Punastuminen

1+12

Nyt saattoi olla väärä palsta, mutta onko kellään muulla ongelmaa punastumisen suhteen ? Mulla on, ja se siis voi iskea missä vaan milloin vaan, tilanteen ei tarvitse olla edes nolo, mutta se kun tajuan kasvojen lämpenevän kyllä sitten laukaisee sen "nolousreaktion" eli lopputulos on täysin tomaatti. Urheillessa tämä ei haittaa mutta yläasteelta asti oon peitellyt punastumista meikkivoiteilla, vaikka mun iho on oikeesti hyvä. Nyt kesän kynnyksellä kiinnostaisi tietää vinkkejä siihen miten joko hallita punastumista tai miten ottaa se nolous pois punastumistilanteesta ? Haluaisin pystyä taas näyttämään maailmalle kasvoni sellaisena kuin ne on tehty, sillä ihostani oon ylpeä, mutta tuo punastuminen tosiaan rajoittaa ja hermostuttaa!

Loppuun vielä täsmennän: en välttämättä meikkaa joka paikkaan, mutta tilanteisiin joista voi tulla nolo, tai esim työpaikalle tai vastaavaa pakko laittaa hirmuinen naamio naamaan, ettei punastumista vain huomaa

4

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poskipunastus

      Mulla on ihan sama ongelma. Aina ulos mennessä pistän puuteria että vähän peittäis mun punastumiset. Ja tosiaan mäkin punastun vaikkei ees olis mitään noloa, se vaan tapahtuu ja sit ku huomaan sen niin punastun viel enemmän! Hyvin rasittavaa... Oon kuullut että jokin laserhoito kasvojen pintaverisuonille auttais punastumiseen, mut en oo ite kokeillut.

      Pitää vaan yrittää tsempata itseään ja ajatella ettei asiat niin noloja oo. Ja jotkut pitää punastumista tosi söpönäkin! Ei siinä oo mitään väärää että punastuu, ihmisiä me kaikki ollaan. :)

    • n.25.hki

      minulla oli nuorempana enemmän ongelmia punastumisen suhteen nyt 25v. se on huomattavasti vähentynyt. väsyneenä tai alkoholia juodessa punastun herkemmin.

      kesällä ruskettuessa punastuminen ei näy yhtä voimakkaasti, ja esim. aurinkopuuteri mielestäni piilottaa punaisuutta aika hyvin. itse laitan ohuen kerroksen meikkivoidepuuteria, jonka muuten täytyy ehdottomasti mennä kellertävään suuntaan, ei punaiseen suuntaan, koska tämä korostaa punastumista. sitten laitan mahdollisimman vaaleaa aurinkopuuteria isolla puuteriharjalla ympäri kasvoja (poskipäiden alle, otsan sivuille, leuan sivuille) ja kaulalle.

      ai niin ja blondit hiukset korostavat kasvojen punoitusta. ihoni näyttää vähemmän punaiselta vaaleanruskeilla hiuksilla, jotka värjäsin platinablondista.

    • mäni

      sama täällä! kyl se nolous on ns. vika jota ei vain saa pois, ainakin itse alan siihen uskoon taipuun... sama jelppii tarvisin et saaks tota millään poissa tai edes puolitettua?!
      kokemuksia laserhoidoista?
      mikä tää salpaus ei tule kyseeseen, on meinaa viimeinen mihin menen sen verta olen siit lukenu

    • Janika00

      Punastumisesta pääsee eroon, ja aika varmasti pääseekin, siihen vain menee aikaa. Itse käytän myös meikkivoidetta sen peittämiseen jos nolo tilanne sattuu. Joe Blasco -meikkivoiteet peittää hyvin ja kestää lähes koko päivän, suosittelen! On nimittäin auttanut mua pitkälle ja helpottaa aina huomata että jos punastuu niin ei kukaan edes huomaa :)

      Urheilu todellakin kannattaa, sillä se huomattavasti vähentää punastumista ja sitä tunnetta joka silloin tulee. Kun kävin salilla ja jumppasin paidan likomäräksi ja naaman tulipunaiseksi, niin ei sen jälkeen ole edes juuri ollenkaan punastuttanut edes noloissa tilanteissa. Suosittelen siis salilla ja hieman rankoissakin jumpissa käymistä säännöllisesti, lenkkeilykin auttaa.

      Lisäksi vielä, että asiaan auttaa myös se, että lähtee mukaan moniin normaalisti punastuttaviin tilanteisiin. Kun niissä tarpeeksi on, siihen tottuu ja huomaa ettei enään tule sitä tunnetta kasvoille :)

      Onnea sinne, toivottavasti tästä oli apua! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe