yamaha tdm 900

honikka1

moro mulla ollu pari vuotta kyseinen mopo oisin kysyny että mitä öljyä kannattaa koneseen laitta nyt 10-40w castrol ja vaihteet takkuaa ja on täys synteettistä kyseinen öljy,, kiitos asiallisista vastauksista

7

1078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on.

      Teräketju öljy on paras, ei takkua vaihteet ainakaan kauan.

    • Mika....

      No itse käytin ihan hyvällä menestyksellä TDM850 koneessa motulia http://www.motonet.fi/fi/tuote/593134/MP-Motul-10W40-5100-4T-4L-synteettinen sen pitäisi luokitusten mukaan sopia myös noihin uusiin ruiskulla varustettuihin TDM900 pyöriin. Miten ne vaihteet tarkkaan ottaen takkuaa? jos sateella tai pesun jälkeen vaihteet toimii paremmin, niin kannattaa voidella ne vaihdevivuston nivelet siis siitä ulkopuolelta että vivut pääsee liikkumaan kunnolla. Miten vaihdat? oletko tottunut moottoripyöräilijä? suora laatikkohan vaatii kaasun kanssa pelaamista eli vaihde pitää vaihtaa sopivilla kierroksilla. En tiedä TDM900 mallista, mutta TDM850 mallissa kun huippuvääntö tuli jossakin 6000rpm ja siinä oli pitkä ykkönen eli ykkösellä pystyi helposti vedättämään sinne 80km/tunnissa niin helposti kävi niin ettei vaihteet oikein nätisti loksahtaneet paikoilleen kun kierrokset oli liian korkeat.

      • honikka1

        moro!!Ja kiitos vastauksestasi!vaiteet menee kylmänä ok mut lämpiää nii pamahtelee samaa teki aikoinaan super magna ku kyseistä öljyä laitoin ja siihe vaihoin sit 10-30w ja rupes laatikko toimimaan..ajattelin et tarviiko tosiaan täys synteettisiä öljyjä käyttää ku ei kuitenkaa talvella ajella,,joo ite oot ykkösellä vedättäny 80...ite ei oo tullu kokeiltua mihi asti ykkösellä mennee suht rauhalisesti ykkösellä vedättäny mut siitä ylöspäin kyllä kierroksia anettu,,


      • Mika.....
        honikka1 kirjoitti:

        moro!!Ja kiitos vastauksestasi!vaiteet menee kylmänä ok mut lämpiää nii pamahtelee samaa teki aikoinaan super magna ku kyseistä öljyä laitoin ja siihe vaihoin sit 10-30w ja rupes laatikko toimimaan..ajattelin et tarviiko tosiaan täys synteettisiä öljyjä käyttää ku ei kuitenkaa talvella ajella,,joo ite oot ykkösellä vedättäny 80...ite ei oo tullu kokeiltua mihi asti ykkösellä mennee suht rauhalisesti ykkösellä vedättäny mut siitä ylöspäin kyllä kierroksia anettu,,

        No joo itse kokeilin ykkösellä vedättää ja pitkälle se riittää, mutta eihän siinä mitään järkeä ole:-D. Tuossa mun 850 mallissa alkoi paras suorituskyky siinä kolmen tonnin nurkissa joten helposti sitä kahvaa tuli välillä väännettyä. TDM:hän on ihan virkeä kulkuine pyörä vaikka ei tietenkään mikään kyykkyraketti olekaan.

        Tuli viestistäsi mieleen että tosiaan ohjekirjahan taitaa suositella ainakin TDM850 mallissa juurikin 10W30 öljyä joten en näkisi mitään estettä kokeilla. Enkä myöskään ole kuullut että täyssynteettinen olisi mikään vaatimus siinä. Nähdäkseni mineraaliöljyähän pidetään ihan kuranttina vaihtoehtona märkäkytkimelle.


      • Mika....
        Mika..... kirjoitti:

        No joo itse kokeilin ykkösellä vedättää ja pitkälle se riittää, mutta eihän siinä mitään järkeä ole:-D. Tuossa mun 850 mallissa alkoi paras suorituskyky siinä kolmen tonnin nurkissa joten helposti sitä kahvaa tuli välillä väännettyä. TDM:hän on ihan virkeä kulkuine pyörä vaikka ei tietenkään mikään kyykkyraketti olekaan.

        Tuli viestistäsi mieleen että tosiaan ohjekirjahan taitaa suositella ainakin TDM850 mallissa juurikin 10W30 öljyä joten en näkisi mitään estettä kokeilla. Enkä myöskään ole kuullut että täyssynteettinen olisi mikään vaatimus siinä. Nähdäkseni mineraaliöljyähän pidetään ihan kuranttina vaihtoehtona märkäkytkimelle.

        Tulipa mieleeni vielä tällainen vähän kaukaa haettu juttu, mutta irroittaako se sun kytkin kunnolla? meinaan TDM850 mallissa oli vaijerilla kytkin (en tiedä onko tuossa 900 sama juttu) ja itse vähän neuroottisestikin tuli säädettyä sitä löysälle ettei vahingossakaan olisi jäänyt kantamaan ja syömään kytkinlevyjä, niin siinä saattaa helposti pitää sitä joskus vähän liian löysällä ja jos se on kylmänä säädetty niin ehkä se lammitessä tekee tepposet eikä irrotakkaan ihan kunnolla ja häiritsee vaihtamista. Tämä on tietenkin vähän kaukaa haettua, mutta tulipahan mieleen. Viestistäsi päätellen et taida olla ihan aloittelija pyörän sarvissa.


    • honikka1

      joo kiitti vastuksestasi!!tossa kaveri sano et on olemassa lisäainetta mitä laitetaa öljyn sekaan on ite käyttäny crossi vehkeissä ja on pelannu :-) ois sitä kokkeillu ku kumminki 5l öljyä koneessa jos ois auttanu mut ei löytyny ku kävin kyselemässä ainakaa fortelta semmosta lisä aine ainoastaa autoihin luulen et syy öljyssä kytkin toimii hyvin ja o vaijeri viritteinen :-D kahtoo aamulla ku lähtee kajaanista piipahtamaan kuopion mopo messuilla mite vaihteet loksahtaa paikoileen :-) joo oon tykänny tdm,, o iha virkee mopo ja hyvä ajettava ja tankilisella pyyhkäsee tovin matkan :-D

    • honikka1

      morjensta!!oisin kysyny oisko tietoo mulla kyseinen yamaha tdm-900 ja akku tilttas ostin uuden euroglobe yt12b-bs akun "neste"ja akku on makuuasenossa kytkettynä,,väittivät et toimii vaikka neste akk?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe