Miksi maksaa liikaa?

osssss

40

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään väliä

      Tärkeintä on saada leima vihkoon, kyllä se auto kestää tarvittavat 3 vuotta.

      • osssss

        Kestääkö TSI ja DSG ?


      • osssss

        Mites me köyhät?


    • Arvuutusmasiina

      Kyllä tämä on tiedetty jo kauan. Se on vaan sillai, että esim. moottorinohjauksen diagnostiikka ja ajotietokoneen datan kaivaminen ei onnistu kaikissa pärnäsen korjaamoissa. Tätä merkkikorjaamo käyttää verukkeena, eli pelkkä vikavalon kuittaaminen voi johtaa virhetoimintoihin, jos ei osata tai pystytä lukemaan riittävän hyvin kaikkia anturitietoja ja soveltamaan sitä tietoa minkä OBD-laite kertoo.

      Pakoputken tai iskunvaimentimen vaihtaminen sinällään onnistuu miltei pajalla kuin pajalla.

    • nimim. kokemusta

      Jos osss:lla olisi joskus ollut uusi takuuauto alla niin tietäisi ettei se nyt oikeassa elämässä mene noin suoraviivaisesti. Meneppä vaatimaan jotain takuuseen tai tuotevastuuseen jos olet huollattanut autosi jossain "hyväksytyllä" pajalla, niin suhtautuminen on hieman toinen jos olet huollattanut autosi merkkiliikkeessä ja vieläpä siinä liikkeessä josta autosi ostit. Kumma juttu on mm. sellainenkin asia, jos takuuaikana tulee ongelmia jarruihin, niin jopa sillä on merkitystä onko autossa alla alkuperäiset vanteet vai tarvikevanteet.

      • osssss

        Pari ollu uutta ja huomannu että tappeleminen on aina...

        Kylläki seatteja.Vaan niissähän myynti romahti kun asioita ei hoidettu?


    • OBD II

      OBD II -mittaupalikka Bluetoothilla alkaen alle neljä euroa postikuluineen eBaysta tilattuna. Ohjelma vaan tablettiin ja monennäköistä analyysia saa paikallaan seisten ja ajossa. Usein suora vikadiagnoosi ja tarvittaessa myös häiriön kuittaus.

      Voi olla että ihan kaikkia merkkihuollon juttuja ei voi tehdä mutta kyllä vaan on käteväksi osoittautunut takuuajan jälkeen.

      • Halpaa

        Jos Skodan huolto 30000 km, 60000 km ja 90000 km maksaa noin 250 eur per kerta öljyineen suodattimineen kaikkineen, niin se on halpaa (vasta 100000 km mittarissa, en tiedä tulevista huolloista).

        Muilla merkeillä huoltohinnat paljon suolaisempia. On omakohtainen kokemus ja mitä tutut kertovat kahvipöydissä.

        Ennenaikaan auto huollettiin 15000 km välein ja huoltokohteita oli enemmän kuin nyt. Tuli paljon kalliimmaksi kuin nyt.


      • halvempaa
        Halpaa kirjoitti:

        Jos Skodan huolto 30000 km, 60000 km ja 90000 km maksaa noin 250 eur per kerta öljyineen suodattimineen kaikkineen, niin se on halpaa (vasta 100000 km mittarissa, en tiedä tulevista huolloista).

        Muilla merkeillä huoltohinnat paljon suolaisempia. On omakohtainen kokemus ja mitä tutut kertovat kahvipöydissä.

        Ennenaikaan auto huollettiin 15000 km välein ja huoltokohteita oli enemmän kuin nyt. Tuli paljon kalliimmaksi kuin nyt.

        "Muilla merkeillä huoltohinnat paljon suolaisempia"

        Ei pidä paikkaansa. Seatilla huoltovälit ovat samat ja eka huolto kokonaisuudessaan kaikkine lisukkeineen maksoi himpun verran alle 200 euroa, muistaakseni 198 euroa.


      • osssss

        asialinja


    • Teen-sen-itse

      No sillä vanhalla systeemillä Octavialla 15 tkm oli öljynvaihtoväli ( suodin) ja lisäksi 30 tkm välein oli joitain lisähommia. Jakohihnaremontti 90 tkm kohdalla, sytytystulpat ja bensasuodin vaihdettiin 60 tkm välein. Nuo kaikki oli helppoja hommia TI-hallissa, pari tuntia vuodessa. Jakohihnaremontin sentään jätän suosiolla pajalle (hinta viimeksi 370 euroa). Nyt kun 200 tkm on ylittynyt niin on kyllä kulutusosia alkanut mennä. Kytkin, etupyörän laakerit, raidetangon päät, asentoanturi, takajouset, jarruvalokytkin. No, 14 vuotta menikin mitättömillä korjauskustannuksilla, pakoputkistoa piti korjailla joskus. Jarrulevyt, palat ja letkut eteen vaihdoin aikoinaan kun katsastusinssi vähän huomautteli. Jarrunesteet yritän muistaa 2...3 vuoden välein. Ajallaan vaihdetut nesteet -> ei jarrumäntien jumituksia tai vuotoja. Vaikka jarrunesteiden vaihto ei sisälly ehkä huoltoihin, se kannattaa tehdä lisätyönä ja herkistää jarrut samalla.

      Ihan referenssinä toissapäivänä Motonetistä Teboil Gold S 5W-40 4l ja öljynsuodin vajaat 28 euroa, TI-hallin kustannus alle 10 - 20 euroa. Noilla hinnoilla pitäisi öljynvaihdon onnistua taas. Samalla alustan ja korin painepesu.

      • osssss

        Asialinja.


      • heskhotj68hre

        Teen-se-itse-miehellä on todella wanha auto. Kannattaa huomata, että kyseinen Teboilin öljy käy vain vanhemmille jakajapumpullisille TDI-moottoreille tai esikammio-TD-moottoreille. Ei täytä LongLife-ohjelman speksejä.


      • Teen-sen-itse
        heskhotj68hre kirjoitti:

        Teen-se-itse-miehellä on todella wanha auto. Kannattaa huomata, että kyseinen Teboilin öljy käy vain vanhemmille jakajapumpullisille TDI-moottoreille tai esikammio-TD-moottoreille. Ei täytä LongLife-ohjelman speksejä.

        Ei se ole diisseli vaan viimeisiä viime vuosituhannen bensa-Ocuja ennen LL-huoltovälejä, 1.6- litran koneella. Huollon tarve on todellakin ollut vähäinen ja huoltokohteet ja välit selvisi jostakin listauksesta, jonka sain viimeisestä teettämästäni huollosta 90 tkm kohdalla. 10 vuotta sitten. Pienet vuosihuollot siis itse ja tarpeen mukaan käyntejä korjaamolla. Katsastusinssi kertoo korjattavat asiat, siis mm. etujarrujen korjaustarve ilmeni noin kun katsastusinssi mittasi levyjen kuluneen millin verran liikaa. Mutta jotain optimointia kestossa suunniteltu. 200 tkm jälkeen kulutusosia alkaa mennä ;-(


      • osssss
        Teen-sen-itse kirjoitti:

        Ei se ole diisseli vaan viimeisiä viime vuosituhannen bensa-Ocuja ennen LL-huoltovälejä, 1.6- litran koneella. Huollon tarve on todellakin ollut vähäinen ja huoltokohteet ja välit selvisi jostakin listauksesta, jonka sain viimeisestä teettämästäni huollosta 90 tkm kohdalla. 10 vuotta sitten. Pienet vuosihuollot siis itse ja tarpeen mukaan käyntejä korjaamolla. Katsastusinssi kertoo korjattavat asiat, siis mm. etujarrujen korjaustarve ilmeni noin kun katsastusinssi mittasi levyjen kuluneen millin verran liikaa. Mutta jotain optimointia kestossa suunniteltu. 200 tkm jälkeen kulutusosia alkaa mennä ;-(

        Joo miksi ruokkia merkkiliikkeitä kun voi säästää tuhansia...

        Ja osat samoja merkkiliikkeessä kuin motonetissa-vain eri nimellä.


      • turhaa kitinää
        osssss kirjoitti:

        Joo miksi ruokkia merkkiliikkeitä kun voi säästää tuhansia...

        Ja osat samoja merkkiliikkeessä kuin motonetissa-vain eri nimellä.

        Lähetä skodan huoltolasku sossuun, niin minäkin teen.


      • 130cab
        osssss kirjoitti:

        Joo miksi ruokkia merkkiliikkeitä kun voi säästää tuhansia...

        Ja osat samoja merkkiliikkeessä kuin motonetissa-vain eri nimellä.

        Puhut paljon saissea, mutta tulihan taas yliveto väite sinulta.


      • gs birotor
        130cab kirjoitti:

        Puhut paljon saissea, mutta tulihan taas yliveto väite sinulta.

        Sinulta nyt ei tule mitään rakentavaa ajatusta skodan suhteen.


      • osssss
        turhaa kitinää kirjoitti:

        Lähetä skodan huoltolasku sossuun, niin minäkin teen.

        Vertailu hinnoissa kannattaa ja laki on puolella.


      • gs birotor
        gs birotor kirjoitti:

        Sinulta nyt ei tule mitään rakentavaa ajatusta skodan suhteen.

        Keksi oma nimimerkki, kiitos.

        Vai onko nimimerkin kopiointi rakentavan keskustelun aloitus?


      • osssss
        gs birotor kirjoitti:

        Keksi oma nimimerkki, kiitos.

        Vai onko nimimerkin kopiointi rakentavan keskustelun aloitus?

        Montaa on osssss myös?

        Ei haittaa.Pyssyy asia keulilla...


      • voi osss reppanaa
        osssss kirjoitti:

        Joo miksi ruokkia merkkiliikkeitä kun voi säästää tuhansia...

        Ja osat samoja merkkiliikkeessä kuin motonetissa-vain eri nimellä.

        Jos haluaa huollttaa autonsa hyvin, kuten jokainen ajatteleva ihminen tekee, niin merkkiliike on yleensä paras ja se taas tuo kokonaistaloudellisuutta.
        Peruskorjaamot eivät tee päivityksiä autoihin ja uusiin ja uudehkoihin tehdään tehtaan kmppanjoita ja päivityksiä mistä typerät centinvenyttäjät jäävät paitsi ja saattaa jopa takuu raueta siihen.
        Kannattaisi osssinkin hieman miettiä mitä toitottaa kuin papukaija tietämättä asiasta muuta kuin mitä jossain lehtijutussa kerrotaan.
        Ei ole tainnut osssilla koskaan ollut uutta tai uudehkoa autoa, nytkin loppuunpoljettu kolaroitu Touran.


      • osssss
        voi osss reppanaa kirjoitti:

        Jos haluaa huollttaa autonsa hyvin, kuten jokainen ajatteleva ihminen tekee, niin merkkiliike on yleensä paras ja se taas tuo kokonaistaloudellisuutta.
        Peruskorjaamot eivät tee päivityksiä autoihin ja uusiin ja uudehkoihin tehdään tehtaan kmppanjoita ja päivityksiä mistä typerät centinvenyttäjät jäävät paitsi ja saattaa jopa takuu raueta siihen.
        Kannattaisi osssinkin hieman miettiä mitä toitottaa kuin papukaija tietämättä asiasta muuta kuin mitä jossain lehtijutussa kerrotaan.
        Ei ole tainnut osssilla koskaan ollut uutta tai uudehkoa autoa, nytkin loppuunpoljettu kolaroitu Touran.

        Kerroppa tuo kuluttajavirastoon ja laita vastine hesariin ja tänne!

        Saadaan sitä oikeaa luettavaa?

        Myyjäkö siellä riemastu?


      • Lasssi ja Kasssi
        osssss kirjoitti:

        Kerroppa tuo kuluttajavirastoon ja laita vastine hesariin ja tänne!

        Saadaan sitä oikeaa luettavaa?

        Myyjäkö siellä riemastu?

        Kyllä edellinen kirjoittaja on oikeassa. Pärnäsen korjaamoilta ei saa moottorinohjauksien päivityksiä, joita aina silloin tällöin tulee tehtaalta.

        Älä suotta ossssi riemastu.


      • osssss
        Lasssi ja Kasssi kirjoitti:

        Kyllä edellinen kirjoittaja on oikeassa. Pärnäsen korjaamoilta ei saa moottorinohjauksien päivityksiä, joita aina silloin tällöin tulee tehtaalta.

        Älä suotta ossssi riemastu.

        Toki selvää pitää ottaa kuka pystyy asianmukaisesti huoltamaan...


      • skodalla halvalla
        osssss kirjoitti:

        Toki selvää pitää ottaa kuka pystyy asianmukaisesti huoltamaan...

        Halpaa päivittää venäjänreissuilla skodan päivitykset, lähin paikka Viipurissa eikä maksaa montaakaan kopeekkaa.


      • haha.
        skodalla halvalla kirjoitti:

        Halpaa päivittää venäjänreissuilla skodan päivitykset, lähin paikka Viipurissa eikä maksaa montaakaan kopeekkaa.

        Sä voisit päivittää sen pääkoppasi..


      • skodalla halvalla
        haha. kirjoitti:

        Sä voisit päivittää sen pääkoppasi..

        Ha ha vaan itsellesi, miksi maksaa kalliita euroja kun saa halvemmallakin.
        Syytä pääkoppaasi jos kielitaitoa ei ole.


      • osssss
        skodalla halvalla kirjoitti:

        Ha ha vaan itsellesi, miksi maksaa kalliita euroja kun saa halvemmallakin.
        Syytä pääkoppaasi jos kielitaitoa ei ole.

        Taitaa se auto pysyä kunnossa muissakin liikkeissä.Asiaahan pitää tiedustella tietty.


      • liikaa rahaa
        osssss kirjoitti:

        Taitaa se auto pysyä kunnossa muissakin liikkeissä.Asiaahan pitää tiedustella tietty.

        Pysyy tietysti mutta maksat kymmenkertaisia summia laskuina.


      • osssss
        liikaa rahaa kirjoitti:

        Pysyy tietysti mutta maksat kymmenkertaisia summia laskuina.

        Milläs perustelet?


      • osssss
        liikaa rahaa kirjoitti:

        Pysyy tietysti mutta maksat kymmenkertaisia summia laskuina.

        Ja VW konserni laskuttaa valmistusvirheetkin asiakkailla?
        TSI ja DSG?


      • vältä ryöstöä
        osssss kirjoitti:

        Ja VW konserni laskuttaa valmistusvirheetkin asiakkailla?
        TSI ja DSG?

        Katselin jonkin lehden koeajoa youtubessa. Dacia Logan ja Ford Focus .
        Samalla tavalla kuljettivat paikasta toiseen, Dacia oli vaan askeettisempi.
        Dacia maksoi heille 8400 € ja Ford 16.800 € . Maksoiko siis Forsin ostaja jopa puolet liikaa. Rahastetaanko jo ostovaiheessa tulevat remontit auton hinnassa ja tarmokkaasti myydyissä huoltosoppareissa.


      • osssss
        vältä ryöstöä kirjoitti:

        Katselin jonkin lehden koeajoa youtubessa. Dacia Logan ja Ford Focus .
        Samalla tavalla kuljettivat paikasta toiseen, Dacia oli vaan askeettisempi.
        Dacia maksoi heille 8400 € ja Ford 16.800 € . Maksoiko siis Forsin ostaja jopa puolet liikaa. Rahastetaanko jo ostovaiheessa tulevat remontit auton hinnassa ja tarmokkaasti myydyissä huoltosoppareissa.

        Asialinja.


      • osssss
        voi osss reppanaa kirjoitti:

        Jos haluaa huollttaa autonsa hyvin, kuten jokainen ajatteleva ihminen tekee, niin merkkiliike on yleensä paras ja se taas tuo kokonaistaloudellisuutta.
        Peruskorjaamot eivät tee päivityksiä autoihin ja uusiin ja uudehkoihin tehdään tehtaan kmppanjoita ja päivityksiä mistä typerät centinvenyttäjät jäävät paitsi ja saattaa jopa takuu raueta siihen.
        Kannattaisi osssinkin hieman miettiä mitä toitottaa kuin papukaija tietämättä asiasta muuta kuin mitä jossain lehtijutussa kerrotaan.
        Ei ole tainnut osssilla koskaan ollut uutta tai uudehkoa autoa, nytkin loppuunpoljettu kolaroitu Touran.

        Se on sitten varakkaat ja köyhät erikseen?

        Eipä tuttavapiirissä kukaan vieraile merkkiliikkeessä.
        Raha se ratkaisee...


      • osssss
        Teen-sen-itse kirjoitti:

        Ei se ole diisseli vaan viimeisiä viime vuosituhannen bensa-Ocuja ennen LL-huoltovälejä, 1.6- litran koneella. Huollon tarve on todellakin ollut vähäinen ja huoltokohteet ja välit selvisi jostakin listauksesta, jonka sain viimeisestä teettämästäni huollosta 90 tkm kohdalla. 10 vuotta sitten. Pienet vuosihuollot siis itse ja tarpeen mukaan käyntejä korjaamolla. Katsastusinssi kertoo korjattavat asiat, siis mm. etujarrujen korjaustarve ilmeni noin kun katsastusinssi mittasi levyjen kuluneen millin verran liikaa. Mutta jotain optimointia kestossa suunniteltu. 200 tkm jälkeen kulutusosia alkaa mennä ;-(

        Vaan VW suunnitteli TSI koneetkin kestämään vain 150tkm?
        Eihän tuota kannata ostaa.


      • Speksejä, kiitos?
        osssss kirjoitti:

        Vaan VW suunnitteli TSI koneetkin kestämään vain 150tkm?
        Eihän tuota kannata ostaa.

        Hyvä että laitat niitä kysymymerkkejä kun et itsekään asiaa tunne.

        Jos moottorin laskennallinen kestoikä on 300 tkm, tiedolla ei vielä tee yhtään mitään jos ei tiedetä suunnittelun speksejä. Moottorin käyttöikää voi jatkaa paljonkin pidemmälle, jos vaihtaa kuluneet osat. Tuo 300tkm vastaa sentään tavallisen autoilijan 15 vuoden käyttöä eikä moottori suinkaan simahda noin vain kun kilsat on täynnä ;-) Joissakin Aasian autoissa kori alkaa olemaan ns. "kypsä" tuossa iässä vaikka moottori kestäisikin.

        Onhan tuo suhteutettava muuhunkin auton käyttöön. Ammattiautoilija laittaa dieselin paitsi polttoainekustastannusten, myös moottorin pakosta tukevamman rakenteen/pidemmän kestoiän takia,


      • osssss
        Speksejä, kiitos? kirjoitti:

        Hyvä että laitat niitä kysymymerkkejä kun et itsekään asiaa tunne.

        Jos moottorin laskennallinen kestoikä on 300 tkm, tiedolla ei vielä tee yhtään mitään jos ei tiedetä suunnittelun speksejä. Moottorin käyttöikää voi jatkaa paljonkin pidemmälle, jos vaihtaa kuluneet osat. Tuo 300tkm vastaa sentään tavallisen autoilijan 15 vuoden käyttöä eikä moottori suinkaan simahda noin vain kun kilsat on täynnä ;-) Joissakin Aasian autoissa kori alkaa olemaan ns. "kypsä" tuossa iässä vaikka moottori kestäisikin.

        Onhan tuo suhteutettava muuhunkin auton käyttöön. Ammattiautoilija laittaa dieselin paitsi polttoainekustastannusten, myös moottorin pakosta tukevamman rakenteen/pidemmän kestoiän takia,

        Suunnittelu ei vastaa käytäntöä.

        VW tsi mainio esimerkki..

        Herää kysymys onko siinä jotain tahallisuutta. Eli hehkulamppuhuijaus?


    • Mahtavaa

      Ensin käyt Pärnäsen pajalla huollattamassa auton ja säästät muutaman euron. Sitten menet valtuutettuun merkkiliikkeesen hoidattamaan mahdolliset takuukorjaukset. Onpa kätevää asioida kahdessa eri paikassa.

      • osssss

        Onhan hauskaa testata näitä kivoja EU sääntöjä.
        Laki on takana kun kuluttajan suojaan mennään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe