mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä?

vaikeavalinta

Olemme seurustelleet miesystäväni kanssa vasta noin vuoden, ja olen huomannut hänessä hyvin aggressiivisia piirteitä useaan otteeseen. Hän ei ole lyönyt minua, mutta on töninyt minua käyttäen aivan liikaa voimaa ja käskien minun panua vi**uun. Näitä tapauksia on vuoden sisällä ollut noin viisi, ja jokaisella kerralla, tämä aggressiivinen käyttäytyminen on saanut alkunsa jostakin aivan muusta kuin riidasta, esim. siitä, että olen kohtelias muille ihmisille kun meillä on vieraita kylässä. Miesystäväni sanoo, että hän ei tiedä mistä hänen käytöksensä johtuu, mutta aikoo muuttaa tapojaan - en näe että se on mahdollista, jos ei tedes tiedä mistä tämä aggressiivinen tapa johtuu.... en tosiaan tiedä, onko suhteella tulevaisuutta, pitääkö jäädä odottamaan, että todella jotain pahaa tapahtuu? vai ylireagoinko?
olisi mukava kuulla kokemuksia ja mielipiteitä.

25

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tesaurus

      Tiedät itsekin mitä pitää tehdä. Tee se ajoissa.

      • vaikeavalinta

        eli en siis ylireagoi, se on ehkä ainut mihin haluan varmistuksen.....


    • RRRRRRRRRAVISTUS!!

      Miksi tarvitset kenenkään ulkopuolisen varmistuksen?
      Oletko niin ulkoaohjautuva, että tarvitset enemmistön hyväksynnän valinnoillesi?
      Jos nyt sanoisimme kaikki että totta kai ylireagoit, niin jäisitkö suhteeseen ja tulisit oikein perusteellisesti hakatuksi (jos pelkällä sillä pääsisit)?
      Ajattelisit sitten, että niin mutta kun kaikki sanoi että ylireagoin! Vikahan on pakko olla minussa itsessäni! Ja sitten epätoivoissasi yrittäisit muuttua miehen mieleiseksi ja sysätä kaikki omat tarpeesi syrjään, ettet vain ylireagoi!

      Nyt otat sen oman tahtosi kaikkien muiden taskusta ja alat oman elämäsi ja päätöstesi herraksi!

      • vaikeavalinta

        miten tänne uskaltaa kukaan mitään kirjoittaa, kun kaikki vastaavat noin hyökkäävästi?

        Lähinnä halusin kuulla muiden ihmisten mielipiteitä, enkä ole ulkoaohjautuva, kiitos vaan. Rakastan miestäni siksi tämä onkin vaikeaa, ja yritän löytää ihmisiä, joiden kanssa voisin asiaa puida, en ihmisiä, jotka arvostelevat minua. - enkä tarvitse mitään "vahvistusta" vaan ihmisten tukea ja kokemuksia, jotta voin rehellisesti sanoa, tehneeni kaikkeni, enkä pidä itseäni luovuttajana tai ylireagoijana.

        Lähinnä olen kiinnostunut aggressiivisten ihmisten kuntouttamisesta? onko se mahdollista. Tiedän, että aggressio on osin opittua ja osin geneettistä - ympäristönkin muovaamaa käyttäytymistä, siksi mietin, onko siitä mahdollisuus oppia pois. onko kenelläkään kokemuksia vihanhallintakurssien vaikutuksista yms.

        Toivoisin saavani aikaiseksi kunnollista rationaalista keskustelua en syyttelyä.


      • Valitettavasti.
        vaikeavalinta kirjoitti:

        miten tänne uskaltaa kukaan mitään kirjoittaa, kun kaikki vastaavat noin hyökkäävästi?

        Lähinnä halusin kuulla muiden ihmisten mielipiteitä, enkä ole ulkoaohjautuva, kiitos vaan. Rakastan miestäni siksi tämä onkin vaikeaa, ja yritän löytää ihmisiä, joiden kanssa voisin asiaa puida, en ihmisiä, jotka arvostelevat minua. - enkä tarvitse mitään "vahvistusta" vaan ihmisten tukea ja kokemuksia, jotta voin rehellisesti sanoa, tehneeni kaikkeni, enkä pidä itseäni luovuttajana tai ylireagoijana.

        Lähinnä olen kiinnostunut aggressiivisten ihmisten kuntouttamisesta? onko se mahdollista. Tiedän, että aggressio on osin opittua ja osin geneettistä - ympäristönkin muovaamaa käyttäytymistä, siksi mietin, onko siitä mahdollisuus oppia pois. onko kenelläkään kokemuksia vihanhallintakurssien vaikutuksista yms.

        Toivoisin saavani aikaiseksi kunnollista rationaalista keskustelua en syyttelyä.

        Puuttuuko sulta joku ruuvi. Sait ihan asiallisen palautteen, ja et vaan näe sitä rationaaliseksi. Vika on Sinussa. Emme voi auttaa.


      • Sannnnnnni
        vaikeavalinta kirjoitti:

        miten tänne uskaltaa kukaan mitään kirjoittaa, kun kaikki vastaavat noin hyökkäävästi?

        Lähinnä halusin kuulla muiden ihmisten mielipiteitä, enkä ole ulkoaohjautuva, kiitos vaan. Rakastan miestäni siksi tämä onkin vaikeaa, ja yritän löytää ihmisiä, joiden kanssa voisin asiaa puida, en ihmisiä, jotka arvostelevat minua. - enkä tarvitse mitään "vahvistusta" vaan ihmisten tukea ja kokemuksia, jotta voin rehellisesti sanoa, tehneeni kaikkeni, enkä pidä itseäni luovuttajana tai ylireagoijana.

        Lähinnä olen kiinnostunut aggressiivisten ihmisten kuntouttamisesta? onko se mahdollista. Tiedän, että aggressio on osin opittua ja osin geneettistä - ympäristönkin muovaamaa käyttäytymistä, siksi mietin, onko siitä mahdollisuus oppia pois. onko kenelläkään kokemuksia vihanhallintakurssien vaikutuksista yms.

        Toivoisin saavani aikaiseksi kunnollista rationaalista keskustelua en syyttelyä.

        Älä välitä trolleista, kyllä tänne uskaltaa kirjoittaa, suodatinta pitää vain käyttää.

        Aggressiivinen ihminen voi kuntoutua jos itse haluaa mutta aggresiivista ihmistä ei toinen voi kuntouttaa. Olen itsekin tuntenut tuollaisen ja vaikka lupasi sata ja yksi kertaa mennä vihanhallintaterapiaan, niin ei mennyt. Ongelma on siinäkin että hän haluaa olla kanssasi vaikka onkin vaarallinen ihminen -niin kauan kuin jäät niin ei kerta kaikkiaan ole mitään motivaatiota muuttua. Jos kerran saa sen minkä haluaa vaivaa näkemättä niin miksi näkisi vaivaa?

        Et voi tehdä muuta kuin jättää miehen ja kertoa hänelle miksi -ja sitten pysyä siinä päätöksessä. Se on vaikeaa, tiedän kyllä -mutta ajattele suhdetta jossa saat olla jonain päivänä, rakastat taas mutta väkivaltaa ei ole lainkaan. Niitäkin on.


    • XXXtätiXXX

      Me naiset olemme maailman sivu koettaneet muuttaa puolisoitamme. Ei onnistu. Tällaisissa kuvioiss tarvitaan AINA ulkkopuolista apua.
      Eikös rationaalisin toimintamalli olisi se, että menette nyt YHDESSÄ pariterapiaan tai mies ottaa itse yhteyttä "Lyömättömään linjaan" tms...

      • vaikeavalinta

        näinhän se on, ollaan kyllä keskusteltu. ja varmasti seuraava askel kyllä on se että ulkopuolista apua on haettava. kiitos vastauksestasi.


    • oppeliini1

      Rakasta yhä miestäsi niin paljon kuin haluat.

      Varmista kuitenkin että et ala lisääntymään sen kanssa etkä muuta saman katon alle. Ihanalla rakkaallasi on iso ongelma oman käyttäytymisensä suhteen. Hän ei osaa kontrolloida väkivältaisuuttaan.

      Pahoinpitelykohtausten jälkeen rakkaasi on mitä uskootavimman ihanin ja täydellinen unelma ihmiseksi. Aina. Joka kerran.

      Kunnes....

      Sinä olet rakastanut häntä liiaksi, hän on tuhonnut sinun - ei vain kehosi vaan myos mielesi. Kerran tapauhtuu se viimeinen tonimiskerta. Sen jälkeen sinä voit rakastaa kultaasi pilven päältä.

      Sinä et halua uskoa tätä. Eikä sinun tarvitsekaan. Onhan se niin paljon helpompaa olla iskupussi ja vain "rakastaa" tuota ihanuutta. Niin kauan kuin henki kulkee.

      • viRRRva

        oppeliini1: et siis usko että ulkopuolisen avun voimalla ja terapialla väkivaltaisuudesta voi päästä eroon?
        :: se kuitenkin on mahdollista, tosin vaativa prosessi ja vie aikaa. - en tietenkään väitä, että se aina tuottaisi halutun lopputuloksen.

        Vaikeavalinta: terapia on mahdollista, mutta mieti, onko se sen arvoista? terapia tulee olemaan pitkä tie, ja jos olette olleet yhdessä vasta vuoden ja nyt jo pitää terapiaan hakeutua, on se jo hälyyttävä merkki siitä, ettei mennä kovinkaan hyvään suuntaan.


      • vaikeavalinta
        viRRRva kirjoitti:

        oppeliini1: et siis usko että ulkopuolisen avun voimalla ja terapialla väkivaltaisuudesta voi päästä eroon?
        :: se kuitenkin on mahdollista, tosin vaativa prosessi ja vie aikaa. - en tietenkään väitä, että se aina tuottaisi halutun lopputuloksen.

        Vaikeavalinta: terapia on mahdollista, mutta mieti, onko se sen arvoista? terapia tulee olemaan pitkä tie, ja jos olette olleet yhdessä vasta vuoden ja nyt jo pitää terapiaan hakeutua, on se jo hälyyttävä merkki siitä, ettei mennä kovinkaan hyvään suuntaan.

        Tätä täytyy totisesti miettiä, en halua tehdä mitään hätäri ratkaisua- en kuitenkaan ole iskupussi, koska minulla on myös oma tahto ja oma mieli ja osaan kävellä pois tilanteesta, minkä tulitsen uhkaavaksi. Voipi olla, että tämä parisuhde on semmoinen tilanne, mistä joudun kävelemään pois. vaikeaa se on, mutta ei voi minkään.


    • auttakaa1

      Minun mies kanssa on väkivaltainen aina jos riitaa on. Potkii, lyö. Haistattelee ja käskee painumaan v******. Haluaisin että menee jonnekkin puhumaan tai hallinta juttuihin, mutta ei suostu suuttuu vaan jos puhun asiasta. Rakastetaan toisiaan ja en halua erota hänestä!
      On ihania hetkiä kanssa paljon, mutta en jaksaisi kauan tuota väkivaltaa.
      Kokoajan on mennyt vaan pahemmaksi.
      Pelkään häntä kun hän on väkivaltainen.

      Mitä teen? Miten saan mieheni suostumaan, että hakee apua??
      Auttakaaa!

      • vastausta

        miten voi olla rakkautta, jos on pelkoa noin paljon? Pelko rajoittaa käyttäytymistäsi, et voi olla täysin oma itsesi. Minusta lyöminen on merkki siitä, että on aika nostaa kytkintä ja lähteä. Koska kun lyö kerran, kynnys lyömiseen on madaltunut ja se tulee toistumaan. Jos mies ei ole valmis hakemaan apua, niin toivoa ei ole, näin se vaan menee.


    • cho-

      Toista ihmistä ei pysty muuttamaan, vaan se tahto pitää löytyä aina itsestä. Kivinen tie on oman miehen kanssa kuljettu (mm.lyöntejä, kuristusta, haukkumista jne.) mutta muutos lähti miehestä itsestään. HÄN halusi muuttua ja haki siihen apua, näin muutaman vuoden jälkeen voin sanoa että kannatti.
      Tilanteessa taas missä mies (tai miksei nainenkin) ei näe syytä hakea apua tai ei halua on paha. Todennäköisesti hän ei tule muuttumaan sillä agressiivisuus on niin voimakasta (oli se sitten opittu mistä tahansa) etten ole kenenkään siitä yksinään kuullut pääsevät pois.

      Eli lyhyenä vastauksena jos mies haluaa muuttua ja hakea apua, hyvä. Siinä tilanteessa voi keskustella suhteen jatkumisesta. Jos mies taas ei halua muuttua/hakea apua siihen, on ehkä paras vaihtoehto päättää parisuhde.

      • vaikeavalinta

        ihanaa kuulla että toivoa siis on. Kiitos cho- viestistäsi!


      • Valitettavasti.
        vaikeavalinta kirjoitti:

        ihanaa kuulla että toivoa siis on. Kiitos cho- viestistäsi!

        Hae mielummin apua läheisriippuvuuteesi. Väkisin roikut siinä paskassa kiinni, vaikka tiedät itsekkin olevasi pimee.


      • Kimseris11
        Valitettavasti. kirjoitti:

        Hae mielummin apua läheisriippuvuuteesi. Väkisin roikut siinä paskassa kiinni, vaikka tiedät itsekkin olevasi pimee.

        No siinä taas kirjoittaa joku oman elämänsä psykologi, joka yhden viestin perusteella käy toisen pimeeksi diagnosoimaan. Säälittävää. Huomaa kyllä miten negatiivisia suomalaiset on. Heti jos joku tönäisee niin "melkein tappoi mut" . Sen sijaan, että kritisoitte ja haukutte muita täällä niin opetelkaa myötätuntoa ja rakentavuutta- jos on pakko mollata niin tee se jossain muualla.


    • juuettä

      rakkauden vastakohta ei ole viha vaan pelko...

    • Lähtisin lätkimään

      Tuollaiset sekopaatin on syytä laittaa kiertoon saman tien. Miksi kukaan kiduttaa itseään tuollaisessa alistussuhteessa?! Parisuhteen tarkoitus on tuottaa onnea, ei pelkoa, tai alistuneisuutta..

    • mulla näin

      Minun ja exän suhteessa ei ollut väkivaltaa. Eikä oikeastaan myöskään rajuja riitoja, koska me ei osattu puhua toisillemme ja jätettiin asiat aina sisällemme. Kinastelu oli kyllä paljon. Usein hän ei ottanut mua huomioon ollenkaan, ja teki meitä koskeviä päätöksiä yksin ja sehän mua ärsytty suunnattomasti. Eikä kyllä ottanut muitakaan ihmisiä huomioon. Hän kontroloi mua paljon ja alistuin hänelle ja tein asioita niinkun hän halusi. Käytös ongelmia oli myös paljon. Kyllä mäkin eroa pitkään mietin, mutta rakastin kuitenkin häntä niin en lähtenyt. Ajattelin että sitten kun en enään rakasta lähden. Mutta musta jos ne miinustekijät tuntuu isoilta, niin kannattaa lähteä jo ennen kun rakkaus loppuu, muuten satuttaa itseään vaan liikaa. Kannattaa miettiä paljon suhdetta mitä tekisi sen kanssa. Mä en miettinyt, annoin asioiden vaan olla ja huonoa tuli. Mä tein myös sen suuren virheen että tein lapsen sen ihmisen kanssa. Ja tosiaan vuosi on aika lyhyt aika, että musta jos sillon jo tuntuu asiat menevän kovin huonosti, niin paraneeko se siitä enään.

    • paskaaaaa

      siis haloo onko sillä väliö onko syytä,tuleeko turpiin ym.,kehottaisitko parhainta ystävääsi seurustelemaan tollasen paskan kanssa,nyt vaan lähdet ja jätät avaimen pöydälle oikeesti

    • luulen!

      Pitäisi varmaan hakea jotain ammattiapua.

    • 8v ja TUNTEET VEI

      Ota selvää Vihan hallinta ryhmästä? vai onko esim.B-vit. puute(hermot, aivot)
      väkivaltasille miehille on ryhmiä .
      8v miehen kanssa joka ekana töni , heitteli tavaroita sitten kävi kiinni kun jäi valheesta kiinni ja nykyään huutaa ja haukkuu niin rumilla sanoilla.. että haluun vaan siitä eroon..n. vuosi sitten sai aivo vamman kun kännis kaatunu(sen jälkeen siitä tuli hirviö) nyt pelkään sitä tosi pahasti aina kun puhun jotain katon ettei sillä lasia tai puukkoa lähellä millä se vois lyödä.Jos olen eri mieltä tai en anna rahaa on tulossa päälle.
      Mies kävi kerran väkivaltaset miehet ryhmässä sitten oli hetken rauhallisempaa.
      mieti missä tilanteissa hermostuu , kun sinulla kivaa ? alkoholi ?
      Tää mun mies oma psykopaatin oireet , haluu viedä mun elämästä ilon, ei ole kiinnostunut mitä mä halua, valehtelee ja kaikessa , juo rahansa, ei maksa velkoja , käyttää mun rahat ,pulaa muitten naisten kans,esim. tyhjä kortsu paketti löyty aamutakin taskusta? hän selitti et joku on laittanu sen sinne .haukkuu kaikki ja kaikis muissa vika.Toivottavasti sulla ei tällästä ? koska tän miehen käytös vaan paheni kun sai aivovamman niin siitä tuli sika mikä piereskelee , eikä ole enään ees käytöstapoja saa hävetä jos se alkaa huutaa tai vi..huutaa kun ihmisten ilmoilla.

    • ex-

      Sen sun miehes pitää mennä lyömätön linja-ryhmään jos aioit jatkaa yhdessäoloa.Tiedän,että on vaikeaa kun rakastaa mutta jotain pitää tehdä joka tapauksessa.

    • jätin tuollaisen

      Vuosi vain ja tykkäät. Lähde suhteesta.onko tuo rakkautta ja toisen kunnioitusta. Mustasukkaisuus. Siitä se ajanoloon vain pahenee. Mieti...haluatko olla jatkossa vielä pahemmassa jamassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe