Armon vastaanottaminen

tule Jeesus tielle

Kohtaamme nettipalstoilla henkilöitä jotka kerskuvat teoillaan, pilkkaavat ja halveksivat niitä jotka Jumala on Kristuksessa vanhurskauttanut ja lapsikseen ottanut. MOnesti pohdin mistä tällainen mahtaisi johtua, että Jumalan täydellinen teko hylätään tällä tavalla ja lähdetään itse itseänsä vanhurskauttamaan erilaisilla konsteilla. Toisia omavanhurskaus alentaa niin alas, etteivät he rohkene uskoa armosta itseään vanhurskaiksi. He vaatimalla vaativat itseltään kaiken maailman surituksia, ja laskervat voisiko jo näillä meriiteillä uskoa.

Toisilla unohtuu kokonaan että Kristuksen teko on täydellinen, he alkavat surittamisillaan parantamaan Kristuksen tekoa, ja huutelevat kulkeissaan
katsokaa nyt kaikki kuinka minä olen pyhittynyt, miksi te saamattomat kurjat
ette kiitä minua? Minulla on oikein palsta netissä jossa minua saa kiittää ja kehua, siellä minä kerron saavutuksistani. Voi voi.

Opetuslapset kysyivät kerran Jeesukselta että mitä meidän pitäisi tekemän, että JUmalan tekoja tekisimme.

MItä Jeesus vastaa heille?

Joh. 6:28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"

Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

Joh. 6:30 He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet?
Joh. 6:31 Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin kirjoitettu on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi.'"

Joh. 6:32 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.
***) Joh. 6:33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Kristinuskon joukkoon on luikerrellut valtavat määrät erilaisia ihmisen tekoja ja menestystä korostavia oppeja. MIelikuvituksesta on tullut monille Pyhä Henki jne. Varsinkin Jumalan sanassa ja uskossa rakentumattomia tällaiset joukot houkuttelevat. Minäkuvaltaan sairaat ovat saaneet uskonnosta välineen näyttää
kerrankin maailmalle mihin minä pystyn. Kun tällaisia kuuntelee ja varsinkin netistä lukee niin sanoman ydin on, minä, minä ja minä, eli kaikki pyörii sen varassa mitä minä tein ja teen. Katsokaa nyt kaikki mitä minä tein ja vastaisuudessa tulen tekemään. HUomiota pyritään siis keskittämään itseen.

Kristinuskossa kaikki tulee lahjana taivaasta alas maahan. Ja ne jotka taivaasta tulleen ottavat vastaan, he alkavat tekemään Jumalan tekoja. Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

Ei sitä tiedä kukaan muu, kuin hän, joka on Jumala armon itse kokenut.
Eikä JUmalan armoa käsitä täydellisesti kuin ainoastaan sellainen joka on myynyt kaiken itse tekemänsä, todeten sen kjelvottomaksi ja JUmalalle kelpaamattomaksi.

Tätä lahjaa me Jumalan lahjasta osallisiksi tulleet tarjoamme kanssaihmisille.
Lahjoissa ei ole hintalappua, kuten tiedämme. Omavanhurskaus on monet kristityt eksyttänyt pellolle kyntämään kymmentä eri sarkaa, joista se kymmenes ei tule koskaan valmiiksi. Jumalassa ihminen saa rauhan, silloin hän toimii rauhasta käsin, eikä tällainen ihminen kulje kylillä kerjäämässä "hedelmistään" kiitosta kanssaihmisiltä.

Jeesuksen hedelmistä nauttiva tulee ravituksi, omavanhurskauden rakentajien kynsissä tulee riistetyksi. Valvokaa rakkaat ystävät Kristuksessa Jeesuksessa.
varo itselleen vaativia ja itseänsä kehuvia, he eivät ole Kristuksen todistajia. Kilvoittele uskossa. Jeesus on tie.

Vanhurskas on elävä uskosta.

37

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meidän pekka

      No kukapa tässä itseään nostaakaan kuin S?

      • tehkää parannus

        Jos "meidän pekka" luulee pilkkaavansa avaajaa, hän erehtyy pahoin.

        Minun vanhurskauteni pyhyyteni ja puhtauteni on YKSIN Jeesus Kristus.
        Yhtäkään ihmistä en kehoita katsomaan mihinkään muualle kuin YKSIN Kristukseen. - Joka Kristusta halveksii on matkalla kadotukseen.

        Kaikenölaiset pellen pelit pyhine lihoineen eivät kiinnosta, ne on kaikki valhetta ja tuhon tie.


    • Jumalalta rauha

      Nämä asiat ovat tärkeitä erityisesti tänä aikana, kun kristinuskon perusteita ei enää opeteta kouluissa. Individualismi ja elintasokilpailu on vienyt ihmiset kauaksi toisistaan.

      Netti on täynnä Jumalan sanasta ja yhteisestä uskontunnustuksesta irti revittyä hengellistä jatkojalostetun lihan tuottamaa saastetta. Erilaiset uskonnolliset liikkeet ja yksittäiset hengelliset narsistit vilkuttelevat netissä mainosbannereitaan houkuttelevina, - tulkaa tänne.

      Hengellisellä saasteella on monenlaisia ilmenemismuotoja, yhteistä niille on kuitenkin ihmisen korottaminen ja ihmisen mahdollisuuksien tarjoaminen.

      Kun Jumalan sana sanoo, kiellä itsesi ja naulitse ristille lihasi, seuraa Jeesusta, niin vihollisen työväki huutaa kehity, jalostu, rakennu, pyhity, ota Jumalan voimat haltuusi, tee ihmeitä, ym. Melkoista bisnestä Jeesuksen nimeä väärinkäyttämällä.

      Jumala toimii kenen kautta hän katsoo tarpeelliseksi, hän antaa voimastaan silloin kun tarvitaan, ja kenelle hän tahtoo.

      Raamatusta näemme millaisia ihmisiä Jumalan on tärkeisiin tehtäviinsä valinnut. Kukaan heistä ei ole ollut itse keskipisteenä, vaan he ovat aina kirkastaneet, kiittäneet, kunnioittaneet ja rukoilleet Jumalaa.

      Kamala yhdistelmä ihmiskehossa on "uskoon" tullut narsismi. Sieltä Jeesus saa lähtöpassit nopeasti.

      On korvaamaton lahja Jumalalta, tulla Kristuksessa uskon kautta vanhurskaaksi aarmosta ilman omia ansoita. MItään ei jää silloin ihmisen taikka ihmisten mitattavaksi ja arvioitavaksi.

      Tätä lahjaa paholainen vihaa ja vainoaa jatkuvasti
      hyvin ovelilla, ihmistä viehättävillä menetelmillä.

      • muuttis

        Ristin kantaminen on alennuksen tie. Jeesus sanoi: Ota ristisi ja seuraa minua!

        Jos ihmisellä ei ole oikeata itsensä tuntemista, hän ei tunnista omaa turmelustaan, vaan kilvoittelee ulkonaisten ja tekosyntiensä välttelemisessä. Tällöin hän alkaa tulla itseriittoiseksi ja pyhittyneeksi - itsessään. Pyhitys tarkoittaa syvenevää synnin ja Kristuksen tuntemista. Kristus tulee ainoaksi mahdollisuudeksi ja toivoksi matkalla kohti oikeaa kotimaata.

        Monille uskoon tuleminen on kuin päätepiste, vaikka se on vasta alku.
        Raamattu sanoo että liha ja veri eivät peri taivaan valtakuntaa. Miksi?
        Siksi, että perisynnin turmelema liha ei voi tehdä "parannusta", vaan se sotii Jumalan tahtoa vastaan koko elinaikansa. Liha ei voimaannu eikä pyhity.

        Moni ei ymmärrä Jumalan lain hengellisyyttä.
        Ei pidetä syntinä ja Jumalan tahdon vastaisena pahoja ajatuksia, -himoja ja -haluja. Ei myöskään rakastamattomuutta eikä laiminlyöntejä.

        Jumalan maailma on paradoksien maailma, jossa pienin on suurin, köyhä on rikas, väärä on vanhurskas, syntinen on pyhä jne.
        Kun Jumalan suuresta armosta avautuu oma turmellus, se pitää armoa tarvitsevana joka ainoa päivä ja hetki. Silloin tulee sydämen halu pysyä kiinni Kristuksessa Jeesuksessa, koska muut mahdollisuudet ovat loppuneet. Tässä sielujemme suuri rakastaja Herra Jeesus meitä auttakoon!


      • puhtaat vaatteet
        muuttis kirjoitti:

        Ristin kantaminen on alennuksen tie. Jeesus sanoi: Ota ristisi ja seuraa minua!

        Jos ihmisellä ei ole oikeata itsensä tuntemista, hän ei tunnista omaa turmelustaan, vaan kilvoittelee ulkonaisten ja tekosyntiensä välttelemisessä. Tällöin hän alkaa tulla itseriittoiseksi ja pyhittyneeksi - itsessään. Pyhitys tarkoittaa syvenevää synnin ja Kristuksen tuntemista. Kristus tulee ainoaksi mahdollisuudeksi ja toivoksi matkalla kohti oikeaa kotimaata.

        Monille uskoon tuleminen on kuin päätepiste, vaikka se on vasta alku.
        Raamattu sanoo että liha ja veri eivät peri taivaan valtakuntaa. Miksi?
        Siksi, että perisynnin turmelema liha ei voi tehdä "parannusta", vaan se sotii Jumalan tahtoa vastaan koko elinaikansa. Liha ei voimaannu eikä pyhity.

        Moni ei ymmärrä Jumalan lain hengellisyyttä.
        Ei pidetä syntinä ja Jumalan tahdon vastaisena pahoja ajatuksia, -himoja ja -haluja. Ei myöskään rakastamattomuutta eikä laiminlyöntejä.

        Jumalan maailma on paradoksien maailma, jossa pienin on suurin, köyhä on rikas, väärä on vanhurskas, syntinen on pyhä jne.
        Kun Jumalan suuresta armosta avautuu oma turmellus, se pitää armoa tarvitsevana joka ainoa päivä ja hetki. Silloin tulee sydämen halu pysyä kiinni Kristuksessa Jeesuksessa, koska muut mahdollisuudet ovat loppuneet. Tässä sielujemme suuri rakastaja Herra Jeesus meitä auttakoon!

        Vastauksena viestiin muuttis 24.4.2014 klo 09:43

        Aamen!

        Monesti opetetaan alennuksesta sillä tavalla, ikään kuin se olisi ihmisten orjuutta ja ihmisten orjailemista. Tunnemme hyvin ne ihmiset, jotka ihmispelossa ovat hylänneet Kristuksen ja alkaneet hyljätyksi tulemisen pelossa tottelemaan seurakuntansa johtajien vääriä opetuksia.

        Oikea alennus on ottaa omasta puolestaan tyhjänä vastaan Kristuksen täydellinen vanhurskaus ja Jeesuksen veren peso synneistään. Kokosyntisyytensä tunnustaminen ja lahjavanhurskauden alle nöyrtyminen on todellinen alennus.

        Se että koittaa lihallaan vääntää jonkilaista vanhurskautta maksuksi Jumalalle, on pelkkää yleyttä, joka ei ota armoa vastaan lahjana.

        Näitä riittää, ikävä kyllä. Kaikkialla me törmäämme ihmisen manklaamaan lihaan, nämä ihmispoloiset ovat niin pyhiä omassa mielessään, ettei Jeesuksella ja Jeesuksen omilla ole mitään asia heidän lähelleenkään.
        "Terveet" eivät tarvitse parantajaa. Jeesus tuli syntisiä pelastamaan.
        Tänäänkin saamme julistaa ihanaa evankeliumia köyhille, ryysyt vaihdetaan
        Isännän tarjoamiin häävaatteisiin. Hallelujaa.


      • Kiitos Jeesus!
        puhtaat vaatteet kirjoitti:

        Vastauksena viestiin muuttis 24.4.2014 klo 09:43

        Aamen!

        Monesti opetetaan alennuksesta sillä tavalla, ikään kuin se olisi ihmisten orjuutta ja ihmisten orjailemista. Tunnemme hyvin ne ihmiset, jotka ihmispelossa ovat hylänneet Kristuksen ja alkaneet hyljätyksi tulemisen pelossa tottelemaan seurakuntansa johtajien vääriä opetuksia.

        Oikea alennus on ottaa omasta puolestaan tyhjänä vastaan Kristuksen täydellinen vanhurskaus ja Jeesuksen veren peso synneistään. Kokosyntisyytensä tunnustaminen ja lahjavanhurskauden alle nöyrtyminen on todellinen alennus.

        Se että koittaa lihallaan vääntää jonkilaista vanhurskautta maksuksi Jumalalle, on pelkkää yleyttä, joka ei ota armoa vastaan lahjana.

        Näitä riittää, ikävä kyllä. Kaikkialla me törmäämme ihmisen manklaamaan lihaan, nämä ihmispoloiset ovat niin pyhiä omassa mielessään, ettei Jeesuksella ja Jeesuksen omilla ole mitään asia heidän lähelleenkään.
        "Terveet" eivät tarvitse parantajaa. Jeesus tuli syntisiä pelastamaan.
        Tänäänkin saamme julistaa ihanaa evankeliumia köyhille, ryysyt vaihdetaan
        Isännän tarjoamiin häävaatteisiin. Hallelujaa.

        Amen.

        Ylistys ja kunnia yksin Rakkaalle Jeesukselle Kristukselle, Herrallemme ja Kuninkaallemme.


    • Herra siunaa sinua! Ja varjelee sinua! Herra kirkastaa Kasvonsa sinulle ja on sinulle armollinen. Herra kääntää kasvonsa sinun puoleesi ja antaa sinulle rauhan, Aamen

      Tällä siunauksella haluan siunata sinua, joka annettiin Aaronille tehtäväksi siunata kansan, kun hän tuli ulos herran telttamajasta jumalanpalveluksen jälkeen.

    • on Hän

      no joka tapauksessa Jeesus on jo tiellä.

      • oppiakin olisi

        MItä Jeesus vastaa heille?

        Joh. 6:28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

        yllä oleva jae 29 on eräs väärinkäytetyimpiä jakeita, ja kehoitatisin ainakin aloittajaa miettimään mitä siinä todella on tarjolla kun sitä luemme!


      • muuttis
        oppiakin olisi kirjoitti:

        MItä Jeesus vastaa heille?

        Joh. 6:28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

        yllä oleva jae 29 on eräs väärinkäytetyimpiä jakeita, ja kehoitatisin ainakin aloittajaa miettimään mitä siinä todella on tarjolla kun sitä luemme!

        "oppiakin olisi" - kertoisitko oman käsityksesi tuosta Joh 6:29?


      • Jeesus on tie
        oppiakin olisi kirjoitti:

        MItä Jeesus vastaa heille?

        Joh. 6:28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

        yllä oleva jae 29 on eräs väärinkäytetyimpiä jakeita, ja kehoitatisin ainakin aloittajaa miettimään mitä siinä todella on tarjolla kun sitä luemme!

        En ole yli 60 vuoden aikana havainnut kertaakaan käytetyn väärin Joh 6:28.
        Päin vastoin, siitä on aina vaettu tehokkaasti.

        Oma(teko)vanhurskaat ovat aina lykänneet "pyhää" lihaansa tarjolle niiden eteen, jotka Kristus on vanhurskaiksi tehnyt ja pyhällä verellään puhtasiksi pessyt. Mitään muuta ei piru vihaa kuin Kristusta joka syntiset vanhurskaiksi tekee uskon kautta.

        Se on pitkä tie, ennen kun ihminen käsittää sen, että Jumalan lapseus on syntymään perustuva, ja rakkaussuhde. Suuri salaisuus.

        Jolla on tai on ollut hyvät vanhemmat ja toimivat suhteet heihin, voi jotakin käsittää tästä.

        Jumalan lapseus perustuu syntymään. Kenen siemenestä ihmisen on syntynyt, sen lapsi hän on. Jumalan siemenestä syntyneet ovat Jumalan lapsia.

        Monet hyvät rengit ovat koittaneet meille selittää Isää, mutta eivät he isästä mitään tiedä, he tekevät työtä palkan edestä, eivätkä ole perillisiä.

        Lapset nauttivat iloitsevat ja nauttivat Isästään jolta ovat hengen ja elämän saaneet. Hallelujaa kiitos Jeesus.


      • muuttis
        Jeesus on tie kirjoitti:

        En ole yli 60 vuoden aikana havainnut kertaakaan käytetyn väärin Joh 6:28.
        Päin vastoin, siitä on aina vaettu tehokkaasti.

        Oma(teko)vanhurskaat ovat aina lykänneet "pyhää" lihaansa tarjolle niiden eteen, jotka Kristus on vanhurskaiksi tehnyt ja pyhällä verellään puhtasiksi pessyt. Mitään muuta ei piru vihaa kuin Kristusta joka syntiset vanhurskaiksi tekee uskon kautta.

        Se on pitkä tie, ennen kun ihminen käsittää sen, että Jumalan lapseus on syntymään perustuva, ja rakkaussuhde. Suuri salaisuus.

        Jolla on tai on ollut hyvät vanhemmat ja toimivat suhteet heihin, voi jotakin käsittää tästä.

        Jumalan lapseus perustuu syntymään. Kenen siemenestä ihmisen on syntynyt, sen lapsi hän on. Jumalan siemenestä syntyneet ovat Jumalan lapsia.

        Monet hyvät rengit ovat koittaneet meille selittää Isää, mutta eivät he isästä mitään tiedä, he tekevät työtä palkan edestä, eivätkä ole perillisiä.

        Lapset nauttivat iloitsevat ja nauttivat Isästään jolta ovat hengen ja elämän saaneet. Hallelujaa kiitos Jeesus.

        Odotan yhä "oppiakin olisi" kertomaan asiaansa.


      • näitä riittää
        muuttis kirjoitti:

        Odotan yhä "oppiakin olisi" kertomaan asiaansa.

        :-) sitä saapi varrota. Mistä ruoja keksikin tuon valeen, kun huomasi joutuneensa satimeen!


      • tiedoksi vaan

      • Rukoile parannusta
        oppiakin olisi kirjoitti:

        MItä Jeesus vastaa heille?

        Joh. 6:28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

        yllä oleva jae 29 on eräs väärinkäytetyimpiä jakeita, ja kehoitatisin ainakin aloittajaa miettimään mitä siinä todella on tarjolla kun sitä luemme!

        Avaaja elää Kristuksessa Jeesuksessa sovitettu JUmalan kanssa, pyhä puhdas ja vanhurskas Kristuksessa Jeesuksessa. Jeesus on tie joka perille vie. Hallelujaa!

        Omavanhurskaudessa rämpivien epäuskoisten ilkeyttä pursuavat ininät palstallamme ovat todella säälittäviä. Voi ihmisparkoja.


      • tiedoksi
        Rukoile parannusta kirjoitti:

        Avaaja elää Kristuksessa Jeesuksessa sovitettu JUmalan kanssa, pyhä puhdas ja vanhurskas Kristuksessa Jeesuksessa. Jeesus on tie joka perille vie. Hallelujaa!

        Omavanhurskaudessa rämpivien epäuskoisten ilkeyttä pursuavat ininät palstallamme ovat todella säälittäviä. Voi ihmisparkoja.

        Oli vastais viestiin: oppiakin olisi24.4.2014 10:37


      • muuttis
        tiedoksi vaan kirjoitti:

        Muuttikselle olis linkki selkeään vahvaan ruokaan.

        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/puheet.html

        Kiitos linkistä "tiedoksi vaan""
        Kuuntelin juuri rovastin puheen ITSENSÄ KOETTELEMINEN ja siihen sanon aamen!

        Kuunnelkaapa ystävät tuo ja kertokaa mielipiteenne.
        Vihne pyydän sinulta kommenttia po opetuksesta.

        Aion jatkossa kuunnella muitakin rovasti Peltolan opetuksia tästä linkistä, sieltä löytyy valinnanvaraa.


      • hiivaa lisää
        näitä riittää kirjoitti:

        :-) sitä saapi varrota. Mistä ruoja keksikin tuon valeen, kun huomasi joutuneensa satimeen!

        selitys on maannut paikoillaan jo kuukauden ilman minkäänlaista kommenttia !

        eli ei tänne ole merkitystä millään leivällä joka ei ole teidän tiinusta kotoisin.


    • teu,

      Selitystä Joh. 6:29 ei anneta . joten se on uskottava suoraan tekstistä .

      Sinun saate ,oli 6:33 asti ...Minusta tärkeipi on se Että Joh. 6:35 ,47-58.
      sanoo, LIHANSA SYÖMISELLÄ JA VERENSÄ JUOMISELLA .
      Jeesus ei tarkoitanut ehtoollista ( jota TÄSSÄ TAPAUKESSA EI OLLUT VIELÄ "ASETETTUKAAN " ,) vaan HÄNEN RUUMIINSA JA VERENSÄ UHRIN ARMON OMISTAMISTA USKOLLA,
      LUTHER :"Jeesuys ei tässä voi tarkoittaa sakramenttia ... Muuten Hänen sanansa :"ellette syö ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa , ei teillä ole
      elämää itessänne ", tuomitsevat kaikki lapset , kaikki sairaat , kaikki poissa olevat
      ja josstakin syystä sdakramenttisessa syömisesta estytyvät , olipa heidän uskonsa muuten miten erilsista tahansa ...Lapsetkin , vaikkeivät saakkaan (ehtoollisen )
      sakramenttia ,syövät Kristuksen lihaa ja verta , se on , tuleva niistä osalliseksi uskon kautta ". WA,6;502.
      Jeesuksen sanat voidääntietenkin SOVITTAA MYÖS EHTOOLLISEEN kUN SE NAUTITAAN USKOSSA .-.sANAT JAKEESSA 35. TARKOITTAVAT , ETTÄ
      JEESUSKSEN omistaminen uskossa eli Hänen antamansa Armo tyydyttää todel-
      lisestisielun hengellisen nälän ja janon . Ne eivät tietenkään tarkoita , että uskova ei kerran saatuaan koskaan enää kaipaa tätä "Elämän leipää " . Todellisesti hän
      kaipaa ja tarvitsee sitä yhä' uudelleen , koska se yksin antaa hänelle , mitä hänen hengensä kaipaa ja tarvitsee,,

    • Joh 6: 44. Ei taida kenkään minun tyköni tulla, ellei Isä, joka minun lähetti, vedä häntä, ja minä herätän hänen viimeisenä päivänä.
      Oisko se siinä?

    • Minulle jäi Peltolan opetuksesta vähän sekava olo. Se on puhdasta luterilaisuutta, mutta haluaisin kiinnittää huomiota muutamaan asiaan. Minun havaintoni oli sellainen, että valitulla kansalla ja lestadiolaisuudella on samaa ajatusta, että kuuluminen kansaan on sinänsä pelastavaa.

      Toinen asia, joka oli häiritsevämpi. Jokapäivä pitää ikäänkuin omasta raadollisuudestaan löytää lupa uskomiseen ja koko uskonelämä pyörii syntien anteeksisaamisen ympärillä, joka on meille sinänsä tuttua.

      Enemmän peräisin Jumalan lapsioikeuiden korostamista ja iloa pelastuksesta, koska ilo on väkevyyttä eikä syntisyyden tunteminen. Muuttikselle sanoisin, etten ole varma rakentaako tuon tapainen julistus sinun uskonelämääsi. Olen ollut käsittävinäni, että raskasmielisyys on sinulle tuttua, siksi oman itsen kaivaminen ei ole hyväksi sinulle. Sori, että olen suorasanainen, mutta en osaa sitä kauniimmin sanoa.

      • muuttis

        "Minulle jäi Peltolan opetuksesta vähän sekava olo. Se on puhdasta luterilaisuutta, mutta haluaisin kiinnittää huomiota muutamaan asiaan. Minun havaintoni oli sellainen, että valitulla kansalla ja lestadiolaisuudella on samaa ajatusta, että kuuluminen kansaan on sinänsä pelastavaa" -vihne-

        Kuulin itse että hän vastusti juuri tuota mitä sinä kommentoit Hänhän vertasi juutalaisiin että he uskovat koska ovat Jumalan valittu KANSA. Kuuntele uudelleen.

        "Olen ollut käsittävinäni, että raskasmielisyys on sinulle tuttua, siksi oman itsen kaivaminen ei ole hyväksi sinulle" -vihne-

        Olet käsittänyt väärin, olen iloinen karjalainen. .-)

        Kun sinulla ja joillain kanssaveljilläsi on missio syntikeskeisyyttä vastaan (mikä on hyvä jos se ei peitä totuutta) niin minulla on missio osoittaa mitä tekoa me ihmiset OIKEASTI itsessämme olemme. =D


      • muuttis
        muuttis kirjoitti:

        "Minulle jäi Peltolan opetuksesta vähän sekava olo. Se on puhdasta luterilaisuutta, mutta haluaisin kiinnittää huomiota muutamaan asiaan. Minun havaintoni oli sellainen, että valitulla kansalla ja lestadiolaisuudella on samaa ajatusta, että kuuluminen kansaan on sinänsä pelastavaa" -vihne-

        Kuulin itse että hän vastusti juuri tuota mitä sinä kommentoit Hänhän vertasi juutalaisiin että he uskovat koska ovat Jumalan valittu KANSA. Kuuntele uudelleen.

        "Olen ollut käsittävinäni, että raskasmielisyys on sinulle tuttua, siksi oman itsen kaivaminen ei ole hyväksi sinulle" -vihne-

        Olet käsittänyt väärin, olen iloinen karjalainen. .-)

        Kun sinulla ja joillain kanssaveljilläsi on missio syntikeskeisyyttä vastaan (mikä on hyvä jos se ei peitä totuutta) niin minulla on missio osoittaa mitä tekoa me ihmiset OIKEASTI itsessämme olemme. =D

        Kerkisin kuuntelemaan tuosta Peltolan opetussarjasta vielä PYHITYS osion. Jospa vielä jaksaisit vihne kuunnella sen, kestää noin puoli tuntia.
        Tämä kiinnosti, koska siitä on ollut keskustelua uudella foorumilla. Laita arviosi, odotan mielenkiinnolla.


      • muuttis kirjoitti:

        "Minulle jäi Peltolan opetuksesta vähän sekava olo. Se on puhdasta luterilaisuutta, mutta haluaisin kiinnittää huomiota muutamaan asiaan. Minun havaintoni oli sellainen, että valitulla kansalla ja lestadiolaisuudella on samaa ajatusta, että kuuluminen kansaan on sinänsä pelastavaa" -vihne-

        Kuulin itse että hän vastusti juuri tuota mitä sinä kommentoit Hänhän vertasi juutalaisiin että he uskovat koska ovat Jumalan valittu KANSA. Kuuntele uudelleen.

        "Olen ollut käsittävinäni, että raskasmielisyys on sinulle tuttua, siksi oman itsen kaivaminen ei ole hyväksi sinulle" -vihne-

        Olet käsittänyt väärin, olen iloinen karjalainen. .-)

        Kun sinulla ja joillain kanssaveljilläsi on missio syntikeskeisyyttä vastaan (mikä on hyvä jos se ei peitä totuutta) niin minulla on missio osoittaa mitä tekoa me ihmiset OIKEASTI itsessämme olemme. =D

        Jos mä olin näin väärässä, niin unohda koko juttu.


      • vihne kirjoitti:

        Jos mä olin näin väärässä, niin unohda koko juttu.

        Kuuntelin siis tämän pyhitysosion. Olen nyt paremmin informoitu joistakin asioista, joista on ollut puhetta. Löysin siis lähteen, josta suoraan ammentamalla olen tullut useasti ruoskituksi. Sitä olen ihmetellyt, ettei monellakaan ole omia ajatuksia. Eikä niitä voi ollakkaan, jos ymmärrys on lainattua.

        Peltola vatkaa asioita. Pätkän oikealla linjalla, mutta aina palaa uudestaan siihen näkökulmaan, joka on ihmisellä, jolle monet asiat ovat vieraita. Välillä tutkitaan itseä ja välillä uskotaan vähän sanaakin.

        Pyhitys on suostumista Pyhän Hen gen ohjattavaksi.


      • vihne kirjoitti:

        Kuuntelin siis tämän pyhitysosion. Olen nyt paremmin informoitu joistakin asioista, joista on ollut puhetta. Löysin siis lähteen, josta suoraan ammentamalla olen tullut useasti ruoskituksi. Sitä olen ihmetellyt, ettei monellakaan ole omia ajatuksia. Eikä niitä voi ollakkaan, jos ymmärrys on lainattua.

        Peltola vatkaa asioita. Pätkän oikealla linjalla, mutta aina palaa uudestaan siihen näkökulmaan, joka on ihmisellä, jolle monet asiat ovat vieraita. Välillä tutkitaan itseä ja välillä uskotaan vähän sanaakin.

        Pyhitys on suostumista Pyhän Hen gen ohjattavaksi.

        Haluaisin vielä kysyä, seuraako Peltolan työtä herätystä vai vaaliiko hän Muroman hautaa?


      • 5+7#
        vihne kirjoitti:

        Haluaisin vielä kysyä, seuraako Peltolan työtä herätystä vai vaaliiko hän Muroman hautaa?

        vihne 25.4.2014 23:20
        Miten on käsitettävä sanasi, "seuraako Peltolan työtä herätystä "?
        Käsittäisin tuon tarkoittavan "työstä herätystä".

        Kysyn vastakysymyksen, onko mielestäsi seuraava teksti oikeaa vai väärää?

        HUHTIKUUN 23 PÄIVÄNÄ.

        Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Gal. 2:19

        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/cor/cor0e.htm


      • 5+7# kirjoitti:

        vihne 25.4.2014 23:20
        Miten on käsitettävä sanasi, "seuraako Peltolan työtä herätystä "?
        Käsittäisin tuon tarkoittavan "työstä herätystä".

        Kysyn vastakysymyksen, onko mielestäsi seuraava teksti oikeaa vai väärää?

        HUHTIKUUN 23 PÄIVÄNÄ.

        Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Gal. 2:19

        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/cor/cor0e.htm

        Tilanne sekava. Ilmeisesti Roseniuksen tekstiä. Ei Rosenious ole takuumies mihinkään.
        Jokaisessa liikkeessä pitäisi miettiä onko Pyhä Henki ollenkaan mukana, jos muistellaan vai menneitä hyviä aikoja.

        Toisaalta, jos saarnassa on hoipertelun lomassa joku hyvä lause, tekeekö se hyvä lause koko saarnan hyväksi?


      • muuttis
        vihne kirjoitti:

        Haluaisin vielä kysyä, seuraako Peltolan työtä herätystä vai vaaliiko hän Muroman hautaa?

        Haluaisin vielä kysyä, seuraako Peltolan työtä herätystä vai vaaliiko hän Muroman hautaa? Kysyy vihne

        Kristityille on annettu tehtäväksi kylväminen. Jumala antaa kasvun juuri silloin kun Hän hyväksi näkee.


      • muuttis kirjoitti:

        Haluaisin vielä kysyä, seuraako Peltolan työtä herätystä vai vaaliiko hän Muroman hautaa? Kysyy vihne

        Kristityille on annettu tehtäväksi kylväminen. Jumala antaa kasvun juuri silloin kun Hän hyväksi näkee.

        Mitä hyötyä on kuunnella samanlaista niukkaa evankeliumia? Ahtaus on ilmeisesti niin verissä, että vapautuminenkin merkitsee toisen samanlaisen karsinan etsimistä.


      • 5+7#
        vihne kirjoitti:

        Tilanne sekava. Ilmeisesti Roseniuksen tekstiä. Ei Rosenious ole takuumies mihinkään.
        Jokaisessa liikkeessä pitäisi miettiä onko Pyhä Henki ollenkaan mukana, jos muistellaan vai menneitä hyviä aikoja.

        Toisaalta, jos saarnassa on hoipertelun lomassa joku hyvä lause, tekeekö se hyvä lause koko saarnan hyväksi?

        vihne 26.4.2014 07:29
        Rosenius ei ole takuumies, eikä kukaan muukaan ihminen. Monelta on kuitenkin opittavaa, eikä ketään pitäisi katsoa ylen. Viisautta, ymmärrystä ja oikeaa nöyryyttä löytyy välillä yllättävistä paikoista. Uskon pyhän hengen kirkastavan väärästäkin opetuksesta oikeat kohdat ja siinä voi olla kirkastajana myös toinen ihminen, jos vain keskustelemme asioista

        Toivon ettei minusta tule koskaan liian valmista vastaanottamaan opetusta, tulee se vastaan missä tahansa.

        Huhtikuun 23. päivän teksti on minusta hyvää pyhitysoppia ja en näe mitään syytä yrittää sanoa sitä omin sanoin, saati edes osaisin.

        "Toisaalta, jos saarnassa on hoipertelun lomassa joku hyvä lause, tekeekö se hyvä lause koko saarnan hyväksi? "

        Olen huomannut nollaavani joskus jonkun saarnaajan puheet täysin yhden ainoan lauseen takia ja en muista muusta osuudesta mitään. Tämän mukaan ei ainakaan minulle tee hyväksi yksi hyvä lause.


    • jae 29

      Jakeiden selitys on vähän vaivalloista kun pitäis selittää niin paljon sitä edeltävää tekstiä, mutta jos oikein kiteytän, niin totean, että jakeessa 28 on tyypillinen fariselainen lakiuskonnon nostama kysymys, eli mikä olisi se teko tai teot tai jotain jota tekemällä saisi Jumalan suosion ja sitä kautta tulisi pelastuneiden joukkoon.

      Jeesus on tässä hiukan työlääntynyt kun mikään Hänen opetuksensa ei mene perille tälle joukolle, ja vastaakin hiukan sarkastiseen kärsimättömään tyyliin.." se on Jumalan teko, että USKOTTE Häneen..."

      Siis pelastuksessa ei ole kyse tekojen määrästä eikä tekemisistä ansainnalla ollenkaan, vaan siitä että Uskotaan POikaan jonka Jumala on lähettänyt mInua varten jotta Minun ei tarvitse hukkua syntieni tähden , vaan Hän voi antaa ne anteeksi ja upottaa armon meren pohjaan.

      Kun kovin usein jakeelle annetaan sen kirjaimellinen merkitys, ja todetaan lyhyesti että se on siis Jumalan teko se uskominen, oikeastaan että Jumala siinä uskoo minun puolestani eikä minu tarvitse ojentua mitenkään.

      Jumala ei usko kenenkään puolesta eikä se ole Jumalan teko sinänsä sen enempää kuin sekään että minä hengitän joka kolmas sekunti !

      Se on Jumalan teko siinä mielessä, että koko mailmankaikeus on Jumalan "teko", mutta se ei sulje pois mitään yksilön vastuusta kääntyä ja tehdä parannus omassa elämässään ja omien syntiensä tähden.

    • saa nyt nähdä

      Jos me käytämme koko elämämme tutkimalla "mitä ihminen oikeasti on", niin missä välissä toteutamme lähetyskäskyä ja miten voimme kasvaa aikuiseen hengellisyyteen ja kaikkeen kristilliseen vapauteen niissä kehyksissä kuin Sana sen opettaa ?

      Minkähänlaisen palkan saa perillä se, joka on siis koko ikänsä tutkinut oman itsensä kurjuuden määrän suuruuden pimeyttä?

      Paavalilla oli siihen oman itsensä tutkimiseen ykisnkertainen ohje;

      16. ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
      17. enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.

      kas kun Paavali heti kättelyssä hylkäsi lutterit leevit ja iisaksonit ! ja piätyi yksin siihen mitä " kirjoitettu on" ja mitä Jumalan Henki hänelle puhui.

      opimme jotain tästä ...noo tuskin kuitenkaan.

      • su***

        Paavalille kävikin huonosti. Tutkiko itseään liian yksinkertaisesti.


      • 5+7#

        saa nyt nähdä 26.4.2014 13:40

        Jos sinulla on sama oppi Paavalin kanssa ja sama lähettäjä, niin varmaan joku täälläkin sen huomaa. Siitä vaan tekstiä jaettavaksi. Samalla tulee Paavalin ohjekin täytettyä.

        "Minkähänlaisen palkan saa perillä se, joka on siis koko ikänsä tutkinut oman itsensä kurjuuden määrän suuruuden pimeyttä?"

        Ihan hyvä huomio.


      • teu,

        "saa nyt nähdä "

        Kristuksen ilmestyminen Paavalille ja Hänen kääntymýkseensä , ks. Apt.22:6-16.
        Tämä tapahtui ,toden näköisesti v. 32 jKr. Paavali oli tässä mainitysemansa kolmisen vuotyta osaksi Luoteis -Arabiassa ja osaksi Damaskossa .

        Hänen v.35 tapahtuneesta Jerusalemin käynnistään kertoo myös Apt.9:26-30.
        Juutalaisten salaliiton johdosta Hän meni Kotikaupunkiinsa Kilikian Tarsoon ,
        Jonka seuduilla hän oli n. vuosikymmenen . .

        Apt. 9:26-30 . Paavali kertoo olleensa Jertusalmissa n.15 pv. Pietarin luona ja
        Tavanneensa siellä myös Jaakobin , Jeesuksen veljen, (veli puolen ). MUUT
        APOSTOLIT olivat n'ähtä'västi poissa kaupungista. jAE :29 OSOITTAA ETTÄ
        kaupunkin HELLENISTIT ( kreikkaa puhuvat juutalaiset ja käännynnäiset ) olivat
        jakaantuneet Jeesukseen uskovaan ja Hänelle vihamieliseen ryhmään ..

        Barabbaas ,oli Markuksen serkku , joka otti Paavalin turviinsa ja johti Apostolien luo , oli myöhemmin Paavalin Työtoveri hänen 1. lähetysmatkalla ym.
        (Apt. 11:22- -15:35.).

        Paavali mainitsee myös Gal. 1:21 Saman matkan syntymä kaupunkiinsa Tarsoon . kun hän siinä sanoo mennensä SYYRIAAN ja KILIKIAAN Paikkakuntiin .-


    • se siitä näkemisestä

      Kysyä pitää tähän että onko täällä osuiolla joku joskus nähnyt että esm helluntaissa on sama oppi kuin Paavalilla, onko ?

      Vastaan itse, että ei ole nähty koska -laisuuden pikimustat aurinkolasit estävät kaiken näkemisen joka ei tule -laisuuskanavalta, sen ainakin olen nähnyt.

      tämä siis kommenttina ylenpänä olevaan haasteeseen tulla nähdyksi täällä jos Paavalin oppia tuodaan julki.

      En ole koskaan vielä kuullut että kukaan eikä mikään lestadiuksen oppilas olisi nähnyt vapaalla puolella mitään Paavalia julistettavan, joka on niin suurta sokeutta että siitä puuttuu silmät kokonaan.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe