Nimittäin tällaisena aikana, kun keikkaa ei ole. Vantaallakin priorisoitiin vuoroja pääsiäisenä (ja viikko ennen ja jälkeen), mutta siitä huolimatta duunia ei ollut. Yli tunnin venttoja ja viikonloppuöinä oli 300 tiukassa. Siis vaikka autoja puuttui. Millaistakohan olisi ollut jos koko kalusto olisi ollut ulkona. Uskalla edes ajatella. Eikä tässä yhdestä pääsiäisestä ole kyse. Keikkamäärät ovat tippuneet tasaisesti viimeiden kahden vuoden aikana.
Juu, vapautetaan vaan taksiliikenne. Ja sitä myötä kaikki ne, joiden oma pirssinkäyttö rajoittuu kolmeen kertaan vuodessa, eli: pikkujoulut, uusivuosi ja vappu, lähtevät euronkuvat silmissä vilkkuen tekemään "isoa rahaa." Ja nopeasti tullaan korkealta ja kovaa alas. Jos taksiliikenne vapautuu (mitä minä en yhtään epäile), ainakin yhdellä ammattikunnalla tulee jatkossa riittämään pokaa. Nimittäin ulosottoviranomaisilla.
Kuka kahjo edes haluaa omat luvat
35
533
Vastaukset
- arvosanat ratkaisee
Sellaiset haluaa, joilla on koulussa ollut uskonto kymmenen ja laskento neljä.
- kokoomuslainen taksiasia
Miksi ei ole keikkaa, putäisköhän nostaa taksaa.
sehän sitä asiakaskuntaa ja volyymia kaikilla muillakin aloilla tuo lisää lamasuomessa.
isännät töihin vaan
rengit lepäämään vuorostaan- Renginretale
Mut sen taksan pitäisi pudota oleellisesti, että se vaikuttaisi kysyntään. Olen ihan täysin lupien vapauttamisen puolella, mut Suomen hallitus pitää jatkossakin siitä huolen, että mitään New Yorkin mallia on turha odottaa, missä taksi on ihan arkipäiväinen kulkuväline.
Tulevaisuudessa 25€ kyyti maksaa 20€. Lisääntykö kysyntä? Joo ei lisäänny. Vieläkin maksaa niin vtusti. Tää on vaan ihan faktaa, josta jokainen voi lässyttää mitä haluaa. - 14+12
Renginretale kirjoitti:
Mut sen taksan pitäisi pudota oleellisesti, että se vaikuttaisi kysyntään. Olen ihan täysin lupien vapauttamisen puolella, mut Suomen hallitus pitää jatkossakin siitä huolen, että mitään New Yorkin mallia on turha odottaa, missä taksi on ihan arkipäiväinen kulkuväline.
Tulevaisuudessa 25€ kyyti maksaa 20€. Lisääntykö kysyntä? Joo ei lisäänny. Vieläkin maksaa niin vtusti. Tää on vaan ihan faktaa, josta jokainen voi lässyttää mitä haluaa.Ei se taksi ole kadunmiesten juttu nykissäkään. Kun googlettaa kysymyksen ovatko taksit kalliita nykissä saa tätä ihan samaa lätinää vastaukseksi. Tosin sillä erolla, että New Yorkin keskiansio on 2-3 kertaa Helsingin keskiansio ja taksit ovat n. 20 % halvempia. Mutta kun mikään ei riitä ja köyhälle kaikki on kallista.
- Omalla luvalla
Omalla työllä ja pienillä kuluilla. Se on tulevaisuuden yhtälö.
- Rautaperse1945
Nykyajan kuskit, eivät osaa muuta kuin valittaa. Itse kun nuorena miehenä ajelin pirssi, ei tunteja laskettu ja tunnin odotus oli lyhyt. Ajovuorot oli niin pitkiä, että välillä oli kassitkin homeessa vuoron jälkeen. Kyllä minä vielä näytän nykyajan velliperseille istumisen mallia jahka luvat vapautuu.
- Wanha pirssimies
Sillon ennen istuttiin kauankin ennenkuin saatiin keikka. Mutta ootko ajatellut, että sillä yhden keikan tienestillä oli kolminkertainen ostovoima nykyisellä taksalla ajettuihin keikkoihin?
Tässä on viisi ero. Ennen sotia yksi keikka päivässä elätti pirssarin koko perheen, taksi tai pirssi, kuten silloin sanottiin, oli äärimmäisen harvojen huvia. - Titaaniperse
Nythän sulla onkin aikaa istua, kun eläke juoksee siinä sivussa ja saa olla muijasta erossa. Oliko yleinen hintataso silloin samanlainen kun nyt? Kyllä mukavasti kirvoittaa 790€ vuokrakuitti mieltä niissä tunnin ventoissa.
Kukaan ei kysele perseen materiaalia, kun ikkunakirjeitä valuu luukusta.
- L.K.
Hyvä aika lopettaa. Oon itse eläkkeeltä pyöritellyt autoani kuljettajilla ajatuksella, että heillä on työpaikka. Eihän taksista ole jäänyt itselleni juuri mitään, varsinkaan kun en itse aja, jotain pientä sentään. Juu, nykyinen auto on viimeinen. Siitä kiva tilanne, ettei mulla ole velkoja yhtään mihinkään, voin lopettaa vaikka ihan heti. Tai kuukauden varoitusajalla, pitäähän kundit pitää irtisanomisajan verran.
Koko tän ajan, n. 40 vuotta, kun olen autoillut, on säännöllisin väliajoin kilpailuvirasto vaatinut vapauttamista, joku muutoksenhalu ollu päällä koko ajan, ei ole oikein mukava olo, kun ei tiedä mitä tuleman pitää. Olenkin jo ennen näitä viimeisiä vapauttamispuheita ajatellut, että nykyinen autoni on viimeinen pirssini. Itselleni on siis yhden tekevää, mitä muutoksia tulee tai on tulematta. Hiljakkoin aloittaneita hieman säälin, velka päällä ja homma katkolla? Ei hyvältä näytä.
Koettakaa nuoret pärjätä.....- t.n.11
Moni autoilija on lopettanut / harkitsee lopettamista. Enkä yhtään ihmettele. Meidänkin kylällä moni yrittäjä on viimeisen vuoden aikana vienyt luvat lääniin ja siirtynyt takaisin ajomieheksi tai vaihtanut kokonaan alaa. Kaukaa viisaita miehiä, jotka näkevät mihin ala menossa.
- L.K.
t.n.11 kirjoitti:
Moni autoilija on lopettanut / harkitsee lopettamista. Enkä yhtään ihmettele. Meidänkin kylällä moni yrittäjä on viimeisen vuoden aikana vienyt luvat lääniin ja siirtynyt takaisin ajomieheksi tai vaihtanut kokonaan alaa. Kaukaa viisaita miehiä, jotka näkevät mihin ala menossa.
Minä olen ostanut kaksi pirssiautoa eläkkeellä ollessani. Olisin lopettanut jo eläkkeelle lähtiessäni, kuskit kuitenkin haluavat edelleen ajaa minulle, he eivät halua omia lupia itselleen. Niinpä sitten jatkoin auton pyörittämistä vielä eläkkeelläkin. Nyt on kuitenkin aika lopettaa. Sanoisin, että jokainen, joka vielä on jokseenkin tasapainossa taksinsa kanssa, kannattaisi alkaa miettimään tulevaisuutta. Miksi jatkaa, tulevaisuus on hämärän peitossa. Lopettakaa itse, ennenkuin vouti ehkä lopettaa yritystoimintanne. Rotatkin jättävät yleensä hukkuvan laivan. ;)
Tervetuloa uudet yrittäjät omine ideoittenne kera. Eurolla kilsa ilman aloitusmaksua, sillä sitä laskuja maksetaan ja voidaan komeasti?
- K vice
Mulla pyörii loistavasti Vantaalla. Olen haalinut joukon yksityisasiakkaita joille annan sopivan prosenttialennuksen ja kaikki ovat tyytyväisiä. Asiakkaat ovat jopa valmiita odottamaan jos keikat venyy ja auto pyörii ympäri vuorokauden.
Uusivuosi,vappu yms ajan ylimmällä sallitulla taksalla mutta silti autolle riittää kysyntää vakiasiakaskunnassa. - Joskus ajellaan.
Ei ole missään nimessä omia lupia, mutta ajattelinpa jättää "jatkokurssinkin" suorittamatta. Eiköhän tämä ala ole nähty. Ensi keväänä voi olla melko kova pula kuljettajista, mutta eipä ole minun ongelma.
- tilanteentasal
Hoi.Ajaahan rekkavetäjät jo vuosia sitten vienti tuontiperävaunut satamaan alle euron juoksukilometrit.Tulkaa vaan perässä .Vielä puuttuu pks bussit....vielä
- FH16+
tilanteentasal kirjoitti:
Hoi.Ajaahan rekkavetäjät jo vuosia sitten vienti tuontiperävaunut satamaan alle euron juoksukilometrit.Tulkaa vaan perässä .Vielä puuttuu pks bussit....vielä
"Ajaahan rekkavetäjät jo vuosia sitten vienti tuontiperävaunut satamaan alle euron juoksukilometrit"
Oletko tyhmä vai haluatko vaan provota. Tuossa yllä vain osatotuus...... - todella upeeta
tilanteentasal kirjoitti:
Hoi.Ajaahan rekkavetäjät jo vuosia sitten vienti tuontiperävaunut satamaan alle euron juoksukilometrit.Tulkaa vaan perässä .Vielä puuttuu pks bussit....vielä
Hoi vaan! Mulla ois Vuosaarentiellä perävaunu. Kai rekkavetäjä tulee hinaamaan sen satamaan (2 km) . Ja tietty alle euron juoksukilometri ;)
- taksibussikuski
tilanteentasal kirjoitti:
Hoi.Ajaahan rekkavetäjät jo vuosia sitten vienti tuontiperävaunut satamaan alle euron juoksukilometrit.Tulkaa vaan perässä .Vielä puuttuu pks bussit....vielä
PKS bussien liikevaihdosta maksetaan nykyisin puolet suoraan verokassasta plus lisäksi niissä ei ole autoveroa, dieselveroa.....
- tilanteentasalla
FH16+ kirjoitti:
"Ajaahan rekkavetäjät jo vuosia sitten vienti tuontiperävaunut satamaan alle euron juoksukilometrit"
Oletko tyhmä vai haluatko vaan provota. Tuossa yllä vain osatotuus......No ota nyt selvää mitä speed tarjoaa kilsa.Ja vieläpä työkkärinsivuilla.Tarjottu soppari alle kts tason .toi 16 leikkimies taidat olla.Mene .Teetarjous.Älä tule tänne valittaa alalla jo 74 alkaen.
- eiku
No niin .taksari tampereelta moro. kyllä tää on nähty kun ämmät pääsee liikenneministeriks alkaa järjen juaksu perseellä. no kun aivoja ei oo.taksiluvat vapaaks , asvaltit irti maasta ja hiakkatiäks takas.suomen tiästö tosi surkeessa kunnossa. esim. taksien vakuutusmaksut on nelinkertaset yksityisautoiluun verrattuna.
- lepo
" esim. taksien vakuutusmaksut on nelinkertaset yksityisautoiluun verrattuna. "
Juu, se on väärin. Kyllä taksien kuuluisi maksaa oma osuutensa eikä elää meidän muiden siivellä. - Bisnes on bisnestä!
lepo kirjoitti:
" esim. taksien vakuutusmaksut on nelinkertaset yksityisautoiluun verrattuna. "
Juu, se on väärin. Kyllä taksien kuuluisi maksaa oma osuutensa eikä elää meidän muiden siivellä.Vakuutusyhtiöt laskevat vakuutusmaksunsa tilastojen mukaan ja pakkaselle ei korvauksissa saa mennä!
Miksiköhän prätkillä ja mopoautoilla on kovat maksut myös? Ja johtuisiko taksien vakuutusmaksujen suuruus siitä että uusia ja kalliita autoja on kallis korjata sekä ammattitaidoton ammattikunta kolaroi tuon tuosta!
- bisnes on kovaa
Jokainenhan yrittää taistella oman työpaikkansa puolesta viimeiseen asti. Miksi ei siis myös nykyiset taksiluvan haltijat. Taksilupa on ollut mitä mainioin tae suojatyöpaikasta. Siivoojan työpaikan menettäminen on paljon heppoisemmissa kantimissa kuin taksiluvan menettäminen. Ei siis ihme että puheet lupien vapautumisesta herättävät aina valtavan vastalausemyrskyn, tosin hyvin pienen piirin taholta. Jos luvat vapautuisi, niin sinä päivänä lipsahtaisi jokaiselta luvanhaltijalta varma suojatyöpaikka käden ulottuvilta. Silloin joutuisi tosissaan ajattelemaan miten sen leivän päälle saa sitä voita. Nythän sen on ajatelleet valmiiksi ihan muut tahot kuin itse luvanhaltija.
- Siivouksessa taso noussu
Pitää vielä muistaa että 90% siivoojista pääsisi ajamaan taksia mutta 90% taksikuskeista ei edes pääsisi vakituiseksi siivoojaksi tänäpäivänä!
- Ajat muuttuvat
Pudottakaa taksoja 20% niin kyytiä on enemmän ja myös tuloja. Eihän mikään pakota ajamaan lain sallimalla maksimihinnalla. Se jokaa alkaa polkemaan hintoja on voittaja tässä kiristyvässä kilpailussa.
- ammmma
Kuinka paljon säästöä syntyisikään kun kaikille maksettaisiin vain tehdystä työstä. Opettajalle palkka vain 50 min ,10 min palkatonta välkkäriä , Siivoojalla palkka vain jos moppi heiluu , Sorviin kellokortti ellei pyöri ja lastu lennä ei korvausta , bussikuskille palkka vain jos autossa matkustajia siirtoajoista ei palkkaa ,jakoliikenteen palkanmaksu loppuu kun kaappi tyhjä , rekkakuski palkatta jos ei paluukuormaa . Onhan näitä kohteita missä säästöä syntyy .
- retro esa
ammmma kirjoitti:
Kuinka paljon säästöä syntyisikään kun kaikille maksettaisiin vain tehdystä työstä. Opettajalle palkka vain 50 min ,10 min palkatonta välkkäriä , Siivoojalla palkka vain jos moppi heiluu , Sorviin kellokortti ellei pyöri ja lastu lennä ei korvausta , bussikuskille palkka vain jos autossa matkustajia siirtoajoista ei palkkaa ,jakoliikenteen palkanmaksu loppuu kun kaappi tyhjä , rekkakuski palkatta jos ei paluukuormaa . Onhan näitä kohteita missä säästöä syntyy .
Puupää rekka ei saa tyhjänä mitään. Yrittäjän pahin vihollinen on tyhjänä takas stadiin. Esim. Vaasasta. Palkan joutuu maksamaan kuskille mutta ei itselle siinä se ero. Mitä luulet että maksaa ajaa moinen matka tyhjänä? Sillä makselee monet taksin naftat.
- tilanteentasalla
retro esa kirjoitti:
Puupää rekka ei saa tyhjänä mitään. Yrittäjän pahin vihollinen on tyhjänä takas stadiin. Esim. Vaasasta. Palkan joutuu maksamaan kuskille mutta ei itselle siinä se ero. Mitä luulet että maksaa ajaa moinen matka tyhjänä? Sillä makselee monet taksin naftat.
No pitäisi viesteissä selvitä kunta.mistäpäin puhutaan. hesan bussiongelmat.rekkapuheet.jakeluautoongelmat stadissa.ja ne stadin taksit.
- waesrtyuiopå¨l
retro esa kirjoitti:
Puupää rekka ei saa tyhjänä mitään. Yrittäjän pahin vihollinen on tyhjänä takas stadiin. Esim. Vaasasta. Palkan joutuu maksamaan kuskille mutta ei itselle siinä se ero. Mitä luulet että maksaa ajaa moinen matka tyhjänä? Sillä makselee monet taksin naftat.
Taksit ajaa lähes aina toisen sivun tyhjänä. Maksetut kilometrit on noin 48% kokonaiskilometreistä.
Rekoille on helpompi suunnitella kuljetukset siten että saa sen paluun. Tavaroiden lähteminen kun ei ole välttämättä niin tunnin päälle. Taksiasiakkaat taas tahtoo auton tässä ja nyt ja mielummin vielä niin että olis jo paikalla. Taksien paluukyydit on sattuman kauppaa, niitä ei oikein voi ennakoida. Ihmiset liikkuu tiettyinä kellonaikoina vain yhteen suuntaan, kuten esim illalla lähiöistä keskustaan, yöllä keskustasta lähiöön. Vain ani harva menee toiseen suuntaan eli paluun saaminen on lähes mahdoton. - retro esa
waesrtyuiopå¨l kirjoitti:
Taksit ajaa lähes aina toisen sivun tyhjänä. Maksetut kilometrit on noin 48% kokonaiskilometreistä.
Rekoille on helpompi suunnitella kuljetukset siten että saa sen paluun. Tavaroiden lähteminen kun ei ole välttämättä niin tunnin päälle. Taksiasiakkaat taas tahtoo auton tässä ja nyt ja mielummin vielä niin että olis jo paikalla. Taksien paluukyydit on sattuman kauppaa, niitä ei oikein voi ennakoida. Ihmiset liikkuu tiettyinä kellonaikoina vain yhteen suuntaan, kuten esim illalla lähiöistä keskustaan, yöllä keskustasta lähiöön. Vain ani harva menee toiseen suuntaan eli paluun saaminen on lähes mahdoton.Luuletko sä että rekalle maksetaan odottelusta?
- Paluu maksettu
Taksimatkan kokonaishinta SISLTÄÄ taksin paluun asemapaikalle. Kannattaa lukea ohjeet ja laki. "Taksilaki ja taksat"
- oho 3
Jos luvat vapautetaan niin taksiin piirturi ja työaika laki niin kuin rekoissa esm
- retro esa
Miksi ei jo nyt? Tuskin nykyisillä kuskeilla on enempää supervoimia kun tulevillakaan. Sanktiot ja valvonta pitäis olla nyt jo kovempaa.
- taksalla rehellisest
Kaikki rekisteröityy sinetöityyn taksamittariin, Kuka ajaa, milloin alkaa/lopettaa, kilometrit, tauot, vapaana olot, vuorojen väliset ajat, paljonko tuottaa ym. ym.... ja kaikki voidaan printata ulos milloin tahansa. Siis aivan sama, jopa parempi kuin digitaaliset ajopiirturit.
Yrittäisitte edes ottaa asioista selvää ennen typeriä väittämiänne. Jos et oikeasti tiedä asioista, niin miksi helevetissä täytyy puhua potaskaa. - pjkiuwbcoy97€?!
Kyllä näitä kahjoja riittää. Lue tätä palstaa, täällä on pilvin pimein tulijoita jos luvat vapautuu. Ovat valmiit ajamaan eurolla kilometri ilman muita lisiä. Kahjoja näet riittää....
- HalpaTaxi
Tilaat pitsan kotiisi mehmetiltä tai ahmedilta puhelimitse, ja menet sitten siihen luukulle kertomaan että, nyt ois tilanne se, että kun siellä kotona ei ole ketään ottamassa sitä pizaa vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 525066
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233327Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281472Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1821307- 751000
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna24908Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49867Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259806Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35748Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt482707