Lukija se on e-kirjassakin!

triple tuli täyteen!

Ennakkotieto e-kirjani latauksista 84 kpl ja tilitystä tulee tami-helimi-maaliskuulta 240 euroa. Se on kuitenkin paremmin, kuin pienehköltä paperikirjastani koko vuodelta.
Tämän kolmannen käsikirjoituksen laitoin juuri kuudelle suurimmalle ja taas heti e-kirjaksi. En odottele jotakin Otavan ja Södikan hylsykirjettä jouluun, kun olen voinut jo saada sille vaikka sadoittain latauksia.

56

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • citronellizius

      Millä hintaa kirjaasi myydään? Saitko itse päättää myyntihinnasta? Mikä on provisioprosentti?

      • triple tuli täyteen

        triple tuli täyteen!
        Panin ylös, että haluan 3,30€ kpl.


    • Tab. let

      Lukijoita on ja lisääntyvät koko ajan. Paperiversiot ovat pian marginaalissa. 15-vuotias poikani lukee kirjoja vain tabletilta. Paperiset eivät kelpaa.

    • verohomma

      Olen itse ajatellut julkaista e-kirjan, mutta koska olen tällä hetkellä työtön, mietin miten kirjojen myynnistä saatu tulo vaikuttaa työttömyyskorvauksiin? Entä verotus, kirjamyynti katsotaan ilmeisesti palkkatuloksi, mutta vero tilitetään verottajalle ilmeisesti jälkikäteen eli tämän vuoden myyntitulot ilmoitetaan ensi vuoden veroilmoituksessa.
      Olisin tietysti hölmö jos ilmoittaisin kirjamyynnistä saaduista tuloista liitolle, joten ehkä sillä ei ole vaikutusta työttömyyskorvauksiin, mutta verottajalta kirjanmyyntituloja ei pysty pimittämään.

      Miten tämä käytännössä menee? Kannattaako esimerkiksi kolmasosa kirjamyynnin rahoista laittaa sivuun verottajaa varten?

      • soita ja tarkasta

        Nyt e-kirjastasi saat ensimmäiset mahdolliset palkkiot vasta joulukuussa. Olet jo silloin ehkä työssä.
        Kirjoituspalkkio on luonteeltaan ainakin kelan sivuilla mainittu "tekijätuloksi" ja tekijätulo toisaalla asetuksessa on etuisuuksia leikkaamaton tuloerä.


      • fsgt3tbgnb

        Jos olet työtön, menetät työkkäri korvaukset kokonaan, koska katsotaan sinun voivan työllistää itsesi kirjoittamalla. Eli sen jälkeen sinulle ei myönnetä tökkärirahoja.


    • hylsyjoose

      Jos kirja on julkaistu e-kirjana, julkaiseeko sitä kukaan enää paperiversiona? Sehän on jo ns. julkaistu kertaalleen....olen ehkä tyhmä, mutta mietinpähän vaan.

      • virsu Vatussa

        Kumpi on parempi, saada se hylsy vuoden päästä, kun olet jo kuitannut muutama satasen, tai odottaa vuosi, että harmissasi laitat sen e-kirjaksi?
        Kun 1/10 000 käsikirjoituksista julkaistaan, niin paljon kulkee sitä hylsyä ristiin rastiin, muitta e-kirjassa se sentään on jollekin muillekin näkyvissä.


      • neljä plus yksi

        Ei välttämättä julkaise, mutta onko sillä väliä? Minusta kirjoittajan ei kannata jäädä lepäilemään laakereilleen sen ensimmäisen romaanikäsiksen jälkeen, sillä jokainen kirjoitettu sana kehittää taitoja kirjoittajana.

        Jos sen esikoisen julkaisee e-kirjana vaikkapa pseudonyymillä, mikään ei estä tarjoamasta muita käsikirjoituksia kustantamolle. Pitkän hylsykierroksen jälkeen on ihan syytä myöntää, että kirja ei syystä tai toisesta kelpaa kustantamoille, mutta voi hyvinkin menestyä e-kirjana, tai ainakin siitä voi saada muutaman euron vaivanpalkkaa itselle tehdystä työstä. Seuraavan kässärin kanssa sitten taas viisaampana ja kokeneempana kolkuttelemaan kustantamoiden ovia...


      • Jooshe
        virsu Vatussa kirjoitti:

        Kumpi on parempi, saada se hylsy vuoden päästä, kun olet jo kuitannut muutama satasen, tai odottaa vuosi, että harmissasi laitat sen e-kirjaksi?
        Kun 1/10 000 käsikirjoituksista julkaistaan, niin paljon kulkee sitä hylsyä ristiin rastiin, muitta e-kirjassa se sentään on jollekin muillekin näkyvissä.

        No, en minä lähtisi tuota ensisijaisesti suinpäin kokeilemaan. Siis, kun kuitenkin mielin teokseni kustantajalle saada. Jos kustannusopimusta ei saa, kaiken kynsin ja hampain kamppailujen jälkeen, olen valmis harkitsemaan myöskin muita vaihtoehtoja. Se on tietysti, mitä kukin tavoittelee.


    • 9+6

      Jonkunlainen karsinta täytyy olla Elisan e-kirjoissakin.
      Selasin muutamia ja kerronta oli mielestäni hyvää. Erityisesti miellytti sen raikkaus, joka puuttuu kustantajien julkaisemista kirjoista. Liekö syynä asiantuntematon kustannustoimittaminen?

      • htgrfds

        Minä taas olen aivan eri mieltä. Selailin myös noita kirjoita itse-elisa ekirjoja ja suurimmassa osassa teksti oli yllätyksetöntä ja persoonatonta. Eli sitä "omaa ääntä" ei ollut, mikä varmasti on ollut iso syy sille, ettei kustantaja ole hyväksynyt, mikäli on kustantajalle edes tarjottu.


      • nhtrtgh
        htgrfds kirjoitti:

        Minä taas olen aivan eri mieltä. Selailin myös noita kirjoita itse-elisa ekirjoja ja suurimmassa osassa teksti oli yllätyksetöntä ja persoonatonta. Eli sitä "omaa ääntä" ei ollut, mikä varmasti on ollut iso syy sille, ettei kustantaja ole hyväksynyt, mikäli on kustantajalle edes tarjottu.

        Katso niitä ostetuimpia ja huomaa, että ne ovat samoja, jotka ovat paperisena maailmalla myydyimpiä! Mitähän pyrit taas oikein sössimään?


      • gdsf
        nhtrtgh kirjoitti:

        Katso niitä ostetuimpia ja huomaa, että ne ovat samoja, jotka ovat paperisena maailmalla myydyimpiä! Mitähän pyrit taas oikein sössimään?

        Kuten sanoin KIRJOITA ITSE-elisakirjat. Kerroppa minullekin mikä niistä on paperisena maailmalla myydyimpiä?!


      • iii7i77
        gdsf kirjoitti:

        Kuten sanoin KIRJOITA ITSE-elisakirjat. Kerroppa minullekin mikä niistä on paperisena maailmalla myydyimpiä?!

        Camilla Läckberg
        Majakanvartija
        e-kirja
        7,90€
        Jo Nesbø - Aave, e-kirja
        Jo Nesbø
        Aave
        e-kirja
        11,90€

        Gillian Flynn - Kiltti tyttö, e-kirja
        Gillian Flynn
        Kiltti tyttö


        Riittääkö sulle nämä? Kaikkia myyty maailmalla enemmän, kuin Terveoa ja Oksasta yhteensä.


      • KIRJOITAITSEISET
        iii7i77 kirjoitti:

        Camilla Läckberg
        Majakanvartija
        e-kirja
        7,90€
        Jo Nesbø - Aave, e-kirja
        Jo Nesbø
        Aave
        e-kirja
        11,90€

        Gillian Flynn - Kiltti tyttö, e-kirja
        Gillian Flynn
        Kiltti tyttö


        Riittääkö sulle nämä? Kaikkia myyty maailmalla enemmän, kuin Terveoa ja Oksasta yhteensä.

        Mene sivulle Elisa Kirja ja klikkaa hiirellä vasemmassa palkissa olevaa kohtaa "KIRJOITA ITSE". Kategorian myydyimpien alta löytyy aivan jotain muuta kuin Jo Nössöbö.

        KIITOS.


      • oletko vajakki taas?
        KIRJOITAITSEISET kirjoitti:

        Mene sivulle Elisa Kirja ja klikkaa hiirellä vasemmassa palkissa olevaa kohtaa "KIRJOITA ITSE". Kategorian myydyimpien alta löytyy aivan jotain muuta kuin Jo Nössöbö.

        KIITOS.

        Mitähän yrität taas nössöttää vajakki? Tässä neljä myydyimpää 1.5.2014 kello 7.18!


        Camilla Läckberg - Majakanvartija, e-kirja
        Camilla Läckberg
        Majakanvartija
        e-kirja
        7,90€
        Jo Nesbø - Aave, e-kirja
        Jo Nesbø
        Aave
        e-kirja
        11,90€
        Tommi Kinnunen - Neljäntienristeys, e-kirja
        Tommi Kinnunen
        Neljäntienristeys
        e-kirja
        19,90€
        Gillian Flynn - Kiltti tyttö, e-kirja
        Gillian Flynn
        Kiltti tyttö


      • ha haaa
        KIRJOITAITSEISET kirjoitti:

        Mene sivulle Elisa Kirja ja klikkaa hiirellä vasemmassa palkissa olevaa kohtaa "KIRJOITA ITSE". Kategorian myydyimpien alta löytyy aivan jotain muuta kuin Jo Nössöbö.

        KIITOS.

        https://kirja.elisa.fi/ekirja

        vielä vajakille


      • KIRJOITA ITSE
        ha haaa kirjoitti:

        https://kirja.elisa.fi/ekirja

        vielä vajakille

        Ketjussa puhuttiin kirjoista joita kuka tahansa meistä voi laittaa Elisaan julkaistavaksi. Ne löytyvät e-kirja otsikon alta kohdasta "KIRJOITA ITSE", eikä siellä ole edellä mainitsemiasi kirjoja. Voit jatkaa tuota


      • paki
        KIRJOITA ITSE kirjoitti:

        Ketjussa puhuttiin kirjoista joita kuka tahansa meistä voi laittaa Elisaan julkaistavaksi. Ne löytyvät e-kirja otsikon alta kohdasta "KIRJOITA ITSE", eikä siellä ole edellä mainitsemiasi kirjoja. Voit jatkaa tuota

        Mitenköhän muuten tuo Elisa kirjan myymä Johanna Monosen Sokea raivo, joka on Kirjoita itse otsikon alla? Kannen kuva jossa silmästä valuu verta on kopioitu eräältä taustakuvia tarjoavalta sivustolta. Eikös sellainen ole laitonta, ellei ole maksanut tekijänoikeusmaksuja Pakistaniin jonne tuo sivusto on rekisteröity?


      • vaihda jo töppönen
        KIRJOITA ITSE kirjoitti:

        Ketjussa puhuttiin kirjoista joita kuka tahansa meistä voi laittaa Elisaan julkaistavaksi. Ne löytyvät e-kirja otsikon alta kohdasta "KIRJOITA ITSE", eikä siellä ole edellä mainitsemiasi kirjoja. Voit jatkaa tuota

        Luuletko, ettei tuossa kerrottu ihmisistä "kuka vain" joten mitä saivartelet? Tommi Kinnunen on sinusta "ei kuka tahansa" kun myy sadoittain viikossa e-kirjaansa? Sama kirja ei ole kelvannut 18 kustantajalle!


      • afsdasdfadsfdfsf
        oletko vajakki taas? kirjoitti:

        Mitähän yrität taas nössöttää vajakki? Tässä neljä myydyimpää 1.5.2014 kello 7.18!


        Camilla Läckberg - Majakanvartija, e-kirja
        Camilla Läckberg
        Majakanvartija
        e-kirja
        7,90€
        Jo Nesbø - Aave, e-kirja
        Jo Nesbø
        Aave
        e-kirja
        11,90€
        Tommi Kinnunen - Neljäntienristeys, e-kirja
        Tommi Kinnunen
        Neljäntienristeys
        e-kirja
        19,90€
        Gillian Flynn - Kiltti tyttö, e-kirja
        Gillian Flynn
        Kiltti tyttö

        Turha tuolle urputtajalle varmaan on asiasta vääntää rautalangasta kun ei tunnu tajuavan, että kirjoita itse -kirjailijat ovat eri kategoriassa kuin oikeat e-kirja -kirjailijat. Mutta antaa kaverin kuvitella olevansa samassa porukassa niin on hyvä mieli.


      • Siirilintu
        paki kirjoitti:

        Mitenköhän muuten tuo Elisa kirjan myymä Johanna Monosen Sokea raivo, joka on Kirjoita itse otsikon alla? Kannen kuva jossa silmästä valuu verta on kopioitu eräältä taustakuvia tarjoavalta sivustolta. Eikös sellainen ole laitonta, ellei ole maksanut tekijänoikeusmaksuja Pakistaniin jonne tuo sivusto on rekisteröity?

        En usko kirjoittajaa niin tyhmäksi, että käyttäisi kyseistä kuvaa luvatta. Yleensä etusivulla on maininta kansikuvan oikeuksien omistajasta, joka kyseisen kirjan tapauksessa puuttuu. Uskon Johannan kuitenkin kysyneen luvan kuvan käyttöön, muuten hän joutuisi vaikeuksiin.


      • 1+2+3
        vaihda jo töppönen kirjoitti:

        Luuletko, ettei tuossa kerrottu ihmisistä "kuka vain" joten mitä saivartelet? Tommi Kinnunen on sinusta "ei kuka tahansa" kun myy sadoittain viikossa e-kirjaansa? Sama kirja ei ole kelvannut 18 kustantajalle!

        Lehtijutun mukaan Kinnunen ei ole kierrättänyt kirjaansa 18 kustantajalla vaan sen toimitti WSOYlle hänen kaverinsa. Kirja on julkaistu myös paperiversiona. Näin ainakin sanoo lehtijuttu (http://www.opettaja.fi/cs/Satellite?c=Page&pagename=OpettajaLehti/Page/juttusivu&cid=1351276519632&juttuID=1355755750137)


      • vaihda jo töppönen
        1+2+3 kirjoitti:

        Lehtijutun mukaan Kinnunen ei ole kierrättänyt kirjaansa 18 kustantajalla vaan sen toimitti WSOYlle hänen kaverinsa. Kirja on julkaistu myös paperiversiona. Näin ainakin sanoo lehtijuttu (http://www.opettaja.fi/cs/Satellite?c=Page&pagename=OpettajaLehti/Page/juttusivu&cid=1351276519632&juttuID=1355755750137)

        Kinnunen on tuossa metafora. "Kinnunen" on suluissa ne kaikki kymmenet tuhannet, jota yrittää käsikirjoitustaan jonnekin ja epäonnistuvat ja laittavat e-kirjaksi.

        Ennenkuin taas jatkat hörhöäsi, niin metafora on eräänlainen kielikuva, monien asioiden yhdistetty käsite ja oikopolku kokonaiseen virkkeeseen.


      • Jonna Mononen
        Siirilintu kirjoitti:

        En usko kirjoittajaa niin tyhmäksi, että käyttäisi kyseistä kuvaa luvatta. Yleensä etusivulla on maininta kansikuvan oikeuksien omistajasta, joka kyseisen kirjan tapauksessa puuttuu. Uskon Johannan kuitenkin kysyneen luvan kuvan käyttöön, muuten hän joutuisi vaikeuksiin.

        Moi! Olen kyllä joskus tyhmä mutten niin tyhmä, että varastaisin kansikuvan romaaniini. Firmalla, joka tuon kuvan minulle jalomielisesti antoi, on tekijänoikeudet
        sivustoon, jolla kuva on. Ja syy siihen, miksi jouduin teettämään kansikuvan toisella on se, että olen täysin sokea enkä itse voi piirtää, en ainakaan mitään kunnollista. Mukavaa kevättä ja karmaisevia lukuhetkiä kirjan parissa!


      • lukihärörökö ?
        paki kirjoitti:

        Mitenköhän muuten tuo Elisa kirjan myymä Johanna Monosen Sokea raivo, joka on Kirjoita itse otsikon alla? Kannen kuva jossa silmästä valuu verta on kopioitu eräältä taustakuvia tarjoavalta sivustolta. Eikös sellainen ole laitonta, ellei ole maksanut tekijänoikeusmaksuja Pakistaniin jonne tuo sivusto on rekisteröity?

        paki1.5.2014 07:480 SULJE
        Mitenköhän muuten tuo Elisa kirjan myymä Johanna Monosen Sokea raivo, joka on Kirjoita itse otsikon alla?--------------------------

        mun on vissiin Optikolle metävä kun mun silmät sanoo et
        kirjoittajan nimi on
        JONNA Mononen?


      • osaat lukea
        lukihärörökö ? kirjoitti:

        paki1.5.2014 07:480 SULJE
        Mitenköhän muuten tuo Elisa kirjan myymä Johanna Monosen Sokea raivo, joka on Kirjoita itse otsikon alla?--------------------------

        mun on vissiin Optikolle metävä kun mun silmät sanoo et
        kirjoittajan nimi on
        JONNA Mononen?

        Kyllä ,kirjan kirjoittanut
        sokea kirjailija

        on Jonna Mononen.

        https://kirja.elisa.fi/ekirja/sokea-raivo


      • cfty
        Jonna Mononen kirjoitti:

        Moi! Olen kyllä joskus tyhmä mutten niin tyhmä, että varastaisin kansikuvan romaaniini. Firmalla, joka tuon kuvan minulle jalomielisesti antoi, on tekijänoikeudet
        sivustoon, jolla kuva on. Ja syy siihen, miksi jouduin teettämään kansikuvan toisella on se, että olen täysin sokea enkä itse voi piirtää, en ainakaan mitään kunnollista. Mukavaa kevättä ja karmaisevia lukuhetkiä kirjan parissa!

        Selasin päivällä noita Elisan Kirjoita itse-tekstinäytteitä, mm Jonna Monosen.
        Ne olivat pirun hyviä! Ilmaisu ja lauseet ovat hallussa. Todella nautittavaa tekstiä.
        Onko tästä muodostunut lahjakkaiden kirjoittajien oikotie julkaisuun?


      • hoiiii
        cfty kirjoitti:

        Selasin päivällä noita Elisan Kirjoita itse-tekstinäytteitä, mm Jonna Monosen.
        Ne olivat pirun hyviä! Ilmaisu ja lauseet ovat hallussa. Todella nautittavaa tekstiä.
        Onko tästä muodostunut lahjakkaiden kirjoittajien oikotie julkaisuun?

        Löytyy myös sontaa kuten se joku lemmon Carter tai joku.


      • syffilis
        cfty kirjoitti:

        Selasin päivällä noita Elisan Kirjoita itse-tekstinäytteitä, mm Jonna Monosen.
        Ne olivat pirun hyviä! Ilmaisu ja lauseet ovat hallussa. Todella nautittavaa tekstiä.
        Onko tästä muodostunut lahjakkaiden kirjoittajien oikotie julkaisuun?

        Taitaapa olla makuasia. Mielestäni ilmaisut olivat rujoja ja teksti erittäin töksähtelevää. Onkohan sokean kirjoittajan vaikeampi kuvailla asioita ja saada faktoja stemmaamaan? Enempää tuosta kirjasta en olisi valmis maksamaan.


      • syffilis
        syffilis kirjoitti:

        Taitaapa olla makuasia. Mielestäni ilmaisut olivat rujoja ja teksti erittäin töksähtelevää. Onkohan sokean kirjoittajan vaikeampi kuvailla asioita ja saada faktoja stemmaamaan? Enempää tuosta kirjasta en olisi valmis maksamaan.

        Kommentissani tarkoitin tuota Johanna Monosen kirjaa.


      • cfty
        syffilis kirjoitti:

        Kommentissani tarkoitin tuota Johanna Monosen kirjaa.

        Tarkoitin noita tekstinäytteitä yleisesti, mutta taisi Monosen tekstissä olla jotakin poikkeavaa, joka viehätti erityisesti.
        Johtuneeko sokeudesta?


      • Pantse*
        syffilis kirjoitti:

        Kommentissani tarkoitin tuota Johanna Monosen kirjaa.

        Juu, ei ole Monosen kirja kyllä mikään ihmeellinen saavutus. Tavallista pöytälootakamaa. Vaimoni luki sen ensin (ei pitänyt), ja koska meillä on yleensä täysin vastakohtainen kirjallisuusmaku, oli minunkin pakko lukea se.
        Nyt makumme osuivat yksiin. Eniten itseäni häiritsi mässäily mukamas karmeilla ja iljettävillä kohtauksilla, jotka jäivät kuitenkin kovin pintapuolisiksi. Taustatietojen selvittäminen joidenkin asioiden kohdalla olisi ollut myös enemmän kuin tarpeen. Kenenkään kirjailijan ei pitäisi astua alueelle, johon ei ole perehtynyt. Tässä kirjassa niitä olivat mm. DNA- jälkien hävittämiset sekä polvileikkauksen puuduttaminen.


      • dawidT
        cfty kirjoitti:

        Selasin päivällä noita Elisan Kirjoita itse-tekstinäytteitä, mm Jonna Monosen.
        Ne olivat pirun hyviä! Ilmaisu ja lauseet ovat hallussa. Todella nautittavaa tekstiä.
        Onko tästä muodostunut lahjakkaiden kirjoittajien oikotie julkaisuun?

        "Onko tästä muodostunut lahjakkaiden kirjoittajien oikotie julkaisuun?"

        Siltä vaikuttaa. E-kirja on valtavirtaa muutamassa vuodessa. Perinteiset kustantamot yrittävät torpata sen leviämistä.


      • cfty
        Pantse* kirjoitti:

        Juu, ei ole Monosen kirja kyllä mikään ihmeellinen saavutus. Tavallista pöytälootakamaa. Vaimoni luki sen ensin (ei pitänyt), ja koska meillä on yleensä täysin vastakohtainen kirjallisuusmaku, oli minunkin pakko lukea se.
        Nyt makumme osuivat yksiin. Eniten itseäni häiritsi mässäily mukamas karmeilla ja iljettävillä kohtauksilla, jotka jäivät kuitenkin kovin pintapuolisiksi. Taustatietojen selvittäminen joidenkin asioiden kohdalla olisi ollut myös enemmän kuin tarpeen. Kenenkään kirjailijan ei pitäisi astua alueelle, johon ei ole perehtynyt. Tässä kirjassa niitä olivat mm. DNA- jälkien hävittämiset sekä polvileikkauksen puuduttaminen.

        Jonna Monosesta en ollut kuullutkaan ennen kuin luin hänen tekstinäytteensä.
        Nyt kuitenkin tälle palstalle on ilmestynyt jo kolme kirjan mollaajaa kun kehuin sitä.

        Taitavat kustannustoimittajat kirjoitella tänne ja puolustaa rapautuvia työpaikkojaan ;))


      • 2+19
        dawidT kirjoitti:

        "Onko tästä muodostunut lahjakkaiden kirjoittajien oikotie julkaisuun?"

        Siltä vaikuttaa. E-kirja on valtavirtaa muutamassa vuodessa. Perinteiset kustantamot yrittävät torpata sen leviämistä.

        Ainakin isot kustantamot ovat julkaisseet e-kirjoja jo vuosia.


      • uppiska
        cfty kirjoitti:

        Jonna Monosesta en ollut kuullutkaan ennen kuin luin hänen tekstinäytteensä.
        Nyt kuitenkin tälle palstalle on ilmestynyt jo kolme kirjan mollaajaa kun kehuin sitä.

        Taitavat kustannustoimittajat kirjoitella tänne ja puolustaa rapautuvia työpaikkojaan ;))

        Miksi kustannustoimittajien tulisi puolustaa täällä työpaikkojaan? Enpä usko näin olevan.

        Johanna Monosen kirjasta on luonnollista keskustella siellä, missä kirja on mainittu. Kyseessä on E- kirja, joten sitä kautta keskustelijoita ajautuu tähän ketjuun.

        Vai onko siellä itse kirjailija vainoharhaisena kirjoittelemassa? Kirjailijan elämään kuuluu myös kritiikki ja negatiiviset mielipiteet. Been there...


      • uppiska
        uppiska kirjoitti:

        Miksi kustannustoimittajien tulisi puolustaa täällä työpaikkojaan? Enpä usko näin olevan.

        Johanna Monosen kirjasta on luonnollista keskustella siellä, missä kirja on mainittu. Kyseessä on E- kirja, joten sitä kautta keskustelijoita ajautuu tähän ketjuun.

        Vai onko siellä itse kirjailija vainoharhaisena kirjoittelemassa? Kirjailijan elämään kuuluu myös kritiikki ja negatiiviset mielipiteet. Been there...

        Varastetun kansikuvan käyttäminen kirjassaan ei ole parasta mainosta aloittelevalle kirjailijalle.


      • oiuoi8uo8io8l
        uppiska kirjoitti:

        Varastetun kansikuvan käyttäminen kirjassaan ei ole parasta mainosta aloittelevalle kirjailijalle.

        Onko se sinulta varastettu mädäntynyt peruna?


      • cfty
        uppiska kirjoitti:

        Varastetun kansikuvan käyttäminen kirjassaan ei ole parasta mainosta aloittelevalle kirjailijalle.

        Oli toki siellä muitakin hyviä kuin Jonna Mononen. Ihan pirun hyviä, kuten aikaisemmin kirjoitin.
        En ole siis Jonna Mononen.

        Uppiniskalla tuntuu olevan vaikeuksia luetun ymmärtämisestä kun vielä tuosta kansikuvastakin jankuttaa.


      • bmf
        2+19 kirjoitti:

        Ainakin isot kustantamot ovat julkaisseet e-kirjoja jo vuosia.

        Niin ovat. Elisa on uusimpia yrittäjiä, joten sopiihan sitä keskustelupalstoillakin mainostaa.


      • miemiemie
        cfty kirjoitti:

        Oli toki siellä muitakin hyviä kuin Jonna Mononen. Ihan pirun hyviä, kuten aikaisemmin kirjoitin.
        En ole siis Jonna Mononen.

        Uppiniskalla tuntuu olevan vaikeuksia luetun ymmärtämisestä kun vielä tuosta kansikuvastakin jankuttaa.

        Tarja moi!


      • BÄNG!!!!!!
        miemiemie kirjoitti:

        Tarja moi!

        Woohoohooo... Siellä oli ilmeisesti Monoskan kätyri asialla. Jummijammi, että on surkeeta touhuu. Kts. monosen FB- sivu ja päättele siitä. BÄNG!!!!!


      • miemiemie
        paki kirjoitti:

        Mitenköhän muuten tuo Elisa kirjan myymä Johanna Monosen Sokea raivo, joka on Kirjoita itse otsikon alla? Kannen kuva jossa silmästä valuu verta on kopioitu eräältä taustakuvia tarjoavalta sivustolta. Eikös sellainen ole laitonta, ellei ole maksanut tekijänoikeusmaksuja Pakistaniin jonne tuo sivusto on rekisteröity?

        "Jos pakistanilainen rynnäkköryhmä hyökkää Etelä-Saksassa sokean suomalaisnaisen kimppuun, se olen luultavasti minä. Sain kirjaani liittyen napakkaa viestintää Elisalta. Pieni paniikinpoikanen päällä. Mitä pitäis tehdä? Kannen teki mulle eräs fb-ryhmäläinen ja antoi luvan sen käyttöön. Sen verran luotan kyllä ihmisiin, ettei pieleen mieleeni tullut, että tämä suomalaismies olisi kuvan kopioinut jostakin. Kaikki ryhmäkeskustelut ovat mulla tallessa.
        Moi

        Meillä pyörii jatkuvasti sosiaalisen median automaattiseuranta. Viikonlopun aikana seurantaan oli tarttunut keskustelu suomi24:ssa, jossa keskusteltiin muiden asioiden lisäksi lyhyesti myös sinun kirjasi kannesta ja sen oikeuksista. Alla aihetta käsitelleet kommentit:"

        Joopa joo. Tarttis ehkä itse kirjailijan perehtyä paremmin asioihin. Ainahan se on helppoo syytää muiden syyksi asiat, joita ei ole itse tarkastanut.
        Mikähän mahtaa olla tuollainen "firma", joka tekee noita kansia ja käyttää julkisia kuvia netistä hyväkseen? OO- oo... Sanon mie.


      • mädäntynyt
        cfty kirjoitti:

        Selasin päivällä noita Elisan Kirjoita itse-tekstinäytteitä, mm Jonna Monosen.
        Ne olivat pirun hyviä! Ilmaisu ja lauseet ovat hallussa. Todella nautittavaa tekstiä.
        Onko tästä muodostunut lahjakkaiden kirjoittajien oikotie julkaisuun?

        Samaa kakkia on luvassa jo toisen kirjan verran. Monosella on joku Marjastaja- kirja e- kirjan muodossa.
        Ostin uteliaisuuttani mutta kirjoittajan tyyli tökkii. Rumaa kieltä ja ällöttävillä seksikohtauksilla mässäilyä.
        Oikeesti, kuka kirjoittaa tuollaista tekstiä? Ensimmäisenä juolahtaa mieleeni perversio.
        Nämä ovat makuasioita, sen tiedän. Puhun nyt omasta puolestani.


    • ikuki,lki,

      Kyllähän pikkukustantajan, joka ei muutenkaan laita euroakaan markkinointiin, kannattaa painaa kirjaksi Elisa laisen. Siinähän on jo tehty markkinointi valmiiksi!

      • mettään

        Meni tääkin keskustelu mettään. Yks kerto saaneensa kirjasta rahaa ja toiset miettii onko joku johanna pölliny kansikuvan Pakistanista. Jee.


      • 5.5.2014
        mettään kirjoitti:

        Meni tääkin keskustelu mettään. Yks kerto saaneensa kirjasta rahaa ja toiset miettii onko joku johanna pölliny kansikuvan Pakistanista. Jee.

        Ja lukee kirjailinaj etunimenkin väärin :)

        Jonnan
        Johannaksi.

        lukutaito hieman hiomista vaatii...


    • 3+1

      E-kirja on arka aihe perinteisille kustantajille.
      Tuo edellä käyty keskustelu käy esimerkistä, miten itselle epämieluista keskustelua kuuluu sabotoida.
      luuletteko ettei kustantajat käy täälläkin valvomassa etujaan?

      • 20+14

        Vastuu on myös muilla palstan kirjoittajilla. Ei kannata alkaa kinastelua niiden kanssa, jotka tahtovat selvästi sabotoida keskusteluja.


      • jo vuosia
        20+14 kirjoitti:

        Vastuu on myös muilla palstan kirjoittajilla. Ei kannata alkaa kinastelua niiden kanssa, jotka tahtovat selvästi sabotoida keskusteluja.

        Sinä olet ollut täällä juuri sellainen!


    • Lord of Boredom

      Pakistan lienee aika tylsähkö maailma...

      • 179,2 milj.asukasta

        tylsähkö maailma...-------

        Pääkaupunki: Islamabad
        Kansainvälinen suuntanumero: 92
        Väkiluku: 179,2 miljoonaa (2012) Maailmanpankki
        Kansallislaulu: Pak sarzamin shad bad
        Presidentti: Mamnoon Hussain
        Viralliset kielet: Urdu, Englannin kieli


        Pakistan – Wikitravel
        wikitravel.org/fi/Pakistan‎
        Kauppatoreilta löytyy lähes kaikkia mahdollisia hedelmiä (fruit), kuten mangoa (amb), sitruunaa (nimbu), granaattiomenaa (anar), appelsiinia (malta), banaania ...

        Toki Takahikiä on mielenkiintoisempi kuin Islamabad :D


    • uio8oioil

      Uppiskalla taas märkä töppönen vaihtamatta? Siisti nainen vaihtaa sen monta kertaa -näin miehen kertomana sulle.

    • 4+9

      Kotitehtävä: Hakekaa kirjoita itse osastolta e-kirja, jonka kansikuvakin on mielestänne kuin amatöörin kännissä suunnittelema.
      Lukekaa sitten ilmainen näyteluku läpi ja analysoikaa tekstin taso eli lauserakenteet, ilmaisu, sisältö, esitystapa jne.
      Minä ainakin yllätyin!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe