Ärsyttävimmät kommentit ulkopuolisilta

warhammer

Raskaana ollessa välillä tuntuu että on jotain yleistä omaisuutta ja joku näyttelyesine josta sukulaiset, puolitutut ym. kokee asiakseen kommentoida mitä ärsyttävimmillä tavoilla.
Jaetaanpas rasittavimmat kommentit/neuvot joita olette saaneet kuulla raskauden aikana!

Omani on ehdottomasti kärttyisen 80-vuotiaan isoäitini hämmästelyt: "Miksei se ole jo syntynyt? Yliaikanen taita olla!" (raskausviikkoja tuolloin takana vasta 25)
Ja samasta suusta: "Nykyaikana älykkäät naiset eivät tee lapsia noin nuorina!" (Olen 30.)

Ja sitten tietysti ne iänikuiset "Onkosetyttövaipoika!!!!??"-utelut.
En jaksa aina käydä läpi samaa litaniaa läpi että rakenneultrassa ei paljastunut. Heti perään tietysti kysellään että miksi en mene ylimääräisiin ultratutkimuksiin jotta saisi 100% varmuuden sukupuolesta? Eivät tunnu tajuavan että ultra on ensisijaisesti lääketieteellinen tutkimus jonka tarkoitus on selvittää paljon tärkeämpiä ja oleellisempia asioita kuin lapsen sukupuoli. "Mutta ethän sä tiedä ostaako sinisiä vai vaaleanpunaisia vaatteita!" Aivan kuin tyttö- tai poikavauvaa ei saisi missään nimessä pukea mihinkään muuhun väriin!

Myös mahan kommentointi ärsyttää. "Onpas sulla maha kasvanut!"
No shit sherlock! Eikös sen kuulukin kasvaa raskauden aikana?! :)

28

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Still Me

      Itseäni ärsyttää lähinnä se, että äitini kerrottua asiasta ympäriinsä tulee tekstarionnitteluja tosi oudoilta tahoilta - mutta esim. oma veljeni ei ole sanonut halaistua sanaa koko asiasta. Statukseni tuntuu nousseen joidenkin sukulaisten silmissä, mikä on mielestäni aika p..seestä.

      Tuntuu myös hassulta, kun jossain kaupassa ym. kaikki tuijottavat ihan peittelemättä.

      Osa kavereista ei myöskään osaa suhtautua - tuntuu, että olen heille nyt ensisijaisesti raskaana oleva nainen enkä oma itseni. Yksi on jopa lopettanut yhteydenpidon ilman mitään järkevää syytä (hän on itse vela, eli mistään lapsettomuuden tuskasta ei ole kyse).

      • warhammer

        Tuttua minullekin tuo ystävien hylkääminen! Yhdelle läheiselle ystävälleni (lopetti yhteydenpidon kuin seinään kun kerroin raskaudestani) viestitin ihan suoraan että olen ihan sama ihminen edelleenkin vaikka raskaana olenkin, eikä se raskaus ole mikäan tarttuva tauti! Nykyään olemme kuitenkin väleissä, mutta mitään selitystä en koskaan saanut siihen miksi meni puoli vuotta ennen kuin kuulin hänestä mitään.


    • 35+3

      Eipä ole mitään ihmeellisiä kommentteja tullut, lähinnä vaan joku kaveri pyytänyt lähettämään kuvaa mahasta, ikäänkuin minulla olisi jollakin lailla poikkeava maha, suurinpiirtein samalta kaikki raskausmahat näyttävät, toisilla vaan hieman isompia.

    • Isomaha

      Minua ärsytti eniten kun kaikki tulivat koskettelemaan vatsaa, jopa tuntemattomat.
      Sain myös kuulla rv 30 eteenpäin "onko sulla viitoset siellä mahassa kun olet noin iso"

    • mahaa3

      Mua ärsyttää eniten nää et "Voi kun oot taas kasvanu" "Maha kohta räjähtää kun on niin iso"... ja kaikki just ton tapaset..

    • ljhgsfldj

      Mua ärsyttänyt kommentit jotka ihmettelee et oonko ees raskaana ja kysymykset (niiltä jotka tiesi raskaudesta alusta alkaen) et oonko saanu keskenmenon :/
      Sit kauhistellaa kuinka pieni maha on ja pohditaa et syönkö yms ja saako vauva tarvitsemansa ku maha on nii pieni ja huomaamaton. Näitä päivittelyjä sain kuulla viel Rv34 ja se ei ollu kivaa.
      Joo, maha on pieni ja lapsi on pieni mutta syön 5kertaa päivässä ison annoksen ruokaa ja paino noussut tähänmennessä (Rv36menos) reipas 10kiloa.

      • warhammer

        Ärsyttävää.. Eikä se maha aina näytä ulospäin niin isolta jos esim. kohtu on taaksepäin kallistunut. Itselläni sf-mitta huitelee yläkäyrällä ruumiinrakenteeni vuoksi. Mulla on aika kapea vyötärö eli kohdulla ei ole tilaa kasvaa sivuillepäin joten maha törröttää suoraan eteenpäin. Kokoajan saan kuulla kommentteja mahan koosta ja siitä "kuinka se on jo noin iso jo tuossa vaiheessa?!" ja "onko kaksoset tulossa?" ym. ym.
        Miksi se on niin vaikea käsittää että ihmiset ja raskaudet ja ruumiinrakenteet ovat erilaisia?! En minäkään menisi koskaan esim. tädilleni huutelemaan että "oletpas jo rupsahtanut! Syötkö tarpeeksi vitamiineja??" :D


      • paksunahkainen

        Sama oli mulla kun ensimmäistä odotin!

        "Voi tota sun mahaa, kun se on pieni."

        "Niin ohan sulla kuitenkin ultrassa todistettu, että siellä joku on"

        "Siis millä viikoilla sä oot? Joo mun kaveri on kaks viikkoo pienemmillä viikoilla ja sillä ainaki on ihan kunnon maha"


        Ainii ja yks huippu kommentti oli: "Mul oli kato ihan sama, ku mä olin raskaana, et näytin vaa siltä ku oisin lihonnu" Vähän oli puulla päähän lyöty olo :D


    • Tuijottaa

      Ainoastaan on ärsyttänyt se että mahaa tuijotetaan, mutta ei uskala kysyä oletko raskaana vai et. En minäkään tuijota kenenkään takapuolta tai rintoja.

    • no olkaa onnellisia

      että joku sentään on kiinnostunut teidän raskaudestanne. minun vointiani ei ole kukaan kysellyt, eikä kukaan sukulainen ole edes vatsaani nähnyt. tuskin tulee edes onnitteluita, kun lapsi on jo maailmassa.

      • Onneksi olkoon

        Mitä ihmeen onniteltavaa siinä on? En ole kuullutkaan että siitä pitäisi onnitella.

        Kaippa se onnittelee joka on onnistunut paksuksi panemaan.:D


      • gjhköh

        Mua on onniteltu ja se on ihan hienoa että onnitellaan.


      • ....................
        Onneksi olkoon kirjoitti:

        Mitä ihmeen onniteltavaa siinä on? En ole kuullutkaan että siitä pitäisi onnitella.

        Kaippa se onnittelee joka on onnistunut paksuksi panemaan.:D

        "Paksuksi panemaan"...........
        Ensinnäkin "paksuksi" ja toiseksi "panemaan".......


    • 29+0

      Jokaisen ihmisen pakkomielle tuijottaa ja silmäillä mahaa. Että kun ärsyttää, ihan kuin ois joku harvinainen patsas.

      • valas?

        Musta tuntuu, että ne raskausvatsaan suunnatut silmäykset eivät ole yhtään imartelevia tai ystävällisiä. Ilmeistä näkee, että luullaan kauheaksi läskiksi, joka ei vaan pidä huolta itsestään. Ärsyttää olla huomiotaherättävän ruma toisten silmissä, minkä myönnän olevan turhamaista. Onneksi tämä on ohimenevää.


    • 7+2

      "Niin ne eukot vaan lisääntyy ennemmin tai myöhemmin" sanoi yks sovinistinen ukko.. hyi.

    • 29+0

      Nimenomaan, ei tule todellakaan mitään ihailevia vaan halveksuvia katseita. Olin yksi päivä ihan loppu kun olimme koko päivän kaupungilla ja sain näitä katseita. Mies nauroi väitteilleni kunnes rupesi itse seuraamaan muita ja joutui toteamaan etten olekaan vainoharhainen. Tulee vain sellainen olo, että anteeksi nyt että olen raskaana...

      • Omasta asenteesta...

        No kyllä te taidatte molemmat olla vainoharhaisia. Totuus on, että ihmiset saattavat tuijottaa tai katsoa vihaisen oloisesti, jos ovat ajatuksissaan tai väsyneitä. Ei ihmisiä oikeasti kiinnosta sinun raskautesi siinä määrin, että jaksaisivat vihaisesti alkaa mahaasi tuijotella. Vaikka me itselle ja läheisille olemmekin tärkeitä ihmisiä, niin tuntemattomia harvemmin kiinnostaa. Kyse on siitä, miten tulkitsee ympäristöään. Ilmeisesti sinä kyttäät koko ajan muiden ihmisten kasvoja ja reaktioita kaupungilla kulkiessasi. Voihan se olla, että jos jatkuvasti haet katsekontaktia tuntemattomien kanssa, niin he katsovatkin vihaisesti tai oudoksuen. Älä kiinnitä niin paljon huomiota tuntemattomiin ihmisiin, niin hekään eivät kiinnitä huomiota sinuun.


    • hanna5

      tällä hetkellä ärsyttää ihmiset jotka selvästi ovat aikaisemmin ilmaisseet etteivät aio itse hankkia lapsia ollenkaan ym. kun kommentoivat sitten työpäivän päätteeksi että miksi olet niin väsynyt että mitä olet muka niin väsyttävää tehnyt ? tuntuu turhalta alkaa selventämään "että tiedätkö, työ voi muuttua normaalia raskaammaksi kun kuljetat toista ihmistä mahassasi työpäivän askareiden lisäksi!"

    • Liethua

      Yksi ystävä kysyi että oliko vahinko.

    • Still me

      Olin ma kaupassa (silloin oli laskettu aika). Olen normaalipainoinen muuten, mutta maha alkaa olla tietysti nyt valtava. Ohi käveli pari noin 7-vuotiasta tyttöä, joista toinen totesi kaverilleen jotain, että "tossa on toi iso maha" tai "onpa iso maha". Jos kyseessä olisi ollut joku 3- tai 4-vuotias, niin olisin vielä ymmärtänyt huonon käytöksen, mutta kyllä tuon ikäisten pitäisi jo tunnistaa vauvamaha tai ainakin ymmärtää, ettei ihmisten ulkonäköä kommentoida kuuluvasti. Myöhemmin näin tytöt uudestaan, ja sanoin miehelleni kovaan ääneen, että tuolla nuo huonosti kasvatetut kakarat menevät. Eivät valitettavasti välttämättä kuulleet, mutta purki ärsyyntymistä mukavasti :).

    • gfchc

      Mä nyt ymmärrän lapsen suusta ton isomahaisen lausahduksen,mutta itsellä töissä AIKUISET ihmiset kommentoivat "onpa sulla valtava maha,jäätkö jo kohta äitiiyslomalle" No en kun vasta 2 kk päästä (olen siis rv 26).

      Se tuntuu jäätävältä kommentilta. Hekin ovat äitejä joten tietävät kyllä miltä tuollainen lausahdus tuntuu ja jokainen raskausmaha on erilainen ja muotoinen.

      • ....................

        Miksi se on loukkaavaa?! Vauvahan siellä mahassasi kasvaa ja se saakin näkyä, että on raskaana! Pinnallista?
        Kuitenkin kaikkein kallein aarteesi on siellä, eikä mitään läskiä!


      • cxv
        .................... kirjoitti:

        Miksi se on loukkaavaa?! Vauvahan siellä mahassasi kasvaa ja se saakin näkyä, että on raskaana! Pinnallista?
        Kuitenkin kaikkein kallein aarteesi on siellä, eikä mitään läskiä!

        Ei nyt kyse olekaan siitä ettei vauva saisi näkyä. Vaan ihmiset KAUHISTELEVAT kokoa. Ihan kuin se olisi itsestä kiinni.

        "sulla on niin kamalan kokoinen vatsa"

        Ihan kuin olisin itse sen niin kasvattanut


    • MAMIPIANNELJÄLLE

      Kaikki ihmiset eivät pysty ymmärtämään sitä, miten invalidisoivaa raskaudesta johtuva pahoinvointi ja väsymys voi olla. Meillä mies on aika pitkälti viimeajat huolehtinut ruokailusta, ruoka on ollut tyyliin makaroni ja pizza. Tätä mun äiti kauhisteli ja sanoi, että minun täytyisi laittaa uuniin terveellisiä ruokia. Tähän hän vielä lisäsi: "IHAN TURHA ALKAA LELLITTELEMÄÄN ITSEÄNSÄ OLEMATTOMAN SYYN VUOKSI?!!!!!.

      Että näin, mun vanhemmat osaa välillä heittää tosi ärsyttäviä juttuja. Onko muiden vanhemmilla tällaisia piirteitä?

    • 12+6

      Tohon tuijottamiseen... ihan viimeisimmän viikon sisään sitten on alkanut maha hieman näkymään. Koitan siis kaikin tavoin peitellä sitä, juurikin ulkopuolisten epäkorrektin käytöksen takia, mutta siis se mitä olen nyt viime päivinä huomannut, on maahanmuuttaja miesten tuijotus. Ahdistaa todella paljon, sillä ensimmäisenä mieleen tulee mahdollinen raiskausyritys... en nyt ole mikään äärirasisti, mutta en suvaitsevaisuudenkaan sipuli. Lähes peloksi voisin kutsua tätä tunnetta. Työssäkäyvänä ihmisenä joudun liikkumaan yksin julkisilla (ei siis mies mukana), liekö syy katseisiin juurikin tuo.

      • Blondiiiiiiiiiiiii

        Samasta aiheesta on itsellänikin ollut vähän hermostumista, varsinkin, kun tietää, että on niin haavoittuvainen, kun ei ison mahan kanssa voi oikein juosta eikä tapella...


    • entinen lapseton

      Olen saanut kaksi lasa, ja molempia odottaessani on kysytty, että oliko se yllätys. Toisin sanoen, oliko vahinko.

      Joo, varmasti vahinko kun ihan hedelmöityshoitojen avulla piti tehdä nuo molemmat kun ei luomusti tärpännyt. :(

      On kuulunut myös jo valmiiksi, että kaksi varmaan riittääkin jo (että ettehän vaan sitten lisäänny enää). Myös ensimmäisen jälkeen kuului jo tuota...

      Mitä v*ttua kellekään ulkopuoliselle kuuluu, oliko vahinko vai ei, jos on selvää että lapsi tullaan pitämään? Tai lapsilukummekaan, olipa se 0,1,2 tai 3.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe