Apt. 2:39

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
seurakuntaan lapset mys,Jeesuksen yhteyteen.


Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen Joh 10:16

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hbgfd

      Kumpaa palvelet, Jumalaa ja Jeesusta vai Pietaria?

      Olet jakomielinen kun yrität opettaa Pietarin oppia Jumalan kutsuna!

      Markuksen evankeliumi:
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
      Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
      -Matteuksen evankeliumista
      -Markuksen evankeliumista
      -Luukkaan evankeliumista
      -Johanneksen evankeliumista

      • Jeesus on minun herrani ja vapahtajani, > Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:> Raamatussa ei ole väärenetty yhtään se on selaisena kuin on ilmoitettu kirjoitettavaksi..

        Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia 2.Piet 3:16


    • mathetes

      kuulija1, lle

      Kirjoitit:
      "Kääntykää ja ottakoon itse kukin kaste"!

      Alkutekstissä mainitaan tuossa kohtaa näin:
      >>metanoesate kai baptizoo ekastos humon...

      • näin muistelen

        Eikös tuo Ap 2:38 ole muistaakseni Väisäsen mukaan oikein käännettynä suurinpiirtein näin:

        "Kummit kääntäkööt vauvanne ja tuokoon heidät kastetavaksi..."


      • eawherh
        näin muistelen kirjoitti:

        Eikös tuo Ap 2:38 ole muistaakseni Väisäsen mukaan oikein käännettynä suurinpiirtein näin:

        "Kummit kääntäkööt vauvanne ja tuokoon heidät kastetavaksi..."

        Jaaha, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa taas vauhdissa. On se katkera ja sairas trolli.


      • >Aivan pienet lapset ja vauvat ovat "senkaltaisinaan" Jumalalle kelpaavia ilman mitään kastetoimituksiakin,< missä kohtaa Raamatussa on jumla hyväksyys lasten synnin ei sitä ole sellaistakohtaa,tarkista pas Ps 51:5 sen jälkeen voit olla toisissa ajatuksissa. Apt2:40-42 on seurakunnan yhteis elämästä kysymys,
        mathetes


      • kjhgvfcd
        kuulija1 kirjoitti:

        >Aivan pienet lapset ja vauvat ovat "senkaltaisinaan" Jumalalle kelpaavia ilman mitään kastetoimituksiakin,< missä kohtaa Raamatussa on jumla hyväksyys lasten synnin ei sitä ole sellaistakohtaa,tarkista pas Ps 51:5 sen jälkeen voit olla toisissa ajatuksissa. Apt2:40-42 on seurakunnan yhteis elämästä kysymys,
        mathetes

        Edelleen opetat rikollisen kristinuskon herrojen oppeja Jumalan Nimeä pilkkaavana pikku piruna.

        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista


      • lkjhgf
        kuulija1 kirjoitti:

        >Aivan pienet lapset ja vauvat ovat "senkaltaisinaan" Jumalalle kelpaavia ilman mitään kastetoimituksiakin,< missä kohtaa Raamatussa on jumla hyväksyys lasten synnin ei sitä ole sellaistakohtaa,tarkista pas Ps 51:5 sen jälkeen voit olla toisissa ajatuksissa. Apt2:40-42 on seurakunnan yhteis elämästä kysymys,
        mathetes

        kuulijan sopaskaa:
        "Raamatussa on jumla hyväksyys lasten synnin ei sitä ole sellaistakohtaa,"

        Jumalan Valtakunnan lapset ovat synnittömiä ja perisynnittömiä!

        mutta
        sinun "jumla" on perkele.


      • ala-asteen ope
        lkjhgf kirjoitti:

        kuulijan sopaskaa:
        "Raamatussa on jumla hyväksyys lasten synnin ei sitä ole sellaistakohtaa,"

        Jumalan Valtakunnan lapset ovat synnittömiä ja perisynnittömiä!

        mutta
        sinun "jumla" on perkele.

        Nämä vauvakastefanit ovat vielä lapsen asteella kirjoitutaidossa, joten ei se luetun
        ymmärtäminenkään ole heillä ihan kohdallaan.

        Koetetaan ymmärtää.


      • IsoP.

        mathetes:

        Alkutekstissä mainitaan tuossa kohtaa näin:
        >>metanoesate kai baptizoo ekastos humon...


      • lkjhgf
        IsoP. kirjoitti:

        mathetes:

        Alkutekstissä mainitaan tuossa kohtaa näin:
        >>metanoesate kai baptizoo ekastos humon...

        Matt. 28:20 "opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        ".....mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää....:
        Joh. Ilm. 22:18-19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.


      • eawherh
        ala-asteen ope kirjoitti:

        Nämä vauvakastefanit ovat vielä lapsen asteella kirjoitutaidossa, joten ei se luetun
        ymmärtäminenkään ole heillä ihan kohdallaan.

        Koetetaan ymmärtää.

        Jaaha, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa taas vauhdissa.


      • lkjhgf kirjoitti:

        kuulijan sopaskaa:
        "Raamatussa on jumla hyväksyys lasten synnin ei sitä ole sellaistakohtaa,"

        Jumalan Valtakunnan lapset ovat synnittömiä ja perisynnittömiä!

        mutta
        sinun "jumla" on perkele.

        >Jumalan Valtakunnan lapset ovat synnittömiä ja perisynnittömiä!< eivät ole perisynnittömiä, ) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.Pas 51:5

        Kuinka siis ihminen voisi olla oikeassa, jos hän asettuu Jumalaa vastaan? Kuinka naisesta syntynyt voisi olla puhdasJob 25:4
        Kirjoita paholaisen johtamana,mulle sättäilet vielä.


      • ala-asteen ope kirjoitti:

        Nämä vauvakastefanit ovat vielä lapsen asteella kirjoitutaidossa, joten ei se luetun
        ymmärtäminenkään ole heillä ihan kohdallaan.

        Koetetaan ymmärtää.

        Etipä itsekää pysy ijäti nuorena,jos vielä on jotain häriöitä kirjoittaessasi,kuten joilla on tällä palstalla.
        Samoman sisältö on eivä ymmärrä.tai eivät halua ymmärtää,eivät jeesuksen aikalaisetkaan haluneet ymmärtä,joui maitsemaan te sokeat. Isäinne perimmäis säätöjä tahdotte ajaa.


      • ,nmjbhgv
        kuulija1 kirjoitti:

        >Jumalan Valtakunnan lapset ovat synnittömiä ja perisynnittömiä!< eivät ole perisynnittömiä, ) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.Pas 51:5

        Kuinka siis ihminen voisi olla oikeassa, jos hän asettuu Jumalaa vastaan? Kuinka naisesta syntynyt voisi olla puhdasJob 25:4
        Kirjoita paholaisen johtamana,mulle sättäilet vielä.

        Taas annat Jumalaa pilkaten väärää todistusta sinun Job oppisi saatanallisuudella!
        rikollisuuden kuoluttamille ei Jeesuksen selvä käsky kelpaa:
        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista


    • lpkoijuhgyt

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
      SIIS kreikan kielen "kaste" on suomeksi myöskin PESTÄ, ja se pelastaa päivittäin tuhansia, ellei miljoonia joka päivä mm sairaalloissa hygenian hoitaminen on elin tärkeää:
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      Se mitä Pietari opettaa ei ole Jeesuksen antamaa oppia!
      Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään vaan väärää oppia levittävä, mahdollisesti tarkoituksella väärennetty raamattu.
      Ihan varmaan on, ettei Jeesus käskenyt kastaa ketään ihmistä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen rikollisuuden järjestöön.
      Yritätte todistaa toisin, Jeesusta rikolliseksi osoittaen valheillanne.
      Törkeää!

      • >Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, <
        meille riitää äidin kielellä painettu sana,niistä seuraan vain eri mielisyyksiä,kuten olen havainut.
        pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla.Ef.5:27

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. 1.Piet 3:21 kuten myös johanne mainitseen Joh 3:5

        lpkoijuhgyt


      • jhgfds
        kuulija1 kirjoitti:

        >Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, <
        meille riitää äidin kielellä painettu sana,niistä seuraan vain eri mielisyyksiä,kuten olen havainut.
        pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla.Ef.5:27

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. 1.Piet 3:21 kuten myös johanne mainitseen Joh 3:5

        lpkoijuhgyt

        Niin tekee, teille todellakin kelpaa rikollisuuden herran sana mutta julista sitä herrasi nimissä sotkematta oppiisi Jumalaa ja Jeesusta.

        Näinkin valhtelet saatanan törkeesti:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11148296#comment-59199727
        """kuulija1
        2.1.2013 15:02
        Kristin ukso ei sinäänsä ole rikollinen,rikollisia ovta nen jotka tappavat tuhoavat toisia ihmisiä.Se on toisen ihmisen veren vuodatus,siitä kyllä joutuutilille kerran.
        Kaste on Jeesusken suoma armon ihmiselle,olise sitten minkä kansalainen tahansa.
        Jeesus perusti seurakunnan,jossa hän itse on sen kaitsija,ei ole kuoleiten seurakunta vaan elävien seurakunta.
        Joka tunnustta ja hylkää syntinsä ihmsten ja jumlan edessä,hän saa armon Jeesusen verenkautta. """

        JEESUS EI OLE PERUSTANUT YHTÄÄN RIKOLLISEN KRISTINUSKON SEURAKUNNISTA JOTEN OLET HENGELLISESTI TAPETTUJEN SEURAKUNTALAINEN. Jo lapsena tapetun merkin (ristin) otsaas saanut pikku piru.

        Jeesuksen verenkanssa läträävät vain lahtarit Jeesusta pilkaten.

        Lisää Jeesusta pilkkaavien oppiasi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11942796#comment-65761870
        ulija1
        22.1.2014 08:18
        Ei ole kirjoitettu lapsikasteesta,suoraan.mutta evankejumiin se liittyy kuitenkin,vaikkaikin jeesus siusansi."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10643927
        "kuulija1
        24.5.2012 10:04
        Rakastetaan jeesusta
        Totta se on hän on ensin rakastunut meitä,me olemme kokoelämämme velkaa jeesukselle,kuulumme tosiaan hänelle.
        Sen vuoksi sitä on kerrottava myös muillekin että hekin sen ymmärtäisivät ja kääntyisvät pahoista teoistaan.
        On tärkeää julistaa evankelumia myös netin välityksellä. "

        Et edes julista evankeliumia vaan Job ja muutta saatanallisuuden sopaskaa Jumalaa ja Jeesusta pilkaten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe