Usko Jeesuksen tietohin

jhgfdsa

Usko Jeesuksen antamiin tietoihin kasteesta vaikuttaa olevan helevetin huonot uskovaisten mielestä. Ei tarvitse kun katsoo kasteeseen liittyviä oppeja joita mm. tässä osoitteessa luetellaan niin minua alkaa mietittymään, että opettikohan Jeesus uskovaisten mielestä mitää oikein?

http://concordia.fi/second/2012/06/02/lapsikaste-uudessa-testamentissa-osa-2/comment-page-1/#comment-186

Tuo pitkä litania Paavalin ja muidenkin peeveleiden opeilla on todella osattu kieroilla järkyttävän pitkäksi jos sitä vertaa Jeesuksen antamaan opetuksiin kuinka lapsia tulee kohdella:
Mar 10:16
Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

Ettei nämä Jeesuksen antamat myllynkivien käyttöohjeet oliski vain noille pitkien eksytys sopaskan kirjoittajille;
Luukkaan evankeliumi:
17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
Matteuksen evankeliumi:
18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Markuksen evankeliumi:
9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

Miksihän uskovaiset vihaa lapsia, pakko kastaen lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen uhreiksi, kuten "pikku Maijakin":
http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
Noitavainot nykyaikana
Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[14] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[15] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia." Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[18]

http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

jne...

12

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • l,kjhtfr

      Jos ei usko Jeesuksen antamaan "kaste" oppiin niin miksi pitää kastaa ja pakko kastaa Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimeen tai Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen VALEHDELLEN?

      Uskossa oleminen vaikuttaa siltä, että heille on saatanan vastaista rikollisuutta olla REHELLINEN!

      • dhbmebt

        Saat mesuta täällä ihan yksinäsi, noitaroviotrolli Matti Luder, muut eivät kirjoituksiisi vastaa :-)

        Taitaa harmittaa :-)


      • 98lkjhgf
        dhbmebt kirjoitti:

        Saat mesuta täällä ihan yksinäsi, noitaroviotrolli Matti Luder, muut eivät kirjoituksiisi vastaa :-)

        Taitaa harmittaa :-)

        Taas annoit väärää todistusta, uskontunnustuksen kaltaisuuden järjettömyydellä.
        sinuakin harmitaa vielä...:
        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Apt 2:39


      • hgfds32
        kuulija1 kirjoitti:

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Apt 2:39

        Ei tuossa esittämässäsi raamatun kondassa mainita että joku pitäs kastaa rikollisuuden jäsenyyteen.
        Ja Apt ei ole evankeliumia vaan rikollisuuden sopaskaa.


      • hgfds32 kirjoitti:

        Ei tuossa esittämässäsi raamatun kondassa mainita että joku pitäs kastaa rikollisuuden jäsenyyteen.
        Ja Apt ei ole evankeliumia vaan rikollisuuden sopaskaa.

        >Apt ei ole evankeliumia vaan rikollisuuden sopaskaa.> olet täysin yrrätämätön ei ole mitään tekemistä rikollisuuden kanssa,sillä mitä on kirjoitettu Raamatun sivuille.
        hgfds 32


      • kjhgfrde
        kuulija1 kirjoitti:

        >Apt ei ole evankeliumia vaan rikollisuuden sopaskaa.> olet täysin yrrätämätön ei ole mitään tekemistä rikollisuuden kanssa,sillä mitä on kirjoitettu Raamatun sivuille.
        hgfds 32

        täysin eksytetylle ja uskontunnustuksensa kaltaiselle; kuulija1:lle:

        Ryöväri ei ollut kastettu... Jeesus todisti eri lahkojen uskovaisten kasteet eksytyksiksi jotka väärensi raamattuakin opeillaan mutta onneksi Jeesuksen teot paljastaa totuuden.
        Meidän tulee muistaa, että eksyttäjä keksi muuttaa kreikan kielen "pestä" sanan eksyttäjien kasterituaaliksi.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        kaste = pestä
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        täysin ymmärtämättömien tunnustus:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'


      • kjhgfrde kirjoitti:

        täysin eksytetylle ja uskontunnustuksensa kaltaiselle; kuulija1:lle:

        Ryöväri ei ollut kastettu... Jeesus todisti eri lahkojen uskovaisten kasteet eksytyksiksi jotka väärensi raamattuakin opeillaan mutta onneksi Jeesuksen teot paljastaa totuuden.
        Meidän tulee muistaa, että eksyttäjä keksi muuttaa kreikan kielen "pestä" sanan eksyttäjien kasterituaaliksi.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        kaste = pestä
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        täysin ymmärtämättömien tunnustus:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        >täysin eksytetylle ja uskontunnustuksensa kaltaiselle< aika näyttä olenko väärässä,kerran pysyn sanassa.
        Jeesuksetodistus ei ole mitään tekemistä lahkojen kanssa,kertoo se jolla on valta eikä niin kuin lahkolaiset.
        Ryöväri sani vain muisa minua kun tulet valtakuntaasi,näin hän tuli pelastetuksi elämän ja kuoleman rajalla.


      • ijhuyt
        kuulija1 kirjoitti:

        >täysin eksytetylle ja uskontunnustuksensa kaltaiselle< aika näyttä olenko väärässä,kerran pysyn sanassa.
        Jeesuksetodistus ei ole mitään tekemistä lahkojen kanssa,kertoo se jolla on valta eikä niin kuin lahkolaiset.
        Ryöväri sani vain muisa minua kun tulet valtakuntaasi,näin hän tuli pelastetuksi elämän ja kuoleman rajalla.

        Niin, siis Jeesus ei merkitse sinulle mitään sillä lahojen herranhan on Paavali vahvistanut:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

        Minun raamatussa ei ole "sani" sanaa... oot uskossa mutta et Jumalallisuuden tietoudessa.
        "sani":ksi kutsuivat aikanaan kirkkorekiä muistuttavaa hevosella vedätettävää rekeä.

        Vale ei muutu totuudeksi uskomalla.


      • ijhuyt kirjoitti:

        Niin, siis Jeesus ei merkitse sinulle mitään sillä lahojen herranhan on Paavali vahvistanut:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

        Minun raamatussa ei ole "sani" sanaa... oot uskossa mutta et Jumalallisuuden tietoudessa.
        "sani":ksi kutsuivat aikanaan kirkkorekiä muistuttavaa hevosella vedätettävää rekeä.

        Vale ei muutu totuudeksi uskomalla.

        >Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.


    • fghjklöä

      Ketään Jeesus ei ole käskenyt kastaa ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raikanneen jne rikollisuuden jäsenyyteen!

      Joka toisin uskoo niin ei usko Jumalaan ja Jeesukseen!
      Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimeen tappaneet ja tapattaneet ovat rikollisia väärän todistuksen levittäji joisa Jeesus on raamatussa useaan kertaa eri tavoin varoittanut!

      Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."

      Matteuksen evankeliumi 24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

      Luukas 20:
      45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
      46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
      Mark. 13:21
      Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko"
      Luukas 20:
      45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
      46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

      Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    • hbgvcfdxzs

      Kasteesta valehtelevat, niin papit kuin uskovat ilmeisesti tietoisesti sivuuttavat totuuden tuntiean ehdot; ilmestyskirja:
      22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
      22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe