Tapulikaupunki on paha paikka

yxi asukas

Olen 65 v. nainen. Lähdin tänään sunnuntaina päiväkävelylle. Eräästä rapusta tuli nuorimies joka alkoi huutaa "mitä saatanaa sä kyyläät"? En katsonut miestä mitenkään vaan kävelin vain eteenpäin.

Menin R-kioskille. Siellä oli pitkät jonot ja takani oleva nuorehko mies alkoi taas huutaa "mitä sä mummeli kyyläät". Pöyrin jonossa ja katselin lehtihyllyjä päin koska jonotus kesti kauan.
Miksi sairaat ja vainoharhaiset saavat liikkua vapaalla jalalla. No siksi tietty että kunnan pitää säästää. Seuraavan kerran kun lähden ulos niin otan AINA suihkepullon ja dogini kettingin mukaan.

Näillä olennoilla jotka ovat yleensä nuoria miehiä on todella paha olla. Siitähän se johtuu. Ei enää ulkona uskalla kävellä kun saattaa saada nyrkistä tahi teräaseesta. Olen hyväkuntoinen ja notkea ja lisäksi hyvä juoksemaan. En usko että minusta oli minkäänlaista vaaraa näille nuorille miehille mutta kun heidän nuppinsa ei ole kunnossa niin sillehän en mitään mahda.

Onneksi Tapulissa käy partioautot eli poliisit usein. Täällä sais olla oma partio aina paikalla sen verran surullista ja sairasta porukkaa pyörii joka puolella.
Vai pitäiskö hankkia silmälaput kuten juoksevilla hevosilla?

On se merkillistä kun ihminen ei saa rauhassa kävellä kun tuntuu että päälle käydään. Tulkaa päättäjät katsomaan Tapulilaista elämää ja pahoinvointia.
Suorastaan järkytyin olenhan nähnyt ja kuullut kaikenlaista mutta kaksi aggressiivista samana päivänä oli vähän liikaa.

Tapulissa on paljon huumeita ja sekakäyttäjiä. Lisäksi kapakan seutu kerää erinäistä ainesta, juopot toki ovat harmittomia. Kaikkein vaarallisimpia ovat nuoret miehet. Tästä lähtien kierrän jokaisen nuoren miehen kaukaa oli sitten yksin tai kaksin.

18

1942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutoa vaan

      Tapulikaupunki oli ennen ihan ok mesta. Stadin kaupunkisuunnittelu on sullonut onngelmia sinne liikaa.

      EI yhteiskuntakelpoiset pitäs asuttaa omiin gettoihin, missä voihat harrastaa omia juttujaan ja haukkua kavereitaan. Geton alueella, olisi löysemmät säännöt ja aita ympärillä. Epäkelpo porukka olis rauhassa ja normi ihmiset kiertäs mestan kaukaa. Gotto toki ei sisältäs mitään hienoja kauppoja vaan räkälää vieri vieressä halpoine kaljoineen.

      Ryhtiliike ja kurileirit olis toki toimiva pistää renttuja ruotuun. Se ei vaan ole sallittua lintukoto maassa.

    • ei enää Helsingissä

      asuin Tapulikaupungissa vuosina 2004-2006. Ihan avoimesti narkkarit ostivat ja myivät huumeita. Poliisiautoja kulki ohi, mutta eivät pysähtyneet edes. Jossain siinä parkkipaikalla, en ihan tarkkaan tiedä, oli pysäköity pakettiautoja ja niissä myytiin seksiä. Puistolan asemalta oli pieni matka kotiini, mutta en työväenopiston kurssille Malmille uskaltanut mennä. Vaikka loppui jo 20.30. Lähti kaiken maailman retkuja seuraamaan. Minulla oli pieni koira ja sitä piti käyttää ulkona vielä noin kello 22. Oli se stressaavaa, monta kertaa ostarilta lähti joku mies tulemaan kohti. Onneksi löysin sitten zasunnon ihan alkuvuodesta 2006, joten reilun vuoden asuin. En missään muualla kaupunginosassa ole niin kovasti pelännyt
      Sanoisin, että kierrä naisetkin, huonoja kokemuksia jo tuolloin oli. Myötäilivät kaikkea mitä miehet sai päähänsä. Tarkoitan näitä narkkareita.
      Edellinen koirani oli rottweiler, mutta se kuoli jo ennen kuin muutin Tapulikaupunkiin. Sen seurassa en koskaan pelännyt. Vaikka oli lauhkea kuin lammas, mutta jos joku tuli liian lähelle, näytti hampaansa ja murisi. Kyllä siitä aina vähän etemmäksi menivät. Pientä koiraa eivät pelkää, mutta kipeästi pienikin puree!

    • Paljon nähny,-kuullu

      Kiitos tiedosta, mielikuvani muuttui siitä kaupungin osasta. Suosittelisin jos vain on mahdollista pulittamaan johonkin toiseen kaupunginosaan. Uudessa kaupungin osassa ei tarvitse ainakaan kohdata niitä samoja ihmisiä, edellyttäen tietenkin että menee ainakin 3-5 kilometrin päähän nykyisestä kotiseudulta.

      • Paljon nähny,-kuullu

        Anteeksi sana pulittamaan, tietokone joskus tekee oletuksia, joten sanan kohdalla piti olla muuttamaan.


    • vm.-66

      Ihan sujuvasti kirjoitettua roskaa;) 64 vuotias...:))))))))))))))))

      Minä olen asunut Tapulissa n.16 vuotta, ei ole kukaan koskaan kimppuun käynnyt, eikä uhkaillut. Onhan täällä spurguja sekä nistejä, mutta ihan rauhassa saa kulkea.

      • Tosi kamala paikka

        Ehkä asut radan toisella puolella, siellä on rauhallisempaa. Jos kuitenkin asut ihan varsinaisessa Tapulissa, et ehkä kuitenkaan liikuskele samoilla alueilla.


    • nistit ry

      Tapuli on stadin paras lähiö junalla pääsee pohjoseen ja etelään pakosalle!

      • yxi asukas

        Riippuu missä asuu. Junalla pääsee kyllä joka suuntaan mutta siitä ei ollutkaan kysymys. Talossa asuu käyttäjä ja vieraat on sen mukaisia. Mitä nyt vähä puukon kanssa heiluivat rapussä. On todella turvallista olla. Ostajat ravaavat rapussa. Saa pelätä ulkona että omassa rapussa. Näillehän ei voida mitään, yhteiskunta on nostanut kädet pystyyn. Haen koko ajan muualle olen asunut yli 10 vuotta ja pahemmaksi on mennyt.


    • tapulin jere

      On se kumma ku ei saa narkata rauhassa.

    • yxi asukas

      Saa narkata itsekukin niin paljon kuin tykkää mutta pitää huoli siitä ettei nuppi sekoo eikä ole vaaraksi muille!

    • Abi

      Ei Tapuli ole mitään, kun vertaa Kontulaan.

    • Tapulissa asun

      Mä en nyt ymmärrä tätä vouhotusta että Tapuli on muka niin hirveä? Vai onko ihan lähiaikoina tullu parranusta verraten aikaisempaan? Muutin tänne viime keväänä. Asun siis itse ihan Tapulissa ja liikun usein aseman ja kauppojen lähellä eli siis myös Dominon ja Tapulin Mestarin lähellä. Ovat muuten ehkä järkyttävimpiä räkälöitä ikänä :D Ja myös yöllä useasti liikkunut. Mutta mitään uhkaa mulle ei ole koskaan ollut. Ei täällä nyt niin rauhatonta ole! Toki aika ankea mesta, mutta paljon mielummin tämä kuin vaikka Malmi jossa päivälläkin minua on ahdisteltu mamujen toimesta. Ja Malmilla vielä käyn suht harvoin että jos siellä minua on useamman kerran ahdisteltu mutta Tapulissa ei niin mitä se kertoo? Ja Kontula varmaan vielä hirveämpi. Millainen paikka muuten Roihuvuori on nykyään?

      • tapulipakolainen

        Kyllä Tapuli oli ihan järkyttävä paikka jo kolmetoista vuotta sitten kun muutin sieltä muualle suomeen.
        Ihan totaalisen järkyttävän kauhea huumelähiö.
        Kyllä ihmiselle on normaalitila asua paikkakunnalla tai paikassa, jossa ei ole huumeongelmia tai väkivaltaisuutta.


    • Muuta

      Tapanilaan.

      • ILE2691

        Tapuli on sekopäiden kaupunki. Linnavenkuloiden paratiisi. Huorien kehto.


    • hyijokuostarikylä

      hävettää koko tapuli ja semmoset kunnolliset jotka siellä "joutuvat" asuun. mutta lähteehän pakolaisetkin, ois hyvä asua kaakana landella osan elämästään ja eri paikois yleensäkin

      • Anonyymi

        juuri näin, miks asutte siellä ongelmien keskellä...mikä sitoo sinne...


    • Anonyymi

      Jos toi on paha sun mielestä niin asu 8 vuotta kontulassa,ite oon asunu kontulassa ja asun nytten tapulikaupungissa eikä tapuli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe