Pakko luopua hänestä

luopumisen tuskaa

vaikka rakastan häntä suuresti. En halua kertoa tässä tarkempia syitä, mutta kyllä tämä sattuu todella paljon. Kaipaan kaikkea hänessä. Elämä on joskus tällaista.

29

940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samapa sille

      Et sinä häntä rakasta. Jos rakastaisit, et kirjoittelis tommosia joutavia.

    • Ap.

      Kyllä minä rakastan häntä. Ihan kaikkea hänessä. Kaipaan joka hetki. Tämä luopuminen oli myös rakkaudenosoitus hänelle. Joskus voi osoittaa rakkautta luopumalla.

      • joskus epäitsekäs

        Olen samaa mieltä. Minä päästin vastaan laittamatta elämäni naisen menemään. Tiedän 100% varmaksi että tuolla on parempiakin miehiä hänelle. Aluksi sattui, nyt on vain kaipaus, onneksi ei kipua.


      • mitä hän
        joskus epäitsekäs kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Minä päästin vastaan laittamatta elämäni naisen menemään. Tiedän 100% varmaksi että tuolla on parempiakin miehiä hänelle. Aluksi sattui, nyt on vain kaipaus, onneksi ei kipua.

        Itse ajattelee? onko hänen tunteillaan väliä? vai onko tämä vain sinulle hurskas tapa puhdistaa omatuntosi?


      • päivänkakkarainen
        mitä hän kirjoitti:

        Itse ajattelee? onko hänen tunteillaan väliä? vai onko tämä vain sinulle hurskas tapa puhdistaa omatuntosi?

        Me emme voi täällä päättää muiden tunteista mihinkään suuntaan. Ei, että ap ei rakasta, kuten ensimmäisessä vastauksessa informoidaan, eikä myöskään, että se nainen jossain rakastaa tai ei rakasta.


      • joskus epäitsekäs
        mitä hän kirjoitti:

        Itse ajattelee? onko hänen tunteillaan väliä? vai onko tämä vain sinulle hurskas tapa puhdistaa omatuntosi?

        Hän ehdotteli suhteeseen taukoa tai jotain sellaista. Joten eiköhän hän itse nopeammin päässyt tilanteesta yli.


    • en usko

      Jos ero sattuu häneen, tuo ei ole mitään rakkautta. Rakastaan ei satuteta, ikinä.

      • Jos ei ole sulle?

        JOS ja vain JOS


    • Ei sama

      Jos rakastaa jotain oikein kovasti ,ei täällä todellakaan kirjoita
      luopumishyvästejä, vaan sanoo sille ihmiselle että voi konkreettisesti
      molemmat tehdä päätöksen ja pyrkiä sitä kunnioittamaan.

    • eräsvain

      Luopuminen on suurinta rakkautta - tajuaa että on riittämätön toiselle !!

      • Kunhan huutelen

        Pyh, pah. Rakkautta on antaa toisen tehdä omat päätöksensä. Entä jos luopumalla menetätte molemmat onnellisen yhteisen tulevaisuuden? Jos rakastaa niin paljon että haluaa toiselle vain parasta niin parempi se on sille toiselle kuin joku muu joka ei rakasta niin paljoa. Haluatko ottaa riskin että hänet nappaa joku kelvoton?


      • rakastaaeitakasta
        Kunhan huutelen kirjoitti:

        Pyh, pah. Rakkautta on antaa toisen tehdä omat päätöksensä. Entä jos luopumalla menetätte molemmat onnellisen yhteisen tulevaisuuden? Jos rakastaa niin paljon että haluaa toiselle vain parasta niin parempi se on sille toiselle kuin joku muu joka ei rakasta niin paljoa. Haluatko ottaa riskin että hänet nappaa joku kelvoton?

        Kokemuksesta voin sanoa, että tuo luopuminen on pahinta mitä voi rakkaalleen tehdä. Mies luopui yhteisestä tulevaisuudesta tunteistamme huolimatta, koska pelkäsi että jätän hänet tulevaisuudessa. Luuli ettei olisi veroiseni... Vaikka minä näin ja näen vain hänet... Joka ikinen päivä on tuskallinen.... jokaikinen asia saa hänet mieleeni, juuri kun kuvittelen unohtaneeni hänet hetkeksi, tajuan taas miettiväni häntä. Pikkuhiljaa tajuan, etten tule koskaan unohtamaankaan. Hän oli se oikea...
        Neuvon niitä, jotka aikovat helpottaa rakkaansa elämää "jättämällä tämän paremmille", älkää luulko tekevänne kaikista onnellisia tällä tavoin... Sillä eniten tuskaa aiheutatte juuri tuolle, jolle halusitte sitä ehkä vähiten?


      • ****
        rakastaaeitakasta kirjoitti:

        Kokemuksesta voin sanoa, että tuo luopuminen on pahinta mitä voi rakkaalleen tehdä. Mies luopui yhteisestä tulevaisuudesta tunteistamme huolimatta, koska pelkäsi että jätän hänet tulevaisuudessa. Luuli ettei olisi veroiseni... Vaikka minä näin ja näen vain hänet... Joka ikinen päivä on tuskallinen.... jokaikinen asia saa hänet mieleeni, juuri kun kuvittelen unohtaneeni hänet hetkeksi, tajuan taas miettiväni häntä. Pikkuhiljaa tajuan, etten tule koskaan unohtamaankaan. Hän oli se oikea...
        Neuvon niitä, jotka aikovat helpottaa rakkaansa elämää "jättämällä tämän paremmille", älkää luulko tekevänne kaikista onnellisia tällä tavoin... Sillä eniten tuskaa aiheutatte juuri tuolle, jolle halusitte sitä ehkä vähiten?

        Jos olisit nyt rehellinen itsellesi niin myöntäisit, että näit sinä mielessäsi muitakin, eihän eroa olisi muuten tullutkaan.


      • rehellisyysonosaminu
        **** kirjoitti:

        Jos olisit nyt rehellinen itsellesi niin myöntäisit, että näit sinä mielessäsi muitakin, eihän eroa olisi muuten tullutkaan.

        Ei. En nähnyt.
        Hän ei vain tahtonut antaa tilaisuutta meille. Ehkä tunteita ei sitten hänen puoleltaan ollutkaan tarpeeksi, vaikka toista viesti. En kiellä, etteikö mielessäni olisi käynyt, ettei hän ehkä ymmärtänyt minua oikein. En vain käsitä miten se olisi ollut mahdollista. En haluaisi että jään pohtimaan sitä loppuelämäksenikään, joten koitin hänelle asian tehdä selväksi, mutta hän pysyi kannassaan.


    • Hyvä, hyvä

      Luovuttamalla ehkä palautit isän perheeseen. Ei mikään huono teko, raunioista voi nousta eheä perhe, mutta olisiko kanntanut luopua paljon aikaisemmin.

      • pure hammasta

        Väkisin kasassa pidetyt perheet hajoaa kyllä aikanaan tai toinen pettää. Ikävä fakta.


      • 4+17

        Mistä me mitään tiedetään, aloittajasta, rakkauden kohteesta, heidän mahdollisista statukistaan.


      • Ei koskaan kakkonen

        En ole muuten osallistunut tähän ketjuun, mutta on pakko kommentoida tuota hyvä hyvä-nimimerkin syyttävää asennetta oletettua "kakkosnaista" kohtaan. Ensinnäkään, me emme tiedä mikä oli aloittajan syy. Toiseksi, se pettäjämies on se "syyllinen" näissä asioissa. Ei kukaan "kakkosnainen" voi pitää toisen naisen miestä väkisin luonaan.

        Itse olen tavannut lukuisia varattuja miehiä jotka esittävät sinkkua. Esittelevät "kakkosnaisiaan" jopa muille ihmisille.


    • suurin on rakkaus

      Ymmärrän aloittajaa - samankaltainen tilanne.

      Kommentteja lukiessa huomaa, kuinka rajoittunut maailmankuva joillakin on.

      • aina ei vaihtoehtoa

        Minäkin ymmärrän aloittajaa ja edellistä kirjoittajaa.


      • suurin on rakkaus
        aina ei vaihtoehtoa kirjoitti:

        Minäkin ymmärrän aloittajaa ja edellistä kirjoittajaa.

        Vertaistuki paras tuki ;). Jos näistä palstoista on jotain hyötyä itselleni ollut, niin se, että auringon alla ei loppujen lopuksi ole mitään uutta.


    • Kipu hellittää

      Joskus on viisasta luopua. Jos tunteet ovat molemmilla yhtä vahvat, voi jatkaa yhdessä. Sinä ap. tiedät sen. Jos toisella ei ole tunteita ei suhde onnistu, ketään ei voi pakottaa rakastamaan. Jos näin, on viisainta luopua ja antaa tilaa ja vapautta hänelle ja itselle kohti uutta. Luopumisen kipua ei pidä itse jatkaa omilla turhilla haaveilla joilla ei ole mahdollisuutta toteutua.

      • monenlaisia tilantei

        Joskus voi tunteet olla yhtä vahvat, mutta siltikään ei voi jatkaa yhdessä.


      • Ykkönen1
        monenlaisia tilantei kirjoitti:

        Joskus voi tunteet olla yhtä vahvat, mutta siltikään ei voi jatkaa yhdessä.

        Mikä tilanne semmonen on!


      • Missä mielikuvitus?
        Ykkönen1 kirjoitti:

        Mikä tilanne semmonen on!

        Mietipä sitä.


    • voi tätä ketutusta

      luovutaan,luovutaan, luovutaan, ehkä joskus saamme takaisin oman pään.

      • Ymmärrän tilanteen

        Olen myös miettinyt pitäisikö luopua ihanasta miehestä, koska hän voisi löytää paremmankin. Itselläni on mielenterveysongelma, lievä, joten ei ole tullut esiin. Mutta koska yhteiselo voisi olla joskus hankalaa ja tämmöset sairaudet/häiriöt helposti perityvät mahdolliselle jälkikasvulle. Että pitäisikö vain lopettaa selittämättä syytä? Vai selittämällä syy? Jälkimmäinen olisi itselle tuskallisempaa, koska siinä toinen saa mahdollisuuden hylkiä minua...


    • Khyllä se vaan on ni

      Miksi jättää väliin kokeilematta ? kaikilla pareilla on joskus hankaluuksia jotka pitää vain selvittää . Toinen voi olla tupakoitsija tai entinen alkoholisti peliriippuvaisuuksista puhumattakaan itse sen tulevaisuuden kohdallaan päättää jokainen . Jos on uskoa ja toivoa ja lisäksi rakkautta niin miksi ei voisi yrittää ? Jokainen meistä on omanlaisensa heikkouksia varmasti löytyy kaikilta ,mutta yrittämättä ei kyllä mikään onnistu.

      • Lähimmäinen rakkain

        Niin kyllä rakkaus kantaa, yhdessä ja tukien.
        Toisen vahvuus voi auttaa toisen heikkouksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3431
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      177
      1487
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1247
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1132
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe