kilometripalkka.

pihalla kun lintulauta

Onkos se niin että kilometrien mukaan palkan maksaminen on laitonta? Kun tossa asiaa selvittelin niin mulle kerrottiin että ei ole laitonta. vaan laitonta on palkanmaksu peruste joka yllyttää rikkomaan ajoaikalakia eli urakkapalkka ja urakkapalkan määritelmä on jotenkin niin että tessin täyttävä palkka kerrotaan jollain 1.25 en tiedä pitääkö paikkansa. Mut silti jossain paperissa kai lukee että työnantajan on annettava jossain määrin urakkatyötä työntekijän sitä vaatiessa. Että onko tää nyt niin että kaikki kumoo kaiken?

68

3272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 456565546

      Palkkaus voidaan hoitaa/laskea miten tahansa, kunhan tulee VÄHINTÄÄ se tuntipalkka lisät

      • ....................

        lisäksi ylityö- eikä pyhälisiä voida lain mukaan niputtaa könttään kuukausipalkaksi.


    • Älä suostu kusetettavaks

      Muista että työehtosopimuksen vastaisella työsopimuksella ei ole lain edessä mitään arvoa vaikka sopparissa mitä luvattaisiin ja siinä olisi molempien osapuolien allekirjoitukset. Ja jos palkkasi jää alle tes-tason voit lakiteitse hakea itsellesi maksamatta jääneet korvaukset jälkikäteen. Mutta muista myös se että Loimaan työttömyyskassa ei rahoja sulle hae. Akt sen kyllä tekee ja ilmaiseksi.

      • AntiKommari

        äkt:lle kiitos myös niistä tuhansista virolaisista jotka tälläkin hetkellä ajaa suomalaisia autoja, suomalasisten kuljettajien sijaan.

        äkt=änkyrä-kommunisten tuki r.y


      • RahtiTero
        AntiKommari kirjoitti:

        äkt:lle kiitos myös niistä tuhansista virolaisista jotka tälläkin hetkellä ajaa suomalaisia autoja, suomalasisten kuljettajien sijaan.

        äkt=änkyrä-kommunisten tuki r.y

        Mitäs akt on nyt mokannut mielestäsi?


      • TES-mies
        AntiKommari kirjoitti:

        äkt:lle kiitos myös niistä tuhansista virolaisista jotka tälläkin hetkellä ajaa suomalaisia autoja, suomalasisten kuljettajien sijaan.

        äkt=änkyrä-kommunisten tuki r.y

        ei se ole AKT:n vika jos suomalaiset kuljetusyritykset rikkovat lakia maksamalla alipalkkaa. niille virolaisille kuuluu aivan sama palkka kuin suomalaisillekkin, mutta tuskin saavat sitä kun kerran on pitänyt virolaisiin turvautua suomalaisen sijaan.


      • Ota selvää asioista!
        AntiKommari kirjoitti:

        äkt:lle kiitos myös niistä tuhansista virolaisista jotka tälläkin hetkellä ajaa suomalaisia autoja, suomalasisten kuljettajien sijaan.

        äkt=änkyrä-kommunisten tuki r.y

        Akt juuri yrittää saada virolaisille kuskeillekin saman palkan kuin suomalaisille ja jos siihen tilanteeseen päästään siinä tilanteessa virolaisten hakeminen kusetusfirmojen kannalta loppuisi kun samalla rahalla saisi kotimaisen kuljettajan.

        Sulla on kyllä kovin huono ymmärrys mitä Akt tekee ja kenen puolia se yrittää pitää.


      • RahtiTero
        Ota selvää asioista! kirjoitti:

        Akt juuri yrittää saada virolaisille kuskeillekin saman palkan kuin suomalaisille ja jos siihen tilanteeseen päästään siinä tilanteessa virolaisten hakeminen kusetusfirmojen kannalta loppuisi kun samalla rahalla saisi kotimaisen kuljettajan.

        Sulla on kyllä kovin huono ymmärrys mitä Akt tekee ja kenen puolia se yrittää pitää.

        Eiköhän tuo liene niitä liittoon kuulumattomia korvarengas-kilikiliketjumiehiä. Varmaan työperäistä maahanmuuttoa torjuakseen tekee töitä samalla palkalla kuin virolaiset kolleegatkin. Maastohousut vaan vipattaa ja leijonaristi kiikkuu kaljun pään koristamassa kaulassa.


      • ....................
        AntiKommari kirjoitti:

        äkt:lle kiitos myös niistä tuhansista virolaisista jotka tälläkin hetkellä ajaa suomalaisia autoja, suomalasisten kuljettajien sijaan.

        äkt=änkyrä-kommunisten tuki r.y

        meinasitko elää suomessa samalla palkalla kuin virolainen kuski, häh? Tai venäläinen? Joka syö omia eväitä, ajaa mahdollisimman paljon venäläisellä polttoaineella ja hakee huoltoasemalta vettä kanisteriin juomista varten. Et maksa sillä rahalla edes ruokaostoksia täällä. AKT:n vika. Hyvä hyvä. Mene viroon ja rupea sieltä elättämään perheesi suomessa, jos kerran haluat.


      • KIITOS!
        RahtiTero kirjoitti:

        Eiköhän tuo liene niitä liittoon kuulumattomia korvarengas-kilikiliketjumiehiä. Varmaan työperäistä maahanmuuttoa torjuakseen tekee töitä samalla palkalla kuin virolaiset kolleegatkin. Maastohousut vaan vipattaa ja leijonaristi kiikkuu kaljun pään koristamassa kaulassa.

        Kyllä, ja mul on aina kiitos-paita päällä, ja jos äänestäisin, ni äänestäisin perrssuja!


    • Nääs

      Viron pojat ajaa jopa 17 senttiä / km autoja. Laskekaa siitä sitten pystyttekö kilpailemaan laillisin keinoin ajoista , jos asiakkaalle merkitsee vain hinta. Niinkauan kun näitä ulkomaisia tai kotimaisia kilometripellejä löytyy (ikuisesti), ala on ja pysyy kuralla. Kehtaisikos joku suomalainen kilsajätkä laittaa liksansa tänne niin saadaan arvioitua....

    • pärjännyt

      0,21 juoksu

      • kilsamaisteri

        0,22 päivärahat ajosuorite 3000 km/ vko läpi vuoden


      • Kustannussäästöä!!

        Voisiko joku kilometripalkkalainen kertoa että miksei työnantajansa halua maksaa heille tes:n mukaista palkkaa vaan sen sijaan kilometriperusteista? Kai siihen joku syy on?!


      • kilsamaisteri
        Kustannussäästöä!! kirjoitti:

        Voisiko joku kilometripalkkalainen kertoa että miksei työnantajansa halua maksaa heille tes:n mukaista palkkaa vaan sen sijaan kilometriperusteista? Kai siihen joku syy on?!

        Meillä ainakin on se että itse sanoin että ajan km palkalla, ei vaikuta mihinkään. Kun työ perustuu pelkkään ajamiseen, noin 3-4 lastausta / purkua viikossa mitkä menee mulla tauoiksi koska en osallistu niihin.


      • ötrjhijtrh
        kilsamaisteri kirjoitti:

        Meillä ainakin on se että itse sanoin että ajan km palkalla, ei vaikuta mihinkään. Kun työ perustuu pelkkään ajamiseen, noin 3-4 lastausta / purkua viikossa mitkä menee mulla tauoiksi koska en osallistu niihin.

        no justiinsa!!! ensimmäinen idiootti ilmoittautui...


      • kilsamaisteri
        ötrjhijtrh kirjoitti:

        no justiinsa!!! ensimmäinen idiootti ilmoittautui...

        On kiva ajella km palkalla ja saada palkka tehdystä työstä eikä luumuilusta terminaalien takapihalla. En tiedä millä alalla ötrjh on mutta teen varmaankin vähän eriluonteista kuljetustoimintaa kuin hän, joka toisia idiootiksi solvaa. Mitähän pahaa siinä km palkassa on ite laskin tuntien mukaan niin tulee palkaksi noin 15,35/h menee yli tessin sekä 400 euron bonus isännältä päälle jos ajoajat ei ole ylittynyt kuukauden aikana.


      • Kusetettu olet.
        kilsamaisteri kirjoitti:

        On kiva ajella km palkalla ja saada palkka tehdystä työstä eikä luumuilusta terminaalien takapihalla. En tiedä millä alalla ötrjh on mutta teen varmaankin vähän eriluonteista kuljetustoimintaa kuin hän, joka toisia idiootiksi solvaa. Mitähän pahaa siinä km palkassa on ite laskin tuntien mukaan niin tulee palkaksi noin 15,35/h menee yli tessin sekä 400 euron bonus isännältä päälle jos ajoajat ei ole ylittynyt kuukauden aikana.

        Eli annat hyväntekeväisyyteen/työnantajallesi mahdolliset odotukset, kuormanteot ja purut? Ilmeisesti sulle ei myöskään kelpaa ilta-ja yölisät? Oletko nk. pekakspäivätkin antanut työnantajallesi firman kannattavuutta lisäämään? Reilun 15 Euron tuntipalkka ei kovin herkulliselta kuulosta. Kaikilla lisillä keskituntiansio ylittää helposti tuon.


      • onneton autokuski
        kilsamaisteri kirjoitti:

        0,22 päivärahat ajosuorite 3000 km/ vko läpi vuoden

        Älkää nyt naurattako. Itse ajan ihan TES-liksalla täysperää kotimaan kappaletavaraliikenteessä. Ylitöitä ei tule juuri lainkaan (viime vuonna tuli yhteensä 30 tuntia). Silti vuoden brutto on 36000 euroa ja päivärahat päälle. Normaalit 5 viikkoa vuosilomia ja 3 viikkoa pekkasia. Kilometrejä tulee vuodessa 60-80 tuhatta ja aina kotiin nukkumaan.


      • kilsamaisteri
        Kusetettu olet. kirjoitti:

        Eli annat hyväntekeväisyyteen/työnantajallesi mahdolliset odotukset, kuormanteot ja purut? Ilmeisesti sulle ei myöskään kelpaa ilta-ja yölisät? Oletko nk. pekakspäivätkin antanut työnantajallesi firman kannattavuutta lisäämään? Reilun 15 Euron tuntipalkka ei kovin herkulliselta kuulosta. Kaikilla lisillä keskituntiansio ylittää helposti tuon.

        Kyllä toi mulle riittää kun oon viron kansalainen ja saadaan vielä lapsilisätkin suomesta.


      • bkhvjhkbl
        kilsamaisteri kirjoitti:

        Kyllä toi mulle riittää kun oon viron kansalainen ja saadaan vielä lapsilisätkin suomesta.

        eli idiootti olet!!!


      • Nelipyörä trucker
        kilsamaisteri kirjoitti:

        On kiva ajella km palkalla ja saada palkka tehdystä työstä eikä luumuilusta terminaalien takapihalla. En tiedä millä alalla ötrjh on mutta teen varmaankin vähän eriluonteista kuljetustoimintaa kuin hän, joka toisia idiootiksi solvaa. Mitähän pahaa siinä km palkassa on ite laskin tuntien mukaan niin tulee palkaksi noin 15,35/h menee yli tessin sekä 400 euron bonus isännältä päälle jos ajoajat ei ole ylittynyt kuukauden aikana.

        Joo...minullekkin isäntä aina maksoi bonukset,urakkapalkalla ajoin ikäni ja isäntä oli tyytyväinen.Ei mitään ylityö ja pyhälisiä vaan aina urakalla.Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja eläkettä maksetaan kilometrieläkkeenä.Rollaattorilla potkiskelen satakilometriä arjet pyhät ilman pyhälisiä.Ja entinen isäntä on tyytyväinen kuukausieläkkeeseensä kun aikanaan .Jaahas..täytyy taas lähteä potkiskelemaan rollaattoria että saa tämän kuukauden kilometrit täyteen ja eläkkeen.


      • ScaniavV8 Kuningas
        onneton autokuski kirjoitti:

        Älkää nyt naurattako. Itse ajan ihan TES-liksalla täysperää kotimaan kappaletavaraliikenteessä. Ylitöitä ei tule juuri lainkaan (viime vuonna tuli yhteensä 30 tuntia). Silti vuoden brutto on 36000 euroa ja päivärahat päälle. Normaalit 5 viikkoa vuosilomia ja 3 viikkoa pekkasia. Kilometrejä tulee vuodessa 60-80 tuhatta ja aina kotiin nukkumaan.

        Kuules onneton autokuski.Mitä Rekkamies hommaa se tollainen muka on?Kotia nukkumaan joka yö? Eihän siinä ole mitään mieltä! Mä kyllä tykkään nukkua autossa öitä,onpahan vaihtelua.Tekisin mieluiten sellaista työtä,että saisi ajaa koko viikon.Esim. 2 viikkoo tyätä ja 1 vapaa. Ei vain mistään tahdo enää löytyä tälläistä työtä? Tympii sellaiset työmaat,et juuri kun olet asettunut taloksi rekkaan,niin täytyy kuskia vaihtaa.Mulle tämä on elämäntapa.Olen tehnyt 20v näitä hommia,enkä ole kyllästynyt!
        Kun,ei kerran saa enää vapaasti töitä tehä ja viettää aikaansa enemmän tien päällä,kuin kotona,niin jää vain yksi vaihtoehto. Menen liikennelupakurssille ja laitan oman rekan!
        Se on sitten V8 Scania! Loppuu ainakin se pelko,et joutuu ajamaan muilla merkeillä,ne nyt ei ole edes autoja.Laitan autoon sellaiset varusteet kuin haluan,loppuu tuo ikuinen ruinaaminen typeriltä isänniltä,jotka ei edes lumiketjuja raaski ostaa rahtia-autoihin,sellaisiinkaan,joilla ajetaan sivuteillä ja kaikenlaisia kinttupolkuja pitkin.Vihaan kotitöitä! Rakastan olla tien päällä!


    • nääs

      On kiva ajella. Kyllä toi mulle riittää...ja mihin toi bonus perustuu jos ahne isäntä ajattaa kilometripalkalla. Jos sulla ei ole töitä niin olet vähillä töillä. Mä saan takuupalkan. Lisäksi keräilet panttipulloja eläkkeellä kun et varmaan sitäkään hoida kun et nyt tarvitse.

      • 123213213

        Bonuksenhan kerroin jo. Ja koska olen jo eläkkeellä ei kertymää enään kerry.


      • nääs
        123213213 kirjoitti:

        Bonuksenhan kerroin jo. Ja koska olen jo eläkkeellä ei kertymää enään kerry.

        Tuleeko palkkasi pimeänä. Virolainen taidat olla kun et ymmärtänyt bonuskysymystä.


    • nimim nuolija

      Moikka rekkamiehet,,, siis miesten miehet.
      Mulla on km palkka joka on 60 centtiä km.

      • joopajoo7

        Väitä nyt vielä että saat sen ajamalla satamasta kontteja tai irtoperiä. Autoilijat kun vetää niitä noin 90 c /km. Olen kuullut 70 c hinnoistakin.


    • jeboubou

      viimevuoden ansiot ja ajetut kilometrit on aika lailla euro/km. auto teki liikevaihtoa 3e/km.

      • Myit selkänahkasi halval

        Miten paljon olisitkaan tienannaut enemmän jos ajamiisi kilomereihin ja tunteihin olisit saanut vielä ylityö-ilta-ja yölisät? Jos auto tuotti tuon verran niin mieti paljonko siitä tuotosta on tullut sinulle maksamatta jääneistä rahoista???


      • Rajaa valehteluunkin!

        Eli jos ajoit vaikka 120000 km vuodessa tienasit 120000 Euroa!!?? Nyt kyllä murjaisit kuukauden parhaimman vitsin! Edes tällä palstalla kaikki valheet ei mene läpi.


      • RahtiIrma
        Rajaa valehteluunkin! kirjoitti:

        Eli jos ajoit vaikka 120000 km vuodessa tienasit 120000 Euroa!!?? Nyt kyllä murjaisit kuukauden parhaimman vitsin! Edes tällä palstalla kaikki valheet ei mene läpi.

        Kävikö mielessä, että kyseessä voi olla vaikkapa jakeluajo ja kilometrejä 35000/vuosi?


      • Valehtelulla onneen...
        RahtiIrma kirjoitti:

        Kävikö mielessä, että kyseessä voi olla vaikkapa jakeluajo ja kilometrejä 35000/vuosi?

        Kävikö mielessäsi että netissä voi kuka tahansa väittää tienaavansa mitä tahansa kenellekään kun ei tarvitse mitään todistaa????!


      • jeboubou
        RahtiIrma kirjoitti:

        Kävikö mielessä, että kyseessä voi olla vaikkapa jakeluajo ja kilometrejä 35000/vuosi?

        aivan oikein ei tuo rahtiauto ole. n 40 000km oli ajomäärä.
        ja ihan tuntiliksalla ajan. kunhan vaan vertasin ansioita ajomäärään.


    • rollinkuiske6m

      No kilometripalkasta en tiedä. Meillä talossa on kaikilla duunareilla 17,60 € tunti, sekä tietysti lisät päälle ajetaan aikapaljon yöllä kun EK hommista kyse, eli onko tällainen palkkamalli nyt kaikkien mieleen vai onko valittamista. Kauhee poru jos joku ajaa km taksalla, ei kai se muille pitäis kuulua mikä toisen palkka on sehän on kaikkien henkilökohtainen helvetti.

      • jlbjhvhmj,b

        eihän se muille sinällään kuulukkaan, mutta kun tuo alipalkkaus vääristää kilpailua ja kaiken lisäksi on laitonta niin silloin se alkaa kuulumaan kun rehelliset firmat ei pysty kilpailemaan näitä sankareita vastaan. se on kumma kun ei miehille raha kelpaa. jos sillä rahalla ette mitään tee niin lahjoittakaa ylimääräiset vaikka lastensairaalalle, mutta se palkka on kuitenkin otettava oikein.

        tuo sun palkkamallihan on ihan laillinen, tietysti edellyttäen että saat pekkaset ja lomat myös oikein.


    • €€€%

      Oma valinta,ite teen 198 työpäivää vuoteen,8h päiviä.
      Tulot 58000€.Menetetystä vapaa-ajasta kohtuu korvaus
      36.6€h.Sen takia lopetin ajohommat -92v.

      • nääs

        Ha ha kaikenmaailman pellet näkee päiväunensa tässä palstalla


      • €€€%
        nääs kirjoitti:

        Ha ha kaikenmaailman pellet näkee päiväunensa tässä palstalla

        Todellisista tuloista kyllä puhuin,sen takia en ole
        työpaikkaa vaihtanutkaan jossa aloitin -92v.


      • ammattimies3
        €€€% kirjoitti:

        Todellisista tuloista kyllä puhuin,sen takia en ole
        työpaikkaa vaihtanutkaan jossa aloitin -92v.

        Mitäs täällä valehdellaan. Ite en tiedä mistään akt ja tes jutuista mitään. Ajan 12 h joka päivä ja saan melkeen kaks tonttuu kuussa lapaan, pärjään mainiosti. Asun tosin tässä peltipurkissa ja osoite on poste restant. Rahaa jää oluen ja ruuan jälkeen vielä mukavasti. juuri ostin uudet puukengät, wuntsikoita ja pari viiriä. Tää on tosi mahtavaa oon jo kokenu irtoperien vetäjä ollut töissä yli 3kk


      • pöljät nahjukset
        ammattimies3 kirjoitti:

        Mitäs täällä valehdellaan. Ite en tiedä mistään akt ja tes jutuista mitään. Ajan 12 h joka päivä ja saan melkeen kaks tonttuu kuussa lapaan, pärjään mainiosti. Asun tosin tässä peltipurkissa ja osoite on poste restant. Rahaa jää oluen ja ruuan jälkeen vielä mukavasti. juuri ostin uudet puukengät, wuntsikoita ja pari viiriä. Tää on tosi mahtavaa oon jo kokenu irtoperien vetäjä ollut töissä yli 3kk

        Hyvä provo. Mutta oikeassa olet, näitä alalla on....


      • pipolaari
        pöljät nahjukset kirjoitti:

        Hyvä provo. Mutta oikeassa olet, näitä alalla on....

        Hei kilometrijätkät oikeesti, eikö tosiaan sytytä sen vertaa että ymmärtäisitte miksi isäntä maksaa muuta kuin TES-palkkaa. Ja jos sitten vielä olette itse vastuussa vakuutuksista ja eläkemaksuista, niin petätte vaan itseänne , jos ette hoida niitä. Komealtakin näyttävä liksa kyllä "sulaa" noihin kuluihin. Karmea töppi, työtapaturma tai vastaava niin maailma on pystyssä. Vaikka nyt kunto olisikin huippuluokkaa ja jaksaa painaa niin jossain kohtaa alkaa kyllä paikkoja kolottaa. Eikä se korvienvälikään välttämättä pysy kunnossa jos painaa kieli vyön alla pitkin maantietä.


      • kilomeetri
        pipolaari kirjoitti:

        Hei kilometrijätkät oikeesti, eikö tosiaan sytytä sen vertaa että ymmärtäisitte miksi isäntä maksaa muuta kuin TES-palkkaa. Ja jos sitten vielä olette itse vastuussa vakuutuksista ja eläkemaksuista, niin petätte vaan itseänne , jos ette hoida niitä. Komealtakin näyttävä liksa kyllä "sulaa" noihin kuluihin. Karmea töppi, työtapaturma tai vastaava niin maailma on pystyssä. Vaikka nyt kunto olisikin huippuluokkaa ja jaksaa painaa niin jossain kohtaa alkaa kyllä paikkoja kolottaa. Eikä se korvienvälikään välttämättä pysy kunnossa jos painaa kieli vyön alla pitkin maantietä.

        Mulla kilometripalkka muutamia muita lisiä siihen päälle teen 12/h päivässä 4.00-16.00 viikonloput vapaat vuosiansio viimeverotuksessa 64000e.
        Tuntipalkka n. 20e tunti päälle vuosiloma, talviloma ja tänävuonna 19 pekkasta.


      • Ihan naurattaa jopa
        kilomeetri kirjoitti:

        Mulla kilometripalkka muutamia muita lisiä siihen päälle teen 12/h päivässä 4.00-16.00 viikonloput vapaat vuosiansio viimeverotuksessa 64000e.
        Tuntipalkka n. 20e tunti päälle vuosiloma, talviloma ja tänävuonna 19 pekkasta.

        Heh hyvän vitsin murjaisit!!


      • kiiliksenjukkeli
        Ihan naurattaa jopa kirjoitti:

        Heh hyvän vitsin murjaisit!!

        mä tienaan 1,20€/KM ALV että repikää siittä. sisältää kaikki, mut vähennetään siitä sitten noi polttoaineet, vakuutukset, eläkemaksut yms. pientä ja tämä hinta on aika hyvä tänäpäivänä pelkän puolikkaan vetohinnaksi. Siitä sitten vielä näiden em. kulujen lisäksi maksetaan kuljettajan palkka joka on noin 21€/h KULUINEEN. sitten lisät sekä tuottamattoman ajan palkka myös.


      • kilomeetri
        Ihan naurattaa jopa kirjoitti:

        Heh hyvän vitsin murjaisit!!

        Ei mulla ole mitään tarvetta valehdella !! Jos itse ajelet huonolla palkalla niin kyllä mä sen uskon!


      • Kuka tienaa hyvin?
        kilomeetri kirjoitti:

        Ei mulla ole mitään tarvetta valehdella !! Jos itse ajelet huonolla palkalla niin kyllä mä sen uskon!

        Minäkin voin heitellä nettiin mitä tahansa tietoja itsestäni koska mitään en joudu kenellekään todistamaan. Vaikka näin eli ajan pullapakua pääkaupunkiseudulla ja tienaan 86350 Euroa vuodessa. Viisi päivää viikossa. Ei ylitöitä. Kaikki lisät lomat. Ei huono. Uskothan tämän??


      • mikämikäpalkka
        Kuka tienaa hyvin? kirjoitti:

        Minäkin voin heitellä nettiin mitä tahansa tietoja itsestäni koska mitään en joudu kenellekään todistamaan. Vaikka näin eli ajan pullapakua pääkaupunkiseudulla ja tienaan 86350 Euroa vuodessa. Viisi päivää viikossa. Ei ylitöitä. Kaikki lisät lomat. Ei huono. Uskothan tämän??

        Mikä on kilometripalkka? En ole ennen kuullut puhuttavan moisesta, onko se palkka jonka saa kilometritehtaalta? Ei meillä toimistolla ainakaan ole ketään joka olisi kyseisellä palkalla töissä, olemme kaikki kuukausipalkalla.


      • wroom1
        mikämikäpalkka kirjoitti:

        Mikä on kilometripalkka? En ole ennen kuullut puhuttavan moisesta, onko se palkka jonka saa kilometritehtaalta? Ei meillä toimistolla ainakaan ole ketään joka olisi kyseisellä palkalla töissä, olemme kaikki kuukausipalkalla.

        Ajan pappatunturilla rahtia välillä Turku- Rovaniemi. Aamuyöstä kun lähden niin olen jo illalla perillä. Tienaan rapiat 150 th vuodessa ja päivärahat päälle.


      • Ei ihan noinkaan
        pipolaari kirjoitti:

        Hei kilometrijätkät oikeesti, eikö tosiaan sytytä sen vertaa että ymmärtäisitte miksi isäntä maksaa muuta kuin TES-palkkaa. Ja jos sitten vielä olette itse vastuussa vakuutuksista ja eläkemaksuista, niin petätte vaan itseänne , jos ette hoida niitä. Komealtakin näyttävä liksa kyllä "sulaa" noihin kuluihin. Karmea töppi, työtapaturma tai vastaava niin maailma on pystyssä. Vaikka nyt kunto olisikin huippuluokkaa ja jaksaa painaa niin jossain kohtaa alkaa kyllä paikkoja kolottaa. Eikä se korvienvälikään välttämättä pysy kunnossa jos painaa kieli vyön alla pitkin maantietä.

        Mistä tämmöinen ajatusmalli tulee että yrittäjä ei maksa työntekijän eläkevakuutusmaksuja? Ihan yhtälailla verot ja lellit ja vellit maksetaan vaikka liksa on tulosperustainen. Sitten kun aletaan palkkaa maksamaan verottomina päivärahoina ja kilometrikorvauksina, on työntekijä saattanut itsensä ns. kuseen jolloin hänen sopii vain toivoa että ikä kuolinilmoituksessa on alle eläkeiän, ja lähtö tapahtuu saappaatjalassa-tyyppisesti.


      • kilomeetri
        Kuka tienaa hyvin? kirjoitti:

        Minäkin voin heitellä nettiin mitä tahansa tietoja itsestäni koska mitään en joudu kenellekään todistamaan. Vaikka näin eli ajan pullapakua pääkaupunkiseudulla ja tienaan 86350 Euroa vuodessa. Viisi päivää viikossa. Ei ylitöitä. Kaikki lisät lomat. Ei huono. Uskothan tämän??

        En usko! Mun palkka on ihan totta 64000e. Olen ajatellut asian niin, että painetaan nyt hommia paljon ja kun ikää tulee lisää niin löysätään vähän!
        Kyllä mä tiedän mitä yleensä kuljetusalalla maksetaan näillä tunneilla varmaan 10000e/vuodessa vähemmän, mulla kävi säkä kun sain tällaisen työn/ paikan epäkohtiakin on mutten valita!


      • kilomeetri
        Ei ihan noinkaan kirjoitti:

        Mistä tämmöinen ajatusmalli tulee että yrittäjä ei maksa työntekijän eläkevakuutusmaksuja? Ihan yhtälailla verot ja lellit ja vellit maksetaan vaikka liksa on tulosperustainen. Sitten kun aletaan palkkaa maksamaan verottomina päivärahoina ja kilometrikorvauksina, on työntekijä saattanut itsensä ns. kuseen jolloin hänen sopii vain toivoa että ikä kuolinilmoituksessa on alle eläkeiän, ja lähtö tapahtuu saappaatjalassa-tyyppisesti.

        Meillä toi ei pidä paikkaansa olen siitä täysin varma eläke ynnä muut maksut on hoidettu saisin toki osan palkkaa päivärahana mikä pienentäisi yli 30 verorosenttia, mutta otan kaikki rehellisesti! Niin toi päiväraha on muuten ainoa mitä en saa mutta jos tuloni on yli 20e tunti niin en kehtaa edes pyytää.


      • Tyhmää porukkaa!
        kilomeetri kirjoitti:

        Meillä toi ei pidä paikkaansa olen siitä täysin varma eläke ynnä muut maksut on hoidettu saisin toki osan palkkaa päivärahana mikä pienentäisi yli 30 verorosenttia, mutta otan kaikki rehellisesti! Niin toi päiväraha on muuten ainoa mitä en saa mutta jos tuloni on yli 20e tunti niin en kehtaa edes pyytää.

        "En kehtaa edes pyytää.::" Tuo on juuri kaikkein typerintä työnantajan perseennuolentaa. Miksi joku ei kehtaa pyytää itselleen lain määräämää palkkaa? Kyllä se työnantaja ainakin ottaa kaiken mitä irti saa se on ihan varmaa! Miksi joku työntekijä haluaa lahjoittaa rahaa työnantajalleen? Tuleeko siitä jotenkin työnsankari-fiilis?? Ja sitten on vielä niitä puupäitä jotka suostuvat ottamaan osan palkastaan päivärahoina ottamatta huomioon että päivärahat eivät kerrytä eläkettä.

        Miten kuljetusalalla vain löytyy porukkaa jotka vapaehtoisesti luovuttavat heille kuuluvaa rahakorvausta työnantajilleen?? En kertakaikkiaan sitä ymmärrä.


      • kilomeetri
        Tyhmää porukkaa! kirjoitti:

        "En kehtaa edes pyytää.::" Tuo on juuri kaikkein typerintä työnantajan perseennuolentaa. Miksi joku ei kehtaa pyytää itselleen lain määräämää palkkaa? Kyllä se työnantaja ainakin ottaa kaiken mitä irti saa se on ihan varmaa! Miksi joku työntekijä haluaa lahjoittaa rahaa työnantajalleen? Tuleeko siitä jotenkin työnsankari-fiilis?? Ja sitten on vielä niitä puupäitä jotka suostuvat ottamaan osan palkastaan päivärahoina ottamatta huomioon että päivärahat eivät kerrytä eläkettä.

        Miten kuljetusalalla vain löytyy porukkaa jotka vapaehtoisesti luovuttavat heille kuuluvaa rahakorvausta työnantajilleen?? En kertakaikkiaan sitä ymmärrä.

        Juurihan mä vatipää sen tossa mainitsin työnantajani maksaa mulle jo liian isoa palkkaa tessiin nähden, joten se ns. sisältyy tohon palkkaan jo spede!


      • Kuka se vatipää onkaan?
        kilomeetri kirjoitti:

        Juurihan mä vatipää sen tossa mainitsin työnantajani maksaa mulle jo liian isoa palkkaa tessiin nähden, joten se ns. sisältyy tohon palkkaan jo spede!

        Yritä puupää ymmärtää ETTÄ PÄIVÄRAHA EI OLE MIKÄÄN PALKKA!!!!! Päiväraha ei voi siis sisältyä yhtään mihinkään. Se maksetaan itse palkan/lisien päälle. Päivärahoista ei makseta veroa joten senkin takia on tyhmää sisällyttää ne palkan sisälle.


    • Jusi

      Käykää kokeilemassa Speedlinessa,niin tiedätte jotain. 0,19€/km päiväraha. Pakko ajaa yliaikaa jos meinaa olla töissä,täysin mahdotonta nillä aikatauluilla ajaa laillisesti,mut siellä ei ajatella kun Elorannan persettä

      • bijcgjhkjg

        ei siellä mikään pakko ole rikkoa lakia jonkun elorannan takia. eikä työnantaja pysty pakottamaan lain vastaiseen toimintaan. jos aikataulut ei pidä, niin omapahan on ongelmansa. senkus sanoo että tästä lähtien maksetaan palkka tessin mukaan niin sitten se on myös maksettava. jos kenkää antaa niin silloin syyllistyy laittomaan irtisanomiseen ja sitten tulee vielä kalliimmaksi.

        pyytäkää vaan kaikki palkka oikein, niin saadaan tuollaiset elorannat pois alalta ja tilaa niille asiansa hoitaville yrityksille.


      • Rahat pois kusettajilta!
        bijcgjhkjg kirjoitti:

        ei siellä mikään pakko ole rikkoa lakia jonkun elorannan takia. eikä työnantaja pysty pakottamaan lain vastaiseen toimintaan. jos aikataulut ei pidä, niin omapahan on ongelmansa. senkus sanoo että tästä lähtien maksetaan palkka tessin mukaan niin sitten se on myös maksettava. jos kenkää antaa niin silloin syyllistyy laittomaan irtisanomiseen ja sitten tulee vielä kalliimmaksi.

        pyytäkää vaan kaikki palkka oikein, niin saadaan tuollaiset elorannat pois alalta ja tilaa niille asiansa hoitaville yrityksille.

        Juuri näin. Maksamatta jääneet palkat voi jälkikäteen hakea oikeusteitse taannehtivasti. Akt asialle niin ei maksa toimeksiantajallekaan mitään. Myös mahdolliset oikeudenkäyntikulut ammattiliitto maksaa. Kannattaa vaan muistaa ettei mistään Loimaan kassasta saa samaa apua. Vielä vähemmän ilmaiseksi!


      • kmmk2
        Rahat pois kusettajilta! kirjoitti:

        Juuri näin. Maksamatta jääneet palkat voi jälkikäteen hakea oikeusteitse taannehtivasti. Akt asialle niin ei maksa toimeksiantajallekaan mitään. Myös mahdolliset oikeudenkäyntikulut ammattiliitto maksaa. Kannattaa vaan muistaa ettei mistään Loimaan kassasta saa samaa apua. Vielä vähemmän ilmaiseksi!

        VOI juma teidän ääliöitten kanssa, tehän niitä KUSETTAJIA olette, kun eka nöyränä poikana pxxxttä nuollen ajetaan km palkalla ja sitten kun huomataan että, tuli ite tehtyä moka ja rahat ei riitäkkään niin pistetään liitto asialle. EI EI ootte tosi luspereita, tehkää töihin mennessä jo selväksi millä palkalla ajatte. jos olette alkanu ajaan sovitulla km palkalla niin silloin minun mielestä teillä ei ole aihetta porata asiasta.


      • bijcgjhkjg
        kmmk2 kirjoitti:

        VOI juma teidän ääliöitten kanssa, tehän niitä KUSETTAJIA olette, kun eka nöyränä poikana pxxxttä nuollen ajetaan km palkalla ja sitten kun huomataan että, tuli ite tehtyä moka ja rahat ei riitäkkään niin pistetään liitto asialle. EI EI ootte tosi luspereita, tehkää töihin mennessä jo selväksi millä palkalla ajatte. jos olette alkanu ajaan sovitulla km palkalla niin silloin minun mielestä teillä ei ole aihetta porata asiasta.

        sanoo tyyppi joka on vähän polkaissut rahtihintoja ja nyt sitten itkee että se on kuskien vika kun pyydetään LAIN VAATIMAA MINIMIPALKKAA!!!

        alipalkan MAKSAMINEN on lain vastaista toimintaa toisin kuin sillä ajaminen, niin kumpikohan se kusettaja on??? MITÄ HÄH??????

        ne palkkataulukot on ollut aivan kaikkien saatavilla niitä ajoja otettaessa eikä ne ole tulleet kenellekkään yllätyksenä, joten mikä siinä on niin helvetin vaikeaa tehdä sellainen tarjous jotta voi maksaa ne palkat oikein ja vittuilematta???????


      • Kuka kusettaa ja ketä?
        kmmk2 kirjoitti:

        VOI juma teidän ääliöitten kanssa, tehän niitä KUSETTAJIA olette, kun eka nöyränä poikana pxxxttä nuollen ajetaan km palkalla ja sitten kun huomataan että, tuli ite tehtyä moka ja rahat ei riitäkkään niin pistetään liitto asialle. EI EI ootte tosi luspereita, tehkää töihin mennessä jo selväksi millä palkalla ajatte. jos olette alkanu ajaan sovitulla km palkalla niin silloin minun mielestä teillä ei ole aihetta porata asiasta.

        Katsos puupääapina kun tilanne voi olla niin että uudelle kaverille on luvattu maksaa tes-palkkaa mutta sitten kun se ensimmäinen tili onkin ollut jotain ihan muuta kuin on sovittu niin onko se kuljettaja se kusettaja silloin?? Häh? Suuroäi määrä työnantajia kuvittelee omaavansa oikeuden maksaa mitä haluaa tai vähintään haluaa "ymmärtää" tes-palkan pykälät väärin, siis mieleisemmällään tavalla! Et ole tainnut kauaa autohommissa olla jos noin yksinkertaisesti palkkauksen ja siinä kusettamisen ymmärrät!


    • irtsikka

      Jos maksat kuskillesi tes palkkaa niin Ei mitään mahdollisuuksia pysyä pystyssä irtoperä hommissa, et jokin tässä mättää ja pahasti.

      • lebnjkbqejh

        no jos ne ajot ei kannata, niin miksi niitä sitten pitää ajaa? ei niitä mikään pakko ole ottaa jos taksa on huono.


      • Urpoja suurin osa!
        lebnjkbqejh kirjoitti:

        no jos ne ajot ei kannata, niin miksi niitä sitten pitää ajaa? ei niitä mikään pakko ole ottaa jos taksa on huono.

        Naurettavaa naukumista! Toiset pärjää pienemmällä ja toisille ei taas näy riittävän mikään.


      • enoleng
        Urpoja suurin osa! kirjoitti:

        Naurettavaa naukumista! Toiset pärjää pienemmällä ja toisille ei taas näy riittävän mikään.

        eli sinusta kuskin pitäis ajaa ilmatteeksi jotta isäntä voi taas vähän polkea rahtihintoja???

        ei tässä mitään mahdottomia kukaan ole pyytämässä. minulle ainakin riittää lain vaatima minimipalkka, mutta kun senkin maksaminen tuntuu olevan niin helvetin vaikeaa.


    • KAPITALISTI

      Kommunistit taas vauhdissa......

      • Köyhä duunari olet!

        Ei vaan lakien ja pykälien noudattamista vaativat ovat äänessä. Sinua tuskin haittaa jos bisneksesi toinen osapuoli toimiikin sopimusten vastaisesti?! Se kun on kapitalistin tapa. Säännöillä ja asetuksilla ei ole mitään merkitystä. Pääasia että itse saa kaiken edun toisesta!


    • puukenkä

      Jos ei maksa tessin mukaista palkkaa vaan jollain muulla tavalla, niin miksiköhän. Siksikö että kuljettajat olisivat tyytyväisiä eikä itse tarvitse enempää. Juu ja lehmät lentää...ja ihan turha vedota siihen että on tehnyt huonon kuljetus sopimuksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe