Sitoutumiskammoinen mies?

Ihmeissään

Olen asunut mieheni kanssa vajaan vuoden yhdessä, tuntuu ettei tehdä enää yhdessä mitään. Kotona istutaan eri huoneissa, mies tiuskii aina jos ehdotan jotain ja vastaus on ehdottoman kieltävä, vaikka olisi kyse kaupassakäynnistä. Mies ei halaa, ei pussaa, saati hyväksy muutakaan lähellä oloa. Tuntuu että homma käy pahemmaksi kokoajan. Jos miestä yrittää lähestyä, hän pistää vastaan. Ei kuulemma halua. Kaikista eniten minua ihmetyttää se että suhteen alussa kaikki oli toisin. En ole koskaan tavannut ketään ihmistä hänen elämästään ja sekin alkanut ahdistamaan. Muuten mies on ihan kunnollinen, hoitaa kotitöitäkin ja opiskelee. En tajua mistä kaikki johtuu, eikä puhuminen auta, vaikka selvästi jokin on vialla. Tuntuu että jään listalla viimeikseksi eikä mies halua panostaa suhteeseen, vaan omat tekemiset ja hyvinvointi tulee ensimmäiseksi. Tuntuu että mies suhtautuu ongelmiin huumorilla ja kylmällä välinpitämättömyydellä. Jos olen surullinen, mies vetäytyy muualle eikä ole huomaavinaan tai sitten nauraa minulle. En jaksa enää tajuta. Välitän silti miehestä tosi paljon ja meillä synkkaa muuten hyvin. Pelkääkö mies vain että pääsisin häntä liian lähelle?

7

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oh mi gud

      Vai synkkaa teillä muuten hyvin...

    • miesluonto.

      Oletko lihonut suhteen aikana/oletko lihava?

      Harva mies pysyy tyytyväisenä pullukan kanssa ja tyytymättömyys itseen ja kumppaniin voi sitten ilmentyä noin.

    • ero, ero, ero

      Se ei enää halua sua - ei rakasta sua.

    • - ei tehdä enää yhdessä mitään.
      - kotona istutaan eri huoneissa
      - mies tiuskii aina jos ehdotan jotain ja vastaus on ehdottoman kieltävä, vaikka olisi kyse kaupassakäynnistä.
      - mies ei halaa, ei pussaa, saati hyväksy muutakaan lähellä oloa.
      - jos miestä yrittää lähestyä, hän pistää vastaan. Ei kuulemma halua.
      - en ole koskaan tavannut ketään ihmistä hänen elämästään j
      - jään listalla viimeikseksi eikä mies halua panostaa suhteeseen, vaan omat tekemiset ja hyvinvointi tulee ensimmäiseksi.
      - mies suhtautuu ongelmiin huumorilla ja kylmällä välinpitämättömyydellä.
      - jos olen surullinen, mies vetäytyy muualle eikä ole huomaavinaan tai sitten nauraa minulle.

      Mutta muuten "synkkaa hyvin"? Siis mikä tarkalleen ottaen teillä synkkaa hyvin?

      • Ihmeissään

        No joo, tuon listan perusteella meillä ei varmaan hyvin synkkaa. Mutta siitäkin huolimatta mies saa minut hymyilemään.. Ennen tehtiin yhdessä kaikkea ja tuntui että mies haluaa minua, vaikka aina vähän arka ollut. Siis on synkannut hyvin! En ole lihonut, samanlainen olen kuin suhteen alussakin, hyvä kroppainen, hoikka jne. Mies jaksaa aina sanoa, ettei minussa ole mitään vikaa, että hän tässä on ongelma eikä voi sille mitään. Voiko olla niin että mies ei ole lapsena tottunut läheisyyteen eikä kaipaa sitä suhteessakaan, eikä uskaltanut tuoda sitä ilmi suhteen alussa? Mutta miksi hän sitten ylipäätään päätyi suhteeseen kanssani jos ei läheisyyttä haluaisi.... Meillä vaan liian erilaiset tarpeet.


    • jätä mies?

      Pitäisikö sun jättää mies, voisit jutella myös nimettömänä kriisipuhelimeen (ei tarvii olla kriisiä). Hän ei ole kiinnostunut, rakastunut? On joku toinen? Tai pettää naisten kanssa? Onko narsistinen kun nauraa surullesi? Kukaan normi ihminen ei tee niin. Hyvin huolestuttava merkki. Minkälainen menneisyys hänellä on? Tunnetko hänet todella. Hän kontrolloi selvästi suhteessa, torjuu ja antaa armopaloja. Ei ole olemassa sitoutumiskammoa, miehet kyllä sitoutuvat jos kiinnostaa. Hän ei arvosta sinua ja naisia? Hän haluaa eron muttei kykene sanomaan sitä? Älä roiku noin ilkeässä..tyypissä. Tai kiusaa vaan. Olisko aika muuttaa erilleen ennen kuin selviää pahempaa tai henkinen väkivalta, kylmyys muuttuu fyysiseksi? Et ole syyllinen hänen ongelmiinsa tai negaatioihinsa. Ehkä hänen arvomaailmansa on erilainen ja seksistinen? Oletko liian lempeä, sinisilmäinen ja kiltti hänen mielestään, mies salaa jotain? Häntä ärsyttää jotkut asiat. Pariterapiaan tuskin tulee ja hän ei rakasta?

      Katso linkistä kohta 2.

      Oletko väkivaltaisessa suhteessa? 5 varoitusmerkkiä

      http://www.iltalehti.fi/nainen/2013070517232082_na.shtml

      • ihmeissään

        Hmmm, no siinäpä aikamoinen lista. En usko olevani liian sinisilmäinen, sanon kyllä asioista suoraan enkä kyllä aio suodattaa tuollaista käytöstä. Ei mies pettäjätyyppiäkään ole, todellakaan, sitä odottaisin viimeisenä, tai nyrkkiä naamaan. Eronneesta perheestä, vissiin melko riitainen ero kun oli pieni ja sen jälkeen monia uusioperheitä, vanhemmat riiteli humalassa jne. Ehkä asia tosiaan on niin ettei hän vain osaa arvostaa naisia, ainakin käytöksestä päätellen. Jotain on mitä ei suostu kertomaan, mutta on koittanut avautua. Hallelujah. En jaksa harrastaa ihmissuhteita enää. Kai yksinkin on sitten parempi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe