Ostin uuden V40 Volvon!

Tosi pienet päästöt

Maantiekulutus 3,1 l/100 km ja päästöt 88 g! Koeajoin monia mutta tykkäsin eniten Volvosta! Hieno viimeistely, ajo-ominaisuudet aivan huippua! Suosittelen, käykää koeajamassa, on menevän näköinen auto!

35

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieno auto

      Onnittelen valinnasta. Tosin itse ottaisin T5 koneella olevan, mutta hintalappu noissa ei miellytä. Huonot puolet on takapenkin jalkatiloissa ja tavaratilassa. Kuskinpenkkiin itse ainakin mahdun loistavasti (189cm) Ajettavuus V40 Volvossa on huippuluokkaa. Koeajoin itse syksyllä 2012.

      • NoVoiPyhäLehmä

        Minä taas ottaisin Rolls Roycen, mutta siinäkään ei hintalappu miellytä.


    • Merkki vaihtuu!!

      Minäkin kävin koeajamassa, täytyy sanoa että ei lainkaan hullumpi auto. Minulla on nyt Audi A3 ja täytyy sanoa että V40 tuntui paljon mukavammalle.

      Taidan vaihtaa....

    • Luontosäästyy

      Kyllähän Volkkarit ja Auditkin pienellä menee mutta niin menee nykyään Volvokin.

      Ihan parhaimmistoa, varsinkin nuo uudet ruotsalaiset moottorit.

    • jake9

      Täällä sama, vähän hierottu kans kauppaa uudesta v40.

    • Octavisti

      Minä olen ajatellut vaihtaa Skodan tuohon Volvoo!

    • Ajatuksena vaihtaa V

      Eihän tossa Veenelikymppisessä muuta vikaa ole kuin hinta. Mutta premium maksaa, näinhän se on.

      • paska takaisin kiina

        Vulva ei ole preeemiumia nähnytkään.


    • Rahamiehet ostaa hyv

      Kyllä Volvot ovat laadultaan ihan markkinoiden huippua ainakin minusta!

      Tuossa yksi rahamies joka ajaa isomoottorisella V70:llä sanoi kokeilleensa myös Mersun E-mallia mutta Volvoon päätyi.

      Totesi kyllä että Mersu olisi ollut halvempi!

    • tiatuula

      No meillä on tollanen. Tosin vuosimallia 2013 ja D2 koneella. Ihan OK ajaa, mutta polttoaineen lulutus on suurempi "meillä", en tiedä onko kaikilla.

    • OnHanSe ...

      Oli tommonen sijaisautona (työsuhdeautolle) kuukauden päivät. Hyvähän se on ajaa. Ei tunnu ajettaessa ollenkaan pikkuautolle.
      Perheellisenä olen kuitenkin enemminkin kiinostunut S/V60 mallista. Jos nyt olisi leasing sopimus katkolla (mutta valitettavasti vasta melkein 2v päästä), niin lähimpänä valintaa olisi tuollainen kuuskymppis Volvo uudella D4:lla tai sitten Octavia RS-dieselinä ...

      • bemari7533

        Taitaa vulva olla jopa 1sek nopeampi perusjamppa kiihdyksessäkin ja itselläni painaisi turvallisuus mutta hyvä kummatkin. Nuo uudet skoda valot ei vaa miellytä, liian halvan näköiset :/


    • Bitmaister

      Itse koeajoin myös volvon mutta ostin skoda octavia rs:n.

      skoda on halvempi, tehokkaampi, paremman näköinen ja laadukkaampi. Viimeisin volvo oli itselläni 2008-2012 v70. Sen jälkeen ei ole ollut volvoa.

      • gs birotor

        Mihin volvoon vertasit ?


      • Audi A4

        Seat Leonkin on nykypäivänä laadukkaampi kuin ämpärimuovinen tuulipukujunttien Octavia RS. Ainoa järki syy Skodan hankintaan on hinta.


    • Jakopääpaskaks

      Ja kohta huomataan, että "laturi" se siinä hajosi ja rikkoi koko koneen. Näin se menee Vulvalla! Kulutus saa ollaa vaikka 10l/100km maantieajossa, jos kone ei hajoa. Korjaus maksaa maltaita!

    • Ihme juttuja!

      Monia Volvoja olen omistanut, yhdestäkään ei ole moottori hajonnut. Parhaalla ajoin uudesta alkaen 250000 km, ei vikoja, ei edes koiranluita mennyt.

      No, ajo oli lähes kokonaan maantieajoa jolla lienee vaikutuksensa. Auto oli V70 2,5 20V.

    • Ihan hyvä auto

      Meilläkin on V40 Volvo. Ajettu on 72000 eikä mitään, ei sitten yhtään mitään vikoja!

      Ai niin, joutuu välillä tankkaamaan mutta sitäkin aika harvoin.

    • Niin se vain on!

      Kyllä Volvo on hyvä valinta!

    • mitäpä kuluttaa

      Kuinka paljon kuluttaa V40 käytännössä ?
      Kun kuluslukemat on viimevuosina muuttuneet reippaasti pienemmiksi vain
      teoriassa. Kulutuslukemat alkoivat parantua samaa tahtia, kuin co2 päästöt
      alkoivat määrätä ajoneuvoveron tason.

      Jossain testissä oli vasta uusi auto, jonka keskikulutus oli n. 4 l/100km paperilla, niin kuluttikin liki 8 litraa, vaikka ei ollut kaupunkiajoa .
      Testin tekijät arvelivat, että pelkällä kaupunkiajolla kulutus olisi ollut mahdollisesti yli10 l.

      Ei muistaakseni ollut Volvo, mutta sama "virhemarginaali" on olemassa kaikilla
      uusilla autoilla, toisilla enempi kuin toisilla.

      • E220_CDI

        EU-kulutuksen mittausnormissa on vikaa kumpaankin suuntaan. Epätarkka normi mahdollistaa valmistajalle lukemien kaunistelun, mutta toisaalta mittaussyklin ajotapa on taloudellisen ajon kannalta ihan kädetön. Oikein ajamalla normin saavuttaa kyllä.

        Enemmänkin toki saa menemään, mutta se ei ole normin eikä auton vika.


    • Ei valehtele,ei!

      Volvon kulutus pitää minusta paikkansa!

      • VuotoKohta

        Vanha juttu, mutta pakko kommentoida kun rupes niin hymyilyttämään.
        Mutta oikeassa oli hän; sen minkä Volvo kulutta, se myös sen kuluttaa.
        (Muutenhan jossakin olisi jonkinlainen vuoto:-)


    • VOR

      Minulle on tulossa V40 D4 automaatti. Harman Kardonit ja muut lisukkeet. Pysäköintiavustimen jätin pois. En edes koeajanut, luotan että on hyvä.

    • Kiinnostunutkovasti

      No onko V40 vastannut odotuksia?

    • E220_CDI

      Kuinka lähelle EU-normin maantiekulutusta pääsette käytännössä? Etenkin automaattina hyvin ohjelmoitu auto pitäisi rauhallisesti ajaen mennä normilukemiinsa suhteellisen helposti.

      • Lähellekö

        Näin lähelle ovat käytännössä päässeet:
        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/466-V40.html?fueltype=1&minkm=15000&exactmodel=D4&powerunit=2


      • E220_CDI

        Hyvä linkki, samaa olen seurannut itsekin jo kolmen autokaupan yhteydessä. Kulutusseurantasivuja on netti täynnä, mutta Spritmonitor sallii rekisteröitymättömänkin suodattaa materiaali vuosimallien ja tekniikkapakettien perusteella riittävän tarkasti valintojen tekemiseen.

        Vaihdetaanpas voimansiirron valinnassa rasti ruutuun "Automatik" ja ainetta alkaakin palaa ihan perinteiseen Volvon tyyliin, eli parikymmentä prosenttia lisää manuaalivaihteiseen. Pohjat manuaalilla 4.8 ja automaatilla 6.2:
        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/466-V40.html?fueltype=1&minkm=15000&gearing=2&exactmodel=D4&powerunit=2

        Manuaalin toteutuma on jo pikkuautolle asiallinen, mutta automaatin lukema on minusta pettymys, vaikka ei yllätys olekaan.


    • Pikku_Auto

      Pikku-Volvo käy niille jotka haluaa istua matalalla. Näkeekö vaimosi ratin takaa, jos jotain yllättävää sattu.

      Minne laitat lastenrattaat, ym tavarat. KYLLÄ pikkuauto aina pienellä menee.

      • E220_CDI

        Olen hämmästynyt, ellei nyky-Volvon ohjaamo toimi pienellekin kuljettajalle? Ohjaamon suunnittelu myös naisille on Volvon perinne. Jo 740 on esimerkillinen tuossa suhteessa.

        Pikemminkin ihmetyttää, kuinka harvat viitsivät käyttää heille tarjottuja säätövaroja.


    • dlr

      Nythän saa 245-heppaisen T5 Drive-E -moottorin nelivetoiseen Cross Countryyn.

      • ostolupalappu

        taidanpa ostaa moisen. hintakin on tullut alaspäin 2.0l moottorin myötä.


      • ostolupalappu
        ostolupalappu kirjoitti:

        taidanpa ostaa moisen. hintakin on tullut alaspäin 2.0l moottorin myötä.

        toivottavasti tuohon sitten saa myös sen polestarin uuden optimoinnin........luultavasti 253hp / 400nm.


    • harjee

      V 40 D2 automaatti vm 2014 ajettu 18300km tankattu 901 litraa 70% maantietä 30% kaupunkia

      • Mikä.Mättää

        4,9 l/100 km, eikä mene 3,3?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe