mitä helvedeä

retro esa

Täällä kun on lukenut taksikuskien talousoppia niin valitetaan kun on vähän keikkaa ja sitten kun luvat vapautuu niin nostetaan hintoja. Siis mitä vittua? Kaverilla on pari autoa myynnissä ollu jo puol vuotta vaan hiljasta on ollu kyselyt siis taksitalousopilla pitäisi nostaa myyntihintoja ja kauppa kävis kun siima? Myös asunnon myynnin ongelmat on ratkaistu kiitos taksitalousopin. nostetaan hintoja! Toinen mikä ihmetyttää on että mikä niissä taksikuskin jaloissa tai parkkeeraus taidoissa on kun se vitun auto pitää parkkeerata siihen huoltoaseman ovien eteen tai mittareitten eteen? Tänään viimeksi joutu potkimaan taksikuskin pulla suussa siirtämään autonsa että pääsi tankkaamaan. Joillain meillä on kiire jatkamaan töitä.

83

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KameliKameli

      Niin, kaksi ongelmaa

      Kuljetustarve on taloustilanteesta riippuvainen yhteiskunnan kyydit ja autoja on liikaa tässä taloustilanteessa. Se miksi autoja on liikaa johtuu osaltaan tästä lupa systeemistä, autoa ei voi ottaa pois ajosta huonoina talousaikoina koska lupa lähtee kanssa eikä tiedä saako sitä takaisin.

      Toinen ongelma tuo hinnoittelu. Sehän on nyt merkittävästi liiketoiminnallisesti järkevää tasoa alempi, koska suurin käyttäjä saa määritellä itselleen kattohinnan. Vapaassa ympäristössä hinnat asettuu kulujen liikevoitto mukaan omalle tasolleen.

      Tiedät nämä asiat ihan hyvin, mutta hämmennät täällä koska se hyväilee synapsejasi?

      • Yksinkertainen lääke

        No tulihan se sieltä että säädelty lupajärjestelmä vain lisää kannattamattomuutta ja nostaa pelkästään kuluttajahintoja!
        Eli turhat autot pois ja sesonkina kaikki halukkaat ajamaan niin saadaan hinnat puolitettua!


      • retro esa
        Yksinkertainen lääke kirjoitti:

        No tulihan se sieltä että säädelty lupajärjestelmä vain lisää kannattamattomuutta ja nostaa pelkästään kuluttajahintoja!
        Eli turhat autot pois ja sesonkina kaikki halukkaat ajamaan niin saadaan hinnat puolitettua!

        Kylläpä taksikuski hämmentyy vähästä.


    • KameliKameli

      No jos osaisit lukea niin

      Sääntely pitää myös ne kuluttajahinnat alhaalla koska maksimi on rajattu. Jatkossa voi olla toisin vapautuksen jälkeen kun joukkoliikenne bussit tulee apajille ja kunnat yms. kyllä kilpailuttavat edelleen kyytinsä.
      Kuluttaja voi olla heikommalla. Varsinkin seutumailla.

      • retro esa

        No eikö ole sun mielestä absurdia että taksissa on yksi työpaikka 3 kuskia ja omistaja joka ei tee mitään ja silti tuottaa voittoa? Kerro mulle yksikin ala missä näin voi olla. Kertoisiko toi jo hintojen liiallisuudesta?


      • Kokemusta löytyy!

        Rakennusalalla kun virolaiset tulivat ja keikat vähenivät voin kertoa että hinnan korotus EI AUTTANUT! Sillä ei todellakaan saatu pidettyä taloutta samassa puhumattakaan että olisi keikat lisääntynyt!


      • Pakettiraketti

        Jos tilaat minut tunniksi ajelemaan veloitan 40 alv jos tilaan sinut ei satanen riitä ja vielä pitäisi nostaa hintoja?
        On se kumma kun ei keikkaa ole?


      • KameliKameli
        Kokemusta löytyy! kirjoitti:

        Rakennusalalla kun virolaiset tulivat ja keikat vähenivät voin kertoa että hinnan korotus EI AUTTANUT! Sillä ei todellakaan saatu pidettyä taloutta samassa puhumattakaan että olisi keikat lisääntynyt!

        Paljonko oli kate a) ennen b) jälkeen?

        Tässähän pitää nyt noiden ongelmien korjaamiseksi saada

        1) kalustomäärä vastaamaan kysyntää

        2) hinnat vastaamaan kulurakennetta

        jonka jälkeen voidaan saada

        3) eritasoista palvelua eri hinnoilla kysynnän mukaan


        Kaiken lopputulos kuitenkin on Suomen kustannusympäristössä, että nykyhinnat todennäköiseti olivat sitä tulevaa alinta halvinta hintaa alempia. Vai onko Suomesssa kulut jossain asiassa pienentyneet?? Sisäistä devalvaatiota ootellessa...


      • retro esa
        KameliKameli kirjoitti:

        Paljonko oli kate a) ennen b) jälkeen?

        Tässähän pitää nyt noiden ongelmien korjaamiseksi saada

        1) kalustomäärä vastaamaan kysyntää

        2) hinnat vastaamaan kulurakennetta

        jonka jälkeen voidaan saada

        3) eritasoista palvelua eri hinnoilla kysynnän mukaan


        Kaiken lopputulos kuitenkin on Suomen kustannusympäristössä, että nykyhinnat todennäköiseti olivat sitä tulevaa alinta halvinta hintaa alempia. Vai onko Suomesssa kulut jossain asiassa pienentyneet?? Sisäistä devalvaatiota ootellessa...

        Kilpailun lisääntyessä on pakko tinkiä katteesta koska vääjämättä tulee autoja jotka ajaa halvalla. Kate on tällä hetkellä kova jos yhdellä autolla elättää neljää persettä.


      • KameliKameli
        retro esa kirjoitti:

        No eikö ole sun mielestä absurdia että taksissa on yksi työpaikka 3 kuskia ja omistaja joka ei tee mitään ja silti tuottaa voittoa? Kerro mulle yksikin ala missä näin voi olla. Kertoisiko toi jo hintojen liiallisuudesta?

        Tuossahan on 3 työpaikkaa.

        Tuohan on mahdollista kaikissa yrityksissä että tehdään voittoa.

        Omistaja on sijoittanut pääomaa yritykseen, omaa tai lainattua, ja tuo pääoma tuottaa hänelle. Tosin on paljon paljon parempia kohteita sijoittaa ja saada tuottoa. Ja niissä kohteissa todellakaan ei tarvitse tehdä mitään. Taksissa joutuu kuitenkin omistaja seuraamaan kirjanpitoa, tilityksiä jne. ellei yksi kuskeista tee sitten näitä asioita. Jolloin on ns. isäntärenki, muissa työpaikoissa kutsuttaisiin esim. liikepaikkavastaavaksi.

        Elämänhän tuolla yhden auton tuotolla ei pysty, ellei ole muuta tuloa yms. Puhutaan siis keskivertopalkansaajaa vastaavasta tulosta.
        Joskus aikanaan pystyi elämään kolmella autolla, vähän aikaa sitten viidelllä, onko nyt vaatimus 6 vaiko 7? (5-7000 €/auto/vuosi - verot riippuen yhtiömuodosta)

        Vaikka sijoitus ei parastuottoisin olekaan silti se työllistää ja on täten yhteiskunnalle hyväksi.

        En oikein ymmärrä, kuten ei moni muukaan täällä, mikä on ongelmana että yritystoiminta tuottaa. Sen takiahan sitä yleensä tehdään.

        Ps. En tunne taikka tiedä yhtään isäntää joka ei tee mitään, kaikki ei aja mutta tekevät kyllä jotain.


      • KameliKameli
        retro esa kirjoitti:

        Kilpailun lisääntyessä on pakko tinkiä katteesta koska vääjämättä tulee autoja jotka ajaa halvalla. Kate on tällä hetkellä kova jos yhdellä autolla elättää neljää persettä.

        Kerro miten esim 120 000€ liikevaihdolla elättää 4

        KERRO
        Tässä karkeaa laskua, todella karkeaa
        Tuosta kuluja ensin pois n. 3000€/kk kiinteitä => 36000€
        Sitten dieseliä 9000

        Ollaan 75000,- Jaetaan tämä 4 => 18 750€ ja tästä verot pois, vaikka 20%

        15 000 netto
        1250 euroa kuussa

        Tämäkö on se elatus?


      • gdjyjg
        KameliKameli kirjoitti:

        Kerro miten esim 120 000€ liikevaihdolla elättää 4

        KERRO
        Tässä karkeaa laskua, todella karkeaa
        Tuosta kuluja ensin pois n. 3000€/kk kiinteitä => 36000€
        Sitten dieseliä 9000

        Ollaan 75000,- Jaetaan tämä 4 => 18 750€ ja tästä verot pois, vaikka 20%

        15 000 netto
        1250 euroa kuussa

        Tämäkö on se elatus?

        9000€ naftaa ja 120000 € ? laske uudestaan.


      • retro esa
        gdjyjg kirjoitti:

        9000€ naftaa ja 120000 € ? laske uudestaan.

        miten voi olla 3000€ kuussa kiinteät? 9000 € saa noin 8000 L naftaa. mihin ne sun vähennykset jäi taas näistä laskuista ja paljon se sun auto oikeen "karkeesti" kuluttaa? oletko sä "karkeesti" tyhmä?


      • Tietäjä
        retro esa kirjoitti:

        No eikö ole sun mielestä absurdia että taksissa on yksi työpaikka 3 kuskia ja omistaja joka ei tee mitään ja silti tuottaa voittoa? Kerro mulle yksikin ala missä näin voi olla. Kertoisiko toi jo hintojen liiallisuudesta?

        Ei yhdellä taksilla tule toimeen pelkästään ajauttamalla kuljettajilla,täytyy olla muita tuloja,mutta isännät,jos maksaisivat kaikki palkkakulut mitä lain mukaan kuljettajalle kuuluu,niin olettaisin ettei olisi paljon autoilijoita,jotka pelkästään kuljettajilla pyörittäisivät taksiliikennettä.


      • retro esa
        Tietäjä kirjoitti:

        Ei yhdellä taksilla tule toimeen pelkästään ajauttamalla kuljettajilla,täytyy olla muita tuloja,mutta isännät,jos maksaisivat kaikki palkkakulut mitä lain mukaan kuljettajalle kuuluu,niin olettaisin ettei olisi paljon autoilijoita,jotka pelkästään kuljettajilla pyörittäisivät taksiliikennettä.

        niin olettaisin? olettamukset on kaikista suurimpien munausten alku. noilla olettamuksilla täällä on näköjään ajeltu tähän asti joten nähtäväksi jää mitä tapahtuu lupien vapauduttua.


      • KameliKameli
        gdjyjg kirjoitti:

        9000€ naftaa ja 120000 € ? laske uudestaan.

        120 000km => 1200 x 100 litraa
        kulutus 8 litraa / 100km => 9600litraa dieseliä


      • KameliKameli
        retro esa kirjoitti:

        miten voi olla 3000€ kuussa kiinteät? 9000 € saa noin 8000 L naftaa. mihin ne sun vähennykset jäi taas näistä laskuista ja paljon se sun auto oikeen "karkeesti" kuluttaa? oletko sä "karkeesti" tyhmä?

        3000€ aukeaa

        Vakuutus 580e
        Auton lyhennys 800-1000e
        Huolto sis. renkaat 2 krt vuosi 500e
        Loppu tonni menee: maksupääte, välitysyhtiö, talli / halli, kirjanpito, pankkikulut viranomaismaksut, muuta sekalaista ja satunnaista

        Ja NYT ylijumaloinen ESA, pistähän menemään oma KiKu lista tähän alle niin nähdään miten 4 elää herroiksi Suomessa 120 000 euron Taksin Liikevaihdolla.

        Ole Hyvä, Häikäise meidät!


      • retro esa
        KameliKameli kirjoitti:

        120 000km => 1200 x 100 litraa
        kulutus 8 litraa / 100km => 9600litraa dieseliä

        Jos sä ajat 120000km vuodessa ja keskivelotus on n. 1.80 €/km aloitukset niin miten sä saat ansioiks 120000€ vuosi? Äläkä viitsi edes valehdella että sulla on puolet tyhjää ajoa. 120000 km vuosi tekee vähän yli 100 km per vuoro. Ja miten sä saat 8 litraa kulumaan satasella? Ferrarillako sä mummoja kuskaat?


      • KameliKameli
        retro esa kirjoitti:

        Jos sä ajat 120000km vuodessa ja keskivelotus on n. 1.80 €/km aloitukset niin miten sä saat ansioiks 120000€ vuosi? Äläkä viitsi edes valehdella että sulla on puolet tyhjää ajoa. 120000 km vuosi tekee vähän yli 100 km per vuoro. Ja miten sä saat 8 litraa kulumaan satasella? Ferrarillako sä mummoja kuskaat?

        120 000km / 360 pvä => 333km päivä
        aika mielenkiintoisia 100km vuoroja sulla...

        Tuossahan tuo 200sen kulutus on
        http://www.cars-data.net/fi/Mercedes-Benz-E-class-(W211)-12869
        Polttoaineenkulutus (kaupungissa) 8.8 (8.7) l/100km

        Tyhjäkäynnit päälle ja maantiekeikat alentaa niin 8 mennee.


      • retro esa
        KameliKameli kirjoitti:

        120 000km / 360 pvä => 333km päivä
        aika mielenkiintoisia 100km vuoroja sulla...

        Tuossahan tuo 200sen kulutus on
        http://www.cars-data.net/fi/Mercedes-Benz-E-class-(W211)-12869
        Polttoaineenkulutus (kaupungissa) 8.8 (8.7) l/100km

        Tyhjäkäynnit päälle ja maantiekeikat alentaa niin 8 mennee.

        Yksinkö sä ajat kaikki vuorot vai onko se 999 km päivä kaikilta kuskeilta? Silloinhan se tekee 360000 km/ vuosi jolloin sun 120000€ vuosi on paskan jauhantaa. Koita nyt edes järkevästi valehdella mä kävin koulut loppuun.


      • KameliKameli
        retro esa kirjoitti:

        Yksinkö sä ajat kaikki vuorot vai onko se 999 km päivä kaikilta kuskeilta? Silloinhan se tekee 360000 km/ vuosi jolloin sun 120000€ vuosi on paskan jauhantaa. Koita nyt edes järkevästi valehdella mä kävin koulut loppuun.

        Luetko näitä ollenkaan, vai sauhuatko vain viestejä. On tää hupaisaa "keskustelua"
        ;););)

        300 h / kk => 3600h vuosi

        Tuosta voi sitten keskimäärin todeta että 10000km kuukaudessa ja keskinopeus 33km/h

        Ja noi 4 kuskia elää yhdellä autolla on ihan sun juttujasi johon sä et ole vastannut, että MITEN 120000e liikevaihdolla elää neljä. Voitko vastata ihan laskelmilla ja luvuilla, kun kerran koulut on käyty ja LOPPUUN asti.


      • hkfjtyuomxs
        retro esa kirjoitti:

        Jos sä ajat 120000km vuodessa ja keskivelotus on n. 1.80 €/km aloitukset niin miten sä saat ansioiks 120000€ vuosi? Äläkä viitsi edes valehdella että sulla on puolet tyhjää ajoa. 120000 km vuosi tekee vähän yli 100 km per vuoro. Ja miten sä saat 8 litraa kulumaan satasella? Ferrarillako sä mummoja kuskaat?

        Vuoden 2013 vuosraporttin kertomaa juoksu 1,57 eeroo/km sisältää myös lähdöt . Ajetuista kilometreistä maksettuja 48% maksamattomat 52 % . % ei sisällä yksityis.- eikä huoltoajoja . Kyseessä kaupunki ei maalaistaksi.


      • retro esa
        KameliKameli kirjoitti:

        Luetko näitä ollenkaan, vai sauhuatko vain viestejä. On tää hupaisaa "keskustelua"
        ;););)

        300 h / kk => 3600h vuosi

        Tuosta voi sitten keskimäärin todeta että 10000km kuukaudessa ja keskinopeus 33km/h

        Ja noi 4 kuskia elää yhdellä autolla on ihan sun juttujasi johon sä et ole vastannut, että MITEN 120000e liikevaihdolla elää neljä. Voitko vastata ihan laskelmilla ja luvuilla, kun kerran koulut on käyty ja LOPPUUN asti.

        Siis kuka ton 120000 km vuodessa ajaa 1 vai 3 kuskia? Kuka tienaa sen 120000€ vuodessa 1 vai 3 kuljettajaa?


      • retro esa
        retro esa kirjoitti:

        Siis kuka ton 120000 km vuodessa ajaa 1 vai 3 kuskia? Kuka tienaa sen 120000€ vuodessa 1 vai 3 kuljettajaa?

        Kerro vielä että miten sä voit ajaa 33km/h 10tuntia kusematta tai pysähtymättä ottamaan asiakasta?


      • Halooooo!!!!!
        KameliKameli kirjoitti:

        3000€ aukeaa

        Vakuutus 580e
        Auton lyhennys 800-1000e
        Huolto sis. renkaat 2 krt vuosi 500e
        Loppu tonni menee: maksupääte, välitysyhtiö, talli / halli, kirjanpito, pankkikulut viranomaismaksut, muuta sekalaista ja satunnaista

        Ja NYT ylijumaloinen ESA, pistähän menemään oma KiKu lista tähän alle niin nähdään miten 4 elää herroiksi Suomessa 120 000 euron Taksin Liikevaihdolla.

        Ole Hyvä, Häikäise meidät!

        Kun järjestelmä vapautettaisiin ei olisi pakko maksaa välikäsille omasta työstä TONNIA kuussa!
        Kuka käskee ostamaan niin kalliin auton että osari on TONNIN kuussa?
        Jos kumminkin on uusi auto on huoltosopimus erittäin halpa/kk
        Itsellä yhden auton lämmin tallipaikka stadissa 40€/kk eikä sekään olisi pakollinen!
        Pikkasen on taas taksimiehen lisää näissä sun kuluissa mutta jos muka näin on vaihda jo alaa!


      • KameliKameli
        retro esa kirjoitti:

        Kerro vielä että miten sä voit ajaa 33km/h 10tuntia kusematta tai pysähtymättä ottamaan asiakasta?

        Sullahan toi väite oli, että pyyhälletään 999km vuorokaudessa.

        Laskin vain että mitä toi 120000 tekee päivää kohti 300h listalla

        Keskinopeus vuodessa on silloin 33km/h


      • KameliKameli
        hkfjtyuomxs kirjoitti:

        Vuoden 2013 vuosraporttin kertomaa juoksu 1,57 eeroo/km sisältää myös lähdöt . Ajetuista kilometreistä maksettuja 48% maksamattomat 52 % . % ei sisällä yksityis.- eikä huoltoajoja . Kyseessä kaupunki ei maalaistaksi.

        Kerroppa tämä Esalle niin että se ymmärtää. Voi olla loppuelämäntehtävä se sellainen.


      • retro esa
        KameliKameli kirjoitti:

        Sullahan toi väite oli, että pyyhälletään 999km vuorokaudessa.

        Laskin vain että mitä toi 120000 tekee päivää kohti 300h listalla

        Keskinopeus vuodessa on silloin 33km/h

        Siis kuka ajaa sen 120000 km vuodessa sinä vai ketkä? Monta vitun äijää tohon ajosuoritteeseen tarvitaan?


      • KAmeliKameli
        retro esa kirjoitti:

        Siis kuka ajaa sen 120000 km vuodessa sinä vai ketkä? Monta vitun äijää tohon ajosuoritteeseen tarvitaan?

        No eikös tuollainen 300 tuntia mene kahdella, tarvittaessa yhdelläkin, sesonkeja tasattaessa tarvitaan varmaan kolmattakin tuuraamaan.

        Mutta ei sillä neljä elä kuten väitit, vaan kaksi.

        Laskelmiasi odotellessa.....

        ps. Mikä muuten on "***** äijä"


      • herää pahvi
        retro esa kirjoitti:

        miten voi olla 3000€ kuussa kiinteät? 9000 € saa noin 8000 L naftaa. mihin ne sun vähennykset jäi taas näistä laskuista ja paljon se sun auto oikeen "karkeesti" kuluttaa? oletko sä "karkeesti" tyhmä?

        9000 / 8000 litraa =1,125 egee/litra. retro esan jutut on niin sieltä , ette kannattaiskos nyt lopettaa . Eikä ne muutkaan esan faktat mistään ole kotoisin , ellei sitten esan omasta p erseestä.


      • retro esa
        KAmeliKameli kirjoitti:

        No eikös tuollainen 300 tuntia mene kahdella, tarvittaessa yhdelläkin, sesonkeja tasattaessa tarvitaan varmaan kolmattakin tuuraamaan.

        Mutta ei sillä neljä elä kuten väitit, vaan kaksi.

        Laskelmiasi odotellessa.....

        ps. Mikä muuten on "***** äijä"

        No kerro että eikö auto aja yleensä 3 kuskilla ja 24h?


      • KameliKameli
        retro esa kirjoitti:

        No kerro että eikö auto aja yleensä 3 kuskilla ja 24h?

        Listavuorot ajetaan, eikä veivata kuin matalaoktaaniset ilman vuoroa tunkiolla


      • hkfjtyuomxs
        KameliKameli kirjoitti:

        Kerroppa tämä Esalle niin että se ymmärtää. Voi olla loppuelämäntehtävä se sellainen.

        Ei esalle mitään kannata kertoa , hän on "aina oikeassa". Tyypillinen peen jauhaja tiedon määrä minimissä , luulon määrä maksimissa elikkä kaikki noin "suurinpiirtein" tasapainossa . Eipä paljon faktat auta jos luulo jyrää kaiken.


      • retro esa
        KameliKameli kirjoitti:

        Listavuorot ajetaan, eikä veivata kuin matalaoktaaniset ilman vuoroa tunkiolla

        No ethän sä voi silloin jakaa sun tuloja neljällä jos ei ne 3 kuskia aja! Kysymys oli kolmesta kuskista ja työtätekemättömästä isännästä ja sä aloit vertaamaan sun ajosuoritteita.


      • KameliKameli
        retro esa kirjoitti:

        No ethän sä voi silloin jakaa sun tuloja neljällä jos ei ne 3 kuskia aja! Kysymys oli kolmesta kuskista ja työtätekemättömästä isännästä ja sä aloit vertaamaan sun ajosuoritteita.

        No niin, nyt on keskusteltu MINUN esittämistä luvuista.
        Jotka eivät siis kelvanneet sinulle todistamaan mitään.
        Nyt varmaan vihdoin, kohta ehkä näemme SINUN, vai kuuluuko sanoa TEIDÄN luvut. Nuo kuuluisat luvut joilla todistat meille miten neljä henkeä elää yhden auto tuloilla.

        Ole hyvä.

        odotamme, herra yksin tietää tosin kuinka kauan joudumme odottamaan.


      • KameliKameli
        hkfjtyuomxs kirjoitti:

        Ei esalle mitään kannata kertoa , hän on "aina oikeassa". Tyypillinen peen jauhaja tiedon määrä minimissä , luulon määrä maksimissa elikkä kaikki noin "suurinpiirtein" tasapainossa . Eipä paljon faktat auta jos luulo jyrää kaiken.

        Katsotaan, kohta E S A vastaa meille tuossa yllä. Ehkä, joskus, kohta...

        Odotan spektaakkelinomaista Ilotulitusta!


      • retro esa
        KameliKameli kirjoitti:

        Katsotaan, kohta E S A vastaa meille tuossa yllä. Ehkä, joskus, kohta...

        Odotan spektaakkelinomaista Ilotulitusta!

        300 tuntia ajovelvoite 2 miestä ja isäntä. Molemmille kuskeille 150 tuntia kk tekee sun alkuperäisten laskujen mukaan nettona n.1600 € kaikille jopa isännälle. Siihen voidaan lisätä vielä muut ajotunnit koska kukaan ei aja pelkästään velvoitteita. Tosin 33 kmh keskinopeus on täyttä utopiaa vai ajatko pysähtymättä ja ilman taukoja 10h päivässä jolloin sun kahden viikon tuntimäärä on jo 100 tuntia. Aikamoista kyytiä jos 1/3 ralliautojen keskinopeudesta ajelet keskustassa. Mä haluun sun kyytiin voin maksaa vielä hyvät tipit.


      • KameliKameli
        retro esa kirjoitti:

        300 tuntia ajovelvoite 2 miestä ja isäntä. Molemmille kuskeille 150 tuntia kk tekee sun alkuperäisten laskujen mukaan nettona n.1600 € kaikille jopa isännälle. Siihen voidaan lisätä vielä muut ajotunnit koska kukaan ei aja pelkästään velvoitteita. Tosin 33 kmh keskinopeus on täyttä utopiaa vai ajatko pysähtymättä ja ilman taukoja 10h päivässä jolloin sun kahden viikon tuntimäärä on jo 100 tuntia. Aikamoista kyytiä jos 1/3 ralliautojen keskinopeudesta ajelet keskustassa. Mä haluun sun kyytiin voin maksaa vielä hyvät tipit.

        No missäs ne sun koulut käyty pohjalta tehdyt laskut neljälle on?

        Ja tuossahan on vain minun lukujen toistelua ja taivuttelua (heikkoa taivuttelua tosin)

        Aikaa on, odotamma odotamma

        ps. useita tunnen jotka ajaa vain listan vuorot.


      • retro esa
        KameliKameli kirjoitti:

        No missäs ne sun koulut käyty pohjalta tehdyt laskut neljälle on?

        Ja tuossahan on vain minun lukujen toistelua ja taivuttelua (heikkoa taivuttelua tosin)

        Aikaa on, odotamma odotamma

        ps. useita tunnen jotka ajaa vain listan vuorot.

        Kelaappa hieman taaksepäin niin sinä otit vertailukohdaksi 120000€ ja 4 ihmistä. Jos mulla olisi 3 duunaria ja ajattaisin jokaista 8 tuntia olisi liikevaihto kovempi vuodessa. Ainoa mikä sivukuluissas oli lähellä totuutta ja varmaan totta oli vakuutus. Esim. Kuka on niin tyhmä että ajaa autolla mikä kuluttaa 8 L/100km?


      • KameliKameli
        retro esa kirjoitti:

        Kelaappa hieman taaksepäin niin sinä otit vertailukohdaksi 120000€ ja 4 ihmistä. Jos mulla olisi 3 duunaria ja ajattaisin jokaista 8 tuntia olisi liikevaihto kovempi vuodessa. Ainoa mikä sivukuluissas oli lähellä totuutta ja varmaan totta oli vakuutus. Esim. Kuka on niin tyhmä että ajaa autolla mikä kuluttaa 8 L/100km?

        Niin otin esimerkiksi 120000 jonka noilla listatunneilla aika usea talli yhdellä autolla Helsingissä ajaa.

        Mutta ilmeisesti et näitä kovia lukuja ja laskelmiasia osaa esittää jos niitä edes on olemassa kuin niissä sinun "munausten alku uskomuksissasi"

        Vai pytytkö, etsäkykenetsä tulostaa tänne lukuja niin me uskotaan.

        Ps. Aika monella tuolla on 200nen marsu joka vie 8 litraa, ja sekö sitten elättää neljännen jos auto viekin 2 litraa dieseliä vähemmän ja on esim. Octavia?


      • hkfjtyuomxs
        retro esa kirjoitti:

        Kelaappa hieman taaksepäin niin sinä otit vertailukohdaksi 120000€ ja 4 ihmistä. Jos mulla olisi 3 duunaria ja ajattaisin jokaista 8 tuntia olisi liikevaihto kovempi vuodessa. Ainoa mikä sivukuluissas oli lähellä totuutta ja varmaan totta oli vakuutus. Esim. Kuka on niin tyhmä että ajaa autolla mikä kuluttaa 8 L/100km?

        Niitä "tyhmiä" jotka ajaa autolla joka tosiaan kuluttaa kaupunkiajossa 8/l satasella on miltein kaikki ,ne jotka kertoilee 6/l kulutuksista omaavat samanlaisia piirteitä kun jotkut "esat" ne harrastavat itsepetosta, elikkä valehtelevat jopa itselleen ja sehän on tyhmyyttä.


      • Kusetatte väärää nyt
        herää pahvi kirjoitti:

        9000 / 8000 litraa =1,125 egee/litra. retro esan jutut on niin sieltä , ette kannattaiskos nyt lopettaa . Eikä ne muutkaan esan faktat mistään ole kotoisin , ellei sitten esan omasta p erseestä.

        Omalle firmalle ainakin diesel jäi todellisuudessa maksamaan lähelle euroa litra!
        Jos itse teette kirjanpidon ettekä ymmärrä vähentää alvia sekä muita tulonhankkimisvähennyksiä kannattaisi siirtyä rengiksi!
        Selittääkö tämä myös korkeat hinnat taksassa kun ajetaan tyhjänä yli puolet suurikulutuksisella autolla ja maksetaan vielä polttoaineesta liikaa?


      • herää pahvi
        Kusetatte väärää nyt kirjoitti:

        Omalle firmalle ainakin diesel jäi todellisuudessa maksamaan lähelle euroa litra!
        Jos itse teette kirjanpidon ettekä ymmärrä vähentää alvia sekä muita tulonhankkimisvähennyksiä kannattaisi siirtyä rengiksi!
        Selittääkö tämä myös korkeat hinnat taksassa kun ajetaan tyhjänä yli puolet suurikulutuksisella autolla ja maksetaan vielä polttoaineesta liikaa?

        Dieselin hinta on n. 1.50 / litra siitä alvi n. 0.30 litrahinnaksi jää n. 1,20 / litra sopimuksilla yhtiöiden kanssa pääsee jonkin verran pienemmällä l / hinnalla puhutaan kuitenkin vain muutamista senteistä. Äläkä sekoita muita vähennyksiä tai poistoja asiaan kun puhe on vain polttoaineesta. Selittääkö tämä myös täydellisen tietämättömyyden autojen todellisista kulutuksista ja haku- , paluu-, yms. kilometrien muodostuksesta et tiedä mitään luuletvaan. Polttoaine kulutusta nostaa myös runsas tyhjäkäynti , vai pitäisikö palella , turha kertoa tyhjäkäynti rajoituksista kyllä ne tiedetään


      • Herää itse!
        herää pahvi kirjoitti:

        Dieselin hinta on n. 1.50 / litra siitä alvi n. 0.30 litrahinnaksi jää n. 1,20 / litra sopimuksilla yhtiöiden kanssa pääsee jonkin verran pienemmällä l / hinnalla puhutaan kuitenkin vain muutamista senteistä. Äläkä sekoita muita vähennyksiä tai poistoja asiaan kun puhe on vain polttoaineesta. Selittääkö tämä myös täydellisen tietämättömyyden autojen todellisista kulutuksista ja haku- , paluu-, yms. kilometrien muodostuksesta et tiedä mitään luuletvaan. Polttoaine kulutusta nostaa myös runsas tyhjäkäynti , vai pitäisikö palella , turha kertoa tyhjäkäynti rajoituksista kyllä ne tiedetään

        "Dieselin hinta on n. 1.50"
        Kuka helvetin idiootti ja muka ammattilainen tankkaa noin kallista naftaa? Jos katsoo missä tankkaa ei se yli 1.45 nouse millään!
        Ja sitä järjetöntä tyhjäkäyntiä/webasto teillä ei olisi jos ajaisitte keikkaa ettekä toimittaisi puoltapäivää tyhjää tolpilla korkeiden hintojen takia!
        Sekä naftan TODELLISEEN hintaan pitää laskea kaikki vähennykset! Ei se muuten ole todellinen!
        En minäkään pysty laskuttamaan asiakkaalta kovempaa hintaa vain sen takia että haluan työautossani olevan suurin mahdollinen kone!
        Eli todellinen litrahinta on max 1.1?


      • herää pahvi
        Herää itse! kirjoitti:

        "Dieselin hinta on n. 1.50"
        Kuka helvetin idiootti ja muka ammattilainen tankkaa noin kallista naftaa? Jos katsoo missä tankkaa ei se yli 1.45 nouse millään!
        Ja sitä järjetöntä tyhjäkäyntiä/webasto teillä ei olisi jos ajaisitte keikkaa ettekä toimittaisi puoltapäivää tyhjää tolpilla korkeiden hintojen takia!
        Sekä naftan TODELLISEEN hintaan pitää laskea kaikki vähennykset! Ei se muuten ole todellinen!
        En minäkään pysty laskuttamaan asiakkaalta kovempaa hintaa vain sen takia että haluan työautossani olevan suurin mahdollinen kone!
        Eli todellinen litrahinta on max 1.1?

        Jos toteutunut veroton litrahinta on 1,10 siihen alv 24% on litrahinta 1,364 / litra . Miten tähän hintaan saa tankattua ja mistä Ei edes D-asemilta


      • Ihmetyttää?????
        hkfjtyuomxs kirjoitti:

        Niitä "tyhmiä" jotka ajaa autolla joka tosiaan kuluttaa kaupunkiajossa 8/l satasella on miltein kaikki ,ne jotka kertoilee 6/l kulutuksista omaavat samanlaisia piirteitä kun jotkut "esat" ne harrastavat itsepetosta, elikkä valehtelevat jopa itselleen ja sehän on tyhmyyttä.

        Wanhalla vuoden -80 Mazda 626 2.0 bensa pääsin n. 10l/100km ja jos alle 8 ei alan "ammattilaiset" pääse niin on miehessä tai kalustossa jokin pahasti vialla! Ja taas pitäisi asiakkaan maksaa kulut typerästä yrittämisestä?


      • Siis mitääää!
        KameliKameli kirjoitti:

        Niin otin esimerkiksi 120000 jonka noilla listatunneilla aika usea talli yhdellä autolla Helsingissä ajaa.

        Mutta ilmeisesti et näitä kovia lukuja ja laskelmiasia osaa esittää jos niitä edes on olemassa kuin niissä sinun "munausten alku uskomuksissasi"

        Vai pytytkö, etsäkykenetsä tulostaa tänne lukuja niin me uskotaan.

        Ps. Aika monella tuolla on 200nen marsu joka vie 8 litraa, ja sekö sitten elättää neljännen jos auto viekin 2 litraa dieseliä vähemmän ja on esim. Octavia?

        Siis jos sen ökymersun vaihtaa skodaan putoaa kulutus vaivaiset 2l/100km!
        Sehän on 25% pienempi naftalasku vuodessa ja ei muka tunnu missään?
        Asiakkaan kukkarossa se ainakin tuntuu!


      • hkfjtyuomxs
        Ihmetyttää????? kirjoitti:

        Wanhalla vuoden -80 Mazda 626 2.0 bensa pääsin n. 10l/100km ja jos alle 8 ei alan "ammattilaiset" pääse niin on miehessä tai kalustossa jokin pahasti vialla! Ja taas pitäisi asiakkaan maksaa kulut typerästä yrittämisestä?

        Meneppä nyt vanhan masan kanssa pyörimää hesan keskustaan pariksi tunniksi ja kun lasket kulutuksen "jos osaat" , taitaapi tuo pyöriä 12l/100km paremmalla puolella.


      • Kysynpähän vaan
        herää pahvi kirjoitti:

        Jos toteutunut veroton litrahinta on 1,10 siihen alv 24% on litrahinta 1,364 / litra . Miten tähän hintaan saa tankattua ja mistä Ei edes D-asemilta

        Etkö tosiaan pysty vähentämään kuluistasi kuin pelkän alvin verotuksessa?


      • Niin tai näin
        hkfjtyuomxs kirjoitti:

        Meneppä nyt vanhan masan kanssa pyörimää hesan keskustaan pariksi tunniksi ja kun lasket kulutuksen "jos osaat" , taitaapi tuo pyöriä 12l/100km paremmalla puolella.

        Edes vanha hiace ei vie kuin kympin ja vielä kuorma päällä!


      • herää pahvi
        Kysynpähän vaan kirjoitti:

        Etkö tosiaan pysty vähentämään kuluistasi kuin pelkän alvin verotuksessa?

        Alv vähennetään alvista . loppu vähennetään sitten tuloksesta. vaikeaa vai. Kuka on väittänyt ettei vähennyksiä tehdä. Siitä polttoaineen hinnasta , lähin mittari missä diesellin hinta 1,45 on tällähetkellä 95km päässä. tietolähde polttoainenetti.


      • Tyhmästä päästä kärsii..
        herää pahvi kirjoitti:

        Alv vähennetään alvista . loppu vähennetään sitten tuloksesta. vaikeaa vai. Kuka on väittänyt ettei vähennyksiä tehdä. Siitä polttoaineen hinnasta , lähin mittari missä diesellin hinta 1,45 on tällähetkellä 95km päässä. tietolähde polttoainenetti.

        Jos et tiedä "ammattilaisena" niin to-pe on aina mökkeilijöiden kusetushinnat asemilla! Alkuviikosta ollaan monesti päästy lähiaikoina alle 1.42
        Ja viisaalla yrittäjällä pitäisi naftan todellisen hinnan jäädä alle 1.2€


      • herää pahvi
        Tyhmästä päästä kärsii.. kirjoitti:

        Jos et tiedä "ammattilaisena" niin to-pe on aina mökkeilijöiden kusetushinnat asemilla! Alkuviikosta ollaan monesti päästy lähiaikoina alle 1.42
        Ja viisaalla yrittäjällä pitäisi naftan todellisen hinnan jäädä alle 1.2€

        Niinhän pitäisi mutta kun ei mene . Ja kun ei mene niin koskas sitten tankataa . matkaa noihin hintoihin en edelleen se 95km vaikka on pe ja kusetuspäivä.


      • Tack-Si!
        KameliKameli kirjoitti:

        3000€ aukeaa

        Vakuutus 580e
        Auton lyhennys 800-1000e
        Huolto sis. renkaat 2 krt vuosi 500e
        Loppu tonni menee: maksupääte, välitysyhtiö, talli / halli, kirjanpito, pankkikulut viranomaismaksut, muuta sekalaista ja satunnaista

        Ja NYT ylijumaloinen ESA, pistähän menemään oma KiKu lista tähän alle niin nähdään miten 4 elää herroiksi Suomessa 120 000 euron Taksin Liikevaihdolla.

        Ole Hyvä, Häikäise meidät!

        En jaksanutkaan lukea koko ketjua läpi, vaan hyydyin tähän kohtaan. Luovuta jo kameli- pässeille on turha tuputtaa järjen ääntä. Jos tuntisin sut, niin tarjoaisin pullakahvit.


    • 4+10

      Onko sulla Esa montakin tietokonetehdasta Suomessa? Kannattaa alkaa heti perustella niitä. Laitat vaan tietokoneelle tarpeeksi alhaisen hinnan, esim. 30 euroa per kannettava, niin saat niitä myytyä vähintään 20 miljoonaa vuodessa. Mieti nyt. 20 miljoonaa kertaa 30 euroa on 600 miljoonaa euroa ihan tosta vaan! Nyt äkkiä haet rahoitusta ja laitat pari tehdasta pystyyn.

      • retro esa

        Siis mitä? Kyllä se olis kannattavaa jos ei kiiinassa olis halvempi tehdä mutta mä saan sen läppärini tilattua suoraan sieltä halvalla mutta kun kyselee taksia niin ei ne sieltä tule tai ens kerralla kun mä olen lontoossa niin soitan sulle että tuu ajaa mut kentälle. Mitä jos pidettäis nää tietokone asiat ja taksi jutut erillään niin säkään et hämmenny ja menetä yöunia. Ai niin sähän olet yöt duunissa.


      • 9+4
        retro esa kirjoitti:

        Siis mitä? Kyllä se olis kannattavaa jos ei kiiinassa olis halvempi tehdä mutta mä saan sen läppärini tilattua suoraan sieltä halvalla mutta kun kyselee taksia niin ei ne sieltä tule tai ens kerralla kun mä olen lontoossa niin soitan sulle että tuu ajaa mut kentälle. Mitä jos pidettäis nää tietokone asiat ja taksi jutut erillään niin säkään et hämmenny ja menetä yöunia. Ai niin sähän olet yöt duunissa.

        Miten niin Kiinassa halvempi tehdä? Laitat vaan hinnan tarpeeksi alas.


    • Omalla luvalla

      Ainakin minä haluan oman taksiluvan, koska en halua omalla työlläni elättää tuota kotona kännissä tai krapulassa löhöilevää läskiä. Mielummin ajaisin omaa taksia ja ottaisin silloin tällöin pienet. Nyt vain minä ja toinen kuski ajetaan ja isäntä juo. Sitten kun minä saan oman luvan, niin minulle on aivan saatanan ykshailee mitä tuölle örkille tapahtuu. Olkoot liikaa autoja ja liian vähän kyytejä, mutta kyllä minä sillä itseni elätän. Osaan minä nyt saatana sen verran laskea, että tiedän, että miten paljon minun ja auton kaikkien kulujen jälkeen jää ylimääräistä tuolle laiskalle plösölle. Jos vaikka tuon läskin osuuskin jäisi omalla taksilla tienaamatta, niin silti pärjäisin loistavasti, eikä siihen tarvittaisi edes toista kuskia. Eli vaikka autoja tulisi kolmannes lisää, niin kaikki itse ajavat pärjäisi. Laiskat toisilla ajattavat lopettaisi tai tekisivät konkan, aivan sama, ei voi vähempää kiinnostaa. Olen tässä maailmassa vain ja ainoastaan itseäni varten, ajatelkaa siitä aivan mitä haluatte, mutta nuo toisten kustannuksella elävät ovat ne liikaa. Vai että on juoppoläski investoinut kalustoon ja sopimuksiin. No totta helevetissä se on investoinut, eihän se taksitoiminta muuten olisi mahdollista.

      • Hyvä kaikki esat

        Pärjää,pärjää.Tervetuloa vaan ajamaan itse. Saait pitää ihan kaikki rahat itselläsi.
        Ajelet vaan ma-pe 8-16,pidät kesälomat,joululomat ynnä muut.Tulet yllätymään kuinka helppoa kaikki on.Ssat vielä autonkin ilmaiseksi kun eihän me mitään veroja makseta,esareppana on omasta pussistaan ne jo hoitanut.Toinen vaihtoehto on ottaa asioista oikeasti selvää.


    • Tervetuloa vapaus

      Oletpa sitten uusi tai vanha taksiyrittäjä, niin voit aina lopettaa jos ei kannata. Helppoa. Mielenkiintoista tässä kaikessa on se, että vanhat yrittäjät ovat alkaneet urakalla pelottelemaan uusia tulevia yrittäjiä jätti kuluilla, ettei vain heidän apajille tulisi lisää yrittäjiä. Lopeta ihmeessä ajoissa jos pelottaa. Uudetkin lopettaa jos ei kannata. Tietenkin aloitukseen palaa euroja melkoinen nippu, mutta mitä helevettiä se sinulle kuuluu mitä alalle halukkaat ovat valmiita sijoittamaan. Minä en ainakaan usko, että vanhoilla yrittäjillä olisi muka myötätuntoinen huoli uusien yrittäjien toimeentulosta. Älytön hysteria mokoman takia. Alan vapauttamisen tavoite on vain vapaa yrittäminen ja monopolin lopettaminen sekä tehokkaamman hintakilpailun saaminen yhteiskunnan kuljetus tarpeisiin. Pärjäät tai et. Siinähän kipristelet.

      • retro esa

        Kiitos. Täällä ei oikeen taksimiesten laskusysteemit oikene kun ajellaan vitusti ja ansaitaan vähemmän kun nälkärajalla. Kumman vähän konkursseja taksit tekee verrattuna muihin kuljetusaloihin.


      • KameliKameli
        retro esa kirjoitti:

        Kiitos. Täällä ei oikeen taksimiesten laskusysteemit oikene kun ajellaan vitusti ja ansaitaan vähemmän kun nälkärajalla. Kumman vähän konkursseja taksit tekee verrattuna muihin kuljetusaloihin.

        No et taida saada niitä omia laskelmiasi meille näytille?

        Koulut käyty loppuun, mitään hyötyä ei Kai niistä ollut

        Oottelemma, oottelemma


      • retro esa
        KameliKameli kirjoitti:

        No et taida saada niitä omia laskelmiasi meille näytille?

        Koulut käyty loppuun, mitään hyötyä ei Kai niistä ollut

        Oottelemma, oottelemma

        Kyllä ne sun laskut oli niin sekavat kun aloit omias sinne työntämään että tarvii tehdä aikamoinen laskutoimitus että niistä saa mitään vähäistäkään tolkkua. Tee vaikka helppo algoritmi mistä voi sun laskelmat todentaa niin keskustellaan sitten lisää jooko. Jos oli vaikeita sanoja käytä googlea.


      • onks tosi
        retro esa kirjoitti:

        Kyllä ne sun laskut oli niin sekavat kun aloit omias sinne työntämään että tarvii tehdä aikamoinen laskutoimitus että niistä saa mitään vähäistäkään tolkkua. Tee vaikka helppo algoritmi mistä voi sun laskelmat todentaa niin keskustellaan sitten lisää jooko. Jos oli vaikeita sanoja käytä googlea.

        No kerroppa nyt miten itse hoitaisit homman ,kun noita ideoita kerran on . Ajatko yksin kaikki käyttäisitkö kuljettajaa miten paljon jos käytät, "tuskin käytät koska et ole riistäjä kapitalisti, itsevaan" . Minkälaisella autolla uusi vai vanha . Minkälaiset mittarit ,maksupäätteet, muut maksutavat, vai vain käteinen , kuuluisitko johonkin välityskeskukseen . Miten taksa muodostuisi , km/e . odotustunti/e . lähtömaksu/e . maksaisiko asiakkaan nouto . Vielä voisit kertoa mitä maksaa 5km matka , ja miten muodostuisi pidemmät 20km-100km matkan veloitus , koska niitäkin varmaan tulee. Minkälaisia vakuutuksia ottaisit. käytä laskentaan aikaa joka olisi 1 vuoden mittainen , työajat / kuukausi , miten ajan painotus yö / päivä , työpäivien pituus. Ja kaikkein tärkein mitä jäi verotettavaa tuloa /vuosi . EI sitten epämääräisiä summia jotka ei perustu mihinkään . Tähän voi kyllä muutkin kun E S A kertoa omannäkemyksensä . toivottavasti ei ole liian vaikeaa, mutta koeta edes .


      • onks tosi
        onks tosi kirjoitti:

        No kerroppa nyt miten itse hoitaisit homman ,kun noita ideoita kerran on . Ajatko yksin kaikki käyttäisitkö kuljettajaa miten paljon jos käytät, "tuskin käytät koska et ole riistäjä kapitalisti, itsevaan" . Minkälaisella autolla uusi vai vanha . Minkälaiset mittarit ,maksupäätteet, muut maksutavat, vai vain käteinen , kuuluisitko johonkin välityskeskukseen . Miten taksa muodostuisi , km/e . odotustunti/e . lähtömaksu/e . maksaisiko asiakkaan nouto . Vielä voisit kertoa mitä maksaa 5km matka , ja miten muodostuisi pidemmät 20km-100km matkan veloitus , koska niitäkin varmaan tulee. Minkälaisia vakuutuksia ottaisit. käytä laskentaan aikaa joka olisi 1 vuoden mittainen , työajat / kuukausi , miten ajan painotus yö / päivä , työpäivien pituus. Ja kaikkein tärkein mitä jäi verotettavaa tuloa /vuosi . EI sitten epämääräisiä summia jotka ei perustu mihinkään . Tähän voi kyllä muutkin kun E S A kertoa omannäkemyksensä . toivottavasti ei ole liian vaikeaa, mutta koeta edes .

        ei vastaa ei retrot ei esat . Eikä pitänyt olla vaikea tehtävä . Tai olisiko työnalla .


      • KameliKameli
        onks tosi kirjoitti:

        ei vastaa ei retrot ei esat . Eikä pitänyt olla vaikea tehtävä . Tai olisiko työnalla .

        Eipä vastaa ei, taitaa olla TYHJÄN PUHUJA?


      • No voi, oho
        KameliKameli kirjoitti:

        Eipä vastaa ei, taitaa olla TYHJÄN PUHUJA?

        Vielä kuukausi sitten nämä samat taksiyrittäjät esittivät työmaalla kaiken tietävää ja asiat ylivoimaisella älyllään hallitsevia busines neroja. Mutta mitä nyt? Kyselevät keskustelupalstoilla neuvoa rengeiltä. Uskomatonta mitä pellejä. Arvasin, ettei nämä nykyiset taksiyrittäjät osaa miettiä eikä laskea eikä suunnitella itse asioita. Nämäkin ressukat yrittävät vain muiden antavan ohjeet kuinka ihmeessä he voisivat pärjätä tulevaisuudessa. Ajakaa te vaikka suoraan konkurssiin, mutta tietojani ja ideoitani en kyllä ilmaiseksi jakele.


      • KameliKameli
        No voi, oho kirjoitti:

        Vielä kuukausi sitten nämä samat taksiyrittäjät esittivät työmaalla kaiken tietävää ja asiat ylivoimaisella älyllään hallitsevia busines neroja. Mutta mitä nyt? Kyselevät keskustelupalstoilla neuvoa rengeiltä. Uskomatonta mitä pellejä. Arvasin, ettei nämä nykyiset taksiyrittäjät osaa miettiä eikä laskea eikä suunnitella itse asioita. Nämäkin ressukat yrittävät vain muiden antavan ohjeet kuinka ihmeessä he voisivat pärjätä tulevaisuudessa. Ajakaa te vaikka suoraan konkurssiin, mutta tietojani ja ideoitani en kyllä ilmaiseksi jakele.

        Kuka kolmesta on taksiyrittäjä?

        retro esa
        onks tosi
        No voi, oho


      • onks tosi
        No voi, oho kirjoitti:

        Vielä kuukausi sitten nämä samat taksiyrittäjät esittivät työmaalla kaiken tietävää ja asiat ylivoimaisella älyllään hallitsevia busines neroja. Mutta mitä nyt? Kyselevät keskustelupalstoilla neuvoa rengeiltä. Uskomatonta mitä pellejä. Arvasin, ettei nämä nykyiset taksiyrittäjät osaa miettiä eikä laskea eikä suunnitella itse asioita. Nämäkin ressukat yrittävät vain muiden antavan ohjeet kuinka ihmeessä he voisivat pärjätä tulevaisuudessa. Ajakaa te vaikka suoraan konkurssiin, mutta tietojani ja ideoitani en kyllä ilmaiseksi jakele.

        kyllä me tiedetään , kun esat kerran tietää paremmin miten hommat hoidetaan niin kertokoon nyt kun kerran kysytään . Voit sinäkin yrittää , tuskin onnistut.


      • retro esa
        onks tosi kirjoitti:

        kyllä me tiedetään , kun esat kerran tietää paremmin miten hommat hoidetaan niin kertokoon nyt kun kerran kysytään . Voit sinäkin yrittää , tuskin onnistut.

        teille on turha kertoa tai yrittää takoa tervettä markkinataloutta koska te ette ole sitä ikinä kokeillu. täällä huutelee ohjeita vanhat paskamaha taksiyrittäjät sekä mitään tietämättömät taksikuskit. nyt teillä on se muutama vuosi aikaa kerätä hilloa ja aloitella muita hommia jos teistä (tuskin) on jos viimiset 20 vuotta on rengit ajellu ja oma opiskelu on lähinnä aamun tove jansson pläjäys krapulassa. toinen loisto ryhmä on nämä saamattomat pussihousu rengit jotka ei mitään muuta osaa kun viisastella esson baarissa wieneri suussa. uskoni on silti kova että taksialalta löytyy myös osaavia kuljettajia jotka ovat varmasti tervetulleita uusia yrittäjiä ilman 10 vuoden lupa odottelua sekä vanhoja kuljettaja/isäntiä mitkä pärjäävät oli taloustilanne suomessa mikä tahansa.


      • onks tosi
        retro esa kirjoitti:

        teille on turha kertoa tai yrittää takoa tervettä markkinataloutta koska te ette ole sitä ikinä kokeillu. täällä huutelee ohjeita vanhat paskamaha taksiyrittäjät sekä mitään tietämättömät taksikuskit. nyt teillä on se muutama vuosi aikaa kerätä hilloa ja aloitella muita hommia jos teistä (tuskin) on jos viimiset 20 vuotta on rengit ajellu ja oma opiskelu on lähinnä aamun tove jansson pläjäys krapulassa. toinen loisto ryhmä on nämä saamattomat pussihousu rengit jotka ei mitään muuta osaa kun viisastella esson baarissa wieneri suussa. uskoni on silti kova että taksialalta löytyy myös osaavia kuljettajia jotka ovat varmasti tervetulleita uusia yrittäjiä ilman 10 vuoden lupa odottelua sekä vanhoja kuljettaja/isäntiä mitkä pärjäävät oli taloustilanne suomessa mikä tahansa.

        En tosin uskonutkaa että olisit pystynyt esittämään miten homma hoituuu . Kuulut siihen samaan porukkaan josta lähtee vein ääntä . et pysty esittämään mitään jota kannattaisi kopioida .


      • retro esa
        onks tosi kirjoitti:

        En tosin uskonutkaa että olisit pystynyt esittämään miten homma hoituuu . Kuulut siihen samaan porukkaan josta lähtee vein ääntä . et pysty esittämään mitään jota kannattaisi kopioida .

        sä ilmeisesti kuulut jompaan kumpaan näistä ryhmistä?


      • KameliKameli
        retro esa kirjoitti:

        teille on turha kertoa tai yrittää takoa tervettä markkinataloutta koska te ette ole sitä ikinä kokeillu. täällä huutelee ohjeita vanhat paskamaha taksiyrittäjät sekä mitään tietämättömät taksikuskit. nyt teillä on se muutama vuosi aikaa kerätä hilloa ja aloitella muita hommia jos teistä (tuskin) on jos viimiset 20 vuotta on rengit ajellu ja oma opiskelu on lähinnä aamun tove jansson pläjäys krapulassa. toinen loisto ryhmä on nämä saamattomat pussihousu rengit jotka ei mitään muuta osaa kun viisastella esson baarissa wieneri suussa. uskoni on silti kova että taksialalta löytyy myös osaavia kuljettajia jotka ovat varmasti tervetulleita uusia yrittäjiä ilman 10 vuoden lupa odottelua sekä vanhoja kuljettaja/isäntiä mitkä pärjäävät oli taloustilanne suomessa mikä tahansa.

        Tässäpä oli sitten tämänkin vara-jee-suksen anti meille.

        Paljon tuulta huulissa ei mitään annettavaa

        Hehehehehheheheehheehh

        Toivottavasti kukaan ei oikeasti odottanut mitään laskelmia.

        Koulut käyty loppuun. Piste.


      • retro esa
        KameliKameli kirjoitti:

        Tässäpä oli sitten tämänkin vara-jee-suksen anti meille.

        Paljon tuulta huulissa ei mitään annettavaa

        Hehehehehheheheehheehh

        Toivottavasti kukaan ei oikeasti odottanut mitään laskelmia.

        Koulut käyty loppuun. Piste.

        Mä en voi enään mitään sun älylle ja verbaliikalle. Harmi että kävin kouluja enkä alkanu rengiks. olis elämä helpompaa kun tietäis jopa tulevaisuuden.


    • Vyötätiukemmalle.

      Jep, ei tossa muuta kivaa ole tulossa kuin ihanan iso konkurssi aalto ja paljon paskaa.
      Tää herrasmies joka elättää omilla suoritteillaan alkoholisoitunutta isäntää ei kyllä tiedä mitä tulossa.
      Toivottavasti ostat itsellesi vaikka uuden elämän, tuon vanhan katkeroituneen tilalle.
      Ja suurimalle osalle huutelijoista että vanhat yrittäjät pelkää tätä, ei tuo pelota mutta vituttaa lähinnä se 2 vuoden sekoilu alan vapautuessa jonka jälkeen retro esat jää sossupummeiksi velkavankeuteen ja vanhoilla riistäjillä alkaa iisimpi aika kun saa veloittaa liki oikean summan työajastaan.
      Ja kertosisko joku mulle vielä yhdenkin firman minkä tuntiveloitus on oikeesti alle 40e/H?

      • retro esa

        Kyllä mä pidän näppini erossa tosta taksi sekoilusta hyvin pitkään. Liitto on päin vittua ja tuntuu olevan täysin munaton,hinnosta ei tiedä mitä tapahtuu,yötyö eikä aikaa pelata penneillä. Mutta jos sinne yksikin esa tulee se pärjää varmasti.


      • Raksamiäs

        Itse pystyn veloittamaan minimissään 36 alv jos hyppään pakettiautoksi rekisteröityyn diesel henkilöautoon (kulutus max 5l/100km kaupungissa) enkä pidä kalliita työntekijöitä vaa teen KAIKKI työni itse!
        Ps. En saa edes autoverosta helpotusta!


      • heh heeeee
        Raksamiäs kirjoitti:

        Itse pystyn veloittamaan minimissään 36 alv jos hyppään pakettiautoksi rekisteröityyn diesel henkilöautoon (kulutus max 5l/100km kaupungissa) enkä pidä kalliita työntekijöitä vaa teen KAIKKI työni itse!
        Ps. En saa edes autoverosta helpotusta!

        RÄKSÄMIÄS minkä auton todellinen kulutus on alta 5l/100km kaupungissa . taidat olla mainoksen uhri.


      • Raksamiäs
        heh heeeee kirjoitti:

        RÄKSÄMIÄS minkä auton todellinen kulutus on alta 5l/100km kaupungissa . taidat olla mainoksen uhri.

        1.4 diesel yaris! En ole ikinä päässyt kaupungissa yli 6l/100km paitsi talvella lämmittimen kanssa!
        Eli tervetuloa maanpinnalle muiden yrittäjien kanssa sieltä 3.0D mersun nahkasohvasta!


      • heh heeee
        Raksamiäs kirjoitti:

        1.4 diesel yaris! En ole ikinä päässyt kaupungissa yli 6l/100km paitsi talvella lämmittimen kanssa!
        Eli tervetuloa maanpinnalle muiden yrittäjien kanssa sieltä 3.0D mersun nahkasohvasta!

        Sähän väitit että alle 5l/100km.nyt tuli jo litralisää????. Ja että sikaruma jaris taksii . Sitä sille nyt naurais sokea Reettakin asiakaista puhumattakaan


      • urpo s
        Raksamiäs kirjoitti:

        1.4 diesel yaris! En ole ikinä päässyt kaupungissa yli 6l/100km paitsi talvella lämmittimen kanssa!
        Eli tervetuloa maanpinnalle muiden yrittäjien kanssa sieltä 3.0D mersun nahkasohvasta!

        3 D mersu ?


      • heh heeee
        urpo s kirjoitti:

        3 D mersu ?

        Unohda , Raksamiäs ei elä tässä maailmassa . On jäänyt jokunen vuodenvaihe kokematta . Ilmeisesti alkoholilla on syynsä näihin lukuisiin muistikatkoihin. Eiköhän tämä ollut tässä...........


    • "raksamiäs"

      Nii nii, mutku. Hö. Eiku siis. En minä tiiä. Antakaa minun olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe