Onko oikein sossulta ???

hohhoijjaaa

Olen karenssissa 3 kk ja sossusta tuli viestiä että pitäisi hakea sairauslomaa? laitoin viestiä että MIKSI? en minä sairas ole?

21

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sossu tyrii taas

      Toimeentulolaissa ei löydy kohtaa, jossa sossun tulisi ajaa ja/tai suositella terveitä asiakkaitaan sairauslomalle.

      • hohhoijaaaa

        Niin minäkin ajattelin ,mikä siinä siis oli takana?Todella outoa.Siinä lauseessa luki hakekaa pikaisesti sairuslomaa.Ihan outoa.


      • Tietojen tark.oik.
        hohhoijaaaa kirjoitti:

        Niin minäkin ajattelin ,mikä siinä siis oli takana?Todella outoa.Siinä lauseessa luki hakekaa pikaisesti sairuslomaa.Ihan outoa.

        Käytä henkilörekisterilain mukaista tarkastusoikeutta tietoihisi. Siitä sitten näet mitä sinusta kirjoitetaan ja onko tietosi oikein/väärin. Ja siitä sitten eteenpäin vaikka oikeuteen jos tarvetta ilmenee. Sosiaali- ja terveydenhuollon rekisteriin ei voi missään nimessä kirjoitella vääriä (virheettömyysvaatimus) tietoja, sillä se aiheuttaa sinulle todella vaikeuksia ja jos tämä on sossun yleinen tapa, niin huh, huh.


    • vinkkaaja.

      Laita kirje takaisin, kirjoita virkailijan nimi siihen ja kirjoita että hae ite, kun tunnut olevan sen tarpeessa, sinä et ole.

      • näin.

        Laita tuon sanoman eteen, lisäselvitys:


      • hohhoijjaaa
        näin. kirjoitti:

        Laita tuon sanoman eteen, lisäselvitys:

        Laitoin jo.Pistin kysymyksen etten oikein ymmärrä lausetta jossa kehoitetaan hakemaan sairauslomaa vaikka en ole sairas,,pitäsköhän ottaa yhteyttä vähän ylempiin tahoihin.


      • odota vähän
        hohhoijjaaa kirjoitti:

        Laitoin jo.Pistin kysymyksen etten oikein ymmärrä lausetta jossa kehoitetaan hakemaan sairauslomaa vaikka en ole sairas,,pitäsköhän ottaa yhteyttä vähän ylempiin tahoihin.

        Odota nyt ensin sossun vastausta. Saattaa olla jokin erehdys. Älä hikeenny turhasta.


      • Hyi sossua
        odota vähän kirjoitti:

        Odota nyt ensin sossun vastausta. Saattaa olla jokin erehdys. Älä hikeenny turhasta.

        Ei sossu voi jatkuvasti erheytyä kirjoittamaan vääriä tietoja. Sossulla on aina syy, miksi he haluavat väärentää rekisteritietoja.


    • Sairastafari

      Saitko karenssin sen takia, että kerroit olevasi sairas etkä siksi voi ottaa vastaan työtä? Jos sosku vaikka sen takia ehdotti. Mistä näitä tietää. Tai jos vaan jotenkin niille lipsahti virhe.

    • Kiitos.

      No. Eipä tuosta kannata varmaan stressata. Se oli vain pyyntö. Eivät voi pakottaa. Toisaalta jos sossu kertoo sinulle lääkärin jolta saa sairaslomaa vaikka on terve. Niin voisitko kertoa tännekin sen nimen. Ois tarvetta moiselle.

    • tarkoitus auttaa

      Kyllä mullekin kehotettiin hakemaan sairaslomaa kun olen karenssilla. Varasivat vielä ajankin minulle sitä varten.

      • Hyi sossua

        Sossulla on taka-ajatus toiminnalleen. Kyseeseen voisi tulla vaikka edunvalvontasi? Vai varasi sossu sulle oikein ajan. Rumaa toimintaa sossulta.


      • tarkoitus auttaa
        Hyi sossua kirjoitti:

        Sossulla on taka-ajatus toiminnalleen. Kyseeseen voisi tulla vaikka edunvalvontasi? Vai varasi sossu sulle oikein ajan. Rumaa toimintaa sossulta.

        No mulle se sopi oikein hyvin että soittivat ja varasivat ajan. Vaikeeta on päästä puhelimella läpi edes varaamaan sitä aikaa.
        Eikä siinä mitään takaa-ajatusta ole. Tai hyvä sellainen, että saisin sairauspäivärahaa. Sossun toiminnan takana kun on yrittää saada ihmiset jonkun muun tuen piiriin kuin heidän kun he ovat viimesijainen tuki näissä etuus asioissa.
        Miksi aina ihmiset ajattelee sossusta pahaa? Itse olen todella kiitollinen heidän avustaan mitä olemme saaneet jotta pärjäämme.


    • Hoitohaluton xholist

      Joskus on sellaisia sairauksia, että ei itse ymmärrä olevansa sairas. Mutta aloittaja kyllä vaikuttaa ihan tolkuissaan olevalta. Siitä siis ei liene kyse.

    • työtön 38.

      Sossu on yrittänyt saada mua 2 vuotta jo lääkäriin vaikka olen ollut ihan terve jo yli 10 vuotta. Pitäis kuulemma mennä lääkäriin kun en ole lääkärissä käynyt 10 vuoteen. Miksi mennä turhaan lääkäriin jos eiole sairas??

      • V4listaja

        Sairas olet mieleltäsi selkeästi.


    • aktiv kapitaal

      No se on vaan niiden tapa siirtää pitkäaikaisasiakkaansa muiden maksettavaksi, etenkin jos ei saa työttömyyskorvausta.
      Samalla menee velvollisuus työllistää ja aloittaa työllistämisprosessi jonka laki velvoittaa.

      Kyllä ne tiimissä keinot keksii..

      • hohhoijjaaa

        Minä aloittaja olen kyllä ihan terve omasta mielestäni :) Jotenkin vaan pisti silmään se teksti siinä. Olen tarvinnut nyt 3 kk apua sossusta ja enää kesäkuussa en tarvitse ,kyllä ne muuten suht hyvin hoitivat asiat mutta kyllä sai lippua ja lappua postittaa sinne.


    • just-joo

      Lomaa pitää hakea:
      http://toimeentulotuki.net/sosiaalitoimisto/laiton_ehto.php

      Ja:
      -pikkuinen mutta:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12208870


      Suomi24 -sensuuri on muuten täysi paska. En takuulla kirjoittanut mitään sääntöjen vastaista mutta niin vaan yht'äkkiä en saanutkaan julkaista kommenttiani.

      Kukkahattutytöt valvoo - siinä tulos!

      "Keskusteluihin osallistuminen on estetty sääntöjen vastaisen toiminnan vuoksi. Huom! Osa operaattoreista käyttää jaettuja ip-osoitteita (esimerkiksi Saunalahden mobiililaajakaistat) ja ip-osoitteesi on voinut joutua estolistalle sen takia.
      LÄHETÄ"

      Tämä nyt eri liittymästä - kuitenkin vituttaa!

      • just-joo!

        Jotenkin tuon olisin ymmärtänyt, mutta kun olin pitänyt linjaa auki itselläni koko ajan. Eli ...
        -nyt lähetin viestin, ok!
        -nyt lähetin viestin, estetty :(

        -sama linja!
        -ja suuri PERKELE

        Nyt saa sulkea kun kehtaan kiroilla ääneen!


    • 167-176

      "Keskusteluihin osallistuminen on estetty sääntöjen vastaisen toiminnan vuoksi. Huom! Osa operaattoreista käyttää jaettuja ip-osoitteita (esimerkiksi Saunalahden mobiililaajakaistat) ja ip-osoitteesi on voinut joutua estolistalle sen takia.
      LÄHETÄ"

      Noita tulee aika ajoin. Kun avaat netin saat sieltä ip-osoitteen. Joku muu on kirjoittanut törkyviestejä samalla ip-osoitteella aikasemmin ja sitten S24 rankaisee siitä sinua. Ylläpito ei ymmärrä tuota vaan rankaisee syyttömiä. Yritin sitä joskus heille selittää mutta ei mennyt jakeluun.

      Kun tuollainen viesti tulee niin katkaise nettiyhteys, laske kymmeneen ja kytke se uudelleen, ja toivo että saat "puhtaan" ip-osoitteen.

      Voi olla että tämäkin viesti poistetaan. Joten tallennan tämän ja lähetän sen uudelleen, eli poisto on turhaa touhua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe