Postit ehjänä kiitos!

koiraongelmainen

Ongelmana minulla on n.2 vuotias Parsonrusselinterrieri uros.

Kun posti tulee luukusta, koira suorastaan syöksyy ovelle repimään postin ! Olen koittanut opettaa koiraa pysähtymään matolle herkkujen kanssa, koittanut keksiä koiralle tekemistä siksi aikaa kun kuulen, että postipoika kulkee rappukäytävässä mutta en millään onnistu. Koira ikäänkuin tunnistaa postipojan äänet käytävässä ja menee valmiiksi kytikselle ovelle. Koska asun kerrostalossa ja koira on välillä yksin kun posti tulee olen joutunut laittamaan oven ulkopuolelle korin johon postit laitetaan, että saan ne itselleni ehjänä. Ongelma on sinänsä häiritsevä kun asun kerrostalossa ja koira rähisee ja haukahtaa kun tuhoaa postia...

Koira on ensimmäiseni, koulutus on muuten onnistunut mutta tämä paha tapa koiralle on jotenkin juurtunut. Olen ajatellut, että ongelma on tullut siitä kun koira tykkäs pentuna nukkua oven edessä ja on tainnut muutamat postit/sanomalehdet saanut niskaansa...

Olisiko jollain fiksummalla ja kokeneemmalla koiraihmisellä vinkkejä miten saan koiran jättämään postin rauhaan? En haluaisi porttia laittaa eteiseen, koska sitten koiran oleskelu rajautuisi vain olohuone-keittiö -akselille...

3

1016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö teillä

      ole väliovea siinä samassa karmissa kuin porraskäytävän ovi? Laita se kiinni, niin koira ja postit pysyvät erillään.

      • minätaasvaan

        Ei ole ei. Ehkä ensimmäisenä sitä olisin koittanut jos olisi.


    • Maalaisjärjellä

      Kun kuulet postimiehen tulevan menet istumaan ulkooven eteen, tai pari metriä siitä. Kun koira syöksyy ovelle kiellät jämäkästi. Kun koira katsoo sinua niin palkitset vaikka herkkulihalla. Näin toimit kunnes posti on tullut luukusta. Päästä koira haistelemaan, jos repii posteja niin kiellät, voit kehollasi myös peruuttaa koiran pois jos ei kieltoja usko. Kun koira katsoo sinua niin annat namia. Päästä taas haistelemaan, sama juttu ku äsken selitin jos repii posteja. Jos vaan haistelee niin kehu ja paljon nameja. Koeta sitten jättää postit lattialle hetkeks ja mene pois. Jos koira repii niin toimi yllämainitusti. Jos poistuu paikalta niin kehu paljon.
      Voit jättää postit siihen vaikka koko päiväks niin koira oppii ettei niitä saa repiä vaikka ne olis siinä loppuelämän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe