Turkin turvallisuus matkailijalle

Varovainen2014

Pari kertaa olen ollut turkissa lomalla ja nyt haluaisin kovasti lähteä lapsen kanssa. Huolettaa turvallisuus,kun se syyria siinä rajanaapurina vihottelee. Pelkään,että juuri joku hyökkäys tulisi,kun olisin lapsen kanssa. Se olisi se karmein skenaario.

16

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merhaba1

      Syyrialla on riittävästi puuhaa omien rajojensa sisällä, eikä heillä ole
      mitään intressejä, eikä voimavaroja hyökkäillä, etenkään Turkkiin, joka on vieläpä Nato-maa. Voit olla aivan huoleti.

    • Iso maa

      Jos olet sinne rajaseudulle menossa, niin enpä suosittele. Massojen suosimissa lomakohteissa olet yhtä turvassa kuin aiemmilla reissuillasikin.

      • Varovainen2014

        Ajattelin izmiriin kentälle lentää ja sieltä kusadasiin. Tuo syyrian rajahommeli alkoi pelottamaan,kun luin ulkoministeriön sitä tekstiä turvallisuudesta. Itse kuitenkin oon tykästynyt kaikesta huolimatta turkkiin ja koskaan ei ole tarvinnut pelätä ja kaikki mennyt hyvin. Nyt kun lapsen kanssa ajattelin mennä,niin alkoikin pelko iskea,entä jos sattuukin jotakin.


      • harri ..

        Eipä tuolla Syyrian rajan tuntumassa taida turistikohteita edes olla.


      • Niinppä
        harri .. kirjoitti:

        Eipä tuolla Syyrian rajan tuntumassa taida turistikohteita edes olla.

        Ei lennä meiltä lomalentoja sille rajalle, mutta aloittaja ei maininnutkaan, millaisesta matkasta on kyse ja kun siitä seudusta puhui...


    • yrjö IV

      Syyrialaiset ampuu ohjuksia Turkin lomakohteisiin, samalla saa Turkin taloudelliseen ahdinkoon ja kuolee mahdollisimman paljon väärä uskoisia, ja sitten nämä itsemurha pommittajat..en kyllä matkas muslimi maahan

    • hukkavei

      Öhöm................
      Kusadasista/izmiristä on n. 1000km Syyrian rajalle, et pitkälle pitää
      tulla että sulle saa vahinkoa aikaiseksi.
      -Eikö kaikesta huolimatta olisi parempi jäädä vaikka Tukholmsn risteilylle,
      koska noin tosissasi pelkäät, niin et kuitenkaan pysty 100% nauttimaan lomastasi.

      • Varovainen2014

        Reissannu oon paljonkin ja juuri tulin sieltä risteilyltäkin,mutta tahtoisi lämpimään:) Ja siksi tuo turkki,kun meidän kotikentältä ei muuhun mene,kun en lähde helsinkiin menemään. Olen varmasti yli huolehtivainen tai jotain,voihan sitä kauheuksia tapahtua missä vaan. Koskaan ei voi tietää.


      • Maliina
        Varovainen2014 kirjoitti:

        Reissannu oon paljonkin ja juuri tulin sieltä risteilyltäkin,mutta tahtoisi lämpimään:) Ja siksi tuo turkki,kun meidän kotikentältä ei muuhun mene,kun en lähde helsinkiin menemään. Olen varmasti yli huolehtivainen tai jotain,voihan sitä kauheuksia tapahtua missä vaan. Koskaan ei voi tietää.

        Lasten kanssa olen lähdössä minäkin ja ihan turvallisin mielin. Side on matkan kohde, Turkin etelärannikolla siis.


    • ****

      Turkkiin lähdössä kesällä rantalomalle lapsen kanssa ja ei huoleta, tuskinpa matkatoimistot lennätäis turisteja jos turvallisuus kyseenalaista.

      • bisnestä vaan

        Matkatoimisto myy matkoja ja tekee sillä rahaa. Harvassa on bisnesmies, joka ilmoittelee julkisuudessa että hänen markkinoimansa tuote on vaarallinen. Vai mitä itse arvelet.?


    • ei turvallista

      Turkki ei ole turvallinen matkailumaa. Olin juuri Istanbulissa. Olin taxim squerin ja aksarayn kaupunginosan alueella. Minua uhkailtiin ja pilkattiin. Minulle annettiin tappouhkaus,uhkailtiin muslimijärjestön nimissä. Olen vain harmiton matkaaja.

      Jouduin ottamaan yhteyden suurlähetystöön. Ilmoitin että suomen kansalaisen turvallisuutta uhataan. Minua neuvottiin menemään lentoasemalle,ja poistumaan maasta. Tein niin. Eräs turkkilainen nuorimies sanoi suoraan,että turkki ei ole turvallinen turisteille. Hän sanoi että siellä on paljon hulluja kiihkomielisiä ( hän käytti juuri sitä sanaa ).jotka haluaa joskus iskeä ja vaikka tappaa turistin riippumatta kuka tai mistä kansalaisuudesta on kysymys. Ja tehdään se jonkun järjestön nimissä.

      Suomeen palattuani katsoin netistä Istanbul news in english. Siellä oli uutisia juuri tältä alueelta josta palasin. Siellä oli parasta aikaa kovia mellakoita ja mielenosoituksia,loukkaantuneita ja joku kuolonuhri. Poliisi oli joutunut käyttämään kyynelkaasua ja joukkovoimaa väkijoukkojen hajoittamiseen.

      En matkusta enää muslimimaihin. Vaarallista.

      • Kiihkomieli

        Olipa jännä stoeri.


    • ole vaan varovainen

      Turkki on vaarallinen maa matkustaa. Vaarana turistille ei ole siellä syyrialaiset vaan turkkilaiset...

    • turkinsuomaiti

      Hyva alkuperainen kysyja: Turkissa asuu noin 3000 suomalaista joista monella on pienia tai kouluikaisia lapsia. Me taalla elamme ihan hyvaa elamaa. Syyrian SISALLISsota ei vaikuta arkeen maan lomakohteissa eika suurin osin isoissa kaupungeissakaan. Se tuntuu ja nakyy kunnolla vain Syyrian vastaisella rajalla olevissa kaupungeissa. Voit rauhassa tulla tanne lomalle. Jata pelottelijoiden kommentit huomiotta.
      Terv. 3-vuotiaan tyton aiti Istanbulista.

    • alanya2

      Turvallinen, kyllä kun järki päässä ja noudattaa matka-ohjeita, esim ulkoministeriö. Kieltämättä turisti välillä on kävelevä lompakko,,,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe