Haluaisin korvaushoitoon

Siis ihan sairasta tämä, älkää käsittäkö tätä väärin . Olen tällä hetkell'ihan sairaan maassa. Olen käyttänyt enemmän tai vähemmän kaikkea viimeisien 15 vuoden aikana...viimeisten vuosien aikoina jäänyt opiaatit pahasti päälle. Syön myöskin 8mg Rivatrilia päivässä. Jota olen nyt syönyt ahdistukseen ja kramppeihin monta vuotta. Hoito ja katkoyrityksiä ollut monta...todella monta. Ruotsissa käyty jopa. Mikään ei ole auttanut. Nyt olen järjestänyt siihen kuntoon asiat että minulla on hyvä nainen vierelläni, jota en ansaitsisi ja työpaikka paikassa jnne olen hakenut vuosia ja nyt vihdoin aukesi. Onelmani on tosiaan noi opiaatit, yritän päästä koko ajan orvausjoitoon muttei menee millään eteenpäin asiat. eka lääkärikänti kesäkuussa etcetc.....tyttöystäväni on ihan loppu koska hän ei ymmärää minkä takia yhteiskunta ei auta. Hän ei ole koskaan käyttänyt mutta tietää minun kauttani "kaiken"...löytyykö sielunveljiä ja siskoja jotka koittavat päästä korvaushoitoon. Tiedän vuosien jälkeen että se on ainut oikea ratkaisu mulle. paperitkin on siinä kunnossa, että niitä kuin jokulukisi niin laittaisi mut ykkösellä jonoon. Vaikka mulla on "siisti3 ulkoinen asu ja työ ja tyttöystävä...niin eise tarkoita että tämä piikkilihassa tässä tapauksessa opiaatti riippuuvuus mihinkään häviä....en tiedä ees enään mikä mun kysymys on ...mut on törkeen rankkaaa...on kaikki asiat"reilassa" muut tä yks paskaasia henga messissä menneisyyden huonosta valinnasta. Luulin etä jos luotan Jumalaan ja laitan elämäni aspektit kuntoon nii tämäkin osa järjestyy...olen nyt tsempannut tän kanssa liian kauan...en jaksa enää niitä resptin metsästyksiä ja ihme luukkuja. Ja tä yks asia voi tuhota kaiken hienon minkä olen saanut nyt rakennettua....mitä pitäätehdä...huuh

10

1281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naloxoner

      Jos näyttää, että asiat ei etene, vaikka on puhunut lääkärille, kannattaa harkita paikkakunnan vaihtoa. Hoitoonlähetyksen vaatimukset ja jonot vaihtelee paljon. Lapissa ongelmana on resurssien puute, etelän kaupungeissa jonot on usein niin pitkiä, että ihmisiä kuolee jonoihin, ennen kuin ovat päässeet ekaan haastatteluunkaan. Paras tilanne korvaushoitopotilaalle voi olla keskikokoisilla paikkakunnilla, ja Oulu-Haukipudas-Ii-alueella päästään korvaushoitoon 4-6kk viikottaisten päihdetyöntekijäkäyntien jälkeen, yksityisen puolen hoidonaloitukseen voi saada lähetteen ja maksusitoumuksen hetikin, jos osaa perustella kiireellisyyden. Nämä asiat on monia hoitoon hakevia auttanut: 1.Varaa aika ja ala käydä säännöllisesti päihdetyöntekijällä.Hän voi antaa hoitosuosituksen ja varata palaverin lääkärin kanssa. 2.Ennen hoitoon pääsyä vaaditaan usein huumeseulojen antoa.Yritä lopettaa kaikki muut aineet itse, niin että seulassa näkyy vain opiaatti tai pubre.Yhden aineen käyttäjät ovat etusijalla hoitoon pääsyssä, koska heidän kohdallaan hoidon onnistuminen on todennäköisempää kuin monen aineen kanssa kamppailevan.Lisäksi monilla seuduilla vaaditaan myös reseptibentsojen lopetusta viimeistään hoidon alkaessa. 3.Mene tapaamisiin ptt:n,lääkärin,sossujen yms. kanssa aina täsmällisesti, älä peru ilman hyvää syytä.Näkevät että olet tosissasi hoidon suhteen. 4.Hoida perusasiat kuntoon mahdollisuuksien mukaan. Yleinen perusvaatimus on, että täytyy olla vakiasunto, jonka kulut maksetaan ajallaan, ja huumevelat pitää hoitaa ennen hoitoonmenoa, ettei potilas ole altis lääkkeidensä menettämiseen kiristäjälle.5. Ole sinnikäs.Usein prosessin alussa saa kuulla eieitä paljon eri tahoilta, mutta jos yksi taho ei sinua kuuntele, ota yhteyttä johonkin toiseen. Joillekin on sossu sanonut, että hoitoon ei pääse,kun sossu ei vain halua joutua antamaan maksusitoumusta kalliisiin lääkkeisiin. Jos niin käy, niin sitten itse varaamaan aikaa lääkärille, jos ei auta niin eri lääkärille. Ja muista hankkia itselle se päihdetyöntekijä. Ne toimii yleensä kunnan/kaupungin virassa, ja yhteystiedot saa kunnan nettisivulta tai infosta. Ei muuta kuin tsemppiä, ja onnea matkaan. Sori kun kirjoitus venähti aika pitkäksi.

    • eise mitään, parempi myöhään kuin ei milloinkaan . tässä muutama mun ongelm. olen käynyt nyt hoitajalla jättänyt jokusen seulankun...asun tyttöystäväni kanssa ja mulla on jopa parin kkukaiden päästä vakinaiseksi muuttuva työsuhde jos jatkuu samaa "hyvää rataa"....en naiseni työn ja oman voi muuttaa , en voi pakottaa naistani muuttamaan mu juttujen takii koska hänellä ei ole mitään vastaavaa taustassa. ne on isolla ehkällä antamassa mulle jonlun muun opiaatin ylläpitoon ennenkuin pääsen itse korvaushoitoon , kesäkuun alussa saan tietää pääsenkö jonoon. rankat. vaatimukset täällä. miten kun puhuit tupsta yksityisestä. niin toimiiko se samalla tavalla kuin jenkeissä että ykstyislääkäri voi myös aloittaa sulle korvaushoidon!? mistäköhän sellaisenkin löytää ja tottakai pitäisi kasata kaikkii omat paperit lääkärille luettavaksi...mutta mutta. kiitos tosi paljon inightista. toivottavasti juttumme tässä voi jatkua, oisi mukava olla yhteydessä jonkun sielu veljen/siskon kanssa :)

    • EEEÄÄÄH...mihinkään korvaushoitoon,ite aikoinani olisn päässyt/joutunut korvaushoitoon mutta katsoin sen olevan hulluutta yli kaiken ja viikkoa aikaisemmin kuin mitä hoito olisi alkanut muutin toiselle paikkakunnalle ja pikkuhiljaa lopettelin kovien huumeiden käytön ilman mitään korvaushoito juttuja.Uskon että tuo korvaushoito asia on vain mieleen rakenettu usko siitä kuinka kaikki parantuu kun vaan saan valtiolta huumetta.Mutta silloinhan se koukku,henkinen/fyysinen on ja pysyy eikä siitä ole mitään tarvetta pyrkiä eroon ja silloin koko prosessi vain jatkuujatkuujatkuu ja jos olet koukussa johonkin ja koukkua ylläpidetään niin silloin on aika hankalaa saada elämäänsä minkäänlaiseen ns normi uomaan. Noh tää nyt vain mun ajatukseni.Kaikkee hyvää toivottelen.

      • Anonyymi

        Joo älä sä rupee vähättelemään muiden juttuja kun et niistä mitään tiedäkkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo älä sä rupee vähättelemään muiden juttuja kun et niistä mitään tiedäkkään.

        Selkärangaton nisti.


    • pupurose

      hae lääkäriltä laastareita,,niillä minun läheiseni pärjää lapsen synnyttyä. ei ole seuloja tai joka päiväistä (aluksi) juoksemista...mikä on hankalaa työ elämässä elävälle! tsemppiä,älä lannistu. olisiko kama tuon kaiken menettämisen arvoista. jossain vaihees elämää tajuaa kuinka turhaa tuo kaikki on ollu.mitä aikaisemmin lopetat sen parempi ja helpompaa kuin taas 10 vuoden päästä!

      • Anonyymi

        Miten niiitä haetaan lääkäriltä?😂😂 vvittu ei niitä saa mitenkään sieltä jos on päihde historiaa


    • Nauti ja popsi namuj

      Älä lopeta. Jos saat nautinnon pillereistä, niin jatka. Elämää eletään vain kerran. Osta hepoa tai oxycontinia, ehkä tramalkin menee, juuri ja juuri.

    • Anonyymi

      Joo Suomessa toi korvaushoito juttu tosi jäljessä muihin maihin , itse kanssa yrittänyt päästä, asun täällä landella Uudenmaan rajalla Kanta-Hämeessä, kh tapahtuu vaan klo8-9 aamulla käyn töissä aivan mahdotonta päästä joka päivä käymään ettei työt kärsi. Ja päihde lääkäri ehdotti että osta kadulta ja kokeile itse vähentää , soitin yleiseen päihdeneuvontaan sielä sanottiin että lääkäri ei saisi sanoa edes tollaista... Suomessa kyllä ihan perseestä tämä päihde sairaiden apu systeemi,

      • Anonyymi

        Vedä vaan kunnolla subua suoneen tai nennään tai vaikka perseesees, ei se lopu ku lopettamalla jos siihen ei oo tahtoa niin ei se yhteiskunnan piikkiin vedetyllä huumeella siitä mihinkään muutu! Senkin nisti. Nistin subunarinaa..... Silmät seisoo ku pöllöllä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe