G17 tuntipalkka

vastavalmistunut Lh

Onko tuntipalkka G17 luokassa tosiaan vain 11.24€/tunti? Käteen ei jää ku reilu 1100€/3vk ja työmäärä suuri. Taidan vaihtaa työpaikkaa!

20

17807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooh1

      Vaihda työpaikkaa. Yksityisen sosiaalipalvelualan G17 on minimipalkka mitä lähihoitajalle maksetaan. Harvemmin on näitä yrityksiä tullut vastaan vaan palkka ollut korkein perustutkinnon palkkaluokka, elikkä G19, sen jälkeen menee jo AMK peruspalkoille palkkaluokat. Tiedän monia paikkoja jossa lähihoitajille maksetaan suoraan G21 palkkaa ja AMK taustaisille G23. Mutta tälläisissä paikoissa yleensä arvostetaankin työntekijää ja vaihtuvuus työporukassa on vähäistä.

      G17 kk palkka on 1851.93€/kk ja tuntipalkkana 11.36€/h ilman ikälisiä.

    • voi,voi

      Onko noin surkeita palkkoja olemassa?Kannattaa vaihtaa alaa.

      • Lähäriopiskelija

        Tuohan on hyvä, kun ravintola-alalla on alle 10€ tuntipalkka


    • jooh1

      On. Sosiaalipuolella ja tosiaan yksityisillä. Esim. Lastensuojelulaitoksissa sun muissa. Jännä juttu että päteviä työntekijöitä ala ei tule ikinä saamaan kun palkat on päin persettä.

      Toki moni maksaa paremmin mutta on myös aika monta näitä mitkä maksaa pelkän minimin.

    • Kiinnostunutttttt

      Hei Jooh1! Sanoit tietäväsi monia paikkoja, jossa lähihoitajille maksetaan suoraan G21 palkkaa. Minua kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kyseisistä paikoista, kertoisitko? Kiitos :)

      • Terhikkilä

        G20 on aika yleinen palkkaluokka nykyään pätevälle. G21 vaativammassa tehtävässä. Joskus on tullut vastaan esitystä G15 palkasta, ja siis pätevälle.


    • paska palkka on kyll

      en tiedä noista G-koodeista mutta itse sain päivävuorossa 2039e/kk lähärinä

      • ei naurata

        Minä saan 13.85,-€/tunti, siis urani huipulla. Eikö olekkin paljon tästä työstä. Tervetuloa nuoret alalle rikastumaan.


      • paska palkka on kyll
        ei naurata kirjoitti:

        Minä saan 13.85,-€/tunti, siis urani huipulla. Eikö olekkin paljon tästä työstä. Tervetuloa nuoret alalle rikastumaan.

        Jep. On kyllä naurettavaa että vaikka multakin löytyy LH-koulutus niin olen tällä hetkellä silti hanttitöissä mikä ei vaadi koulutusta koska palkka on suht sama tässä eli peruspalkka 1934€ vuorolisät about 600€..

        Myös valtava ero työviihtyvyydessä, lähärinä pitäisi olla jossain sairaalassa tai päiväkodissa tai vanhuksien parissa raatamassa joten palkan saadakseen pitäisi tehdä paljon enemmän verrattuna siihen että tässä hanttityössäni naputan näppäimistöä toimistossa, voin pitää taukoja niin paljon kun haluan ja selata nettiä ja saan lähestulkoon saman palkan.

        En varmasti ole ainut joka omistaa lähärin koulutuksen mutta silti tekee muita töitä koska
        A) palkassa ei ole juuri eroa
        B) LH-työt todella raskaita henkisesti/fyysisesti palkkaan nähden.


      • .......
        paska palkka on kyll kirjoitti:

        Jep. On kyllä naurettavaa että vaikka multakin löytyy LH-koulutus niin olen tällä hetkellä silti hanttitöissä mikä ei vaadi koulutusta koska palkka on suht sama tässä eli peruspalkka 1934€ vuorolisät about 600€..

        Myös valtava ero työviihtyvyydessä, lähärinä pitäisi olla jossain sairaalassa tai päiväkodissa tai vanhuksien parissa raatamassa joten palkan saadakseen pitäisi tehdä paljon enemmän verrattuna siihen että tässä hanttityössäni naputan näppäimistöä toimistossa, voin pitää taukoja niin paljon kun haluan ja selata nettiä ja saan lähestulkoon saman palkan.

        En varmasti ole ainut joka omistaa lähärin koulutuksen mutta silti tekee muita töitä koska
        A) palkassa ei ole juuri eroa
        B) LH-työt todella raskaita henkisesti/fyysisesti palkkaan nähden.

        Kaikki joukolla jäätä särkemään...


      • Ihana ilmastointi
        ....... kirjoitti:

        Kaikki joukolla jäätä särkemään...

        Aijaa. Minä näpytän sairaalassa niitä nappuloita ja peruspalkka 2200, minua arvostetaan ja en koe työtäni stressaavaksi. Hyvät hermot :-)


      • paska palkka on kyll
        Ihana ilmastointi kirjoitti:

        Aijaa. Minä näpytän sairaalassa niitä nappuloita ja peruspalkka 2200, minua arvostetaan ja en koe työtäni stressaavaksi. Hyvät hermot :-)

        Teetkö lääkäreiden saneluita vai muutakin, osastonhoitaja? Missä saa 2200e, kerro mielellään lisää.


      • Hyvä palkka
        paska palkka on kyll kirjoitti:

        Teetkö lääkäreiden saneluita vai muutakin, osastonhoitaja? Missä saa 2200e, kerro mielellään lisää.

        Suomen suurimmassa sairaalassa. Osastonhoitaja on esimieheni :-). Soita rekryyn, kertovat tehtävänkuvan sulle. Siellä ei katsota kiroilua hyvällä. Vihjeeksi vaan. Varsinkaan potilaiden kanssa.


    • Sisar kalpea

      Ei tosiaan käy kateeksi hoitoalan työtä ja palkkoja varsinkaan. Vuorotyössä rikastuu mutta moni ei siihen pysty. Minä en, sisko pystyy. Minä en ikinä pääse veloistani, hän on velaton.
      Ei hänkään jaksaisi kolmivuorotyötä mutta iso asuntolaina ja opintovelat pakottavat tekemään. Auttakaa!

      • 1+20

        Eipä siinä vuorotyössä rikastu ja ei sekään ilman omaa vaivannäköä tule, harva haluaa mennä viikonloppuna tai yöllä töihin.


      • Lähis
        1+20 kirjoitti:

        Eipä siinä vuorotyössä rikastu ja ei sekään ilman omaa vaivannäköä tule, harva haluaa mennä viikonloppuna tai yöllä töihin.

        Yöstä en sano mutta se on sinänsä sama onko viikonloppuna töissä vai ei. Samanlainen se sunnuntai on kuin maanantaikin. Siksi toisekseen, viikonloppuna pääsee duunissa helpommalla.


    • Kaikkiakanssa

      Pääsee helpommalla, missä pääsee! Kotihoidossa ilta- ja viikonloppuna vähintään tuplakäynnit työntekijällä! Liksa ja lisät samat, riippumatta asiakasmääristä!

    • elli2

      Niin ja viikonloppuna vanhustenhoitolaitoksissa vähemmän hoitajia töissä vaikka samat työt tehdään, ettei tule la ja su lisät niin kalliiksi. Joten ei pääse helpommalla, päinvastoin.

    • näin on

      Tuo G17 on ihan totta aivan surkea palkka. Itsekin hain kerran työtä, jossa tarjottiin tuota palkkaa. Työ oli kuitenkin huomattavasti vaativampaa kuin kunnallisessa, jossa palkka kolme euroa parempi ja paremmat edut. Eli hyvät ihmiset olkaa tarkkoja mitä kirjoitatte alle. Esim. perusedellytys on liitonkin mukaan suojavaatteet ja työvaatetus tai suojavaateraha. Loppupeleissä meistähän se on kiinni mihin me alamme tekemään. Näitä surkeita työnantajia putkahtaa aina aika ajoin. Kyllä yritys joka maksaa reilusti myös arvostaa työntekijöitä ja toisinpäin.

    • Anonyymi

      No vaihda ihmeessä! Ja nopeasti!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe