilla kirjoittamassasi viestissä on myös virheitä.
        Ota sinäkin joku oikolukuohjelma käyttöön niin kuin kansakoulun käynyt Kapi, niin ei tule kirjoitusvihreitä.
        Nyt täytyy mennä, kun en viitsi kirjoitustaidottomien kanssa aina kinata. Voin pistelehtiä kuitenkin palstalla 15 minuutin päästä katsomassa, olisiko joku ansainnut niin suuren kunnian, että kommentoisin hänen kirjoitustaan. Ehkä jopa aiemmin.


      • oiy35utrf73trpiöht
        Kapiko puskassa:)))) kirjoitti:

        Kapiainen on myöntänyt kirjoittaneensa Herulin Handenakin.
        Mutta tuonikäinen ukko ei enää muista tekojaan. Voi sen antaa anteeksi, että nyt se söpöttää mitä vaan. Se ei muista ja valehtelee, vaikka muistaisikin. Vanha kun on ja jääräpäinen.

        Sitäpaitsi, "suomenkieli" on väärin. Keskellä lausetta se on pienellä ja erikseen.
        Kapikin sen tietää, kun on niin monet kurssit käynyt.
        Mutta ei se kapipappa muista omia kirjoituksiaan, vaikka olisi kuinka oikeaoppisesti niitä kirjoitellut. Mutta opettele sinä oikeinkirjoitusta, ettei kapipappa pääse siitä vinoilemaan.

        Herulin Handena muka ainostaan stadin läppää kirjoitellut ja plaa plaa.
        Kapi on kertonut kirjoittaneensa myös nimimerkillä yleisexpertti.
        Ja sekin on tapahtunut sen jälkeen, kun rekisteröinti tuli mahdolliseksi.
        Kova on evp upseeri valehtelemaan.
        Kukaan ei usko ukon natovaleitakaan. Niistäkin jäi kiinni. Ja tietämättömyydestään siinäkin asiassa. Kohta varmaan taas poika tulee katsomaan tietokonetta, kun pappa luulee sinne jonkun murtautuneen. Itse ei takua siitäkään asiasta höykäsen pöläystä.

        Aika tolvana, että kertoo tälläisilla palstoilla perhe-elämästäänkin ja esittelee käymiään kursseja. Mitä ne tänne kuuluu, vanhan äijän ajat sitten suorittamat ensiapukurssit ja muut vastaavt tapahtumat horiskon elämässä?


      • Älkää nyt
        oiy35utrf73trpiöht kirjoitti:

        Herulin Handena muka ainostaan stadin läppää kirjoitellut ja plaa plaa.
        Kapi on kertonut kirjoittaneensa myös nimimerkillä yleisexpertti.
        Ja sekin on tapahtunut sen jälkeen, kun rekisteröinti tuli mahdolliseksi.
        Kova on evp upseeri valehtelemaan.
        Kukaan ei usko ukon natovaleitakaan. Niistäkin jäi kiinni. Ja tietämättömyydestään siinäkin asiassa. Kohta varmaan taas poika tulee katsomaan tietokonetta, kun pappa luulee sinne jonkun murtautuneen. Itse ei takua siitäkään asiasta höykäsen pöläystä.

        Aika tolvana, että kertoo tälläisilla palstoilla perhe-elämästäänkin ja esittelee käymiään kursseja. Mitä ne tänne kuuluu, vanhan äijän ajat sitten suorittamat ensiapukurssit ja muut vastaavt tapahtumat horiskon elämässä?

        Äläs nyt. Oletkos itse ollut asbestikurssin priimus? Sellaiseen ei moni pysty


      • Onko tämäkään tosi?
        kapi-vaari kirjoitti:

        Täytyy kuitata vielä tuokin, kun sitä kerjäät:

        En minä välttämättä tarvitsisi Wordia apunani oikeinkirjoituksessa, sillä pelkkiä kymppejä olen kouluissani suomen kielestä saanut, mutta kun nopeasti kirjoittaessa saattaa tulla näppäilyvirheitä, joissa jokin kirjain jää sanasta pois, ja jos itse ei sitä huomaa, Word sen huomaa ja vetää punaviivaa sanan alle.

        Rekisteröitymättömänä kirjoittelin täällä niihin aikoihin, jolloin ei vielä ollut rekisteröitymismahdollisuutta. Siltä ajalta kai oli myös tuo Herulin Hande, jolla joskus ”heitin läppää” stadin slangilla. Rekisteröimätön oli myös nikkini Historian harrastaja, jolla kirjoittelin historian - ja maailman menoa -palstoilla, joilla ensi kertaa tutustuin myös Mielipidepankkiin, ja jo silloin tulivat selville erimielisyytemme Natosta ja jäsenyytemme tarpeesta. Eivät ne silti ole välejämme rikkoneet, vaan monista - ehkä useimmista - asioista olemme samanmielisiä, jopa niin, että te ”kirjoittajan hänen kirjoitusjäljestään tunnistavat” usein olette väittäneet meidän olevan yksi ja sama henkilö!

        Joo, varmasti kohta taas vetäydyn palstalta, mutta en ”joudu” niin tekemään, vaan teen sen ihan omasta halustani. Enhän minä koe sinun ja eräiden muiden tavoin velvollisuudekseni palstan päivystämistä. Monta päivää palstalta poissa oltuani olen täällä ollut tänään jo ihan tarpeeksi päästäkseni tarkoituksiini. Etkö sitä huomaa, teräväsilmä? Katsopa peiliin, niin näet yhden todisteen mielipiteelleni.

        "pelkkiä kymppejä olen kouluissani suomen kielestä saanut,"



        Näytä todisteet. Näytä arvosanasi. Olet niin monta kertaa kärynnyt valehtelusta tärkeämmissäkin asioissa, että saatat valehdella tuokin. Sinuun ei luoteta, koska valheillasi on, kuten yleensäkin, lyhyet jäljet.


      • Luottamus on mennyt
        Kapi vetäytyi kirjoitti:

        Vitttu mikä pölvästi sinä punaviivoinesi ja läpänheittoinesi olet. Läpänheitoksi kai tämäkin on luettava?

        "Rekisteröitymättömänä kirjoittelin täällä niihin aikoihin, jolloin ei vielä ollut rekisteröitymismahdollisuutta".

        Tuohan on todistettu valheeksi jo monta kertaa.
        Vedätätkö taas, että joku hakisi vanhoja kirjoituksiasi? Itsehän kun et osaa.
        Minäkään en viitsi, koskapa on noita sen verran esillä, että sinua tyhmemmätkin näkee, että olet aika kuutamolla tuossakin asiassa.

        ps. Oli aika yllätys minulle, että käytät Wordia. Luulin sinun lukeneena ihmisenä osaavan oikeinkirjoituksen alkeet ilman punaviivojakin. Millaistahan kirjoituksesi oli ennen kuin keksivät oikolukuohjelman?

        >>>>Millaistahan kirjoituksesi oli ennen kuin keksivät oikolukuohjelman?


      • MPP
        kapi-vaari kirjoitti:

        Ajattelin ensin jättää tuon omaan arvoonsa, mutta vastaanpa kuitenkin, jottet kokisi itseäsi laiminlyödyksi, kun varmaan suurella vaivalla tuon sait puserretuksi.

        Myönnän, että pieni kielivirhe on lipsahtanut, kun kirjoitin sen ex-tempore suoraan ruudulle. Oikeampaa olisi ollut sanoa ”minulle tuomaansa”.

        Mutta oletpa avaukseni asiasta mitä mieltä tahansa, sitä et pysty oikeakielisyydestä moittimaan. Vaikka siinä käsitellään useita asioita, se etenee johdonmukaisesti ja selkeästi ja siinä sanotun varmasti ymmärtää jokainen. Näkyvät ymmärtävän nuokin, joista siinä eniten puhun; ovat halunneet näyttää, että ovat ymmärtäneet ja kipeää se heihin on tehnyt.

        Sen kirjoitin ensin Wordilla, mutta ei siinä varmaan juuri yli kymmentä minuuttia mennyt. Itse et taitaisi pystyä samaan, et ainakaan koskaan ole näyttöä sellaisesta antanut.

        Kovin huono olet myös erottamaan eri kirjoittajia heidän kirjoitusjälkensä perusteella. Sanot minut aina tunnistavasi puskasta, mutta et ole koskaan tunnistanut, kun en ole laillasi niissä puskissa luurannutkaan. Moni muu ihan viaton on kyllä joutunut kaltaistesi - varmaan sinun itsesikin - silmissä minuksi, ja se on minua usein huvittanut. Ei minua sentään liene koskaan luultu sonnimieheksi tai tuoksi johtajaa leikkiväksi eikä sinuksikaan. Siitä olen hyvin tyytyväinen.

        Näyt tuolla tänäisessä viestissäsi kirjoittavan nimimerkki MPP:lle, ettet enää aio osallistua keskusteluihin sinusta itsestäsi. Ratkaisusi on helppo ymmärtää, kun sinut itsesi on todettu todistamalla moninkertaiseksi valehtelijaksi. Menikö viimein paksuunkin kalloon, että lisävalehtelu ei asiaasi edistä?



        :D :D


      • Etkö ole upseeri
        kapi-vaari kirjoitti:

        Ajattelin ensin jättää tuon omaan arvoonsa, mutta vastaanpa kuitenkin, jottet kokisi itseäsi laiminlyödyksi, kun varmaan suurella vaivalla tuon sait puserretuksi.

        Myönnän, että pieni kielivirhe on lipsahtanut, kun kirjoitin sen ex-tempore suoraan ruudulle. Oikeampaa olisi ollut sanoa ”minulle tuomaansa”.

        Mutta oletpa avaukseni asiasta mitä mieltä tahansa, sitä et pysty oikeakielisyydestä moittimaan. Vaikka siinä käsitellään useita asioita, se etenee johdonmukaisesti ja selkeästi ja siinä sanotun varmasti ymmärtää jokainen. Näkyvät ymmärtävän nuokin, joista siinä eniten puhun; ovat halunneet näyttää, että ovat ymmärtäneet ja kipeää se heihin on tehnyt.

        Sen kirjoitin ensin Wordilla, mutta ei siinä varmaan juuri yli kymmentä minuuttia mennyt. Itse et taitaisi pystyä samaan, et ainakaan koskaan ole näyttöä sellaisesta antanut.

        Kovin huono olet myös erottamaan eri kirjoittajia heidän kirjoitusjälkensä perusteella. Sanot minut aina tunnistavasi puskasta, mutta et ole koskaan tunnistanut, kun en ole laillasi niissä puskissa luurannutkaan. Moni muu ihan viaton on kyllä joutunut kaltaistesi - varmaan sinun itsesikin - silmissä minuksi, ja se on minua usein huvittanut. Ei minua sentään liene koskaan luultu sonnimieheksi tai tuoksi johtajaa leikkiväksi eikä sinuksikaan. Siitä olen hyvin tyytyväinen.

        Miksei sinun nimeäsi saati kuvaasi löydy niistä kirjoista jotka olet maininnut?


      • Ei kaasua
        kapi-vaari kirjoitti:

        Ajattelin ensin jättää tuon omaan arvoonsa, mutta vastaanpa kuitenkin, jottet kokisi itseäsi laiminlyödyksi, kun varmaan suurella vaivalla tuon sait puserretuksi.

        Myönnän, että pieni kielivirhe on lipsahtanut, kun kirjoitin sen ex-tempore suoraan ruudulle. Oikeampaa olisi ollut sanoa ”minulle tuomaansa”.

        Mutta oletpa avaukseni asiasta mitä mieltä tahansa, sitä et pysty oikeakielisyydestä moittimaan. Vaikka siinä käsitellään useita asioita, se etenee johdonmukaisesti ja selkeästi ja siinä sanotun varmasti ymmärtää jokainen. Näkyvät ymmärtävän nuokin, joista siinä eniten puhun; ovat halunneet näyttää, että ovat ymmärtäneet ja kipeää se heihin on tehnyt.

        Sen kirjoitin ensin Wordilla, mutta ei siinä varmaan juuri yli kymmentä minuuttia mennyt. Itse et taitaisi pystyä samaan, et ainakaan koskaan ole näyttöä sellaisesta antanut.

        Kovin huono olet myös erottamaan eri kirjoittajia heidän kirjoitusjälkensä perusteella. Sanot minut aina tunnistavasi puskasta, mutta et ole koskaan tunnistanut, kun en ole laillasi niissä puskissa luurannutkaan. Moni muu ihan viaton on kyllä joutunut kaltaistesi - varmaan sinun itsesikin - silmissä minuksi, ja se on minua usein huvittanut. Ei minua sentään liene koskaan luultu sonnimieheksi tai tuoksi johtajaa leikkiväksi eikä sinuksikaan. Siitä olen hyvin tyytyväinen.

        Kapi on priimus, joka jo uutena oli tyhjä.


    • Muuhun sanomaasi kyllä yhdyn, mutta en tunnusta olevani pihalla monistakaan asioista, en ainakaan noiden pöljäkkeiden (sinun käyttämäsi nimitys) olemuksesta ja käyttäytymisestä.

      Eikä minun tarvitse heitä vedättää, ihan omaehtoisesti he tulevat munaamaan itsensä (kuten sinä asian näet). Hehän sanovat vedättäneensä minua ja tunnustan joskus heidän vedätykseensä sortuneenikin, esim. siinä jo historiallista kuuluisuutta saaneessa munakarva-asiassa.

      No, saatanhan minä joskus heittää löylyä jo kovin kuumalle kiukaalle, joka sitten sihahtaa siten kuin nähdään. Joskus olen sanonut siten saavani näyttöä kepulaisuudesta, mutta ehkä olisi oikeampaa sanoa sitä näyttöä typeryydeksi - kun en halua loukata lapsia nimittämällä sitä lapsellisuudeksi.

      Voi, minnehän lienevät hukkuneet Eniron minulle lähetetämät maksusuoritukset, kun eivät ne ole perille tulleet?

      • Yleisexpertti.

        Ei vaiskaan.
        Tarkistin, että olet paikalla.


    • Uusi-Ukki, se homo.

      Niin kapi osaa paljon muutakin. Mm valokuvata munakarvojaan ja esitellä kuviaan palstalla. Siihen ei tavallinen evp aliupseeri pysty.

    • :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-

      Kapin parasta antia onkin saada keputollot häpäisemään itsensä ja puolueensa.

      • Ai näinkö?

        Keputollot ei ole häpäisseet itseään väittämällä, ettei Otto-Ville Kuusinen ole ollut demarien puheenjohtaja. Kapi on sen tehnyt.


      • Selitys
        Ai näinkö? kirjoitti:

        Keputollot ei ole häpäisseet itseään väittämällä, ettei Otto-Ville Kuusinen ole ollut demarien puheenjohtaja. Kapi on sen tehnyt.

        OVK ei kiinnosta kapia. Kapi on demari/kokoomus-miehiä. OVK kiinnostaa sinua. Sinä olet varmaan kepu/kommarimiehiä.


      • Perussuomalainen
        Ai näinkö? kirjoitti:

        Keputollot ei ole häpäisseet itseään väittämällä, ettei Otto-Ville Kuusinen ole ollut demarien puheenjohtaja. Kapi on sen tehnyt.

        OKV on historiaa. Te keputollot ette tunnu edes ihmisiltä tavoiltanne. JKK vetää teitä pataan 10-0 joka ikisessä sanailussa ja te vaan menette yhä alemmaksi pöljyilyissänne. Tämä kepupalsta on avannut minunkin silmäni kepun likaisesta historiasta. Kepu on sokeitten ja tyhmien puolue.


      • Sannfinländarna
        Perussuomalainen kirjoitti:

        OKV on historiaa. Te keputollot ette tunnu edes ihmisiltä tavoiltanne. JKK vetää teitä pataan 10-0 joka ikisessä sanailussa ja te vaan menette yhä alemmaksi pöljyilyissänne. Tämä kepupalsta on avannut minunkin silmäni kepun likaisesta historiasta. Kepu on sokeitten ja tyhmien puolue.

        Mikä se OKV on?


      • seliseliä taas
        Selitys kirjoitti:

        OVK ei kiinnosta kapia. Kapi on demari/kokoomus-miehiä. OVK kiinnostaa sinua. Sinä olet varmaan kepu/kommarimiehiä.

        Ei tuo mitään selitä. Paitsi Kapin typeryyden. Alkaa opastamaan siis paremmin tietäviä asiasta, josta itse ei ole edes kiinnostunut eikä siitä mitään tiedä. Ja haukkuu paremmin tietävät tyhmiksi.


      • 98+29
        Sannfinländarna kirjoitti:

        Mikä se OKV on?

        Vissihin jonkun ittehensä tykästyneen kurssipriimuksen nimimerkeistä yksi?


      • Keputollisko
        Sannfinländarna kirjoitti:

        Mikä se OKV on?

        Mietippäs sitä.


      • Kaputollisko
        Keputollisko kirjoitti:

        Mietippäs sitä.

        Enpä nyt jouda, kun on tärkeämpääkin tekemistä. Mutta kyllä olet sinäkin varmaan tyhmä, kun tuollainen nimimerkkikin sinulla on.


      • osaakorhostavituttaa
        Sannfinländarna kirjoitti:

        Mikä se OKV on?

        OKV


    • Kapin vedätykset

      Kapihan on kirjoittanut palstalla myös niin, että hän taitavana kirjoittajana kykenisi kirjoittamaan niin, ettei kukaan tunnistaisi häntä Kapiksi (vapaasti muisteltu).
      Että sellainen tapaus tämä moninikki Kapi ja kaikkea minun muistiini tarttuukin. Eikä tarvitse edes valehdella niin kuin Kapin.

      • Ei osaa

        Ei kapi kykene kirjoittamaan tunnistamattomana, ehkä jotain virkkeen parin juttuja korkeintaan. Kapi kun ei osaa suhtautua kanssaan erimieltä oleviin normaalin ihmisen tavoin.


      • Niinpä juuri
        Ei osaa kirjoitti:

        Ei kapi kykene kirjoittamaan tunnistamattomana, ehkä jotain virkkeen parin juttuja korkeintaan. Kapi kun ei osaa suhtautua kanssaan erimieltä oleviin normaalin ihmisen tavoin.

        Kapilla on liian suuret luulot itsestään.


    • piilokepukokepi?
      • Tarkkuutta....

        Tuo oli ennen kuin rekisteröityminen tuli mahdolliseksi.
        Täytyy siis muistaa kuitenkin sekin seikka.
        Mutta sitä tosiseikkaahan se ei poista, että Kapi on valehdellut monin tavoin tällä palstalla. Siis valehdellut: En tarkoita valehtelulla mielipiteen ilmaisua, vaan valehtelua. Mielipiteen ilmaisuissaankin Kapi on käyttäytynyt kuitenkin usein myös kuin mikäkin moukka. Ja kapin tasoiset moukathan sortuvat usein myös valehteluun.


      • Tolloko?

        Itse olet, jos et tajua miten hyvä kirjoitus siinä linkissä on. Sanoin siitä siellä


        Kapiko tuo on?

        Jos on, on taantunut noista ajoista. Hyvin kirjoittaa vieläkin, mutta ei noin hyvin. Ikä tehnyt tehtävänsä.
        Ei kai tänne enää noin pitkiä kirjoituksia huolitakaan.


      • Oikeassa olet
        Tolloko? kirjoitti:

        Itse olet, jos et tajua miten hyvä kirjoitus siinä linkissä on. Sanoin siitä siellä


        Kapiko tuo on?

        Jos on, on taantunut noista ajoista. Hyvin kirjoittaa vieläkin, mutta ei noin hyvin. Ikä tehnyt tehtävänsä.
        Ei kai tänne enää noin pitkiä kirjoituksia huolitakaan.

        Tarkoitat Timo Ristimäen kirjoitusta. Osuva ja terävä. Aivan toista kuin tuon "Stadin kundi" nimimerkin karmea sopotus.


      • Näin yleisesti
        Tolloko? kirjoitti:

        Itse olet, jos et tajua miten hyvä kirjoitus siinä linkissä on. Sanoin siitä siellä


        Kapiko tuo on?

        Jos on, on taantunut noista ajoista. Hyvin kirjoittaa vieläkin, mutta ei noin hyvin. Ikä tehnyt tehtävänsä.
        Ei kai tänne enää noin pitkiä kirjoituksia huolitakaan.

        Osaa se hyvin kirjoittaa.


        Eilen tuli YLE-teemalla ohjelma natsisaksan propagandakomppaniasta.
        Siinäkin toimi alansa parhaat osaajat Göbbellsin sanomaa julistamassa.
        Mutta oliko se totta, mitä propagandakomppania välitti silloiseenmediaan ja missä määrin?

        Ei kannata Kapinkaan juttuja ihan sen perusteella uskoa, että papparainen osaa sujuvasti valehdella. Mutta hyviä juttuja ne voi tosiaan olla, vaikka totuudesta tingittäisiinkin.


      • KKK hutki tutkielman
        Näin yleisesti kirjoitti:

        Osaa se hyvin kirjoittaa.


        Eilen tuli YLE-teemalla ohjelma natsisaksan propagandakomppaniasta.
        Siinäkin toimi alansa parhaat osaajat Göbbellsin sanomaa julistamassa.
        Mutta oliko se totta, mitä propagandakomppania välitti silloiseenmediaan ja missä määrin?

        Ei kannata Kapinkaan juttuja ihan sen perusteella uskoa, että papparainen osaa sujuvasti valehdella. Mutta hyviä juttuja ne voi tosiaan olla, vaikka totuudesta tingittäisiinkin.

        Kapi on tehnyt tutkielmankin. Sukulaistensa iloksi (vai riesaksi)?
        Laajempaa painosmäärää omakustanne ei tainnut saavuttaa.
        Miksikö omakustanne? Sitä voi miettiä.
        Jos kapin kyhäelmät hyväksyttäisiin jonkun kustantamon repertuaariin, miksi Kapi täällä länkyttäisi? Kapista ei ole vakavasti otettavaksi kirjoittajaksi. Ei kukaan ostaisi esim. Kapin kirjoittamaa kirjaa, koska se olisi liiaksi minäminäminä-pohjainen. Eikä niitä ole myynnissäkään, kun mikään kustantamo ei ala kustantamaan Suomi24-tasoista soopaa.
        Mutta täällä Kapi voi päteä ja tuntea olevansa tärkeä päästessään kertomaan oman yksityiselämänsä salatkin. Ja omalla nimellään, mikä ainakin itseäni suuresti huvittaa.


      • Hyvä arvio
        Näin yleisesti kirjoitti:

        Osaa se hyvin kirjoittaa.


        Eilen tuli YLE-teemalla ohjelma natsisaksan propagandakomppaniasta.
        Siinäkin toimi alansa parhaat osaajat Göbbellsin sanomaa julistamassa.
        Mutta oliko se totta, mitä propagandakomppania välitti silloiseenmediaan ja missä määrin?

        Ei kannata Kapinkaan juttuja ihan sen perusteella uskoa, että papparainen osaa sujuvasti valehdella. Mutta hyviä juttuja ne voi tosiaan olla, vaikka totuudesta tingittäisiinkin.

        Kapin kirjoitusta tuolloin ja nykyisinkin kuvaa erinomaisesti Timo Ristimäen osuva analyysi: " monikkonimimerkkeilijän kirjoitus on todella paitsi pitkä ja puiseva myös politologisesti arvioiden potaskaa. "

        Pitkää ja puisevaa potaskaa olemme saaneet siis yli vuosikymmenen huvittuneena seurata, ja onhan se täydentynyt tämän narsistin (tuo luonnehdinta niinikään Ristimäen kirjoituksesta poimittu) kopioilla arvottomista rottakoulun ym. todistuksilla, puhumattakaan persoonaansa eri kanteilta esitelleistä valokuvista, edes genitaalikarvoitus ei noista otoksista ole pois jäänyt.

        Uutena elementtinä tämän Rautavaaran korvessa kasvaneen Stadin kundin pitkiin ja puiseviin potaskakirjoituksiin ovat tulleet itkuripulit, joista nykyisin saamme nauttia päivittäin. Puskakehut sen sijaan ovat repertuaarissa säilyneet samankaltaisina kuin olivat silloinkin.

        Kehitystä ei ole tapahtunut, potaska ei ole muuksi muuttunut.


      • Arvostelu
        KKK hutki tutkielman kirjoitti:

        Kapi on tehnyt tutkielmankin. Sukulaistensa iloksi (vai riesaksi)?
        Laajempaa painosmäärää omakustanne ei tainnut saavuttaa.
        Miksikö omakustanne? Sitä voi miettiä.
        Jos kapin kyhäelmät hyväksyttäisiin jonkun kustantamon repertuaariin, miksi Kapi täällä länkyttäisi? Kapista ei ole vakavasti otettavaksi kirjoittajaksi. Ei kukaan ostaisi esim. Kapin kirjoittamaa kirjaa, koska se olisi liiaksi minäminäminä-pohjainen. Eikä niitä ole myynnissäkään, kun mikään kustantamo ei ala kustantamaan Suomi24-tasoista soopaa.
        Mutta täällä Kapi voi päteä ja tuntea olevansa tärkeä päästessään kertomaan oman yksityiselämänsä salatkin. Ja omalla nimellään, mikä ainakin itseäni suuresti huvittaa.

        Tutkielmaksi Kapi väittää jotain sepustustaan Kekkosesta vai oliko se Tannerista. Tutkielmaahan nuo sepustukset eivät muistuta miltään osin, eikä niillä mitään arvoa ole kenellekkään, ei edes riesaa jälikpolville, ellei kapi ressukka sepustuksistaan printtejä ole talteen ottanut. Tietokoneenhan saa semmoisenaan heittettyä roskiin ja siinä menevät ne Kapin tutkielmat samalla sinne minne kuuluvatkin.

        Elämänkertaansa Kapi on myös mainostanut, sekin heikolla kieliasulla kirjoitettu pitkästyttävä puutavan tylsä sopotus. Sen verran noita juttuja kaposemme on täälläkin esitellyt, ettei niiden arvosta voi eryhtyä, tai siis arvottomudesta.


      • äläpä äläpä
        Arvostelu kirjoitti:

        Tutkielmaksi Kapi väittää jotain sepustustaan Kekkosesta vai oliko se Tannerista. Tutkielmaahan nuo sepustukset eivät muistuta miltään osin, eikä niillä mitään arvoa ole kenellekkään, ei edes riesaa jälikpolville, ellei kapi ressukka sepustuksistaan printtejä ole talteen ottanut. Tietokoneenhan saa semmoisenaan heittettyä roskiin ja siinä menevät ne Kapin tutkielmat samalla sinne minne kuuluvatkin.

        Elämänkertaansa Kapi on myös mainostanut, sekin heikolla kieliasulla kirjoitettu pitkästyttävä puutavan tylsä sopotus. Sen verran noita juttuja kaposemme on täälläkin esitellyt, ettei niiden arvosta voi eryhtyä, tai siis arvottomudesta.

        Kapi on itse kertonut jakaneensa lähisuvulleen tuota tutkielmaansa paperiversiona.


      • Nyt se selvis
        äläpä äläpä kirjoitti:

        Kapi on itse kertonut jakaneensa lähisuvulleen tuota tutkielmaansa paperiversiona.

        No, onpahan lähisuvulla ollut saunan uunin sytykkeitä. Velipuolelleenkin varmaan jakoi muistelmiaan, ja velipuoli savusaunan sillä sytytti, jäi saunaan sellainen kitku että kapilta siellä saunoessaan munakarvatlin harveni. Tapaus piti vallan palstalle kuvata.


      • Tannerista
        Arvostelu kirjoitti:

        Tutkielmaksi Kapi väittää jotain sepustustaan Kekkosesta vai oliko se Tannerista. Tutkielmaahan nuo sepustukset eivät muistuta miltään osin, eikä niillä mitään arvoa ole kenellekkään, ei edes riesaa jälikpolville, ellei kapi ressukka sepustuksistaan printtejä ole talteen ottanut. Tietokoneenhan saa semmoisenaan heittettyä roskiin ja siinä menevät ne Kapin tutkielmat samalla sinne minne kuuluvatkin.

        Elämänkertaansa Kapi on myös mainostanut, sekin heikolla kieliasulla kirjoitettu pitkästyttävä puutavan tylsä sopotus. Sen verran noita juttuja kaposemme on täälläkin esitellyt, ettei niiden arvosta voi eryhtyä, tai siis arvottomudesta.

        Väinö Tanner

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1428550

        Lukekaahan pojat faktaa pohjaksi.JKK:lla on hyvät lähteet ja sana hallussa.

        Tässä pikantti lisä edelliseen juttuun:

        Tanner vastaanotti pääministerinä ollessaan 16.5.1927 Suojeluskuntaparaatin Helsingissä. Siis vt. presidenttinä Relanderin ollessa sairaana.

        Se oli kova suoritus vain 9 vuotta lahtarikaartin tekemien hirmutöiden jälkeen. Kuvakin löytyy
        Tannerin muistelmista Kahden maailmansodan välissä -kirjasta sivujen 80-81 kuvaliitteestä.

        "Jälleen marssii Mannerheimin triumfi Helsinkiin. Pää pystyssä ylvästellen, kopeillenko ? Ei, vaan kuin selkäänsä saanut koira häntä koipien välissä. Se marssii, torvet soiden ja tekee kunniaa. Valkoiselle kenraalille Mannerheimilleko? Ei, se tekee kunniaa punaisen hallituksen päämiehelle, Suomen punaiselle v.t. presidentille!" 

        s.90 Kahden maailmansodan välissä


      • Ecce homo
        Hyvä arvio kirjoitti:

        Kapin kirjoitusta tuolloin ja nykyisinkin kuvaa erinomaisesti Timo Ristimäen osuva analyysi: " monikkonimimerkkeilijän kirjoitus on todella paitsi pitkä ja puiseva myös politologisesti arvioiden potaskaa. "

        Pitkää ja puisevaa potaskaa olemme saaneet siis yli vuosikymmenen huvittuneena seurata, ja onhan se täydentynyt tämän narsistin (tuo luonnehdinta niinikään Ristimäen kirjoituksesta poimittu) kopioilla arvottomista rottakoulun ym. todistuksilla, puhumattakaan persoonaansa eri kanteilta esitelleistä valokuvista, edes genitaalikarvoitus ei noista otoksista ole pois jäänyt.

        Uutena elementtinä tämän Rautavaaran korvessa kasvaneen Stadin kundin pitkiin ja puiseviin potaskakirjoituksiin ovat tulleet itkuripulit, joista nykyisin saamme nauttia päivittäin. Puskakehut sen sijaan ovat repertuaarissa säilyneet samankaltaisina kuin olivat silloinkin.

        Kehitystä ei ole tapahtunut, potaska ei ole muuksi muuttunut.

        "Kehitystä ei ole tapahtunut, potaska ei ole muuksi muuttunut."

        Eikä yli kymmenvuotisen solvauksenne kohde homoksi...


      • kepulaiset asialla
        Tannerista kirjoitti:

        Väinö Tanner

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1428550

        Lukekaahan pojat faktaa pohjaksi.JKK:lla on hyvät lähteet ja sana hallussa.

        Tässä pikantti lisä edelliseen juttuun:

        Tanner vastaanotti pääministerinä ollessaan 16.5.1927 Suojeluskuntaparaatin Helsingissä. Siis vt. presidenttinä Relanderin ollessa sairaana.

        Se oli kova suoritus vain 9 vuotta lahtarikaartin tekemien hirmutöiden jälkeen. Kuvakin löytyy
        Tannerin muistelmista Kahden maailmansodan välissä -kirjasta sivujen 80-81 kuvaliitteestä.

        "Jälleen marssii Mannerheimin triumfi Helsinkiin. Pää pystyssä ylvästellen, kopeillenko ? Ei, vaan kuin selkäänsä saanut koira häntä koipien välissä. Se marssii, torvet soiden ja tekee kunniaa. Valkoiselle kenraalille Mannerheimilleko? Ei, se tekee kunniaa punaisen hallituksen päämiehelle, Suomen punaiselle v.t. presidentille!" 

        s.90 Kahden maailmansodan välissä

        Tutkielma Tannerista on näemmä saatu itkettyä silvotuksi.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1428550


    • Kapi tosiaankin

      osasi nuorempana vetää käteen mutta nykyään ei auta enää mikään. Veltto on veltto. Siksi se vonkaakin täällä peppuseksiä?

    • Kelmi Kustaa
      • Ei K:ta vihata

        Ei täällä kukaan vihaa Korhosta. Päinvastoin. Häntä pidetään todellisena hupiveikkona, jonka kustannuksella pelleillään ja ilakoidaan. Tuollaiset "historian tutkiemat" joilla ei ole mitään arvoa, hänen omat elämänkertansa ja muu palstalle syytämänsä paljastaa sen osaamattomuuden ja suoranaisen tyhmyyden, joka tekee hänestä niin oivan pilkan kohteen. Pilkan osuvuutta lisää Korhosen oma tosikkomaisuus ja kyvyttömyys nauraa itse itselleen ja hölmöilyilleen


      • Ketä kiinnostaa

        jonkun Tannerin ja Kekkosen tekemiset. Molemmilla on kasvanut peräsuoli horsmaa jo kymmenet vuodet??

        Onko tämä Tanneri se sama hyypiö, joka ei antanut rahaa armeijalle hetki ennen venäläisten aloittamaa sotaa?


      • Totuus Tannerista
        Ketä kiinnostaa kirjoitti:

        jonkun Tannerin ja Kekkosen tekemiset. Molemmilla on kasvanut peräsuoli horsmaa jo kymmenet vuodet??

        Onko tämä Tanneri se sama hyypiö, joka ei antanut rahaa armeijalle hetki ennen venäläisten aloittamaa sotaa?

        Tanner oli valtionvarainministeri ja esti Suomen varustautumisen Talvisodan edellä. Hän oli typerä pasifisti joka uskoi sosialistien propagandaan joka väitti ettei sosialistinen hallitus lähde hyökkäyssotaan. Mannerheimkin tuskastui ja erosi puolustusneuvoston johdosta kun ei saanut materiaalia hankittua, mutta otti ylipäällikkyyden kun Suomi joutui sotaan.

        Tannerin vuoksi menetimme tuhansien sotilaiden hengen, että sellainen sankari tämä punikki Tanner


      • Kapilla käy flaxi
        Ei K:ta vihata kirjoitti:

        Ei täällä kukaan vihaa Korhosta. Päinvastoin. Häntä pidetään todellisena hupiveikkona, jonka kustannuksella pelleillään ja ilakoidaan. Tuollaiset "historian tutkiemat" joilla ei ole mitään arvoa, hänen omat elämänkertansa ja muu palstalle syytämänsä paljastaa sen osaamattomuuden ja suoranaisen tyhmyyden, joka tekee hänestä niin oivan pilkan kohteen. Pilkan osuvuutta lisää Korhosen oma tosikkomaisuus ja kyvyttömyys nauraa itse itselleen ja hölmöilyilleen

        Muuhun kantaa ottamatta tähän toteamaan yhdyn täydestä sydämestäni.

        "Korhosen oma tosikkomaisuus ja kyvyttömyys nauraa itse itselleen ja hölmöilyilleen ".

        Tuo on näkemäni ja lukemani perusteella totta ja tekee Kapista ja häne kaltaisistaan varsin ikäviä ihmisiä vähemmän tosikkomaisten kanssaeläjiensä silmissä.
        Joka osaa nauraa itselleen, omaa suuren lahjan.
        Ei tainnut olla Omar Khaijamia, mutta vaikka olisi ollutkin, Kapilta se lahja puuttuu.

        Mutta kyllä poikkeuksiakin löytyy. Kapihan on vuosien varrella haeskellut naisseuraa ikäihmisten palstoilta ja taloudellisesti hyvin toimeentulevana ilmeisesti ihan tuloksia tuottaen. Kertoohan Kapi nimittäin tuon tuosta tälläkin palstalla, mitä hän kulloisenkin naisystävänsä kanssa on puuhaillut.
        Eli kyllä vastenmielistäkin ihmistä suvaitaan, jos hän on tarpeeksi varakas?


      • Ei kiinnosta
        Ketä kiinnostaa kirjoitti:

        jonkun Tannerin ja Kekkosen tekemiset. Molemmilla on kasvanut peräsuoli horsmaa jo kymmenet vuodet??

        Onko tämä Tanneri se sama hyypiö, joka ei antanut rahaa armeijalle hetki ennen venäläisten aloittamaa sotaa?

        tannerit ja kekkoset. Kunnon keskustalaista kiinnostaa vain Otto Ville Kuusinen.


      • 39+94
        Ei kiinnosta kirjoitti:

        tannerit ja kekkoset. Kunnon keskustalaista kiinnostaa vain Otto Ville Kuusinen.

        Keskustalaisista en tiedä, mutta minua kiinnostaa totuus.
        Sitähän Kapi Kuusisesta puheenollen ei tiennyt.
        Sen sijaan hänen tietonsa kuitenkin riitti tyrmäämään ne, jotka tiesivät asian. Hän kutsui heitä typeryksiksi, höhliksi, Kuusisen ihannoijiksi ja kepulaisiksi.
        Sanoisinpa, ettei Kapin tuolloisissa toimissa ollut järjen hiventä. Sittemmin hän on valehdellut asiasta lisääkin, joka ei suinkaan paranna hänen asemiaan varteenotettavana kirjoittajana. Päinvastoin.


      • Rytiukko
        Totuus Tannerista kirjoitti:

        Tanner oli valtionvarainministeri ja esti Suomen varustautumisen Talvisodan edellä. Hän oli typerä pasifisti joka uskoi sosialistien propagandaan joka väitti ettei sosialistinen hallitus lähde hyökkäyssotaan. Mannerheimkin tuskastui ja erosi puolustusneuvoston johdosta kun ei saanut materiaalia hankittua, mutta otti ylipäällikkyyden kun Suomi joutui sotaan.

        Tannerin vuoksi menetimme tuhansien sotilaiden hengen, että sellainen sankari tämä punikki Tanner

        Entäpä Rytin osuus?


        Risto Ryti oli eräs syypää huonoon varustilanteeseen 1939. Hän vastusti ankarasti rahan haaskaamista aseisiin ja tässä on hänen paljon puhuva kommenttinsa vuodelta 1938: 

        Suomen pankin pääjohtaja Risto Ryti lausui valtiovarainvaliokunnassa keväällä 1938 näin: 

        "Emmehän voi hankkia patruunia, terästä ja lentokoneita sillä, mitä meidän lapsemme mahdollisesti ansaitsevat." 

        "Vielä syyskesällä 1939 Aimo Cajander kertoo yrittäneensä painostaa Rytiä, jotta voitaisiin saada huomattavampaa luottoa puolustustarkoituksiin. - Vaikuttaa siltä, ettei Ryti yrittänytkään hankkia lainaa. Lainan vastustajiin kuului myös Tanner. Molemmat rahamiehet olivat sangen mielissään siitä, että Suomen talous vaikean pula-ajan jälkeen nyt oli erinomaisessa kunnossa, eivätkä he olleet mitenkään halukkaista heikentämään sitä ottamalla lainoja, ei edes siviilivarastojen hankkimiseen." 

        Sellaisia isänmaan ystäviä meillä oli ja Cajanderia aina vain moititaan! 


        Lainaukset otettu Annikki Kalelan kirjasta Isäni A. K.Cajander, Kirjayhtymä 1985.


      • Rytin puolesta
        Rytiukko kirjoitti:

        Entäpä Rytin osuus?


        Risto Ryti oli eräs syypää huonoon varustilanteeseen 1939. Hän vastusti ankarasti rahan haaskaamista aseisiin ja tässä on hänen paljon puhuva kommenttinsa vuodelta 1938: 

        Suomen pankin pääjohtaja Risto Ryti lausui valtiovarainvaliokunnassa keväällä 1938 näin: 

        "Emmehän voi hankkia patruunia, terästä ja lentokoneita sillä, mitä meidän lapsemme mahdollisesti ansaitsevat." 

        "Vielä syyskesällä 1939 Aimo Cajander kertoo yrittäneensä painostaa Rytiä, jotta voitaisiin saada huomattavampaa luottoa puolustustarkoituksiin. - Vaikuttaa siltä, ettei Ryti yrittänytkään hankkia lainaa. Lainan vastustajiin kuului myös Tanner. Molemmat rahamiehet olivat sangen mielissään siitä, että Suomen talous vaikean pula-ajan jälkeen nyt oli erinomaisessa kunnossa, eivätkä he olleet mitenkään halukkaista heikentämään sitä ottamalla lainoja, ei edes siviilivarastojen hankkimiseen." 

        Sellaisia isänmaan ystäviä meillä oli ja Cajanderia aina vain moititaan! 


        Lainaukset otettu Annikki Kalelan kirjasta Isäni A. K.Cajander, Kirjayhtymä 1985.

        Juu, oikeassa olet, mutta sanottakoon Rytin puolustukseksi, että Suomen Pankki ei ollut varsinainen päätöksentekijä, hallitus taas oli, ja Tanner oli hallituksen talousasioista vastaava ministeri joka vastusti jyrkästi asehankintoja. Ryti ei olisi voinut estää jos hallitus olisi tehnyt päätöksiä puolustuksen vahvistamisesta.


      • Keputkin häpeää
        Ei K:ta vihata kirjoitti:

        Ei täällä kukaan vihaa Korhosta. Päinvastoin. Häntä pidetään todellisena hupiveikkona, jonka kustannuksella pelleillään ja ilakoidaan. Tuollaiset "historian tutkiemat" joilla ei ole mitään arvoa, hänen omat elämänkertansa ja muu palstalle syytämänsä paljastaa sen osaamattomuuden ja suoranaisen tyhmyyden, joka tekee hänestä niin oivan pilkan kohteen. Pilkan osuvuutta lisää Korhosen oma tosikkomaisuus ja kyvyttömyys nauraa itse itselleen ja hölmöilyilleen

        Jos tuon patologisen pers-häiriöisen sonnarin "munarumba" Korhosta kohtaan ei ole vihasta lähtöisin, niin mikä sitten?


      • Osmium 76
        Keputkin häpeää kirjoitti:

        Jos tuon patologisen pers-häiriöisen sonnarin "munarumba" Korhosta kohtaan ei ole vihasta lähtöisin, niin mikä sitten?

        Veikkaisin hulluutta.


      • Osmium 76
        Osmium 76 kirjoitti:

        Veikkaisin hulluutta.

        Ja sitähän minulla piisaa.


      • Nomen est omen
        Ei kiinnosta kirjoitti:

        tannerit ja kekkoset. Kunnon keskustalaista kiinnostaa vain Otto Ville Kuusinen.

        ...ja tietystikään ei tule unohtaa pitkäaikaista Maalaisliiton puolustusministeriä Juho Niukkasta.

        Sillä ukolla jo nimikin oli enne, toisin kuin Cajanderilla.


      • valeupseeri
        Nomen est omen kirjoitti:

        ...ja tietystikään ei tule unohtaa pitkäaikaista Maalaisliiton puolustusministeriä Juho Niukkasta.

        Sillä ukolla jo nimikin oli enne, toisin kuin Cajanderilla.

        Niukka ukko tiedoiltaan on kapiainen aina vaan.


    • ????????????????

      Aito stadin kundi on kaikkien linkkien kanta-äiti.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/836625 -kapi on vain kapi(nen) rakki.

      stadin kundi ym...
      10.3.2004 10:09
      0
      ...ilmoittavat täten juhlallisesti, että poistumme näiltä saiteilta!

      Olen kolme-neljä kuukautta surffaillut täällä, enimmäkseen kepun saitilla ja hieman muuallakin alla mainituilla nimimerkeilläni. Minulla on ollut hyvin hauskaa kanssanne, te kepu-uskovaiset! Siitä kiitos! Varmaan Teitäkin nyt naurattaa?

      En minä aivan kevyesti ole tätä valistajan ja tiedonvälittäjän rooliani ottanut. ”Asevelisosialisti” ja ”historian harrastaja” ovat pitäytyneet hyvinkin tiukkaan faktaan vakavalla tarkoituksella. Noissa nimimerkeissä on muutenkin eniten aitoa itseäni. ”Huomioitsija” on toiminut lähinnä vain mediatiedon kommentaattorina. Aito ”stadin kundi” olen myös, joskaan en ihan syntyperäinen. Tuo nimimerkkini on ollut hieman leikkimielisempi koettaen tuoda tälle tylsälle saitille henkevyyttä runouden avulla. ”Detonaattori” avasi muutaman pitkän ja kiivaan keskustelun. ”Antti-poika”, ”mooseksenuskoinen” ja jotkut muut satunnaiset nimimerkkini onnistuivat joskus ärsyttämään kepu-uskovaisia niin, että he repäisivät vaatteensa ja se, mitä alta paljastui, oli aika rujoa. Mutta enemmän sen näkeminen huvitti kuin kauhistutti!


      Minä kaikkine persoonineni siis poistun, mutta toivottavasti tänne jää muita soihdunkantajia, kuten ”Wiljami”, ”mielipidepankki” ja eräät muut. Ehkä minäkin vielä joskus palaan iloitsemaan ja suremaan kanssanne kepulikot… Paluuni ei tule olemaan kiinni ainakaan hyvistä nimimerkeistä, sillä niitä riittää…!

      Ainakin vielä kerran ”stadin kundi” opettaa Teitä Omar Khaijamin viisaudella:

      ”Ne, jotka tällä aina yötä myöten kukkuvat
      tai olemisen ongelmointiin aivan hukkuvat,
      Totuuden opasnuoraa eivät löydä ne –
      puhuvat puuta heinää, kunnes nukkuvat…

      Vain Jumala voi määrän juoksullemme panna.
      Siis älä mielessäs suur-unelmia kanna!
      Vain minkä jaksat, ota taakakses,
      kun kaiken loppuna on: mene, mennä anna…"

      Kaikkea hyvää teille ihmisinä, Te kepu-uskovaiset, vaikka kannattamanne aate (onko se aate?) meneekin koko ajan alaspäin ja lopulta sille tietenkin käy kovin huonosti – mutta: sehän on Teidänkin onnenne, huomatkaa se!

      ”stadin kundi”, ”asevelisosialisti”, ”historian harrastaja”, ”huomioitsija”, ”detonaattori”, ”Demokritos”, ”tosidemari”, ”vanha tohtori”, ”juristi”, ”lautamies”, ”lehtori”, ”ex-virkamies”, ”Antti-poika”, ”Matti Virtanen”, ”mooseksen seuraaja”, ”mooseksenuskoinen”, ”aito liberaali”, ”kokdem”, ”sos.lib.rad.kons.” ja moni muu (en enää muista kaikkia nimimerkkejäni) sanovat nyt heipparallaa! Koettakaa kestää itseänne!

      • ikuinenmenopaluu

        "Minä kaikkine persoonineni siis poistun "

        Mihinkähän moninikki tuolloin poistui?

        Vai on se esiintynyt Matti Virtasenakin. Luulin jossain vaiheessa sen olevan verbaalisesti lahjakas Matti Arwid Lötjönen, haukiputaalaisen rautakaupan varastomies, joka luppoaikoinaan kirjoitteli varastonsa yksinäisyydessä eri palstoille noilla nimimerkeillä. Mutta eipä ollutkaan. Se olikin Jorma Korhonen. Joka ei kertomansa mukaan koskaan kehtaisi ruikkia puskista, josta synnistä hän nuhteli Mielipidepankkia.

        Sellainen Jorma siis.


      • Heh heee.....

        " ”historian harrastaja” ovat pitäytyneet hyvinkin tiukkaan faktaan "


      • Puska-Jombe

        "Sanot minut aina tunnistavasi puskasta, mutta et ole koskaan tunnistanut, kun en ole laillasi niissä puskissa luurannutkaan."



        Noin se nykykorhonen kirjoittaa.
        Olipa hyvä, että joku haki tuon entisen Korhosen viestin, joka kumoaa nykykorhosen jutut. Ukkohan on luurannut puskassa kuin mikäkin jänis.


    • Kapin faktoja

      Ottoville Kuusinen ei ole koskaan ollut SDP:n puheenjohtaja eikä yhteenkään natomaahan ole hyökätty.
      Ja poikani tutki tietokoneeni ja nyt asia jää viranomaisten käsiteltäväksi.

    • tietäjä

      Nikki ja -linkkiryppäät ei ole Kapia.
      Kapi ei noihin pysty. Vieläkin itkee Timo Ristimäen aka TimoTARistimäen perään,
      jopa luuli sen yhden hipsteri mikä lie palanneen palstalle, kun joku sitä silmään siinäkin kusetti. Piruuttaan ruokki Kapia jollain tekstinpätkällä ja siinä silmänräpäyksessä se hyppas jotain puskista inisemään, että oletko aito vai et, kun persuihin siirryit jnejne

    • Sinä päätät

      MAMUJENRAKASTAJAT TEKEVÄTKIN hiljaisuudessa BISNESTÄ MAMUILLA
      Sinä maksat

      EUROOPAN UNIONIN TÄHÄNASTISET TÄRKEIMMÄT VAALIT 25.5.
      TOHTORI-JUSSIN ROAD SHOW JATKUU
      TAPAA JUSSI HALLA-AHO LIVENÄ
      VIHDISSÄ, SALOSSA, HELSINGISSÄ, TIKKURILASSA, MIKKELISSÄ
      26.4. Vihti kevätmarkkinat, klo 9.30. Vaalipaneeli Salo/kaupungintalo auditorio alk. klo 11
      29.4. Helsinki, Itäkeskuksen Citymarket klo 15-17.
      30.4. Tikkurila vappumarkkinat klo 10-12. Helsingin Narinkkatori klo 13-16.
      1.5. Vapputapahtuma Mikkelissä.

      Lue Jussi Halla-ahon paljastus rakastavasta bisneksestä
      MAMUJENRAKASTAJAT TEKEVÄTKIN HILJAISUUDESSA BISNESTÄ MAMUILLA
      OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

      Kunnallispoliitikot siviilissä harjoittavat maahanmuuttajista hyötyvää liiketoimintaa.
      Lieksa palvelee kysymyksessä esimerkkinä, mutta vastaavia tilanteita varmasti on muillakin paikkakunnilla.

      http://www.halla-aho.com/scripta/kysymys_kunnallisesta_mamubisneksesta.html
      EDUSKUNTAKYSYMYS
      Käsittelin helmikuisessa kirjoituksessani Lieksan maahanmuuttajatilannetta ja ennen kaikkea pakolaisten käyttämistä kuntatalouden pönkittämiseen.
      Samaan aiheeseen liittyen jätin eilen hallituksen vastattavaksi kirjallisen kysymyksen humanitaarisille maahanmuuttajille myönnettyjen harkinnanvaraisten tukien valvonnasta sekä mahdollisista jääviysongelmista, joita syntyy,
      kun pakolaisten vastaanottamisesta päättävät kunnallispoliitikot siviilissä harjoittavat maahanmuuttajista hyötyvää liiketoimintaa. Lieksa palvelee kysymyksessä esimerkkinä, mutta vastaavia tilanteita varmasti on muillakin paikkakunnilla.
      ...
      Katsooko hallitus, että pakolaisia vastaanottavien kuntien ulkomaalaisille myöntämien harkinnanvaraisten sosiaalitukien maksukäytäntöjä valvotaan riittävällä ja objektiivisella tavalla; ja pitääkö hallitus ongelmallisena sitä, että vastaanottamisen ääneenlausuttuna perusteena käytetään kuntaan ja sen liike-elämään kanavoituvia "tukimiljoonia", ja että joissakin tapauksissa näillä tuilla tuetaan pakolaisten vastaanottamisesta päättävien luottamushenkilöiden henkilökohtaista liiketoimintaa?

      Sinä valitset
      Äänestä tohtori Jussi Halla-aho EU-parlamenttiin
      http://www.halla-aho.com/
      https://www.facebook.com/pages/Jussi-Halla-aho-Europarlamenttiin-2014/507372639350296
      http://www.halla-aho.com/scripta/vaalitapahtumia.html

      oo KATSO JUSSI HALLA-AHON EUROVAALIVIDEO oo
      http://dreambroker.com/channel/el3eifsg/iframe/ox8dt0vd
      oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

      Maahanmuuton periaatteet, TOHTORI JUSSI HALLA-AHON LUENTO 22.3. 2014 Lapin kiertueella
      http://dreambroker.com/channel/dbiqeuet/iframe/sqz65b7p
      Ihmisten liikkuminen ja näin ollen maahanmuutto on luonnolinen asia. Ihmiset ovat aina liikkuneet, ja monet menestyneet kansakunnat ovat suurelta osin tai kokonaan maahanmuuton tulosta.

      Ihmiset ovat aina paenneet huonoja olosuhteita ja pyrkineet sinne, missä elämisen edellytykset ovat paremmat.

      Siitä, että liikkuvuus on luonnollista, tehdään kuitenkin nykyään absurdeja johtopäätöksi, sellaisia,
      että siirtolaisuus ja maahanmuutto olisi aina ihanaa ja kannatettavaa.

      Täytyy muistaa ja ymmärtää, että niin kauan kuin on ollut järjestäytyneitä yhteiskuntia, on ollut myös
      maahanmuuttokontrollia. Sen tehtävänä ei ole ollut estää liikkumista ja rajojen ylittämistä, vaan säädellä maahanmuuton laatua ja määrää siten, että yhteiskunnan saamat hyödyt on maksimoitu ja haitat minimoitu.

    • Riitaisat persut

      >>>>>TAPAA JUSSI HALLA-AHO LIVENÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe