~1100e/kk palkka.. Mielipiteitä?

SBEDE8

Eli eräästä firmasta kesäksi sain röitä nurmenleikkaajana, palkka 8,50e/h.
On kyllä oikeasti aivan naurettavan pieni. Jos asuisin yksin ja olisi auto ja vuokrat yms maksettavana niin menisi kyllä aivan kädestä suuhun- meiningiksi.. "Onneksi" asun vielä kotona eikä autoakaan ole ollut kohta pariin vuoteen mutta silti, alle 1100e käteen? klo 7-15 työaika. Ja tuo nurmenleikkuu on loppupeleissä melko fyysistä hommaa jos työntelee eikä vedä päältä-ajettavalla.

Pakko se on kun kuitenkin olen työttömänä ollut jo jonkin aikaa.

Menisitkö itse tuolla palkalla näihin hommiin?

21

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • b gf

      mä menin joskus töihin 25mk/h et revi siitä :)

      • IIro Viinanen

        Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä jotkut vaan alistuu mihin tahansa.


    • srgfktshk

      Noin yksinkertaisesta työstä tuo on vallan mainio palkka. Monet saa edelleenkin vähemmän vaikka ovat suorittaneet ammattitutkinnon...

      • ite en tekis

        Kuules pelkkä yksinkertaisuus ei ratkaise jos työ on fyysistä palkkaa pitää maksaa
        itsellä oli samanlaisesta työstä jov.1992 palkka 42mk tunti ja ne hinnat oli vähän hal-
        vemmat.Sanomasi palkka peestä kenenkään ei pidä sillä tehdä no ehkä 1100/kk 4h
        päivää korkeintaa.


      • HurrDurr
        ite en tekis kirjoitti:

        Kuules pelkkä yksinkertaisuus ei ratkaise jos työ on fyysistä palkkaa pitää maksaa
        itsellä oli samanlaisesta työstä jov.1992 palkka 42mk tunti ja ne hinnat oli vähän hal-
        vemmat.Sanomasi palkka peestä kenenkään ei pidä sillä tehdä no ehkä 1100/kk 4h
        päivää korkeintaa.

        Olet oikeassa. Nurmikon leikkuu työnnettävällä leikkurilla on fyysisesti kohtuullisen raskasta. Aloittaja ei kerro missä hän joutuu nurmikkoa leikkaamaan mutta esim. rivitalojen asukit saattavat antaa omia ohjeita siitä, kuinka heidän takapiha kuuluu ajaa. Se luo työhön omanlaistansa haastetta.

        Vuoden 2012 kesällä ajelin erään rivitalon aika ison nurmikkoalueen (työnnettävällä) ja sain siitä 10 tai 11 euroa tunnilta. Piha oli aika inhottava leikata. Puskia oli siellä täällä ja asukkaiden omia "viritelmiä" takapihoilla. Pihassa oli myös rantaa kohti viettävä mäki, tai oikeammin rinne. Se oli todella raskas ja vittumainen ajettava ja totta kai siinäkin rinteessä oli puskia.

        Sain kuitenkin asukkailta kiitosta.


    • kunnontyöntekijä

      Hyvä palkka tuo on ja kuten itsekin toteat että vieläpä riittävä kun asut vielä "kotona". Oletan että siis vanhempiesi nurkissa niin mikäs tuossa on ollessa kun ole kulujakaan.

      Sinuna en valittaisi yhtään. Jos työ tuntuu liian rankalta palkkaan nähden niin lähde nosteleen, tulet luovuttaneeksi paikan jollekin joka sitä osaa arvostaa.

      • tee ite

        Älä selitä tuo on orjapalkkaa.


    • työtön parempi

      En lähtis tolla palkalla, ku työttömänä saan enempi (1980 €/kk).

      • olet roskaa

        Joo mutta mikään rahamäärä ei poista sitä tosiasiaa, että olet työtön LOINEN. Jos joskus tulevaisuudessa töitä mielit, niin tuolla statuksella voi olla "pikkaisen" hankalaa.


      • kade
        olet roskaa kirjoitti:

        Joo mutta mikään rahamäärä ei poista sitä tosiasiaa, että olet työtön LOINEN. Jos joskus tulevaisuudessa töitä mielit, niin tuolla statuksella voi olla "pikkaisen" hankalaa.

        Hihii..tee sä vaan hikihatus töitä, mä vaan oooon!!


      • 1918 tulee taas
        olet roskaa kirjoitti:

        Joo mutta mikään rahamäärä ei poista sitä tosiasiaa, että olet työtön LOINEN. Jos joskus tulevaisuudessa töitä mielit, niin tuolla statuksella voi olla "pikkaisen" hankalaa.

        Olet roskaa olet todella roskaa.


      • naurettava palkka

        Liiton päivärahat huononee kokoajan ja sieltä tippuu sitten perusrahalle aikanaan,mutta
        oikeessa olet ei tuolla palkalla töitä pidä tehdä 8h päivää.


    • saamati

      olen korkeakoulutettu ja saan kesätyöstä n. 1000e

    • Hyvät Vejet

      Puolustusvoimat teettävät harjoittelija nimikkeellä juuri tuolla minipalkalla kokopäivätyötä mainio esimerkki ex kenraali Puheloinen jäi 6000 euroa kk eläkkeelle, mutta ystävänsä majuri res. Wahlroos järjesti lisätienestiä UPm hallitukseta.

    • Ex-poimija

      Mä tienasin 90-luvun puolivälissä 3 500 markkaa viikossa urakalla. Sellaiset 14 000 mk tuli kuukaudessa. Tosin urakalla tehtiin 12-tuntista päivää 6 päivää viikossa poimintatyötä pellolla.

      Nordean laskurin mukaan tuo on 800 euroa viikossa. Siis n. 3 500 €/kk.

      Ihan kohtuullinen tulo 14-kesäiselle.

      Olen kuullut, että nykyään kesätöihin ei mennä, vaan niitä saadaan, jos saadaan. Siinä valossa tuo 1100 €/kk on ihan ok, koska rahan lisäksi pitää myös huomata, että siitä saa työkokemusta.

      • kula joo

        Kyllä varmasti nurmikonleikkuusta saatu työkokemus on sitä osaamista mitä työnantajat arvostavat..


    • Nurmi Paavo

      Olen ollut kouluikäisenä samoissa hommissa. Helppo työ, vaikka raskaalta kuulostaakin. Aurinkorasvaa pääsee käyttämään ja vesisateiden tullessa ei välttämättä pysty tekemään töitä, joten taukoihin kannattaa varautua.

    • linnakundin poika

      en ite ottaisi..olen 31v mies ja en ikinä ole rehellisiä töitä tehnyt,koska jo pienenä opetettiin et rehellinen työ ei ole koskaan kannattanut..iha itkettäs tuol palkal joka aamu herätä töihin ku samat saat nukkumalla..isä aina painottanut et vankilassa on miesten meininki ja linnasta miehet tulee vahvempina ulos..ja naisia pörrää kuin herhiläisiä ympäril ku ovat saanee kuulla et tää on se kylän linnakundi joka hiljattain vapautunut..aina yhtä King status ku astuu linnasta vapauteen..AH!

    • Vanha parta

      Kysehän on siitä paljon saat ilman tota työtä ja minkä ikäinen olet. Olet ilmeisesti nuori ja kun kotona asut niin saahan tosta nyt ainakin raht kesän rillutteluihin.

      Ikää kun on hyvän matkaa yli kolmatta kymmentä ei tollaset palkat houkuttele, ennemmin lähtee vaikka varkaisiin. Mut kyllä tollasia vieläkin tarjotaan.

      Mut sun ikäsenä ilman muuta lähtisin

      • En asu naapurissa

        Mullaki on muuten tapana asua kotona, esim autotallissa, tai marketissa asuminen on varsin epämukavaa. Missä jengi sitten asuu, jos tuota kotona asumista pidetään jotenki "outona"?


    • Aloittajalle

      Kannattaa myös selvittää josko saisit Kelasta soviteltua päivärahaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2385
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1515
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      331
      1503
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      917
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    10. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      717
    Aihe