Trollin muotokuva

Muotokuvan veistäjä

Trollille tyypillistä on, että suomen kielen osaaminen on todella heikkoa. Mistä tämä johtuu ja mitä tämä kertoo? Pohditaanpas hiukan.

Suomen kielen heikko osaaminen johtuu huonosta koulutuksesta. Huono koulutus johtuu matalasta älykkyysosamäärästä.

Sitten ne seuraukset. Matalan koulutuksen saaneella henkilöllä ei ole resursseja käsitellä saamaansa tietoa. Se vaatisi jonkun verran matematiikan osaamistakin, mm. tilastomatematiikan. Mutta jo prosenttilasku on useimmille trolleille ylipääsemättömän vaikeaa.
Suomi on pieni maa ja siksi suomeksi kirjoitettua materiaalia esim. autoista on perin vähän saatavilla verrattuna ulkomaalaisiin julkaisuihin. Matalasti koulutetulla ihmisellä on huono kielitaito joten hän pystyy saamaan vain murusia kaikesta informaatiosta mitä on saatavilla, kielitaitoisten ulottuvilla. Eli lähinnä vain suomeksi tehdyt julkaisut tai suomeksi käännetyt ovat trollin luettavissa. Ja tyhmä kun trolli on hän ei osaa kyseinalaistaa vaikkapa erilaisia tutkimuksia miten ne on tehty ja miksi joku toinen vastaava tutkimus antaa aivan erilaiset tulokset. Ei myöskään sitä miten näihin tuloksiin on päädytty, millaisia mahdollisia virheitä tutkimuksessa on. Itselleen epämieluisat tulokset hän kiistää "väärin tutkituiksi", "maksetuiksi" tms. Trollilta puuttuu maalaisjärkikin mutta uskossaan hän on vahva koska uuden informaation tulkitseminen tyhmässä päässä on liian vaikeaa. Ja koska trolli on syrjäytynyt hänellä ei ole kavereita jotka voisivat antaa toisenlaista näkökulmaa. Tai jos jokunen kaveri onkin niin he ovat yhtä heikkolahjaisia. Mikä ehkä tärkeintä, trolli ei voi ymmärtää miksi toisella ihmisellä on aivan erilaiset kriteerit autonvalinnassaan kuin hänellä.
Trolli on köyhä niin henkisesti kuin rahallisestikin.
Trollilla on heikko itsetunto. Hän ei sallisi muille ihmisille erilaisia valintoja kuin mitä itse on tehnyt. Trollin kohtalo on upota pohjattomaan suohon. Pahaa oloaan hän purkaa sitä enemmän mitä syvemmällä suossa on.

59

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusrikas

      Olen Suomalainen. Ajan Suomen teillä joka kelillä. Uskon enemmän Suomalaisten autolehtien testeihin kuin Ranskalaisten koska en kuljeta sammakonreisiä autossani aina kesäkelissä. Suomessa on erilaiset olosuhteet kuin etelä euroopassa. Kyllä, katso vaikka karttapalloa.
      Näin keväällä vielä pikku vinkki valkokaulusköyhälistölle.
      Kannattaa kerätä ojista ja purojen varsilta sammakonkutua ja kasvattaa itse nutipäistä herkullista sammakkoruokaa.
      Myös viimesyksyisistä marjaviinipulloista saa kätevästi punkkua kun jättää pullot seisomaan parvekkeelle auringonpaisteeseen.
      Ja sitten vaan kutsumaan toiset valkokaulusköyhät juhliin viettämään hyvää ja halpaa "Ranskalaista iltaa". Tulee niin halvaksi kuin tuplabumerangi kulkupelikin. Ja kaikilla on niin mukavaa,)))

      • Ajaja.

        Minäkin ajan Suomen teillä kelillä kuin kelillä. Ajan myös ulkomailla kelillä kuin kelillä. Millä tahansa automerkillä. Testeistä riippumatta.

        Nuo sammakonkutujuttusi kertovat ihan tarpeeksi "kyvyistäsi" ja "rikkauksistasi". Niitä ei ole.


    • uusrikas

      99% Suomalaisista ajaa autollaan Suomessa niillä keleillä jotka luoja suo.
      Sensijaan valkokaulusköyhä voi säästää satoja euroja kasvattamalla itse sammakot terraariossa. Riittää rahat sitten paremmin citikan korjaamiseen.
      Citikan mukana tuleva nokkapeitto toimii hyvänä kutualustana keväisin. Huono puoli peiton terraariokäytössä on se että jos tulee yöpakkasia ei citruuna enää käynnisty.

      • Ajaja

        Kirjoituksestasi huomaa, että olet teinipoika. Jos aikuinen niin kehityksesi on jäänyt teinin asteelle.

        Citikka on todistanut olevansa hyvä talviauto. Xantia voitti TM:n talviautovertailun jo 90-luvulla.
        Nokkapeittoa Citikka ei tarvitse mutta kannattaa käyttää kuten muissakin autoissa. Moottoriöljyn lämpötila ei nimittäin nouse muuten tarpeeksi korkealle pakkasilla. Siitä seuraa mm. moottorin ennenaikaista kulumista, lisääntynyttä polttoaineen kulutusta ja saastuttamista. Aivan perusasioita moottoritekniikasta ymmärtäville.


      • ainstain
        Ajaja kirjoitti:

        Kirjoituksestasi huomaa, että olet teinipoika. Jos aikuinen niin kehityksesi on jäänyt teinin asteelle.

        Citikka on todistanut olevansa hyvä talviauto. Xantia voitti TM:n talviautovertailun jo 90-luvulla.
        Nokkapeittoa Citikka ei tarvitse mutta kannattaa käyttää kuten muissakin autoissa. Moottoriöljyn lämpötila ei nimittäin nouse muuten tarpeeksi korkealle pakkasilla. Siitä seuraa mm. moottorin ennenaikaista kulumista, lisääntynyttä polttoaineen kulutusta ja saastuttamista. Aivan perusasioita moottoritekniikasta ymmärtäville.

        Tyypillinen henkisesti buperteetti-ikäisen tasolle jäänyt , jonka suurinta huvia koulussa oli aineidenkirjoitus yms mielikuvitus höpinät, muussa ei pärjännyt, varsinkaan matemaattisissa aineissa.
        Jätti tarkoituksella mainitsemasta, että aikoinaan ja lie vielläkin nokkapeitto citikalla talvella oli välttämättömyys, koska öljyt ruiskii pitkin konetilaa. Välimeren olosuhteisiin kyhätty ja jostain kumman syystä tännekin sitä kulettelevat, suunta kun pitäisi olla beduiineille saharaan.
        Kun olet moottorin perusasioista perillä niin mikäs se vääntömomentti on?


      • Ajaja
        ainstain kirjoitti:

        Tyypillinen henkisesti buperteetti-ikäisen tasolle jäänyt , jonka suurinta huvia koulussa oli aineidenkirjoitus yms mielikuvitus höpinät, muussa ei pärjännyt, varsinkaan matemaattisissa aineissa.
        Jätti tarkoituksella mainitsemasta, että aikoinaan ja lie vielläkin nokkapeitto citikalla talvella oli välttämättömyys, koska öljyt ruiskii pitkin konetilaa. Välimeren olosuhteisiin kyhätty ja jostain kumman syystä tännekin sitä kulettelevat, suunta kun pitäisi olla beduiineille saharaan.
        Kun olet moottorin perusasioista perillä niin mikäs se vääntömomentti on?

        Sieltähän se palstan vakiotrolli saapui kirjoitusvirheineen.

        Matemaattiset aineet ovat aina olleet vahvin puoleni.

        Vääntömomentti on teho jaettuna kulmanopeudella. Voisin siitä kertoa paljon enemmänkin mutta et varmaan ymmärtäisi. Mutta kysytäänpäs mitä autossa mitataan kun se ajetaan rullille ns. tehopenkkiin? Entä jos kampisuhdetta suurennetaan niin kummassa kasvaa männänkiihtyvyys enemmän, ylä- vai alakuolokohdassa vai yhtä paljon?


    • engineer xx

      Huomaa että valkokaulusköyhä ei ole koskaan auton moottoriin tutustunut. Kyllä se moottoriöljyn lämpötila seuraa koko moottorin lämpötilaa. Vesi ym. Sitäpaitsi nykyaikaiset moottoriöljyt kyllä toimivat kylmässä hyvin. Mutta mitäpä tätä selittämään sellaiselle joka äidinkielen tunneilla on loistanut mutta kässyistä jäänyt aina luokalleen. On aivan selvää, että ihminen joka päätyy autokaupoissaan citikkaan ja vielä luulee sitä joksikin laatuautoksi on yhteiskunnalle yhtä arvokas kuin pölypallo.

      • Ajaja

        Siinäpä taas moottoritekniikasta tietämättömän kirjoitusta. Moottoriöljyn ja jäähdytysnesteen välinen ero ei ole sama kesällä ja talvella. Otetaan nyt karkea esimerkki. Kovalla talvipakkasella moottoriöljyn lämpötila voi olla alle 60 C kun taas kesähelteellä se voi olla yli 100 C. Etenkin jos autossa on öljynjäähdytin voi öljynlämpötila olla liian matala pakkasilla.
        Tuntuu hiukan turhauttavalta selvittää asiata ihmiselle joka ei ymmärrä edes moottoritekniikan perusteita.


    • engineer xx

      Hei älä viitsi kirjoitella moottoritekniikasta mitään kun et ymmärrä asiota. Se että sitikat tarvii webaston täällä kertoo vain huonosta suunnittelusta. Ei ne niitä hyvän tahdon eleenä laita. Tyhmät kuten sinä maksat kyllä jokaisen ylimääräisen osan ja nippelin. Kerroppa muuten missä citikassa tarvii vielä öljynlauhduttajaa kun ne käy muutenkin kylmänä. Ja toiseksi mä en ole kyllä törmännyt autoihin missä olisi edes öljynlämpömittaria. Keskity vain kielioppiin ja pilkkuvirheisiin.

      • Ajaja.

        No sinä et todellakaan ymmärrä moottoritekniikasta kun kirjoitat öljynlauhduttajasta. Semmoista ei ole yhdessäkään Citikassa tai muussakaan autossa.
        Itselläni oli öljynlämpö mukana tiedonkeruussa. Ja joissain autoissa on ollut ihan vakiona kojelaudassa öljynlämpömittari.


      • Full Synthetic

        Omassa ruotsalaisvalmisteisessa autossa oli öljynlämpömittari jo 80-luvulla !

        Käyttävätkö muuten kaikki Citikkamiehet mineraaliöljyä talvellakin ? Kannattaisi kokeilla täyssynteettistä öljyä niin se jo helpottaisi pakkasammuisin käyntiinlähtöä !


      • Ajaja.
        Full Synthetic kirjoitti:

        Omassa ruotsalaisvalmisteisessa autossa oli öljynlämpömittari jo 80-luvulla !

        Käyttävätkö muuten kaikki Citikkamiehet mineraaliöljyä talvellakin ? Kannattaisi kokeilla täyssynteettistä öljyä niin se jo helpottaisi pakkasammuisin käyntiinlähtöä !

        Iselläni oli kolme ruotsalaisvalmisteista, enpä enää muista oliko niissä öljynlämpömittari. Audi A6 quattro -02 autossa oli ainakin.

        Täyssynteettisillähän tietenkin ajoin molemmilla Citikoilla joita minulla oli, ei ongelmia käynnistyä koskaan millään pakkasilla ilman lämmitystä esim. mökillä. Erinomaisia talviautoja molemmat, Xantia ja C5. Kyyti on tasaisen pehmeää heti kun lähtee pakkasella ajamaan.


      • 2cv
        Ajaja. kirjoitti:

        No sinä et todellakaan ymmärrä moottoritekniikasta kun kirjoitat öljynlauhduttajasta. Semmoista ei ole yhdessäkään Citikassa tai muussakaan autossa.
        Itselläni oli öljynlämpö mukana tiedonkeruussa. Ja joissain autoissa on ollut ihan vakiona kojelaudassa öljynlämpömittari.

        Citroen 2 cv:ssä on öljynjäähdytin . http://www.ebay.co.uk/itm/CITROEN-2CV-OIL-COOLER-/321279103255


    • engineer xx

      Citikkamiehet käyttää mineraaliöljyä ja pilkkihaalareita talvella. Kesällä karvalakki auttaa ajattelemaan.Hienoa että öljynlämpömittari on kiinnitetty kojelautaan. Onko sitikassa myös verenpainemittari ja tarvitaanko ostaessa älykkyystestiä? Hä?

      • Ajaja.

        Kyllä tuo täydellinen tietämättömyytesi paljastui jo tuon öljynlauhduttimen myötä.


      • ,ss..,ooo

        mineralliöljyjä käyttää useimmat autoilijat. syntettinen öljy tarkottaa sitä, että öljymolekyylit on käsitelty niin että öljy ei jähmety pakkasessa. Öljymolekyylit ovat eri muotoisia, ja niitä erottelemalla niitä saadaan juoksevampaa. Ja lisäaineilla muutetaan öljyn ominaisuuksia. Erikois öljyissä saattaa olla esim, Parfiinia tai Silikonia.ja monia muita aineita, jotka ovat valmistajien salaisuuksia. Citikkaan käy kaikki öljyt mitkä muihinkin autoihin hehe. Todella PSA dieselit parhaita kautta linjan.


    • engineer xx

      Kerro ajaja mikä on öljynjäähdytin autossa?

      • Ajaja.

        Öljynjäähdytin on tietenkin laite mikä jäähdyttää öljyä (moottorin, laatikon tai perän). Voi olla termostaattiohjattukin.


      • onhanniitä

    • engineer xx

      Olet Ajaja kenties tyhmin tällä palstalla kirjotellut ämpäripää. Olet häpeäksi koko citroen yhteisölle. Jos se vaan on mahdollista.

    • engineer xx

      Öljyn jäähdytin= öljyn lauhdutin Voi teitä ämpäripäitä.

      • asiallinenkir

        Itsekin kysit: "Mikä on öljynjäähdytin autoissa?" klo 18.43 kirjoituksessasi. Mikä näkyy yllä. Eli ei kannata haukkua muita ämpäripäiksi?


      • Ajaja.

        Öljynlauhdutinta EI OLE missään autossa. Eikä muuten missään muussakaan laitteessa tai kojeessa. Lauhdutin muuttaa aineen olomuodon höyrystä tai kaasusta nesteeksi. Nykyään autoissa on kyllä lauhdutinkin, se on ilmastointilaitteistossa. Siinä auton keulassa.


    • engineer xx

      Ämpäripää mikä ämpäripää. Ja vielä kehuu tietävänsä jotain autotekniikasta. Kannaitaisi ottaa pää pois p#rseestä.

      • Silleensä

        Tuntuu tietävän sinua enemmän ja lisäksi olevan sivistyneempi henkilö, joka ei sorru asiattomiin solvauksiin.
        Mikä on oma tietämyksesi ja sen lähde?


      • Ajaja.

        Kukahan se on ämpäripää? Et tiedä edes lauhduttimen ja jäähdyttimen välistä eroa! Et tainnut käydä termodynamiikan tunneilla. Tai niitä ei ollut.


    • engineer xx

      Olet Ajaja häpeäksi edustamallesi automerkille. Älä leiki ammattilaista ja tule kertomaan perusasiota meille jotka on vuosikymmenet olleet töissä autojen parissa. Tyhmyytesi paistaa läpi, kuin nouseva aurinko citikan pohjasta. Ota edes asioista selvää ennenkuin ulostat aivopieurusi. Pliis.

      • Ajaja.

        Teinipoikahan sinä olet kun et tiedä mistään mitään. Et ansaitsisi edes vastausta.
        Naurattaa vieläkin tuo öljynlauhdutin, heh.


    • engineer xx

      Miksi sitten kaupat myyvät tuotetta lauhduttimena ja jäähdyttimenä. Sama tuote. Kuten kirjoitit olet autoharrastaja. Ja harrastajaksi jäät. Harvinaisen tyhmä yksilö. En haluaisi istua korjaamaassasi autossa. Aivosi tarvitsisi jäähdyttimen.

      • Ajaja.

        Laitatko vaikka kolme linkkiä missä myydään öljynlauhduttimia? Sellaisia kun ei ole olemassa. Lauhdutin lauhduttaa kaasun nesteeksi. Höyrystin eli evaporaattori toimii päinvastoin eli höyrystää nesteen kaasuksi. Käytetään esim. auton ilmastointilaitteessa.

        Varmasti autojen harrastaminen jää harrastamiseksi kohdallani. Työtehtävät ovat aivan muuta kuin autojen rassailu.

        Hyvin ovat rakentamani autot toimineet. Kaikkea en osaa kuitenkaan itse tehdä. Vaativammat hitsaukset jätän ammattilaisille, samoin maalauksen. Yhtään automaattilaatikkoa en ole kasannut/korjannut. Suurinpiirtein kaikki muu onnistuu. Vaikkapa moottorinohjauksen ohjelmointi, tosin tuossakin luotan mieluummin ammattilaisiin.


      • klovni
        Ajaja. kirjoitti:

        Laitatko vaikka kolme linkkiä missä myydään öljynlauhduttimia? Sellaisia kun ei ole olemassa. Lauhdutin lauhduttaa kaasun nesteeksi. Höyrystin eli evaporaattori toimii päinvastoin eli höyrystää nesteen kaasuksi. Käytetään esim. auton ilmastointilaitteessa.

        Varmasti autojen harrastaminen jää harrastamiseksi kohdallani. Työtehtävät ovat aivan muuta kuin autojen rassailu.

        Hyvin ovat rakentamani autot toimineet. Kaikkea en osaa kuitenkaan itse tehdä. Vaativammat hitsaukset jätän ammattilaisille, samoin maalauksen. Yhtään automaattilaatikkoa en ole kasannut/korjannut. Suurinpiirtein kaikki muu onnistuu. Vaikkapa moottorinohjauksen ohjelmointi, tosin tuossakin luotan mieluummin ammattilaisiin.

        Tässä varsinainen pas kan jauhaja. Tyypillinen citikoitsija. Ukko päivät pitkät täys päiväisenä käy jauhamassa paas kaa täällä. "työtehtävät ovat aivan muuta kuin autojen rassailu" Salli mun nauraa tälle pellelle.Täyspäiväinen mutterin vääntäjä, tosin kortistossa ollut jo viimeiset 10 vuotta.


      • Ajaja.
        klovni kirjoitti:

        Tässä varsinainen pas kan jauhaja. Tyypillinen citikoitsija. Ukko päivät pitkät täys päiväisenä käy jauhamassa paas kaa täällä. "työtehtävät ovat aivan muuta kuin autojen rassailu" Salli mun nauraa tälle pellelle.Täyspäiväinen mutterin vääntäjä, tosin kortistossa ollut jo viimeiset 10 vuotta.

        No sinulle nauravat ihmiset täysille livessä. Ei tainnut apukoulu antaa kummoisia eväitä elämääsi.


    • engineer xx

      En ole 15v tyttö, eikä tämä ole treffipalsta jolla tarvitsisi kehua taidoillaan. Olet varmasti baaritiskillä se kaljamaha jonka iskurepliikki on "on tullut noita amerikan autoja rakenneltua". Kaltaisiasi tyhjänpuhuja luusereita on kirkonkylän kaljabaarit täynnä. Oletkin jo tainnut aloittaa viikonlopun vieton... Toivottavasti joskus saat vielä naista ja opettele googlaamaan niin tiedät joskus jotain aiheesta josta puhut. Ja kannattaa yrittää niitä ikäisiään naisia. Ei 15 vaan 65 vuotiaita.

      • Ajaja.

        Kymcolla ajava teinihän sinä olet.

        Muut kommenttisi voi jättää omaan arvoonsa. Niitä kun sinulta tulee koska älykkyysosamääräsi on erittäin alhainen. Tyypillistä ihmiselle joka ei osaa keskustella sivistyneesti ja olet jäänyt tiedoissasi reilusti alakynteen.


    • engineer xx

      Tekeekö citikan omistaminen omistajastaan pellen, vai onko ihminen pelle jo autoa ostaessaan. Kaikista kovimpia autotietäjiä ovat juuri harrastelijat. Kaikki onnistuu takapihalla polven päällä. Ainakin teoriassa nousuhumalassa.

      • Heh heh

        Voi voi. Tulet palstalle provoamaan ja ärsyttämään, mutta vedätkin herneen nenään, jos joku on kanssasi eri mieltä. Surkeaa, mutta toisaalta varsin naurettavaa.


      • Ajaja.

        Minkään automerkin omistaminen ei tee ihmisestä pelleä. Kovin pienisieluinen olet jos noin ajattelet. Ei ole olemassa myöskään tiettyä automerkkiä jonka "pellet" valitsevat. Monet nuoret valitsevat vanhan Bemarin "tuuning-autokseen". No mikäs siinä, antaa poikien harrastaa.

        Harrasteautoilijat ovat autotietämykseltään, sanotaanko näin, parhaita mahdollisia. Oman merkkinsä/mallinsa kohdalta. Eivät varmasti tiedä jokaisen merkin/mallin tyyppivikoja tai ominaisuuksia. Mutta keskimäärin ymmärtävät huomattavasti enemmän autotekniikasta kuin esim. normaali autonasentaja. Kovin monenlaisia variaatiota näkee kun uutta ja vanhaa tekniikkaa on "sotkettu" keskenään. Upeita varttimailin tuloksia jne. Itse en kuulu tähän kiihdyttelijöiden ryhmään mutta arvostan suuresti heitäkin.


    • engineer xx

      Me ammattilaiset tehdään 40-70h viikossa autohommia. Harrastelija vaihtaa kerran vuodessa jarrupalat. Ajaja kehuu vain baarissa itseään teinitytöille. Ei nyt sekoiteta asioita. Menisitkö mielummin harrastelija lääkärille vaiko ammattilaisen kouluja käyneen pakeille? Mua ei baarikärpäsen puheet juuri hetkauta eikä mene herne nenään eikä varsinkaan sormi suuhun autoasioissa.

      • Ajaja.

        Sinulla on taas käsitteet yhtä sekaisin kuin tuossa öljynjäähdytin/lauhdutin -asiassa. Eli et ymmärrä edes alkeita. Sinulla meni heti sormi suuhun tuossakin.

        Autonharrastaja esim. pelastaa jonkun latoon unohtuneen harvinaisuuden. Hitsaa, maalaa ja kunnostaa sen alkuperäiseen kuntoonsa. Harvassa on näitä harrastajia jotka osaavat kaiken tehdä alusta loppuun. Monesti vaaditaan ammattimiehen apua hitsauksessa ja maalaamisessa. Monesti tekniikka osataan itse kunnostaa. En tunne ketään joka olisi tuossa kunnostuksen kaaressa osannut kaiken tehdä itse. Toki heitäkin on. Mutta kaikki tuo on minun ja monen muun autoharrastajan silmissä kunnioitettavaa.

        Autonharrastajiksi luen myös autourheilijat jotka aika pitkälle itse rakentavat/kunnostavat autonsa. Rakentavat monesti itse autonsa, testaavat ja kilpailevat. Hyvällä tai/ja huonolla menestyksellä. Kaikille nostan hattua jotka vain yrittävät. Kunhan ei vanhasta legendasta tehdä mitään "sössiä".

        Sitten on tietysti autonasentajat jotka osaavat vaihtaa öljyt ja suodattimen sekä tehdä muitakin töitä. Ihan hyvä asia tuokin. Palkka on pieni mutta arvokasta työtä hekin tekevät.


      • Pätevää porukkaa

        engineer xx Minä ainakin käyn aina valelääkärin vastaanotolla !


    • engineer xx

      Ota lisää olutta ajaja. Kyllä se siitä..

      • Ajaja.

        Ota sinä vain. Kuvittele vaikka olevasi insinööri.


    • engineer xx

      Harrastelija korjaajan, harrastelija teatteria valomerkkiin asti...

      • Ajaja.

        No kerropas miten valitaan sopivan kokoiset suuttimet auton moottoriin? Kymcoa ei lasketa, en tiedä onko niitä mopoautoina.


    • engineer xx

      Puhutko diesel, bensa, kaasutin,suorasuihkutus bensa,kaasu vaiko vedyllä käyvistä autoista? Ota lisää olutta niin asia kirkastuu...

      • Ajaja.

        No vaikkapa bensa. Samapa tuo Kymco-kuskille lie kun älliä ei ole ylioppilastodistuksessa saati päässä.


    • engineer xx

      Tarkoitatko suorasuihkutus suuttimia vaiko kaasuttimeen tulevia suuttimia? Pitäisi tietää moottorityypeistä jotain jos tekee itselleen liian vaikeita kysymyksiä. Tai olla selvinpäin. Tai molempia. Mummut keinutuolissa on ehkä tasoisiasi keskustelukumppaneita.

      • Ajaja.

        Taas munasit itsesi. Loppuiko Kymcosta bensa vai menikö lauhdutin tukkoon?


    • engineer xx

      Ja nyt krapula painaa päälle. Kohta kaupasta saa lisää keppanaa ja anna vaan sen ämmän länkyttää...

      • Ajaja.

        No voi raukkaa kun krapulakin painaa päälle. Kipaisepa Kymcolla jonkun vanhemman kaverin luo joka hakisi sulle keppanaa. Vai ryyppäsikö äitisi jo viikkorahasi?


    • engineer xx

      Sitä varmaan aamulla miettii, kun sänky pyörii ja oksettaa että onko todellakin tullut munattua itsensä. Onko mennyt lauhduttimen ja jäähdyttimen putket sekaisin ja kuka on tuo vanha ämmä joka nukkuu samassa sängyssä. Itserakennetut Amerikanraudat on vaihtuneet osamaksu citikaksi takapihalla. Talvirenkaatkin pitäisi vaihdattaa...Kun ei tänänäänkään itse kykene....

      • Ajaja.

        Onko niissä Kymcoissa ihan erikseen talvi- ja kesärenkaat? Pitääkö kesäksi vaihtaa erilainen lauhdutin Kymcoon? Hae lisää kaljaa niin ei "tänänäänkään" tule krapula.


    • engineer xx

      Citroen merkkisen amerikanraudan omistajan kannattaa olla tarkkana kenen vierestä herää, kun pienessä kylässä lähes kaikki on serkuksia.

      • Ajaja.

        Kymcolla ajavan teinin kannattaa pitää ainakin pari avainta taskussaan jos keppanapäissään kadottaa avaimen ja äiti on hankkimassa rahaa murjun vuokranmaksua varten eikä ole avaamassa ovea.


    • engineer xx

      Nythän PSA.lta on tulossa 1.2litraisia "ihmemoottoreita". Ja kyllä se varsinainen ihme on aina ollutkin jos kyseisen tehtaan motilla pääsee 50tkm.
      Tosin ajaja pääsee kun se hitsaa takapihalla itse polvenpäällä männät ja asentaa imuilmankiihdytin suppilon. Mikäs siinä on sitten serkkujen kanssa kiihdytellessä.

      • Ajaja.

        Hyvin kestävät PSA:n moottorit. Itselläni oli 495 tkm ajettu 1.6-litrainen Pösö 405 farkku mökkiautona. Auton historia oli tiedossa, moottorille ei oltu tehty mitään. Juuri pääsi 10 tkm öljynvaihtovälin, ettei tarvinnut lisätä. Corollaan piti kaataa öljyä vähän väliä vaikka oli puolet vähemmän ajettu. Lanta Kruiseriin ei sentään niin paljon mutta kone hajosi rapiat 300 tkm ajettuna.
        Vaan mitäpä noita Kymco-kuskille kertomaan.


    • engineer xx

      Hienoa että olet saanut mökille peltoauton. Kun tarpeeksi harjoittelee oppii ajamaan liikenteessäkin. 495tkm ajetulle moottorille minä vaihtaisin jo ekan kerran öljyt ja tulpat. Mutta en ala asiantuntijan kanssa kinaamaan.

      • Ajaja.

        Johan tuota tuli miljoona kilometriä täyteen kai 10 vuotta sitten. 405 vaihtui pois 495 tkm ajettuna siis. Subarun nelikkokin oli, ei hyvä muttei yhtä huono kuin Tojo.

        Uutta Foresteria harkitsin, kävin katsomassakin. Tuossa muuten juttua Foresterista:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/5964797

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10381582

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10154535

        "Mihinkäs täältä on hävinnyt keskustelu Subarun dieseleiden porsineista laakeroinneista. Ketju oli täällä vielä torstaina" . Se ketju missä oli eniten tarinaa hajonneista moottoreista poistui. Oli surkeaa luettavaa.
        Oli siis uskottava, ettei japanilainen osaa autoa tehdä. Eikä opi.


    • Mikä se on ?

      Mikä on trolli ?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe