Paikalliset mustalaiset ovat ryhtyneet myös varastelemaan

ajat muuttuvat

Olkaapa varovaisia erityisesti mustalaisten "leirin" tuntumassa (Uuden tien ja sinne rakenteilla olevan sataman tieboilla.) - millä ikinä liikuttekin. Meiltä vietiin laukku fillarin korista. Laukun saimme takaisin, kun lähdimme varkaan perään. Menetimme kuitenkin lompakossa olleesta käteisestä setelit.

Tämä aiemmin lähinnä huumattujen eläinten kanssa kerjäämisestä ja ruusujen myymisestä tuttu joukkio iskee nyt myös läheisiin liikennevaloihin pysähtyviin autoihin.

23

1787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhtikuun reissaajat

      Tätä yritettiin meidän autoon, mutta takaovet olivat lukossa.

      Röyhkeäksi on maailma mennyt.

    • lomailija2

      Missähän päin Kreikkaa tämä on tapahtunut ?

      • lomailija2

        Siis tarkoitin tietenkin missä päin Rodosta eli onko tämä jossakin Rodoksen kaupungissa. En ole oskaan aiemmin käynnyt Rodoksella ja nyt olen menossa ja ihan sinne keskustaan.


    • Totuus esiin!

      EI olla törmätty mihinkään vastaavaan koskaan Rodoksella eikä muuallakaan Kreetalla/Kreikassa. Onkohan joku Persu-juttu?

      • dekatessera

        Ei ole persujuttu, tämä ko. risteys on Falirakin rantatien varrella, keskustasta on sinne reilut kolme kilsaa.


      • utelias12
        dekatessera kirjoitti:

        Ei ole persujuttu, tämä ko. risteys on Falirakin rantatien varrella, keskustasta on sinne reilut kolme kilsaa.

        Tuo on hyvä tietää.
        Mihin se satama tulee, Falirakiinko?


    • Älkää antako rahaa!

      Tuosta ketjun aloittajan kirjoituksesta, "huumattujen eläinten kanssa kerjäämisestä" tulikin mieleeni, älkää hyvät ihmiset menkö lankaan ja antako rahaa näille lapsille jotka kerjäävät näiden pienten koiranpentujen kanssa, pennut mitä minä olen nähnyt, ovat noin viikon ikäisiä, eli niiden pitäisi ehdottomasti olla emojensa hoidossa. Tuskin se pentureppana edes enää hengissä on kun kerjäläinen siltä päivältä lopettaa, koska se pieni on ollut ilman emonsa maitoa siinä kuumuudessa useita tunteja. Oma kokemus kun tuon ikäisen pennun ruokailusta on se, että nehän imevät noin parin tunnin välein.

      Seuraava päivä kun koittaa, niin otetaan uusi elossa oleva pentu mukaan ja lähdetään taas kerjuulle. Jos kukaan ei "heltyisi" ja rahaa näille antaisi, niin tuollainen eläinrääkkäyshän silloin loppuisi!

      • Rhodoksella asuva

        Ensimmainen oikeudenkaynti on ohi ja mustalais nainen sai vuoden linnaa ja vuosia ehdonalaista noiden huumattujen pentujen kaytosta , Ja poliisi ottaa kaikki pennut haltuun heti kun joku ilmoittaa ja elainsuojelu-yhdistykset hoitavat pennut . Talla hetkella on kaikille hoitoon otetulle jarjestetty koti kreikassa tai ulkomailta. Jopa suomeeen on lahetetty. Kiitos PAWS and CLAWS rodos.-elainsuojelu-jarjeston,


      • triantadio
        Rhodoksella asuva kirjoitti:

        Ensimmainen oikeudenkaynti on ohi ja mustalais nainen sai vuoden linnaa ja vuosia ehdonalaista noiden huumattujen pentujen kaytosta , Ja poliisi ottaa kaikki pennut haltuun heti kun joku ilmoittaa ja elainsuojelu-yhdistykset hoitavat pennut . Talla hetkella on kaikille hoitoon otetulle jarjestetty koti kreikassa tai ulkomailta. Jopa suomeeen on lahetetty. Kiitos PAWS and CLAWS rodos.-elainsuojelu-jarjeston,

        Siellä kun asut niin osaatko sanoa mulle miksi ne ei saa noita mustalaisia kuriin?

        Asustelin muutama viikko sitten niin että oli näköyhteys Karakoneron mustalaisten asumuksiin. Viikon aikana kolmena päivänä ne sytytti niitä jätteitä palamaan (yhtenä päivänä kaksi kertaa) ja paloauto meni poliisisaattueessa sammuttamaan.

        Huomasin myös että vanhan kaupungin ihmispatsaat oli ainakin silloin mustalaisia, keksineet taas uuden bisneksen sillä niitä osui useita kohdalle.


      • rodosfan1

        Se on just näin.Älkää hyvät ihmiset antako rahaa,vaikka ne kuinka säälittäviltä ja söpöiltä näyttääkin...se on tarkoituskin...että voivoi kuinka kamalaa... kai me nyt pari eurooo...EI kannata!!!


      • Älkää antako rahaa!
        Rhodoksella asuva kirjoitti:

        Ensimmainen oikeudenkaynti on ohi ja mustalais nainen sai vuoden linnaa ja vuosia ehdonalaista noiden huumattujen pentujen kaytosta , Ja poliisi ottaa kaikki pennut haltuun heti kun joku ilmoittaa ja elainsuojelu-yhdistykset hoitavat pennut . Talla hetkella on kaikille hoitoon otetulle jarjestetty koti kreikassa tai ulkomailta. Jopa suomeeen on lahetetty. Kiitos PAWS and CLAWS rodos.-elainsuojelu-jarjeston,

        Hieno asia jos näin on, että lopultakin on puututtu siihen järkyttävään pentujen rääkkäykseen.
        Itselläni on tullut todella paha maku suuhun parilla viimeisellä Rodoksen matkalla kun olen näitä puolikuolleita pentureppanoita sielä nähnyt, tämä on osaltaan jopa pilannut koko lomafiilikseni.

        Toivottavasti en tänä vuonna enää näkisi samaa kun sinne saarelle taas tulen.


      • Pefkos-fani
        Rhodoksella asuva kirjoitti:

        Ensimmainen oikeudenkaynti on ohi ja mustalais nainen sai vuoden linnaa ja vuosia ehdonalaista noiden huumattujen pentujen kaytosta , Ja poliisi ottaa kaikki pennut haltuun heti kun joku ilmoittaa ja elainsuojelu-yhdistykset hoitavat pennut . Talla hetkella on kaikille hoitoon otetulle jarjestetty koti kreikassa tai ulkomailta. Jopa suomeeen on lahetetty. Kiitos PAWS and CLAWS rodos.-elainsuojelu-jarjeston,

        Rodoksella toimii eläintensuojelu aika hyvin, olen huomannut.
        Pefkosissa muuan rouva, kuulemma eläkkeellä oleva lääkäri, tuo kissoille ruokaa.
        Kissat ovat asettuneet lähes vastapäätä Stella View-hotellia.


      • Pefkos-fani
        triantadio kirjoitti:

        Siellä kun asut niin osaatko sanoa mulle miksi ne ei saa noita mustalaisia kuriin?

        Asustelin muutama viikko sitten niin että oli näköyhteys Karakoneron mustalaisten asumuksiin. Viikon aikana kolmena päivänä ne sytytti niitä jätteitä palamaan (yhtenä päivänä kaksi kertaa) ja paloauto meni poliisisaattueessa sammuttamaan.

        Huomasin myös että vanhan kaupungin ihmispatsaat oli ainakin silloin mustalaisia, keksineet taas uuden bisneksen sillä niitä osui useita kohdalle.

        Viime syksynä näin joitain mustalaisia vanhassa kaupungissa, oli myös lapsia ja yhdellä oli pieni koira mukana, kerjäsi tietysti.


    • Ninette83

      Trubaduuri Axu Wiipurina esiintyvä n. 55v.-60v. suomalaisäijä kannattaa kiertää kaukaa. Kerjää kitaransa kanssa suomalaisravintoloiden edessä ja punkkaa jossain Falirakissa.

    • kreikankävijä

      Ainahan ne on varastelleet. Viime vuosina kun mestoilla ollaan dallailtu iltasella, niin jokaisen kulman takaa kymmenpäinen kakaralauma tulee ympärille hyppimään ja koskettelemaan housuja, kyllä siinä itsesuojeluvaiston pitää viimeistään herätä. Lompakot hotellille ja käteistä mukaan sen verran mitä tarvitsee, maalaisjärkeä kannattaa käyttää.

    • äkkinäinen

      no eipä kuulosta kovin houkuttelevalle kohteelle!rupee jo harmittaa kun tuli matka varattua!uskaltaako siellä naisihminen yksin iltaisin kulkea?en tarkoita aamu kolmea ja kolmea promillea!

      • dekaeksi

        Kreikankävijä liioittelee, ikinä ei ainakaan minun ympärilläni siellä kaupungilla ole mustalaislapsilaumaa näkynyt. Siellä niitä näkyy ruusuja kaupittelemassa muutama, ja vanhankaupungin ihmispatsaat ja kerjäläiset on niitä.
        Huoletta siellä voi iltaisin liikkua, nainenkin yksin. Eri asia sitten on aamuyöllä, sivukaduilla ja kolmen promillen koomassa, silloin oikein kerjää vaikeuksia.


      • Myös matkan varannut

        Kreikankävijä nyt höpäjää omiaan, ei sielä mitään kymmenpäisiä "kakaralaumoja" tule ympärille hyppimään. Kyllä uskaltaa naisihminen yksin iltaisin liikkua. Joten älä yhtään harmittele varaamaasi matkaa, näitä Kreikan/Rodoksen mollaajia kun tältä sivustolta aina löytyy. Hyvää matkaa :)


    • kreikankävijä

      Huomaa, että kaksi edellistä kirjoittajaa eivät ole näemmä liikkuneet vilkkailla turistikaduilla auringonlaskun jälkeen. En vihaa rodosta, Olen siellä käynyt lapsesta lähtien, eikä mikään muu lomakohde ole tuonut yhtäpaljoa lämpimiä muistoja kuin rodos. Se että ulkomaalaiset kerjäläiset tulevat lempikohteeseeni, ei itsessään tee kohteesta huonoa. Nyt niitä valoja tauluun.

      • dekaeksi

        Mitkä ihmeen ulkomaalaiset kerjäläiset? Ne mustalaiset asuu siellä Rodoksella ei ne mistään sinne tule. Mun Rodoksen lomakoti on näköetäisyydellä niiden röttelökylästä ja kyllä ne siellä ihan vuoden ympäri asuu. Niin ja koska mä kaikki lomani vietä siellä vuosittain (jo monen vuoden aikana), niin liikun siellä auringon laskun jälkeen useammin kuin sinä ;)


      • kreikankävijä
        dekaeksi kirjoitti:

        Mitkä ihmeen ulkomaalaiset kerjäläiset? Ne mustalaiset asuu siellä Rodoksella ei ne mistään sinne tule. Mun Rodoksen lomakoti on näköetäisyydellä niiden röttelökylästä ja kyllä ne siellä ihan vuoden ympäri asuu. Niin ja koska mä kaikki lomani vietä siellä vuosittain (jo monen vuoden aikana), niin liikun siellä auringon laskun jälkeen useammin kuin sinä ;)

        Nyt menee jo sun osalta melkoiseksi argumentaaliseksi kompuroinniksi. Perustan väitteeni ensinnäkin siihen, että olen ollut paikallisten kanssa tekemisissä huomioiden viimeisen 15 vuoden aikana tehdyillä lomareissuilla, ja yksikään näistä kerjäläisistä ei ole Kreikan kansalaisia, saati harva edes EU-maista. Se ei minua kiinnosta lainkaan, vaikka viettäisit kaikki lomasi siellä, sillä kirjoituksesi perusteella haistelet takamustasi lomiesi aikana, kun yrität epätoivoisesti taistella hatusta vedetyllä tiedolla, joka on ristiriitaista paikallisten ihmisten ja viranomaisten kanssa.


      • dekaeksi
        kreikankävijä kirjoitti:

        Nyt menee jo sun osalta melkoiseksi argumentaaliseksi kompuroinniksi. Perustan väitteeni ensinnäkin siihen, että olen ollut paikallisten kanssa tekemisissä huomioiden viimeisen 15 vuoden aikana tehdyillä lomareissuilla, ja yksikään näistä kerjäläisistä ei ole Kreikan kansalaisia, saati harva edes EU-maista. Se ei minua kiinnosta lainkaan, vaikka viettäisit kaikki lomasi siellä, sillä kirjoituksesi perusteella haistelet takamustasi lomiesi aikana, kun yrität epätoivoisesti taistella hatusta vedetyllä tiedolla, joka on ristiriitaista paikallisten ihmisten ja viranomaisten kanssa.

        Just joo kreikankävijä :D

        Kreikassa asuu yli neljännesmiljoona mustalaista, heitä on asunut siellä jo 600 vuoden ajan. He kaikki eivät varmaan ole kansalaisia, mutta iso osa kuitenkin.Tämänkin asian pystyt ihan itsekin tarkistamaan netistä.

        Jos sinä olet siellä käynyt 15 vuoden aikana, minä olenkin käynyt 10 vuotta kauemmin.
        Jos sinä olet tekemisissä paikallisten kanssa, minulla on kymmeniä rodoslaisia ystäviä.

        Se että toisaalla yrität hienostella sivistyssanoilla ja toisaalla alennut yläkoululaisen tasolle alapääjutuillasi ei tee sinusta kuin naurettavan.


      • Myös matkan varannut

        Kuuleppa "kreikankävijä", auringonlaskun jälkeen on tullut liikuttua erinäinen kerta niillä kaduilla vuodesta 1986 alkaen, jopa auringonnousuun saakka. eikä todellakaan ole "kakaralaumat" ympärillä kertaakaan pyörineet.

        Eli toiseksi jäät minullekkin Rodoksen käyntien suhteen ja tietämyksesi näyttää olevan melko hataraa kaiken muunkin asian suhteen.

        Syksymmällä olen saarelle taas menossa ja olen täysin vakuuttunut, ettei yksikään "lauma" tule housujani tälläkään matkalla koskettelemaan :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe