Tarvetta pienikokoisten vaateliikkeelle?

josha93

Olen itse 152 cm pitkä hoikka ja kaikinpuolin pieni nainen! Haluaisin kartoittaa olisiko Suomessa tarvetta erikoisvaateliikkeelle nimen omaan pienikokoisille naisille? Eli vaate liike joka tarjoaa pieniä, trendikkäitä, ajanhermoilla olevia ja kauniita vaatteita, jossa xs ja s on useampi kuin vain yksi kappale. Sekä myös pieniä terendikkäitä kenkiä, joiden koot alkaa 32->

Alla aiheeseen liittyvä linkki, kommentoikaa ja kertokaa, jos tiedätte jotain muodikkaita liikkeitä jotka kyseisiä pienikokoisia vaatteita tarjoavat?

http://www.hs.fi/tyyli/a1370412404530

5

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • curlysmall

      Ehdottomasti tarvitsisi. Ja myös ottaa huomioon se, että pienet ja sirotkaan naiset eivät kaikki ole ruumiinrakenteeltaan samanlaisia. Eli siis vaikka on pieni ja siro, voi olla rinnat ja lantio. Jolloin taas pusero esim.jumittaa rintojen kohdalta, mutta on suuri muualta. Housuissa se, vyötärö on väljä. lanne istuva...että ns.tiimalasivartalo voi olla pienellä ja sirollakin. Ja silloin taas on eri ongelmat kuin eri vartalonmallisella pienellä ja sirolla. Siis vaikka paino olisi sama, hoikkia kumpikin. Mutta toisen vartalotyyppi on ns.kurvikas, joka ei tässä nyt tarkoita siis tippaakaan ylipainoa, enemmän siellä alapainon rajoilla, mutta toiset ovat ns. suorempia ja ei ole ongelmia että vaate tietystä kohtaa on iso, tietystä istuva ja tietystä ehkä pieni. Mutta joka tapauksessa, kyllä tarvitsisi. Kyllä meitä pieniä ja siroja on kuitenkin niin paljon, että ainakin yksi kauppa kannattaisi. Ehdottomasti ostaisin! Olisi ihanaa saada joskus housut muualtakin kuin lastenosastolta, joiden lahkeita ei tarvitse lyhentää. No, lastenosastolta niitä saa, mutta vähän on eri vartalonmuotoon suunniteltu. Taas koon 25 farkutkin, voivat olla auttamattomasti liian pitkät :( ja puntteja leikkailemaan....

    • ikääkin 40 +

      Itse käytän 32-34 ja xs-s, olen 162 ja painoa 47 kg. Oulun pitäisi olla iso kaupunki, vaan ei täällä pienille vaatteita ole, kaikissa kyllä löytyy kokoja "isoille tytöille" (lue syöttöporsaille), mutta ei missään mainosteta pienille, teinivaatteissa löytyisi, vaan ei oikein nappaa.

      • Itsekin löytänyt

        Oulun ympäristökunnissa on hyviä vaateliikkeitä joissa on myös pienet ja hoikat huomioitu. Esim. Pikku-Riikka Limingassa ja Pietan Puoti Muhoksella. Mm. kaupunkilaiset käyvät niissä vaateostoksilla kun kaupungista ei löydy. Tosi ihania vaatteita kummassakin. Haukiputaalla on myös vastaavanlainen liike.Katso fb-sivuilta!


    • Petiteproblems

      Ehottomasti enemmän vaatteita pienikokoisille! Olen metsästänyt yli vuoden hyvin istuvaa trenssitakkia mutta mistään en ole löytänyt. :( Ja turhauttaa kun kauppojen pienimmät koot viedään käsistä. Ja harvoista paikoista saa xxs-kokosia vaatteita ja nekin on suunnattu 170cm pitkille naisille.

    • Lyhyt

      Minun on vaikea löytää housuja joissa olisi oikean mittaiset lahkeet. Aina on lahkeet rutussa. =/ Ja kun selaan nettikauppoja etsiessäni itselleni mekkoa kaikki mekot ovat aina liian isoja minulla on liian pieni rinnanympärys ja lantio. Topeissa on se ongelma että olkaimet ovat ihanliian pitkät ja ompelukoneella niitä on vaikea lyhentää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe