Sukulaiset aina vailla jotain

tukaton1

En oikein tiennyt mihin kategoriaan tämä kuuluu, mutta laitoin tänne kun aiemminkin keskusteltu sukulaisten teetättämistä talkoo hommista.. Itselläni siis alkaa tulla jo korvista ulos kun sukulaiset jatkuvasti vailla tukkansa laittamista, olen siis melkein valmistunut parturi-kampaaja. Alalle minulla ei ole aikomustakaan jäädä ja tämä sukulaisten tiedossa, vaan hommat ei ota loppuakseen..

Osa siis toki ihan mukaviakin, ei kuvittele että samalla sekuntilla saavun saksimaan ja pientä vaivanpalkkaakin saan, osa taas kuvittelevat itse auttavansa minua ammattiini..Miten siis päästä tästä pakkopullasta eroon ilman että kovin pahoittaisin heidän mieltään? Ei siis tukkahommat kiinnostaa p***** vertaa. Eikä huvittaisi "töitään" sulloa vapaa-ajankin täytteeksi, enkä itsekään esim. siivoojaa pyytäisi kämppääni kuuraamaan..

Muilla samantyyppisiä kokemuksia ammatista riippumatta?

39

1069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niskat jumissa

      On kokemusta. Olen hierontakurssin käynyt henkilö ja tehnyt keikkoja silloin tällöin kun olen muulta työltäni ehtinyt. Vapaa-ajallani sitten joudun hieromaan "edes viisi minuuttia" aina kun olen jossain kyläilemässä tai meille tulee vieraita. Pahimmillaan joudun käymään läpi jokaisen huoneessa olijan niskat kun en kehtaa sanoa ei.

      • Selema

        Joo kuule ihan sama juttu täälläkin. Jos kieltäytyy nätisti, vedoten, että on kädet kipeet, niin sitten vedetään herneet nenään.
        Ilmaishierontoja joutuu tekemään sukulaisille, ystäville ja serkun kummin kaimoille. Ihan kuin sitä olisi oikein kiihkoissaan, että SAA tehdä työtä vapaa-ajallaankin.
        Yleensä en "mainosta" vieraammissa yhteyksissä mitään ammatistani, ettei joutuisi jossain mutkassa hieromaan jonkun hartioita kahvikuppipalkalla.
        Erilaisilla harrastekursseilla, jotka eivät ole missään yhteydessä hierontaan, olen joskus joutunut kurssin illanistujaisissa hieromaan yhden jos toisenkin lähes tuntemattoman ihmisen.
        Olen oppinut noiden tähden olemaan hiljaa ammatistani ja kertonut vain entisen ammattini. Eli siis pienen valkean valheen.
        Jotkut ihmiset voisivat hieman ajatella, että haluaako joku vapaa-ajallaan tehdä ilmaiseksi ammattityötään. Eivät varmaan itse tekisi, mutta mukava saada tietysti ilmainen hieronta.


    • tukaton1

      Voi ei, eipä ole tosiaan röyhkeydellä rajaa... itellä kans samanlaista tuo kylässä käyminen ja illanvietot kaikista pahimpia ku akat menee jo valmiiksi jonoon että saavat kuontalonsa kuntoon baaria varten.. Raivostuttavaa

      • älä suostu!

        Tyttäreni on kosmetologi ja hänen mukaan oli kosmetologikoulussa varoitettu antamasta ilmaishoitoja koska ne on kaikki omasta ansainnasta pois.

        Kalliiksi käy jos joutuu ajan ja ammattitaidon lisäksi kustantaa itse vielä aineetkin näihin ilmaishoitoihin.


      • tukaton1
        älä suostu! kirjoitti:

        Tyttäreni on kosmetologi ja hänen mukaan oli kosmetologikoulussa varoitettu antamasta ilmaishoitoja koska ne on kaikki omasta ansainnasta pois.

        Kalliiksi käy jos joutuu ajan ja ammattitaidon lisäksi kustantaa itse vielä aineetkin näihin ilmaishoitoihin.

        Joo kyllä meilläkin koulussa näistä hyväksikäyttäjistä varoiteltiin, ilmaiseksi en ole erehtynyt tekemään kun muutaman kerran näyttötilaisuudessa, mutta eipä se vaivanpalkkakaan aina korvaa tunnetta siitä että on vain "hyödyke" ihmisten silmissä. Yllätyksenähän tuo varoituksista huolimatta tuli että omatkin sukulaiset tuommosia piruja..


      • sukuonpaskaa
        älä suostu! kirjoitti:

        Tyttäreni on kosmetologi ja hänen mukaan oli kosmetologikoulussa varoitettu antamasta ilmaishoitoja koska ne on kaikki omasta ansainnasta pois.

        Kalliiksi käy jos joutuu ajan ja ammattitaidon lisäksi kustantaa itse vielä aineetkin näihin ilmaishoitoihin.

        Tämä on ainoa asia joka jäi yrittäjäkurssilta mieleen. Eli ei edes mitään alennusta sukulaisille ja tutuille. Se on muuten konkurssi.

        Pikkuserkkuni on menestynyt parturi-kampaaja. Voi jumalauta sitä sukulaisten valitusta kun se ottikin "liikaa" rahaa työstään.


    • xyzb

      Sinun pitää kehittää jokin hyvä syy miksi et voi juuri nyt leikata sukulaistesi hiuksia, tai yksinkertaisesti oppia sanomaan ei. Tai riskillä, leikata sellainen kampaus, että kyseinen tyyppi ei enää koskaan pyydä sinulta hiuksenleikkuuta.
      Risoo nämä hyväksikäyttjät. Olen itse ompelunharrastaja vuosien kokemuksella, olen jopa tehnyt sitä vapaaetoistyönä. Huomasin,että minulle alkoi tulla yhä enemmän sukulaisten ja tuttavien ja tuttavan tuttavien vaatekorjauksia. Niitä tuotiin ihan kassikaupalla, kun sulla ei ole muutakaan tekemistä, verukkeella.
      Toiset tuli jopa kyläilemään ja toivoivat siinä kahvittelun ohella saavansa vetoketjut vaihdettua ja housut lyhennettyä. Minä tietysti tarjosin ne kahvileivätkin.
      Touhu loppui kun ilmoitin, että ompelukone on rikki, enkä enää hanki uutta.

      • tukaton1

        Huh huh hävyttömäksi mennyt sinunkin kohdalla, tympeää touhua. Nämä "jos nyt kun olen täällä kerran nii.." vierailut ottaa kans ihan kunnolla aivoon, ihan kun tässä oikein päivystettäisiin että oi tulisipa joku taas monkumaan jotain. Aika näppärän ulospääsyn orjahommista keksit kyllä, pitänee seuraavan kohalla itse tuumata että sakset tippu lattialle ja meni rikki, uusia en hommaa :D Ei mitään halpoja nekään niinkuin ei ompelukoneetkaan


      • älä suostu!
        tukaton1 kirjoitti:

        Huh huh hävyttömäksi mennyt sinunkin kohdalla, tympeää touhua. Nämä "jos nyt kun olen täällä kerran nii.." vierailut ottaa kans ihan kunnolla aivoon, ihan kun tässä oikein päivystettäisiin että oi tulisipa joku taas monkumaan jotain. Aika näppärän ulospääsyn orjahommista keksit kyllä, pitänee seuraavan kohalla itse tuumata että sakset tippu lattialle ja meni rikki, uusia en hommaa :D Ei mitään halpoja nekään niinkuin ei ompelukoneetkaan

        " pitänee seuraavan kohalla itse tuumata että sakset tippu lattialle ja meni rikki, uusia en hommaa"

        Kerran omalla kampaajalla käydessäni tuli jostain syystä puheeksi nuo kampaajien käyttämät sakset ( en nyt muista miksi?) , hän myös kertoi niiden olevan melko hinnakkaita ja että joutuvat uusimaan niitä jatkuvasti koska hiusmateriaalin kovuuden takia sakset tylsyvät nopeasti.


    • en anna mitään

      sukulaisia on jotka haukkuu loplta, annoit mitä vaan...

      • sano pokkana,,

        .. tuossa tuo mun kaveri on muuten urologi, tsekattaisiinko tukan leikkuun ohella sun alakerta.


      • tai sitten ei
        sano pokkana,, kirjoitti:

        .. tuossa tuo mun kaveri on muuten urologi, tsekattaisiinko tukan leikkuun ohella sun alakerta.

        eiks urologi ole erikoistunut miehen alapäähän ja sen vaivoihin?


      • menestynyt

        Minunkin serkuistani on moni impotentti ja aivan peruskoulun pohjalta


    • tukaton1

      Ovat tosiaan melko hinnakkaita, ihan useamman satasen saa kunnon saksista maksaa. Halvempiakin on toki, mutta laatukin on sitten sitä ja tätä. Että kyllä kampaajat saa ihan tosissaan hinnoitteluakin miettiä että kulut saa katettua, kovasti on kampaajien "rahanahneudesta" valittelua, ei se asiakkaan maksama hinta suoraan taskuun mene, helppo vain joillakin ne kulut unohtaa. No menipä vähän aiheen vierestä, kuitenkin :D

      • tukaton1

        Haha olispa kyllä hyvä heitto tuo urologi homma, että ei muuta ku housua kinttuihin nii päässään tosi toimiin :D


      • hah hah ha!
        tukaton1 kirjoitti:

        Haha olispa kyllä hyvä heitto tuo urologi homma, että ei muuta ku housua kinttuihin nii päässään tosi toimiin :D

        Ja samalla kertaa ihan ilmaseksi molemmat "päät" kondikseen!


      • herjaa!
        hah hah ha! kirjoitti:

        Ja samalla kertaa ihan ilmaseksi molemmat "päät" kondikseen!

        ,,,ja sitten "viattomana" jotta : tarttisko sun autos katsastaa?
        Naapurin villel tois puol tietä on konttuuri tuos ihan kotinsa yhteydes.


      • tukaton1
        herjaa! kirjoitti:

        ,,,ja sitten "viattomana" jotta : tarttisko sun autos katsastaa?
        Naapurin villel tois puol tietä on konttuuri tuos ihan kotinsa yhteydes.

        Haha joo ja naapurin Elsa muorilla on pitopalvelu, että ei muuta ku sieltä illan eväät mukaan, sen ukko muuten on sähkömies nii näppärästi viet kaikki härvelit sinne korjattavaksi samalla kertaa :D


      • perverssi
        herjaa! kirjoitti:

        ,,,ja sitten "viattomana" jotta : tarttisko sun autos katsastaa?
        Naapurin villel tois puol tietä on konttuuri tuos ihan kotinsa yhteydes.

        sun "päitä" ei ukkikaan sais kuntoon!!


      • hahhahaa
        tukaton1 kirjoitti:

        Haha joo ja naapurin Elsa muorilla on pitopalvelu, että ei muuta ku sieltä illan eväät mukaan, sen ukko muuten on sähkömies nii näppärästi viet kaikki härvelit sinne korjattavaksi samalla kertaa :D

        huutonaurua11111


    • ööugåuog

      No miten olis vaan jos sanosit kohteliaasti että ei käy. Tai sitten pyydät ihan selkeästi itsellesi jotain vastapalvelusta, mieti etukäteen mitä kukakin sukulainen osaa tehdä, ja kun tukanleikkuupyyntö tulee, esität vastapalvelus pyynnön.. Kyllä ne akat pullaa osaa leipoa tai siivota ja miehet varmasti remontoida ja autonrenkaita vaihtaa... voipi nopeasti käydä niin että niillekkin ihmisille on helpompaa mennä itse suoraan kampaajalle ;D

      Joka kerta kun suostut niitä lettejä leikkaamaan, niin kauan sukulaisesi olettavat sinun tekevän sitä mielellään.

    • pari muuttajaa

      Olen itse töissä muuttofirmassa ja sukulaiset ja muut tuttavat monesti pyytävät minua muuttoavuksi jollain kahvi- ja makkarapalkalla. Minun pitäisi ottaa firmalta auto lainaan ja tulla muuttamaan. En mielelläni jaksaisi vapaapäiviäni käyttää muuttohommiin ellen sitten itse ole muuttamassa. Tätäkään eivät kaikki tunnu hyvällä ymmärtävän. Olenkin monesti vain antanut työnantajani puhelinnumeron ja käskenyt tekemään tarjouspyynnön :D

      • älä riskeeraa

        Luulen että työnantajasikaan ei olisi suumessingillä kun lainaisit firman autoa yksityis keikkoihin joka kuuluu suoraan firman toimialaan.

        Aika monessa firmassa se olisi jo potkujen paikka.


      • tukaton1

        No jo on ihmeellistä touhua sielläki... Taas päästiin tähän että mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että työhommia ei mielellään omalla vapaa-ajallaan tee. Etenkään millään makkara tai kahvipalkalla huh huh. Ei ole typeryydellä taas mitään rajaa :D Mutta hyvin olet kyllä vääntänyt asian rautalangasta!


    • käyn ahon laitaa

      Sukulaiset luulee, että ne voi lainata mitä vaan ilmaiseksi. Kun hankin itselleni asuntoauton, niin appivanhemmat oli sitä jo varaamassa pariksi viikoksi itselleen. Onneksi auto on sen verran iso ja painava, että sitä saanutkaan appiukon AB-kortilla ajaa. Itselläni sentään on ABC-kortti..

      Hauskaa lomaa vaan kaikille!

      • tukaton1

        Haha ja pilkka osui omaan nilkkaan, ilkeää tai ei niin vahingoniloisenahan tuolle on pakko nauraa :D


    • Sepppp

      Maksan sukulaisille aina palveluksista. Jos itse kieltäytyvät rahasta, niin jätän asian. Seuraavan kerran maksan kuitenkin palveluksista. Mielummin maksan omille kuin vieraille.

      Ei tuohon oikein voi sanoa, kuin että oma vika jos alkaa muiden orjaksi. Yksinkertaisesti kieltäydyt, jos ei itseäsi huvita.

    • palvelijafdhsghjfds

      jos sulla on pokkaa, kyni jonkun sukulaistädin hiukset liian lyhyiksi, tukistele kun teet kampausta, arvostele hiusten kuntoa yms, niin ehkä miettivät pari kertaa kääntyvätkö puoleesi vai maksavatko täyden hinnan jolleen ulkopuoliselle.

      en kyllä itse uskaltaisi noin tehdä. olen mummoni, isäni parturi, äidin seuralainen ja milloin mitäkin se on vailla, siskoni muutto- ja siivousapu ja paskakaivo, jolle se vuodattaa ongelmansa. ketään näistä ihmisistä ei kiinnosta mitä mulle kuuluu, tietävät kyllä mummoani lukuunottamatta, että oon moniongelmainen, silti ne aina tahtoo jotain. siskoni ja äitini seurassa tuntuu, että ne oksentaa päälleni. ja kun mun apua ei tarvita, ei mua myöskään ole olemassa. odotan sitä päivää, että ne taas tarvitsevat jotain, ja voin vetää maton niiden jalkojen alta.

      jos et ota kantaa toisten hiusongelmiin, pyynnöt vähenevät. tosin ne kunnioittavat ammattiin valmistumistasi, vaikka ei niistä varmaan mitään apua ole. tai pyydät vastapalveluksia.

    • hortonomi

      Itselläni tilanne meni niin pahaksi, etten enää ota osaa mihinkään sukukemuihin tai muuhunkaan. Kaikki kokoontumiset meni siihen, että olin kasvitohtori, suunnittelija tai annoin ohjeita hoidon suhteen. Pahin kysymys oli: voitko tulla suunnitelemaan suomalaiseen mökkimetsään japanilaisen puutarhan -kiitos ei.

      • tukaton1

        Apua, mikä ohittamaton tarjous!! :DD Melkoinen ehdotus tosiaan!!


    • ryobi1

      Olen rakennusmies ja nuorempana tein sen virheen että suostuin kesälomalla yhdelle sukulaiselle tekemään keittiöremonttia kun puhuttiin "parin päivän pikkuhommasta". Se homma sitten venähti ainakin kymmeneen päivään kun kyseinen projekti ei ollutkaan niin helppo mitä alunperin annettiin ymmärtää. No, hommasta selvittiin kunnialla mutta kyllä siitä huono maku jäi. Toki myönnän että osaltaan oli oma vikani, kun olin nuorena niin helposti muiden vietävissä.
      Jään heinäkuussa neljän viikon lomalle ja kyllähän sukulaiset olisivat edelleen mielellään tarjoamassa minulle "ohjelmaa" lomalleni, mutta olen jämäkän kohteliaasti kieltäytynyt kaikista tarjouksista.

      • tukaton1

        Voi ei, varmasti jäi huono maku :( Inhottavaa kun vielä vähätelty työn määrää, johan sitä on muutakin tekemistä kun töihin liittyvät hommat lomalla. Mutta nostan hattua että olet saanut nyt "tyrmättyä" työtarjoukset :)


      • ammattikokki
        tukaton1 kirjoitti:

        Voi ei, varmasti jäi huono maku :( Inhottavaa kun vielä vähätelty työn määrää, johan sitä on muutakin tekemistä kun töihin liittyvät hommat lomalla. Mutta nostan hattua että olet saanut nyt "tyrmättyä" työtarjoukset :)

        Minä olen vuosia kokannut ja leiponut sukumme juhlat ja ikää kun on karttunut niin pahemmaksi menee "sulla kun on tuota kokemusta"....


      • mek
        ammattikokki kirjoitti:

        Minä olen vuosia kokannut ja leiponut sukumme juhlat ja ikää kun on karttunut niin pahemmaksi menee "sulla kun on tuota kokemusta"....

        Loppuu siihen kun kerrot että se on 50€ tunti tuo minun sivutoimisen firman laskutus niin loppuu siihen. Äitinikin kysyin että yhdelle sukulaisnaiselle pitäsi mökkiin peltikatto uusia niin sanoin että voin tehdä mutta ilmaiseksi en tee ja hinnan sanon vasta kun homma valmis ja tiytysti pimeästi mutta ei tarvinnut tehdä kun olettavat että olisin ilmasieksi tullut tekemään.


    • Vihervaaran Jatta

      Opiskelin parturi-kampaajaksi ja heti oli koko suku vailla palveluksia, samoin heidän tuttavansa joita minulla ei ollut kunnia tuntea ollenkaan.
      Pahimmillaan tuntemattomammat eivät saaneet selville minun numeroani niin soittivat äidilleni töihin ja varasivat sieltä minua käymään kampaamohommissa.

      Pari ystävää tulivat aina ilmoittamatta kylään, mukanaan omat ja kylän kakarat sekä tuttavamammat, että "Jos vähän tässä samalla lyhentäisit, saat kato oppia, ilmasta oppia!"
      Sotkin karvoihin kodin, rasvaiset hiukset pesin ensin lavuaarissa omilla shamppoillani ettei tarvinut limaista päätä koskea, pyyhepyykkiä tuli, komensin vieraita kakaroita sivussa, keitin kahvit ja pistin pöytään pullat.
      Samainen ystävä kertoili miten hänen kummityttökin haaveilee kampaajan ammatista, hän on niin taiteellinen ja tykkää tehdä käsillään. Siihen vastasin että no sehän kannattaa sitten hakea tähän koulutukseen. Ystävä naurahti "Ehei, eijei, kyllä se haluaa kuitenkin jonkun oikean ammatin, jonkun paremman".
      Hänen lentävä idea oli myös, että hän voisi välittää minulle näitä asiakkaita iltaisin ja viikonloppuisin kun hänellä on niiiin laaja ystäväpiiri, leikkaisin hiuksia ja hän antaisi siitä minulle 15%, itse ottaisi välityspalkkiota loput.

      Leikkauksen jälkeen kysyivät mitä ollaan velkaa, oletus oli että olen haltioissani siitä että saan harjoitella ja sanon että antaa nyt olla vaan. Kun ilmoitin hinnan niin ääneti kaivettiin kuvetta ja muutaman kerran jopa vihjailtiin että mitä se verottaja tästä sulle sanoo.
      Suu auki jäätiin tuijottamaan ja oltiin nyreissään kun en voinutkaan värjätä hiuksia enkä tehdä permanentteja, ei sattunut olemaan opiskelijalla satojen eurojen kemikalivarastoa kotonaan.

      Käden leikkaus lopetti tämän hyväksikäytön, kyselyihin vastasin että eipä onnistu kun on käsi kipsissä ja parannuttuani en enää aio leikellä yhtään mitään enkä ketään. Yksi tutun tuttu kivahti vihaisena että "Kalliiksi tulee kuule kampaajallakin käynti ja tiedätkö mitä lasten leikkaus maksaa, ei mulla kuule ole varaa!"
      No mitä asia ollenkaan minulle kuului, käskin kasvattaa pitkän tukan ja ostaa kitaran.

      Tätä ammattia en ole koskaan työkseni tehnyt, lähdin ihan muuta alaa opiskelemaan.

    • Helppo homma on

      Ota trimmeri ja vedä ilmaisleikkausta vaativalle 'jakaus' pohjia myöden.
      Ja seuraavalle potilaalle tilaa korvaläppien vieterille samalla lailla.

      Takaan ja alleviivaan että ilmaisleikkuupyynnöt loppuvat.

    • hyötysisarus

      Tuttua. Itse en juuri tästä jatkuvasta jeesaamisesta ja neuvojen kysymisestä johtuen halua enää nähdä siskoani ja miestään ollenkaan. Todella inhottavaa kun tajuaa olevansa vain heille hyöty tai mahdollisuus siihen. Yhtäkään tapaamis kertaa ei mene etteivät kaipaisi apua johonkin. Ja sitten sisko vielä kehtaa ihmetellä miksemme halua olla heidän kanssaan. Kyllä ihmiset voi vaan olla itsekkäitä ja ilkeitä :(

    • Pasi.er

      Mulla on sellanen luonne että autan aina. Olen tehnyt aika paljon remonttihommia sukulaisille. Aina kun pyytävät apua niin olin auttamassa. Aina ilmaiseksi.

      Olen myös muuton yhteydessä luopunut tavarasta. Viimeksi annoin veljelle kalliit karaokelaitteet ja siskolle imurin, toiset karaokelaitteet ja muuta roinaa.

      Mitä saan palkaksi? Kun mulla menee sen yhden kerran hermot niin koko helvetin suku puhuu selän takana että "se on sellainen kusipää että sitä pitäisi vähän hakata".

      Koskaan eivät soittele, vaan minä soittelen heille. Soittavat tosin jos tarvitsevat palvelua. Eivätkä tule kylään vaan se olen minä joka käy heillä. Vaihdoin puhelinnumeroa ja se on prepaid, niin ei tarvitse soitella. Olen myös päättänyt että vaihdan sukunimeni viimeistän silloin jos pääsen naimisiin.

    • maantiekiitäwäpohjoisen

      Itselläni on ongelmana muutama autoton lähisukulainen pk-seudulla. Ymmärrän kyllä että Helsingissä ja muissa isommissa kaupungeissa ei omaa autoa kannata omistaa kun joukkoliikenneyhteydet on toimivat, mutta välillä kyrsii kun itse tulen 300 kilometrin päästä käymään helsingissä sukulaisia tapaamassa omalla autollani niin melkein aina joudun kuskina olemaan, kun pitäisi käydä esim. hyllyä tai muita huonekaluja hakemassa liikkeestä tai viedä tavaraa kaatopaikalle tjsp. joka helvetin kerta! Viimeksikin jouduttiin kiertämään yhden pienen lampun takia Sellot, Itäkeskukset ja Jumbot läpi eikä mistään löytynytkään sitä mitä oli tarkoitus hakea. Muuten olen hyvissä väleissä lähisukulaisteni kanssa, mutta olisi se kiva viikonloppua viettää muutenkin kuin autolla ajellessa pitkin helsinkiä, kun yleensä olen matkabudjetin suunnitellut siten että autolla ajan vaan meno- ja paluumatkan. Tähän yleensä niukin naukin riittää se tankillinen bensaa. Oma mokanihan tämä on kun suostun aina olemaan kuskina, mutta toisaalta tuntuu että olen heille sen velkaa kun kerran he majoittavat minut. Ehkä pitää VR:ää alkaa enemmän käyttämään, tämä ongelma olisi sillä poistettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe