Ikuisesti ylipainoinen

Jaksa enää!

Miten voi olla mahdollista, että en laihdu 800 kalorin dieetilläkään? Sellaista olen jo pari kuukautta noudattanut. Välillä nutraan, välillä toteutan 800 kaloria punnitsemalla ja laskemalla.
Tavallisella ruualla se on tosi helppo toteuttaa. Kasviksia, salaatteja, lihaa, kalaa, marjoja. Nutratessa vääntää nälkä mahaa koko ajan. Lopputulema on kuitenkin plus miinus nolla.
Luulisi jo että fyysikan lakienkin mukaan energian pitäisi hävitä minusta koska peruskulutuskin on noin 2000 kaloria MINIMISSÄÄN ottaen huomioon ruumiillisen työn ja päivittäisen liikunnan. Eihän keskitysleireilläkään ollut lihavia? Tosin minä olisin varmaan lihonnut sielläkin...

Ja ei, en: a) huijaa itseäni syömällä salaa b) laske / punnitse väärin c) makaa liikkumatta pakoillani päivästä toiseen d) Ole normaali/alipainoinen e) puhu pas*kaa. Joten asiattomia kommentteja on turha alkaa vääntämään- kaikki on jo kuultu!

Kuinka alas pitää kalorit sitten laskea? 500? 400? Vai voisiko proteiininkin saada jostain pillerist. Vitamiinithan saa niin helposti.

Kilpirauhasen vajaatoiminta siis on ja siihen Thyroxin 200 µg/vrk.

18

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annostus kuntoon

      Koska sinulla on vajis, energialaskurien kulutusarviot eivät päde. Kukaan ei voi tietää tarkkaa kulutustaan, mutta ehkä sinun on normaalisti 20%(?) omaa arviotasi pienempi. Kilpirauhasen vajaatoiminnan lisäksi kulutusta voi pienentää huonot geenit, huono kehon lihas-rasvakoostumus ja vähäinen liikunta - sekä laihdutus!

      Vähäkalorinen dieetti kuten noudattamasi hidastaa kilpirauhasen toimintaa. Se vähentää kulutusta noin 300kcal/vrk. Kitudieetit eivät missään nimessä sovi etenkään vajislaiselle! Säästöliekille joutumisen lisäksi kitudieetti lisää vajiksen oireita. Kitudieetit eivät ole terveillekään terveellisiä, sillä niillä menettää paljon rasvaa polttavaa lihaskudosta. Kilot tulevat pian korkojen kanssa takaisin, koska vähennetyillä lihaksilla energian kulutus on entistä pienempi.

      Vajislaisilla on imeytymisongelmia, kaikki ravinteet eivät kulkeudu solutasolle. Siksi on tärkeää, että vajislaisen ruoka on terveellistä ja ravintorikasta. On arvioitu, että 1500kcal/vrk on määrä, josta normaali ihminen voi saada riittävän määrän vitamiineja ja muita ravintoaineita. Toisaalta 500 miinuskaloria päivässä pitäisi laihduttaa puoli kiloa viikossa. (Tämä on terveellinen tahti.) Vajislaisen on vaikea löytää kaloritasoa, jolla kilppari ei hidastuisi ja jolla laihtuisi, koska ensimmäinen voi olla sama tai korkeampi kalorimäärä kuin jälkimmäinen.

      Jotta laihdutus onnistuisi, on lisättävä kulutusta liikkumalla enemmän ja Thyroxin-annostuksen on oltava tasapainossa. Onko se sitä oikeasti vai vain labra-arvojen mukaan? Oireet tai niiden puuttuminen paljastavat tilan parhaiten.

      Jos sinulla on vajiksen oireita, on ehkä syytä hienosäätää annostusta hieman ylöspäin, vaikka omatoimisesti ja vaikka vain edes laihdutuksen ajaksi. Sillähän sitä kompensoisi kilpparin hidastumista. Annostustarve on hyvin yksilöllistä, joten se, että otat nykyisin 0,2mg/vrk ei kerro mitään. Se voi olla optimi tai liian vähäinen annos. Itse kokeilisin nostaa varovaisesti aluksi esim. 25mikrog joka toinen pvä ja edelleen parin viikon kuluttua toinen mokoma. Näin pieni nosto olisi vain murto-osa kokonaisannoksesta. Jos tulee sydän- tai liikatoiminnan oireita, palaa edelliseen.

      Tällä palstalla joku kertoi taannoin nostaneensa annostustaan puoleksi vuodeksi lääkärin siunauksella laihduttaessaan.

    • - 5 kg

      Tammikuussa tein ruokaremontin. Jätin vaaleat leivät pois kokonaan. Pastat ja perunan vähemmälle. Lisäsin hedelmiä ja kasviksia reilusti ruokavalioon. Kaloreita en laske koska koen sen liian työlääksi. Tuoteselosteista katon hiilarit, rasvan ja sokerit.

      Syön viisi kertaa päivässä, annoskoon opettelemisessa meni vähä aikaa. Proteiini ja kuitu pitää nälkää. Syön päivittäin raejuustoa ja keittoihin laitan usein linssejä proteiinin takia. Teen itse ruuat, en syö jugurtteja enkä myslejä tms.

      Hidasta on painonlasku mutta kuitenkii alaspäin menee hissukseen. T4V oli helmikuussa 18, thyroxin annos 1 iso tbl/ vrk.

      • Jaksa enää!

        Hienoa, onnea sinulle, -5kg.
        Minä sen sijaan en ole viiteen vuoteen edes syönyt viljatuotteita, joten niitä on paha pois jättää. Sama juttu "hötön" kanssa.

        Kun kalorimääräni (Finelin ja Kiloklubin laskureiden mukaan, talousvaa-alla punnittuna) on se 800, niin on tarkkaan säädeltyä mitä siihen voi sisällyttää. Eli kertauksen vuoksi: ruoka-annokseni koostuvat vihanneksista, salaatista, marjoista, rahkasta,rasvattomasta lihasta.
        Välillä taas nutraan, joten pusseista saa kaiken välttämättömän.

        On helppo sieltä heitellä, että "annoskoot kuntoon, jätä höttö pois". Ettekö te osaa lukea? Ongelma on todellinen, ei mikään "mätän höttöä kitaani ja valehtelen" juttu.

        No, mitätpä sitä teilleKÄÄN selittämään, ei tätä kukaan ole tähänkään asti uskonut. Jätähöttöpois- neuvot sen sijaan vaan raivostuttavat!

        Kiitos tyhjästä!


      • Annostus kuntoon
        Jaksa enää! kirjoitti:

        Hienoa, onnea sinulle, -5kg.
        Minä sen sijaan en ole viiteen vuoteen edes syönyt viljatuotteita, joten niitä on paha pois jättää. Sama juttu "hötön" kanssa.

        Kun kalorimääräni (Finelin ja Kiloklubin laskureiden mukaan, talousvaa-alla punnittuna) on se 800, niin on tarkkaan säädeltyä mitä siihen voi sisällyttää. Eli kertauksen vuoksi: ruoka-annokseni koostuvat vihanneksista, salaatista, marjoista, rahkasta,rasvattomasta lihasta.
        Välillä taas nutraan, joten pusseista saa kaiken välttämättömän.

        On helppo sieltä heitellä, että "annoskoot kuntoon, jätä höttö pois". Ettekö te osaa lukea? Ongelma on todellinen, ei mikään "mätän höttöä kitaani ja valehtelen" juttu.

        No, mitätpä sitä teilleKÄÄN selittämään, ei tätä kukaan ole tähänkään asti uskonut. Jätähöttöpois- neuvot sen sijaan vaan raivostuttavat!

        Kiitos tyhjästä!

        Luitko pitkää vastaustani ollenkaan? Vaikka otsikkoni oli Annostus kuntoon, se tarkoitti lähinnä Thyroxinin annostusta eikä ruoka-annosten pienentämistä. Otsikkoon ei vaan mahdu montaa sanaa.

        Nutraamalla ja 800 kcal dieetillä et laihdu! Sinun on syötävä enemmän, jotta pääset pois säästöliekiltä. Syö välillä muutama päivä joku 2000kcal/vrk ja muuten 1300-1500kcal, mut ei vähempää. Tällä syklisellä menetelmällä ryhmä laihduttajia oli laihtunut enemmän kuin koko ajan 1500kcal-dieettiä noudattavat. Tuolla kitudieetillä menetät korkeintaan lihaksia. Ja Thyroxin-annostus on saatava optimiksi!

        Itse en ole onnistunut laihtumaan ennen kilpirauhaslääkityksen nostoa, joka alunperin tapahtui oma-aloitteisesti, mutta jolle myöhemmin sain lääkärin siunauksen. Käytän Thyroxin-Liothyronin-yhdistelmää ja voin paljon paremmin kuin pelkällä Thyroxinilla. Ennen sain minäkin kuulla "hyviä neuvoja" siitä, miten laihtuu, kun vaan jättää limsat ja pullat pois. Heh heh! En ole juonut koskaan limsoja ja pullat yms. kuuluu vain juhliin. Olen ollut hiilaritietoisella dieetillä 30 vuotta. Vaikka söin vuosikymmenet 1300-1600kcal/vrk ja liikuin, olin lihava. Yleinen käsitys on sellainen, että kaikki lihavat mässyttävät makeisia, pullia, makkaroita ym. lihottavia, herkkuja päivät pääksytysten. Mutta ainakaan omalla kohdalla se ei pidä paikkansa. Jos niin tekisin, painaisin varmaan 300kg.


    • - 5kg

      Missää tapauksessa en epäilly siu syömisiäs, vai mistä kohtaa tosta tekstistä nii "luit" ?
      Kerroin vain mite ite oon onnistunu. Eipä ois kannattanu vaivautua!

    • Minulla ei myöskään paino putoa, ei vaan voi mitään. Pullasta ja limsoista ja muusta krääsästä minulle aina työterveydessä puhutaan... vaikka en niitä edes syö/juo.

      En pysty tekemään töitäni (hyvin fyysinen työ), jos pudotan itseni nälkärajalle 500 kilokaloriin päivässä.

      Vajis on ja Thyroxinin päiväannos 1 iso ja 1 pieni tabletti päivässä.

    • aito sapuska

      Kun proteiinien, rasvojen ja hiilihydraattien saanti on optimaalista, niin elimistö polttaa rasvaa energiaksi (joko varastorasvaa taikka syötyä rasvaa riippuen kumpaa tarvitsee polttaa). Ihminen pysyy terveenä, hoikkana ja energisenä.

      Laihduttaminen ei onnistu kaloreita laskemalla vaan syömällä oikein. Syömällä ihminen laihtuu ja pysyy terveenä. Länsimainen tapa laskea kaloreita koituu monen laihduttajan sudenkuopaksi. Laihduttajat väsyttävät aineenvaihduntansa syömällä mahdollisimman vähän kaloreita. Kun on sitten laihduttu vaikka 20 kiloa ja aletaan syödä toisenlaista ruokaa, turvotaan kaksinkertaisiksi.

      Oman kalorinkulutuksen tarkka laskeminen on käytännössä mahdotonta. Siihen tarvitaan laboratorio-olosuhteet ja tarkat mittalaitteet. Niitä löytyy vain esim. liikuntatieteen tutkimuslaitoksista.

      Ruokavalio ratkaisee 90 % painonhallinnasta, terveydestä, vastustuskyvystä, lihaskunnon kasvattamisesta ja ylläpidosta sekä lihasten palautumisesta, liikunta loput. Joten ei ole ihan sama mitä suuhunsa laittaa.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

      Ei saa jättää esim. rasvoja pois.

      Menee elimistö sekaisin ja sitten on ongelmia.

      " Vitamiinithan saa niin helposti."

      Ruuassa on ravinteita tuhansia, joten perusvitamiinien lisöksi tarvitaan kunnon ruokaa.

      Vaikka mitä söis, niin nämä tarvitset purkista (osta laatua)

      C
      D
      magnesium
      seleeni
      sinkki?
      jodi

      • hahah

        Vitt*u mitä paskaa!


      • Minkä takia
        hahah kirjoitti:

        Vitt*u mitä paskaa!

        tuommosta aggree?????


    • By the way

      Mitä te sitten syötte, jos ette syö viljoja lainkaan ? Mikä on kilpirauhasen vajaa/liikatoiminnasta kärsivän ruokavalio ?

    • ruokavalio

      Tohtori Carey Reamsin toimistoon ahtautui vuonna 1968 nainen, jolle ehkäisypilleri oli aiheuttanut tyroksiinin puutteen ja 130kg ylipainon ja elinajanennuste oli vähissä. Reams antoi hänelle sopivan ruokavalion ja hoidon ilman lääkitystä ja nainen oli kuuden viikon kuluttua normaalipainoinen. Tarkempia tietoja tuosta ruokavaliosta ja tapauksesta on Reamsin kirjassa "Choose Life Or Death: Reams Biological Theory of Ionization" sivulla 103. http://groenning.de/download/choose_life_or_death_rbti_carey_reams.pdf

      • ruokavalio

        Korjaan "kuuden kuukauden kuluttua". Lääketehtaan harmiksi tyroksiinihäiriöt ja niistä johtuvat paino-ongelmat on korjattavissa ruokavaliolla.


      • eimeejakeluun
        ruokavalio kirjoitti:

        Korjaan "kuuden kuukauden kuluttua". Lääketehtaan harmiksi tyroksiinihäiriöt ja niistä johtuvat paino-ongelmat on korjattavissa ruokavaliolla.

        En ymmärrä minkä takia tällasta uskontomoskaa tänne lähetät. Pitäskö hoitoon hakeutua? Jos ihmisiä asia kiinnostaa, aivan varmasti hakeutuvat kirkon piiriin ihan ilman näitä ihmekirjotuksia.


      • hormonejakin.tarvitaan

        Ei ole mitään näyttöä ruokavalion parantavasta vaikutuksista KAIKKIIN vajiksiin. Espoolainen ystävätär oli tällaista vaikutusta havaitsevinaan vuosia sitten ja lopetti tyroksiinilääkityksen. Ja sen näkee jo päältäpäin. Ja kuulee kun hän kertoo oheissairauksistaan.

        Satatuhatta suomalaista on jäänyt ilman hoitoa vaikka oireet ovat pahat. Varmasti on monikin näistä kokeillut monenlaisia konsteja mutta eipä kuulu tuloksia.


    • minävain--

      Ruokavalion tulee olla vähähiilihydraattinen ja runsasrasvainen, niin silloin terveys paranee myös kilpirauhasen osalta.
      Ihminen on tuhansia vuosia syönyt mitä on saatavilla; juuria, syötäväksi kelpaavia kasviksia, hedelmiä, lihaa, kalaa ja varsinkin rasvaa aina siihen asti kunnes teollisuus keksi margariinin.
      Margariini, viljatuotteet ja peruna ovat tuhonneet ihmisten terveyden.
      Suurinosa ihmisistä uskoon suomalaisen terveydenhoidon katsovan ihmisen parasta. Mutta, kun asia ei ole suomalaisista kiinni vaan koko maailman terveys järjestöstä, jota johtaa lääketehtaat.
      Itse on otettava asioista selvää, jos aikoo pysyä terveenä. Lääkärit ei sitä tee, koska lääkkeiden myynti on etusijalla

    • näennäishoidettuko

      > Miten voi olla mahdollista, että en laihdu 800 kalorin dieetilläkään?

      Miten voisi olla lihomatta, kun aineenvaihdunta on puolittunut?

      Olisi kiva kuulla T4v, T3v, TPOab, TyglAb, kertisoli, ferritiini, B12, D ja folaatti.
      Näkisi että onko oikeasti hoidettu

      • 67976876

        Aloittaja pian kolme vuotta sitten aloittanut laihdutuksen, eikö lie jo laihtunut.


      • paljon-tutkittava

        Laihtunut tai lihonut kymmeniä kiloja lisää kun ei viitsi tutkituttaa kaikkia kolmea oireisiin vaikuttavaa osa-aluetta: hormonit - autoimmuunityreoidiitti - vitamiinit&mineraalit


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe