tarvitaanko kaste

retu674653

Tarvitaanko pelastukseen aina kaste vsi riittääkö sydämen usko? Esim se ryöväri siellä ristillä tuskin oli kastettu, silti Jeesus lupasi hänelle pelastuksen. Tai jos joku kuolinvuoteellaan tekee uskon ratkaisun mutta häntä ei ehditä kastaa.

10

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghjghjghjgf

      Niin... ei todellakaan tarvita kastetta... koska kaste on semmoinen asia jota ei voi itselleen tehdä... joten jos joku tulee uskoon yksinäisyydessä eikä saa itseään kastettua, niin ei se haittaa pätkääkään...

      Joka uskoo ja kastetaan pelastuu, mutta joka ei usko, se joutuu kadotukseen... siinähän se on sanottuna, uskon puute kadottaa, kasteen puute ei kadota.

    • mnbvcxx

      Usko ja kaste ei pelasta!

      Jeesus otti ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Paratiisiin.
      Joten asiasta ei tarvii keskustella muiden kuin Jeesus rikolliseksi osoittavien kastehörhöjen toimesta.

      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa eikä sillä ole uskon ja rikollisen kristinuskon jäseneksi liittämisen kanssa mitään tekemistä:
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Jeesuksen teot osoittavat raamatun ja sen tulkitsimiset eksytyksiksi:
      Mar 10:16
      Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

      • taikuutta

        Mutta taikuuteen taipuvainen epäuskoinen ihminen tarvitsee jotain kättä pitempää, johon
        voi uskoa. Olkoompa vaikka vettä.

        Jeesus sanoi:
        Autuaita ovat ne jotka uskovat, vaikka eivät näe."


      • lkjhgf
        taikuutta kirjoitti:

        Mutta taikuuteen taipuvainen epäuskoinen ihminen tarvitsee jotain kättä pitempää, johon
        voi uskoa. Olkoompa vaikka vettä.

        Jeesus sanoi:
        Autuaita ovat ne jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Jeesus otti ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Paratiisiin. Kenen palvelijana olet valmis tuomitsemaan Jeesuksen helevettiin?

        Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

        Matteuksen evankeliumi 24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        Luukas 20:
        45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
        Mark. 13:21
        Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko"

        Siis HE JOTKA USKOVAT; merkitsee uskovat mm. älä tapa käskyyn. Rikollinen kristinuskon on omaailman suurin tappaja tapattaja satojen miljoonien ihmisten, pikku lastenkin tappaja ja tapattaja.

        Kannattee vähän miettiä keneen ja mitä uskoo!!!!


    • tahvo 4268924

      Raamattu opettaa että kaste pelastaa uskovan. Jos joku uskoo eikä ole kastettu (esim. kuolee juuri ennen kastettaan tai elää yksin viidakossa eikä ole mahdollista saada kastetta) niin voimme jättää hänet Jumalan hyviin käsiin ja luottaa että hän pelastuu. Kaste pelastaa, mutta kasteen puute ei kadota jos uskoo, on kristillisen kirkon kanta ollut aina.

    • Hei.
      Hyvä kysymys mietittäväksi; tarvitaanko kaste. Totta on, että Jeesus lupasi ryövärille pääsyn taivaan kotiin, tai jos pieni kastamaton lapsi kuolee, hän pelastuu. Haluan uskoa armolliseen ja rakastavaan Jumalaan. Kaste on Jumalan lahja meille, kasteessa toimii Jumalan Pyhä Henki. Kaste on voimallinen asia, Jeesus kehotti meitä kastamaan ja niin teemme. Kaste on pienille parasta ja kaikille parasta. Niinpä siis kasteelle kannattaa mennä ja kasteelle kannattaa lapsi tuoda.

      Hyvää kevättä,
      Pirkko-pappi

      • kmnjbhgvcf

        Pirkko-papille:
        Jos jumalanaan palvelee herra jumalaa niin silloin kastetta ilmeisesti tarvitaan!
        MUTTA

        Jumalan ja Jeesuksen asetamaa kaste ehtoa pelastukselle EI OLE JEESUKSEN EVANKELIUMEISSA ja raamatussa olevat kaste sanat/opit ovat väärennettyjä LUKUUN OTTAMATTA SITÄ ETTÄ JEESUS OPETTI PESEYTMÄÄN JOKA PELASTAA TÄNÄÄNKIN TUHANSIA MM SAIRAALOISSA.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
        SIIS kreikan kielen "kaste" on suomeksi myöskin PESTÄ, ja se pelastaa päivittäin tuhansia, ellei miljoonia joka päivä mm sairaalloissa hygenian hoitaminen on elin tärkeää:

        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Ja meidän ei tule unohtaa, että missään kohtaan (väärennetyssäkään) evankeliumia Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen jäseniksi!
        Tiedämme tarkalleen, että rikollisen kristinusko ei palvele Jumalaa ja Jeesusta vaan Heidän Nimissä rikollisuuden herra jumalaansa. Ja niistä Jumalan ja Jeesuksen vastaisista rikollisen kristinuskon teoista on näyttöä, joka kirkkojen kansainvälisten rahastojen kautta suomelaistenkin kustannuksella vielä 2000 tapettiin ja ehkä tapetaan ihmisiä. Näihin, rikoksiin ei Jeesus ole lähetyskäskyä antanut joten ei jää arvailulle varaa mistä käsky tulee:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Noitavainot nykyaikana
        Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[14] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[15] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia." Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[18]

        http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/


      • njbhgfd

        kirjoitit:
        Hei.
        Hyvä kysymys mietittäväksi; tarvitaanko kaste. Totta on, että Jeesus lupasi ryövärille pääsyn taivaan kotiin, tai jos pieni kastamaton lapsi kuolee, hän pelastuu. Haluan uskoa armolliseen ja rakastavaan Jumalaan.
        ###
        Perisyntiä ei ole!
        ###

        Kaste on Jumalan lahja meille, kasteessa toimii Jumalan Pyhä Henki.
        ###
        Missä kohtaa evankeliumia Jumala on niin ilmoittanut? Joh.Ilm. 22:18-19
        Ota huomioon, että ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä. Rikolliselta kristinuskolta puuttuu kaikki kolme.

        Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

        Matteuksen evankeliumi:
        24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        Markuksen evankeliumi:
        13:5 Niin Jeesus rupesi puhumaan heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        ###

        Kaste on voimallinen asia, Jeesus kehotti meitä kastamaan ja niin teemme.
        ###
        Jeesus ei ole kehoittanut rikollisen kristintuskoa kastameen ketään ei kä kasteella liittämään ketään sellaiseen rikollisuuteen jäseniksi.
        Kuten jo edellä osoitin niin kaste sana on väärin käänneetty tai/ja tulkittu MUTTA IHMISILLE JEESUS SUOJASI TOTUUDEN YMMÄRRYKSEN OMILLA TEOILLAAN:
        -ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa
        -Jeesus antoi esikuva pesemällä opetuslapsien jalat ja käski heidän tehdä samoin
        jne jne...
        ###

        Kaste on pienille parasta ja kaikille parasta. Niinpä siis kasteelle kannattaa mennä ja kasteelle kannattaa lapsi tuoda.
        ###
        Tusi julmaa harhaoppia!!! Jumalan Valtakunnan kaltaisia lapsia hengellisesti tappavien rituaali. Kaikki kuolleet merkitään ristillä ja sellainen asetetaan Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsenkin otsaan uskossa, että jonain päivänä hänestä tulee Jumalaa ja Jeesusta vihaavien kouluttamana samanlainen eksyttäjä kuin muutakin rikollises eksyttäjät.
        Jeesuksen opetuslapsiksi ei kasteta vaan....:
        28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, (( Jeesuksen teoillaan väärennökseksi osoittama evankeliumin väärennös: "kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"))
        28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        SIIS opetuslapsiksi opetetaan! Kasteessa ei opi.
        Jos, siis JOS kasteessa jotain oppii, niin sen opin tulokset läytyy mm rikollisen kristinuskon historiassa. Ei kai niin tyhmää uskovaistamaan ole, että uskoo Jeesuksen käskeneen ristiretkiläisten tappaa kaikki terve järkiset uskosta ja kasteesta kieltäytyjät!!!
        ###

        Hyvää kevättä,
        Pirkko-pappi
        ###
        Kaikella asiallisuudella samoin!
        ###


    • Täyttäkää tämäkin !

      Joka ei halua täyttää siinäkin osin Jumalan tahtoa,eli Uppokastetta Isän, Pojan ja Pyhänhengen nimeen, niin voi kysyä häneltä onko hän oikeasti uskossa,joka on uskossa ja palvoo Jumalaa/ Jeesusta niin haluaa täyttää tämänkin osan uskossaan,mutta minä vain sanon mitä sanakin opettaa.
      Jeesuksen myös kävi kasteella ,minkä Johannes Kastaja suoritti Jeesukselle,että pitää täyttää sekin osuus,eikä kulkea epätietoisena kohti viimeistä pysäkkiä,mitä täällä kukin kulkee,mutta elä koskaan valita tietämättömyyttäsi joudut mihin joudut kuoleman jälkeen ettet tiennyt siitä,nyt olet tietonen ja täytä sekin osa uskonelämästäsi!
      Oikean Uskovan Jumala tuntee,häntä ei huijaa kukaan nimikristillisyydellä eikä olevinaan uskova ,se on varmaa ! Ari

      • jbhgvcfd

        Jumalan Valtakunnassa ei uskota! Siellä vallitsee Jumalallisuuden tietous.
        Jeesus ei ollut uskossa vaan Jumalallisuuden tietoudessa. Älkää riistäkö Jeesukselta pois sitä oikeutta vääreillä opeillanne. Joh.Ilm. 22:18-19
        Todistat, että oikea uskovainen ei usko Jumalaan ja Jeesukseen vaan on Heidän Nimissä herra jumalaansa palveleva eksytetty.

        Tottakai Jeesus kävi pesulla ja pesi opetuslapsiensa jalatkin jotta uskovaisetkin oppisivat ymmärtämään totuutta!
        Missään kohtaan evankeliumia ei Jeesus käskenyt kastaa ketään rikollisen kristinuskon jäsenyyteen vaan varoittaa uskomasta!!!! Siksi kai uskotte kun olette eksytettyjä Jumalaa ja Jeesusta vihaaviksi uskovaisiksi.
        Kuinka monta saataa miljoonaa rikollisen kristinuskon pitäs vielä tappaa ja tapattaa että sinäkin ymmärtäisit, ettei Jeesus ole esimerkiksi sellaisiin rikoksiin lähetys käskyäkääm antanut???
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/
        Nuokin rikokset ovat ovat Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimeen tehtyjä. Arvaappa jos HE ovat noihin rikoksiin syyllisiä!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
        SIIS kreikan kielen "kaste" on suomeksi myöskin PESTÄ, ja se pelastaa päivittäin tuhansia, ellei miljoonia joka päivä mm sairaalloissa hygenian hoitaminen on elin tärkeää:

        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Jeesus antoi esikuvan!
        Keneltä saamaa esikuvaa rikollisen kristinusko opettaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe