Saab 1.9TiDS Linear Turbo 2008

sakasanseisoja

Olisiko oikein realistista palautetta saabista..Diecel ja automaatti.

Kyllästyneenä saksan pas...Valmiste virheellisiin autoihin.

Yksi vanha audi 80s oli vielä hyvä auto ja muutama toyota on tullut myös pidettyä.Ei moitetta toyotan kestävyydestä,eikä nissn kig myös ollut huono..

Nyt olisi tarkoitus hankkia auto isolla aalla..Jota ei tavis joka s..tan vuosi korjauttaa parilla tonnilla.

Ja JAKOHIHNALLISTA autoa en ota ilmaiseksikkaan.

Fiksun näköisiä nää saabit 9-3 vaimikäseoli..

Ajettavuuden tiedän että on hyvä mut kestävyys ja vikaherkkyys ja osien hinta ja saanti kiinnostaa sekä tietysti tyyppiviat..

11

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saab 9-3

      Itsellä on ollut kaksi 9-3 diesel automaattia. Molemmat pelittäneet hyvin. Hihnan vaihto niissäkin on tehtävä viimeistään 120 tkm välein. Nykyisellä ajettu noin 140tkm. EGR kannattaisi tulpata, mutta koska itse vaihtelen öljyjä 10tkm välein ja ajelen myös pitempää matkaa aina välillä niin ehkä EGR siksi on pysynyt kohtuu puhtaana. Auto on hauska ajettava ja tosi reipasliikkeinen. Jos ostokohteesi hyvin huollettu ja tyyppiviat jo korjattu niin ei muuta kuin ostoksille.

      • EGR

        Mulla tuo EGR hälyttelee jatkuvasti ja auto sammahtelee, omalla vikakoodilukijalla kuittailen, mutta hetken ajon jälkeen taas sama juttu, mitä tehdä?


    • sakasanseisoja

      Täydellisesti huollettu on tuo ko. Vaihdokki.

      Nykyisen auton hihnan vaihtoväli on myös 120t Edellisen vaihdatin jo 100t ajon jälkeen.
      Mun ajomäärällä ei tule mitään jos vaihdan öljyn noin tiuhaan kun normi kilometrejä tulee noin 40t/vuosi
      EGR..Tietysti kaikissa diesel autoisa tuo sama kirous..

      Jakopään hihnaveto taitaa ratkaista koko homman..Tää pohjoissuomen-hihnatauti rikkoo jakopäät ja moottorit ennen aikojaan.
      On tapauksia joissa sitikalla ajettiin vain 10t ja pox..kansi ja jakopää uusiksi.
      audi oli myös huollettu asiallisesti ja kaikki oli jakopäässä uutta! 60t Jakopää petti ja kansi uusiksi..

      Varmaan tällaiset kokemukset panee vieroksumaan hihnallista jakopäätä.

      Mitä ne tyyppiviat ovat? Jos kuitenkin saisin jotain takuita vaihto saabiin.

    • Tiisseli

      Mulla kans tollanen diesel ja hyvin on pelittänyt, mutta mun huollossa mulle on sanottu että hihna vaihdetaan 150.000km välein, mikä sitten lienee totuus, huoltokirjasta en oo viittiny laiskuuttani sitä katsoa.
      Auto on todella mukava kulkine ja kiva ajaa, talvinopeuksilla pienin kulutus oli 4.8l.

    • tun hyrri.

      Opettele ensin oikeinkirjoitus ja mene sitten vasta autokouluun.

      • Tiisseli

        Kerroppa missä kohtaa on kirjoitusvirheitä joista sait malkan silmääsi, niin sitten minä kerron sulle että tuo oikeinkirjoituspalsta ei ole täällä, eikä senpuoleen asiaton neuvontapalstakaan.


      • tun hyrri
        Tiisseli kirjoitti:

        Kerroppa missä kohtaa on kirjoitusvirheitä joista sait malkan silmääsi, niin sitten minä kerron sulle että tuo oikeinkirjoituspalsta ei ole täällä, eikä senpuoleen asiaton neuvontapalstakaan.

        no aluksi pari asiaa, numeroiden jälkeen laitetaan yksi tyhjä ennen suureen lyhennysmerkkiä eli 150000 km ja 4,8 l/100 km !


      • tiisseli
        tun hyrri kirjoitti:

        no aluksi pari asiaa, numeroiden jälkeen laitetaan yksi tyhjä ennen suureen lyhennysmerkkiä eli 150000 km ja 4,8 l/100 km !

        Onsullakustapäässäjostollanenerhelaittaamollaamaantäällä, ja jos sulla ois lasinen pää, niin kaikki näkisivät että siellä kusi lainehtii ja paska tekee patoja, menikö nyt oikein?
        Hus...menetkös siitä.


      • pensselisetä
        tun hyrri kirjoitti:

        no aluksi pari asiaa, numeroiden jälkeen laitetaan yksi tyhjä ennen suureen lyhennysmerkkiä eli 150000 km ja 4,8 l/100 km !

        Juu, tiisseli on ihan oikeassa, hänen kertoma asia kyllä valkeni minulle heti ensimmäisellä lukukerralla, toisin kuin tun hyrrin sekava sepustus, voitaiskohan ihan oikeasti olla viisastelematta täällä ja keskusteltaisiin vain palstaan kuuluvasta automerkistä.


      • apukoulussa

        Opettele ensin oikeinkirjoitus, ja mene sitten apukouluun.


      • taan, taan
        apukoulussa kirjoitti:

        Opettele ensin oikeinkirjoitus, ja mene sitten apukouluun.

        Tämä oli tarkoitettu siis tun hyrrille....unohti mokoma pilkun oikeinkirjoituksestaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe