Hitsattu tai Pulttiliitos

eroja on

Joka ei H-auton perävaunuista tiedä ja on ostamassa.

Niin on kärryjä joiden runko on hitsattu kokonaan ja sitten kuumasinkitty upottamalla , tämä on kestävin ratkaisu, eli se normaali.

nykyisin on myös ns pulttiliitoksin kasattuja runkoja joita ei ole ollenkan hitsattu , kuumasinkitty. Kärry on edullisempi ja nopeampi kasailla ja kantattu peltikulma tulee suoraan teräsmyyjältä.hintaero tulee tuosta.


kestosta ja kuinka kärry käyttäytyy perässä on eroja.

Hitsattu ja kuumasinkitty kärry pitää arvonsa myös paremmin,sekin kannattaa ottaa huomioon.

10

3524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkea sitä on

      höpön höpö. Ota lääkkeesi ja mee nukkumaan

    • ulos aurinkoon

      Aloittaja on huolissaan kun kauppa ei käy ja hätä paistaa kirjoituksesta.

    • halvasta hyvään

      Kuorma-auton runko on pulteilla kiinni muussa sälässä, mitäs siihen sanot?

      Isot terässillat tehdään pulttiliitoksin.

      Peräkärryt on halpoja nykyään, työssä käyvän ei pitäisi olla vaikeaa ostaa peräkärriään uutena.

      Sukulais miehellä on vieläkin 80-luvulla itse väsätty kalusteputkesta tehty maalattu peräkärri ja se on rapea kuin keksi. Missä ne "säästetyt" peräkärry rahat siis nyt on? Juotu vai naisiin laitettu?

      • kärryjen asiantuntij

        Kysy ihmeessä itse suoraan sukulaismieheltäsi säästörahojen käyttökohde. Me emme tiedä Hänen tapojaan? Viinaan vai naisiin? Jos ne on menneet miehiin?

        Peräkärryissä pulttikasatut kestää 10v ja kiinteät Majava/Kärppä-tuotteet 30v

        Jos et noiden lukujen eroa ymmärrä niin antaa olla. Eläkkeellä jo olevan kannattaa ostaa halvin JT, sekin kestää elon iltaan asti jo tuolloin.


      • Vetomestari
        kärryjen asiantuntij kirjoitti:

        Kysy ihmeessä itse suoraan sukulaismieheltäsi säästörahojen käyttökohde. Me emme tiedä Hänen tapojaan? Viinaan vai naisiin? Jos ne on menneet miehiin?

        Peräkärryissä pulttikasatut kestää 10v ja kiinteät Majava/Kärppä-tuotteet 30v

        Jos et noiden lukujen eroa ymmärrä niin antaa olla. Eläkkeellä jo olevan kannattaa ostaa halvin JT, sekin kestää elon iltaan asti jo tuolloin.

        Ostin uutena vuonna 1992 alumiinista valmistetun ja pulteilla kootun EuroPe-Tran, eli entisen Pe-Tran. Itse kuljetin sillä koivurankoja, moottorikelkkaa, mönkijää, muuttokuormia, kaatiskuormia ym roinaa ja takaan, etteivät kuormat olleet läheskään aina kantavuuskuormia, vaan välillä mentiin aikas roimasti ylikuormankin puolelle. Kärry ehti olla minulla vuoteen 2005 eli 11 vuotta, kunnes tuli tarve vähän isommalle ja pitempiaisaiselle kärrylle ilman turhia laitoja, joten teetätin sellaisen (hitsattu runko) omaan käyttööni ja myin vanhan alumiini-EuroPe-Tran kaverilleni. Nyt tämä samainen kärry on siis reilun 22 vuoden ikäinen ja kunnoltaan kuin uusi, vaikka nykyinen omistajakin siirtää sillä m-kelkkaa, mönkijää, muuttokuormia, polttopuita niin rankoina kuin metrisinä halkoinakin. Pisimmät muuttokuormat ovat olleet yli 1000 km suuntaansa ja edes ensimmäistä pyöränlaakeriakaan ei ole siihen vaihdettu. Runko on suorassa eivätkä laidatkaan ole pullistelleet tai vääntyneet sisäänpäin. Tässä tosin tietysti vaikuttaa se, että asensin kärryn vielä ollessa minun sen pohjavaneriin runsaasti kiinnityslenkkejä ja poistin kokonaan alkuperäiset laitojen ulkopuolella olleet kiinnityskoukut, ettei vahingossakaan tule ahaa-elämystä kiristää kuorma sidontaliinoilla niin tiukkaan, että laidat vääntyvät sisään. Vaikka itsekin aikoinani epäilin - en niinkään pulttiliitoksia - vaan alumiinin kestävyyttä, niin täytyy nyt tunnustaa, että olen ollut väärässä epäilyksineni. Muista kärrymerkeistä en osaa sanoa, mutta tämä pulttiliitoksin koottu alumiini-Pe-Tra ainakin näyttäisi kestävältä rakenteelta yksityiskäytössä.


    • Heppu hei,

      Mullon rakennussarjasta koottu kuumasinkitty lehtijousitettu Heppu.

      Sillon nyt ajettu kaiken maaliman rakennustavarat, sementit hiekat, polttopuut.

      Oli halpa, on hyvä vetää.

      Vikojakin on ollu, kaks rengasta on hajonnu alta vaikka paine 350 kPa, joku daami tärskäytti perään vasaroitu suoraksi, lamppuja palanu, heijastin peruutettu rikki penkkaan , vetokidan yli ajettu kerran traktorilla, kerran autolla
      Pohjavaneri pehmeni ja puhkes kun ajettiin kärryllä sementtia reilut 40 kuutiota lattiavaluun. Ei tieten kaikkea kerralla.

      Pohjavanerin vaihto pelasti kärryn vaatimattomassa 16 vuoden iässä.

      Olisko vaneri kestäny jos ei olis pidetty kesät sateessa, talvet hangessa, tiä tuota.

      Perikunnalle jää jäännösarvo, mulle se on tehny kärryn tyän.

    • Juupas

      Tää aloitus on taas niin Westmakin boroa että haisee ahtimille.

    • hitsattu jäykempi

      Pulttiliitos kärry ei kestä hirveesti kulmiin tulevia kolhuja.Itselläni muulinkärry ja kulma osui hallin kulmaan,sillä seurauksella,että runko meni reilusti salmiakille ja pohjavaneri irtosi kunnolla,kun popniitit antoivat periksi.Melkein jokainen peltiosa vääntyi jostakin ja osasta pelleistä tuli pultit repeämällä läpi.Ei muuta,kuin kärry purettava ihan kokonaan palasiksi ja joka pellinkappale yritettävä oikoa ja hitsattava revennet paikat kuntoon.Neljä päivää ja kärry taas kasassa,lieviä ikuisia korjausjälkiä jäi muistuttamaan vetelästä runkosta,mikä pysyy muodossaan vain vanerin ja popniittien ansiosta.

    • ja höpö höpö

      runko viänty

    • hyvä ostos 86

      Mulla -86 ostettu Muuli 1000-KS. Maksoi 1200mk ellen väärin muista K-raudasta.
      Hyvin on pelittänyt vaikka alkuperäiset navat vaihdoin valurautanapoihin vanhoille akseleille kun tuppas laakerikoolit ulkokehällä kulumaan. Perushuoltoa pohjalevy kerran, valot ja vetokita. Jätän kyllä toiseksi kärryksi kun kuomullisen hommaan ja senkin telinä kun tasaisempi vetää kuopat puolitettuna. Merkistä en ole varma kun tuo Muulikin on oppinut viemään köyhiltä rahat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe