Ok suhde- erotakko?

Perusonnellinen

Hei!
Haluaisin tietää mitä mieltä olette tilanteestani.
Olen seurustellut 15 vuotta hyvän miehen kanssa. Olen ollut perusonnellinen, mies on luotettava, hauska, rakastava ja kaikin puolin hyvä tyyppi.
Suhteessamme on kuitenkin ollut ongelmia, joiden vakavuuden olen kuitenkin vasta nyt ymmärtänyt. Suhteemme on ollut lähes seksitön, hänestä johtuen, jo n.7 vuotta. Lisäksi turhanpäiväiseen kinailuun ja vääntämiseen on mennyt energiaa hurjasti. Asioista on puhuttu monesti, ja olen kertonut että nyt kärsivällisyyteni on loppumassa. Hän viimein taitaa ymmärtää asian vakavuuden. Seksistä jaksoin puhua kauan aikaa sitten, sen jälkeen annoin asian pitkään olla, antaen hänelle tilaa ja aikaa asian kanssa. Nyt olen katkera, sillä koen että epäitsekkyyteni asian suhteen on romuttanut itsetuntoni ja saanut minut epäilemään itsessäni kaikkea: viehättävyyttäni, normaaliuttani.. jne.

Tuntuu että olen käännekohdassa. Viimein poikaystäväni ymmärtää että en enää jaksa ymmärtää häntä seksittömyydessä enkä jaksa kinastella. Luulen että asiat voivat muuttua parempaan, ja voin taas olla perusonnellinen.

Mutta… Olen jotenkin herännyt. Koen että elämä on ainutkertainen, ja että siitä pitäisi ottaa kaikki irti ja olla "onnensa kukkuloilla", ainakin suurimman osan aikaa.
Kannattaako jäädä siis perushyvään suhteeseen, vai riskeerata kaikki ja jatkaa yksin.. ehkä pelkään etten löydä enää edes näin hyvää suhdetta.. En ole koskaan haaveillut lapsista enkä naimisiinmenosta, johtuukohan se siitä että mies on ollut väärä. Olen ehkä suuri romantikko: haluaisin kohdata sielunkumppanini jonka kanssa voisin jakaa elämäni.
Olemme molemmat 30-v.

Kysymykseni kuuluu.. kannattaako perushyvästä suhteesta lähteä? Onko väärin haikailla jotain suurempaa ja lähteä rohkeasti sen perään?
Vastaus kai riippuu siitä, miten elämä on tarkoitettu elettäväksi.

32

658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kommentti Keijo

      Olet nuori vielä ja sinulla tulee vielä ajat, kun todella saavutat seksuaalisen itsevarmuuden ja muutenkin puhkeat kukkaan. Silloin viimeistään alat kärvistelemään tuossa seksittömyydessä. Ainoastaan sinä voit vastata kysymykseen: Kestätkö olla ilman seksiä loppuelämäsi jos olet tuon miehen kanssa?

      Jos epäröit niin eroa. Mitä aikaisemmin niin sitä helpottavampi sinulle. Sanoit, että olet romantikko vielä. Uskon että törmäät vielä mieheen joka voi tarjota sinulle romantiikkaa ja seksiä. Aikaa se saattaa tosin viedä.

      • Perusonnellinen

        Kiitos kommentista Kommentti Keijo,
        Olet varmasti oikeassa.
        Niin.. tuntuu että olen kärvistellyt tämän asian kanssa jo nyt tarpeeksi kauan. Nyt olen kertonut saaneeni asiasta tarpeeksi.
        Kummallista mihin kärsivällisyys venyy.. ja miten kauan ihmisellä riittää toivoa. Kuten myös se että kärsivällisyys ja toivo myös loppuu joskus.


    • tääääh?

      Miten voi olla OK hyvä suhde jos seksiä ei ole?!

    • Rohkearokansyö.

      Veikkaan että ihmiset elävät tätä elämää joko turtuneina tai perusonnellisina.. joten sikäli olet kai onnekas. Mutta ei tietystikään ole väärin etsiä suurempaa onnea jos ajatus mieltäsi kaivertaa. Kerran täällä vain eletään!

    • NAINENMYÖS

      seksittömään suhteeseen en olisi onnellinen!

    • miten on?

      "mies on luotettava, hauska, rakastava ja kaikin puolin hyvä tyyppi"

      Miksi kaikki vastaavat avaukset alkavat aina näin. Jos tuo pitäisi paikkaansa, et esittäsi otsikon mukaista kysymystä.

      • Perusonnellinen

        Miksi? Miten niin en voi?

        Poikaystäväni on luotettava, hauska, rakastava ja kaikin puolin hyvä tyyppi. En voi kieltää mitään näistä ja ihailen häntä näilllä osa-alueilla.
        Hän ei vain ole halunnut seksiä kanssani 7 vuoteen. Mikä tässä yhtälössä ihmetyttää.. Miksi en voi pohtia että kannattaako minun suhteeseen jäädä?!
        Alussa ajattelin asian menevän ohi.. annoin aikaa ja ymmärsin. Sitten annoin vielä lisää aikaa, kun toinen ei halunnut minun painostavan asiassa. Sitten turruin asiaan itsekin.. vaikka välillä asia oli kokoajan mielessä. Mutta ihminen voi halutessaan olla kärsivällinen. Voin kertoa että tänä seitsemänä vuotena ei ole ollut itselläkään helppoa. Tunne tulla jatkuvasti torjutuksi ja kartetuksi on ollut raskasta. Nyt vasta ymmärrän miten syvissä vesissä olen itse asian kanssa kahlannut. Olen kyseenalaistanut itsessäni kaiken. Hävennyt itseäni, ajatuksiani, vartaloani ja alapäätäni. Vaikka hän ei ole koskaan sanonut että minussa olisi vikaa, olen itse nähnyt itseni syypääksi koska en kelpaa.

        En siis todellakaan ymmärrä kommenttiasi.


      • ö,smm
        Perusonnellinen kirjoitti:

        Miksi? Miten niin en voi?

        Poikaystäväni on luotettava, hauska, rakastava ja kaikin puolin hyvä tyyppi. En voi kieltää mitään näistä ja ihailen häntä näilllä osa-alueilla.
        Hän ei vain ole halunnut seksiä kanssani 7 vuoteen. Mikä tässä yhtälössä ihmetyttää.. Miksi en voi pohtia että kannattaako minun suhteeseen jäädä?!
        Alussa ajattelin asian menevän ohi.. annoin aikaa ja ymmärsin. Sitten annoin vielä lisää aikaa, kun toinen ei halunnut minun painostavan asiassa. Sitten turruin asiaan itsekin.. vaikka välillä asia oli kokoajan mielessä. Mutta ihminen voi halutessaan olla kärsivällinen. Voin kertoa että tänä seitsemänä vuotena ei ole ollut itselläkään helppoa. Tunne tulla jatkuvasti torjutuksi ja kartetuksi on ollut raskasta. Nyt vasta ymmärrän miten syvissä vesissä olen itse asian kanssa kahlannut. Olen kyseenalaistanut itsessäni kaiken. Hävennyt itseäni, ajatuksiani, vartaloani ja alapäätäni. Vaikka hän ei ole koskaan sanonut että minussa olisi vikaa, olen itse nähnyt itseni syypääksi koska en kelpaa.

        En siis todellakaan ymmärrä kommenttiasi.

        Olin itse suhteessa, jossa mies torjui minua kovin ottein. Itsetunto koki kovan kolauksen sinä aikana.

        Suhde päättyi sillä en suostunut jäädä makaamaan ns. tuleen. Sanoin että asiaan pitää tulla syy tai sitten haemme apua.

        Osaako miehesi antaa mitään syytä haluttomuudelleen? Onko testoarvot tutkittu?

        Lähtisikö mies kanssasi alan lääkärille tai terapiaan avaamaan asiaa jos se ei kahden onnistu??


    • lörppö2007

      Ensimmäinen suhteeni kesti 6 vuotta ja oli peruskiva sekä tasainen. Lopuksi kuitenkin mietin että onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. Tässä tapauksessa se olikin. Seuraava suhde oli niin intohimoinen että. Samalla kuitenkin siinä mentiin myös hyvin synkissä vesissä.Se suhde sitten päättyikin muutaman vuoden päästä.
      Jos lähdet suhteesta löydät varmaan uuden, joka on parempi kuin edellinen jossain asioissa, tuskin kuitenkaan kaikissa. Kun on pitkään ollut jonkun kanssa ja sitten suoraan hyppää olemaan toisen kanssa, niin vastaan tulee paljon "Hei, miksi hän ei teekkään kuten edellinen" -tilanteita. Sekä hyvässä että pahassa. Jos eroat niin ei kannata hypätä ensimmäisen vastaantulijan kelkkaan vaan katsella rauhassa muutama vuosi että miltä elämä näyttää.

      • Perusonnellinen

        Kiitos asiallisesta kommentista lörppö2007.
        ymmärrän.. olen samaa mieltä kanssasi. Mikäli päädyn lähtöön niin en odota seurustelevani tulevina vuosina.. josko koskaan enää.. tarkoitan siis että uskon pystyväni olla onnellinen myös yksin. Kaikessa on puolensa, enkä usko että kansia vakkaani kävelisi ohi tuon tuosta. Jos koskaan. Joten ottaisin kyllä aikani.


    • kummitus

      Itse painin osittain samojen asioiden kanssa, mutta aikaisemmassa vaiheessa. Nyt pari vuotta suhdetta takana ja lähes puoli vuotta ilman seksiä, eikä loppua näy. Tuntuu äärettömän typerältä lopettaa muuten melko toimivaa suhdetta tällaisen asian takia, mutta olen itsekin miettinyt, miltä tuntuisi olla samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä. Vuosikausia ilman seksiä, ilman tunnetta että tulee suhteessa halutuksi ja hyväksytyksi... Silti rakastan häntä liikaa lähteäkseni. Tuntuu totaaliselta umpikujalta. Tsemppiä sinulle, toivon että löydät oikeamman miehen. Tarinasi kuulostaa aika tarkalleen minun parisuhteeni worst case scenariolta.

      • Perusonnellinen

        Hei kummitus..
        Voi voi.. tässä vaiheessa voin sanoa että älä odota enää. Ota asiaksesi selvittää asia jo nyt. Älä odota ja ymmärrä.
        On kai maailman yksinkertaisin neuvo mutta sanonpa kuitenkin. Parisuhteissa pitäisi selvittää ongelmat heti, ei odottaa ja antaa aikaa.
        Joten yritä keskustella kumppanisi kanssa, miksi olette tuossa tilanteessa.

        Niin.. vaikeaa lähteä 15v kestäneestä suhteesta.. jos olisin ollut fiksumpi olisin hoitanut tämän asian aikaisemmin.


    • apina.

      Miksi olet tuhlannut vuosia seksittömässä suhteessa. Itse en kestäisi kuukauttakaan ja sillloin olis palaverin paikka jos kuukausi on ilman. Seksi on tärkeä osa suhdetta ja jos ei seksiä niin ei rakkautta.

    • Perusonnellinen

      Terve apina.
      Niin.. nyt sen ymmärrän..olen tuhlannut aikaani. Mutta olen ollut rakastunut, halunnut ymmärtää kumppaniani, ollut kärsivällinen, toivonut että asia korjaantuu ja uskonut asian korjaantuvan.
      Jossain vaiheessa uskottelin itselleni että pärjään suhteessani kyllä, koska muuten olemme hyvä pari.
      Nyt olen vasta tajunnut, kuin salamaniskusta että en enää jaksa. En enää usko, enkä jaksa olla kärsivällinen. Olen katkera siitä että olen ollut liian epäitsekäs. Se epäitsekkyys on koitunut omaksi turmiokseni.

    • Sakke123

      Turhaan kärvistelet seksittömässä suhteessa.. arvosta itseäsi ja saat varmasti myös miehen joka arvostaa ja himoitsee sinua.

    • Umpikujassa

      Hei Perusonnellinen,

      antaisin myös neuvon, että lähde suhteesta. Se on sinulle helppoa, teillä ei ole lapsia. Itse havahduin juuri tänään samaan tilanteeseen. Olen ymmärtänyt ja antanut tilaa yms. myös seitsemän vuotta. Nyt kun muistelen niin seksielämämme alkoi mennä jo alamäkeä ensimmäisen lapsemme syntymän jälkeen 12 vuotta sitten. Meillä on kaksi lasta ja voit vain arvata minkälaisessa umpikujassa nyt olen. Seksittömyys syö naisen itsetuntoa. Mieheni ei halua tehdä mitään tilanteen korjaamiseksi ja valittaa aina vain työstressiään. Sitä hänellä kyllä onkin. Mutta ymmärrys alkaa myös minulla olla loppumassa. Onko neuvoja, mitä teen? Eroan? Otan poikaystävän? En tee mitään? Olen todella umpikujassa tämän asian kanssa. Olen jo yli 40v., joten tuntuu siltä että tätä seksittömyyttä on edes turha pohtia enään. Ehkä kadun päätöksiäni myöhemmin. Muuten meilläkin menee hyvin ja mieheni väittää rakastavansa minua.

      • Perusonnellinen

        Hei Umpikujassa,
        Kiitos kovasti viestistäsi ja neuvostasi! Ymmärrän mitä sanot.. ja pistää kyllä miettimään asioita paljon. Voin hyvin kuvitella miltä sinusta tuntuu.
        Harmillista kun ihmiset eivät näe mitä heillä on.. se olo tulee miehestäsi. hän antaa kaikkensa työlleen ja unohtaa sen mikä elämässä pitäisi olla tärkeintä. Luuletko että hän havahtuisi jos yhtenä päivänä löytäisi sinut eteisestä muuttolaatikoiden kanssa?
        Sanoisin, vaikken aviossa tai äiti ole, ettei avioerokaan maailman kamalin asia ole. Se voi olla myös alku.
        Sanot olevasi "jo yli 40.." .. ei se ikä mitään merkitse, älä nyt missään nimessä näe sitä minään seikkana tässä. Numerot ei kerro tai määrittele meitä mitenkään.. eikä tuo 40 ole minkäänlainen peruste millekään mielestäni.
        Onnea me tarvitsemme, emme tyytymistä. Huonoin vaihtoehtosi on olla tekemättä mitään. Sanoisin että "tee asiasta numero", jotta miehesi todella ymmärtää miten iso asia seksielämänne sinulle on. Se saa teidät ehkä miettimään asiaa tai hakemaan apua.
        Jos ei mikään muutu, niin ehkä on aika erota.. vaikka se ei ole helppoa, eikä suora tie onneen, mutta mielestäni ihminen ansaitsee enemmän kuin mitä kuvaat. Seksi on paljon enemmän kuin vaan seksiä.


      • kjchikc

        Onko näillä miehillä toiset naiset??


    • calmstorm

      Vähän samanlainen tilannekuin sinulla, perusonnellinen. Meillä on kyllä seksiä, harvakseltaan tosin. Ei ehkä sellaista mistä itse nauttisin täysillä, mutta on kuitenkin. Välitän miehestäni, enkä haluaisi loukata. Silti mietin tässäkö tämä nyt oli. Loppuelämä. Ok-elämää, ilman intohimoa.

      Orastavaa ikäkriisiäkö, jotain sellaista että nyt täytyisi elää jos vielä haluan. Jotain muuta.

      Tsemppiä sulle päätöksen tekoon.

      • Perusonnellinen

        Kiitos kun kommentoit calmstorm! ja kiitos tsempistä.
        Saisitkohan järjestettyä itsellesi jonkun irtioton tai elämänmuutoksen muulla saralla.. tarkoitan, että usein kun ottaa hieman etäisyyttä omaan elämään, näkee asiat paremmin. Josko siitä saisi sitten perspektiiviä tai rohkeutta sitä tarvittaessa.

        Tsemppiä sinullekin! Kerran täällä vain eletään, yritetään tehdä siitä ajasta paras mahdollinen.


    • Ota askel

      Minusta aloittajan pitää lähteä etsimään vihreämpää ruohoa. Se ei ole väärin vaan välttämätöntä. Teillä on vielä molemmilla aikaa löytää onni muualta, ainakin mahdollisuus.

      Älä silti mitätöi elettyä aikaa. Se on arvokas osa sinua. Epävarmuus ja epäilykset kuuluvat asiaan, ehkä jopa katumus, sillä sellaista on ihmisen elämä.

      • Perusonnellinen

        Kiitos.. tästä tuli lohdullisempi olo, vaikka sanat iski suoraan ytimeen.


    • mieti oletko todella

      Tarkoitukseni ei ole kuulostaa julmalta, mutta suhteenne ei kuullosta "ok suhteelta" etkä sinä kuullosta "perusonnelliselta". Ihminen tottuu vallitsevaan tilanteeseen ja turtuu omiin tuntemuksiinsa. Kuten se kuuluisa sammakko kiehuu huomaamattaan elävältä, kun vesi lämmitetään riittävän hitaasti.

      Olin itse samassa tilanteessa reilu vuosi sitten. Näennäisesti kaikki oli hyvin ja minun piti olla perusonnellinen omassa ok suhteessani. Todellisuudessa asiat olivat kuitenkin hitaasti luisuneet erittäin huonoon jamaan. Jos se kaikki olisikin tapahtunut yhdessä rysäyksessä, niin sille ei olisi ollut niin sokea. Asiat kuitenkin tapahtuivat pikkuhiljaa. Katosi läheisyys, katosi hellyys, loppui seksi, loppui puhe ja kaikki todellinen kommunikaatio.

      Tietysti muka puhuimme, mutta se oli sellaista merkityksetöntä, turhanpäiväistä jargonia. Puhetta vain jotta tuli sanottua toiselle jotakin. Seksiä ei ollut yli vuoteen. Ei suhteemme ikinä ollut mikään intohimon ilotulitus, mutta olin ollut tyytyväinen. Aluksi jaksoin yrittää tehdä aloitteita. Ainahan minä olin ollut se joka niitä enimmäkseen teki. Lopulta jatkuva torjutuksi tuleminen oli kuitenkin liian raskasta, se sattui ihan liikaa ja oli pakko lakata yrittämästä. Emme koskeneet toisiimme yli vuoteen. Ei suukkoja, ei halausta, ei silitystä, edes yöllä en uskaltanut enää lähestyä koska toinen käänsi aina selkänsä. Hän käpertyi omaan pahaan oloonsa ja minä "ymmärsin".

      Olen aina ollut ihminen, joka kaipaa läheisyyttä. Sekin riittää, että toinen on vieressä ja pitää kiinni. Silti minä koin muka olevani "kai ihan onnellinen", vaikka sisällä oli se iso jäämöykky, joka kasvoi jokaisen torjunnan myötä. Jos olisin sitä tyyppiä, joka täyttää tarpeensa muualla jos kotona ei saa, niin tilanne olisi varmasti katkennut sillä. Olisin pettänyt ja hän raivostunut ja me olisimme eronneet. Mutta minähän en petä, en vaikka mikä olisi.

      Sitten tuli viimein se päivä, kun oli se viimeinen kunnon riita. Se riita jonka jälkeen mikään ei enää ole kuten ennen. Se RIITA, jonka jälkeen tajua että ei tunne mitään. Ei tunne rakkautta, ei tunne vihaa, ei tunne yhtään mitään. Sillä sitä se minun "perusonnellisuuteni" oli, en jaksanut enää suuttua, olin vain turta.

      Alussa oli vaikeaa olla yksin. Minun ei ollut ikävä häntä tai sitä elämää, mutta yksinäisyys oli vaikeaa yli kymmenen vuoden parisuhteen jälkeen. Pikkuhiljaa olo kuitenkin helpottaa. Joka päivä huomasi, että oli hieman helpompi hengittää. Sitten huomasi olevansa oikeasti perusonnellinen ja tajusi miltä tuntuu kun elämässä todella on kaikki ihan ok. Se tunne silloin vuosi sitten oli valovuosien päässä siitä miltä tänään tuntuu. Sen huomaa kaikessa ja sen ovat myös huomannet kaikki läheiset. Nyt vasta he ovat uskaltaneet sanoa olleensa huolissaan minusta ja kuinka hyvältä heistä tuntuu nähdä mihut nyt.

      Hän elää edelleen siinä samassa pimeydessä. Nyt minä näen se sen selvästi aj olen yhtä aikaa surullinen ja iloinen. Tuntuu pahalta nähdä että sama meno jatkuu, eikä muutosta ole odotettavissa. En kaipaa häntä, en rakasta enää. En myöskään vihaa ja muistan sen kun vielä rakastin. Se tuntuu surulliselta. Nyt osaan kuitenkin olla terveen itsekäs, olla onnellinen omasta puolestani ja katsoa tulevaisuutta joka on paljon valoisampi. Olisi ihanaa löytää joku ja uskaltaa rakastua ja olla ei vain perusonnellinen vaan yltiöonnellinen. Sen näkee miten käy. Jos ei löydy, niin kaikki on silti ok :)

      • Perusonnellinen

        Ensiksi, onnittelut! Hieno ja varmasti helpottava päätös!

        Niin.. ymmärrän kyllä mitä sanot. Ehkä olen se sammakko joka kiehuu huomaamattaan elävältä, kun vesi lämmitetään riittävän hitaasti.. silmäni on kuitenkin nyt auenneet ja näen asian. Ja meillä on läheisyyttä, puhetta ja hellyyttä. Eikä poikaystäväni elä pimeydessä.. olemme ulospäin varmasti aika onnellisen ja tasapainoisen oloinen pari. Kukaan ei vain tiedä seksittömyydestä ja siitä painista mitä itse asian kanssa käyn. seksi on niin paljon enemmän kuin vain seksiä.
        Kiitos silti kun kerroit tilanteestasi. Toivottavasti sinusta tulee vielä yltiöonnellinen! :)


    • Melkein kymppi

      Minäkin elin seksittömässä suhteessa noin 5vuotta.
      Alussa mieheni oli ihan"normaalin"halukas, mutta kun tulin raskaaksi seksi loppui siihen. Ei kosketusta, ei minkäänlaista läheisyyttä. Ei myöskään tytön synnyttyä.
      Jos otin aiheen puheeksi, oli vastaus että "en minäkaän mikään Casanova ole!" Ikäänkuin sitä olisin edellyttänytkään.
      No siinä elää-kitkuteltiin eteenpäin vielä toiset 5 vuotta. Siihen jotenkin turtui, tottui. Kyllähänse jossain pinnan alla kihisi mutta pidin korkin kiinni. Kunnes lopulta poksahti! en jaksanut enää sitä elämää! olin alkanut tuntea miehen jopa vastenmieliseksi, en enää olisi voinutkaanantaa hänen kokea itseeni!
      Hain eroa. Mies itkemään ja rukoilemaan älä lähde. Ei kuulemma ymmärtänyt mikä oli pobrleema, kaikkihan oli niin hyvin! No, päällisinpuolin olikin. Hyvä asunto johon pääsimme muuttamaan heti talon valmistutua. Kummallakin hyvä ammatti. Ei viinaa ei tappelua. Siinä ne vuodet meni kitkutellessa.
      Ero tuli kumminkin,en enää antanut periksi. Mies oli pitkään katkera. Olin kuulemma "leikannut häneltä munat" ym kamalaa. Löysi sitten uuden, muutti tämän kanssa avoliittoon ja on tänä päïvänä. Kumppani on vanhempi, virtsarakon syöpä leikattu ja parantunut mutta pussia joutuu kantamaan lopun ikää. Siksi kai(?) ei seksiä haluakaan, ja he ovat onnellisia kaverisuhteessaan. Ja hyvä niin.
      Minulla on ollut seurustelusuhteita, pitkiäkin, mutta jotenkin vaan olen tähän sinkkuelämään tykästynyt niin etten tältä istumalta usko koskaan enää saman katon alla kenenkään kaksilahkeisen kanssa asuvani! Meillä on hyvä olla tytön kanssa kahden. Mitään ei puutu. Isäänsä on päässyt näkemään niin paljon kun on halunnut, mies muutti vain puolen kilometrin päähän meiltä! Puheväleissä ollaan. kaunaa ei kanneta kumpikaan.
      En ole ylionnellinen, mutta kai sitten sellainen perusonnellinen, 9 kouluarvosanoin!

      • Perusonnellinen

        Melkein kymppi, olisi kiva kuulla enemmän.. mitä tarkoitat että pinnan alla kihisi, mutta pidit korkin kiinni..? Mitä siis tunsit..? rakastitko silti viimeiset 5 vuotta? Entä itsetuntosi? Taisit käydä samoja tunteita läpi kun minä nyt..

        Mutta joka tapauksessa, mukava että olet 9 onnellinen ja että elämä on asettunut eron jälkeen.


    • Umpikujassa

      Hei Perusonnellinen,

      kiitos vinkeistäsi, todella hyviä. Olenkin nyt tehnyt asiasta numeron ja mieheni on selvästi ottanut asian tosissaan. Hän kysyi aionko todella erota tämän takia. En voinut vastata mitään, sillä se ajatus oli todellakin käynyt mielessäni ensimmäistä kertaa koko 15 vuoden yhdessäolon aikana. Ihminen ei voi tunteilleen mitään ja ne pitääkin huomioida.

      Mielestäni sitä ei pidä hyväksyä, että toinen ei tee tilanteelle mitään vaikka näkee että toinen puoliso kärsii.

      Nyt katson mielenkiinnolla mihin suuntaan asiat kehittyvät. Ei ole helppoa, mutta oman mielipiteen esilletuominen kannattaa aina.

      Tsemppiä kaikille saman asian kanssa painiville! Puhukaa näistä asioista ajoissa esim. ystävienne kanssa, etteivät ongelmat kasaannu liian kauan.

    • samiskin7

      Minä painin saman asian kanssa. Muuttaakko erilleen vai odottaa. Naiseni petti minua tasan vuosi sitten. Siitä on jotenkin päästy yli. Mutta luottamus ei tietenkään ole enää samaa tasoa kuin ennen. Viimeinen puoli vuotta seksin haluaminen on ollut täysin yksipuolista, minä haluan. Kun edes ehotan hänelle seksiä, niin yleensä hän kieltäytyy koska se tuntuu pakolliselta. Seksi tuntuu hänestä siksi pakolliselta, koska minä suutun jos en saa seksiä. Mitä ihmettä. Kuinka kauan tälläistä voi kukaan jaksaa. Mielestäni en kyllä ole suuttunut mutta tietysti en voi hymyssä suin vaan sanoa että ei se mitään. Tuntuu tosi pahalta kun ei seksi asiat luista, ollaan oltu 8 vuotta yhes ja kaks lastakin. Ollaan joo käyty terapiassakin. Seksin merkitys on minulle tullut ihan erilaiseks. Siinä jos missä voi näyttää puolisolle rakkauden ja himon. Mutta kyllä se vaan niin on että minä haluan huomattavasti useammin ja enemmän kuin naiseni. Ja vihdoin kun hän "antaa" niin se pitäs tapahtua nopeasti eikä mitään pussailua ja rintojen hyväilyä. Onko se rakastelua? Minusta se on vaan nussimista. Kun yritän puhua asiasta niin hankalaa on. Sanoo rakastavansa minua ja haluavansa, mutta minusta teot puhuu puolestaan. Tällähetkellä "käsityöt" on minun seksielämä. En ole edes harkinnut pettäväni.

    • Umpikujassa

      Hei Samiskin7,

      ei tuollaista kukaan jaksa, minulla sama tilanne siis. Oma kokemukseni on, että odottelu ei auta mitään. Se vain pahentaa tilannetta, koska katkeruus kasvaa jatkuvasti. Olen katkera miehelleni näistä kaikista 12 vähäseksisistä vuosista. Näin se on, tulipa sanottua!

      Joku kyseli aikaisemmin tässä, että onko miehelläni toista naista. Vakituista tyttöystävää ei ainakaan, mutta enhän voi muusta olla varma.

      Sanoisin, että sinulla on myös tavallaan lähtölaskenta alkanut. Olen itse alitajuisesti alkanut varautua avioeroon. Kun se piste tulee lopulta, ja se tulee sinullekin varmasti tuota menoa, sen jälkeen ei ole enää paluuta entiseen. Ihmismieli on jännä juttu, se kestää ja kestää kunnes tulee päätepiste.

      Olette kuitenkin yrittäneet terapiaakin, tuntuu erikoiselta että se ei ole auttanut. Ehkä vaimoasi painaa vielä myös tuo pettämisasia. Se vaikeuttaa varmasti kuviota. Mielestäni sinun kannattaisi tuoda esille vaimollesi, että et syytä häntä enää siitä. Sano, että haluat uuden alun.

      Voin suositella kaikille sivustoa marriage.about.com.
      Siellä on tosi käytännönläheisiä neuvoja eri tilanteisiin avioliitossa.

      • samiskin7

        On se jännä juttu kun on tässä tilanteessa niin alkaa nähdä puolison uudessa valossa. Siis hänen persoona alkaa tuntua vieraalta vaikka luulin hänet tuntevani, ja että joka asia voidaan käydä läpi puhumalla. Minusta on jopa alkanut tuntua huojentavalta että pääsisin irti tuosta "työsuhteesta", niin paljon hän minua passuuttaa ja käskee. Ja kun eilenkin illalla ehotin seksiä niin vastaus oli ei nyt. Jotenkin kietäytyminenkään ei enää niin ahdista, olenhan siihen jo tottunut.Voihan se olla että hänellä jäi vuoden takasesta jotain hampaankoloon. Kirjoitan sulle vielä, nyt ei pystykkään.. kiitti


      • samiskin7

        Tuli vaan mieleen näin miehenä että mitä jos miehestäsi tuntuu että ei saa sinua nauttimaan tarpeeksi seksistä. Saitko ogasmeja, niin että miehesi myös sen tajusi? Onko miehesi alhaalta pieni vai normaali? Jos hänelle jostain syystä tuli paineita ettei osaa tai koon puolesta ole riittävä sinulle sängyssä. Nämä asiat monesti askarruttaa miehiä, myös minua. Minun nainen kyllä on saanut, mutta ei hänestä sitä aina huomannut. Mekin ollaan n. 30 v. ja minusta oikeinkin virillejä, tai ainakin minä. Oon eka kertaa tälläsilla palstoilla. On todella outoa huomata että minun ikäiset naiset ovat samiksia minun kanssa. Olin jotenkin ajatellu että vain miehet kärsii puutteessa elämisestä.. Ja mistä tiiämme vaikka oltas naapureita, siis sinä ja minä! Musta ainakin on tosi rentouttavaa jutella näin vertaistukena, ja asiat suoraan niinkun ne on. Mutta ero päätös mun kohalla on raskas kun on noi ihanat lapset joita rakastan tosi paljon. Jatketaan..


    • Perusonnellinen

      Hei!
      Olen sama Perusonnellinen joka aloitti tämän ketjun. Palasin tänne kun mieleen palasi monta ajatusta… Hesarin mielipidesivuilla on käyty paljon keskustelua nyt maksullisesta seksistä ja seksittömistä suhteista.

      Päätin suhteeni kesällä. Ja päätös on ollut oikea. Vaikka syksyni on ollut kamalan raskas, uskon että mikäli olisin jäänyt seksittömään suhteeseeni, olisin kuollut elävältä.
      Haluan kai sanoa teille jotka luette tämän, että mikäli tulette jollain tasolla torjutuksi suhteessanne, lähtekää. Se tekee niin paljon vahinkoa. En tuomitse pettäjiä, jättäjiä enkä seksin ostajia.. Ennemminkin sen että kuihdutaan huonossa suhteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe