Epilaattorien käyttäjät tulkaa vastaamaan:)

epilaattoriharkinnassa

1. Mitä epilaattoria käytät?
2. Kuinka kauan olet sitä käyttänyt?
3. Mitä iho-alueita laitteella ajelet?
4. Miten poistat karvat niistä paikoista joissa et käytä epilaattoria?
4. Vaatiiko sen käyttö erityistä tarkkuutta ja voiko epilaattori tehdä helposti ihoon haavoja?
5. Onko mahdollista poistaa karvoja esim. kasvoista tai alapäästä (muutenkin kuin vain bikiniraja) rikkomatta ihoa?
6. Miten kauan meni että huomasit karvojen kasvavan ohuempina ja/tai kasvun tihentyneen?
7. Asteikolla 1-10 miten pahalta epilointi tuntui ensimmäisillä käyttö kerroilla ja miltä tuntuu nyt pidemmän ajan jälkeen?
8. Voittaako epilointi selkeästi tavallisen sheivauksen ajatellen lopputulosta?
9. Ajaako omasta mielestäsi lähes kaikki epilaattorit saman asian merkkiin ja hintaan katsomatta?
10. Kerro käytöstä mahdolliset plussat ja miinukset.

Itse olen harkinnut epilaattorin ostamista mutta haluaisin ensin kuulla omia kokemuksianne :) Tähän asti olen käyttänyt tavallista sheivausta mutta olen tullut siihen tulokseen ettei siitä ole oikeastaan mitään hyötyä kun jo seuraavana aamuna tuntuu sänki iholla. Ja haluaisin saada pidettyä ihon sileänä kauemmin. Veet -vahauskin kävi mielessä mutta se vaikuttaa todella hitaalta ja vaikealta.
Olen kuullut että epilaattori sattuu aluksi aivan helv...sti, en tiedä onko vain liioittelua mutta olen valmis myös kestämään senkin tuskan. ..Karvojen poistoon ammattilaisen luona minulla ei ole varaa.

63

11689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastauksia:

      1. Mitä epilaattoria käytät?
      Braun Silk Epil Eversoft (nykyisin vastaava Silk Epil 3).
      2. Kuinka kauan olet sitä käyttänyt?
      Kymmenkunta vuotta.
      3. Mitä iho-alueita laitteella ajelet?
      Jalat ja kädet koko mitaltaan sekä kainalot.
      4. Miten poistat karvat niistä paikoista joissa et käytä epilaattoria?
      Vain vähän tarvetta, silloin käytössä Veetin voiteet.
      4. Vaatiiko sen käyttö erityistä tarkkuutta ja voiko epilaattori tehdä helposti ihoon haavoja?
      Ei tarvita kovin suurta tarkkuuta. Löysät ihonkohdat pitää kiristää niin ei tule haavoja.
      5. Onko mahdollista poistaa karvoja esim. kasvoista tai alapäästä (muutenkin kuin vain bikiniraja) rikkomatta ihoa?
      Molemmista olen kokeillut. Kasvoista on poistettu pysyvästi laserilla ja neulaepilaatiolla joten ei tarvita mitään. Alapäätä en ajele epilaattorilla (muutenkin vähäinen tarve).
      6. Miten kauan meni että huomasit karvojen kasvavan ohuempina ja/tai kasvun tihentyneen?
      Joissakin kohdissa jo ensimmäinen epilointi lopetti karvankasvun kokonaan. Jaloissa ja käsivarsissa kasvu on käytännössä loppunut muutaman vuoden säännöllisellä epiloinnilla. Missään vaiheessa karvankasu ei lisääntynyt, karvat oheni ja kasvu väheni.
      7. Asteikolla 1-10 miten pahalta epilointi tuntui ensimmäisillä käyttö kerroilla ja miltä tuntuu nyt pidemmän ajan jälkeen?
      Ensimmäisellä kerralla kainalot sattui valtavasti ja pystyin ajelemaan vain pienen alueen kerrallaan. Nykyisin ei satu missään, tuntuu vain pientä nipistelyä.
      8. Voittaako epilointi selkeästi tavallisen sheivauksen ajatellen lopputulosta?
      Ehdottomasti voittaa! Epilaattorin oston jälkeen en ole sheivannut lainkaan. Epiloinnin jälkeen ilmestyvät karvat on alussa hyvin hentoja ja ohuita, niitä ei alkuun edes huomaa.
      9. Ajaako omasta mielestäsi lähes kaikki epilaattorit saman asian merkkiin ja hintaan katsomatta?
      Epilaattoreissa on eroja, kannattaa kysellä tuttavilta kokemuksia jos joillakin on eri merkkejä. Itse päädyin Brauniin runsaiden hyvien kokemuksien vuoksi. Kyseisellä valmistajalla on kalliitakin malleja, mutta tuo halvin jota itsekin käytän, on aivan riittävä joten on turhaa maksaa enempää ellei tarvitse todella niitä erikoisominaisuuksia (mm. akkukäyttö tai vesitiiviys).
      10. Kerro käytöstä mahdolliset plussat ja miinukset.
      Itse olen tyytyväinen. Ehkä henkilökohtainen miinus etten edelleenkään pysty ajelemaan bikinirajoja (sattuu liikaa).

      Jos pelkäät ensimmäisiä epilaattoriajeluita, käy ensin kosmetologilla sokeroinnissa ja aloitat sitten epilaattorin käytön muutaman viikon kuluttua (2-3 viikkoa) kun karvat ovat vasta ohuita ja hentoja.

      • epilaattoriharkinnassa

        Kiitos nopeista vastauksista :) Haluan kuulla muiltakin lisää vastauksia.

        Tuntuuko epilaattori vähän kuin pinseteillä karvoja nyppisi? Vai vielä pahemmalta? Voisikohan esim. pakastepussin pitäminen iholla ennen epilointia lieventää tuota "kipua"?


      • Vastauksia:
        epilaattoriharkinnassa kirjoitti:

        Kiitos nopeista vastauksista :) Haluan kuulla muiltakin lisää vastauksia.

        Tuntuuko epilaattori vähän kuin pinseteillä karvoja nyppisi? Vai vielä pahemmalta? Voisikohan esim. pakastepussin pitäminen iholla ennen epilointia lieventää tuota "kipua"?

        Epilaattorilla ajo on periaatteessa nopeaa jatkuvaa pinseteillä nyppimistä, joten kipu voi kertautua ja on tavallaan jatkuvaa.

        Kylmäpussin käyttö voi olla riskitekijä jos iho menee tunnottomaksi. Silloin voi olla vaarana tehdä huomaamatta vahinkoa.


      • 626152535535
        Vastauksia: kirjoitti:

        Epilaattorilla ajo on periaatteessa nopeaa jatkuvaa pinseteillä nyppimistä, joten kipu voi kertautua ja on tavallaan jatkuvaa.

        Kylmäpussin käyttö voi olla riskitekijä jos iho menee tunnottomaksi. Silloin voi olla vaarana tehdä huomaamatta vahinkoa.

        Minusta taas nyppiminen paikoitellen kivuliaampaa kuin epilointi. Riippuu varmaankin alueesta ja ihmisestä. Esim. Ylähuulesta en koskaan nypi, mutta epilaattorilla ajan.


      • irmeli8
        epilaattoriharkinnassa kirjoitti:

        Kiitos nopeista vastauksista :) Haluan kuulla muiltakin lisää vastauksia.

        Tuntuuko epilaattori vähän kuin pinseteillä karvoja nyppisi? Vai vielä pahemmalta? Voisikohan esim. pakastepussin pitäminen iholla ennen epilointia lieventää tuota "kipua"?

        Epilointi sattui ainakin mulla tori kamalasti. En pystynyt käyttämään edes sääriin.
        "Karvaisen " ystävättäreni neuvosta hankin laservalolla toimivan Silk'n SensEpil -epilaattorin. Sitä käytetään sheivatulle iholle ja se vähentää huomattavasti karvan kasvua. Olen käyttänyt laitetta nyt kolmisen vuotta ja olen tosi tyytyväinen. Laite on aika kallis mutta hintansa väärtti. Kannattaa katsella löytyistkö. Tori.fi ,Huuto.net tai Keltainen pörssi.


    • :D :D :D :D :D

      Typerä koko kapistus ja turha koko karvojen poistaminen.

      • Naisellinen nainen

        Varmaan miehelle turha, mutta naiselle sääri- ja kainalokarvat eivät ole mikään kaunistus. :D


      • Naisellinen nainen kirjoitti:

        Varmaan miehelle turha, mutta naiselle sääri- ja kainalokarvat eivät ole mikään kaunistus. :D

        jep, sääristä aina epiloin koska karvan kasvu todella vähenee, ja itseläon runsaasti kintuissa karvoja mustia ja paksuja..että aikansa vie, mutta se sileys ja ei haavoja on se vaivan artvoista, kipuunkin tottuu. Ekalla kerralla sattuukin tosia paljon, mutta nyt vain nipistelee hiukan.

        muualta olen kokeillut mutta sattuu aivan liikaa...


      • maallinen tässä
        hunajainen79 kirjoitti:

        jep, sääristä aina epiloin koska karvan kasvu todella vähenee, ja itseläon runsaasti kintuissa karvoja mustia ja paksuja..että aikansa vie, mutta se sileys ja ei haavoja on se vaivan artvoista, kipuunkin tottuu. Ekalla kerralla sattuukin tosia paljon, mutta nyt vain nipistelee hiukan.

        muualta olen kokeillut mutta sattuu aivan liikaa...

        Aivan / I one ... kyllä karvoihin on katsominen, oletko vielä yksinäinen? olisi noin vihjeitä maassa niin mitä ...


      • Turum Poik
        hunajainen79 kirjoitti:

        jep, sääristä aina epiloin koska karvan kasvu todella vähenee, ja itseläon runsaasti kintuissa karvoja mustia ja paksuja..että aikansa vie, mutta se sileys ja ei haavoja on se vaivan artvoista, kipuunkin tottuu. Ekalla kerralla sattuukin tosia paljon, mutta nyt vain nipistelee hiukan.

        muualta olen kokeillut mutta sattuu aivan liikaa...

        Aika söpö tyttö oot, tuutko pussailee mun kaa


      • hunajainen79 kirjoitti:

        jep, sääristä aina epiloin koska karvan kasvu todella vähenee, ja itseläon runsaasti kintuissa karvoja mustia ja paksuja..että aikansa vie, mutta se sileys ja ei haavoja on se vaivan artvoista, kipuunkin tottuu. Ekalla kerralla sattuukin tosia paljon, mutta nyt vain nipistelee hiukan.

        muualta olen kokeillut mutta sattuu aivan liikaa...

        On olemassa myös noita purkkikamoja. Hellävaraisia, jos iho kestää, mulla kestää.
        Toimii mainiosti


      • ...
        leeala87 kirjoitti:

        On olemassa myös noita purkkikamoja. Hellävaraisia, jos iho kestää, mulla kestää.
        Toimii mainiosti

        Mutta vastaa sheivausta, sänki tuntuu muutamassa päivässä.


    • 11+13

      Todella paljon sattuu, olen käyttänyt reilut 10v ja säärikarvoitusta ei häiritsevästi ole koko kesänä. Siis aika usein täytyy ajella, mutta kasvava karva on sellaista höytyvää ensin, ettei se häiritse.

    • Toivottavasti apua

      1. Mitä epilaattoria käytät?
      Braun SIlk Epil
      2. Kuinka kauan olet sitä käyttänyt?
      ~10vuotta
      3. Mitä iho-alueita laitteella ajelet?
      Kainalot ja bikinirajat (jätän aika vähän ajamatta)
      4. Miten poistat karvat niistä paikoista joissa et käytä epilaattoria?
      Höylällä käsistä, jaloista jne. En jaksanut alkuun taistella sisäpäinkasvavia karvoja vastaan niin ohuiden karvojen kanssa. Jotenkin koen helpommaksi paksummat karvat, kun ne yleensä itsekseenkin kasvoi lopulta ulos.
      4. Vaatiiko sen käyttö erityistä tarkkuutta ja voiko epilaattori tehdä helposti ihoon haavoja?
      Liian pitkiä karvoja ei kannata koittaa epiloida, koska saattaa jumittaa ja se varmaan sattuisi. Joskus voi tulla pari veripisaraa, mutta ei varsinaisista haavoista vaan karvojen nyppäyskohdasta.
      5. Onko mahdollista poistaa karvoja esim. kasvoista tai alapäästä (muutenkin kuin vain bikiniraja) rikkomatta ihoa?
      Totuttelusta kysymys. Kasvoihin en kyllä menisi epilaattorin kanssa ja kyllä ne epiloitavat paikat on hyvä nähdä kunnolla, niin tietää mitä tekee.
      6. Miten kauan meni että huomasit karvojen kasvavan ohuempina ja/tai kasvun tihentyneen?
      En ole huomannut karvojen ohentuneen, mutta kasvun hidastuneen ja siten karvoituksen harventuneen epilointialueelta. Alkuun tuntui, ettei laitteesta ole mitään hyötyä kun heti parissa päivässä kasvoi sänki. Nyt mennään vajaa viikko ennen kuin välissä käytän höylää.
      7. Asteikolla 1-10 miten pahalta epilointi tuntui ensimmäisillä käyttö kerroilla ja miltä tuntuu nyt pidemmän ajan jälkeen?
      10 ekoilla kerroilla (varmaan kahdella) ja nyt ei satu juurikaan. Nipistää hiukan. Ekalla kerralla oli pyyhe hampaiden välissä :D Sitkeästi vaan niin siihen tottuu ja karvat "löystyy" tai jotain :D
      8. Voittaako epilointi selkeästi tavallisen sheivauksen ajatellen lopputulosta?
      Lopputulosta heti sheivauksen jälkeen - ei. Epiloinnin jälkeen deodoranttia ei pysty pistämään, kun kirvelee niin kauheasti jos sen tekee. Ajoitus tarvii suunnitella siis sen mukaan. Siihen nähden, kuinka kauan lopputulos kestää - kyllä ehdottomasti.
      9. Ajaako omasta mielestäsi lähes kaikki epilaattorit saman asian merkkiin ja hintaan katsomatta?
      En osaa sanoa, vain tuo on ollut käytössä ja oon ollut tyytyväinen. JOku naismyyjä kodinkoneliikkeessä suositteli sitä.
      10. Kerro käytöstä mahdolliset plussat ja miinukset.
      Alkuun jouduin käyttämään Veet'in voidetta, joka ehkäiseen karvojen sisäänpäin kasvamisen. Nyt en ole sitä juurikaan käyttänyt. Mutta ne sisäänpäin kasvaneiden karvojen aiheuttamat patit oli kipeitä. Siksi en jalkoja ja käsiä epiloi. Ne paksummat karvat saa nypittyä, jos on kasvaneet sisäänpäin, ohuet on vaikeampia.
      Tuon epilaattorin mukana tuli sellanen kylmägeelityyny, jonka voi laittaa pakkaseen ja jähdyttää ennen ja jälkeen käsiteltävää aluetta. Pari kertaa alkuun käytin, mutta mielestäni turhaa pelaamista.

    • Rafaelin enkeli

      Menossa on toinen epilaattori. Tai siis omistan jo toisen. Epilaattorilla ajaminen sattuu niin paljon, etten pysty käyttämään sitä juuri lainkaan. Käytän siis edelleen kertakäyttöisiä höyliä. Ehkä vielä otan epilaattorin esiin, joku päivä kesällä.

    • S*n*

      1. Mitä epilaattoria käytät?
      Phillipsin joku edullinen malli.
      2. Kuinka kauan olet sitä käyttänyt?
      5 vuotta
      3. Mitä iho-alueita laitteella ajelet?
      Jalat bikinirajat
      4. Miten poistat karvat niistä paikoista joissa et käytä epilaattoria?
      Pinseteillä, Veetin voiteella ja kainalot sheivaan.
      4. Vaatiiko sen käyttö erityistä tarkkuutta ja voiko epilaattori tehdä helposti ihoon haavoja?
      Ei ole koskaan tullut haavoja, vaikka epillaattorin pinsetit ovat joskus napanneet ihoakin kitusiinsa.
      5. Onko mahdollista poistaa karvoja esim. kasvoista tai alapäästä (muutenkin kuin vain bikiniraja) rikkomatta ihoa?
      En tiedä.
      6. Miten kauan meni että huomasit karvojen kasvavan ohuempina ja/tai kasvun tihentyneen?
      Karvat eivät ole ohentuneet, sen sijaan niitä kasvaa harvemmassa.
      7. Asteikolla 1-10 miten pahalta epilointi tuntui ensimmäisillä käyttö kerroilla ja miltä tuntuu nyt pidemmän ajan jälkeen?
      Vähän nipisteli ekalla kerralla, ei enää ollenkaan (oaan korkean kipukynnyksen).
      8. Voittaako epilointi selkeästi tavallisen sheivauksen ajatellen lopputulosta?
      Ajallisesti kyllä, ei tarvitse olla niin usein karvojen kimpussa.
      9. Ajaako omasta mielestäsi lähes kaikki epilaattorit saman asian merkkiin ja hintaan katsomatta?
      En tiedä.
      10. Kerro käytöstä mahdolliset plussat ja miinukset.
      Plussaa on ehdottomasti se kauan karvat pysyvät pois. Olen kovin karvainen ja kasvuvauhti on huikea, mutta jos epilloin parina päivänä peräkkäin, saan olla noin viikon karvattomilla tai hyvin näkymättömillä karvakoivilla. Sheivata pitäisi joka päivä.
      Miinusta taas se, että toisinaan karvat kasvavat ihon alle. Siihen kuitenkin auttaa, että epilloinin jälkeen pyyhin ihon desinfiointiaineella ja säännöllinen ihon rasvaaminen.

      • Mulla myös

        1. Edullinen Philips
        2. N. 5v
        3. Kaikki paitsi toistaiseksi intiimialueen; olen silloin tällöin yrittänyt aloittaa, mutta aina jäänyt kesken...
        4. Yksittäisiä nypin (harvemmin)
        4. Ei kovin vaikeaa, vähän nipistää
        5. Alapäähän tulee suht kivuliaita paukamia, olen käyttänyt sellaista intiimialueen voidetta estämään, on toiminut
        6. Karvat ehkä jo kolmannella kerralla ohuempia ja huomattavasti helpompi ajella
        7. Jos ensimmäinen kerta olisi 9 (on pitänyt poistaa pinseteillä ja olen yrittänyt vahausta tms.), jatkossa ehkä 3
        8. Lopputulos todella paljon parempi mielestäni. En enää pärjäisi ilman.
        9. En ole kokeillut kuin tätä (halvin ja ihan ok)
        10. Plussaa: ei tarvitse tehdä kovin usein, nätti lopputulos; miinusta: aloitus vaikein, kone meluaa vähäsen


    • Ihan ok

      Kipua vähentää huomattavasti se jos saa venytettyä ihon kireälle toisen käden sormilla.

      Muuten pidin aikanaan kovastikin epiloinnista hyvän ja pitkäkestoisen tuloksen vuoksi, mutta lopetin kun alkoi ilmaantua juuri noita sisäänpäin kasvaneita karvoja (tosin lähtivät raaputtamalla) ja jostain syystä myös pieniä rikkoutuneita verisuonia, joista yhä on liilat jäljet jaloissa.

      Kipuun tottuu nopeasti esimerkiksi säärikarvojen kohdalla. Paksumpia en koskaan edes uskaltanut kokeilla, kun niiden kanssa minulla on nyppiessä se ongelma, että tyvi vuotaa verta ja kun rupi parantuu, siinä on jo parin millin karva. Eli ei mitään hyötyä.

    • n 35

      1. Mitä epilaattoria käytät?
      braun sil epil
      2. Kuinka kauan olet sitä käyttänyt?
      viitisen vuotta
      3. Mitä iho-alueita laitteella ajelet?
      jalat ja kainalot
      4. Miten poistat karvat niistä paikoista joissa et käytä epilaattoria?
      shaivaan joskus aavistuksen bikinirajaa
      4. Vaatiiko sen käyttö erityistä tarkkuutta ja voiko epilaattori tehdä helposti ihoon haavoja?
      kainaloa ajellessa pitää olla tarkkana että löysän ihon kiristää
      5. Onko mahdollista poistaa karvoja esim. kasvoista tai alapäästä (muutenkin kuin vain bikiniraja) rikkomatta ihoa?
      on kai
      6. Miten kauan meni että huomasit karvojen kasvavan ohuempina ja/tai kasvun tihentyneen?
      en muista viikon välein epilointi riittää nykyään hyvin
      7. Asteikolla 1-10 miten pahalta epilointi tuntui ensimmäisillä käyttö kerroilla ja miltä tuntuu nyt pidemmän ajan jälkeen?
      kainalon epilointi sattui ekalla kerralla aika paljon ja tokalla vähän.. nykyään ei sekään..
      8. Voittaako epilointi selkeästi tavallisen sheivauksen ajatellen lopputulosta?
      kyllä
      9. Ajaako omasta mielestäsi lähes kaikki epilaattorit saman asian merkkiin ja hintaan katsomatta?
      en osaa sanoa
      10. Kerro käytöstä mahdolliset plussat ja miinukset.
      yllättävän nopea homma ja saa pitkäks aikaa sileät sääret.. en keksi miinusta..

    • silosääri

      juu olen yrittäny muutaman kerran sitä,se sattui ihan penteleesti, mun iho ei kestä noin pahaa repimistä, jäi pariksi viikoksi pikku pisteitä koko iho täyteen, joten olen käyttänyt kylmävaha liuskoja, tilaan dermosililtä ja viimeksi yr:lta, dermmosilin on parempia, ei tule iholle mitään näppyjä eikä punoitusta. ja kestää sen kuukauden ,lähtee tummakin karvoitus jaloista hyvin.

    • narnia1

      epiloinnin kipua ajatellen on saatavilla suihkeita, esim dove, jotka tekevät hommasta hieman mukavampaa ensimmäisillä kerroilla. suosittelen kokeilemaan.

    • Sirkukseen?

      Kasvaako kenellekään naisihmiselle partakarvoja tai viiksikarvoja? Mitä niille uskaltaa tehdä? Voiko niitä sheivata millään?
      Neuvoja kaipaisin.

    • surrur

      1. Mitä epilaattoria käytät?
      Braun Silk Epil Soft Perfection

      2. Kuinka kauan olet sitä käyttänyt?
      Muutaman vuoden.

      3. Mitä iho-alueita laitteella ajelet?
      Kainalot. Aiemmin myös bikinialueen ja sääret, mutta väsyin taistelemaan sisäänkasvaneita karvoja vastaan.

      4. Miten poistat karvat niistä paikoista joissa et käytä epilaattoria?
      Sheivaan. Harvoin tulee näyteltyä sääriä tai bikinialuetta kellekään, joten niissä ei pieni sänki haittaa. Kunhan pysyy siistinä.

      4. Vaatiiko sen käyttö erityistä tarkkuutta ja voiko epilaattori tehdä helposti ihoon haavoja?
      Epiloitava iho pitää muistaa pitää kireänä. Vähentää kipua ja mahdollisia haavoja.

      5. Onko mahdollista poistaa karvoja esim. kasvoista tai alapäästä (muutenkin kuin vain bikiniraja) rikkomatta ihoa?
      En ole kokeillut.

      6. Miten kauan meni että huomasit karvojen kasvavan ohuempina ja/tai kasvun tihentyneen?
      Parin kerran jälkeen karvat alkoivat olla heiveröisempiä. Kainalokarvani olivat ennen hyvin paksuja, jäykkiä ja kasvoivat lyhyiksi, nyt epiloinnin jälkeen ne ovat ohuempia, mutta kasvavat myös jostain syystä pidemmiksi.

      7. Asteikolla 1-10 miten pahalta epilointi tuntui ensimmäisillä käyttö kerroilla ja miltä tuntuu nyt pidemmän ajan jälkeen?
      Sattui ihan helevitisti ja epiloinnin pystyi tekemään vain pienissä erissä. Iho meni sen jälkeen ihan punaiseksi ja paukamille. Nykyään (kainaloissa) tuntuu vain pientä nipistelyä jos sitäkään, ei sitä voi kutsua edes kivuksi.

      8. Voittaako epilointi selkeästi tavallisen sheivauksen ajatellen lopputulosta?
      No ei todellakaan, ainakaan minulla. Epiloidessani sääriä iho ei tuntunut epiloinnin jälkeen sileältä koska se ei poistanut lyhyimpiä karvoja. Mutta kyllähän ne karvat pysyvät pidempään poissa kuin sheivaamalla, siinä plussa.

      9. Ajaako omasta mielestäsi lähes kaikki epilaattorit saman asian merkkiin ja hintaan katsomatta?
      En usko. Itse maksoin omasta epilaattoristani n. 40 euroa, ja jos ostaisin uuden niin selvästi suuremmasta hintaluokasta. Kannattaa lukea netistä arvosteluja, niin tietää parhaiten. Oma epilaattorini ei vaikuta repivän kaikkia karvoja juurineen, vaan katkaisee karvan -> karvat kasvaa hyvin nopeasti takaisin. Hinnakkaampi epilaattori olisi varmaan tehokkaampi tässä asiassa.

      10. Kerro käytöstä mahdolliset plussat ja miinukset.
      Karvat pysyvät pidempään poissa

      - Äänekäs laite
      - Kipu, iho menee paukamille
      - Sisäänkasvaneet karvat!! Varsinkin bikinialue oli törkeän näköinen, täynnä punaisia pisteistä silloin kun epiloin sitä (muutaman kk ajan). Meni 1½ vuotta ennen kuin iho palautui normaaliksi! Joten varoituksen sana.

      • surrur

        Unohtui mainita, että jos karvat ovat pitkiä, kannattaa alue sheivata kokonaan ja odottaa kunnes ne ovat kasvaneet parin-kolmen millin pituisiksi, ja epiloida vasta sitten. Sattuu huomattavasti vähemmän.


      • surrur kirjoitti:

        Unohtui mainita, että jos karvat ovat pitkiä, kannattaa alue sheivata kokonaan ja odottaa kunnes ne ovat kasvaneet parin-kolmen millin pituisiksi, ja epiloida vasta sitten. Sattuu huomattavasti vähemmän.

        Komppaan: Parin-kolmen millin karva on otollisin pituus jolloin epilaattori nappaa sen pystysuunnasta eikä revi sivulle. Tällöin tulos on paras ja kipukin vähäisin :)


      • Halpakin kelpaa

        "Itse maksoin omasta epilaattoristani n. 40 euroa, ja jos ostaisin uuden niin selvästi suuremmasta hintaluokasta."

        Jos/kun oma Braun Silk Epil hajoaa, ostan uudenkin samanlaisen halvemmasta hintaluokasta. Braunilla näissä halvoissa laitteissa on mielestäni laadukkaampi epilointirumpu koska pinsettien molemmat leuat on metallia. Kalliissa Brauneissa vain toinen leuka on metallia joka pyöriessä puristuu muovirunkoa vasten. Kalliimmissa tulee lisäominaisuuksia joilla ainakaan minulla ei ole mitään käyttöä ja halpakin tekee yhtä hyvää jälkeä.


    • vahaus paras!

      1. Käytän Braunin epilaattoria
      2. Olen käyttänyt epilaattoria noin 10 vuotta
      3. Ajan epilaattorilla karvokarvoja, joskus hyvin harvoin enää sääriä
      4. Kainalokarvat sheivaan ja reisikarvat poistan vahalla. Alapääkarvat saa rehottaa
      4. Epilaattorin käyttö vaatii tarkkuutta ja hitautta. Ladyshaverilla tai kertakäyttöisellä partahöylällä tms riittää, kun vedät vaan suoria vetoja, niin karvat poistuu, mutta epilaattorilla laite ei ylety kiskomaan juurineen alle 0,5 mm mittaisia karvoja. Koska karvat kasvavat muutenkin eri aikoihin, niin aina jää pistelevää sänkeä. Epilaattori on myös hidas tai ainakaan minä en kestä sitä kipua niin, että voisin ronskisti jyrätä epilaattorilla tuosta noin vaan.

      5. Iho rikkoutuu tietyllä tavalla tietenkin aina, kun karvan poistaa juurineen. Punoitusta voi yrittää ehkäistä hygienialla ja steriloimalla ihoalueita. Varsinaisia haavoja ei tule.

      6. Karvat eivät ole ainakaan minulla vähentyneet (olen kyllä gorillaan verrattava karvoitukseltani), mutta karvat alkavat heti kasvaa pehmeämpinä takaisin, jos laitetta käyttää jatkuvasti

      7. Epilointi sattuu jumalattomasti eli vastaan 10. Kasvokarvat ovat pehmeämmät, joten siitä ei satu niin paljon, mutta säärikarvojen poisto tuo kyyneleet silmiin kivusta.

      8. Epiloimalla jälki on parempaa kuin sheivaamalla lähinnä siksi, että esim. reissuun lähdettäessä sääret pysyvät sileämpinä pidempään eikä tarvitse esim. viikon reissuun ottaa mitään säärikarvahärveliä mukaan.

      9. En osaa sanoa, että onko eri epilaattorimerkeissä eroa, koska kokemusta on vain omista yli 10-v vanhoista laitteista. Uskoisin kuitenkin, että epilointi sattuu aina, koska karvathan kiskotaan siitä juurineen ja tiheäkarvaisella kuten minulla karvoja nypitään jopa kymmeniä kerralla koko ajan juurineen.

      10. Plussaa: laite maksaa itsensä nopeasti takaisin, jos vertaat sitä vahaukseen. Miinusta: JUMALATON KIPU!!! Sen vuoksi olen kuitenkin siirtynyt takaisin vahaukseen/sokerointiin. Reisien säärien vahaus tarkoittaa itse tehtynä kokonaisen Veet-vahapurkillisen menemistä kerralla (hinta noin 10 euroa), mutta lopputulos on mielestäni parempi, on kivuttomampaa ja nopeampaa.

      • vahaus paras !

        Unohdin lisätä kohtaan 10 vielä miinuksena sen, että säärikarvojen pitää siis antaa kasvaa yli viikon, jotta säärikarvat ovat tarpeeksi pitkiä, jotta ne voi epiloida pois. Varsinkin kasvokarvoituksessa harva haluaa olla neljän seinän sisällä 10 päivää vain siksi, että odottelee voivansa epiloida karvoja. Sanoisin, että sen takia moni poistaa kasvojen tummat karvat pinseteillä nyppimällä tai höyläämällä. Minäkin siis poistan kasvoista epilaattorilla vain vaaleaa pitkää nukkamaista karvaa. Kasvojen tummat karvat poistan pinseteillä ja loput höylällä.


      • Pikkuvinkki

        "Koska karvat kasvavat muutenkin eri aikoihin, niin aina jää pistelevää sänkeä."

        Kun lepovuorossa ollut karva alkaa kasvamaan, se ei tunnu sänkenä vaan hyvin hentona ohuena karvan latvana. Jos epiloinnin jälkeen alkaa kasvamaan sänkeä, epilaattori on vain katkaissut karvan kuten sheivatessa. Tuo katkeaminen voi johtua joko epilaattorista tai epilointitavasta.

        Kannattaa huomata että eräässä kalleimmassa Braunissa on nykyään myös sheivaustoiminto yhdessä epiloinnin kanssa. Kun laittetta vetää pitkin ihoa, epilointirummun pinsetit välttäneet karvat sheivataan pois samalla vedolla. Toisin sanoen tulee helposti kertavedolla sileää jälkeä mutta muutaman pävän kuluttua tuntuu sänki.


    • Namnam-

      5. Paljaita paikkoja on mukava kielellä kutitella..

    • Totista totta

      Kokemuksi.

      Ostin epilaattorin heti, kun se pamahti suomen markkinoille. Mainoksessa luvattiin helppoa, ihana ja sileää. Helppoa on tosiaan vetää käyntiin laite, joka näyttää siltä, että se oli suunniteltu itsepuolustukseen lähikontaktissa. Ääni oli sen verta kamala, että oli vain tietty aika päivästä, jolloin sitä voi kerrostalossa käyttää. Sileää kun puolen tunnin sur,sur surruttelun jälkeen sitä kokeilee ensin käsivarteen ja kun sen saa nilkan viereen alkaa kone syödä elävää kudosta tuskallisesti. Kun jalkan punoitus, verenvuoto ja pulssi alkavat tasaantua, päätät, että jesari on edullisempaa sekä kivuttomampaa.

      Mutta tämä oli nyt vain minun kokemukseni :)

    • Nopeusti

      Ostin kymmenen vuotta sitten 5 eurolla epilaattorin Sokoksen poistomyynnistä. Olen käyttänyt sitä vain säärien ajeluun. Nipistää hieman, mutta kun kiristää toisella kädellä ja ajaa suihkun jälkeen, tulee ihan hyvää jälkeä ja nopeasti. Tosin ihoa on rasvattava hieman sen jälkeen. On ollut parempi kuin höylät.

    • nakit ja muusi

      Kukas mahtoikaan sanoa aikoinaan, että pidä puutarhasi puhtaana myös pation ala puolelta.

    • keira

      Kolmas epilaattori on minulla nyt käytössä, jo vuosia siis olen epiloinut. Kainalot, jalat, bikinirajan, ja naamakarvoja.
      Aluksi säärissä sattui eniten, kolme päivää meni, ennenkuin sain ne ajeltua. Muutaman kerran jälkeen kipu helpotti, ja nyt ei enää tunnu oikein mitenkään.
      Kainalot onnistuivat heti ekalla kerralla, nostaa vain kättä ylös ja taakse koko ajan, jotta iho pysyy kireällä, ei lainkaan kamalaa. (Yllätys, kyllä!)
      Naamakarvojen ajelu nipistää edelleen, ei pahasti.
      Bikinirajoissa pitää muistaa ensin sheivata, antaa kasvaa parin millin pituuteen, ja sitten epiloida. Ihoa vain kireälle toisella kädellä, ei ihan hirveää.
      Bikinirajoihin tuli ensimmäisillä kerroilla pahan näköisiä punaisia pilkkuja, verenpurkautumia. Ne puhdistin aina Amiseptilla, ja vedin perusvoiteen päälle, seuraavana päivänä jo katosivat. Nyt niitä ei enää tule, koska karvat eivät kasva niin paksuina johtuen säännöllisestä pitkään jatkuneesta epiloinnista.
      Epiloin edelleen säännöllisesti kerran viikossa, lauantaisin, kesät talvet, jotta pääsee helposti, kivuttomasti ja nopeasti hommasta, eikä tarvitse säikkyä sääriensä karvaisuutta, kun haluaa pukeutua hameeseen.
      Kovasti ovat karvat vuosien aikana ohentuneet, ja harventuneet, tosin se kai on vain harhaa. Luultavasti kyse on enempi karvojen eriaikaisesta kasvuvauhdista.
      Epilaattoria ostaessa kannattaa katsoa nopeutta ja pinsettien määrää. Mitä enempi kierroksia ja pinsettejä, sitä kivuttomampaa.
      Aluksi sattuu kuitenkin.
      Suosittelen, ja sinnikkyytä jatkaa säännöllisesti.
      Mitä niihin vahaliuskoihin tulee, niin Voi Ei! Rahanhukkaa ainakin minulla, pari hullua karvaa jäi siihen läpyskään. Tai ehkäpä niiden vahojen tarkoituskin on tappaa karvat nauruun.

    • En suosittele

      1. Braun

      2. Kaksi kertaa

      3. Jalat

      4. Teki minulla ihoon järkyttäviä patteja, jokainen karvatuppi turposi ja alkoi punoittamaan

      5. Karmea ajatuskin

      6. -

      7. 11

      8. Ei ole kidutuksen arvoista, lopputulos on epätasainen koska todennäköisesti et jaksa ajaa kaikkia karvoja tarkasti

      9. Uskoakseni ajavat saman asian

      10. Never again, ei sovi minun iholleni. Jollekin saattaa toki sopia, ja sinä voit olla yksi heistä. En kuitenkaan suosittelisi epilaattorin ostamista.

      Suosittelen sokerivahausta. Paljon hellävaraisempaa kuin epilointi, ja jos ei halua maksaa hirveitä hintoja ammattilaisen sokeroinnista, löytyy kaupoistakin sokerointivahaa joilla saa saman tuloksen. Sokerointi on taitolaji ja sen opetteluun menee jonkin aikaa. Ei kannata antaa heti periksi jos päätät kokeilla!

    • Pinsetti

      Haluatko ap välttämättä ostaa koneen? Minä nypin kulmakarvapinseteillä säärikarvat kesäkaudella, ehkä kolme kertaa kesässä. Kainaloita sheivaan läpi vuoden höylällä ja muu karvoitus onkin niin vaaleaa ja vähäistä, että annan olla. Helppoa, edullista ja kivutonta.

      • En viitsisi

        Minulla ainakin kasvoi käsivarsissa ja säärissä niin paljon karvoja ettei voinut edes ajatella että olisi nyppinyt yksitellen pinseteillä (viikkohan siinä menisi). Eikä se edes onnistuisi kaikkialta, säärien ja reisien takapuolelta peilin kanssa nyhrääminen olisi vielä hitaampaa.


    • Mirkku2

      Kauan harkitsin epilaattorin ostoa. Kauan sitten kävin kosmetologilla vahalla poistattamassa säärikarvani ja seuraava vaihe oli Veeti. Vuosi sitten ostin hyvän epilaattorin ja nyt olen tosi tyytyväinen. Minun mielestä se satu lainkaan, kun säärikarvoja hoistaa - hieman nyppäsee. Karvat ovat vähentyneet ja sänkeä ei tunnu lainkaan. Kasvoista huulten ympäriltä kerran kokeilin, mutta se oli kivuliasta. En löydä mitään miinusta epilaattorista.

    • tkhtre

      Mitenkä edellinen viesti liittyy käsiteltävään aiheeseen.

    • 20+18

      Ainut harmi epiloinnissa ovat sisäänpäin kasvavat karvat.
      Vielä en ole löytänyt ainetta joka estäisi tämän.
      Olisi ihan mielenkiintoista käydä polttamassa karvat, loppuisi karvan kasvu siihen, se vasta kivulias toimenpide olisi

    • 14+11

      Ostin epilaattorin noin kymmenen vuotta sitten enkä ole sitä kauheasti käyttänyt. Syynä se että höylällä saan kerralla sileäksi ja oma karvankasvu on melko hidasta. Pitäisi vissiin opetella käyttämään tuota ahkerammin niin saisi karvat kasvamaan samaan tahtiin niin voisi tullakin sileetä.

      Olen epiloinut vain sääristä eikä tämä mielestäni ole koskaan varsinaisesti sattunut, lähinnä nipistää. Asteikolla "kipu" on noin 3. Omaan korkean kipukynnyksen niin voi johtua myös siitä. Vahaaminenkaan ei tunnu missään.

      Omistan Braunin silk epil epilaattorin ja olen myös kokeillut halvempaa mallia enkä ole huomannut suurta eroa laitteissa. Tietysti omassani on enemmän "hienosäätöjä" mutta väliäkö tuolla?

      • Säännöllisyyttä

        Karvat eivät kasva koskaan samaan tahtiin, aina on osa lepovuorossa eri aikaan. Juuri tähän perustuu epiloinnin kivun väheneminen kun pidempään epilaattoria käytettäessä kerralla nypitään vain silloin kasvavat karvat ja niitä on harvemmassa sekä hennompia.


    • KumpivaiKampi

      Pitäiskö saada pallikarvat pois kokonaa? Jos on oikee pöheikkö ni ruohonleikkuri on kova sana..

    • dippadappaduu

      Kainalot ja sääret pari vuotta säännöllisessä käsittelyssä. Todella hennoksi ja vähäiseksi meni karvankasvu. Nyt puolisen vuotta laturi kateissa ja siellä täällä pitkiä karvoja, mutta ei ollenkaan niin tiheässä kuin alkujaan.

      Kipuun tottuu jo ensimmäisellä käyttökerralla. Ensimmäinen minuutti kauhein, sitten alkaa tottumaan. Intiimialueella käytän kylmävahaliuskoja. Huhhuh, siinä vasta koettelemus on kyllä se on sen arvoista. Alussa tuli hurjia mustelmia ja muita verenpurkaumia, joten ei ihan päivää ennen kullan tuloa kantsi tehdä....

    • Karvatar 52v

      Braun Silk-epil on poistanut vuosikausia sääristäni karvat. Aluksi otti kipeää ja kevään ensimmäinen kerta kai sattuu eniten. Kainaloita voin ajella ja kulmakarvat siistii joskus kosmetologi. Haavoja en ole saanut.
      Nuorena olin poikkeuksellisen karvainen ja vieläpä tummakin, joten karvat näkyivätkin. Nyt iän myötä käsivarsikarvat ovat hävinneet ja vaalenneetkin, etten enää näe niitä. Säärikarvat ovat nyt vaalenneet ja vähentyneet entisestään.
      On kuulemma olemassa (YvesRocher) jotain geeliä, jota voi laittaa poiston jälkeen, että karvat kasvavat hitaammin. Tehoaako se tai tietääkö kukaan mitään siitä?

    • rips räps

      1. Mitä epilaattoria käytät?
      Joku Braun, en muista tarkkaa mallia
      2. Kuinka kauan olet sitä käyttänyt?
      Kaikkiaan n 20 vuotta (edellinen oli myös Braun)
      3. Mitä iho-alueita laitteella ajelet?
      Sääret, kainalot, pimpan
      4. Miten poistat karvat niistä paikoista joissa et käytä epilaattoria?
      Pinseteillä
      4. Vaatiiko sen käyttö erityistä tarkkuutta ja voiko epilaattori tehdä helposti ihoon haavoja?
      Vaatii tarkkuutta ja oikean tekniikan opettelua
      5. Onko mahdollista poistaa karvoja esim. kasvoista tai alapäästä (muutenkin kuin vain bikiniraja) rikkomatta ihoa?
      Kasvoihin ei ole ollut tarvetta käyttää, pimpan epiloin noin sentin päähän "viivasta".
      6. Miten kauan meni että huomasit karvojen kasvavan ohuempina ja/tai kasvun tihentyneen?
      En muista enää, ehkä vuosi niin tajusin, että paljon vähemmän karvoja on
      7. Asteikolla 1-10 miten pahalta epilointi tuntui ensimmäisillä käyttö kerroilla ja miltä tuntuu nyt pidemmän ajan jälkeen?
      Ekan kerran tuntui 9 arvoisesti, nykyään jotain 2-3.
      8. Voittaako epilointi selkeästi tavallisen sheivauksen ajatellen lopputulosta?
      Minulla voittaa, koska en voi sheivata ollenkaan (paitsi hätätilanteessa sääriä/kainaloita), ihoni ei kestä terää ollenkaan
      9. Ajaako omasta mielestäsi lähes kaikki epilaattorit saman asian merkkiin ja hintaan katsomatta?
      Ei ole kokemusta, mutta varmaan akussa ja moottorissa on paljonkin eroa
      10. Kerro käytöstä mahdolliset plussat ja miinukset.
      Minulle ainoa toimiva menetelmä, kävisin sokeroinnissa mutta ei ole varaa. Olen lisäksi allergikko, niin epilointiin ei tarvitse mitään ylimääräisiä kemikaaleja, sen kun kiskoo menemään vaan. Keho tuottaa todella nopeasti omia kivunestolääkkeitään, eli ensimmäinen veto saattaa minullakin vielä nipata kunnolla, mutta minuutin päästä ei enää tunnu mitään.

    • Näin täällä

      Jalat usein punaisilla pilkuilla. Karvat eivät ole vähentyneet, osa niistä vaan jää kasvamaan ihon alle, jolloin tulee näppylöitä. Lisäksi kasvavat viikossa takaisin. Usein myös vain katkeilevat eivätkä lähde juurineen pois.

      Kunpa olisi ihan hyväksyttävää vain olla kaikkine karvoineen.

      • Täällä Nain

        Epilaattori on epätavallinen epiloiva ekvivalentti epistemologinen epidural epiläinen epiloinen peppimäinen peppisoinen peppukarvat epistomoloiva. tosi hyvä.


      • Valinnanvapaus on!

        Jotkut tekevät sen päätöksen, että pitävät karvansa. Kyse on valinnasta ja itsetunnosta. Lohdutuksena: sääret tottuvat ajan myötä epilointiin, sitä paitsi säärikarvojen kasvu heikkenee iän myötä (kuten kainalokarvojenkin). Itsellänikin oli alkuun punapilkkuiset sääret, ei enää.

        Mutta jos et halua ajella karvoja, älä aja! Talvella ainakin sen luulisi olevan helppoa. Ihollekin tekee hyvää levätä, jos se ärtyy ajelusta. Kokeile jotain muuta menetelmää silloin, kun kuljet sääret paljaina.


    • epilaattoriharkinnassa

      Ohhoh tännehän on tullut julmetusti viestejä sitten viime kerrasta. Hienoa :)

      Osa oli kertonut että epilointi aiheuttaa karvojen sisäänpäin kasvua..Se alkoi nyt mietityttämään. Nimittäin en todellakaan haluaisi ostaa epilaattoria jos se laittaa karvat kasvamaan sisään. Höyläämisestä ei karvat ainakaan ole kasvanut sisään, mutta voiko toi epilointi sitten tehdä niin? Voiko niitä mitenkään ehkäistä?

      Sekään ei taida olla mahdollista että ostaa epilaattorin ns. "testikäyttöön" ja jos ei laite sovikaan niin saisi rahat takaisin.

      • rips räps

        Mulla on niin päin, että höylästä tms ajelusta tulee pilkkuja ja sisäänpäin kasvamista, mutta epiloinnista ei. Sitä ei voi testaamatta tietää, riippuu varmaan ihon kudostyypistä ja karvatupesta. Mulla on melko löyhässä noi karvat, niin ehkä epilointi sopii mulle siksi paremmin.


      • Kyllä se siitä

        Kun aloitin epilaattorilla ajamisen, alussa tuli vähän sisäänkasvavia karvoja mutta kun jatkoin vaan säännöllisesti niin ilmiö loppui.


    • Keira

      Alkuaikoina tuli muutama sisäänkasvanut karva sääriin, ja pari kertaa kainaloon, ei enää aikoihin.
      Kannattaa kuoria epiloituja kohtia säännöllisesti, itselläni riittää karkealla pesusienellä peseminen. Kuorinnan jälkeen normaali kosteusvoide.
      Sisäänpäinkasvaneet karvat saa esiin puristamalla ja nappaamalla pinseteillä kiinni ja ulos, eivät sen kummempi riesa ole.
      Epiloinnin kun ottaa vakituiseksi tavaksi, jonka tekee säännöllisesti jatkuvasti, pääsee helpolla ylimääräisten karvojensa kanssa.
      Mihinkään sheivaamiseen en enää ikinä itse voisi kuvitella palaavani, niin hirvittävä kutina seurasi aina seuraavana päivänä, ja onnistuin niitä haavojakin tekemään sekä sheiverillä että Veet-voiteen poistolastalla.

    • mietiiin

      Miten puhdistatte epilaattorin? Riittääkö jos vaan huuhtelee veden alla, vai pitäisikö jotenkin "rajummin" puhdistaa?

      Olen käyttänyt epilaattoria vasta kerran (eilen), ja kainaloihin jäi pieniä punaisia pilkkuja, joista vuoti vähän verta. Ovantko nämä vain ensimmäisten kertojen riesa, vai jääkö epiloinnista aina jotain jälkiä?

    • Keira

      Jatka vaan epilointia säännöllisesti, älä päästä karvoja liian pitkäksi, loppuu se punaisten pilkkujen tulo. Kainalokarvat on melko paksuja samoin kuin bikinirajakarvat, ja ne kun juurineen temmataan irti, niin jäähän siitä jälki.
      Onneksi ne muuttuvat hennommiksi muutaman epilointi kerran jälkeen.
      Epilaatorin mukanahan tulee harja, jolla saa kätevästi puhdistettua. Pari kertaa olen pyyhkäissyt pinsetit Amiseptillä, sillä saa mahdolliset ihosta irronneet rasvat pois.

    • Epilointia_suosiva

      1. Rowenta Fashion (oli tosi halpa, Anttilan tarjous)
      2. Pari vuotta (sitä ennen oli saman tyyppinen kalliimpi, nykyinen on kevyempi ja pienempi)
      3. Kaikki: sääret, kainalot, niskan untuvat, silloin tällöin ylähuulen ja poskien untuvat
      4. Vauvan kynsisaksilla (nimittäin nenäkarvat), pinseteillä (kulmakarvat)
      4. Kun ostin uuden epilaattorin, se oli paljon tehokkaampi kuin entinen, ja välillä "karkasi käsistä", eli nipistyi vahingossa kiinni johonkin kohtaan ihossa - tästä seurasi kipeä mustelma
      5. Kyllä, mutta ei ole suositeltavaa. Riippuu henkilökohtaisista ominaisuuksista, miten onnistuu. Ohuet vaaleat karvat lähtevät helposti, mutta infektioriski on aina olemassa, voi tulla vaikka pieniä näppyjä.
      6. Eivät ole ohentuneet epiloinnin ansiosta. Olen keski-iässä, joten karvankasvun muutokseni liittyvät ikään, eivät epilointiin. Minulla ei ole heikentänyt karvankasvua mitenkään.
      7. Ekat kerrat: 10 (sääret, kainalot, alapää). Nyt 0 (sääret, kasvot, kainalot). Alapää: 2. Jos edellisestä epiloinnista on pitkä aika (vaikka olisin välillä sheivannut, niin alapään ajelu sattuu, koska karvojen määrä on suurempi.
      8. Lopputulos on parempi kaikkialla muualla paitsi alapäässä. Alapäässä osa karvoista kasvaa aina sisään. Mutta en kestä sheivauksen jälkeistä sänkivaihetta ja sen aiheuttamaa kutinaa. Olen riipuvainen epiloinnista. Kannattaa miettiä milloin ajelee karvat, ettei iho tulehdu. Hikoilu, helle, pöly ym. ovat huonoja juttuja epiloinnin jälkeen. Kostea iho vahingoittuu helpommin epiloidessa.
      9. En ole testannut uusia ja kalliimpia malleja.
      10. Plussaa: ei tarvitse koko aikaa ajella. Miinusta: ihon tulehtumisriski (sisään kasvaneet karvat, näpyt).

    • Karvapallero

      1. Mitä epilaattoria käytät?
      Braun Silk Epil 7

      2. Kuinka kauan olet sitä käyttänyt?
      Kyseistä laitetta kolmisen vuotta, sitä ennen oli muutaman vuoden käytössä kanssa Braunin epilaattori, joka ei ollut kovin kaksinen, joten vaihdoin vähän kallimpaan ja parempaan.

      3. Mitä iho-alueita laitteella ajelet?
      Sääret, reidet, pakarojen alaosat, bikinirajat ja alavatsan "onnenpolku".

      4. Miten poistat karvat niistä paikoista joissa et käytä epilaattoria?
      Nypin yleensä pinseteillä yksittäisiä hajakarvoja esim. ylähuulesta sekä niitä mitä epilaattori ei ole ottanut irti. Kainalot ja intiimialueen sheivaan sekä välillä käytän alakertaan myös kylmävahaliuskoja.

      4. Vaatiiko sen käyttö erityistä tarkkuutta ja voiko epilaattori tehdä helposti ihoon haavoja?
      Ei vaadi suuremmin tarkkuutta, mutta löysät ihoalueet tulee kiristää, ettei vedä ihoa mukaan (nimimerkillä pari kertaa tullut ihorikkoa sisäreiteen).

      5. Onko mahdollista poistaa karvoja esim. kasvoista tai alapäästä (muutenkin kuin vain bikiniraja) rikkomatta ihoa?
      Kasvoihin en menisi epilaattorilla sörkkimään. Bikinirajat vuotavat yleensä vähän verta karvatupeista, vaikka nyppisin ne pinseteilläkin.

      6. Miten kauan meni että huomasit karvojen kasvavan ohuempina ja/tai kasvun tihentyneen?
      Enpä ole huomannut, mutta tää mun karvan määrä onkin ihan yliluonnollista...

      7. Asteikolla 1-10 miten pahalta epilointi tuntui ensimmäisillä käyttö kerroilla ja miltä tuntuu nyt pidemmän ajan jälkeen?
      Ajan saatossa on helpompaa ja ei kannata pitää epilointiväliä hirveän pitkänä, koska silloin sattuu enemmän.

      8. Voittaako epilointi selkeästi tavallisen sheivauksen ajatellen lopputulosta?
      Voittaa! Sheivaus pitää karvat poissa ehkä pari tuntia ja sitten jo pistelee käteen.

      9. Ajaako omasta mielestäsi lähes kaikki epilaattorit saman asian merkkiin ja hintaan katsomatta?
      Eivät. Kannattaa panostaa laatuun ja ottaa vähän hinnakkaampi epilaattori. Eka Braunin epilaattorini oli aika surkea ja se näkyi lopputuloksessa. Suosittelen itse sellaista, jossa on ihoa myötäilevä pää, ajaa tarkemmin.

      10. Kerro käytöstä mahdolliset plussat ja miinukset.
      Plussaa on ehdottomasti se, että karvat pysyvät poissa kauemmin. Miinusta tulee työläästä urakasta (omalla kohdallani), kivuliaisuudesta (johon kyllä tottuu, riippuu käsiteltävästä alueestakin hyvin paljon) sekä välillä sisäänpäin kasvavista karvoista. Tästä kaikesta huolimatta epilointi on kohdallani välttämätöntä, koska karvojen laserointiin ei ole varaa.

    • nuorikkoo

      1. Mitä epilaattoria käytät?
      Braun silk epil 5

      2. Kuinka kauan olet sitä käyttänyt?
      pari kuukautta

      3. Mitä iho-alueita laitteella ajelet?
      sääret ja kainalot, vähän myös bikinirajoja

      4. Miten poistat karvat niistä paikoista joissa et käytä epilaattoria?
      höylällä. sokerointia yritän aina välillä mutta jostain syystä ei koskaan onnistu

      4. Vaatiiko sen käyttö erityistä tarkkuutta ja voiko epilaattori tehdä helposti ihoon haavoja?
      minulla ei ole koskaan tullut haavoja, mutta käytänkin sitä huolellisesti

      5. Onko mahdollista poistaa karvoja esim. kasvoista tai alapäästä (muutenkin kuin vain bikiniraja) rikkomatta ihoa?
      en ole yrittänyt, mutta tarkoituksena on pikkuhiljaa laajentaa epiloitavaa aluetta alapäässä, toistaiseksi olen saanut pois vain vähän bikinirajoista ja ylimpiä karvoja

      6. Miten kauan meni että huomasit karvojen kasvavan ohuempina ja/tai kasvun tihentyneen?
      ainakaan vielä eivät kasva ohuempina

      7. Asteikolla 1-10 miten pahalta epilointi tuntui ensimmäisillä käyttö kerroilla ja miltä tuntuu nyt pidemmän ajan jälkeen?
      sääret eivät ole koskaan sattuneet, toisin kuin kainalot ensimmäisellä kerralla. Sattui ehkä 8 1/2 verran, en saanut kaikkea kerralla epiloitua, vaan poistin loput parin päivän päästä. Bikinirajastakin huomaa etteivät kerran epiloidut paikat satu enää niin paljon kuin aluksi.

      8. Voittaako epilointi selkeästi tavallisen sheivauksen ajatellen lopputulosta?
      ei, minusta sveivatessa jälki on sileämpää. jos haluaa oikein sileän tuloksen, kannattaa ehkä ensin epiloida ja perään vielä sheivata. Toisaalta lopputulos näyttää kuitenkin pidempään paremmalle epiloitaessa.

      9. Ajaako omasta mielestäsi lähes kaikki epilaattorit saman asian merkkiin ja hintaan katsomatta?
      kokemusta on vain tästä omastani, siihen olen tyytyväinen.
      http://m3.agitomedia.pl/image/700x700/bde45be4272afee7ba23c48c26c30ed7/depilatory-golarki-damskie/braun-silk-epil-5-5329-legs-brush-for-face.2066030.2.jpg

      10. Kerro käytöstä mahdolliset plussat ja miinukset.

      Plussat: käyttö tosi helppoa. minulle riittää ajo viikon välein, eli pidempiaikainen lopputulos kuin sheivatessa siis. Kertaostos toisinkuin sheivatessa, jossa teriä pitää uusia. Minulle ei ole tullut ainuttakaan punaista kutiavaa pilkkua, toisin kuin sheivatessa tulee lähes aina, erityisesti bikinirajalle.

      Miinukset: kipu erityisesti ensimmäisillä kerroilla, laitteen pitämä kova ääni, punoitus, jota kestää epiloidulla alueella muutaman tunnin-päivän. sisäänpäin kasvavat ihokarvat

      • Vastauksia:

        "Vanhana käyttäjänä" heräsi tarve kommentoida paria kohtaa.

        "6. Miten kauan meni että huomasit karvojen kasvavan ohuempina ja/tai kasvun tihentyneen?
        ainakaan vielä eivät kasva ohuempina"

        Parin kuukauden käytön jälkeen esiin kasvavat karvat ovat vielä niitä "vanhoja" lepovuorossa olleita karvoja. Vasta nyt alkaa tulla esiin ne ensimmäisellä kerralla epiloidut karvat. Pidemmässä käytössä karvat kasvaa ainakin ohuempina kunhan epiloi tiheään ja säännöllisesti.

        "8. Voittaako epilointi selkeästi tavallisen sheivauksen ajatellen lopputulosta?
        ei, minusta sveivatessa jälki on sileämpää. jos haluaa oikein sileän tuloksen, kannattaa ehkä ensin epiloida ja perään vielä sheivata. Toisaalta lopputulos näyttää kuitenkin pidempään paremmalle epiloitaessa."

        Kaipa olet huomioinut että epilaattorin käyttötapa on erilainen kuin sheivaus. Höylällä vetäessä tulee kertavedolla sileää, mutta epilaattorilla pitää ajella sama ihon kohta useaan kertaan eri suuntiin jotta jokainen karva on poistettu. Tällä tavalla ajellessani minulla tulee aina täysin karvaton ja sileä jälki. Ei ole mitään tarvetta sheivat epiloinnin jälkeen. Epiloinnin jälkeen ei saa tuntua mitään sänkeä. Jos tuntuu, karvat eivät ole irronneet vaan katkenneet jolloin työskentelytapaa pitää korjata.


      • nuorikkoo
        Vastauksia: kirjoitti:

        "Vanhana käyttäjänä" heräsi tarve kommentoida paria kohtaa.

        "6. Miten kauan meni että huomasit karvojen kasvavan ohuempina ja/tai kasvun tihentyneen?
        ainakaan vielä eivät kasva ohuempina"

        Parin kuukauden käytön jälkeen esiin kasvavat karvat ovat vielä niitä "vanhoja" lepovuorossa olleita karvoja. Vasta nyt alkaa tulla esiin ne ensimmäisellä kerralla epiloidut karvat. Pidemmässä käytössä karvat kasvaa ainakin ohuempina kunhan epiloi tiheään ja säännöllisesti.

        "8. Voittaako epilointi selkeästi tavallisen sheivauksen ajatellen lopputulosta?
        ei, minusta sveivatessa jälki on sileämpää. jos haluaa oikein sileän tuloksen, kannattaa ehkä ensin epiloida ja perään vielä sheivata. Toisaalta lopputulos näyttää kuitenkin pidempään paremmalle epiloitaessa."

        Kaipa olet huomioinut että epilaattorin käyttötapa on erilainen kuin sheivaus. Höylällä vetäessä tulee kertavedolla sileää, mutta epilaattorilla pitää ajella sama ihon kohta useaan kertaan eri suuntiin jotta jokainen karva on poistettu. Tällä tavalla ajellessani minulla tulee aina täysin karvaton ja sileä jälki. Ei ole mitään tarvetta sheivat epiloinnin jälkeen. Epiloinnin jälkeen ei saa tuntua mitään sänkeä. Jos tuntuu, karvat eivät ole irronneet vaan katkenneet jolloin työskentelytapaa pitää korjata.

        Epiloin ilmeisesti vähän hutiloiden, kun pieniä karvoja tuntuu aina epiloinnin jälkeen. Jotenkin ne eivät vaan tunnu irtoavan, vaikka tuon koneen mainostettiin irrottavan ihan lyhyetkin karvat. Vaikka monesti kävisin samat alueet läpi ja kuluttaisin (liian) pitkän aikaa karvoja poistaessa, niin silti aina lopetettuani huomaan että löytyyhän niitä karvoja vielä.
        Ehkä ensi kerralle varaan ihan kunnolla aikaa ja otan tavoitteeksi saadaa jokaisen pois, jospa se on mahdollista.


    • arpijalka

      1.Braunin joku vanha malli vuodelta 2006 muistaakseni
      2. vuodesta 2006
      3. sääret ja joskus bikinirajoja
      4. käytän kainaloihin tavallista höylää, bikirajojen hajakarvat nypin pinseteillä ja joskus myös sheivaan. Alapääkarvojen poistoon käytän myös miesten parranajokonetta. Veet-voiteet ja kuuma/kylmävahaus ovat myös tuttuja menetelmiä, mutta nykyään harvemmin käytössä.
      5. en ole kokeillut oikeastaan. Alapään iho menee ainakin itselleni äärimmäisen herkästi rikki ja epilointi näistä herkistä paikoista on minulle mahdotonta.
      6. Karvat pysyivät aluksi ehkä vähän kauemmin poissa, mutta käytännössä ne tulevat takaisin alle viikossa epiloinnista ja ovat ehkä hitusen huomaamattomampia, mutta eivät sellaisia joissa kehtaisi kulkea.
      8. Epiloin, koska en tykkää siitä miltä sheivauksen jälkeinen sänki tuntuu ja näyttää. Sheivata minun pitäisi joka päivä, epiloinnin kanssa riittää kerran viikossa ja sänki ei ole niin pahan näköinen tai tuntoinen.
      9. kokemusta vain yhdestä.
      10. Plussaa että karvat pysyvät poissa kauemmin kuin päivän ja ovat pikkuisen hennompia (mutta ei mitenkään erityisen). Suuri miinus ovat sisäänpäin kasvaneet karvat. Mulla kasvaa karvat paljon sisäänpäin, vaikka kuinka kuorisin ihoa. Ja tämä on jättänyt sääriini todella ikävän näköisiä rumia jälkiä. Violetteja pieniä läiskiä. Ainoastaan rusketus peittää läiskiä hieman, mutta varsinkin talven jälkeen häpeän rumia laikukkaita sääriäni. Joten varoituksen sana! Epilaattori voi aiheuttaa pysyviä kauneusvirheitä! Kipuun tottuu, jos säännöllisesti epiloi, joten en olisi siitä huolissani. Enemmän noista arvista. Ja ehkä miinuksena myös se että epilaattori pitää aika mekkalaa ja tarvii sähköä, joten ihan missä vaan aseman vessassa ei kehtaa alkaa epiloimaan!

    • PaRtySummery

      Vastaan vain muutamaan kysymykseen sillä tähän on tullut jo paljon vastauksia, ja silti tahdon mielipiteeni sanoa.

      Aloin itse epiloimaan n.6 vuotta sitten ja kyllä aluksi se sattu, varsinkin kainaloiden epilaus! Väänsin ihan itkua kun ensi kertaa kainaloistani epiloin karvat. Itse ajelen sääret sekä kainalot, yrittänyt olen bikinirajaakin mutta se on todella haastavaa kivun vuoksi ja alueen, koska on vaikeaa löytää sopivaa asentoa miten epiloi bikinirajansa.

      Olen huomannu, että karvankasvu on todellakin hidastunu ja karvat ovat vaaleita ja "höttöisempiä". Miinuspuolena on sisäänpäin kasvavat ihokarvat, hygieniasta; eli pese alue mitä alat epiloimaan aina ennen epilointia, ja ihon kosteudesta on hyvä huolehtia. Silti minulle on tullut tulehtuneita karvatuppeja sisäänpäinkasvavien karvojen vuoksi, joita olen hoitanut sitten kasvovedellä mikä sisältää alkoholia.

      Mutta olen tyytyväinen epilointiin, pienistä haitoista huolimatta sillä ne voi onneksi fiksata kuntoon :) Tyytyväinen epilointiin siksi koska karvat ovat vaalentuneet ja nyt voin joka toinen viikko epiloida karvani, jos siis ne pienet haituvat ei haittaa :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe