Miksihän S-pankki ei myöntänyt Visa Debit-korttia?!

Outoa..

Eli meillä ihan normi s-pankin tili, mihin menee bonukset. Ei ihan hirveästi käytetä osuuskauppaa, mutta osasta laskuista tulee bonusta ja aina silloin tällöin käydään s-marketissa tai tankataan kyseisillä asemilla.
Mulla on ollut se normi bonuskortti ja miehellä rinnakkaiskortti. Käytiin molemmille hakemassa uudenaikaiset sirulliset Debit-kortit.
Mulle tuli nyt vastaus että ei myönnetä.
Ei luottotiedoissa merkintöjä tms.
Ihmettelen vaan.
Huomenna aattelin soittaa sinne.

28

5083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SQU67vTR

      On-Line Debit kortin saa jokainen kunhan luottotietotarkistuksesta ei löydy ongelmia Off-Line kortti kuten Credit kortit ovat kivenalla S-Pankista.
      Samoin pitää olla suomen kansalainen sekä löytyä suomalainen sosiaaliturvatunnus sekä osoite suomeen, Ulkomaalaisia ei S-Pankki halua ainakaan korttiasiakkaiksi, oikeastaan ei miksikään asiakkaiksi, palvelut vain Suomeksi, ei Englantia. Samoin S-Visa toimii parhaiten Euroopasta, Euroopan ulkopuolella pitäisi toimia missä Visa hyväksytään mutta voi tulla järjestelmän tekemiä kortin sulkuja, samoin S-Pankki palveee vain suomen virka-aikaan ongelmista.

      • Outoa..

        Mulla oli haussa vain se normi debit kortti. Ja luottotiedot ok.
        En ymmärrä.
        Kai se huomenna selviää.
        Mulla on jo niin vanha se bonuskortti et siks piti vaihtaa uuteen. Sais vaikka joskus tankattua bonuksilla tms.


    • 11+10

      Taisitte hakea vahingossa Visa Debit/Credit-yhdistelmäkorttia? S-Pankki vetää pankeista keikkein tiukinta linjaa luottokorttien myöntämisten kanssa.

      • Outoa..

        Täytyy huomenna soittaa ja tarkistaa asia.
        Haun teki S-marketin myyjä, joten luulis että olis tehny oikeen.
        Voikohan vastaukseen vaikuttaa se että tiliä ei oikeesti usein käytetä. Eikä sinne mene mitään tuloja, paitsi muutama euro bonuksia kuukaudessa.


      • SQU67vTR
        Outoa.. kirjoitti:

        Täytyy huomenna soittaa ja tarkistaa asia.
        Haun teki S-marketin myyjä, joten luulis että olis tehny oikeen.
        Voikohan vastaukseen vaikuttaa se että tiliä ei oikeesti usein käytetä. Eikä sinne mene mitään tuloja, paitsi muutama euro bonuksia kuukaudessa.

        "Haun teki S-marketin myyjä, joten luulis että olis tehny oikeen.
        Voikohan vastaukseen vaikuttaa se että tiliä ei oikeesti usein käytetä. Eikä sinne mene mitään tuloja, paitsi muutama euro bonuksia kuukaudessa."

        Itse hain S-Pankin tilit, verkkopankkitunnukset sekä kortin kertakäynillä Prismasta mutta paperit täytettiin S-Pankin omalla palvelupisteellä. Aiempia tuloja pankkiin ei ollut sekä senkin jälkeen satunnaisia tiputuksia. Visa Debit On-Line tuli ongelmitta silti.

        S-kassojen osaaminen vaihtelee niin reilusti, että jos on haettukin Credit tai yhditelmäkorttia on hakemus ehkä siksi hylätty vaikka piti hakea vain On-Line Debit korttia. S-Pankkiin on siirtynyt pihiä porukkaa muualta jotka ei palvelumaksuja halua maksaa sekä tulot ovat matalat muutenkin, hyvin on S-pankille kelvannut Kela / sossutuilla elelijät joidet tuet muutenkin valuu S-ryhmälle itselleen ajan kanssa mutta saavat rahat etukäteen jo omaan pankkiinsa ennakolta.


      • Outoa..
        SQU67vTR kirjoitti:

        "Haun teki S-marketin myyjä, joten luulis että olis tehny oikeen.
        Voikohan vastaukseen vaikuttaa se että tiliä ei oikeesti usein käytetä. Eikä sinne mene mitään tuloja, paitsi muutama euro bonuksia kuukaudessa."

        Itse hain S-Pankin tilit, verkkopankkitunnukset sekä kortin kertakäynillä Prismasta mutta paperit täytettiin S-Pankin omalla palvelupisteellä. Aiempia tuloja pankkiin ei ollut sekä senkin jälkeen satunnaisia tiputuksia. Visa Debit On-Line tuli ongelmitta silti.

        S-kassojen osaaminen vaihtelee niin reilusti, että jos on haettukin Credit tai yhditelmäkorttia on hakemus ehkä siksi hylätty vaikka piti hakea vain On-Line Debit korttia. S-Pankkiin on siirtynyt pihiä porukkaa muualta jotka ei palvelumaksuja halua maksaa sekä tulot ovat matalat muutenkin, hyvin on S-pankille kelvannut Kela / sossutuilla elelijät joidet tuet muutenkin valuu S-ryhmälle itselleen ajan kanssa mutta saavat rahat etukäteen jo omaan pankkiinsa ennakolta.

        Hylkäys ilmoituksessa luki Visa Debit-kortti.
        Mulla on tosin ollut aikanaan yksi maksuhäiriömerkintä, joka on kyllä poistunut 2010 ja maksettu pois (ei siis ulosottoka tai muita ollut)
        Jos se on vaikuttanut. On mulla omasta pankista debit/credit-kortti ja muutenkin on asuntolainat yms saatu.
        Ihmettelen vaan tätä juttua. Yhtä helvetin etukorttia ei myönnä.


    • SQU67vTR

      "Hylkäys ilmoituksessa luki Visa Debit-kortti.
      Mulla on tosin ollut aikanaan yksi maksuhäiriömerkintä, joka on kyllä poistunut 2010 ja maksettu pois (ei siis ulosottoka tai muita ollut)
      Jos se on vaikuttanut. On mulla omasta pankista debit/credit-kortti ja muutenkin on asuntolainat yms saatu.
      Ihmettelen vaan tätä juttua. Yhtä helvetin etukorttia ei myönnä."

      Voithan viellä uudelleen yrittää nimenomaan saada Visa Debit On-Line korttia sekä se kannattaa hakea nimenomaan S-Pankin omalta palvelupisteeltä. Jos S-Pankin oma luotonvalvonta / riskinhallinta ei halua saada riskiasiakkaita lisää, ei sille mitään mahda. Lohdutuksen sanana S-Pankki on ainoa paikka jossa kassahenkilökunta ei osaa tehdä S-Pankin toimeksiantoja oikein & henkilöllisyyden tarkastus on luokkaa että asiakas kirjoittaa itse tiedot kuitille.
      Samoin summat voivat olla väärin, eli pankin kanssa saa olla tosi tarkkana, tyyliin annoit 10,65€ mutta tilille meneekin vain 10€....

      Samoin S-Pankin kortit menee suoraan kuoletukseen eikä tilapäseen käyttökieltoon oudoista tilanteista, sekä korttivarmennus pettää joskus kunnolla.
      Pankin tukipalvelut on auki vain suomen päiväsaikaan....

      • 16+18

        Mieluummin siedän S-Pankin ammattitaidotonta asiakaspalvelua kuin alan maksaa kuutta euroa joka kuukausi palvelumaksuja. Siitähän tulee 20 vuodessa jo 1440 euroa säästöä. Ja rahaa saan nostettua jokaisesta S-liikkeen kaupasta, silloin harvoin kun tarvitsen käteistä. Luottokorttia eivät minulle myöntäneet, ollaan sitten ilman.


    • gonnapankki

      Eikös suomen pankkilaki takaa pankkipalvelut kaikille? Tällöin s pankki on syyllistynyt rikokseen jos korttia ei myönnetty!!
      S-pankki taitaa olla vieläkin ainoa joka ei ryöstä asiakasta? On selvää että pankin kustannustaso on vain penentynyt verrattuna esim aikaisempiin "pankkikirjoihin". Jos pankki selittää muuta, ainahan voi sanoa että heittäkää ne "kalliit" tietokoneet pois, ja palkatkaa virkailijoita sama määra kuin silloin kun pankki ei yrittänyt ryöstää asiakasta..

      • aasiakasopja

        Peruspankkipalveluun kuuluu tili, kortti ja verkkopankki. Ei Debittiä. S-pankilla ei ole VisaElectronia...... OP:ssa on etuohjekma joka periaatteessa vaatii, että asiakkaan päivittäisasiat OP:ssa. Virkailija sanoi, että S-pankki ei ole mikään uhka tai haitta.

        S-pankin ongelma on kait se,että ei ole sitä electronia, persaukinen ei tee mitään verkkopankilla. Ainoa asia on TUPAS-tunnistautumisen ongelma.... Se on ainoa asia jonka perusteella pankkitunnuksia voi vaatia. Laskut voi maksaa käteisellä, se tosin maksaa aika suolaisesti.... eikä S-pankkikaan varmaa ikuisesti ole maksuton!


      • dfgsdgf
        aasiakasopja kirjoitti:

        Peruspankkipalveluun kuuluu tili, kortti ja verkkopankki. Ei Debittiä. S-pankilla ei ole VisaElectronia...... OP:ssa on etuohjekma joka periaatteessa vaatii, että asiakkaan päivittäisasiat OP:ssa. Virkailija sanoi, että S-pankki ei ole mikään uhka tai haitta.

        S-pankin ongelma on kait se,että ei ole sitä electronia, persaukinen ei tee mitään verkkopankilla. Ainoa asia on TUPAS-tunnistautumisen ongelma.... Se on ainoa asia jonka perusteella pankkitunnuksia voi vaatia. Laskut voi maksaa käteisellä, se tosin maksaa aika suolaisesti.... eikä S-pankkikaan varmaa ikuisesti ole maksuton!

        Peruspankkipalveluihin ei kuulu esim. verkkopankki:

        http://www.finanssivalvonta.fi/fi/Finanssiasiakas/Finanssialan_palveluita/Pankkipalvelut/Peruspankkipalvelut/Pages/Default.aspx

        S-Pankilla on online-debit-kortti, joka vastaa toiminnallisesti Visa Electronia. Se kyllä pitäisi jokaisen saada. Toki jos hakijalla on tili jo jossain toisessa pankissa, niin silloin ei peruspankkipalveluitakaan ole pakko myöntää (tosin tuskinpa tuo S-Pankissa mikään kriteeri on, sillä taitaa useimmille asiakkaille olla kakkospankkina).


      • aasiakasopja
        dfgsdgf kirjoitti:

        Peruspankkipalveluihin ei kuulu esim. verkkopankki:

        http://www.finanssivalvonta.fi/fi/Finanssiasiakas/Finanssialan_palveluita/Pankkipalvelut/Peruspankkipalvelut/Pages/Default.aspx

        S-Pankilla on online-debit-kortti, joka vastaa toiminnallisesti Visa Electronia. Se kyllä pitäisi jokaisen saada. Toki jos hakijalla on tili jo jossain toisessa pankissa, niin silloin ei peruspankkipalveluitakaan ole pakko myöntää (tosin tuskinpa tuo S-Pankissa mikään kriteeri on, sillä taitaa useimmille asiakkaille olla kakkospankkina).

        Joo! Online kotrtti joka toimii vain S-ryhmän kassalla, ei OTTO-pisteessä. Se tilioikeus on laissa tai jopa direktiivissä, mutta se ei velvota pankkia antamaan asiakkaalle korttia ja verkkopankkia, mutta toisaalta.... itse olen huonoasiakas ja silti sain vaihdettua Electronin Debittiin. Ja toisen kerran. Monet sanoo, että S-pankin pankki on ilmainen... Niin on ollut jo vuodesta 2007, mutta entä vuonna 2017? Kyllä S-pankinkin on pakko alkaa jostain tehdä rahaa


      • dsfgdgf
        aasiakasopja kirjoitti:

        Joo! Online kotrtti joka toimii vain S-ryhmän kassalla, ei OTTO-pisteessä. Se tilioikeus on laissa tai jopa direktiivissä, mutta se ei velvota pankkia antamaan asiakkaalle korttia ja verkkopankkia, mutta toisaalta.... itse olen huonoasiakas ja silti sain vaihdettua Electronin Debittiin. Ja toisen kerran. Monet sanoo, että S-pankin pankki on ilmainen... Niin on ollut jo vuodesta 2007, mutta entä vuonna 2017? Kyllä S-pankinkin on pakko alkaa jostain tehdä rahaa

        Visa Debit online toimii Otto-pisteessä ja liki kaikkialla muuallakin, missä Visa Debit offlinekin. Poikkeuksia ovat junat yms., joista varmistaminen ei välttämättä onnistu. Itsekin S-Pankin Debit onlinea käytin pari vuotta ilman mitään ongelmia. Muistelet varmaan S-ryhmän omaa Debitiä, joita ei ole taidettu myöntää enää aikoihin. Nykyään ne ovat Visoja kaikki.


    • Ihmettelen myös

      Et ole ainoa, jolle ei ole myönnetty S-pankin debit-korttia. Olen vakituisessa työsuhteessa ja raha-asiani olen hoitanut aina hyvin. Ei ole velkaa, ei maksuhäiriömerkintöjä, eikä ongelmia luottotiedoissa. Pyysin heiltä vastausta asiaan sähköpostitse, että saan "mustaa valkoiselle". Viikko on jo kulunut, eikä mitään ole kuulunut. Millaistahan seulaa he käyttävät asiakkaidensa suhteen?

      • BancaBanana

        "Et ole ainoa, jolle ei ole myönnetty S-pankin debit-korttia. Olen vakituisessa työsuhteessa ja raha-asiani olen hoitanut aina hyvin. Ei ole velkaa, ei maksuhäiriömerkintöjä, eikä ongelmia luottotiedoissa. Pyysin heiltä vastausta asiaan sähköpostitse, että saan "mustaa valkoiselle". Viikko on jo kulunut, eikä mitään ole kuulunut. Millaistahan seulaa he käyttävät asiakkaidensa suhteen?"

        Koko S-Pankki perustuu pitkälti automaatioon minimoiduin palveluin, esim laskunmaksu on vain verkkopankista / S-Mobiilista, sekä kulman takana R-Kioskilla.
        Ajavat luottoluokituksen asiakkaasta & jos ei sovi maskiin ei palvelua tule, esimerkiksi suht tiukka seula luottojen / Visa Creditin suhteen. Päätökset tekee S-Pankista automaatio.


    • Ketjut pois

      Ette ole menettänyt mitään, esim. bensaa ei kannata ostaa ABC asemilta bonuksien toivossa, muualta saat alennuksen heti tankatessa.

      S-bunukset alkaa olla tiensä päässä, itselläni kesti kauan enennkuin huomasin että Lidl, Tokkman ja monet myy halvemmalla ja siis heti.

      Odotan mielenkiinnolla mitä S-ketju kehittää jotta homma ei mene persiilleen.

      • BancaBanana

        "Ette ole menettänyt mitään, esim. bensaa ei kannata ostaa ABC asemilta bonuksien toivossa, muualta saat alennuksen heti tankatessa.
        S-bunukset alkaa olla tiensä päässä, itselläni kesti kauan enennkuin huomasin että Lidl, Tokkman ja monet myy halvemmalla ja siis heti.
        Odotan mielenkiinnolla mitä S-ketju kehittää jotta homma ei mene persiilleen."

        S-Ryhmä ei ihan heti kaadu mutta enenmänkin Kesko PLUSSA kortteineen. Anttilat / Kodin1 ajetaan kohta kaikki alas koska tappiot ovat omaa luokkaansa. ABC ketju siirtyy automaattiasemiksi jolloin loppuu luottotappiot bensavarkauksista. Eniten rahaa ABC tekee myymälöillä / ravintoloilla. Rahaa S-ryhmä tekee S-Pankillakin kun kortilla maksaa muualla kuin S-ryhmästä.


    • Osuusmaksu

      Ihan sama juttu. On kaksi sijoitusasuntoa ja kaikki velat on hoidettu mitä on otettu. Ei häiriömerkintöjä jne. Eivät myöntäneet S-lainana 5000 euroa. Ajatus oli että olisin ehkä siirtänyt raha-asiani S-pankkiin. Ei ikinä. Otan osuusmaksunikin pois koko firmasta. Toisaalta ihan hyvä juttu tästäkin S-pankki kokemuksesta oli se että vanha kunnon pankkini oli sittenkin se paras pankki josta sain 5000 euroa. S-pankin unohdan kokonaan......

      • hgfd

        Rahaa on kuin roskaa, mutta silti tarvis 5 tonnin pikavipin? Unohtuiko sittenkin jotain?


      • fghdfn
        hgfd kirjoitti:

        Rahaa on kuin roskaa, mutta silti tarvis 5 tonnin pikavipin? Unohtuiko sittenkin jotain?

        Eihän tuossa sanottu, että rahaa olisi kuin roskaa. Sijoitusasunto ei ole rahaa, eikä sitä sellaiseksi kannata nyt muuttaa, ainakaan muutaman tonnin takia.


    • Julkusenkulkunen

      Jätä se eli sana huvän sään aikana pois. Kuulosta niin typerältä. Oletko idiootti?

      • luottotiedot.kunnossa

        ei pidä hävetä jos joskus tarvii korjata vähä likviditeettiä mulla on motto menestyvän bisnesmiähen luottotiedot pitää olla kunnossa...laitetaa pyörät pyörii suomi nousuun


    • TUUKARTS

      Itse on ole ollut töissä millään tapaa oikeastaan 10v aikaan. joskus vajaa 10v sitten kävin paikallisessa OP:ssa ja kysyin ohimennen virkailijalta saisinko VisaDebitin ja sain. Päätöksen teki luottokunta kyselyn jälkeen. Kortin ehtojen mukaan ei olisi pitänyt irrota. Kun S-pankki tuli, niin kysyin samaa asiaa S-pankissa tavallisen etukortin uusiutuessa. Taas vaan pelkkä hakemus ja asia oli siinä. S-pankilla on kait paljon löyhempi linja.... kait se että joku asia ei natsaa, niin sit bingaa!

    • Rahaaliikkuueiluottiksia

      On kyllä nää Debitit ja pankin kortit irronnut vaikka on luottomerkintä. Ja vielä suht isoa summaakin maksettavana. Voipi olla että tilillä liikkuu vuosittain edes takas niin isoja summia myös rahaa että tällaiset kortit tulee heittämällä.

      T: Luottotiedoton

    • ihmettelijä20

      20v poitsu olis tarvinnut euroopan matkaa varten Visa kortin mutta tuli hylky s pankista . Hyvät 2500€ tulot ( valituinen työpaikka) eikä mitään velkaa ja asuu kotona.
      Onko niin, että alle 21v ei myönnetä missään tapauksessa luottokorttia?

      • Twainffs

        Stockmann luottokortin sai helposti eikä tarvi olla pankin asiakas jos sen kortin saaminen on vaikeaa.


      • käykö.muualla
        Twainffs kirjoitti:

        Stockmann luottokortin sai helposti eikä tarvi olla pankin asiakas jos sen kortin saaminen on vaikeaa.

        Mitä sillä tekee muualla kuin Stockalla ostoksiin?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe