Onko olemassa salaliittoja yksilöitä vastaan?

Entä jos...

Vasta nyt huomasin, että S24:ssä on salaliittopalstakin. Kirjoitin viikkoja sitten aloituksen salaliitto-pohdinnoistani mielenterveyspalstalle, mutta kopsaan sen nyt tännekin, jos vaikka jollakulla on jotain kommentoitavaa kokemuksiini :)

Olen nuori nainen. Niin kauan kuin voin muistaa, olen jotenkin oudosti kokenut, että minua vastaan on joku suuri, korkean tason salaliitto.

Tavallaan ymmärrän, että ajatus on järjetön. En myöskään ole koskaan avautunut kenellekään näistä ajatuksistani, koska tiedostan, että kuulostaisin mielisairaalta, harhaiselta.

Ihmiset käyttäytyvät usein kummallisesti minun seurassani, niin tutut kuin tuntemattomatkin. Jopa aivan läheisetkin ihmiset, kuten perheenjäseneni, toisinaan kohtelevat minua kuin heillä ei olisi mitään tunnesidettä minuun, kuin meillä ei olisi sitä yhteistä menneisyyttä perheenä, vaikea selittää. He ovat etäisiä, välttelevät silmiin katsomista ja ilmaisevat negatiivisia tunteita, esim. masennusta, turhautuneisuutta, jopa vihaa. Parin päivän päästä kaikki on taas kohdallaan ja minuun suhtaudutaan kuin muihinkin perheenjäseniini.

Myös tuntemattomat ja puolitutut ihmiset käyttäytyvät joskus poikkeavasti minun seurassani. Minua on syytetty asioista, joita en ole tehnyt. Esimerkkinä voin kertoa, että kerran yläasteen kuvaamataidon tunnilla opettaja oli pyytänyt minua luokan eteen liitutaululle kirjoittamaan ohjeita tehtävään. Toimin täysin ohjeiden mukaan, mutta äkkiä opettaja käski minut vihaisesti paikalleni, koska en osannut käyttäytyä. Olin aivan hämmentynyt ja mikäli oikein muistan, muut oppilaatkin olivat ihmeissään. Menin takaisin paikalleni enkä ymmärtänyt, mikä käyttäytymisessäni oli saanut opettajan niin kovasti suuttumaan. En vieläkään tiedä siihen syytä.

Edellä kuvattuja omituisia tapauksia on ollut useita. Täysin tuntemattomien taholta olen kokenut kaikenlaista omituista. Nuorena kun olin perheeni kanssa lomamatkalla Italiassa, kolme aikuista miestä, ehkä 30-40 -vuotiaita, tuli seisomaan taakseni ollessani perheeni kanssa ravintolan terassilla pöydän ääressä istumassa. En nähnyt mitä miehet tekivät, koska he seisoivat selkäni takana, se kai oli jotain häiriökäyttäytymistä. Isäni käski englanniksi miehiä poistumaan, mutta koska miehet eivät poistuneet, me lähdimme ravintolasta. Emme puhuneet tapahtumasta jälkeenpäin.

Jos minua olisi kohdeltu omituisesti vain esim. kotikaupungissani, siihen saattaisi olla jokin "normaali" syy, esim. juorut tms, mutta olen alkanut pohtia tätä salaliiton mahdollisuutta, koska jopa ulkomailla ihmiset suhtautuvat minuun niin omituisesti.

Olin jo pitkän aikaa ollut pohtimatta tätä asiaa, kunnes tänä iltana kuuntelin netistä haastattelun, jossa eräs salaliittoteoreetikko puhui mind control -jutuista. Hänen mukaansa suurta osaa ihmisistä ohjaillaan silloin tällöin elektromagneettisilla säteillä, jolloin heidät saadaan käyttäytymään esim. torjuvasti tai vihamielisesti joitain valittuja yksilöitä kohtaan. Tällaisen väitetyn salaisen hallitusten välisen toiminnan motiiveista on useita teorioita eikä niistä ole tässä sen tarkemmin syytä puhua. Yksi vaihtoehto on, että joitakin yksilöitä käytetään psykologisina koekaniineina siten, että seurataan, kuinka he reagoivat jatkuvaan toisten ihmisten, myös heidän läheistensä täysin ennakoimattomaan käyttäytymiseen.

En pidä mind control -teorioita todennäköisinä, mutta silti omituiset kokemukseni saavat minut yhä uudestaan kysymään: entä jos sittenkin..?

Kaikki asialliset kommentit ovat tervetulleita.

42

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahdollista on

      Onhan juonittelua ja jonkinlaisia salaliittoja pientenkin ihmisten kesken kun on kyse vallasta tai parisuhteesta. Joku vie jonkun naisen tai jonkun miehen tai kun kyse on tavarasta tai rahasta. Ihmiset ovat todellisuudessa aika julmia ja osa kätkee naamioiden itsensä sivistyneen oloiseksi. Jotkut noin sanotusti eivät kaihda keinoja kun haluavat edetä elämässä. Joku voi yrittää juonitella vaikka tekemällä toisesta hullun tavalla tai toisella rikkoen vastustajien mielenterveyden pikkuhiljaa ja joissakin parisuhteissa voidaan harrastaa noin sanottua henkistä väkivaltaa. Onhan ihmisillä vaikka mitä keinoja toisiaan vastaan. Joten kaikenlaista voi tapahtua. Ehkä jonkun asteista mind controllia joku voi yrittää tehdä jollekin. Mustamaalamista esimerkiksi ja saada työkaverit tai joku ryhmä jotain vastustajaa vastaan.

    • neuvoni on

      mielestäni se että koet että ihmiset kaikialla maailmassa käytäydyy sinua kohta "oudosti" saisi minua ajatella lähinnää että joko kärsit jonkinlaista paranoidismia, ihan oikeasti sun parhaksi olisi hyvä jos keskustelisit jonkun psykoloogin kansa asiasta, se on tänä päivänä ihan arkki juttu eikä tarkoittaa että ihminen on "hullu" koska jotkut ei tajua asian paremmin.

    • IASDFG

      Kyllä se siitä. Pillereitä naamaan vaan ja maailma kirkastuu. Ehkä näytät siltä että saat jotain omituisia katseita ihmisiltä vaan. Kuuntele kallonkutistajaa.

    • varmaan velho

      Tällä palstalla et pääse syvempiin totuuksiin näistä asioista, aiheet poistetaan kun mennään kiusallisiin asioihin. Ohjaus ei tapahdu vain em-spektrillä, vaan myös interdimensionaalisesti ja elämänenergian kautta. Ja nyt olen hiljaa..

    • Ajatukset itseen suuntautuvasta salaliitosta ovat tyypillinen skitsofrenian oire.

      • älä usko tätä

        Skitsofrenia on näiden totuutta välttelevien aspergertapausten lyömäase. He eivät uskalla kohdata maailmaa sellaisena kuin se on, vaan pyrkivät tekemään totuuden mieltänsä miellyttäväksi. Tässä tämä kekek on erityisen kunnostautunut.


      • älä usko tätä kirjoitti:

        Skitsofrenia on näiden totuutta välttelevien aspergertapausten lyömäase. He eivät uskalla kohdata maailmaa sellaisena kuin se on, vaan pyrkivät tekemään totuuden mieltänsä miellyttäväksi. Tässä tämä kekek on erityisen kunnostautunut.

        Kun on lähisukulaisella skitsofrenia, niin siinä kyllä oppii oireet huomaamaan.


      • näin on
        kekek-kekek kirjoitti:

        Kun on lähisukulaisella skitsofrenia, niin siinä kyllä oppii oireet huomaamaan.

        Paranoidinen skitsofrenia on ainoa syy koko tämän palstan olemassaoloon!


      • Kekekistä
        älä usko tätä kirjoitti:

        Skitsofrenia on näiden totuutta välttelevien aspergertapausten lyömäase. He eivät uskalla kohdata maailmaa sellaisena kuin se on, vaan pyrkivät tekemään totuuden mieltänsä miellyttäväksi. Tässä tämä kekek on erityisen kunnostautunut.

        "kekek-kekek" käyttää monia nimimerkkejä Suomi24:llä, kuten Sinivihreä nainen- ja "psykiatri."- ja Magnus von Lagerbom-nimimerkkejä. Häneltä puuttuu tieteellinen ajattelu, joka tarvitaan mm. salaliittojen tutkimiseen. Kuten mainitsit, hän tekee totuuden mieltänsä miellyttäväksi. Hän kyseenalaistaa kaikkien faktat tälläkin palstalla, joten hän on paranoidinen persoonallisuus.


      • Kekekistä kirjoitti:

        "kekek-kekek" käyttää monia nimimerkkejä Suomi24:llä, kuten Sinivihreä nainen- ja "psykiatri."- ja Magnus von Lagerbom-nimimerkkejä. Häneltä puuttuu tieteellinen ajattelu, joka tarvitaan mm. salaliittojen tutkimiseen. Kuten mainitsit, hän tekee totuuden mieltänsä miellyttäväksi. Hän kyseenalaistaa kaikkien faktat tälläkin palstalla, joten hän on paranoidinen persoonallisuus.

        Sinulla on harhaluuloja. Tyypillinen skitsofrenian oire.


      • lokille
        kekek-kekek kirjoitti:

        Sinulla on harhaluuloja. Tyypillinen skitsofrenian oire.

        Joka toista haukkuu, sen napa ja p***e paukkuu. Sinulla on erittäin suppea maailmankatsomus, naurulokki!


    • Entä jos...

      Tiedän, että salaliittoepäilyt ovat tyypillinen paranoidisen skitsofrenian oire. Tästä syystä kirjoitin viestini alun perin mielenterveyspalstalle :-) Ehkä minulla on yli 15 vuotta ollut alkava paranoidinen skitsofrenia. Tai sitten hyvin lievä muoto ko. sairaudesta. Minulla nimittäin ei ole sairauden muita oireita, vaan elän normaalia, aktiivista ja sosiaalista elämää.

      Mielenkiintoista ja hiukan huvittavaakin on, että mielenterveyspalstalla sain aloitukseeni lähes pelkästään sellaisia kommentteja, joissa salaliiton ja mind controlin mahdollisuuteen suhtaudutaan vakavasti, kun taas täällä kommentit painottuvat psykiatrisiin selityksiin.

      Nyt kun lueskelin tämän palstan aloituksia, niin tuli mieleen, että palstan nimeksi voisi laittaa 'paranoidinen skitsofrenia', on kyllä jutut sellaiset :-D

      • ei mitään jos

        No siellä voimmekin keskustella enemmän, koska siellä ei ole näitä maksettuja kekekkejä. Paras paikka mielenhallinnasta keskusteluun on kuitenkin kuvalaudat, sieltä saat vain asiallisia vastauksia, eivätkä moderaattorit estä tiettyä mieltä olevia keskustelemasta.

        Tältä palstalta poistetaan kakki fakta näistä asioista, siksi harva jaksaa enää yritttää vakavaa keskustelua.


      • Mielenterveyspalstalla kirjoittelee paljon skitsofreenikkoja, niin eipä ole ihmekään että suhtautuvat "vakavasti" salaliiton ja mind controlin mahdollisuuteen.

        Mutta jospa oletkin vain turhaan huolestuvaa sorttia, ja kiinnität ympäristön ihmisissä huomiota liikaa pikkuasioihin? Onhan aivan normaalia perheen kesken ilmaista kiukkua ja vihaakin ja sensellaista, harvemmmin perhe mikään paratiisi on.


      • ei mitään jos kirjoitti:

        No siellä voimmekin keskustella enemmän, koska siellä ei ole näitä maksettuja kekekkejä. Paras paikka mielenhallinnasta keskusteluun on kuitenkin kuvalaudat, sieltä saat vain asiallisia vastauksia, eivätkä moderaattorit estä tiettyä mieltä olevia keskustelemasta.

        Tältä palstalta poistetaan kakki fakta näistä asioista, siksi harva jaksaa enää yritttää vakavaa keskustelua.

        Onkos ne kuvalaudat noita, paikkoja, joihin saataa ilmestyä kaksikin viestiä kuukaudessa...?

        http://meemi.info/index.php/Luokka:Suomilaudat


      • no ei aivan

    • On mahdollista

      Oletko varma ettet kuulu todellisuudessa Merovingien sukuun ja ole Jeesuksen jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa? Jos näin on, Euroopan valtaeliitti ei päästä sinua Euroopan hallitsijaksi.

      • Entä jos...

        Jeesuksella ei ollut biologisia jälkeläisiä. Sitäpaitsi en edes halua Euroopan hallitsijaksi! :-D


    • sasfbvdfb

      olipas.

      • Todista. 'Da Vinci koodi' perustuu todistettavasti puppuun, jonka kehitti eräs ranskalainen huijari.


      • sasfinald
        kekek-kekek kirjoitti:

        Todista. 'Da Vinci koodi' perustuu todistettavasti puppuun, jonka kehitti eräs ranskalainen huijari.

        Onnittelen vilpittömästi.
        Oli ensimmäinen asiaa sisältävä kommenttisi!


    • Tämäkö?

      Ilmeisesti tämän keskustelun tarkoitus on jauhaa paskaa ja kaikki salaliittoihin liittyvä saada näyttämään tai liittää skitsofreniaksi.

      • Älä nyt ole noin vainoharhainen.


    • Tämäkö?

      Piti testata kuka vastaa ja keke se oli. Niin arvelinkin. :D

    • heheh heheh :D

      yhtäkkiä tajusin mistä on kyseessä, kekekekek suvussa on ilmestynyt skitsoparanoidismi ja-jaa.. miksi mies täällä niin ahkerasti kirjoittelee, ehkä se onkin hänen toisen "minä" joka on PA?

    • Jaa.

      Schizophrenia paranoidis.

    • Skitso apikat

      Hmmmm... Ihmiset elää harhoissa. Ehkä sekin on jotain skitsofreniaa että uskotaan ja luotetaan politiikkoihin. Toisaalta tiedetään että ne huijaa ja puhuu paskaa. Mutta silti ikään kuin uskotaan että vaalien myötä tulisi muutosta tai sitten kun tapahtuu pahaa niin jotkut rukoilee jotain jumalia. Ehkä ihmiset ei luota enään luontaisiin vaistoihin vaan kejitetään harhoja harhojen päälle ja nähdä mitä todella on. Toisaalta ihan mistähän voisi vääntää diagnoosin ja keksiä uusia nimikkeitä sairauksille. Ehkä jossain joku voisi ajatella että koko länsimainen maailma on sairas ja harhainen ja luonnoton ja jossain voidaan ajatella että koko itämainen maailma on harhainen ja sairas.

    • vanha rouva

      Perunkirjoitukset ja perinnöstä riiteleminen on suvun kesken saatanallinen salaliitto.
      Mä otan ton ja sä olet ilman juonittelua, on ollut kautta historian ahneiden kesken ja se on pienimuotoista salaliittoa.

    • joopa joo

      "Nuorena kun olin perheeni kanssa lomamatkalla Italiassa, kolme aikuista miestä, ehkä 30-40 -vuotiaita, tuli seisomaan taakseni ollessani perheeni kanssa ravintolan terassilla pöydän ääressä istumassa. En nähnyt mitä miehet tekivät, koska he seisoivat selkäni takana, se kai oli jotain häiriökäyttäytymistä. Isäni käski englanniksi miehiä poistumaan, mutta koska miehet eivät poistuneet, me lähdimme ravintolasta. "

      Siis ihan kauheeta! Siis ravintolassa oli muita ihmisiä! Eivätkä poistuneet vaikka te olitte siellä!?

      "He ovat etäisiä, välttelevät silmiin katsomista ja ilmaisevat negatiivisia tunteita, esim. masennusta, turhautuneisuutta, jopa vihaa."

      No hyvä. He siis ovat inhimillisiä ihmisiä. Huonosti käyttäytyviä toki. Jos olet saanut heiltä käytösmallin, niin en ihmettele jos sinua vieroksutaan....

      "Esimerkkinä voin kertoa, että kerran yläasteen kuvaamataidon tunnilla opettaja oli pyytänyt minua luokan eteen liitutaululle kirjoittamaan ohjeita tehtävään. Toimin täysin ohjeiden mukaan, mutta äkkiä opettaja käski minut vihaisesti paikalleni, koska en osannut käyttäytyä."

      Niin, se on opettajien tehtävä. Ojentaa jos käyttäytyy huonosti. Olisit sen lisäksi, että kirjoititi asiat taululle ohjeiden mukaisesti, myös olult ihmisiksi siellä taululla. eiks niin?

    • mielnkiintoista

      suosittelen kirjan kirjoittamista sinulle, siitä vois tulla vaikka bestselleri . Stephen King kirjottaa kans ihan kivasti ja pysyy siten harhoissaan mukavasti kurissa:)

    • ehkä syy on näissä?

      Kertomasi perusteella voisin epäillä, että sinulla saattaa olla Aspergerin oireyhtymä, tai että olet ns. autismin kirjolla. Kannattaa käydä näihin psykiatrissa testeissä, se on vaivan arvoista. Testi kestää noin 2 tuntia.

      Psykiatrisi osaa varmasti selittää tämän paremmin kuin minä, mutta arvelisin että omassa käyttäytymisessäsi on näitä asperger/ autismipiirteitä. Et huomaa itse itsessäsi niitä, se on jätettävä ulkopuolisen arvioitavaksi.

      Ne ovat sellaisia pieniä seikkoja omassa käyttäytymisessäsi, joihin muut vastaavat osaltaan omituisella käytöksellä, koska ei tiedä, että sinulla saattaa olla tällainen häiriö.

      Toivottavasti ymmärrät mitä ajan takaa?

      Ja epäluulo ja pieni vainoharhaisuus ovat ihan luonnollisia ominaisuuksia ihmiselle. Ilman näitä suojaavia vaistoja me ihmiskunta emme olisi enää tässä.

    • on olemassa

      On olemassa.
      Ihmisjahti. http://en.wikipedia.org/wiki/Human_hunting
      Lue myös ketju DDR-tyyppinen vainoaminen.

      Mutta sinun tapauksessa nuo esimerkit eivät vastaa sellaista. Ei oikeastaan mitään merkkejä sellaisesta. Ravintolatapaus voisi olla sellainen, mutta sitten sinulla olisi paljon muitakin hyviä esimerkkejä. Jos on niin kerro niistä lisää, niin voidaan analysoida.

      Perheenjäsenten käytös ja opettajan käytös puolestaan viittaa johonkin muuhun, joskus on niin että lievä autismi tai vastaava saa ihmiset ympärillä käyttäytymään negatiivisesti henkilöä kohtaan ihan mitään tarkoittamatta.

    • gjghnjghghgh

      Aloittaja kannattaa jutella lääkärillesi noista harhaluuloista ja pian..olet todennäköisesti henkisesti sairas!!

      • 4evolution

    • Massalavastusfirma

      Jos joku uskoo, etta esim. vankilakokemukset ovat vain "vangin omaa harhaa", koska ei vanki vankilassa ole. Toista maailmansotaa ei tapahtunutkaan, kaikki kuvat, filmit, kirjat jne. olivat vain massahuijausta. Rakennuspurkutyomaita kuvatessa laitettiin taustalle melodramaattista musaa, maksettiin mummeleille etta he kappailivat huivi paassa melankolisen nakoisina rakennuspurkuraunioilla, ja tehtiin illuusio etta kuvat ovat "pommituksista". Kuolleita makaamassa pitkin katuja, kaikki maksettuja nayttelijoita, joista hyotyi myos Heinz-ketsuppifirma. Ota laakkeesi, mene hoitoon, jos uskot etta Toinen Maailmansota todella tapahtui.

    • Massalavastusfirma

      "Epaillylla potilaalla on harhoja, joiden mukaan han pelkaa joutuvansa pakkohoitoon mielisairaalaan. Meidan on laitettava epailty potilas pakkohoitoon mielisairaalaan, jotta han vapautuu harhoistaan joutua pakkohoitoon mielisairaalaan." Hyvaa paivanjatkoa toivoo Inkvisitio.

    • nfnh

      hfng

    • Sielunvihollisesta

      Pekka Saurin radio-ohjelmassa oli kertomus nuoresta henkilöstä, joka pelasi spiritismiä. Sitten pelin jälkeen alkoi "vainot" ja kummitukset häiritä, kunnes henkilö pani kädet ristiin ja turvautui Herraan. Tärkeää on pyytää koko sydämmessään, Jeesusta elämäänsä ja muuttaa itsensä pimeydestä pois valoa kohti. Itseäni on vainottu myös kristittynä, mutta Herra auttoi eteenpäin kestämään nämä.

      • miten on

        Eikös tuo Sauri ole vasemmistolainen jonka yhtenä tavoitteena on ollut laillisten aseiden vähentäminen, ehkä jotain suurempaa suunnitelmaa varten? Jos tuollainen tarina on kerrottu hämäykseksi niin ehkä hänellä voisi olla oikeaa tietoa aiheesta.


    • JeesusonTotuus

      Minä tiedän yhden mahdollisen syyn aloittajan kokemuksille.

      Kaikki maailman ihmiset kuuluvat jompaan kumpaan ryhmään: pelastettuihin tai kadotettuihin. Ihmisessä on jonkinlainen hengellinen "merkki" jo syntymästä asti, joka ilmaisee, kumpaan ryhmään hän kuuluu.

      Muut ihmiset, tai ainakin vahvasti toiseen ryhmään kuuluvat yksilöt vaistoavat sen. Jos aloittaja kuuluu pelastettuihin, niin joku esim. satanisti ajatusmaailmaltaan saattaa vaistota ja vihata häntä vierashenkisyyden takia. Jos aloittaja on uskossa Jeesukseen / jossain vaiheessa elämäänsä tulee uskoon Jeesukseen, katsoisin tämän teorian varmistuvan.

      Luehan Raamattu, Jeesus joka itse on Jumala ihmiseksi syntyneenä, koki maailmassa kauheasti vihaa tuntemattomilta ihmisiltä, vaikkei ollut tehnyt mitään pahaa eikä rikkonut sen aikaisia kulttuurisääntöjä eikä uskonnollisia arvoja vastaan. Jeesus ei ollut tehnyt mitään pahaa.

      Ymmärrän toki, että valtaosa ihmisistä ei usko tähän väitteeseeni, mutta tämä vain aloittajalle pohdittavaksi.

      Disclaimerina sanottakoon, että en väitä voivani todistaa tieteellisesti teoriaani enkä siihen edes pyri. Nämä ovat hengellisiä asioita, joten jos joku skeptikko tai ateisti vastaa tähän jotain tyyliin "olet skitsofreeninen" tai "olet hihhuli" tai "olet ihan sekaisin" tai "todista tieteellisesti" tai "mikset saman tien ole skientologi tai muslimi" tms., niin hymyilen vain vastaukseksi, koska tiedän, ettei ateistilla yms. ole pääsyä hengelliseen ja ikuiseen. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe