Lapseni joutui isänsä seksileluksi

tommcee

Olen kaksivuotiaan tytön äiti ja kauhukseni on käynyt ilmi että lapseni on joutunut isällä vierailujen aikana isänsä seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Tyttöni on eri tavoin kertonut ja antanut ymmärtää mistä ja miten isä häntä on satuttanut ja esitellyt seksiliikkeitä ja muita seksiin liittyviä leikkejä. Mitä liikkuu oikeasti miehen päässä joka tyydyttää itseään noin pienellä lapsella ? Voiko oikeasti sairaampaa olla ? En voi kerta kaikkiaan ymmärtää, miten joku voi olla noin sekaisin! Toki olen aina tiennyt että lapseni isä käy aivan ylikierroksilla seksin suhteen, se oli syy eroommekin kun hän pani kaikkea mitä liikkui, mutta luulin että raja menisi oikeasti kuitenkin jossain normaalissa... mutta alta kaksivuotias oma tyttö!!!
Onko muilla tullut samaa eteen ja miten olette asiasta selvinneet eteenpäin ? Olen tehnyt lastensuojeluilmoituksen ja poliisille rikosilmoituksen ja niiden asioiden osalta selvittelyt on kesken, mutta kaipaisin nyt kokemuksia muilta tästä arasta asiasta. Miten pystyn kasvattamaan lapsestani normaalin tälläisten kokemusten jälkeen ?

11

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äkkiä apua!

      Hyvä, että olet ilmoittanut poliisille ja tehnyt lastensuojeluilmoituksen. Isä on ehdottomasti pidettävä erossa tytöstä.

      Myös terapeuttinen ammattiapu on paikallaan sekä tytölle että sinulle ja mieluiten nyt heti. Jos näitä asioita ei käsitellä saman tien ja lapselle tehdä selväksi, että isä on toiminut väärin, seuraukset voivat olla hirveät. Lapsen pitää ymmärtää, että se mitä on tapahtunut, ei ole normaalia.

    • Lapsena myös

      Meitä löytyy täältä jos jonkinlaista kulkijaa. Valitettavasti.

      Sanoisin, että tyttö on sen verran pieni, että ei varmaan muista nuota tapahtumia isona (onneksi).
      Neuvoisin sinua olemaan tytölle rehellinen asioista, mutta silti kohtelemaan häntä samoin kuin ennenkin.
      Lapsi kaipaa tavallista turvallista arkea.

      Olen itse oman isoisäni hyväksikäyttämä.
      Olen ollut sen ikäinen, että muistan tapahtumat vielä osittain
      (ikää nyt alta 30). Tapahtumista toivuin melko nopeasti, mutta kaikki se jälkipyykki oli todella ahdistavaa.
      Menetin välit moneen sukulaiseen tapahtumien takia, oli terapiaa jos jonkinlaista ja äiti vielä jahkui asiaa tämän tuosta kotona.

      Neuvoisin siis myös kuuntelemaan tytön omia toiveita, kun hän kasvaa. Jos hän ei halua puhua aiheesta tai käydä terapiassa, niin älä pakota häntä siihen, mutta jos hän itse haluaa, niin anna mahdollisuus ilmanmuuta.

      Toivon sinulle valtavasti voimia!
      Kyllä kaikki järjestyy.

    • voi ei.

      Minä jouduin isäni hyväksikäyttämäksi ikävuosina 3 - 10.

      Minusta kasvoi suht normaali: minulla on ammatti, pitkä parisuhde ja pieni lapsi. Tie on silti ollut pitkä ja kipu ja pelko ovat jättäneet arpensa.

      Sanoisin, että se, että tyttö ei enää joudu isänsä luokse ja isää rangaistaan teostaan, on tärkeintä. Koska lapsi on niin pieni, uskon, että asian ylenmääräinen vatvominenkin on hänelle vahingoksi. Älä vähättele, mutta älä myöskään korosta liikaa sitä, että hän on joutunut hyväksikäytetyksi. Se asia on olemassa, eikä siitä vaieta, mutta sen ei tarvitse olla "framilla".

      Uskon, että murkkuiän kynnyksellä hän alkaa käydä asiaa uudelleen läpi. Ole silloin avoin siitä, mitä tapahtui ja sano, että se oli väärin ja että väärintekijää rangaistiin. Silloin on ehkä tarpeen käydä terapiassa tai jossain vastaavassa. Hyväksikäyttö voi oirella esim. syömishäiriönä tai itsensä vahingoittamisena.

      Esim. Tukinaisista saat vinkkiä, miten toimia.

      On hienoa, että tartuit tilanteeseen tarmokkaasti. Se on lapsellesi tärkeää. Hyväksikäytetyllä on usein hyvin yksinäinen fiilis, koska he jäävät usein aivan yksin kokemansa väkivallan kanssa, eikä heitä puolusta kukaan. Sinun tytölläsi on tilanne toinen, hänellä on äiti, joka häntä puolustaa.

      Tsemppiä!

    • hyväää jatkoa

      no, 2-vuotias ei kyllä tasan varmasti mistään varsinaisesta terapiasta mitään tajua/ hyödy. (ne kouluiästä eteenpäin) Mutta lapsi siis luonnollisesti pidettävä turvassa ja hänelle voi kertoa tapahtuneesta sen verran, että se oli väärin/ eikä tule nää koskaan toistumaan jne. Pienelle lapselle on hyvå antaa aikaa sopeutua tilanteeseen. Ei siis mielellään mitään päivähoidon aloitusta tai muuta stressiä juuri nyt vähään aikaan. Varmasti riittää, että hyväksikäytö loppuu heti ja lapsella on "normaali"/saatavilla oleva/ välittävä äiti. Äidiltä ehkä vaaditaan tosin nyt vähän normia enemmän painajaisten/ yöllisten kauhukokemusten tms yöheräilyjen sietoa. Ehkä pientä "viivettä" lapsella uusien asioiden oppimisessa voi tulla kun tämä vie niin paljon tilaa..

    • pieni epäilys

      Älkää nyt kivittäkö minua tästä hyvästä, mutta aloituksessa hieman herättää epäilystä että kyseessä on alle kaksi vuotias lapsi joka on osannut monella tapaa kertoa ja näyttää asian. Kaksivuotiaan kehitys ei yleisesti ole sellaisella tasolla että hän osaisi kertoa väärästä kohtelusta..

      En sano etteikö tälläistä tapahtuisi, koska valitettava totuus on että liian monella lapsella hyväksikäyttö on arkipäivää ja pienet ihmiset kärsii niin paljon ja aivan turhaan :/

      • Ihmetys-I

        "Älkää nyt kivittäkö minua tästä hyvästä, mutta aloituksessa hieman herättää epäilystä että kyseessä on alle kaksi vuotias lapsi joka on osannut monella tapaa kertoa ja näyttää asian. "

        No tuohan ei todellakaan ole uskottavaa. Tuon ikäinen toki voi oireilla monin tavoin mutta ei mitenkään voi "kertoa" tai "esitellä" tuollaisia tekoja.
        Surullista että ihmiset provoilevat tällaisista asioista jotka kuitenkin ovat joillekin totista totta. Ei olisi mukava lukea muiden keksimiä juttuja asioista jos on itse oikeasti joutunut jotain tuollaista kokemaan.


      • tätä mieltä olen
        Ihmetys-I kirjoitti:

        "Älkää nyt kivittäkö minua tästä hyvästä, mutta aloituksessa hieman herättää epäilystä että kyseessä on alle kaksi vuotias lapsi joka on osannut monella tapaa kertoa ja näyttää asian. "

        No tuohan ei todellakaan ole uskottavaa. Tuon ikäinen toki voi oireilla monin tavoin mutta ei mitenkään voi "kertoa" tai "esitellä" tuollaisia tekoja.
        Surullista että ihmiset provoilevat tällaisista asioista jotka kuitenkin ovat joillekin totista totta. Ei olisi mukava lukea muiden keksimiä juttuja asioista jos on itse oikeasti joutunut jotain tuollaista kokemaan.

        Totta! Ymmärrän kyllä provoilijoita jotka yrittää saada aikaan kinastelua tai sitten hauskuttaa muita, vaikka sekin kyllä kertoo hieman tylsästä elämästä kun viitsii sellaiseen sontaan kuluttaa aikaansa. Tälläinen provo aloitus on kuitenkin sairasta! Tässä käsitellään vakavaa ja kamalaa aihetta joka pahimmillaan tuhoaa lapsen ja läheistenkin elämän. Ei tälläisillä asioilla pidä leikkiä.

        Aloitus on kuvottava, kuvottavan ihmisin sairaasta päästä tullut tuotos.


    • Jokumielenvikainen

      Typerä ja sairas provo.

    • niiiiiinpäniiin

      Eipä tainnut olla provo, valitettavasti. Vaikka lapsi ei muista tapahtuneita niin vaikeat tunne-elämän häiriöt niistä kuitenkin jää. Oireet, ahdistus, pelko, kauhu, korostuvat eri kehitysasteissa esim. murrosiässä kun sex drive alkaa korostua. Vaikeuksia seksuaalisuuden ja parisuhde alueella.

      Traumat on aina oma lukunsa ja mitä varhaisemmassa vaiheessa tuollaista tapahtuu sen vaikeampi siitä on selvitä. Juuri sen takia että tapahtumat ovat poissa mielestä mutta oireet jäljellä. Kannattaa katsoa delfins ry:n sivustoa sieltä löytyy paljon asiaa miten lapsuudenaikainen seksuaalinen hyväksikäyttö vaikuttaa aikuiselämässä.

      Toivottavasti lapsi ei joudu olemaan kahden kesken isänsä kanssa ennen aikuisikäänsä...

      • NäinMeillä

        "Eipä tainnut olla provo, valitettavasti."

        Oli se. Aloittaja ei enää mitenkään kommentoinut lisää tapausta kun täällä ruvettiin ihmettelemään miten alle 2-vuotias lapsi pystyy monin eri tavoin esittelemään ja kertomaan isänsä toiminnasta kuten aloittaja väitti.

        "Vaikka lapsi ei muista tapahtuneita niin vaikeat tunne-elämän häiriöt niistä kuitenkin jää."

        Siis jäisi jos tuo kertomus olisi totta. Silloin lapsi kyllä oireilisi monin eri tavoin mutta ei hän edelleenkään alle kaksi vuotiaana pysty siitä kertomaan.

        "Toivottavasti lapsi ei joudu olemaan kahden kesken isänsä kanssa ennen aikuisikäänsä..."

        Ei huolta. Tuota lasta ei ole olemassakaan. Valitettavan monia asian oikeasti kokeneita kyllä.


    • triplax

      Sen kummemmin kommentoimatta: Minun as-poikani puhui kaksivuotiaana monisanaisia lauseita virheetöntä suomea ja osasi selittää vaikka mitä. Kaikki ihailivat taitavaa ja varhaiskypsää lasta... Sen jälkeen tosin on muuten mennyt päin helvettiä :(:(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1604
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1452
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1308
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1245
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe