tuhooja

tuhooja1

mikä neuvoksi kun koira tuhoo yksin ollessa tavaroita, lähes kaikkea mitä löytyy, kenkiä, kännykät, kaukosäätimet, roskapussit, lähes kaiken mikä jää niin matalalle että saa ne. koira on 9kk ja ihan pentuna ei tehnyt näitä tuhoja vaan nyt kuukauden päivät on syönyt vaikka mitä. Meillä on sääntönä ettei mitään jätetä matalalle kun lähemme töihin/kouluun ja koiralla on leluja, luita. Mutta kun unohtuu joku tavara pöydälle niin se on mennyttä.

8

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkkana

      Tuohon auttaa vain aika. Tuo unohdus pitää vaan maksaa oppirahana.

    • saman kokenut

      Se tuhovimma liittyy tuohon ikään. Loppuu aikanaan. Pidätte vaan tavaranne mahdollisimman hyvin tallessa ja saatavilla taas sopivaa järsittävää.
      Kyllä sitä oppii muistamaan, kun muutamat silmälasit on joutunut puolessa vuodessa hankkimaan...

    • Jebul

      Ei koiran tarvitse vaeltaa koko kämpässä yksinollessaan. Rajatkaa sille sopiva alue/huone, missä on mahdollisimman vähän mitään tuhottavaa.

      • Juu, osan huoneista voi ja kannattaa sulkea. Ja sitten jotain muuta pureskeltavaa: isoja nahkaluita, kongeja, koiran leluja.
        Itse laitoin yhdelle täystuholle nameja maitopurkkiin ja teippasin purkin maalarinteipillä, risoihin sukkiin solmin purunameja, likaisia pehmoleluja sai naapurin lapsilta ja kirppareilta -joita sitten meni varmaan kuutiometri vuoden aikana. Mutta ei mennyt sohva vaihtoon eikä tarvinnut uusia johtoja.

        Iso puruluu on hyvä sillä koira saa sen pureskelusta mielihyvää, eikä ehkä kiihdytä koiraa niin paljoa kuin päätön repiminen. Leluista kannattaa ensin katsoa miten koira toimii niiden kanssa, ettei syö vanuja ja muuta.

        Ennen yksinjäämistä koiraa kannattaisi lenkittää, mutta silloinkaan koiraa ei saa innostaa liikaa: jos koiralle tekee leikkejä ja se alkaa käydä kovemmilla kierroksilla ja sitten yllättäen laitetaankin yksin tekemään ei mitään, niin varmasti tulee jotain tuhoja...


    • H2=

      Tuota olisi ehkä kannattanut ajatella ennen sen koiran hankkimista. Nämä jutut nyt vain kuuluvat koiran omistamisen "ihanuuteen":)

      • Ei kaikkea voi tietää etukäteen, söpöstä pikkupaketista kuoriutuu välillä mitä ihmeelisimpiä asioita: tuolle yhdelle omalle oli tiedossa vahva turkki, mutta tulikin aika hillitön... Tiedossa oli vahva luonne, muttei sellainen periksiantamattomuus, tilannesilmä ja hermot terästä.


    • 2+4

      Liikuntaa aamulla ennen, kuin jätätte sen yksin. Siis kunnolla liikuntaa. Itse vedän pyörällä lenkin ja koira juoksee vieressä tai sitten 5km lenkin kävellen, laittaa herätyskellon aikaisemmin soimaan vaan. Rajattu alue ja sallittuja leluja alueelle.

      Meillä nyt teinityttö 28kg ja tekemistä pitää olla koko ajan. On kerennyt jo sängyn päätyä ja korkkareita syömään, kun unohtunut ovi auki tai kengät lattialle. Paras lelu on sellainen mihin saa lihaa sisään ja yöksi pakkaseen. Siinä sillä menee mukavasti aikaa, kun koittaa saada lihat lelun sisästä. Myös pakkasesta luita/rustoja. Menee kyllä ohi ajallaan, meillä nyt selvästi vähentynyt tuhoaminen.

    • ppöööpö

      kyllä koira täytyy ihan kävellen lenkittää, ei kannata ottaa koira jos on laiska.. pitkä, rauhallinen kävelylenkki, paljon haistelua joka rauhoittaa koiraa ja tokoa sinne väliin niin meillä ainaki jäädään kiltisti lepäämään kotio :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe