Kysymyksiä

Jakezzi

Moikka,

Ajattelin kysäistä muutaman mielipiteen teiltä arvon forumistit. Sain tuossa eräästä hollantilaisesta maailman top100-listallekin sijoittuvasta yliopistosta hyväksymiskirjeen pari päivää sitten. Pääsisin myöskin Tallinnan yliopistoon, aine jääköön sanomatta. Ongelmana on se, että tyttöystäväni ei halua muuttaa ulkomaille ja hän hakee Suomessa kouluun. Onko kenelläkään kokemuksia opiskelusta ulkomailla silloin, kun parisuhteen toinen osapuoli on Suomessa? Entäpä kokemuksia Tallinnan yliopistosta tai Hollannissa opiskelusta?

3

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hjdsjdsx

      Yksi vinkki: follow your dreams.

    • jklöäåpoi

      Ihan vaan elämänkokemuksen perusteella kerron, että löydätte kumpikin uudet kumppanit opiskelupaikkakunnaltanne. Muutaman vuoden kuluttua näistäkin tulee ero, ja kuvioihin astuvat taas uudet kumppanit.

      Jos oikein hyvä tuuri käy, löydätte toisenne uudelleen eläkeläisten riennoista sitten aikanaan.

      Usko tai älä, mutta näitä tarinoita on enemmän kuin niitä, että naimaikäiset vain odottaisivat toisiaan lemmestä palaen eri maissa.

    • KylläKylläKyllä!!

      Hei,

      Opiskelen itse ulkomailla ja seurustelen poikaystäväni kanssa. Olen ollut täällä vuoden ja moni asia on ehtinyt muuttua sen aikana. Olemme seurustelleet 4 vuotta ja suhteemme on vakaalla pohjalla. Kuintekin kun päätin lähteä opiskelemaan ulkomaille, tiesin vaikeuksia tulevan, koska eihän se ole sama kuin asua yhdessä.

      Kuten jo aikaisemmin on sanottu, follow your dreams! Itse seurasin unelmaani ja en ole koskaan ollut tyytyväisempi itseeni. Tämä aika ja itsensä toteuttaminen on kasvattanut minua ihmisenä ja se tyytyväisyys omaan elämään ja itseensä loistaa kauas. Ja nämä kokemukset mitä olen saanut ovat mittaamattoman arvokkaita. En osaisi kaivata näitä, mutta nyt kun olen päässyt totetuttamaan itseäni rajattomasti ja kokenut ihmeellisiä asioita en voi kun vaan olla onnellinen, että lähdin.

      Suosittelen siis kaikille lähtöä ulkomaille opiskelemaan. Minulle ainakin sen on ollut parasta ikinä :) Parisuhteemme on kärsinyt paljon minun muuttumisesta enemmän itsekseni, mutta mielestäni suhteen on kestettävä se ja jos ei kestä ei sitä kannata jatkaa. Katsotaan mitä tapahtuu, kun menen kesäksi takaisin kotiin töihin. Kaikesta voi selvitä, jos kummatkin haluavat sitä, mutta omille unelmille ja mielettömille mahdollisuuksille ei kannata sanoa "ei".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe