Hulluilua tylsyyteen

Kökkö3

Voih,olenkohan tulossa hulluksi. Ärsyttää, kun elämässä ei tapahdu mitään, ja nyt olenkin päättänyt tehdä joka päivä jotakin repäisevää. Haluan järkyttää kanssaihmisiä. Tanssia bussipysäkillä, jutella kaikille tuntemattomille. En jaksa enää ajatella, mitä muut ajattelevat.
Antakaa ideoita, mitä voisin tehdä.
Matkustelut jne. olen jo kokenut.

31

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VIKA RIVI

      Pois sieltä koneen äärestä -ens alkuun...

      VAIKKA ELOKUVIIN.

    • Aikuistuminen

      Aikuistumiseen kuuluu (ikävä kyllä?) sekin, että kestää harmaata arkea. Monesti elämä on asioiden hoitamista ja sitten mukavat, hauskat jutut tuovat siihen sitä vastapainoa.

    • ...

      - Hae töitä, saat muuta ajateltavaa.
      - Mene lenkille, mielialakin piristyy.
      - yksin voi tehdä kaikkea kivaa kuten kävellä, lenkkeillä, shoppailla, käydä elokuvissa, kahviloissa, ravintoloissa
      - lopeta se nysvääminen siellä netissä

    • SompaSiiri

      Oot kattonnu liikaa Duutsonit tuli taloon-ohjelmaa ;P.

      Teet tilin youtubeen ja sitten kuvaat videolle kaikkee, mitä keksit ..ja samalla pääset maailmanmaineeseen..

      • SompaSiiri

        Ainii, jos tartteet kuvaajaa, niin mä voin tulla...;)


    • justsomethoughts

      Mennään yhessä tanssii ympäri kaupunkeja ja vallataan öisin leikkipuistot, lauletaan yleisillä paikoilla silkasta ilosta! Yksin en uskalla näitä tehdä, eikä ole oikein ihmisiä, jotka tahtois yhtyä tällaseen spontaanisuuteen.

    • kjihihihihi

      Minä olen mennyt iltakäveläyillä kirjoittamaan tinneritussilla kiviin, kallionseinämiin ja koivujen runkoihin mietelauseita... Tietysti vain paikkoihin, joissa ne eivät tee maisemasta epäsiistiä. Ja kauniilla käsialalla :)

      Muutenkin aina kun ei ole aikaisia aamuja, tuppaan kävellä yöllä ulkona ja käydä mm keinumassa puistossa, etenkin sellaisessa isossa hämähäkki -keinussa, niitä on nykyään monissa leikkipuistoissa. Mutta ne on päivällä aina varattuja kun ne on niin suosittuja lasten keskuudessa. Siinä saa hyvät vauhdit ja siinä verkon päällä voi vaan makoilla!

      Viime syksynä mulla kilahti päässä kun tuntui että oli liian tylsää. No olin meidän äidillä kylässä ja siinä lähellä on sellainen tavallaan maauimala jäähallin vieressä, siis se on vaan sellainen hiekkakuoppa jossa on saari ja vesiliukumäki ja puisto ympärillä. Mä kävelin sinne illalla kun sielä ei ollut ketään, ja ilmatkin oli jo viilenny. Laitoin vaan puhelimen pois taskusta ja hyppäsin vaatteet päällä sinne uimaan. Ja uiskentelin ympäri sitä. Kyllä vähä lenkkeilijät ja koirankusettajat kattoo sekopäiden touhuja, mut ei se mitään.

      Tuntemattomille mua ei huvita puhua, jos nyt huvittaa kellekään puhua. En myöskään halua tanssia ympäriinsä kaikkein nähden, mutta ei se tarkota että kauheesti miettisin mitä muut musta on mieltä. Ei pidä semmosta liikaa miettiä.

      Nyt kun tulee kesä niin terveellistähän on kävellä ilman kenkiä, pihalla, kuumalla asfaltilla, hiekalla, kaupungilla. Kaupassakin voi käydä ilman kenkiä. Ja vaikka koulussa. Musta myös liian tylsä pukeutuminen on perseestä, elämä on sellaseen liian lyhyt.

      Nuorempana mulla ja kavereilla oli tapana mennä tehdasalueelle juoksentelemaan aina koulun jälkeen ja yöllä.. Joskus ala-aste ikäsenä me sielä mentiin ja yöllä kiivettiin sina ikkunasta sinne riehumaan. Vaatteet pois ja kiivettiin sellaselle isolle maakasalle, missä sotkettiin ittemme mudassa ja sitten juostiin sahanjauhoon, laskettiin sielä sahanjaujossa mäkeä paljaalle perseellä ja sehän tarttuu siihen mutaseen ihoon, aikamoinen näky oltiin. Harmi kun enää ei täysi-ikäisenä viitse mennä tolla tavalla sotkemaan ja viuhahtelemaan :-DD

      Jännitystä elämäänsä saa tietysti myös hymyilemällä kaikille mielenkiintosille tytöille ja ehkä iskemällä silmää... Kannattaa myös baarissa lähteä tuntemattomien matkaan. Se saattaa tuntua pelottavalta ajatukselta mutta se on mahtava tunne kun heräät aamulla jostain ties mistä itähelsingin luukusta tukka pystyssä ja lähet sporalla himaan, mietit mitä tuli tehtyä ja kenen kanssa.

      Yksi juttu vielä mitä tulee mieleen; eli uskovaisille juttelu. Jehovan todistajat voi pyytää sisälle ja kuunnella heidän juttujansa hymyssä suin.. Sitten kun on oma vuoro avata suunsa niin kertoa siitä miten hyvältä pimppi maistuu. Harmi kun ne ei mun ovelle oo tullut mutta oon mä niiden kanssa kaupungilla jutellu jo aika monta tuntia :D

    • Bored outta my teeth

      Kökkö3, ja Justsomethoughts, ottakaa mut mukaan jos lähette käyttäytymään epäaikuisesti ja elämästä nauttien ilman stressiä muiden mielipiteistä!
      Kevättä rinnoissa, molemmissa, ja pajon, mutta jotenkin urautunut omaan tylsään rutinisoituneeseen arkeen, vaikka elämän nälkä onkin suuri :/
      Voitais yhdessä (porukalla) keksiä jotain jotan vipinää, ja meininkiä tulevan kesän kunniaksi? :)

      • justsomethoughts

        Hei, missä te kaksi majailette?
        Itse asustelen pk-seudulla (ja Turussa lomalla).


    • todella hulluja
      • normaalit aivot

        Joo taas saa näköjään hävetä jotain mielenterveysongelmaista lesboa. Huh huh. Kyllä on taas muilla vähemmistön edustajilla paikkailtavaa, jos tollanen sekopää on tuolla tosielämässä pyörinyt mainetta niittämässä. Pelottavaa tekstiä.


      • Rööperinkautta
        normaalit aivot kirjoitti:

        Joo taas saa näköjään hävetä jotain mielenterveysongelmaista lesboa. Huh huh. Kyllä on taas muilla vähemmistön edustajilla paikkailtavaa, jos tollanen sekopää on tuolla tosielämässä pyörinyt mainetta niittämässä. Pelottavaa tekstiä.

        Minusta se kyllä oli miehen kirjoittamaa...Jos kuvittelee ne jutut ääneen sanotuksi, niin vielä vahvemmin miehen kirjottamaa.
        Ei naiset tommosia suustaan laske.


      • Joku Muu taas se oli
        Rööperinkautta kirjoitti:

        Minusta se kyllä oli miehen kirjoittamaa...Jos kuvittelee ne jutut ääneen sanotuksi, niin vielä vahvemmin miehen kirjottamaa.
        Ei naiset tommosia suustaan laske.

        Joku nainen taas yrittää laittaa miehen syyksi kaiken=D Ainahan se on muiden syytä, Joku Muuhan se oli, en minä=)


    • Bored outta my teeth

      Pk seutu myös! Mut Turussa lomailu kuulostaa kivalta kans! Millon mennään? :) Laitatko vaikka sun mailos, päästäs vähän alkuun? :D

      • justsomethoughts

      • jebulisjee
        justsomethoughts kirjoitti:

        [email protected]
        (:

        Mahtuuko kolmas mukaan? Itse kans vaikutan pk-seudulla. :) Kiva kuulla että meitä on muitakin tällaisia "elämän lapsia". ;)


      • justsomethoughts
        jebulisjee kirjoitti:

        Mahtuuko kolmas mukaan? Itse kans vaikutan pk-seudulla. :) Kiva kuulla että meitä on muitakin tällaisia "elämän lapsia". ;)

        Tietysti! Kaikkia tulis kannustaa päästämään välillä sisäinen lapsensa leikkimään!


      • jebulisjee
        justsomethoughts kirjoitti:

        Tietysti! Kaikkia tulis kannustaa päästämään välillä sisäinen lapsensa leikkimään!

        Laitoin viestiä :)


    • jutsdoit

      Loistava meininki! Ei todellakaan tarvitse välittää yleisistä käyttäytymisnormeista ja alistua tylsään elämään toisten muovaamissa muoteissa. Riehukaa ja rentoutukaa myös kaikkien tylsien puolesta! ;)

    • f*ck

      tää on pikkaisen omituinen ketju, ihmiset suunnittelee miten ne olis spontaaneja ja yllättäviä kanssaihmisten silmissä. Repäisyjä.
      Ei se tylsyys ja paskanmakuinen elämä sillä poistu että repäisee "sopntaanisti" dösiksellä laulaen tai puhumalla tuntemattomalle. Siten se saattaakin että tapaatte kaikki yhdessä ja alatte elämään enemmän.

      Se on hyvä alku jos ymmärtää että elämästä voi ihan nauttiakkin eikä aina tarvitse miettiä miten pitäisi olla. Mutta sellainen on taas väärnlaista jänskän hakemista että koittaa keksiä jotain huisaa jonka sitten kerran tekee. Siitä varmasti jää sellainen ontto olo kun on ajatellut että nyt se elämä muuttuu.

      Panostaisin kokonaisvaltaiseen muutokseen, jos elämä on tylsää eikä tapahdu mitään, siinä tarvitaan selkeesti ihmisiä enemmän elämään. Koska jonkinlainen totuus on sekin että jaettu ilo on kaksinkertainen ilo. Jos yksin puuhaa jotain se ei ehkä tyydytä kauheasti, mutta kun on kavereita joiden kanssa tekee asioita, se on vain toisenlaista.

      Unohtakaa noi sisäiset lapset, ei se ole mitään lapsetusta että osaa hassutella ja jne. Se on sussa tai ei ole, väkisin ei voi kaivaa mitään hassuttelijaa itsestään. Mutta elämässä ei tarvi mennä ääripäihin tunteakseen vähemmän tylsyyttä. Koittakaa nyt ensin vaikka järkkää tapaaminen keskenänne ja katsokaa mitä tapahtuu jo pelkästään siitä.

    • heh.

      Jep, vähän ironista suunnitella etukäteen spontaaniutta. :-D

    • huuhh

      Joo on "vähän" yrittämisen meininkiä. Se spontaanius pitää tulla sisältä, ei niiin että pikkuisen fanaattisesti uskaltaudutaan reagoimaan ympäröivään maailmaan hassuttelemalla bussipysäkillä. Kun itsellä on vapaa olo, kaikki tuo sisäinen lapsi kama tulee luonnostaan, ilman etukäteissuunnittelua. f*ck kirjoitti aiheesta ERITTÄIN hyvin.

      • tämmöstä nyt sitte taas

        Yrittämisen meininkiä? Tottakai. Kun spontaaniutta suunnittelee, tottakai se on yritys tehdä elämästään mielekkäämpää. Entä te, huuhh ja fuck sekä muut henkilöt, jotka olette sitä mieltä, että spontaaniuden suunnittelu on "vääränlaista" elämänsä muutamista, väitättekö että teidän elämänne ei sitten ole lainkaan "paskanmakuista" ja että nautitte kaikista hetkistä? Tai edes suurimmasta osasta päiväänne? Uskallan epäillä.

        Tuskin kukaan voi vakavissaan väittää nauttivansa aamuherätyksistä, venyttelevänsä hymy huulilla lintujen laulua kuunnellen. Tuskin moni kokee onnen tunnetta ajaessa töihin autolla tai bussilla viisi päivää viikossa samaa reittiä, tai sitten istuu kotona näytön äärelle päivät pitkät. Tuskin kauhean moni vuosikymmeniä samassa parisuhteessa ollut henkilö enää tuntee mitään vatsanpohjassaan kun katsoo kumppaniaan silmiin. Tuskin kukaan hymyilee suupielet korvissaan jynssätessään kakkaraitoja vessanpöntöstä... Ymmärrätte varmaan, mitä mä haen takaa. Suurin osa maailman ihmisestä ei varmasti löydä mitään erityisen mielenkiintoista rutiinipäivän lipuessa ohi.

        Meitä on toki moneen junaan mutta minun mielipiteeni on, että mitään "onnea" ei voi edes saavuttaa. Se on vain ihmismielen luoma harha, jota kaikki etsivät ja tavoitteleat koko elämänsä. Kokoajan sitä odottaa jotain. Ja haluaa lisää; uuden kämpän, uudenlaisen sisustuksen, ehkä paremman auton, kissanpennun, kesäkengät, lapsia, haluaa vaihtaa työpaikkaa, haluaa istutuksia partsille, hääjuhlat jne. Kaiken ajan haaveillaan ja odotetaan jotain uutta.

        Ja sittenkin kun on jo kaikki perustärkeät asiat, ja tärkeät ihmiset ympärillä, huomaat puutuvasi päivän rutiineihin. Huonaat haluavasi tehdä tai saada jotain uutta. Turha on näitä tintemuksia kenenkään kieltää. Miksi masennus on hyvinvointivaltioiden sairaus? Kun ihmisillä on kaikki ja enemmänkin, he saattavat menettää mielenkiinnon elämää kohtaan, kun huomaavatkin, että onnellisuus on saavuttamaton asia.

        Ihminen voi kokea itsensä masentuneeksi, väsyneeksi ja melenkoliseksi vaikka hänellä olisi kaikki hyvin. Eikä siinä välttämättä ole kyse mistään vakavammasta kuin puutumisesta ja elämän rutiininomaisuudesta. Tai sitten toiset väsyvät ja menettävät uskonsa elämään jatkuvien vatoinkäymisten ja pettymisten vuoksi.

        Minä itse olen jo vuosien ajan ollut aika alakuloinen, ja vastaan on tullut jos jonkinmoista vastoinkäymistä. Mutta suhtautumiseni tähän kaikkeen muuttui, kun ymmärsin, että onnellisuutta ei oikeasti ole olemassakaan, ja että myös melankolista voi löytää jotain mielenkiintoista, minussa se saa aikaan taidetta ja syvällisiä ajatuksia. Kun aloin välittää vähemmän siitä, mitä muut minusta ajattelevat, huomasin, että elämästä tulee väkisinkin mielenkiintoisempaa ja hauskempaa. En silti sano olevani onnellinen, ja tiedän etten koskaan tule olemaan. Kun ei pidä onnellisuutta minään tavoittelemisen avoisena asiana, ei pety kun ei sitä saavutakaan.

        Kun minä aloin SUUNNITTELEMAAN spontaaniutta, lupasin itselleni, että olen tästä hetkestä eteenpäin spontaanimpi, elämästä tuli paljon mielekkäämpää. Olen suunnitellut, mitä teen esim kesällä. Mitä kaikkea HULLUA teen, oli se sitten vaikka tuntemattomille puhumista. Tämähän johtaa usein aivan h*lvetin mielenkiintoisiin keskusteluihin, kun saat vaikka puistokemistin ja jehovan todistajan kanssasi keskusteluun. Ja hullun hauskaksi on osoittautunut myös se mainittu yllättäen laulamaan puhkeaminen, puistojen valtaaminen ym. Kivien ja patsaiden vandalisointi maaleilla, villisti pukeutuminen, saippuapaini pressun päällä viime kesänä.... :-D ja se vaatteet päällä uimaan juokseminen eismerkiksi vähän humalassa kesäyönä. Seuraavana lomana pitäis kavereiden kaa mennä linnanmäelle "pikku" maistissa, mahtaa päästä ihan uusin ulottuvuuksiin vuoristoradassa ja vekkulassa.

        Ja päättää vaikka että ei ensi viikolla välitä v*ttukaan, miten julkisilla paikoilla pitäisi sosiaalisten normien mukaan pitää käyttäytyä. (Hellettä muuten luvassa) Vaan tekee kaikkea hassua ja jännää. Näin se vaan menee. Ei siitä arjesta tule IKINÄ mielenkiintoista. Sun pitää tehä hulluja juttuja, hassutella, riehua ja olla lapsellinen, lähteä reissuille ja bileisiin.

        Irtosuhteita, puistokännit ja ehkä joku pari höpöheinärullaa on mulla tällekin kesälle luvassa. Ne ei tietenkään oo kaikkien juttu, mutta suosittelen lopettamaan sen pingottamisen ja moralisoinnin, me kuitenkin hyvin suurella todennäköisyydellä eletään vaan tämä yksi elämä. Se on vaan liian lyhyt vietettäväksi pelkän veden ja pyhän hengen voimalla. Ja nyt sanoo joku että 'h*lvetin juoppo, elämästä voi nauttia selvinpäinkin' no antakaa palaa mun puolesta.

        Musta se on yhtä paskanjauhantaa että ihminen voi vaan alkaa nauttia elämästään ja olla arjessa onnellinen. Tottakai sitä voi olla tyytyväinen tilanteeseensa ja nauttia ihmisistä ympärillään. Mutta kyllä se on repästävä jos haluaa jotain hauskaa.


      • f*ck
        tämmöstä nyt sitte taas kirjoitti:

        Yrittämisen meininkiä? Tottakai. Kun spontaaniutta suunnittelee, tottakai se on yritys tehdä elämästään mielekkäämpää. Entä te, huuhh ja fuck sekä muut henkilöt, jotka olette sitä mieltä, että spontaaniuden suunnittelu on "vääränlaista" elämänsä muutamista, väitättekö että teidän elämänne ei sitten ole lainkaan "paskanmakuista" ja että nautitte kaikista hetkistä? Tai edes suurimmasta osasta päiväänne? Uskallan epäillä.

        Tuskin kukaan voi vakavissaan väittää nauttivansa aamuherätyksistä, venyttelevänsä hymy huulilla lintujen laulua kuunnellen. Tuskin moni kokee onnen tunnetta ajaessa töihin autolla tai bussilla viisi päivää viikossa samaa reittiä, tai sitten istuu kotona näytön äärelle päivät pitkät. Tuskin kauhean moni vuosikymmeniä samassa parisuhteessa ollut henkilö enää tuntee mitään vatsanpohjassaan kun katsoo kumppaniaan silmiin. Tuskin kukaan hymyilee suupielet korvissaan jynssätessään kakkaraitoja vessanpöntöstä... Ymmärrätte varmaan, mitä mä haen takaa. Suurin osa maailman ihmisestä ei varmasti löydä mitään erityisen mielenkiintoista rutiinipäivän lipuessa ohi.

        Meitä on toki moneen junaan mutta minun mielipiteeni on, että mitään "onnea" ei voi edes saavuttaa. Se on vain ihmismielen luoma harha, jota kaikki etsivät ja tavoitteleat koko elämänsä. Kokoajan sitä odottaa jotain. Ja haluaa lisää; uuden kämpän, uudenlaisen sisustuksen, ehkä paremman auton, kissanpennun, kesäkengät, lapsia, haluaa vaihtaa työpaikkaa, haluaa istutuksia partsille, hääjuhlat jne. Kaiken ajan haaveillaan ja odotetaan jotain uutta.

        Ja sittenkin kun on jo kaikki perustärkeät asiat, ja tärkeät ihmiset ympärillä, huomaat puutuvasi päivän rutiineihin. Huonaat haluavasi tehdä tai saada jotain uutta. Turha on näitä tintemuksia kenenkään kieltää. Miksi masennus on hyvinvointivaltioiden sairaus? Kun ihmisillä on kaikki ja enemmänkin, he saattavat menettää mielenkiinnon elämää kohtaan, kun huomaavatkin, että onnellisuus on saavuttamaton asia.

        Ihminen voi kokea itsensä masentuneeksi, väsyneeksi ja melenkoliseksi vaikka hänellä olisi kaikki hyvin. Eikä siinä välttämättä ole kyse mistään vakavammasta kuin puutumisesta ja elämän rutiininomaisuudesta. Tai sitten toiset väsyvät ja menettävät uskonsa elämään jatkuvien vatoinkäymisten ja pettymisten vuoksi.

        Minä itse olen jo vuosien ajan ollut aika alakuloinen, ja vastaan on tullut jos jonkinmoista vastoinkäymistä. Mutta suhtautumiseni tähän kaikkeen muuttui, kun ymmärsin, että onnellisuutta ei oikeasti ole olemassakaan, ja että myös melankolista voi löytää jotain mielenkiintoista, minussa se saa aikaan taidetta ja syvällisiä ajatuksia. Kun aloin välittää vähemmän siitä, mitä muut minusta ajattelevat, huomasin, että elämästä tulee väkisinkin mielenkiintoisempaa ja hauskempaa. En silti sano olevani onnellinen, ja tiedän etten koskaan tule olemaan. Kun ei pidä onnellisuutta minään tavoittelemisen avoisena asiana, ei pety kun ei sitä saavutakaan.

        Kun minä aloin SUUNNITTELEMAAN spontaaniutta, lupasin itselleni, että olen tästä hetkestä eteenpäin spontaanimpi, elämästä tuli paljon mielekkäämpää. Olen suunnitellut, mitä teen esim kesällä. Mitä kaikkea HULLUA teen, oli se sitten vaikka tuntemattomille puhumista. Tämähän johtaa usein aivan h*lvetin mielenkiintoisiin keskusteluihin, kun saat vaikka puistokemistin ja jehovan todistajan kanssasi keskusteluun. Ja hullun hauskaksi on osoittautunut myös se mainittu yllättäen laulamaan puhkeaminen, puistojen valtaaminen ym. Kivien ja patsaiden vandalisointi maaleilla, villisti pukeutuminen, saippuapaini pressun päällä viime kesänä.... :-D ja se vaatteet päällä uimaan juokseminen eismerkiksi vähän humalassa kesäyönä. Seuraavana lomana pitäis kavereiden kaa mennä linnanmäelle "pikku" maistissa, mahtaa päästä ihan uusin ulottuvuuksiin vuoristoradassa ja vekkulassa.

        Ja päättää vaikka että ei ensi viikolla välitä v*ttukaan, miten julkisilla paikoilla pitäisi sosiaalisten normien mukaan pitää käyttäytyä. (Hellettä muuten luvassa) Vaan tekee kaikkea hassua ja jännää. Näin se vaan menee. Ei siitä arjesta tule IKINÄ mielenkiintoista. Sun pitää tehä hulluja juttuja, hassutella, riehua ja olla lapsellinen, lähteä reissuille ja bileisiin.

        Irtosuhteita, puistokännit ja ehkä joku pari höpöheinärullaa on mulla tällekin kesälle luvassa. Ne ei tietenkään oo kaikkien juttu, mutta suosittelen lopettamaan sen pingottamisen ja moralisoinnin, me kuitenkin hyvin suurella todennäköisyydellä eletään vaan tämä yksi elämä. Se on vaan liian lyhyt vietettäväksi pelkän veden ja pyhän hengen voimalla. Ja nyt sanoo joku että 'h*lvetin juoppo, elämästä voi nauttia selvinpäinkin' no antakaa palaa mun puolesta.

        Musta se on yhtä paskanjauhantaa että ihminen voi vaan alkaa nauttia elämästään ja olla arjessa onnellinen. Tottakai sitä voi olla tyytyväinen tilanteeseensa ja nauttia ihmisistä ympärillään. Mutta kyllä se on repästävä jos haluaa jotain hauskaa.

        nii, mä oon tossa eri mieltä. Jokaisesta asiasta voi nauttia on olemassa huonoja hetkia ja huonoja päiviä jopa, mutta se mitä mä koitan sanoa on että kun sun sisällä on iloisesti lepattava valo, positiivinen persoona, niin kun tulee se hetki ettei aamulla naurata niin sitten tehdään jotain että se suupieli vähän edes kääntyisi hymyyn.

        Onhan se sallittua suunnitella mitä meinaa tehdä, ja repäistä. Mutta perusoloa sillä ei muuteta. Jos näkee kaikessa jotain hyvää, ottaa sen suunnaksi kun päivä meinaa kääntyä sateiseksi, niin se onni ja ilo löytyy ihan jokaiseen päivään.

        Mä elän jokaisen päivän ilman stressiä miten se pitäisi elää, miten pitäisi olla. Ehkä siksi mä en ymmärrä tuota suunnittelua ettei välitä jostain miten metrossa pitää olla. Mä en tosin näe sellaista hauskana että tehdään asioita jotka aiheuttaa muille epämukavaa oloa tai sotketaan paikkoja.

        Mä en usko että siihen hyvään oloon ja onneen tarvitaan isoja repäisyitä, mä saan onnea ja iloa kun saan jonkun hymyilemään tai nauramaan. Mulle täydellinen päivä on kun oma perhe voi hyvin, jos omalla kullalla on huono hetki niin saa piristää ja tukea ja auttaa yli ikävästä hetkestä. Mä löydän iloa ja kauneutta joka päivä monista asioista. Mulla ei ole tarvetta katsella maailmaa tuollaisten lasien läpi, mä en esim koe arkea mitenkään tappavana, koska mä itse voin vaikuttaa siihen joka sekunti millainen fiilis mulla on.

        Ja mun sydän sykähtää vieläkin kun mä näen tai ajattelen omaa rakastani. 16 vuotta tosin vasta ollaan oltu, joten ehkä se kuihtuu sellaiseksi niin kuin kuvailit. Mutta mä epäilen ettei, koska mä ymmärrän asioiden arvin, merkityksen ja voiman. Siksi mä teen asioita jotka ovat merkityksellisiä ja arvokkaita. Joka päivä.

        Se että keskustelee tuntemattomien kanssa tai ui kesäyönä nakuna ei pääse mun kirjoissa sellaisiin extreme-kokemuksiin joilla repäistään elämä ainutlaatuiseksi.

        Jos noilla tehdään päivästä, kuukaudesta mielenkiintoinen ja repäisevä, mä edelleen olen sitä mieltä ettei elä itselleen oikeanlaista elämää. Ja tulisi muuttaa koko perusta. Ei se ole vaikeaa olla onnellinen, kun ymmärtää ensin mikä tekee sut onnelliseksi.

        Mä inhoan aamulla herätystä, mutta vieressäni nukkuu ihminen joka vihaa sitä vieläkin enemmän, joten mulle tuo iloa laittaa aamupala valmiiksi ja herättää toinen tuomalla se sänkyyn. Mä tykkään tehdä asioita jotka ilahduttavat ihmisiä, se on mulle suurinta ilon ja onnen lähteitä.

        Minä uskon että jokaisen pitäisi vapautua tullakseen onnelliseksi, löytää se oma juttu ja vahvistaa omia hyviä ominaisuuksiaan. Elämä on kaunista ja sen yksinkertaisuuden toteaminen ja siinä eläminen ei vaadi kuin sen että uskaltaa vapauttaa itsensä ulkopuolisista paineista. Hyvät asiat on aina yksinkertaisia, jokaisella on se oma sisin jossa on eväät elämään. Jos ei löydä niitä, ehkä elämään saa sisältöä ja repäisyitä noilla sun keinoilla. Mitä sulla jää niistä käteen? Tuottaako ne sulle hyvää oloa vieläkin? Antoiko ne sulle muuta kuin sen hetken?

        Mä olen siinä mielessä vaativampi että jos mun elämän onnen hetket olisivat joku jehovan todistajan kanssa juttelu niin saattaisin tuntea samoin kuin sinä, ettei onnea ole olemassakaan.


      • f*ck
        f*ck kirjoitti:

        nii, mä oon tossa eri mieltä. Jokaisesta asiasta voi nauttia on olemassa huonoja hetkia ja huonoja päiviä jopa, mutta se mitä mä koitan sanoa on että kun sun sisällä on iloisesti lepattava valo, positiivinen persoona, niin kun tulee se hetki ettei aamulla naurata niin sitten tehdään jotain että se suupieli vähän edes kääntyisi hymyyn.

        Onhan se sallittua suunnitella mitä meinaa tehdä, ja repäistä. Mutta perusoloa sillä ei muuteta. Jos näkee kaikessa jotain hyvää, ottaa sen suunnaksi kun päivä meinaa kääntyä sateiseksi, niin se onni ja ilo löytyy ihan jokaiseen päivään.

        Mä elän jokaisen päivän ilman stressiä miten se pitäisi elää, miten pitäisi olla. Ehkä siksi mä en ymmärrä tuota suunnittelua ettei välitä jostain miten metrossa pitää olla. Mä en tosin näe sellaista hauskana että tehdään asioita jotka aiheuttaa muille epämukavaa oloa tai sotketaan paikkoja.

        Mä en usko että siihen hyvään oloon ja onneen tarvitaan isoja repäisyitä, mä saan onnea ja iloa kun saan jonkun hymyilemään tai nauramaan. Mulle täydellinen päivä on kun oma perhe voi hyvin, jos omalla kullalla on huono hetki niin saa piristää ja tukea ja auttaa yli ikävästä hetkestä. Mä löydän iloa ja kauneutta joka päivä monista asioista. Mulla ei ole tarvetta katsella maailmaa tuollaisten lasien läpi, mä en esim koe arkea mitenkään tappavana, koska mä itse voin vaikuttaa siihen joka sekunti millainen fiilis mulla on.

        Ja mun sydän sykähtää vieläkin kun mä näen tai ajattelen omaa rakastani. 16 vuotta tosin vasta ollaan oltu, joten ehkä se kuihtuu sellaiseksi niin kuin kuvailit. Mutta mä epäilen ettei, koska mä ymmärrän asioiden arvin, merkityksen ja voiman. Siksi mä teen asioita jotka ovat merkityksellisiä ja arvokkaita. Joka päivä.

        Se että keskustelee tuntemattomien kanssa tai ui kesäyönä nakuna ei pääse mun kirjoissa sellaisiin extreme-kokemuksiin joilla repäistään elämä ainutlaatuiseksi.

        Jos noilla tehdään päivästä, kuukaudesta mielenkiintoinen ja repäisevä, mä edelleen olen sitä mieltä ettei elä itselleen oikeanlaista elämää. Ja tulisi muuttaa koko perusta. Ei se ole vaikeaa olla onnellinen, kun ymmärtää ensin mikä tekee sut onnelliseksi.

        Mä inhoan aamulla herätystä, mutta vieressäni nukkuu ihminen joka vihaa sitä vieläkin enemmän, joten mulle tuo iloa laittaa aamupala valmiiksi ja herättää toinen tuomalla se sänkyyn. Mä tykkään tehdä asioita jotka ilahduttavat ihmisiä, se on mulle suurinta ilon ja onnen lähteitä.

        Minä uskon että jokaisen pitäisi vapautua tullakseen onnelliseksi, löytää se oma juttu ja vahvistaa omia hyviä ominaisuuksiaan. Elämä on kaunista ja sen yksinkertaisuuden toteaminen ja siinä eläminen ei vaadi kuin sen että uskaltaa vapauttaa itsensä ulkopuolisista paineista. Hyvät asiat on aina yksinkertaisia, jokaisella on se oma sisin jossa on eväät elämään. Jos ei löydä niitä, ehkä elämään saa sisältöä ja repäisyitä noilla sun keinoilla. Mitä sulla jää niistä käteen? Tuottaako ne sulle hyvää oloa vieläkin? Antoiko ne sulle muuta kuin sen hetken?

        Mä olen siinä mielessä vaativampi että jos mun elämän onnen hetket olisivat joku jehovan todistajan kanssa juttelu niin saattaisin tuntea samoin kuin sinä, ettei onnea ole olemassakaan.

        niin ja mitä tulee tohin että on repäistävä että on hauskaa, mä teen joka päivä jotain hauskaa, se tulee ihan ajattelematta. Ihminen on just niin tylsä kuin sen mielikuvitus, mä tykkään nauraa ja naurattaa. Kokea jotain joka päivä. Tylsyys olisi tappavaa mulle.
        Ja on niitä adrealiinihuippuja aikanaan metsästetty ihan siihen pisteeseen asti että viimeiseksi teoksi meinasi jäädä. Se oli sitä aikaa kun etsi niitä omia rajojaan, mitä haluaa tehdä, miksi tulla, mihin pystyy.
        Sen kautta opin löytämään voiman itsestäni enkä tekemistä teoistani, sisältäpäin lähtee kaikki hyvä mikä elämään tulee. Mutta tämä on vain mun juttu, sanon vain että onnea on olemassa ja arki ei ole tylsää jos ei ole tylsä tyyppi. Mä näen tämän elämän näin.


      • arki on hymyä
        tämmöstä nyt sitte taas kirjoitti:

        Yrittämisen meininkiä? Tottakai. Kun spontaaniutta suunnittelee, tottakai se on yritys tehdä elämästään mielekkäämpää. Entä te, huuhh ja fuck sekä muut henkilöt, jotka olette sitä mieltä, että spontaaniuden suunnittelu on "vääränlaista" elämänsä muutamista, väitättekö että teidän elämänne ei sitten ole lainkaan "paskanmakuista" ja että nautitte kaikista hetkistä? Tai edes suurimmasta osasta päiväänne? Uskallan epäillä.

        Tuskin kukaan voi vakavissaan väittää nauttivansa aamuherätyksistä, venyttelevänsä hymy huulilla lintujen laulua kuunnellen. Tuskin moni kokee onnen tunnetta ajaessa töihin autolla tai bussilla viisi päivää viikossa samaa reittiä, tai sitten istuu kotona näytön äärelle päivät pitkät. Tuskin kauhean moni vuosikymmeniä samassa parisuhteessa ollut henkilö enää tuntee mitään vatsanpohjassaan kun katsoo kumppaniaan silmiin. Tuskin kukaan hymyilee suupielet korvissaan jynssätessään kakkaraitoja vessanpöntöstä... Ymmärrätte varmaan, mitä mä haen takaa. Suurin osa maailman ihmisestä ei varmasti löydä mitään erityisen mielenkiintoista rutiinipäivän lipuessa ohi.

        Meitä on toki moneen junaan mutta minun mielipiteeni on, että mitään "onnea" ei voi edes saavuttaa. Se on vain ihmismielen luoma harha, jota kaikki etsivät ja tavoitteleat koko elämänsä. Kokoajan sitä odottaa jotain. Ja haluaa lisää; uuden kämpän, uudenlaisen sisustuksen, ehkä paremman auton, kissanpennun, kesäkengät, lapsia, haluaa vaihtaa työpaikkaa, haluaa istutuksia partsille, hääjuhlat jne. Kaiken ajan haaveillaan ja odotetaan jotain uutta.

        Ja sittenkin kun on jo kaikki perustärkeät asiat, ja tärkeät ihmiset ympärillä, huomaat puutuvasi päivän rutiineihin. Huonaat haluavasi tehdä tai saada jotain uutta. Turha on näitä tintemuksia kenenkään kieltää. Miksi masennus on hyvinvointivaltioiden sairaus? Kun ihmisillä on kaikki ja enemmänkin, he saattavat menettää mielenkiinnon elämää kohtaan, kun huomaavatkin, että onnellisuus on saavuttamaton asia.

        Ihminen voi kokea itsensä masentuneeksi, väsyneeksi ja melenkoliseksi vaikka hänellä olisi kaikki hyvin. Eikä siinä välttämättä ole kyse mistään vakavammasta kuin puutumisesta ja elämän rutiininomaisuudesta. Tai sitten toiset väsyvät ja menettävät uskonsa elämään jatkuvien vatoinkäymisten ja pettymisten vuoksi.

        Minä itse olen jo vuosien ajan ollut aika alakuloinen, ja vastaan on tullut jos jonkinmoista vastoinkäymistä. Mutta suhtautumiseni tähän kaikkeen muuttui, kun ymmärsin, että onnellisuutta ei oikeasti ole olemassakaan, ja että myös melankolista voi löytää jotain mielenkiintoista, minussa se saa aikaan taidetta ja syvällisiä ajatuksia. Kun aloin välittää vähemmän siitä, mitä muut minusta ajattelevat, huomasin, että elämästä tulee väkisinkin mielenkiintoisempaa ja hauskempaa. En silti sano olevani onnellinen, ja tiedän etten koskaan tule olemaan. Kun ei pidä onnellisuutta minään tavoittelemisen avoisena asiana, ei pety kun ei sitä saavutakaan.

        Kun minä aloin SUUNNITTELEMAAN spontaaniutta, lupasin itselleni, että olen tästä hetkestä eteenpäin spontaanimpi, elämästä tuli paljon mielekkäämpää. Olen suunnitellut, mitä teen esim kesällä. Mitä kaikkea HULLUA teen, oli se sitten vaikka tuntemattomille puhumista. Tämähän johtaa usein aivan h*lvetin mielenkiintoisiin keskusteluihin, kun saat vaikka puistokemistin ja jehovan todistajan kanssasi keskusteluun. Ja hullun hauskaksi on osoittautunut myös se mainittu yllättäen laulamaan puhkeaminen, puistojen valtaaminen ym. Kivien ja patsaiden vandalisointi maaleilla, villisti pukeutuminen, saippuapaini pressun päällä viime kesänä.... :-D ja se vaatteet päällä uimaan juokseminen eismerkiksi vähän humalassa kesäyönä. Seuraavana lomana pitäis kavereiden kaa mennä linnanmäelle "pikku" maistissa, mahtaa päästä ihan uusin ulottuvuuksiin vuoristoradassa ja vekkulassa.

        Ja päättää vaikka että ei ensi viikolla välitä v*ttukaan, miten julkisilla paikoilla pitäisi sosiaalisten normien mukaan pitää käyttäytyä. (Hellettä muuten luvassa) Vaan tekee kaikkea hassua ja jännää. Näin se vaan menee. Ei siitä arjesta tule IKINÄ mielenkiintoista. Sun pitää tehä hulluja juttuja, hassutella, riehua ja olla lapsellinen, lähteä reissuille ja bileisiin.

        Irtosuhteita, puistokännit ja ehkä joku pari höpöheinärullaa on mulla tällekin kesälle luvassa. Ne ei tietenkään oo kaikkien juttu, mutta suosittelen lopettamaan sen pingottamisen ja moralisoinnin, me kuitenkin hyvin suurella todennäköisyydellä eletään vaan tämä yksi elämä. Se on vaan liian lyhyt vietettäväksi pelkän veden ja pyhän hengen voimalla. Ja nyt sanoo joku että 'h*lvetin juoppo, elämästä voi nauttia selvinpäinkin' no antakaa palaa mun puolesta.

        Musta se on yhtä paskanjauhantaa että ihminen voi vaan alkaa nauttia elämästään ja olla arjessa onnellinen. Tottakai sitä voi olla tyytyväinen tilanteeseensa ja nauttia ihmisistä ympärillään. Mutta kyllä se on repästävä jos haluaa jotain hauskaa.

        Miks ei voi olla niin,et arki on hymyä,oli Se sit vessan jynssäystä tai pual neljä herätys aamutuuriin,jokanen päivä on lahja,ole siittä iloinen.parisuhteessa ollut liki ykstoista vuotta,välimatkaa kolmisensataa kilometriä,jokanen hymy ja katse rakkaalta minulle on muistona sydämmessäni ja todellakin vieläkin jännitän,et ihku nähä ja maha kääntyy ympäri kun nähdään.ja todellakin rakastun yhä uudestaan aina kun näemme,ne hetket on spesiaalia.


    • Holjobbi

      Auts, ette o ajatellu yhteenmuuttamista?

      No ei se kyllä kaikille sovi .

      Mukavaa kesää! :)

      • arki voi olla hymyä

        Vuodet menny nopiaa,aluks opinnot esti muuton ja nyt työt ja toisaalta omal kohal omat vanhemmat ni tärkeitä,etten saata kuvitella muuttoa ja toista en voi/halua pakottaa.se halu pitää tulla itseltä.nuorempana välimatka ja ikävä raastoi,nyt vähä varttuneena arvostan jokaista yhteistä hetkeä.arkikin yhtä juhlaa,ihan Se kettumaisin askarekin,kun sen saa jakaa toisen kanssa.ruokaa laittaessa tulee SE TUNNE,että on pakko halata ja todeta,ne kolme pientä sanaa...hän on minä,minä olen hän...yhdessä eheitä.


    • Jörri

      Fuck. Olen usein lukenut tekstejäsi, vaan en ole jaksanut kommentoida. Sinulla on paljon asiaa, mutta ymmärtämyksesi ihmisten yksilöllisyydestä on lapsen tasolla. Tiesitkö, että jollekin todellinen elämää rajoittava ongelma voi olla esim. ujous, jolloin värejä elämään voi olla aiheellista hakea juurikin pienin askelin, kuten tämän ketjun hulluilijoilla? Kaikki eivät ole kuin sinä, jolla on usein hyvin kärkevät, analyyttiset mielipiteesi ja pitkä parisudekin.. Mielestäni et vaikuta kyllä ihmiseltä, joka haluaa tehdä toisille hyvän mielen, ei millään pahalla.

      • f*ck

        mulla on mun mielipiteet, siinä ei ole mitään sen syvempää kuin mielipiteeni ilmaisu. Mä en sano että on pakko tehdä miten mä sanon, kerron vain oman näkemykseni asioista. Mä vain sanoin ettei mun mielestä elämän tylsyyttä voiteta sillä että tehdään satunnaisia repäisyitä. Iloa ja hauskuutta varmaan niillä saa hetkeksi, mutta arki ja elämän perusvire voidaan muuttaa positiiviseksi syvemmillä muutoksilla.

        Se mikä oli ehdotus minulta suoraan, oli että näiden todella kannattaakin tutustua koska se on aina askel oikeaan suuntaan että saa kavereita ja sitä kautta säpinää elämäänsä.

        Ei mulla ole tarvetta todistella mitään. Jos mä annan sulle jonkilaisen kuvan itsestäni, hyväksyn sen täysin. Joten ei huolta, en ota pahalla sun näkemystä minusta.


    • Touho

      ui aina vedessä vaattett päällä,kieri hiekkassa,tanssi sateessa,kahlaa vaatteet märkänä huuda maailmaille kuinka onnellinen oot ja ole suihkussavaatteet yllä
      ja kuiskaa jonkun korvaa kuinkapaljon välität ja muista et rakkaus on meri!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe